Januari 2010 Mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door cruella, 22 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sweetcandie

sweetcandie Fanatiek lid

29 jul 2006
    2.564
    0
    0
    Belgie
    Hallo, Kom mij ook even hier melden. Kan het nog niet geloven. Had gisteren een lichte streepje zie fotoalbum..

Wil morgen misschien een clearblue test gaan doen of gewoon naar de huisarts gaan.

Zijn jullie ook allemaal naar de huisarts gegaan voor een bloedtest, het schijnt hier in Belgie normaal te zijn.

2. Lynd

Lynd Fanatiek lid

10 okt 2008
    1.119
    0
    0
    @belle: ja, ik moet de hele dag werken, maar het lukt echt voor geen meter. Heb net mijn twee collega's op de kamer verteld dat ik zwanger ben (en daarom zo sloom, haha), en ze zeiden dat ik maar gewoon naar huis moet gaan vanmiddag. Misschien doe ik dat ook! Tip met die oordoppen is wel goed, ik heb ook een paar dat ik meestal alleen op vakantie gebruik.

@ankje: ik ken het wel: de meeste zwangerschapsverschijnselen zijn eigenlijk alleen maar vervelend, maar als je ze niet hebt maak je je zorgen... Ook mijn vorige zwangerschap eindigde in Mk (6 wk). Ik hoop van harte voor je dat alles goed gaat! De kans dat iemand twee miskramen achter elkaar krijgt is ongeveer 1 op de 100, dus ga er maar vanuit dat je bij de 99% zit :)

@sweetcandie: nope, hier geen bloedtest gedaan. De thuiszwangerschapstesten zijn erg betrouwbaar hoor, en zeker als je er twee positief hebt dan kan het bijna niet dat je niet zwanger bent. Ik weet niet wat de gewoonte is in Belgie, maar op zich heb je niet meer bevestiging nodig, hoor! Gefeliciteerd, en welkom!

3. vriendlief

vriendlief Fanatiek lid

25 apr 2009
    1.982
    0
    0
    toekomstig huismoeder
    zaanstreek/waterland
    alle nieuwe dames gefeliciteerd en succes met de zwangerschap.

Helaas ben ik niet zo goed in onthouden en kan niet op alle verhalen reageren. sorry.

Heeft iemand al wat gehoord van Surf??? ben echt heel benieuwd of alles goed is gegaan!!!!
    Fijne vrije dag allemaal.

Lynd lekker naar huis gaan je lichaam geeft aan dat het moet dus doe het ook!!! Doet je vast goed lekker rustig thuis zijn.

4. Nikkie80

Nikkie80 Fanatiek lid

9 aug 2007
    2.252
    0
    0
    Zuid-Oost Brabant
    Welkom alle nieuwe zwangeren!

Gisteren weer een mooie echo gehad. Ze zijn nog meer gergroeid en de hartjes kloppen goed! Nu krijg ik geen echo meer en moet ik me aan gaan melden bij de gewone gyn.

Liefs Nikkie

5. Xmas06

Xmas06 Niet meer actief

Hoi meiden,

Bedankt voor het warme welkom!! :D

Marieke: Echt bizar he meis... Ik vind het zo apart dat we nu samen zwanger zijn!! Echt super leuk!! :D Je had deze ronde dus een superei?? :D
    Hoe voel je je nu?

6. Iva

Iva Actief lid

26 mrt 2009
    231
    1
    0
    Hoi allemaal,

Om eerlijk te zijn kom ik hier niet meer zo vaak, het groepje is zo groot dat ik het moeilijk vind iedereen te blijven volgen. Niet dat het me niet interesseert, maar ik heb er gewoonweg geen tijd voor.
    Ik denk dus dat ik wel af en toe eens kom kijken, maar niet zo actief deelneem hier.

Hoop dat alles goed gaat met iedereen, ben dus totaal niet bij, het gaat zo hard hier :eek:

Hier gaat alles goed, op de bekende klachten na dan.

Fijn hemelvaartsweekend iedereen!

7. klavertje77

30 apr 2009
    86
    0
    0
    hoi allemaal,
    ben een weekje ertussen uit geweest en kan het niet meer bijbenen... :)

Hier een beetje bezorgd. Ben 7.4 wkn zwanger. Was vanaf week 6 heel misselijk, een week lang. Ook veel spanning. Deze spanning is nu weg, maar de misselijkheid nu na een dag ook. Gisteravond voelde ik mijn borsten niet meer zo en sinds 2 dgn heeeeeeeeeel klein beetje orange afscheiding, wat misschien wel bruin zou kunnen heten. Borsten doen vandaag wel weer heel zeer, maar ben bang dat het mis is. Voel me minder zwanger doordat ik niet die konstante misselijkheid op de achtergrond heb. Kan het zijn dat dat over gaat na een weekje? Maar in combi met dat oranje...pfff. Is vandaag zondagsdienst en kan wel een spoednummer bellen, maar lijkt me niet reeel nu toch?

Kan iemand me wat duidelijkheid geven, ben er obsessief mee bezig door ieder uur naar de plee te gaan en borsten te voelen enzo...bah!
    liefs Klavertje

8. sweetcandie

sweetcandie Fanatiek lid

29 jul 2006
    2.564
    0
    0
    Belgie
    Je hoeft niet altijd je borsten te voelen hoor.. Maak je geen zorgen. Je hoeft niet elke dag wat te voelen. En je bent al bijna 8 weken. ik zou geen zorgen maken en mocht je bloedverlies hebben, wil dit niets beteken dat had ik ook rond ong 7 of 8 weken met mijn dochtertje..

9. Xmas06

Xmas06 Niet meer actief

@ Klavertje: Symptomen kunnen nog wel eens van dag toch dag verschillen!! Bruin/Oranje afscheiding hoeft ook niks te zeggen!! Heb je er krampen bij?

Probeer het een paar dagen aan te kijken en als je er volgende week nog last van hebt dan toch maar de vk/gyn bellen! ;)

10. chevenne

chevenne Fanatiek lid

17 mei 2009
    1.073
    0
    0
    Kreeg tip om me hier te melden, nadat ik onder het kopje: Ik ben Zwanger een topic had geplaatst. Mag ook meepraten ;). Vanaf mijn eerste dag van mijn laatste ongesteldheid gerekend ben ik morgen 5 weken zwanger. Uitgerekend rond de 25ste januari.

Het is onze eerste en ik vind het heel spannend allemaal. Had nog maar kort het besluit met partner genomen en condooms weggelaten. Veel voorbeelden in de omgeving waar het zwanger worden allemaal nog niet zo vanzelf sprekend is. Tja en toen gelijk in de 2e ronde zwanger :) Wie had dat verwacht?

Voel me best goed. Beetje moe, beetje wee op de maag zo nu en dan (verslind danoontjes momenteel), hoofdpijn, met vlagen duizelig, warm hoofd, krampjes en steekjes in mijn buik en de darmen zijn een beetje over de zeik.

11. Xmas06

Xmas06 Niet meer actief

Welkom chevenne en Gefeliciteerd!!

En ronde 2 zwanger :confused: .. Dat is zeker snel!! :D

12. sweetcandie

sweetcandie Fanatiek lid

29 jul 2006
    2.564
    0
    0
    Belgie
    Wat vinden jullie van mij ticker..Vond die van jou heel mooi...

13. noname

noname Bekend lid

18 aug 2008
    679
    0
    0
    wat een hoop nieuwe zwangeren... gezellig! Meiden, allemaal gefeliciteerd en voor de kleintjes in jullie... houd je goed vast!!!

Klavertje, ik snap je bezorgdheid maar al te goed, ik zou precies hetzelfde hebben. Als ik jou was zou ik morgen je VK bellen met je verhaal en vragen of je al wat eerder een echo mag krijgen. Puur ter geruststelling. Ik denk ook dat je je nog geen zorgen hoeft te maken maar dat is voor mij makkelijk praten. Als je een goede echo krijgt ben je pas wat meer gerustgesteld.

Hier; vandaag een halve paracetemol genomen. Ik liep de hele week al met knallende koppijn maar wilde echt niks nemen. Mijn gyn. vertelde dat paracetemol geen kwaad kon maar toch.... voor mijn gevoel. Daarom een halve genomen en voel me gelukkig een stuk beter. En zit hierdoor weer een stuk beter in mijn vel... Hebben meer meiden een paracemolletje genomen tijdens de zwangerschap?? Want voel me er nog steeds een beetje rot over.

x

14. chevenne

chevenne Fanatiek lid

17 mei 2009
    1.073
    0
    0
    @ noname
    Ik overweeg wel iedere keer een paracetamol te nemen, maar de hoofdpijn is bij mij in vlagen. Ene moment knalt hij mijn kop uit, kort daarna heb ik er geen last meer van.

15. Xmas06

Xmas06 Niet meer actief

@ sweetcandie: Leuke ticker ;)
    Ik vond ze van die site wel leuk maar ik heb liever die van baby-gaga :) Alleen de site doet het vandaag niet :-k

@ Noname: Ik heb nu ook al 4 dagen hoofdpijn!! :( Maar ik durf ook geen paracetamol in te nemen.... Hoeveel is de maximale hoeveelheid die je in mag nemen? Misschien moet ik het toch maar doen!

16. noname

noname Bekend lid

18 aug 2008
    679
    0
    0
    mijn gyn. zei dat het geen kwaad kon . Een maximale hoeveelheid heeft hij niet gezegd maar ikzelf zou er niet meer nemen dan max 2 op een dag. (nu dus nog alleen maar een halve genomen) anders neem je een halve... want je voor niks beroerd voelen terwijl je er wat aan mag doen is ook weer zo wat.

17. Hilli

Hilli Fanatiek lid

26 dec 2007
    1.864
    0
    36
    Hey allemaal:

@Beebie: Heerlijk gevoel hé :D kVind dit topic ook helemaal geweldig, omdat er zoveel meiden dicht op elkaar zitten :D

@Liesel: Idd, maak je er maar niet druk in. De waardes verdubbelen per dag zeiden ze tegen mij, dus jij zit snel aan die 2000.

@Surf: Ooh boe, vervelend ség. Maar kan zijn dat het vruchtje binnen twee weken gewoon op schema zit hé.

@Lisette: Dat is zoiets als de doopouders niet? Peetoom eet peettante? Of zijn dat de doopouders niet? :)
    Aah hehe kzie net dat het al uitgelegd is :)

@Crash: Ooh wat zielige van je kat. Is het al wat beter? Of heb je medicatie ofzo meegekregen?

@Diana: Welkom en gefeliciteerd!!

@Sunnycloud: Volgens mij komt de pijn idd omdat je baarmoeder weer op zijn plaats komt, omdat je blaad nu leeg is. Heb ik dit ook als ik bijvoorbeeld te snel van houding verander.

@Eleni: Welkom meid, hopelijk blijft je kindje lekker zitten hé. En natuurlijk ... Gefeliciteerd!

@Vriendlief: :( Meid, dat klinkt echt niet goed hé. Bah. Ik hoop echt ook een wonder voor jou.

@Luchtjes: Ik heb eigenlijk alleen maar last van luchtjes als ik misselijk ben, als ik me goed voel, dan heb ik er niet zoveel last van.

@Bloem, Sweetcandie, Chevenne & Nikita: Ook jullie een dikke proficiat! En welkom hier :)

@Klavertje: Ik zou me ook niet teveel zorgen maken hoor. Komt wel goed. En een beetje bruin/oranje kan gemakkelijk komen van je bm die nu echt hard aan het groeien is hé. Jouw kindje heeft al meer plaats nodig :D

@Sweetcany: Hele mooie ticker. Ik vind die van mytickerz.com echt bijna allemaal supermooi.

Ik ben gisteren niet op de site geraakt, omdat ik zo ziek was. Misselijk, maar vooral heel veel hoofdpijn. Ik neem bijna nooit medicijnen en nu helemaal niet. Ik zie nog liever af :D
    kWas mijn schoonmoeder er gisteren ook nog aan. Dat was wel even moeilijk om sterk te houden. Als ik hoofdpijn heb, dan heb ik veel minder pijn als ik lig. Maarja dat ging dus niet. kVond het ook zo onbeleefd om haar weg te sturen :)
    Vandaag is het al veel beter. Vanmorgen nog wel misselijk, maar dat trok geleidelijk aan weg.
    Ik moet zeggen dat ik me meer en meer zwanger voel. :D Zo leuk!

18. klavertje77

30 apr 2009
    86
    0
    0
    bedankt voor de gerusttellende woorden! ga proberen me er wat meer in te laten berusten, hoe moeilijk ook... Heb nu trouwens steeks steken in mijn blaas/ plasbuis. Dus denk misschien dat ik wel een blaasontsteking heb. Ga morgen bellen en alles voorleggen.

@chevenne: welkom en gefeliciteerd!

@noname: ik zou gewoon die tabletten nemen hoor, is echt goed uitgezocht dat dat kan. Je hoeft niet onnodig te barsten van de hoofdpijn. Volgens mij is max dagdosis normaal gesproken 4x 1000 mg, bij zwangeren weet ik het niet. Sterkte!

19. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.663
    1.426
    113
    @ noname een paracetamolletje kan echt geen kwaad zolang je maar de gewone neemt zonder alle extra codeine enzo. Als je zwanger bent mag je er max 4 per dag en liever niet langer als een week achter elkaar, want dan adviseren ze toch echt om contact met je arts op te nemen.
    Maak je maar geen zorgen om dat ene paracetamolletje, ik heb zelf reuma en mag er als het nodig is zelfs 6 per dag nemen en dat schijnt volgens alle artsen en apothekers helemaal geen kwaad te kunnen. Gelukkig gaat het zo goed sinds ik zwanger ben dat ik er nog geen heb genomen de laatste 4 weken 8) .
    misschien even gerustellend voor je om te kijken op www.opatheek.nl daar kun je het nog eens rustig nakijken.

20. Xmas06

Xmas06 Niet meer actief

Over Paracetamol , bedankt voor alle antwoorden! :) Ga er nu toch maar een innemen!

@ Hili: Thanks meid!! Jij ook gefeliciteerd ;)
    Gelukkig is jou misselijkheid wat gezakt! Hier heb ik het met vlagen... nog niet hoeven overgeven gelukkig!! Ben benieuwd wat er nog komen gaat!

Deel Deze Pagina