Januari 2010 Mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door cruella, 22 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ankje

Ankje Fanatiek lid

1 mrt 2009
    3.746
    0
    0
    magazijnmedewerker/reachtruckchauffeur
    Almere-Buiten
    Hier is het nog steeds rustig in mijn buik. Ik heb nu ook wel een beetje het vermoeden dat ik overtijd ga lopen.

Hoewel ik wel hoop dat ik snel ga bevallen! :D

Ben ook reuze benieuwd hoe het met Chevenne gaat. Zal ze nu aan het bevallen zijn?

Zijn er voor de rest nog dames die nu op het punt staan van bevallen?

2. Mecha

Mecha Niet meer actief

ben je nou aan het typen en gefotograffeerd worden tegelijk?? whaha :D

ja ik heb ook steeds meer het gevoel overtijd te gaan lopen :(
    whaha

3. marleentje26

marleentje26 Fanatiek lid

25 aug 2007
    4.754
    0
    0
    Bemiddelingsmedewerker gastouderopvang
    Rondom nijmegen
    ankje: ik in ieder geval nog niet haha helaas!
    Het rommelt wel en heb weer een erg ongi gevoel.Maar evrder gebeurt er niets. Bel straks wel even de vk over die zenuwpijn dat ik het niet meer echt trek. Maar verder geen nieuws helaas.
    Ben ook bang dat ik erg overtijd ga lopen. Het rommelt hier al weken maar er gebeurt verder niets.

4. Diana78

Diana78 Lid

14 nov 2007
    42
    0
    0
    Eindhoven
    @Chevenne: Spannend hoor, en vandaag eindelijk mama en papa.

@Belle1978: Is inderdaad gek, afgelopen donderdag was mijn uitgerekende datum en die ging gewoon voorbij.. en inmiddels al weer 4 dagen verder. Mijn eerste zoontje was zelfs 4 dagen eerder, dus het valt me eerlijk gezegd ook wat tegen :p
    Succes bij de verloskundige vandaag.

@Mecha: Succes vanmiddag weer met alle controles. Ik weet hoe je je voelt, heb de laatste paar weken ook al 3x ctg's gehad omdat ik ons kindje minder voelde bewegen, maar toch telkens gerustgesteld. Ze hebben natuurlijk op het einde ook zo weinig plek nog om zich te bewegen..

@hier: heb de hele nacht regelmatige harde buiken gehad zo om de 15 a 20 minuten, en die werden wel telkens wat vervelender, dus ook behoorlijk slecht geslapen. Maar helaas zet het allemaal maar niet door :( Word er echt een beetje mismoedig van. Mijn eerste zoontje was ook 4 dagen te vroeg dus nu valt het helemaal tegen dat ik al weer 4 dagen voorbij de 40 weken ben. Nouja, hopelijk duurt het gewoon allemaal niet te lang meer... Mocht ik nu vandaag of aankomende nacht nog niet bevallen komt de verloskundige me morgen nog een keer strippen.. ik hoop zo dat dat gaat helpen...

Liefs,
    Diana

5. AnneMica

AnneMica Bekend lid

11 jul 2007
    731
    1
    0
    He meiden even een update: nog steeds geen babynieuws hier. Het rommelt maar door en als ik dan denk: volgens mij gaat het doorzetten....zakt alles weer af :x
    Zit er flink doorheen, rusteloze nachten enzo dus ik ben flink moe en gefrustreerd. Morgen weer naar de vk. Ik hoop dat ik al wat ontsluiting heb van al die voorweeën en dat ze me wil strippen :)

Sorry maar ik heb geen puf om alles bij te lezen, zo te zien zijn er (nog) geen baby's bij gekomen...
    Ik ga naar bed, hopelijk even bijslapen.
    Ik weet niet of ik snel terug kom om te posten, ik meld het sowieso als de kleine er is (hoe lang dat ook nog duren mag ;))

Liefs en iedereen succes met de bevalling!

6. Momae

Momae Actief lid

26 sep 2008
    411
    0
    0
    Wijchen
    Hallo allemaal!

Hier ook nog zwanger, 38 weken vandaag! Wel een mooie datum, 11 januari. Twee jaar geleden was ik vandaag uitgerekend. Helaas kwam de kleine man 13 dagen later pas... Het scheelt dat ik daar dus nu ook wel wat rekening mee kan houden, en het is nog maximaal 4 weken :). Maar 't kleintje mag wel komen van mij!
    Soms harde buiken hier, maar niet heel veel. Ik zie wel, ben het nog steeds niet zat. Dat doe ik beter dan bij mijn zoontje, want toen was ik het met 37 weken al zat en moest ik nog 5 weken:(.

Strippen: doen ze dat bij jullie vk heel makkelijk dan? Hier moest ik voorbij de 41 weken zijn voor ze gingen strippen. Niet dat dat heeft geholpen, want het kon nog niet bij mijn zoontje. Alles zat nog potdicht... Maar de dag erna zijn wel mijn vliezen gebroken toen :) Oh, ik ben toch wel heel benieuwd of het deze keer eerst weeën mogen zijn.

7. Diana78

Diana78 Lid

14 nov 2007
    42
    0
    0
    Eindhoven
    @Annemica: Hopelijk zet het voor jou ook snel door!

@Momae: Dat is wel fijn dat je het nog niet zat bent, had ik juist bij mijn eerste zwangerschap. Strippen doen ze hier niet makkkelijk voor de 41 weken, maar omdat de hele zwangerschap al erg zwaar voor me is en ook in het ziekenhuis heb gelegen ivm uitdroging na buikgriep en mijn lichaam door nog steeds niet van is hersteld, in combinatie met bijna niet mer kunnen lopen door bekkenklachten/rugklachten en dan ook nog een dreumes van 1,5 te hebben rondlopen wilden ze het wel proberen. Ze heeft ook al gezegd dat ze me waarschijnlijk al wat eerder naar de gynaecoloog gaat doorsturen omdat ze anders bang is dat ik straks de bevalling niet aan zal kunnen. Maar van de andere kant verwachtte de verloskundige ook dat het waarschijnlijk niet erg lang meer op zuch laat wachten.. ach we zullen zien ;)

8. marleentje26

marleentje26 Fanatiek lid

25 aug 2007
    4.754
    0
    0
    Bemiddelingsmedewerker gastouderopvang
    Rondom nijmegen
    Zojuist heb ik de vk gebeld om even te overleggen omdat ik nu zo'n pijn heb door die beklemde zenuw en amper slaap en gewoon helemaal op ben. Moet morgen toch op controle en ze gaan dan kijken of ze evt kunnen strippen. Ze zijn er in principe niet voor omdat te doen voor de uitegrekende datum maar omdat ik er zo doorheen zit en dit niet lang meer vol houd en dat ook niet goed is om helemaal uitgeput een bevalling in te gaan willen ze kijken wat mogelijk is morgen. Dus even afwachten nog.

9. Lynd

Lynd Fanatiek lid

10 okt 2008
    1.119
    0
    0
    Zo, weer thuis!
    Hebben die thee kunnen krijgen, dus dadelijk gelijk maar even een mok achteroverslaan :D Ook een babyweegschaal gekregen, die moet je hier in huis hebben.

Ik heb sinds vanochtend nu nog steeds zeer regelmatig harde buiken die ietwat pijnlijk zijn (in tegenstelling tot vorige week), ze komen zo rond de 6 minuten. Mijn hubby roept net vanuit de keuken dat ik hier moet schrijven dat hij vindt dat ik deze serieuzer moet nemen, hij is helemaal bezorgd dat het misschien al wel weeen kunnen zijn, maar ik denk dat ik dan wel anders zou piepen...! Hij wil ze ook precies gaan timen, maar heb eerlijk gezegd niet zo'n zin om me daar de hele tijd mee bezig te houden. Ik merk vanzelf wel als ze erger worden, toch? Of zien jullie reden om hier wat mee te doen?

Gelukkig, er zijn nog wat zwangeren over op dit forum ;)
    Nu even lunchen en een serie kijken!

10. Momae

Momae Actief lid

26 sep 2008
    411
    0
    0
    Wijchen
    Marleentje en Diana: ik vind het eigenlijk aleen maar goed als de vk kijkt wat haalbaar is en wat het beste is voor allemaal. Dat doen ze hier in principe ook (ben getoucheerd met gebroken vliezen, omdat de vk wel merkte dat het voor mij beter zou zijn thuis te blijven. Helaas was ik nog niet ver genoeg om snel te bevallen). Het viel me meer op.

Lynd: Als ze toch regelmatig komen, zou het best wel serieuzer kunnen zijn. Misschien zijn ze niet zo heftig gewoon? Ik moet zeggen dat ik de weeën bij mijn zoontje eigenlijk ook prima op te vangen vond. Maar als het voor jou nog niet noodzakelijk voelt zou ik vooral niet gaan 'panieken' en lekker nuchter blijven zoals je nu bent:). Als het inderdaad al echte weeën zijn gaan ze in ieder geval sneller dan dat je nu opeens allemaal adrenaline gaat aanmaken. Dan is de kans weer groot dat het stopt. Dat zou zonde zijn toch;).

11. woops

woops Niet meer actief

Hallo meiden,

Hier even een time out genomen.
    Ons kleine wondertje zit nog altijd veilig in m`n buik.
    De nachten zijn heel erg wisselend, met de slaapmedicatie gaat het nu goed.
    Gisteren heb ik van half 6 tot 12 uur midden in de nacht weeën gehad, maar alles is weer afgezakt.
    Nu rommelt het wat, maar verwacht niets.

Zijn er nog kleintjes geboren in de afgelopen dagen?

Iedereen veel succes met de laatste loodjes.

12. Lynd

Lynd Fanatiek lid

10 okt 2008
    1.119
    0
    0
    @momae: bedankt voor je reactie. Ik weet het eigenlijk zelf niet zo goed, afgelopen vrijdag was ik voor een ctg in het ziekenhuis en daar bleek ook al dat ik met een perfecte regelmaat elke 6-7 min een harde buik had, maar zelf had ik dat niet zo door. De arts zei toen ook dat hij verwachtte dat het kind binnen 2 dagen zou komen. Toen ben ik er op gaan letten en viel het me het hele weekend op dat ik inderdaad heel regelmatige harde buiken heb, maar ik moest er wel echt goed op letten om ze waar te nemen. Sinds vanochtend zijn ze echter gevoeliger, en omdat ik ze nu zo goed voel ben ik toch op de klok gekeken, en net als vrijdag lijken ze met 6 minuten te komen. Ze zijn wel onprettig in een mate dat ik ze niet kan negeren, maar pijn zou ik het niet echt willen noemen, eerder zeurderig. Wel lijken ze wat 'aan te zwellen', maar dat is minimaal. Hou ze nu maar even op een website bij (www.contactionmaster.com), daar hoef ik er nauwelijks moeite voor te doen ze bij te houden, eens kijken hoe vaak ze nu eigenlijk echt komen :)

13. Mispoes

Mispoes Fanatiek lid

2 feb 2006
    1.821
    1
    0
    Nabij Eindhoven
    @Diana78, ik snap dat het je een klein beetje tegenvalt, als je eerste ook 4 dagen te vroeg kwam. Stiekum heb je dat natuurlijk wel een beetje in je achterhoofd dan.

@Mecha, hoe waren de controles?

@Momae, strippen doen ze bij mijn VK ook niet gauw hoor. Ik had ook gehoopt dat ze mij vandaag wilde strippen, maar ze wilden toch de natuur z’n gang laten gaan, zeker gezien ons eerste kindje pas bij 42+2 kwam. Ze denken dat ik ”gewoon” lang draag…..(hoewel ze deze keer wel maar tot 41 weken wachten ivm grootte kindje)

@woops, je moet goed aan jezelf denken hoor! Fijn dat slapen nu wat beter gaat met de medicatie. Take care!

@Hier, vanmorgen bij de VK geweest, alles was helemaal goed. Strippen deed ze dus nog niet, maar heb voor maandag wel een afspraak in het ziekenhuis, mocht de kleine er dan nog niet zijn. Kleine ligt ook nog niet ingedaald. Wipt steeds in en uit mn bekken waardoor ik enorm last heb van een beurs gevoel vanonder.

@All, succes, en probeer er toch van te genieten zolang het nog duurt. (cliche he?)

14. Mispoes

Mispoes Fanatiek lid

2 feb 2006
    1.821
    1
    0
    Nabij Eindhoven
    @Lynd, wat vervelend zeg! Ook al zijn ze niet echt pijnlijk. Je zou toch denken dat het gaat beginnen dan he? Jammer dat het dan niet doorzet! Succes

15. Ankje

Ankje Fanatiek lid

1 mrt 2009
    3.746
    0
    0
    Almere-Buiten
    Mecha: Hihihi, ja ik vertelde dat ik elke dag erg vaak op het zwangerschaps forum zit. En ze vond het dus wel leuk om foto’s van mij te maken achter de pc.
    Ben ook erg benieuwd hoe die zijn geworden.

Marleen: Ben benieuwd morgen voor je meid!

Diana: Ik hoop dat het snel wil doorzetten meid! Sterkte!

AnneMica: Ben benieuwd wat de vk zegt meid. Hoop het voor je.

16. Belle1978

Belle1978 Niet meer actief

Ook ik ben weer terug van controle. Alles weer tip-top. Hartslag van baby was mooi rustig en regelmatig. En de verloskundige schat haar wel echt op 3300-3400 gram! Dat is toch een stukje groter dan dat de andere verloskundigen haar schatten. We zullen zien!

Ik heb gevraagd of ze wilde voelen of er al iets gaande is daarbinnen. Het is nu zo dat mijn baarmoedermond mooi aan het verweken is, maar hij is nog helemaal dicht en nog een "tuutje". De harde buiken zorgen er dus wel voor dat de boel verweekt, dus dat is mooi. En verder...verder kunnen ze er helemaal niets over zeggen! Ik weet dat en toch hoop ik op een opmerking dat het nu echt aanstaande is...

En als laatste heb ik nu afgesproken dat er vrijdag wordt gekeken of ik gestript kan worden en maandag zit ik hoe dan ook bij de gynaecoloog om ingeleid te worden. Een hele geruststellende gedachte, maar god wat hoop ik dat het niet nodig is!!

17. Ankje

Ankje Fanatiek lid

1 mrt 2009
    3.746
    0
    0
    Almere-Buiten
    Wrdt voor jou dus wel erg spannend de komende dagen Belle!
    Hoop voor je dat het niet tot inleiden hoeft te komen en dat je voor maandag alles zelf op gang komt.

18. Ankje

Ankje Fanatiek lid

1 mrt 2009
    3.746
    0
    0
    Almere-Buiten
    Hoe zou het met Chevenne gaan??

Ook heb ik Mecha nog niet terug gezien. Hopelijk gaat het goed.

19. Juni

Juni Fanatiek lid

11 jan 2007
    1.562
    140
    63
    hallo, wij zijn thuis uit het ziekenhuis maar ik hb het nu erg druk met de was en de plas en opruimen enzo, dus ik zal hier de komende tijd wel iets minder zijn, maar ik probeer de ontwikkelingen wel te volgen. Alle meiden die nog moeten bevallen: dat het snel moge gebeuren en veel succes!

20. Sjees

Sjees Niet meer actief

Juni, ja gelukkig gaat het weer wat beter met me,ik wordt weer wat actiever en geniet nu echt van mijn meisje.

Blaine wow van 12 tot 6 slapen dat heeft ie snel voor elkaar zeg,hopelijk gaat die kleine hier dat ook doen straks, maar met 3,5 tot 4 uur nu tussen de voedingen ben ik ook al blij!
    Oh ja sinds 3 dagen ligt ze hier ook op haar eigen kamer hoor en het gaat prima,ook ik slaap nu beter,wat wel belangrijk is vind ik met die nachtvoedingen enz,anders is hettoch niet te doen, laat ze maar lekker wennen aan dr eigen kamertje hoor,is niets mis mee,hier ging het eigenlijk meteen goed vanaf de eerste dag dat ze er lag.

Ik ben het ook helemaal met je eens wb de voeding dat je moet doen wat je gevoel je zegt hoor, laat ze maar lekker commentaar hebben, is hetzelfde als dat ze zeiden dat ik Aylani niet op haar zij mag laten slapen maar dat is de enige manier dat ze wil slapen dus ze kunnen me wat.

Jada, wat fijn dat julian het zo goed doet!
    Aylani heeft eergister en gister de hele dag gejengeld maar nu gaat het gelukkig al beter(ze slaapt nu)wij hebben haar wel een speentje gegeven,en ik ben echt dankbaar dat die dingen bestaan,want ze heeft enorm veel zuigbehoefte,zelfs de kraamhulp vond dat die speen voor haar echt wel een uitkomst was,dus ik doe er niet moeilijk over hoor.

Ise,wb de voedingen hier zat ze de eerste 2 weken oook op 7 x 80 cc en nu drinkt ze 6 tot 7 keer per dag(wisselt) 90 tot 100 cc, dus hetzelfde eigenlijk,wat vervelend dat de bv niet goed lukt,maar maak er niet een te groot [punt van hoor,wat je zegt je hebt nog een kleintje lopen,en je moet zelf ook nog genieten.

Lynd,meis nog heeeel even geduld dan heb jij ook je wondertje in handen!

Wat een prachtige foto’s zijn er voorbij gekomen **smelt****

Hillli, Aylani had erst ook een omgekeerd dag en nachtritme maar na 1,5 week geloof ik was het omgedraaid ze heeft nu alleen sávonds laat van 10 tot 12 een jengelmoment en daarna gaat ze slapen tot een uur of 7 a 8,en alleen wakker voor voedingen

Eleni,ik heb zoveel bewondering voor je meis,2 van die dreumesjes verzorgen,ik vind 1 al zo zwaar,maar ik weet zeker dat het je gaat lukken hoor meis!Heb je wel familie die een beetje bij zou kunnen springen??
    Echt heel veel succes en je kunt het hoor!!

(oh ze is weer wakker,echt hazeslaapjes doet ze overdag 20 minuten max,ze is verder bijna heel de dag wakker)

Essie,jemig wat een heftige bevalling heb jij gehad zeg,ik hoop dat je snel weer helemaal herstelt bent en dat de kleine het ook goed blijft doen,maar je hebt nu wel eindelijk je mooie kereltje in je armen.

Rebbel,wat fijn te horen dat het zo goed met jullie gaat na al die spanning van de afgelopen maanden heb je dat ook zeker verdient!

Jesjuh,gefeliciteerd met de geboorte van kenji!!
    Marieke,hihihi ik dacht dat onze meid lang was met haar 53 cm maar die van jou overtreft alles!

Belle,ik had me helemaal ‘leeg ‘gemaakt dacht ik,maar toch tijdens de weeën nog een mooie neergelegd hoor,hihi ach je merkt er niets van hoor,je denkt er echt niet bij na als je aan t persen bent en het wordt meteen opgeruimd.

Annemica, ook jij bent er echt bijna,nog even volhouden hoor!!

Juni fijn dat je thuis bent meis!

Mecha,hoorde net van ank dat alles goed is met je ,blij om te horen.

Ik ga nu even met de kleine knuffelen want het heeft me toch even zo’n 2 uur gekost om alles bij te lezen,terug te typen en met ank op skype te kleppen.

Deel Deze Pagina