Goedemorgen!!! @ise nee gelukkig niet misselijk geworden alleen beetje opgeblazen gevoel,hihihi. @lefbekkie Jeetje wat een verhaal zeg, dat is een stressvol begin vd zwangerschap,maar ga er gewoon vanuit dat alles goed gaat en bovenal geniet ervan!!! @hier alles goed, zit op mijn werk en er is niets te doen...zucht..wordt vast weer een lang dagje...maar hierna is het weekend en de volgende week ben ik lekker heel de week vrij!
Goeiemorgen! @Ise: HAPPY BIRTHDAY!! \/ Maak er een mooie dag van. Vrij vandaag? @Ankje: Idd mijn 2e zwangerschap. We zijn nu 20 maanden bezig, na 10 mnd. spontaan zwanger, mk bij 6 weken. Deze maand eerste ronde clomid, meteen zwanger. Ik slik nu ook hormonen (Utrogestan), zodat ik in elk geval geen miskraam meer kan krijgen omdat mijn hormoonspiegel te laag is. Jazeker, ik vind het heel eng, vooral ook omdat we al zo lang bezig zijn en het eerder al eens mis is gegaan. Ik vertelde eerder al dat ik elke keer als ik naar de WC ga bang ben dat ik bloed op het papiertje zal vinden. Ik heb al twee echo's gehad, maar zo vroeg dat op de tweede alleen nog maar het vruchtzakje te zien was. Ik zou zo graag willen dat het eind juni was en ik de 12-weken grens gepasseerd ben!! We lopen ongeveer gelijk op, zie ik, dus we kunnen met elkaar aftellen Van sambal weet ik ook niet, maar ik zal het eens voor je opzoeken. Ik heb zo'n boek voor zwangeren van het voedingscentrum, waar best veel in staat. Ik denk dat het niet schaadt, maar wel kan bijdragen tot misselijkheid en/of (verergerde) darmproblemen. Ik zoek het vanmiddag op, hoef maar te werken tot 14 h @lefbekkie: jeetje meid, wat een combinatie van gebeurtenissen! Heb zelf ook een groot ongeluk gehad jaren geleden, maar je vergeet toch snel hoe ellendig het allemaal is. Ik kan me voorstellen dat je je zorgen maakt over je baby, de straling en de medicijnen, maar vergeet ook niet dat het jou ook goed moet gaan om een gezonde baby op de wereld te zetten. Je hebt in elk geval een doorzettertje, dat zich door grote klappen en andere ellende niet uit het veld laat slaan! Gefeliciteerd, en welkom bij de club! Ik heb gisteren ook voor het eerst van mijn leven een kokosmakroon afgeslagen. Heb de laatste dagen veel meer zin in zout (wat ook kan komen door het zeer warme weer (=meer zweten=zoutverlies), het is hier al 2 weken rond de 30 graden). Zijn jullie al bezig met namen? Ik dwing hubby nu het namenboekje door te nemen, omdat het ernaar uitziet dat we een heel andere smaak hebben... We zijn het over bijna alles eens normaal, behalve over welke dekbedovertrekken mooi zijn en nu blijkbaar over namen. Moeilijk, hoor!
Morgen!!! Zoooow, weeral vroeg eruit vandaag! Poehe! Gisteren was heel erg leuk geweest, hebben het aan mijn ouders verteld. Mijn papa, mama en zus, tante en neefje (maar die wisten het al) waren hier om te bbq'en. Het was de bedoeling dat mijn broer er ook bij was, maar die was onderweg naar China Beetje moeilijk dan... Nou, ik had wat chips en nootjes op tafel gezet en er even bij vermeld dat ik nog een voorgerechtje had. Mama: "hmmmm, wat is het?" Ja, ook een papillotte van groentjes en feta-kaas, maar hier zijn de pakjes (papilotte: normaal vis of groentjes in een pakje van aluminiumfolie, alleen zat er in onze pakjes een rompertje ) , doen jullie ze even open, ik moet nog eitjes pellen. (gniffelgniffel). Mama deed pakje open, keek naar me en zei eerst niets en toen papa het andere opendeed zei hij ook niets en plots in koor: "Het is niet waar!?!" Dikke knuffels, waterlanders en veel "Ik hoop dat jullie dat goed gaan doen"-woordjes! Papa's reactie na de tranen: "Nou, het eerste dat hij van mij krijgt, is een vislijn!" Daarna heb ik nog een pakje gekregen van mijn tante, een kadertje van Pooh en een rammelaarknuffel. Voor de rest zaaaaaaaaaalig gegeten! Nu gaan we zo naar mijn grootouders en dan naar mannetjes mama en dan naar zijn papa! Oef! @ise: gefeliciteerd meid! @lefbekkie: jeeeee meid 18 hechtingen! En dom eigenlijk dat ze geen bloedtest hebben gedaan! Is toch veel duidelijker dan een urinetest! grrrrrr... Nou, ik hoop dat het lekker goed blijft gaan, maar probeer niet te erg te stressen, da's ook niet goed he! @nieuwe zwangeren: jippppieeeeee! De januaribeebs worden de mooiste van 2010
Goedemorgen allemaal, Nog niet bijgelezen hier.. maar zag wel dat er weeeeer nieuwe zwangeren bij zijn! Van harte gefeliciteerd.. !
Goede morgen!!!! Wat zijn er al weer veel berichtjes op de vroege ochtend. Gezellig!!! Volgens mij is dit de gezelligste maand om in te kletsen! Ik probeer iedere dag te kijken. Zodra ik maar even tijd heb, dan vlieg ik naar boven en weer even de berichtjes te lezen. Ik merk al dat als ik 1 dag niet gelezen heb dat ik een hoop moet terug lezen. Hihihihi Straks moet ik naar de tandarts. Gelukkig voor controle. Ik doe het in mijn broek voor de tandarts. Brrrrrrr. Vanavond ga ik naar een vriendin die ik op Koninginnedag heb leren kennen. Zij heeft een dochterje van nu ongeveer 14 weken. Zo schattig. Ook even lekker bij kletsen enzo! Wens jullie allemaal een mooie dag!!! En voor de mensen die moeten werken, werkse en voor je het weet is het weekend!!! 8) @ Lafbekkie: Jeetje! Wat een toestand zeg! Ik hoop dat je je snel weer beter gaat voelen. En toch ontzettend leuk dat je een mooi verjaardags kado hebt gekregen. Mooier kado kan je volgens mij niet krijgen. Wel een stelletje dombos in het ziekenhuis. Dacht inderdaad ook dat ze dan een bloedtest zouden kunnen doen. Raar. Nu maar hopen dat alles goed gaat!! Zal voor je duimen! En over de paracetamol zou ik niet zo over in zitten hoor. Jij moet je ook goed voelen om een goed kind op de wereld te zetten. En na het ongeluk ben je nog steeds zwanger, dus als je het aan mij vraagt heb je een ontzettende doorzettertje! Welkom bij de januari mamas! @ LisetteG: Wel leuk dat je onder het werk op deze site kan komen, dat breekt toch een beetje de dag. Voel je je wel wat beter vandaag? Ga je nog wat leuks doen volgende week? @ Lynd: We lopen inderdaad gelijk op! Wat grappig. Wel naar dat je er zolang over gedaan hebt om zwanger te worden, dan wordt de zenuwen nog erger denk ik. Ik heb vorige jaar November gestopt met de pil. En in Februari was de test positief. Wij helemaal gelukkig en blij, want we hadden dit nooit zo snel verwacht. Maar helaas. Ik kreeg op 2 Maart een MK (was 7 weken). Het gebeurde ook nog op mijn werk. Ik woon in Almere, en werk in Zwolle (1,5 uur verder). Was dus een heel gedoe om op tijd bij de gyn. te komen. Hij had het inderdaad bevestigd dat er een MK bezig was. Hij wilde het nog een week afwachten om te kijken of mijn lichaam het zelf op ging ruimen. Na die week was dat ook het geval. Was schoon. De eerste maand na de MK hebben we niks geprobeerd (ben natuurlijk ook niet begonnen met de pil). Dat had de gyn. ons aangeraden ivm een verhoogde kans op een kind met een aandoening. Na die maand gelijk weer proberen natuurlijk. En wula, ik ben zwanger. Al met al dus wel erg snel gegaan. Ik ben nu ook ontzettend bang om weer een MK te krijgen. Maar toch ook proberen positief te blijven, want iedere zwangerschap is anders. Vind het heel erg grappig dat we allebei een MK hebben gehad en nu zowat gelijk lopen! Vind het ook erg tof dat je voor mij wilt nakijken van die sambal. @ Lieselke: Wat een geweldig leuk idee om het je ouders enzo het te vertellen. Geweldig! Ik heb het mijn ouders en mijn schoonouders het gewoon verteld. Want ze wisten al dat het eraan zat te komen na de 1e miskraam. Maar ze bleven leuk reageren. Morgen vertellen we het aan mijn schoonzus. Ze had eerder geen tijd. Ben benieuwd hoe ze gaat reageren. Veel plezier met je zwangerschap! Zo Jeetje! Wat heb ik een hoop geschreven! Sorry voor het vele lezen dames! Zal het de volgende keer wat korter houden
he lieverds bedankt voor alle lieve reacties! Doet me erg goed. Verrek momenteel van de pijn, maar zit op 8 paracetamollen per dag en wil er echt niet meer, maar vannacht kon ik alleen maar janken van de pijn. Geluk is eigenlijk wel dat ik nog maar net zwanger was tijdens het ongeluk dus de baby was optimaal beschermd eigenlijk en liep van het ongeluk zelf eigenlijk geen gevaar. Ga wel bij de vk aandringen op een eerdere echo en zo hoor, wil gewoon duidelijkheid zit me niet lekker. Zegguh hebben we al een overzicht met zwangeren en uitgerekende datums en zo...? Wel leuk altijd vind ik...ben alleen zelf niet zo handig! Ennuh Anke...we lezen braaf hoor haha, toch gezellig lekker kletsen op deze manier?!!!
Lefbekkie, ik had het al gelezen in NOD mei. Ik zou gewoon even aandringen bij de VK, al kunnen ze nu nog weinig zien, met 6 weken ongeveer gaat het hartje kloppen. We hebben een site: www.everyoneweb.com/januari2010 Mocht je daar ook op willen, kun je een PB sturen naar Sjalotjuh87 of naar mij Jada1985
Lefbekkie, gwlukkig is alles goed gekomen en succes met het herstellen na het ongeluk. En gefeliciteerd met je zwangerschap! Sweetcandy, bij mij kwam het ook pas echt binnen bij de 2de test de volgende dag. Dus, lekker testen als je wilt! En gefeliciteerd Ankje, succes bij de tandarts!
@ankje: fijn dat het bij jullie zo vlot is gegaan! En wat rot, op je werk... Ik ben daar nu ook echt bang voor, dat ik opeens begin te bloeden. Wat doe je dan? Ik kreeg de miskraam bij mijn schoonouders, terwijl hubby net de deur uitwas. Heb me huilend opgesloten in onze logeerkamer en gewacht tot hij thuiskwam. Er zou een paasbrunch zijn met familie, maar ik kon alleen maar huilen, had geen zin om e.e.a. uit te leggen dus we zijn maar meteen naar huis gegaan (6 uur rijden!). Dat was ook wat. Wat was dat met een verhoogde kans op een aandoening? Ging dat over als je vrijt na een miskraam? Daar heb ik nog nooit van gehoord, mijn vv zij destijds (en ik lees overal) dat ik meteen weer kon gaan proberen. @lieselke: klinkt lekker, die BBQ!! Pakketjes met feta en groente... njammie...! En wat een leuk idee! Ik heb mijn moeder en beste vriendin meteen gebeld toen ik positief testte, ze weten hoe lang het bij ons duurde en dat we onder behandeling stonden, dus ik wilde het helemaal niet voor me houden
Ankje, ik lees net pas dat jij ook in almere buiten woont! ik ook das wel erg toevallig...ik woon in de faunabuurt . Heel veel succes zo bij de tandarts. Ik heb voor volggende week nog niet echt veel plannen, ga 1 dagje met mijn zus weg en verder weet ik het nog niet.
Goedenmorgen allemaal! Als eerst mijn felicitaties aan alle nieuwe zwangeren! Geniet er maar lekker van! Wat zijn we al met veel he! Vind het soms best lastig om alles bij te lezen en persoonlijk te reageren. Wat vinden jullie ervan al zou er een begin januari en eind januari 2010 mama's zijn? Heb zelf niet een hele sterke voorkeur hoor! Maar ben benieuwd hoe jullie hier over denken? Ik hoor graag van jullie, Liefs Niene
Jeetje! Ik ben even een uurtje weg en moet je kijken hoeveel berichten! Leuk!!!! Bij de tandarts ging het goed. Geen rare dingen, moet over een half jaartje terug komen. Ik heb verteld dat ik zwanger ben. Na de behandeling zei hij dat hij over een half jaartje weer een foto wilde maken. Toen ik de kamer uit liep dat ik als bij mezelf .dat kan niet, ik ben dan hoog zwanger. En dat zei zijn vrouw ook. Ze zei: dat doen we absoluut niet hoor, dus wees daar maar gerust over. @ Lefbekkie: Ik vind het ook erg leuk om alles mee te lezen. De verhalen van iedereen. En ik vind het ook erg leuk dat mensen op elkaar reageren. Ik heb het ontzettend met je te doen! Nu maar hopen dat je eerder een echo kan krijgen! Doe rustig aan! Knufff @ Jada1984: Ik heb me ook aangemeld!!!! Leuk zeg!!! @ Lynd: Ach ik hoor nu ook hele andere verhalen. De 1 zegt dat je het gewoon daarna nog een keer kan proberen en de ander weer niet. De gyn. rade het mij aan om het niet te doen, maar hij zei er wel bij dat het geen straf is als je het wel doet. Dus we hebben gekozen om het niet te doen. Dus als je het wel hebt gedaan vlak na de mk, geen paniek!!! Dat je mk heb gehad bij je schoonouders is ook een klote timing zeg! Als je eenmaal een mk hebt doe je helemaal niks. Je kunt alleen maar janken. Ik heb toen ook ergens in een hoekje gezet van het magazijn en gejankt met mijn vader aan de telefoon, want hij heeft me uiteindelijk opgehaald omdat mijn man niet weg kon. MAAR!!!! We zijn weer zwanger meis!!!!!!! @ LisetteG: Wat leuk!!!!!!! Grappig dat we allebei uit Almere-Buiten komen!!! Ik woon in de stripheldenbuurt. Wie weet komen we elkaar een keer tegen!! Lol Jij hebt dus volgende week een lekker relax weekje! @ Niene: Ik ben op 10 Jan. uitgerekend. En ik moet je eerlijk zeggen dat ik hoop dat het kindje dan komt of anders later. Ik ga namelijk met de kerst een weekje naar Duitsland. Dus dat wordt nog spannend. Gelukkig heb ik een vader mee die kinderverpleegkundige is en een broertje die verpleegkundige is. En een schoonzus die kraamzorg is. Maar beval echt liever thuis. We moeten maar even afwachten hoe de zwangerschap gaat verlopen. Anders annuleren we de reis. Voor de rest hoop ik dat het gezond is!!!!
Hey allemaal, @Ise (dacht ik, nu begin ik te twijfelen): Gelukkige verjaardag! @Liesel: Dat leek wel een hele leuke bbq hé Zalig zo'n reacties. Haha en een vislijn, wat als het een dochter is? Krijgt zij er ook één? @Niene: Ik ben eerlijk gezegd geen voorstander van het splitsen van het topic. We hebben het er hier al eens over gehad, en toen zeiden meer dames dat ze liever 1 groot topic hadden. Tis altijd al gelukt, behalve de twee vorige maanden. Er wordt ook helemaal niet verwacht dat je altijd op iedereen reageert hé. Maar zoals ik bv. Ik zit midden in januari, waar moet ik dan heen? En ook. kVind het zo leuk om diejene die al 7-8 wkeen zijn te volgen, maar ook dieje die nog maar 4 weken zijn. Maarja dat is mijn mening hé. Ik kruip even mijn bed weer in Ben echt moe. Mijn vriend is toch gaan werken, dus moet naar niemand kijken.
Wow ankje, jij kan in ieder geval wel veilig bevallen zeg mocht het toch eerder komen!2 verpleegkundige en kraamzorg jij zit helemaal gebakken, maar begrijp dat je liever lekker thuis bevalt hoor! En wie weet idd komen we elkaar eens tegen. Tja misschien is het wel een idee van die begin en eind januari mama's want het wordt idd wel erg veel om bij te houden en er zullen er nog wel een bubs bijkomen, maar vind het ook leuk om iedereen die je nu hebt leren kennen toch te kunnen volgen anders moet je straks op twee forums bijlezen....mmmm lastige keuze Wat vinden jullie ervan? Ik begin nu alweer helemaal in te kakken, kan echt zo mijn hoofd op mijn bureau leggen en in slaap vallen, vraag me echt af hoelang ik het hier op mijn werk nog verborgen kan houden, maar het liefst wacht ik nog even met vertellen tot in ieder geval na mijn echo.
Ik vind het ook erg leuk om iedereen die in Januari is uitgerekend mee te kletsen. Tenslotte zitten we allemaal in hetzelfde schuitje. Ook als mensen vragen hebben die eind januari zijn uitgerekend kunnen de mensen die in begin januari zijn uitgerekend antwoorden geven. : Maakt mij dus niet zoveel uit. Als het maar gezellig is toch : : : : Ben bezig met het huis schoon maken. Ben net klaar met stofzuigen, dus dacht. Ga maar even kijken wie er allemaal een berichtje hebben geplaatst. Het gaat zo snel! Ik heb vandaag een echte top dag! Tot snel weer O ja, ik heb een avatar geplaatst. Dit ben ik met mijn mannetje!!!
@lisette: heb precies hetzelfde met inslapen op mijn werk. Mijn kamergenootje weet ervan af, en we hebben geen raam naar de gang, dus ik heb de afgelopen week 2 keer inderdaad voor 15 minuten met mijn hoofd op het bureau lopen slapen. Daarna ging het veel beter. Wel steeds hopen dat mijn baas niet binnen komt wandelen, maar goed. Het ging gewoon niet. Ik ben het met Hilli eens wat betreft forum: ik vind het ook leuk om te lezen over vrouwen die 2 weken verder zijn dan ik, en een aantal mensen volg ik al een aantal weken, daar ben ik ook nieuwsgierig naar. We zitten nu bijna aan het einde van de maand, denk ik, dus veel meer zullen er wel niet bijkomen. Ik moet zeggen dat ik het ook wel lastig vind te volgen, met zoveel mensen (vooral ook omdat e.e.a. zo langzaam is), maar ik vind dan ook dat ik niet op alles hoef te reageren, dat kan ook niet, zeker niet naast een full-time baan @ankje: natuurlijk moeten we focussen op het feit dat we nu weer zwanger zijn, maar ik denk ook dat je het met me eens bent dat het heel moeilijk is om de angst te negeren, nadat we hebben ervaren wat er kan gebeuren... Ik heb betere en slechtere dagen, laten we maar zeggen Aaah, over een uurtje naar huis. Nu nog even flink doorwerken!
Ise.... van harte gefeliciteerd meid! Hopelijk heb je vandaag niet teveel last van misselijkheid en kun je genieten van je taartje! x
Hier vanmorgen zeer pijnlijke (*) (*). Ze groeien ook al enorm. Vanmorgen dus eerst de stad in gegaan voor een goede, ondersteunende meegroei bh. Ben geslaagd, na veel gepas. Het is eentje van Anita geworden, met beugel, omdat ik ook nog bijna dagelijks op mijn paard zit. In de maat 75E
Hoi meiden, Lefbekkie: Jemig, wat een verhaal hey!! Hopelijk zal je snel herstellen en lijmt het ukje zich goed vast aan je!! Doe rustig aan!! Over aan iedereen vertellen , wij gaan dat pas doen als de kritieke 12 weken voorbij zijn! Vorige keer was het niet echt een succes toen we het eerder verteld hadden!! We gaan eerst maar eens kijken of alles goed gaat!! Namen, we hebben zowel jogens- als meiden namen klaarliggen! Dus dat word gelukkig voor ons geen probleem! Ise, Nogmaals een fijne verjaardag!! Alle nieuwe zwangeren , Gefeliciteerd en welkom hier!! Ik heb ook erge last van mijn (.)(.) ... de misselijkheid zet gelukkig niet door (even afkloppen ). Ook mijn hoofdpijn komt weer in alle heftigheid terug!! Maar we doen het allemaal voor een goed doel!! Liefs Eleni PS, Ik zou even als ik jullie was je een backup maken van je onderschrift! Het forum gaat weer verhuizen!!!