Blaine, Julian slaapt bij ons op de kamer. Was eigenlijk niet de bedoeling, maar het is extreem koud op de babykamer (geen verwarming), dus we moeten daar eerst de kou uit zien te krijgen. Ik slaap heel licht, maar wordt niet wakker van elk piepje. Hij slaapt nu in de kinderwagen bij ons op de slaapkamer, met een lekker kruikje. Ladyjoey, dus nog steeds geen tekenen van een naderende bevalling? Bij mij begon het ook ineens, dus wie weet meid!
Ise, nee zie er niet echt tegenop, mijn vriend werkt volgende week halve dagen en mijn moeder komt een aantal dagen in huis helpen. Is ook wel nodig, want de kraamhulp ruimt alles verkeerd op, haha. Maar heb er wel van genoten er is goed voor ons gezorgd. Over voedingen, ik geef volledig BV, dus eigenlijk wanneer Julian erom vraagt. Gisteren is hij in totaal 8x geweest. Heb nu wel een handkolf, omdat er heel veel druk op mijn rechterborst zat. Dat is nu een stuk minder gelukkig. Laat je tranen maar lekker gaan meis!!!
Angelic: dank je wel voor de tip! Gelukkig kan ik idd zelf bepalen dat ik met 41 weken wordt ingeleid (heeft de verloskundige aangegeven) maar ik wil eigenlijk die keuze niet hoeven maken, als je begrijpt wat ik bedoel. Sjees: erg leuk om jou hier weer te zien! Jada: fijn dat die knip niet meer zoveel pijn doet! En dat Julian het zo goed doet! LadyJoey: jij wacht ook vol spanning... Ben jij al bezig geweest of je eventueel ingeleid wilt worden met 41 weken?? Wij zijn vanmorgen er lekker even uit geweest. Boodschappen gedaan enzo. Dat doet een mens goed!
@ Voedingen, Quinten krijgt flessen van 120 cc en dan 6 per dag . Hij heeft ongeveer 4 uur tussen een fles zitten soms wat minder maar 's nachts ligt hij weer langer.Hij kreeg 90 en schreeuwde na 2 uur alweer van de honger als hij zijn fles leeg had dan wilde hij nog meer en vind het ook geen goed idee de kleine honger te laten leiden en heb dus de fles opgehoogd. Hij maakt hem niet altijd leeg hoor. Ik redeneer maar zo bij bv meten ze ook niet af hoeveel de kleine binnen krijgt en als hij honger heeft krijgt hij gewoon meer. Denk dat ik maandag daar ook wel commentaar op krijg op het consultatiebureau . @ Jada, Quinten krijgt echt wel een speentje als hij huilt, hij kreeg zelfs in de couveuse net 2 dagen oud al een alternatieve speen omdat hij zo veel wilde sabbelen. Als hij wakker wordt, bijv van de week 's avonds omdat hij een erg vieze broek had dan wil hij na het verschonen eten , als het dan nog geen tijd is krijgt hij zijn speen en valt dan al sabbelend weer in slaap. Ik heb daar zelf echt geen moeite mee, heb liever dat hij een speen heeft, die kan ik weg leggen als hij groter wordt dan dat hij gaat duimen want dat is veel moeilijker af te leren. @ Belle, sneeuwt het bij jullie niet dan? Quinten en ik wilden ook mee boodschappen doen maar het sneeuwt hier zo hard dat mijn man snel even lopend is naar de winkel en wij lekker thuis blijven het is alweer veel te glad. Inleiden, ik snap wat je bedoelt het is fijner als de natuur zelf kan beslissen dat het tijd is, maar soms heb je geen keus of is het gewoon verstandiger om in te leiden. Ik vind als het niet meer gaat is het prettig dat er alternatieven zijn en is het zeker goed deze te gebruiken. @ Angelic, ik stuur je een pb met gegevens.
He meiden! Daar ben ik weer! Na een extra dagje ziekenhuis, mochten Tessa en ik vandaag naar huis! Ga zo even alles teruglezen en probeer dan te reageren,......Ook zal ik mijn bevallingsverhaal even opschrijven! Alvast bedankt voor alle felicitaties!
Dag dames! Allereerst alle dames die al bevallen zijn: PROFICIAT met jullie wereldwondertjes! Ik weet niet of mijn naam jullie nog wat zegt, ik heb in het begin ook wat meegekletst hier. (maar ivm tijdgebrek, opname, weer aan het werk en een oudste kindje niet actief meer geweest in dit topic, hoewel ik wel af en toe heb meegelezen) Nu de bevalling eraan zit te komen krijg ik toch weer behoorlijk de kriebels, en zou ik graag weer met jullie mee kletsen als jullie dat goed vinden? Vandaag vier ik mijn 40 weken feestje trouwens! Mijn eerste kindje kwam pas bij 42+2! Nu word ik uiterlijk bij 41 ingeleid, omdat het een flinke baby is. (net als zoonlief, die was 9 pond) Er was iemand die vroeg om een buddy??? Ik wil wel! Wil jij dan ook mijn buddy zijn?? Liefs, en succes allemaal!
Suus: Jeetje! Je had dus al 5 cm ontsluiting terwijl je van niks wist? Wist niet dat dat kon, maar zo zie je maar weer. Je hebt een prachtige dochter Suus! Gefeliciteerd. Juni: Jeetje, jij hebt ook een behoorlijke bevalling achter de rug zeg! Sjees: Wat fijn dat alles goed gaat. Is Aylani nu weer een beetje rustiger? Maandag Alain weer werken? Zie je er tegenop? Blaine: Van Nikkie had ik laatst nog een PB-tje ontvangen. Ze heeft het erg druk met die 2 kleintjes, maar alles gaat erg goed! Angelic: Fijn dat het goed gaat met je. Hier gaat het ook wel zo zijn gangetje hoor. Alleen tja, de laatste lootjes zijn het zwaarst he. Maar daar heeft hier iedereen last van. Mijn BI gaat momenteel alleen slechter. Doet echt met de dag pijnlijker. Maar nog even doorzetten he? Hihihi Blaine/Angelic: Jullie zijn nu maatjes/buddys als ik het goed begrijp? Jada: Fijn dat alles goed gaat met jullie. Hopelijk wordt de pijn ook snel minder. Mamanama: Welkom terug! Mispoes: Natuurlijk mag je mee kletsen! Gezellig. Ik wil wel jou Buddy zijn hoor. Ik zelf heb al een buddy, maar natuurlijk mag je mij bellen/sms-en als het zover is. Stuur je wel even een PB-tje.
Blaine, onze VK raadt een speen eigenlijk af, omdat ik BV geef en hij dan door de speen en andere zuigtechniek krijgt en straks niet meer aan de borst wil. Maar goed wij zijn de papa en mama, dus kijk het gewoon even aan. Belle, lekker dat je er even uit bent geweest. Ben zelf toch blij dat ik er niet uit hoef, ben al een week niet meer buiten geweest. Brr is me ook veel te koud. Mamanama welkom thuis!! Ben benieuwd naar je bevallingsverhaal. Mispoes, ken je nog wel hoor. Nog geen tekenen van een naderende bevalling? Hier sneeuwt het ook de hele dag al, niet extreem hard maar met de wind erbij, maakt het wel extreem koud (volgens mijn vriend)
Hier: Jeroen en ik hebben vannochtend even boodschappen gedaan. Maar merkte dat dat al veel te veel is voor mij. Ik kreeg pijn in mijn buik en pijn in mijn rug. Dus was erg blij dat ik weer thuis was. We hebben wel een wafelijzer gekocht, en die heb ik natuurlijk gelijk uitgeprobeerd. En die is lekker!!! Jammie. Vanmiddag kwam mijn vriendin op visite. Ze had allemaal kleertjes voor me die van haar zoon en dochter waren geweest. Komt ze toch mot 5 grote dozen aan zeg! Wat een kleren! Ben er echt super blij mee. Wij gaan ook wat leuks doen. Mijn vader zit op een fotoclub (als hobby) en soms hebben ze opdrachten. Nu zit daar ook een vrouw bij die al aardig proffecioneel is en zij doet aan zwangerschap en babyfotogafie. Nu heeft zij een opdracht om fotos te maken van vrouwen (ook met man) van voor de bevalling, tijdens de bevalling en na de bevalling. Het zijn wel fotos die zeg maar onverwachts worden gemaakt. Dus we hoeven niet op een bepaalde manier te gaan staan ofzo. Ze loopt gewoon met ons mee hier in huis en maakt ondertussen fotos. Wel heb ik gezegt dat ik absoluut niet wil dat er tijdens de bevalling fotos worden gemaakt. Dat vond ze ook niet erg, maar vroeg of ze dan wel echt vlak na de bevalling fotos mocht maken. Dat vinden wij geen probleem. Wij gaan haar dus helpen met haar opdracht en wij houden er mooie fotos aan over! Erg leuk zeg!
Ik zit mezelf op te vreten van het wachten (op de baby), wist echt niet dat ik mezelf zo gek kon maken. Heb echt het gevoel dat het nooit meer gaat gebeuren!!! Ankje, leuk dat je wafelijzer lekker was En inderdaad super dat jullie dadelijk mooie foto's hebben! Hebben jullie wel afspraken gemaakt over hoe ze de foto's mag/gaat gebruiken (bijv. openbaar maken op internet of tentoonstellingen), is wel belangrijk denk ik. @mamanama: heerlijk dat jullie naar huis mochten vandaag! Geniet!
Ja klopt. Ze laat eerst alle foto's aan ons zien en wij mogen zeggen welke ze niet en welke ze wel mag gebruiken. Zonder onze toestemming mag dat ook niet.
Is iedereen trouwens in het ziekenhuis bevallen? Ik dacht dat alleen Jada thuis is bevallen namelijk.
Ankje, wat leuk zeg die foto's, ben heel erg benieuwd straks naar het resultaat. Volgens mij is iedereen verder in het ziekenhuis bevallen, weet het niet helemaal zeker. Lynd, wachten duurt lang he? Maar hij komt er echt wel uit hoor!!
Wow wat is het rustig hier! Iedereen aan het bevallen? Nog geen Babynieuws Jammer hoor! hihi Mamanama; Lekker dat jullie nu thuis zijn! Ben benieuwd naar je verhaal. Mispoes; Gefeliciteerd met je 40 weken feestje, kan nooit lang meer duren voordat je de kleine in je armen heb. Ankje; Wat leuk van die foto's, ik zou het ook niet willen dat ze bij de bevalling foto's gaan maken.... Ben wel heel benieuwd naar het resultaat Hier; het is hier rustig.... wel af en toe ongi gevoel... maar niet echt hevig. Dus we wachten rustig verder
Nou ik ben ook erg benieuwd. We krijgen zo wel apparte foto's. Sjalotjuh en ik zijn even met de site bezig. We hebben nu ook Wie is Wie? Daar staan de januari mama's is met hun eigen gegevens Nickname, Echte naam, Leeftijd, Plaats, Getrouwd/samenwonend, Aantal kinderen (Incl die in je buik zit). Natuurlijk is dat niet verplicht. Maar als je die gegevens wel wilt vrijgeven, zou je mij dan even een PB-tje willen sturen? Alvast erg bedankt! Dit is de link: Januari mama's 2010 - Wie is Wie?
@ Jada, inderdaad jij geeft bosrtvoeding dan ligt het misschien inderdaad anders. Merk zelf wel dat Quinten de difrax volgens mij heet die combo speen het fijst vind die vallen wat minder snel uit zijn mondje. Die hebben een rond zuiggedeelte dus is misschien wat voor jullie? En zag op de verpakking dat ze speciaal voor de hele kleine baby's zijn van -2 tot +2 maand. @ Ankje, wat leuk zeg van die foto's. Dat is wel erg bijzonder en hoef je zelf ook niet te zorgen dat je batterijen vol zijn . Ik ga in februari met mijn zusje en nichtje nog foto's laten maken, was een aanbieding van de beurs, aangezien apeldoorn mij te ver rijden is zei mijn zusje direct gaan we leuk samen dus binnenkort een afspraak maken. Oma verheugt zich al op de foto's . Ik ben officieel ook maatje met chevenne, maar heb met angelic nu ook afgesproken dat ze het maar laat weten als er nieuws geplaatst moet worden, ben toch dagelijks wel online en niet meer weg voor een bevalling ofzo . @ Mamanam, welokm terug ben benieuwd naar je verhaal en hoezo een dagje extra ziekenhuis? @ Lynd, je wordt nu dus echt ongeduldig wat denk je de 2 dagen zitten er bijna op . Maar snap het wel hoor vooral omdat de een na de ander nu bevalt wil je zelf ook. @ Mispoes, welkom terug, en gefeliciteerd met je 40 weken. Fijn dat alles goed was met nikki, ze zal inderdaad wel erg druk zijn met 2 kindjes. @ Hier net zulke leuke foto's gemaakt van Quinten, probeer ze nu van de camara te krijgen maar heb de harde schijf bijna vol, dus eerst wat verwijderen.
Heb ff snel bijgelezen. Net terug van verjaardag van nichtje dat 1jr werd. Gezellig. Heb net toch contact met de vk gehad. Heb nog steeds hoofdpijn en vandaag ook misselijk. Ze komen straks even langs om urine en bloeddruk te controleren.