Jeetje..... Ik schrik ervan,meis! Door mijn eigen geratel heb ik jou berichtje helemaal over het hoofd gezien!! Wel spannend, je wordt deze week nog mama! Moet zeker wel een beetje dubbel zijn allemaal!! Rust lekker uit ...
@essie: jemig joh! Maar hoe kan je nu zwangerschapsvergiftiging hebben als je urine in orde was? Een hoge bloeddruk tijdens de zwnagerschap kan ook gewoon op zich staan...! Ze zullen het wel weten... Fijn dat de draaipoging gelukt is, maar heel rot dat je zo'n pijn had. Moet je nu in het ziekenhuis blijven? Hier terug van gyn, alles prima in orde (CTG en echo), kindje nog niet 100% ingedaald zei hij, omdat het hoofdje nog heel lichtjes kon bewegen van links naar rechts. Ik moet dus nog wat voorweeen verwachten, zei hij. Het is niet te zeggen wanneer het komt. Vrijdag weer voor een ctg, en dan volgende week (als de kleine er dan nog niet is) weer een echo. Ik word dus goed in de gaten gehouden. Daarna nog lekker gaan lunchen met vriendin en hubby, heerlijke ciabatta's gegeten. Ben nu doodmoe, ga denk ik even maffen
@ Essie: fijn dat de draaipoging gelukt is en dat ze je gaan inleiden deze week! Spannend hoor! Kan me voorstellen dat je er even aan meot wennen..... @ Suzanne: fijn dat je een goed gevoel over hebt gehouden aan je bezoek aan het ZH! Lekker zeg, een kamer voor jezelf waar je man ook bij mag....had ik hier ook wel willen hebben vorige keer! Nu blijft mijn man natuurlijk met ons dochtertje thuis.... En de verpleegkundige heeft gelijk: een keizersnee na uren weeen is helemaal niks! Het was ook echt een domper toen, alhoewel ik blij was dat het toen binnen afzienbare tijd klaar zou zijn... Een geplande keizersnee is een stuk spannender omdat je weet dat het gaat gebeuren,maar als het goed is, is inderdaad het herstel beter......
Zoooo, de pagina heeft er lang uitgelegen!! (ik lag trouwens ook te slapen, dus dat liep wel parallel op ) Ik hoop niet dat ik het nieuws 'break' voor Kareltje (anders oprechte excuses!), maar ze heeft gesmst dat ze nu wel met het serieuze voorwerk bezig is, en ze haar vanwege vruchtwater in elk geval geen dagen meer laten doorlopen mocht het vanzelf niet doorzetten. Ze is nu wel thuis. Spannend, hoor!
Whiej spannend voor Kareltje! Goh er gebeurt lekker veel de laatste tijd, straks weer allemaal beebjes geboren, leuk
Hoi meiden, @Essie, Dikke knuffel en spannend zeg donderdag wordt je mama. Voor de rest heb ik vluchtig gelezen, dus eigenlijk niets opgepikt. @Hier een drukke dag gehad. Dit is het een stukje uit de babysite van mij over vandaag: Hoi meisje, Mama is vandaag op verzoek van de verloskundige bij de gynaecoloog geweest. Mama slaapt slecht en zit er een beetje doorheen. Papa was gezellig mee gegaan en we hadden om 11:50 een afspraak in het twee-steden ziekenhuis. We hebben alle probleempjes besproken en enkele optie`s die er zijn. Mama moch kiezen tussen slaappillen die thuis ingenomen kon worden of in het ziekenhuis aan het infuus en dan slaapmiddel toegedient te krijgen. Mama heeft voor de slaappillen gekozen. Vanavond gaat mama voor de 1e keer de pillen gebruiken. Na een goede nachtrust kan het zijn dat mama weer wat opknapt en alles weer wat beter kan verdragen. Mama heeft nu 5x Temazepam Sandoz 20mg gekregen en mag om de dag een pilletje gebruiken als het nodig is. Maandag gaan papa en mama weer terug naar de gynaecoloog en bespreken dan hoe het is vergaan. Hopelijk slaapt mama vanavond zo goed dat ze de wereld weer aan kan. Maar meisje ben niet ongerust, mama en papa houden heel erg veel van jouw en jij kan er ook niets aan doen dat mama zich zo voelt. Hopelijk tot snel meisje van me. -XXX- papa en mama
Lynd, wat goed dat ze jou zo goed in de gaten houden daar! En leuk nieuws van Kareltje, hopelijk kan ze nu snel bevallen. Hier heb ik wellicht een beetje te veel toegegeven aan mijn nesteldrang. Ik zou de kleertjes van ons beebje inruimen maar ik kwam ook allerlei kleertjes tegen die ik voor ons dochtertje tweedehands heb gekregen maar die ik nooit heb gebruikt en toen moest ik de afweging maken of ik die wou houden of in zakken doen om weg te doen. Ik heb veel weggedaan want ik heb eigenlijk al genoeg kleertjes van ons dochtertje alleen al en het is ook niet leuk als ik voor ons tweede kindje nooit es iets nieuws kan kopen. Verder heb ik ook de ingebouwde kasten opgeruimd en gestofzuigd en het wiegje opgemaakt en het bedje van ons dochtertje verschoond en nu ben ik doodop! Vanavond moeten we dus nog bezig met het aanpassen van de naamkaartjes voor de doopsuiker. Want ik wil alles nu klaar hebben omdat je natuurlijk niet weet wanneer het begint. Maar straks loop ik nog 2 of 3 weken door
Woops: klinkt als een goede oplossing voor dit moment. Hopelijk ga je vanavond zo lekker slapen!! Lynd: goed dat je weer door de keuring bent! Maar het is toch allemaal maar het werk van moeder natuur hè, wanneer de baby echt besluit te komen. Zo lijk je bijna elk moment te kunnen bevallen en nu is het vooral afwachten geblazen! Kareltje: hopelijk zet het voor jou door vanavond/vannacht! Heel heel spannend. Oeh, ik ben toch wel een beetje jaloers hoor, dat een aantal van ons al "activiteit" hebben. Wil ook zo graag dat het gewoon begint. Dat je weet, nu is het zover! Gezonde spanning en gezonde jaloezie hoor!! Ik hoop zo dat ik ook heel binnenkort aan de beurt ben! Maar verder dan harde buiken door de dag heen kom ik niet
Buddynieuws: Vandaag 5 januari is Hilli bevallen van een gezonde zoon Sam. Hij weegt 3350 gram. Ook is Hilli ingeknipt, verdere gegevens volgen nog. Einde buddynieuws!! Meid, nogmaals gefeliciteerd. Geniet van elkaar en zie je snel weer op ZP!!
Bevallingslijst: Blaine (35+3) - 5 december 2009 - zoon Quinten (3176 gr.) Eleni (34+6) - 21 december 2009 - zoon Mason (2620 gr.) Eleni (34+6) - 21 december 2009 - zoon Ayden (2780 gr.) Rebbel (34+6) - 22 december 2009 - dochter Luna (2695 gr.) Nikkie80 (37+6) 23 december 2009 - zoon Tygo (....gr.) Nikkie 80 (37+6) - 23 december 2009 - dochter Sanne (.... gr.) Sjees (39+5) - 24 december 2009 - dochter Aylani (3450 gr.) Marieke (39+1) - 26 december 2009 - zoon Job (4570 gr.) Ruby82 (39+1) - 27 december 2009 - dochter Nadia (.... gr.) Ise (39+1) - 2 januari 2010 - dochter Jade (3500 gr.) Jada1984 (39+4) - 3 januari 2010 - zoon Julian (3140 gr.) Hilli (38+1) - 5 januari 2010 - zoon Sam (3350 gr.) Er zijn al 7 jongetjes en 5 meisjes geboren
hilli: gefeliciteerd met jullie zoon sam!!! Geniet ervan? Weet iemand hoe het met sjees gaat nu? Hoe het gesprek is verlopen? Volgens mij heb ik ankje vandaag ook nog niet echt gezien hier? Blaine: mijn bekkenonderzoek is eigenlijk niets uitgekomen. In ieder geval kwam er zo geen vergroeiing ofzo uit. Dus mag in principe gewoon bevallen.
************* Buddy nieuws butterfly************* Dit smst ze: vanmorgen ingeleid, nu 7 cm ontsluiting, ruggeprik gehad maar hielp later niet meer dus dosis verhoogd. Het ziet er tot nu toe goed uit! ************* einde buddy nieuws **************
Hilli, gefeliciteerd met jullie kleintje!!! Dat was onverwacht!! Over meer dan wat menstruatiekrampen had je nog niet geschreven... Jeetje zeg!! Wat gaat het snel hier opeens allemaal, na de 'bangmakerij' van de arts afgelopen week ben ik dadelijk misschien wel de laatste die gaat bevallen, haha! @belle: hier is het ook nog akelig rustig, ik voel mijn baarmoedermond wel (alsof ik een uitstrijkje heb gehad) maar verder maar zelden een harde buik. Stom he, eerst zit ik te hopen dat het kindje nog níet komt, nu dat het wél komt...! @juni: is toch juist lekker, rommelen in huis? Ik zit er eerlijk gezegd niet zo mee als mijn kindje niet iets nieuws aan heeft, wij hebben veel te leen gekregen en bijna al het andere uit de kringloop gehaald.
Hilli, gefeliciteerd met Sam! Hartstikke goed nieuws!!! En Butterfly ook al hard op weg om mama te worden... dat duurt niet lang meer denk ik!
Oooo jongens wat een lopende-bandwerk hier! (mensen die hoog scoren op het Groot Dictee der Nederlandse taal, waar moeten hier streepjes?! ) Butterfly, Kareltje en misschien Essie ook wel zijn nu 'in the proces', er blijft niks meer over voor eind januari
Ja, precies! Maar mijn zus vertelde dat zij ook geen enkel teken had en dat 's avonds of het einde van de middag de weeën gewoon begonnen. Ze verloor geen slijm, geen bloed en had ook geen voorweeën, dus daar hou ik mij nu maar even aan vast Bij mij wordt er heel erg vanuit gegaan dat ik zeker 40 wk zwanger zal zijn en misschien dus wel een paar daagjes meer. Dat maakt dat ik een beetje dubbel ben: aan de ene kant hoop ik dat de bevalling elk moment begint, aan de andere kant zegt mijn verstand dat ik gewoon nog een week (minstens) geduld moet hebben.
Op basis waarvan wordt dat gezegd, dat je misschien wel overtijd gaat? De theorie van mijn arts vorige week klopte ook niet... En vandaag zegt hij dus weer dat het niet te zeggen is... Ik word zo ongeduldig!!
Essie jeetje meid dat is schrikken zeg, ben wel ontzettend blij voor jullie dat de draaipoging is gelukt. Kan er over mee praten dat het geen pretje is, maar één voordeel, ks of stuitbevalling hoef je niet over na te denken. Mecha, je schreef dat je kleine meisje een groeiachterstand heeft? Onze kleine man had met 34 weken ook een groeiachterstand van 2 weken, nadat ik met verlof ben gegaan is hij weer bijgetrokken. Nu is het nog steeds een klein mannetje. Probeer je niet te veel zorgen te maken, makkelijk gezegd in jouw situatie. Gaat helemaal goed komen. Ben heel erg benieuwd hoe het nu met Kareltje is, zo begon het bij mij ook en 2 dagen later begonnen de weeen. Kleine update: Alles gaat goed met Julian, in het begin had hij wat moeite om op temperatuur te blijven, waardoor hij ook geen energie had voor de BV. Inmiddels weer helemaal om temp en ook de BV gaat super!! Tja dat de stroom uitviel midden in de nacht, dat was me wat. Gelukkig was het goed te doen. Maakt wel weer dat ik een uniek bevallingsverhaal heb. Met mij gaat het steeds beter, wel ontzettende spierpijn in mijn billen en last van de knip, maar dat kon nog wel een paar dagen aanhouden volgens de kraamhulp.