Ten eerst wil ik alle kerstverse mama's felictiteren met de geboorte van hun kindjes. En de mama's die de kleintjes mee naar huis mochten nemen. Eleni: Ik wordt er beroert van als ik lees dat ze de helft vergeten zijn uit je buik te halen, dat had slecht afkunnen lopen met ontstekings enzo. En dat die tuthola van een vk niet voor de zekerheid ging kijken terwijl je aangeeft dat je wat eruit voelt steken wat slecht. Woops: Ik neem zelf ook wel eens een paracetamolletje om in te slapen omdat ik anders naar mijn gevoel het dag en nacht ritme om ga draaien omdat is s'avond zo slecht slaap. Is helemaal niet erg. Hoe is het verder met je schoonmoeder al wat verbetering? Mooie foto's trouwens.. Ik hoop voor je dat je nachten wat dragelijke worden vervelend dat je zo pijn hebt. Heb ook helaas je berichie gemist. Juni: Dat zou wat wezen bevallen op de dochters verjaardag. Niet leuk gelukkig dat het dan nog even op zich laat wachten. Succes laat de kleine maar komen of niet. Chevenne: Wat spannend meid ik hoop voor je dat alles doorzet. Suusefruus: Ik ken dat gevoel gek worden van het nix doen ik heb pas 2 weken verlof en ik weet nu al niet meer waar ik het zoeken moet en die sneeuw helpt ook niet echt mee. Ik hoop voor je verder dat de kleine gauw komt dat kan je iedereen smsen dat het er is hahaha. Sterkte meid Ankje: ik heb jaloers ik wil ook graag 1x per avond eruit om te plassen. Ik heb geen last van stuiptrekkingen wel af en toe slapende ledematen. Mamanama: Ja ik snap wat je bedoelt. Ik krijg ook een geplande keizersnee. Kan nog niet echt aan het idee wennen dat ik weet wanneer ik mama wordt zo raar. Essie79: Meid je mag best een minne dag hebben. Je hebt het al zwaar genoeg zo op het end . Jeetje meid veel succes met het draaien hoop voor je dat het lukt. Hill: Ik hoop voor je dat het wat doorzet de 4 jan is bijna om hihi dan maar de 5de of niet die ene dag. Ik heb helemaal geen last van nesteldrang Vandaag naar de gyn geweest. Het kan niet meer gedraaid worden want daar heb ik te weinig vruchtwater voor. Het is met de billetjes ingedaald en met de voetjes de lucht in. Over 2,5 week wordt mijn krummel gehaald, wel raar idee dat je weet wanneer het gaat komen. Slapen gaat nog steeds slecht maar probeer overdag wel wat slaap mee te pikken. Maar de wallen en dondere kringen onder de oogjes liegen er niet om hoor Zou zo graag nog eens een nacht door willen slapen. Onze box staat nu ook zodat de katjes er ook alvast aan kunnen wennen alleen het boxkleed er nog niet in. Zag van de week op youtube een filmpje van een zwangere vrouw waarvan de baby letterlijk aan buik als stootkussen gebruikte dat je het zag bewegen wel grappig om te zien heb ik nog niet gehad. Verder dames daar ervaring mee? Heb nu onzettende hoofdpijn eigelijk al een paar dagen lang was wel benieuwd hoe hoog me bloeddruk was vandaag maar ze hebben in het zk nix opgemeten vond ik wel een beetje vreemd is me eigelijk ook ontgaan toen ik daar was.
Even een foto van vandaag!!! Bekijk bijlage 41272 Ga zo slapen!!! Zie dat er veel is gebeurd vandaag bij velen, probeer morgen te reageren, veel succes meiden met alles!!! Knuffel
Goede morgen, Hier weer een vroege vogel. Een redelijke nacht achter de rug, maar wel weer vroeg eruit. Voor de rest niet veel te melden. Iedereen een fijne dag.
Hallo!!! Hier een nacht achter de rug met héééél weinig slaap. Heb constant een zere, harde buik gehad en kon het niet meer houden in bed. Nadat ik alwééér naar toilet moest en toen ook slijm en een klein beetje helderbloed verloor, toch maar even gebeld. We moeten als mn man thuis is en we zover zijn, komen voor een hartfilmpje etc. Dus spannend of het al begonnen is... Misschien ben ik over een paar uur weer terug hier en anders horen jullie het zo snel mogelijk!!! Ga nu mezelf aankleden en de laatste spullen in de koffer doen. Liefs mij
@Essie: dat vind ik een echte misser van de vk. En er is toch geen relatie tussen hoge bloeddruk en stuit? Ik hoop dat je draaipoging lukt!! Inderdaad ligt maar 3% van de babys in stuit, maar we hebben er hier al een aantal .. Hopelijk is die van jou niet zo eigenwijs als die van mij, haha @Densie24: jij óók al een stuitligger! Onze baby ligt ook met de voetjes voor het gezicht. Een draaipoging (nou ja, eigenlijk 3 draaipogingen op 1 dag) is niet gelukt en nu is er voor ons een keizersnee gepland als ik precies 40 weken ben; ik heb genoeg vruchtwater. Ben benieuwd offie nog zo lang blijft zitten. @Ankje: Tja, misschien is twijfelen niet het goede woord. Ben gewoon soms onzeker over of ik wel geschikt ben voor het moederschap. Hoe moet ik het uitleggen . Ik heb altijd geweten dat ik ooit een kind wilde, maar heb altijd heel veel dingen voor mezelf gedaan (hobbys, reizen, werk) en heb tot eigenlijk voor kort gevonden dat het nog niet de goede tijd was om aan kinderen te beginnen. Ik ben gewoon nooit een echte moederkloek geweest. Omdat Oscar wel al járen kinderen wil, en ik eigenlijk nu gewoonweg geen excuus meer had om het nog een tijdje uit te stellen (we hebben al tien jaar een stabiele relatie, eigen huis e.d.), besloten we er voor te gaan. Het was in 1x raak en dat was toen voor mij wel even slikken. Ik was erg dankbaar (want ik weet dat het bij veel mensen helaas ook anders is!!), maar ik schrok ook wel. Nu ben ik aan het hele idee gewend dat we een kleine krijgen en ik blijk echt iemand te zijn waarvan ik dacht dat ik die nooit zou worden: iemand die alleen maar over haar zwangerschap kan praten en er de hele dag mee bezig is. Ik ben emotioneel echt heel erg veranderd (ten positieve ten opzichte van kinderen/zwangerschap). Toch bekruipt me af en toe het gevoel: Maar ben ik er écht wel klaar voor? Hoe ga ik ons kindje straks combineren met tijd voor mezelf? Aan de andere kant geloof ik dat een zieltje jóu uitkiest en heb ik ook wel rust in deze gedachte. Het is niet zo dat ik deze gedachten elke dag heb, maar soms ineens wel. @Mecha: dat valt inderdaad even koud op je dak. Maar goed dat ze er achter zijn gekomen en dat ze je nu in de gaten houden, want te weinig vruchtwater is niet de bedoeling. Sterkte. @Jada: zo te lezen is je bevalling toch voorspoedig verlopen en lekker thuis. Goed gedaan meid! Wel heeeeel typisch dat net dan de stroom bij jullie moet uitvallen! Nogmaals hartelijk gefeliciteerd en je hebt een mooi mannetje gekregen, zag ik op je hyves. @Kareltje: wat een leuke foto van jou. Je staat er heel vrolijk op, ik word er zelf blij van! En: heel veel succes vandaag, zet hem op! @hier: vandaag om 7h opgestaan om Oscar uit te zwaaien voor zijn eerste werkdag. Vond het wel leuk om zijn lunchpakketje klaar te maken. Om elf uur ga ik met mijn moeder naar de anesthesist voor een screening ivm de keizersnede (schijnt wel een uur te kunnen duren met allerlei onderzoekjes en bloedafname enzo, ben erg benieuwd) en aansluitend op controle bij de gyn. Daarna willen we even op de afdeling gaan kijken waar ik straks kom te liggen. Vind het wel fijn om een kamer te zien en te vragen wat zij voorstellen om mee te nemen voor de dagen dat ik er lig. Ik heb nog nooit in een ziekenhuis gelegen, en aangezien ik me er nu enigszins op voor kan bereiden, wil ik dat ook graag doen. Iedereen een fijne dag vandaag!
Ankje die rusteloze benen... ik weet niet wat je eraan kan doen, ik maak af en toe een "spastische beweging" en dan gaat het even weer Essie wat een ondeugd dat kleintje van jou, stiekem in stuit liggen! Heel veel succes vandaag met de draaipoging en hopen dat je bloeddruk mooi zakt... Mecha jee wat een rotberichten, logisch dat je je zorgen maakt. Raar dat ze het nu pas opmerken dat je meissie zo klein is Heb je nog een beetje geslapen? Jada wat goed gedaan, je bevalling! Wat rot dat juist op dat moment de stroom uitviel, gelukkig was het er weer toen Julian geboren is. Kareltje lekker zeg dat alles weer goed was in het ziekenhuis. En wat een prachtige buik trouwens! Whaa spannend zeg, áls je gaat bevallen heel veel succes (en plezier) meid! Een bevalling is een prachtige ervaring btw. Lumea oh had ik dat van de magnesium maar eerder geweten! Vind het nu een beetje laat om er nog mee te beginnen. (hoewel, als de bevalling nog 4 weken op zich laat wachten ) Suzanne succes bij de anesthesist vanmorgen. Fijn dat ze je alles even laten zien in het ziekenhuis, heb je er in elk geval al een beeld bij. Hier nog weinig te melden. Gisteravond kon ik bijna niet meer lopen van de pijn in mijn lies en onderrug. Ik was bang voor hoe het vandaag zou zijn (straks naar vk, zoon in en uit de auto tillen etc) maar tot nu toe valt het reuze mee! Kan nog wel merken dat mijn "bekkengebied" wat beurs is maar das niet zo raar natuurlijk. Gisteravond nog wat lichte weeën toen ik in bed lag, nu niks meer. Tot later!
@essie, maatje toch, wat is dat nou? Balen dat je kindje nu toch met het hoofd naar boven blijkt te liggen. En waarom mag je eigenlijk alleen op als je naar de badkamer moet, wat voor gevaar schuilt daarin? Ben heel benieuwd wat het resultaat van de draaipoging zal zijn. Hou ons op de hoogte als het lukt, anders zie ik je smsje wel! In het ziekenhuis liggen is inderdaad echt geen vakantie, en helemaal moeilijk als je niet alleen op een kamer ligt. Sterkte joh! @mecha: is natuurlijk niet leuk om te horen dat je meisje wat groeiachterstand heeft, maar evenmin als bijv. 2 weken groeivoorstand wat zeggen, is een marge van in elk geval 2 weken achterstand niet alarmerend, hoor. Bovendien is de groeiachterstand dan asymmetrisch (dus niet overal even klein), en dat is volgens mij juist positief. Ik had vorige week met 38 weken ook één meting die op 34w nogwat dagen zat, dat was volgens de arts geen probleem. Goed dat ze je nu in de gaten houden, en bedenk ook dat je al lekker op weg bent met je 36 en een halve week!! @jada: volgens het boekje in 24 uur bevallen dus ! Wat een drama dat het licht uitviel, lekker romantisch zo bij kaarslicht als je de weeen aan het opvangen bent, goh zeg! Hoop dat je niet lang last zult hebben van je knip. Hoe is het met een kleintje in huis? Slaapt hij goed? Geef je borstvoeding? @ankje: is je bloeddruk in orde? De kans is erg klein, maar beentrekkingen kan je ook krijgen van zwschapsvergiftiging (veel waarschijnlijker van rusteloze benen of afgeknelde zenuwen natuurlijk, maar het schaadt niet om even je bloeddruk te checken). Ik slik ook magnesium op aanraden van de arts, terwijl ik nog nergens last van had, preventief dus. Kan je gewoon bij de drogist kopen, volgens mij (hier in Hongarije in elk geval wel). @kareltje: leuk, die foto! Volgens mij had i nog geen complete foto van jou gezien. Altijd leuk om een gezicht aan de naam te kunnen verbinden Oh, spannend zeg, misschien dus wel begonnen! Hartfilmpje? Bedoel je CTG? En waar is je man, was hij al op weg naar zijn werk? @suzanne: hoewel mijn voorgeschiedenis anders is (juist graag kinderen en lang bezig geweest) herken ik mezelf ook wel in veel van jouw gedachten of zorgen, vnl. met betrekking tot hoe je jezelf niet kwijtraakt als je een kind hebt. Ik geloof dat als je je daarvan bewust bent, de kans al veel kleiner is dat het gebeurt, en e.e.a. zal ook wel gewoon vanzelf op zn plaats vallen. Een kind krijgen is wel de grootste verandering in je leven, het zou raar zijn als je daar niet afentoe twijfels over zou hebben of in elk geval dingen goed zou moeten overdenken. Het is ook niet niks!! Wij gaan over 50 minuten weer voor een CTG en een echo. Dit keer kan mijn vriendin ook mee, leuk! Ben superbenieuwd wat de arts te zeggen heeft, hou jullie op de hoogte. De kleine mag van mij zo langzamerhand wel komen!
Lumea: Die kleine van jou zit nog lekker daar binnen. En ze weet dat het buiten veel te koud is hahahaha. Wel spannend hoor. Volgens week kun je dus of ga je dus bevallen. Densie: Helaas was eruit gaan om 1x te plassen maar eenmalig hoor. Vannacht moest ik er weer 4x uit. Voor jou over 2,5 week een ks dus. Spannend hoor! Hopelijk valt het allemaal nog mee. Kareltje: Ow wat spannend!!! Ik hoop voor je dat het is begonnen en dat ze je eventueel helpen met het laatste duwtje. Succes! Leuke foto trouwens. Suzanne: Ik denk dat ik je wel een beetje begrijp. Nu het allemaal zo dichtbij komt is het ook wel erg spannend hoe we het allemaal gaan doen met werk, hobby etc. Ik heb zelf erg veel hobbys en ook financieel ben ik benieuwd hoe we het gaan doen. Jeroen en ik zijn ook 10 jaar bij elkaar en zijn net 1,5 jaar getrouwd. Maar ben zelf toch ook wel van mening dat het allemaal op zijn pootjes terrecht komt. Wat jezelf ook zegt. De ziel kiest jou uit. Hoor ook wel eens van anderen dat als je eenmaal een kind hebt dat je ook een beetje geleeft word. En dat je dus geen andere keus hebt om het zo te doen. Begrijp je gevoel helemaal meid! Maar ik denk dat dat gevoel bij jou straks wel anders wordt als de kleine er is. Tenslotte heb je ook een moederinstinct. Knufff AnneMica: Ja dat doe ik ook. Alleen vind Jeroen dat minder leuk in bed.
@ Suzanne: succes in het ZH vandaag! Bij mij duurde het onderzoek niet zo heel lang......was wegen, hart en longen nakijken, gesprek/vragen. Bloed was al afgenomen daarvoor. Afdeling heb ik natuurlijk vorige keer al meegemaakt, maar kan me voorstellen dat je daar even wilt kijken...Zet alle vragen op papier he? Was Oscar zenuwachtig voor zijn 1e dag? @ Jada: hoe krijgen jullie het voor elkaar...de stroom precies laten uitvallen als je bevalllingn begint? Gelukkig was het snel opgelost en kon je toch thuis bevallen! Wat een heerlijk mannetje is het zeg, superleuke foto's! @ Kareltje: mooie buik zeg! Oei, spannend voor jou, lees ik......misschien heb je vanavond wel je kleintje in je armen! Succes! @
Moet donderdag naar de vk en zal het haar voorleggen. Tot nu toe is mijn bloeddruk altijd mooi geweest. Maar het kan inderdaad geen kwaad om het even extra te laten checken.
Hey meiden! Misschien wel 'vals alarm', maar lekker voelt het niet. Verlies nu ook best wat slijm/vocht, misschien toch vruchtwater??? Zag net ook klein propje in de wc liggen. Mijn man begint om 5.00 uur, dus was idd al even op zijn werk En zoals te verwachten, file nu. Dus hopelijk is hij er zo en kunnen wij weg. Ben benieuwd... Bedankt al voor de reacties!!! Helaas hefet Blommeke geen internet, dus jullie moeten op mijzelf wachten...spannend hé... Dikke knuffel van mij
@kareltje: je kan mij ook sms-en, hoor, als je wilt dat we op de hoogte blijven, dan post ik de laatste informatie hier Ik stuur je wel even een pb met telnr (want ik moet dadelijk weg, dus weet niet of je dat op tijd ziet), kijk maar of je daar behoefte aan hebt! Heel spannend voor je!
Goeiemorgen, Mecha, wat stom dat ze er nu pas achter komen dat je meisje een groeiachterstand heeft. Hopelijk komt alles toch in orde! Probeer maar veel te rusten. Jada: wat een verhaal zeg, met de stroom die uitviel. Uiteindelijk heeft jouw bevalling toch nog vrij lang geduurd dus, van de ene ochtend naar de andere. Maar het is wel allemaal vlot gegaan als ik het zo lees. Geniet van je mannetje en ik zal vrienden worden op hyves zodat ik de foto's kan zien. Kareltje: bij jou is het dus misschien op gang aan het komen? Annemica: stom van de pijn in je lies. Niet meer vallen hoor. Hier: een rustige nacht gehad, zonder rugpijn en ook geen voorweeën meer. Het kleintje is opvallend rustig vanochtend. Alles lijkt weer wat stil te liggen hier. Vandaag is mijn vriend voor het eerst weer gaan werken, is een klein half uurtje rijden van hier. Dus als het begint moet ik hem bellen en moet hij hierheen komen en dan moeten we terug een half uurtje rijden naar het ziekenhuis. Ze zeggen dat je bij een tweede kindje sneller naar het ziekenhuis moet gaan omdat alles sneller gaat. Ons dochtertje is voor het eerst weer naar de kinderopvang. Ze is wel een maand thuis geweest want ze was eerst ziek en toen was het vakantie en was de opvang dicht. Maar ze had er wel zin in geloof ik, om haar vriendjes weer te zien. Gisteren had ze zo'n braaf en lief dagje. Ze kwam 2 keer naar me toe om te knuffelen. Het lijkt wel alsof ze aanvoelt dat ik binnenkort een paar daagjes in het ziekenhuis ga zijn. Verder hebben we gisteravond besloten om de schrijfwijze van de naam nog te veranderen. Het scheelt dan 1 letter, maar door die ene letter hebben we dan wel een naam die niet in de top 60 zit, en anders hadden we een vrij populaire naam. De uitspraak blijft hetzelfde hoor, dus veel maakt het niet uit. Nu moet ik vandaag dus alle kaartjes die ik aan de doopsuiker had gehangen vervangen door nieuwe kaartjes. Zo heb ik weer wat te doen. Verder ga ik de allerkleinste kleertjes van ons dochtertje weer in de kast hangen voor haar zusje, dat zit nu nog in dozen.
goedemorgen dames, Kareltje: Wat spannend! Mecha: jeetje zeg kan me indenken dat je er een beetje van onder de indruk bent. Maar het is idnerdaad heel gunstig dat de groeiachterstand niet gelijk is de ene 2 weken de ander 4 weken. Dan maakt het volgens de gyn niet zoveel uit. Dikke knuffel! Essie: jeetje zeg gewoon een stuitligging! Nou doe lekker rustig aan en hoop dat ze je in het ziekenhuis kunnen helpen. Hier goed geslapen en geen voortekenen gehad dta er een bevalling zou gaan beginnen dus weer loosalarm gisteren. Word er niet goed meer van. Ik reken nergens meer op ik ga er nu gewoon vanuit dat ik overtijd ga lopen. Dan kan het niet meer tegenvallen.
Kareltje: Ooowh, wat spannend!! Weer een beebje in aantocht! Succes meis... zet 'm op! Jada: Ik had al op hyves wat neergezet, maar ook hier ff! Wat een prachtig mannetje! En een superbevalling zo te lezen! Jammer van het licht!!! Hoe kienen jullie het uit? Essie: wat lees ik nu??? Lig je in het ziekenhuis!! Hopelijk gaat naar omstandigheden alles goed met je!! All: Wijziging in de plannen!! De jongens komen vanavond al naar huis!!!!!
Kareltje: heel veel succes zo meteen! Klinkt als heel spannend en misschien wel gewoon het begin van de bevalling!! Jada: wat een "bevalling-by-the-book" heb jij gehad volgens mij! Zelfs een beetje dat zonder stroom zitten. Heb jij je er nog zorgen om gemaakt of kon je dat soort dingen allemaal over je heen laten komen? Suzanne: succes vandaag bij de voorbespreking! Fijn dat je dan ook de kamer ziet waar je komt te liggen enzo! Hopelijk heeft jouw man een fijne eerste werkdag vandaag! Mecha: bij jou blijft het ook maar rommelen hè? Hopelijk valt het allemaal wel mee. Ik kan mij voorstellen dat je, nu je weer terug bent van controle, vol met vragen zit. Dat je je stiekem toch steeds meer zorgen gaat maken. Densie: heel spannend vooruitzicht! Ook aftellen voor jou dus naar een datum. Annemica: doe je wel rustig aan? Succes bij de verloskundige straks! Sorry als ik wat dames ben vergeten!! Ik heb zelf een goede nacht achter de rug. Tuurlijk 10x eruit om te plassen maar op één of andere manier is dat ook wel weer een soort van vermaak. Dan word ik wakker omdat ik niet helemaal lekker lig, ga ik plassen en dan slaap ik op mijn andere zijde weer verder... Geen enkel teken van een naderende bevalling hier, dus ik ga er nu echt maar vanuit dat ik wel zeker de 40-weken ga halen of zelfs nog wat langer. De baby was hier trouwens gisteren DRUK, niet normaal! Echt keihard aan het trappelen waarbij mijn buik alle kanten op ging. Zo druk is ze zelden! Het deed nu ook echt zeer, maar het is ook wel weer grappig. Ik vraag mij op zo'n moment ook echt af: wat ben je in godsnaam aan het doen????
@ Hili: Wanneer ik voor vrijdag weeën krijg is dit niet erg. Ik moet wel meteen bellen wanneer mijn vruchtwater breekt, want dan willen ze het even controleren. Met weeën hoef ik pas te bellen wanneer ze om de drie minuten zijn. Ik krijg steeds vaker te horen van mensen dat ze iemand kennen waarbij het kindje ook niet van te voren was ingedaald. Ben wel heel benieuwd naar vrijdag! @ chevenne: Dikke vingers, voeten en bolle kop. Herkenbaar? Jaaaaaaa! Heb zelfs pijnlijke en tintelende vingers. @ rebbel: Wat heerlijk dat Luna thuis is! @ Eleni: Wat fijn dat de jongens morgen mee naar huis gaan! HERSTEL: vanavond!!! Geniet ervan! Jade: Gefeliciteerd met de geboorte van Julian! Leuk om het geboorteverhaal te lezen. Wel bijzonder ontsluiting controleren bij kaarlicht! @ Mecha: wat een naar bericht! Ben benieuwd wat ze maandag zeggen. @ essie: is de draaipoging gelukt? @ Kareltje: SPANNEND! Hier ineens snip verkouden?! Ben er niet zo blij mee! Hopelijk trekt het snel weg. Verder alles zijn gangetje. s Nachts slaap ik slecht, maar overdag nergens last van en nog redelijk wat energie. Lekker uitslapen, beetje in huis rommelen, paardje verzorgen en natuurlijk de hele dag genieten van het gedraai en gespartel in mijn buik. Dat zal ik straks nog missen!
Morgen meiden, Er is weer veel geschreven. Heb het niet allemaal onthouden. Voor de verandering sneeuwt het hier weer eens. Het is spekkieglad buiten en moet zo naar de vk, in mijn eentje. Joepie...not! Ik stond vanmorgen om 6.15 Jeroen zijn ontbijt en lunch al klaar te maken. Hij was blij verrast, toen hij terug kwam van de honden uit laten. Zo kent hij me niet Hij is meer van het zorgzame type en ik ben meer de workaholic. Heel herkenbaar ook je verhaal, Suzanne. Mooi, ga onder de douche, ben ik weer fris en fruitig voor de vk.
Juni ik zal niet meer vallen Ik herken dat ook wel wat bij mijn zoontje, hij is af en toe echt in een knuffelbui de laatste tijd! Terwijl we daarvoor af en toe een kus of een knuffel moesten "stelen" Denk dat ze wel voelen dat er veel gaat veranderen straks. Niene snipverkouden zijn komt niet echt goed uit het nu... Beterschap. Belle ik ga nu extra voorzichtig de trap af! En in mijn buik is het ook ongewoon druk de laatste 2, 3 dagen. Misschien wel een voorteken?? Eleni ah lekker zeg dat je jongens vanavond naar huis komen! Echt supernieuws, gefeliciteerd. Marleentje ik denk dat het voor jezelf het rustigst is om zo te denken ja. Als ik nu weer weeën krijg wacht ik ook eerst maar eens af of het wel "heftig" word, ik wil me niet meer "gek laten maken". Kareltje het klinkt mij echt niet als vals alarm in de oren hoor! Maarja ik ben ook al voor de gek gehouden door mijn eigen lijf, geloof mij maar niet Succes!!! Chevenne ook succes straks bij de vk! Grappig dat je nu ineens zorgzaam bent, voor je man ook wel leuk Suzanne dat idee heb ik ook, dat een kindje niet voor niks bij jou komt, daar zal een goede reden voor zijn. Misschien een tikje zweverig maar dat ben ik ook wel een beetje
Mecha: Maak je niet al te veel zorgen, dat is ook niet goed voor de groei. Het hoeft niet veel te betekenen. Bij mijn moeder (oke, zo'n 24 jaar geleden...) vonden ze mij veel te klein en heeft ze weken rust moeten houden. Ook bij de bevalling waren ze bang dat ik te klein was. Ik was 9 pond... Zelf heb ik bij mijn zoontje met 41+3 een ctg en echo gehad in het ziekenhuis om te kijken of er nog genoeg vruchtwater was. Toen werden er ook wat armpjes/beentjes/hoofd en romp opgemeten en bleek het grootste deel ook achter te lopen. Zijn benen werden eind maart verwacht, terwijl het eind januari was. De vk daar zei dat het weinig zei, omdat elk kind verschillend is. Maak je dus niet al te veel zorgen, het kan ook 'niks' zijn!