Spannend voor je Chevenne. Wat duurt het wachten lang eigenlijk he? De enigste die weet wanneer je gaat bevallen zijn onze kleintjes daar binnen We houden trouwens een lijst bij met gegevens van de Januari mama's. Zo kun je op de site zien wie, wie is en wat voor beroep zij heeft. Wie wil er nog meer in de lijst komen? http://januari2010.come2me.nl/1036306/Wie-is-Wie Zou je mij en PB-tje willen sturen met de gegevens die wij erin mogen zetten?
Heb hubby naar de winkel gestuurd voor frambozenbladthee, dat zou helpen bij weeen opwekken. Nou goed, ik heb hem ook voor koekjes gestuurd Sleeeecht
Hey allemaal, Het is al weer een tijdje geleden dat ik hier voor het laatst was. Ik zie dat er inmiddels al veel babynieuws is zeg. Voor iedereen die is bevallen: Van harte gefeliciteerd! Ik merkte zelf nadat ik in het ziekenhuis had gelegen en het heel zwaar had in de zwangerschap, ik het alleen maar zwaarder vond om hier veel mee te lezen, dus vandaar een tijdje niet geweest. Inmiddels ben ik de zwangerschap ook goed beu. Ik liep al een tijdje met zware bekkenklachten, en na die ziekenhuisopnames is de moeheid ook niet meer verdwenen. Ook loop ik nu al 3 weken met harde buiken/voorweeen en sinds een week ook een zenuwbeklemming in mijn rug die uitstraalt naar een been. Wel ben ik vanmiddag gestript door de verloskundige en ik had al 2 cm ontsluiting, dus ik hoop zo dat dat strippen iets doet en dat het vannacht eindelijk eens doorzet. Tot zo ver mijn ego berichtje. Zal proberen niet meer te klagen nu. Ik las wel dat ik niet de enige ben die veel last heeft van gerommel. Hopelijk is het voor iedereen snel zover en kunnen we allemaal gaan genieten van onze kleintjes Liefs, Diana
Hey Diana! Leuk dat je hier wee reven te zien. En je klaagt helemaal niet hoor. We leven allemaal met elkaar mee, dus ook met jou. Ik hoop dat de ontsluiting ook door wil zetten en dat je snel mag bevallen. Zou je ons wel willen laten weten als je bent bevallen? Ben zo nieuwsgierig. En natuurlijk mag je hier ook voor je bevalling lekker meekletsen als je dat wilt! Alleen maar gezellig. Heel veel sterkte! Dikke knuffel
jeetje meid ik hoop voorj e dat het snel doorzet. vind het nog steeds erg dapper dat je aan een proef meedoet
@ snoepen/eten... heb nog niet eens me avond eten op zit vol met zuur .. daardoor absoluut geen trek in eten .. gister gooide ik het er ook uit ,. vandaag wel een broodje gegeten en me vitamine genomen .. heb een paar hapjes groente genomen en hoop dat ik straks nog trek krijg om normaal te gaan eten anders morgen weer een dag @ diane nou meid 2 cm en gestript klinkt toch wel positief zal vast niet lang meer duren @ anke hoe is het met jou?? is de buikpijn nog een beetje gezakt??
Ha Dames, Ik zie dat er weer veel is gekletst en Jesjuh: gefeliciteerd met zoon Kenji! Ik had vandaag niet zo'n goede dag. Voelde me vanmiddag zo slecht (misselijk, raar gevoel in mijn buik), dat ik even dacht dat het een voorteken was. Nu voel ik me echter weer prima dus het was vast iets anders. Fijne avond en tot morgen.
Jesjuh: gefeliciteerd met Kenji!! Ik ben ook vandaag niet zo in de stemming om heel actief mee te kletsen. Morgen vast wel weer... ben ik 40 weken. Heb alleen een vraag voor de reeds bevallen dames: ze zeggen dat je lichaam zich "leegmaakt". Hebben jullie daar allemaal mee te maken gehad? Maar stel dat je dat nou niet hebt, kun je dan tijdens de ontsluitingsweeën ook nog gewoon naar het toilet (heb het dus dan niet over plassen hè)? Of is het echt zo dat je dan tijdens de persweeën een grote bonus kunt leggen?? Snappen jullie wat ik bedoel?
Ankje: 21 jan wordt mijn kleine gehaald met een keizersnee. Ze maken van te voren nog een echo om te kijken of het nog wel in een stuit ligt en als het uit zichzelf nog is gaan draaien wordt ik weer naar huis gestuurt. Belle: Mijn buik staat ook strax hoor en ik ben momenteel zo staatisch dat alle haartjes op me buik over eind staan Ik hoop ook voor jou dat je kleintje zich zou meld. Knuff Lynd: Ik dat je kleine gauw komt. Koekjes zoooooo lekker Blaine: Wat een fijne ervaring was je niet bang dat hij tussen je armen zou glibberen. Daar ben ik wel bang voor als ik het zelf zou doen. Mecha: knuff voor jou meid. Wat suiker of melk moet ook helpen tegen het zuur. Diana: vanaaf of morgen heb je kindje in de armen wat een fijne gedachte. Jesjuh: gefeliciteerd met zoon Kenji! Hier: Vandaag een lekkere luie dag gehad kleintje was ook rustig in de buik tegen de avond weer af een toe een been in me zij. Hubby heeft hier een lekker warm bad voor me klaar gemaakt. Beetje last van me buik. Jeetje 20 baby's geboren gaat lekker zo.
@ Chevenne; balen zeg dat het niet op schiet. Hopelijk kun je idd goed slapen vannacht, anders ben je helemaal gebroken als het echt op gang komt. Ljikt me moeilijk hoor, geeft toch een hoop spanning lijkt me. Sterkte ermee! @ Diana: leuk dat je nog even mee komt kletsen. Al over de 40 weken zie ik en al flink aan het rommelen. Hopelijk zet het snel door, al 2 cm nu las ik.... spannend... Ben zelf over de 39 weken nu en word al erg ongeduldig, en dan heb ik nog niet eens veel klachten. Klinkt allemaal niet echt fijn wat sommigen hier allemaal onder de leden hebben. Dan maar hopen dat de baby's snel komen, dan zijn de meeste klachten ook weer snel weg of kan er serieus gezocht worden naar een andere oplossing die nu niet mogelijk is vanwege de zwangerschap. @ Woops: kan me voorstellen dat je niet altijd vrolijk wordt van alle bevallingsverhalen en babyfoto's als je er even doorheen zit. Doe maar rustig aan en als je er weer echt zin in hebt dan horen we vast weer wat van je. @ Mecha: lastig zeg als je nix binnen kan houden. Dan ga je je ook zo slap voelen na een tijdje. Zijn er geen dingen die je wel goed verdraagt (al zijn het bv slechte dingen, beter iets dan niets...) ? @ Belle: ben nog niet bevallen, maar heb gelezen en gehoord dat het niet vreemd is als je tijdens de bevalling nog ontlasting verliest. Vind de vk blijkbaar ook heel normaal en die haalt het zsm en opvallend voor je weg... Lijkt me ook niet zo'n fijn idee, maar 'men' zegt dat je het vaak zelf niet eens door hebt @ Hier: lekker een luie dag gehad. Morgen maar weer wat actiever doen Heb trouwens nog een vraag: ik heb mijn hele zwangerschap geen last gehad van harde buiken. Heb soms wel getwijfelt, omdat de baby dan helemaal naar buiten bewoog en dat ook heel hard aanvoelde. Soms dacht ik dan dat het 'harde deel' van mijn buik meer was dan alleen de rug/billen van de baby. Ik heb dat toen aan de vk gevraagd en die zei dat je met een harde buik echt meer last hebt dan wat ik beschreef. Ik merk nu weer regelmatig dat mijn buik heel hard aanvoelt. Als ik zelf niet met mijn handen aan mijn buik voel dan merk ik er eigenlijk weinig van, alleen dat ik het tijdens zo'n periode een beetje benauwd heb en soms last heb van hartkloppingen. Als ik met iets bezig ben dan merk ik het eigenlijk niet eens, terwijl er dan wel heel veel spanning op mijn buik staat als ik erop duw. Is dit dan een harde buik of heb je daar echt 'last' van? Beetje warrig verhaal misschien, maar hopelijk kan iemand er iets nuttigs over zeggen. Bedankt alvast!!
@belle, ik heb tijdens de 1e bevalling idd ook wat ontlasting verloren, maar op dat moment heb ik daar niks van gemerkt. Achteraf vond ik het erg genant om te horen.... Maar daar kun je echt helemaal niks aan doen. Ik was die nacht zelfs tijdens de weeen nog naar het toilet geweest, maar er moest wel een 9-ponder doorheen, en dat geeft nu eenmaal druk op je darmen hiihh....
@ Sanne, ik had hetzelfde als jij beschrijft, als mijn buik hard was was het voor mijn gevoel ook echt als de baby aan het bewegen was of op dat punt lag. Toen ik de eerste keer aan de ctg lag, zag je heel mooi dat bij die bewegingen van de baby dat geregistreerd werd als activiteit van de bm en volgens hun was dat ook echt een harde buik. Ik had er verder ook geen last van. @ Belle, ik heb geen idee of ik ontlasting ben verloren tijdens de bevalling dat krijg je op dat moment niet mee en wordt achteraf ook echt niet gemeld hoor. Heb voor die tijd ook geen last van mijn darmen gehad en had sterk het gevoel dat ik moest en toen wilde de vk dus even checken en mocht ik niet meer omdat ik al 6 cm ontsluiting had en als je dan gaat persen voor ontlasting had je grotere kans dat je ging inscheuren. @ Chevenne, schiet dus echt nog niet op, en kan het echt nog wel 3 dagen duren? , vond vandaag zo'n mooie datum en tot nu toe nog helemaal geen baby's. Die pethidine werkt erg goed, lekker de pijn weg, werd er zelf erg duf van maar dat is ook goed voor de nacht . Ik hoor het dan wel. Spannend hoor. Knuffel. @ Mecha, sterkte meid, jij bent de laatste tijd ook aan het knoeien . Ga weer film kijken tot later
Zo net klaar met kolven...nu ff snel reageren voor 't slapen gaan! Bedankt allemaal voor de lieve woorden .. doet me goed! Het is fijn te lezen dat meer mensen het zwaar hebben gehad/of nog hebben! Het valt niet mee zeg ... Hopelijk zitten we snel allemaal in het nieuwe ritme! Jesjuh: Gefeliciteerd meis...de stand is weer gelijk! Mecha: Prachtige buik!! Ik had nooit verwacht het te zeggen, maar ik mis de mijne wel! Ik heb nu een stuk gerimpeld vel over.. wel even wennen Ik ga ook nog even mijn duiveltjes spammen en lekker naar bed! Slaap lekker (hopelijk ) iedereen!! Knuf, Eleni
Hee januari mama's...! Ik kwam effe fotoos spieken! Veel succes voor degenen die nog moeten bevallen, en geVEELiciteerd voor degenen die al bevallen zijn! Groeten van een feb. mama
@ Ankje: Tuurlijk laat ik het weten als ik bevallen ben. Ik merk zelf ook dat ik steeds nieuwsgieriger word naar alle verhalen @ Mecha: ik hoop dat het niet lang meer duurt idd, zit er behoorlijk doorheen inmiddels. Kan amper meer lopen en dat terwijl ik nog een 1,5 jarige hier rond heb lopen Hopelijk hoef je zelf ook niet al te lang te wachten... @Belle1978: Bij mijn vorige bevalling werd ik 's nachts om 4 uur wakker van wat ik dacht dat darmkrampen waren. Toen kon ik voor het eerst sinds de zwangerschap behoorlijk goed naar de wc... dus bij mij was dat leegmaken er wel. Achteraf bleken dit geen darmkrampen te zijn maar ontsluitingsweeen die daarvoor zorgden. @Densie24: ik hoop dat het vanavond of morgen doorzet, maar helaas geeft 2 cm ontsluiting en een strippoging geen zekerheid. Kan goed nog een tijdje duren.. al hoop ik dat niet... @Gewoon Sanne: Bij mij voelde harde buiken aan alsof je ineens een baksteen in je buik had zitten, zo'n zwaar gevoel. Maar het schijnt dat je een harde buik niet altijd hoeft te voelen hoor, blijkbaar is het zowiezo dat op het einde van een zwangerschap de baarmoeder wat gaat oefenen en dat zijn harde buiken. Ik kan me van mijn vorige zwangerschap ook niet meer herinneren dat ik ze toen uberhaupt gehad heb. @ hier: nog steeds regelmatige harde buiken/voorweeen. Ze worden ook wat vervelender lijkt het. Maar aangezien het nu al 3 weken rommelt durf ik nergens meer op te hopen en op een gegeven moment twijfel ik ook wat ik nou nog voel...Hopelijk heeft het strippen iets gedaan en word ik straks wakker met knoeperds van weeen. Maar mocht k dan nog in staat zijn naar zolder te lopen en te typen dan horen jullie het wel. Nu word het tijd mijn bedje in te kruipen en wat slaap te krijgen... als dat lukt, want de laatste weken is slapen ook echt een probleem geworden, zelfs slaapmedicatie hielp niet echt. Welterusten allemaal en tot morgen weer Liefs, Diama
Morgen meiden. Ligal weer aan de ctg. We maken het beide goed. Goede nacht gehad. Heb een pethidine injectie gehad met een tablet en ben daarvan goed vd wereld geweest hihi. Houd jullie wel een beetje op de hoogte van alles vandaag.
Hier: Ik heb opzich goed geslapen. Wel raar om iedere keer s avonds in bed te liggen met het idee dat het wel eens de laatste avond kan zijn met een dikke buik. Straks om 10 uur komt Perla (de fotograaf). Ze komt hier dan wat fotos nemen. Ik weet niet precies hoe het allemaal in zijn werk gaat, maar volgens mij wordt het harstikke leuk. Hebben jullie trouwens ook dat als jullie op jullie zij liggen en willen omdraaien dat je net voelt alsof die kleine dan ook gaat draaien? Dat doet zeer joh! Mecha: Mijn buikpijn is gelukkig wel weer gezakt, maar helaas komt het zo nu en dan wel terug. Belle: Ik heb inderdaad ook van vriendinnen van mij gehoord (die ook bevallen zijn) dat je een boodschap achter kan laten met persen. Sanne: Mijn buik is eigenlijk continu hard. Maar dat komt omdat die kleine nu echt geen ruimte meer heeft. Ik weet niet of dat ook zo bij jou is, maar volgens mij doen harde buiken nu op het einde ook wel zeer als dat een teken is van begin van bevalling. Maar dat durf ik je niet met zekerheid te zeggen. Eleni: Aaaah, wat een lieve foto!!!! Wat een lieverds zeg! Diana: Leuk! Gezellig! Ik moet ook zeggen dat ik ontzettend veel aan die forum heb gehad in mijn zwangerschap. En natuurlijk nu nog steeds. Als je iets hebt dat begrijpen de vrouwen hier je helemaal en hoef je niet alles zo moeilijk uit te leggen als bij je man. Chevenne: Hey meid! Heb je een beetje kunnen slapen vannacht?
Zag op de Januari-site dat Klavertje77 3 Januari was uitgerekend. En heb haar even een PB-je gestuurd. Dit is het berichtje dat ik terug kreeg. Hoi Ankje! Ik ben nog niet bevallen! Zit met smart te wachten, maar er gebeurt nog niks.... Lees actief mee bij de januari mama's, maar al lang geleden gestopt met posten omdat ik het niet meer kon bijhouden. Zat nu in dubio weer mee te schrijven.... maar beetje mosterd na de maaltijd. Misschien straks op nieuwe plek (januari baby's ofzo?) Maar laat het je weten als er wat geboren is! liefs Klavertje Heb ook andere mama's een PB-tje gestuurd waar de uitreken datum is gepasseerd en niet zo actief zijn op het forum. Ben gewoon te nieuwsgierig .
Goedemorgen! Het is 11 januari en geen baby te zien... Gek dat het nu de datum is waar je naar toe leefde en nu is het zover. Helaas nog zonder tekenen dat ze zich aan de afgesproken datum gaat houden. Wel een redelijke nacht achter de rug en ik droomde tegen de ochtend dat ik was bevallen (ik droom nooit over de baby), dat mijn man er niet bij was en dat ik héél veel van mijn baby hield. Er zat ook nog een verhaal bij (ik stond dezelfde dag al bij de chiropractor maar ook ik droomde dat ik de baby nog niet eens eten had gegeven!). Vanmiddag controle bij de verloskundige en we zien wel weer wat dat oplevert. Niets waarschijnlijk Dank jullie wel voor de antwoorden over de ontlasting. Blijkbaar kun je nog gewoon naar de wc als de bevalling begint. Ik heb namelijk de laatste tijd een beetje obstipatie af en toe en ik was bang dat dàt allemaal eruit zou komen tijdens het persen. Dat leek mij wat teveel van het goeie....