Oh! Ik hoor hier helemaal niet.. maar kwam ff binnenvallen. Allereerst allemaal van harte! Ik duim dat jullie allemaal een gezonde zwangerschap en bevalling mogen krijgen (al zal dat natuurlijk niet voor iedereen lukken, maar ik duim!). Toen las ik dit stukje en no name, wees niet bang, paracetamol mag gewoon! Ibuprofen mag niet, maar para wel, dus gewoon doen als je het niet trekt, het kan geen kwaad. Het kan juist meer kwaad als jij pijn hebt en daardoor je lijf in de stress raakt. O en mijn tip tegen misselijkheid: gember! Werkte bij mij perfect, ik was alleen geen spuger, maar de hele dag beetje vaag misselijk. Op deze site info (en als je google't kan je het online wel ergens bestellen). Heb het zelf bij een drogist gekocht. Spijsvertering > Gember: http://www.vitotaal.nl/114
Dag meiden, iK heb ergens gelezen dat de verhoogde oestrogeenwaarden voor hoofdpijn kunnen zorgen, dus dat is het misschien wel. Maar als dat klopt dan betekent dat ook dat je msischien wel lang hoofdpijn zult hebben en zo lang moet je echt geen paracetamol slikken als je zwanger bent. t Is natuurlijk anders als je er eens een keer eentje neemt... Tjee, moeilijk he... Ik weet nog dat ik een keer zo blij was dat ik ongesteld werd, omdat ik razend ziek was en me hondsberoerd voelde, maar geen medicijnen wilde nemen omdat ik misschien zwanger zou zijn. Bij mijn helpt paracetamol nooit, ik neem altijd Ibuprofen (nou ja, altijd, hoogstens twee keer per jaar), en dat wil ik echt niet gebruiken tijdens een zwangerschap. In elk geval moet je je ook niet 9 maanden rot gaan voelen, naast je baby ben je er zelf ook nog!
Hoi iedereen!!! Welkom voor de nieuwe mama's!! Veel gelezen niet alles onthouden maar geniet van jullie zwangerschap!! Hier gaat alles goed,zit lekker een kroketje te eten.....mmm Morgen nog een dagje werken en dan heb ik weekend!!! Dikke kus Breezer
nieuwe zwangeren: gefeliciteerd en welkom! wat zijn we met veel zeg, gezellig. ben de laatste dagen best wel beroerd.maar ja, het hoort erbij en is voor een goed doel. wie heeft er nog wat leuks gedaan vandaag? morgen ben ik jarig, 's middags en 's avonds visite. vind ik altijd erg leuk, hoop dat ik niet te misselijk ben en gewoon een lekker taartje kan eten
Ise: alvast gefeliciteerd met je verjaardag!! Ingeltje: Bedankt voor de info! Heb het inmiddels gegoogled en je mag het inderdaad nemen maar, zoals lynd al zei, niet voor langere tijd achter elkaar! Ik heb nu ook maar een halve ingenomen... en ik voel me al ietsje beter!
ik kom hier ook maar even binnen vallen. mij mij is de uitgerekende datum 19 januari 2010. De steekjes in de buik worden bij mij mider en vandaag wel een goede dag gehad. Vindt alleen alles zo sterk ruiken.. En vlees vindt ik niet echt lekker op het moment. hebben meer hier last van? Voor de rest heb ik de 1ste echo op di 2 juni. Ik vindt het zo ontzettend spannend. De kwalen heb ik wel maar nou wil ik het ook erg graag zien. komt dit ook bekend voor bij iemand?
Hoi allemaal, Alle nieuwe zwangere meiden, van harte gefeliciteerd. Ik ben echt helemaal weg van vlees, ik wil juist hartig en vlees eten. Zoetigheid waar ik eerst zo dol op was, vind ik nu echt niet lekker. Raar dat iedereen het weer anders ervaard. Ik ben ook nog steeds niet misselijk of zo, ik klop even af. Alle meiden die wel misselijk zijn, heel veel sterkte ik kan er niet over mee praten dus een dikken knuffel. Hier voor de rest niets te melden eigenlijk, alles loopt naar wens. Groetjes
@ alle nieuwe zwangeren: Ik was vanochtend nog hier online, en nu lees ik dat er weer veel mamas bij zijn gekomen. Echt toppie! GEFELICITEERD en WELKOM!!! @ Sweetcandie: Ik denk dat je gewoon lekker zwanger bent hoor. Ik deed ook 3x een test en alle 3 de testen kreeg ik een heel vaag blauw streepje. Ben wel 2 dagen later naar de huisarts gegaan om het te melden, en de huisarts zei ook dat het niet uit maakt of het streepje nou duidelijk of onduidelijk is, je bent zwanger! In mijn geval klopt dat ook wel, want ik ben nu ruim 2 weken over tijd. Veel succes! En geniet ervan! @ Lynd: Bedankt voor je lieve reactie! Is dit nu ook je 2e zwangerschap dan? Vind jij het nu niet ongelofelijk spannend en ook een beetje eng. Ben soms best bang om weer een miskraam te krijgen. Hoewel ik er nu wel een goed gevoel heb over deze zwangerschap. Donderdag mijn eerste echo!!! @ Ise: Ik wens je alvast een hele fijne verjaardag! Knuffff. @ Nikita: Het is zeker spannend. Ik wen je veel pezier en succes met het zwangeren! Vanmiddag had ik een verjaardag van de zoon van mijn beste vriendin. Hij werd 6 jaar. Wat gaat dat hard zeg! Hij is lekker weer verwend. Zij is ook zwanger (bijna 13 weken). De familie daar weet nu ook dat wij allebei zwanger zijn. Zo leuk hoe ze gereageerd hebben. Voor de rest voel ik me vandaag prima, alleen nog steeds ontzettend veel pijn in mijn borsten. Moet nu niet gaan springen ofzo. hihihihi Tot snel weer!
Ik heb nog niet zo heel veel rare eet gewoontes. Wat ik wel ontzettend lekker vind is komkommer met sambal. Al weet ik nog steeds niet of sambal kwaad kan. Wat ik absoluut niet [-X meer drink is koffie, telkens als ik koffie drink wordt ik ongelofelijk misselijk. Dus wordt voor mij thee Wat is de site trouwens weer lekker snel, maar niet heus
@ Sweetcandie, gefeliciteerd meid, ik zei het je al in NOD mei, je test was super positief. @ Chevenne, van harte @ Klavertje, zolang je geen krampen hebt, niet te veel zorgen maken. Ik had vorige week licht bruinverlies, 2 dagen later een echo gehad en het hartje klopt. Wanneer je toch ongerust bent, bel dan de VK.
hoi allemaal, Heb niet alles gelezen want de site is weer zo sloom. Alle nieuwe mama's welkom!! Ankje dat van die sambal weet ik ook niet idd, maar de koffie komt me erg bekend voor, ik heb sinds ik zwanger ben geen druppel meer gedronken omdat ik er echt kotsmisselijk van wordt. Vanavond heb ik voor het eerst weer lekker kunnen eten, ook gelijk heerlijk zitten bunkeren. Ise alvast heel erg gefeliciteerd met je verjaardag en ik hoop ook voor je dat je een lekker puntje taart opkan. hier verder alles goed alleen slaap ik nog steeds bijna de hele middag en doet lopen me echt zeer aan de rechterkant van mijn heup/bil/bovenbeen, als het blijft zal ik de vk wel bellen of er iets aan te doen is.
@ LisetteG: Ik geef je helemaal gelijk dat je lekker hebt gebunkerd. Ben je daarna ook niet misselijk geworden? Gelukkig ben ik niet zo misselijk, maar gewoon zeurig misselijk. Hopelijk gaan we met z'n allen fluitend door onze zwangerschap!!!
Wat is het gezellig hier, dank je wel dames voor jullie welkom.. Ik kan het nog niet geloven totdat ik een tweede test zal nemen... word gek van deze site is zo traag en ik krijg elke keer een foutmelding.
Hallo lieve medezwangeren, Nou ik mag me ook aanmelden hoor. Zit nog wel verhaal aan vast voor de NODers mei niet onbekend. Ik heb 19 mei een ongeluk gehad en ben behoorlijk ondersteboven gereden. Moesten dus ook foto's gemaakt worden. Heb in het ziekenhuis gelijk aangegeven dat ik mogelijk zwanger kon zijn NOD was woensdag. Ze hebben een urinetest gedaa (terwijl ze natuurlijk altijd uit mijn bloed hadden moeten halen maar goed) en deze was negatief.... Dus lekker foto's ed. 20ste vertrouwde ik het toch niet en was mijn verjaardag dus leuk kadootje. Ik dus getest (lees 2 keer) en hartstikke positief. Helemaal in de stress natuurlijk vanwege de straling van de foto's. Gelijk gebeld en zo maar goed, kans dat het effect op lange termijn heeft is nihiel, maar mocht het effect hebben gehad wordt het vruchtje eerder afgestoten dus mk. Een mk heb ik al eerder gehad en gelukkig daarna een mooie zoon, maar de schrik zit er dus wel in. Nu ook heb 18 hechtingen in mijn voet en gebroken kleine teen, gekneusde pols en neus en overal bond en blauw en zoals je begrijpen zult behoorlijk wat pijn. Neem dus wel paracetamol, totaal tegen mijn principes maar goed zelfs dan is de pijn soms niet te harden. Met de antibiotica die ik moet slikken was volgens de huisarts niets bijzonders en die mag ik gewoon nemen dus, maar goed de eerste weken zijn al spannend maar vind ze nu toch helemaal spannend....