Jah! Rusteloze benen. Dat is het huist woord. Ik heb er ook last van als ik op de bank zit. Maar heb er meer last van als ik in bed lig. Wat doe jij om het tegen te gaan?
Hoi meiden, update vanuit hier; bloed/urine was oke, alleen kreeg ik een echo bij de gyn en wat denk je??!?!?!?! HIJ LIGT DUS WEL IN STUIT!!!!! Nou,dat was ff heel erg gek. De vk zat er dus mooi naast. In combi met die hoge bloeddruk (hij was toen zelfs 150/105) ben ik opgenomen en lig ik nu op afdeling verloskunde. Ik mag alleen op voor douche/wc (echt iets voor mij....). Ik voel me verder best prima en heb een bloeddrukverlagende pil gekregen. Net was ie ineens al 120/80. Mooi dus. Maar goed, ik moet iig vannacht blijven en morgen krijg ik een draaipoging.... Ik ga ff teruglezen.
Essie: nou dat is ook mooi stom van die vk! Wel vervelend dat je nu in het ziekenhuis moet blijven. Hopelijk blijft je bloeddruk laag nu en hopelijk lukt de draaipoging morgen.
@essie, He bah moet jou overkomen zeg. Nou hopelijk lukt de draaipoging morgen en gaat je bloeddruk goed omlaag en blijft laag. Veel sterkte zo in het ziekenhuis, lijkt me niets als je er moet overnachten en zo onverwachts. Knuffel.
Essie: wat is dat nou weer? Maar wat voor verklaring geven ze voor jouw hoge bloeddruk dan? Wel fijn dat de pillen helpen maar nu heb je morgen ineens nog een draaipoging! Ze zeggen dat stuitliggingen niet heel vaak voorkomen, maar ben jij niet al nummer 3 inmiddels? Heel veel sterkte voor morgen en hopelijk lukt het om deze kleine eigenwijs te overtuigen dat andersom beter is... Ankje: gek is dat hè, dat je je probeert voor te stellen hoe weeën voelen. Maar we weten het niet totdat het zover is. Dat vind ik zo ontzettend spannend! Marleentje: ik hoop voor jou dat het doorzet nu. Ik kan zo goed begrijpen dat je toe bent aan de nieuwe fase! Ik ben benieuwd of er morgenochtend babynieuws is, ik ga slapen. Slaap lekker allemaal!
@ essie jeetje meid sterkte morgen wat een nieuws :O @ de rest ff overheen gelezen ben net op plaats bestemming ben kapot ff een ego berichtje : ik had vanmiddag de verlos gebelt watn ik verloor vocht uit de schede en wist niet of het van het douchen kwam of vruchtwater was... na uren wachten en 3 keer bellen moest ik langskomen in het ziekenhuis.. t was geen vruchtwater maar het is wel krap aan vruchtwater van binnen.. ctg was stabiel maaarrrrr.. mevr vond me buik wel erg klein dus toch maar een paar metingen gedaan ...me meissie is te klein ze loopt 2 a 2.5 weken achter met de groei dat had ik toch niet verwacht na al die controles nu pas een meting en me kindje kwam bij de ene tot 32 weken en bij de ander tot 34 weken en ik ben 36.2weken... nu moet ik maandag terug komen ivm vruchtwater.. groeimetingen en ctg en de normale controles pffffff kwam wel ffies koud op me dak
Pffff. wat een misser van de vk zeg! En wat balen voor jou. Hopelijk lukt die draaipoging morgen! Sterkte meis! x
Jemig meid! Het zit jou ook niet mee he? Maar moet je pas maandag terug komen? Dat is over een week. Als je al te weinig vruchtwater hebt is dat dan niet een beetje te lang? Of hadden ze daar hun redenen voor. Hadden ze ook gezegt of he erg kwaad kon dat je kindje 2 weken achter liep? Heel veel sterkte meid! Dikke knufff
Hey meiden Heb alweer tijdje niet gepost, lees wel bijna elke dag hoor! Ik kan dus wel gewoon de lijst bij houden. Hier gaat alles z'n gangetje... Ben alleen wel al 2 weken lang aan het hoesten, ga morgen de huisarts maar een keer bellen. M'n neusholtes beginnen sinds vandaag ook aardig vol te zitten. Ik hoop dus dat de dokter iets voor kan schrijven. Dingen zoals bisolvon (ofzo) mag je ook alleen maar gebruiken in overleg met huisarts. Groetjes!!!!
Goedenavond meiden, Hier eindelijk eens een berichtje van mij. Ik heb niet alles terug gelezen, geen puf voor. Voor diegene die foto's willen zien, er staan er een aantal op mijn Hyve christel1984.hyves.nl. Wel eerst even vriendjes worden, voor je de foto's kunt zien. Foto's hier plaatsen, duurt me even te lang, moeten eerst verkleind worden. Zal hieronder mijn bevallingsverhaal plaatsen. Is er trouwens verder geen babynieuws???
@ Essie: nee zeg, hoe kan dat nou? Eigenlijk dus 'een geluk bij een ongeluk' dat je toch in het ZH moest zijn voor je bloeddruk? Doe rustig aan en succes met de draaipoging morgen! @ Mecha: meissie toch, naar voor je! Kan me wel iets bij voorstellen met alle stress die jij hebt gehad, maar dat ze er dan nu pas achter komen? En moet je idd dan nog een hele week wachten? Kan dat niet eerder?Heel veel sterkte de komende dagen! Meiden, ik ga naar bed! Ben erg moe....tot morgen!
Mijn bevallingsverhaal: Het is zaterdag 2 januari 2010. Met het opstaan is er nog niets aan de hand. Lekker ontbeten en allerlei plannen vandaag. Zo moest de kerstboom nog opgeruimd worden, boodschappen doen, even naar de stad. Daar is allemaal niets van terecht gekomen. Zat lekker achter de PC, toen ik ineens wat krampen voelde opkomen. Het was 10.30. Wist meteen dat dit weeen waren, want dit gevoel herkende ik toch echt niet. Ze kwamen om de 10 minuten ongeveer. Deze weeen waren redelijk te doen. Om 14.00 maar even de verloskundige gebeld, de weeen kwamen nu om de 5 minuten. Om 17.00 kwam ze langs, ontsluiting was 1 cm. Dus het kon nog alle kanten op gaan, het kon gaan doorzetten, maar ook gaan afzakken. De rest van de avond maar een beetje aangemodderd, waarop we om 24.00 nog maar eens belden naar de Verloskundige. Om 01.30 kwam ze langs. De deurbel ging en alle stroom in huis viel huis. Helaas alleen bij ons. Helaas lukte het met geen mogelijkheid om weer stroom te krijgen. Dus in het donker bij kaarslicht, heeft ze gekeken of de ontsluiting gevorderd was. Ondertussen was het al 3 cm. Om half 3 kwam er een monteur langs, om de stroom weer op gang te krijgen, dat is gelukt. De hele nacht lopen spoken, weeen waren erg moeilijk op te vangen. Wist niet of ik moest zitten, liggen, staan etc. Om 07.30 kwam de verloskundige weer. Ontsluiting was inmiddels al 7 cm en ze heeft de vliezen gebroken. Om 9 uur mocht ik beginnen met persen en om 10.11 is onze zoon Julian geboren. Hij is 48 cm en weegt 3140 gram. Er moest helaas wel een knipje aan te pas komen, waardoor ik 1 hechting heb. Is wat pijnlijk, maar goed pijn verdwijnt. We gaan lekker genieten van onze zoon!!!!
Ok,alles teruggelezen. Noname succes morgen, wat spannend zeg! Sjees heel veel sterkte, denk aan je! Meiden met tekenen: hoop dat het doorzet voor jullie! Mecha balen zeg; maar is over een week idd niet een btje laat? Lynd tjsa, hoe ik me erbij voel....het overviel me natuurlijk nogal. Je gaat ff op controle bij de vk en eindigt in het zkh. Vaag! Als klap op de vuurpijl mag ik morgen fijn een draaipoging ondergaan. Ik ben best pissig wat dat aangaat. Als ik dus geen hoge RR had gehad, en niet op consult was gestuurd (geen echo gehad), dan was de stuitligging pas tijdens de bevalling opgemerkt....... Maar goed, het is zoals het is en ik hoop dat de kleine meewerkt morgen, mijn RR netjes blijft en ik gewoon naar huis kan. Dat bed alleen al en die geluiden, wat een kriem.... En rekening houden met de buuf; gelukkig overigens een aardige meid. Belle geen idee wat de reden is van die hoge druk. Hij was dus de afgelopen 2x, en vandaag, te hoog. Bedankt voor je tip! Blaine balen zeg van die baan, wat een sukkels! Hopelijk vindt ie snel wat anders! Suzanne succes voor Oscar! Ankje balen dat ze nog niet verder kunnen buiten. Verder weet ik het niet meer, en krijg ik last van mn rug in de houding waarin ik lig/zit. K*tbed zeg....pffff. Hoop dat ik enigszins kan slapen.
* Breekt even in * Meiden, ik wil jullie allen eventjes heel erg veel succes wensen en de bevallen meiden feliciteren! Zet hem op, volgende maand zijn mijn dinnetjes en ik aan de beurt van de februari mama's! We houden jullie in de gaten !! * Breekt weer uit *
Bevallingslijst: Blaine (35+3) - 5 december 2009 - zoon Quinten (3176 gr.) Eleni (34+6) - 21 december 2009 - zoon Mason (2620 gr.) Eleni (34+6) - 21 december 2009 - zoon Ayden (2780 gr.) Rebbel (34+6) - 22 december 2009 - dochter Luna (2695 gr.) Nikkie80 (37+6) 23 december 2009 - zoon Tygo (....gr.) Nikkie 80 (37+6) - 23 december 2009 - dochter Sanne (.... gr.) Sjees (39+5) - 24 december 2009 - dochter Aylani (3450 gr.) Marieke (39+1) - 26 december 2009 - zoon Job (4570 gr.) Ruby82 (39+1) - 27 december 2009 - dochter Nadia (.... gr.) Ise (39+1) - 2 januari 2010 - dochter Jade (3500 gr.) Jada1984 (39+4) - 3 januari 2010 - zoon Julian (3140 gr.) Er zijn al 6 jongetjes en 5 meisjes geboren
Jada: Wat een spannende bevalling heb jij gehad zeg! En de stroom viel ook nog eens uit. Wat een toestand. Volgens mij moet dat best raar zijn geweest voor de vk om bij het kaarslicht naar de ontsluiting te kijken. Heb je foto's gezien op hyves. Het is echt een pracht kind zeg! Ik wens jullie heel veel plezie!! En geniet ervan! Essie: Arme schat, wat naar dat het bed zo rot ligt. Hopelijk kun je wel wat slapen vannacht. Bevallingslijst: Blaine (35+3) - 5 december 2009 - zoon Quinten (3176 gr.) Eleni (34+6) - 21 december 2009 - zoon Mason (2620 gr.) Eleni (34+6) - 21 december 2009 - zoon Ayden (2780 gr.) Rebbel (34+6) - 22 december 2009 - dochter Luna (2695 gr.) Nikkie80 (37+6) 23 december 2009 - zoon Tygo (....gr.) Nikkie 80 (37+6) - 23 december 2009 - dochter Sanne (.... gr.) Sjees (39+5) - 24 december 2009 - dochter Aylani (3450 gr.) Marieke (39+1) - 26 december 2009 - zoon Job (4570 gr.) Ruby82 (39+1) - 27 december 2009 - dochter Nadia (.... gr.) Ise (39+1) - 2 januari 2010 - dochter Jade (3500 gr.) Jada (39+4) - 3 januari 2010 - zoon Julian (3140 gr.) Er zijn al 6 jongetjes en 5 meisjes geboren
Hey lieve meiden!!! Ik zie dat er erg veeeel is gekletst vandaag, dat ga ik nu niet meer redden om bij te lezen. Maar komende dagen tijd genoeg weer bij te komen en mee te kleppen. Lekker rustige dagen voor de boeg. Ik hoop dat ik geen belangrijke dingen gemist heb, ga zo even snel kijken of ik nog nieuws zie en anders komt het morgen wel! Vandaag een lange dag weggeweest, maar ging allemaal prima. Was rond 20.45 uur thuis en ben toen nog beziggeweest met kraamcadeautjes voor de kinderen. Heb van alles gekocht en maak daar kleine cadeautjes van, kunnen ze als ze weggaan zelf iets uitkiezen. Lijkt me wel leuk, ben benieuwd... Nu ik hier zit, ben ik wel moe. Maar even wat lezen en mailtjes bekijken en dan hoop ik morgen wat langer te kunnen slapen. In het zkhuis was alwéééér alles goed, als het nog nodig is volgende week dinsdag terug! Heerlijk weer!!! Voor wie naar bed gaat, alvast welterusten en morgen allemaal een fijne dag!!! Wie pijn heeft of wat dan ook, succes met alles!!! Dikke knuffel, doei doei
Knuffel terug Kareltje. Ik ga ook mijn bedje opzoeken, ik hoop dat ik nu wat beter kan slapen dat afgelopen nacht. Ben benieuwd of we morgen baby-nieuws krijgen.... Slaap lekker allemaal!! En voor diegene die mochten bevallen vannacht....ontzettend veel succes... Zet 'm op!
Heb even bijgelezen maar niet zo snel nieuw babynieuws gezien. @ Jada: stroom uitgevallen tijdens de bevalling en alleen bij jullie ! Tjonge, wij hebben nog een nieuwe zaklamp aangeschaft omdat ie op de lijst stond voor benodigdheden bij een thuisbevalling, maar eigenlijk ga je er een beetje vanuit dat je die niet nodig hebt. @ rusteloze benen: vorige zwangerschap heb ik er vreselijk last van gehad en werd er echt gek van. Ik moest toen aan het einde vd zwangerschap 's avonds nog een uur buiten lopen om het gevoel kwijt te raken. Deze zwangerschap werd mij aangeraden door 2 vriendinnen om er magnesium voor te slikken. Overlegd met verloskundige en slik nu iedere avond bij het avondeten 2 pillen magnesium balans. Heb er nu bijna nooit meer last van. Heerlijk. Bij de vlos geweest vandaag en door de apk heen gekomen. Volgende afspraak staat voor volgende week maandag. Als ik dan nog niet bevallen ben, word ik gestript (klinkt pijnlijk).