Januari 2010 Mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door cruella, 22 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marleentje26

marleentje26 Fanatiek lid

25 aug 2007
    4.754
    0
    0
    Bemiddelingsmedewerker gastouderopvang
    Rondom nijmegen
    mecha: fijn dat je kleintje wat beter gegroeid is! En dat ze nu helemaal vast ligt in je bekken!

mamanama: fijn dat het zo goed gaat met tessa!! En zo'n goede nacht gehad dat is wel heel luxe! Geniet ervan!!

2. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.665
    1.426
    113
    Vandaag dus met Quinten naar het consultatie bureau geweest voor de eerste keer. Kleertjes uit en op de weegschaal, vond het toch wel even spannend en wat denk je 3785 gram was die kleine hongerhals van ons al :$. Toen pamper weer aan en in de meetbak (dat ding heeft ook vast een naam :() Hij is nu 51 cm lang en zijn hoofdje was nu al 36 cm. Hij is dus erg goed gegroeid, was echt super trots op mijn ventje :). Bij de arts naar binnen, quinten was heerlijk wakker en erg nieuwsgierig, de arts vond hem erg alert en vond dat ze ook al erg goed contact met hem kon maken :). Alles was helemaal goed gekeurt, hij izt qua gewicht en lengte nu in de curve (bij zijn geboorte niet begint pas bij 47 cm) wel iets kleiner en lichter als gemiddeld maar wel binnen de lijnen dus ze was erg tevreden. Heb ook helemaal geen commentaar gehad op het ophogen van de voeding want hij mocht het al wel hebben qua gewicht ze zei zelfs dat als hij vroeg om meer we al wel weer op mogen hogen, daar was ik dus erg verbaasd over. Had zelf nog gevraagd over babyzwemmen want dat lijkt ons zo leuk en advies is tussen de 6-8 weken mag je beginnen maar omdat hij te vroeg geboren is en het zulk koud weer is vond ze het verstandig om te wachten tot 8 weken dus dat doen we dan maar ;).
    Toen gezellig op visite geweest bij opa en oma, hij is natuurlijk weer uitgebreid bewondert. we hebben bij de dirx drogist nog even flesjes bij gekocht en zwemluiers want die waren in de aanbieding en toen weer naar huis. Toen ik net thuis was had ik een berichtje van chevenne, maar dat lazen jullie vast al.
    Ik kom later nog even weer checken voor nieuws van lynd en anderen.
    Lynd succes.

Ik ga nog even trots zitten zijn op mijn GROTE Mannetje

3. klavertje77

30 apr 2009
    86
    0
    0
    Hoi collega (ex)zwangeren!
    Ik heb in het begin wel wat meegeschreven, maar kon het al snel niet meer bijhouden. Heb wel veel meegelezen, kan alleen niet de namen bij de verhalen onthouden :)
    Wou even zeggen dat ik 5 dagen over tijd ben en net als iedereen enorm aan het wachten ben! Bij ieder steekje hoop ik dat er wat gebeurt, maar helaas nog niks geen weeën hier. Vind dat wachten eigenlijk de zwaarste beproeving van de zwangerschap :) Had allang verwacht moeder te zijn.
    Verloskundige zei dat er heel veel mensen gewoon ineens bevallen zonder voortekenen. Dus voor de mensen die denken dat ze eeuwig blijven zitten... (zoals ikzelf) ze kunnen zich toch ineens aandienen.
    Ik krijg trouwens check-up bij 41 weken (echo en ctg) omdat ik dat zelf prettig vind. Ze kijken dan ook of ik inleidbaar ben. Zo ja, dan schijnen ze niet heel moeilijk te doen door te pakken. Maar daar ben ik nog niet over uit. Hoe denken anderen daarover? Dus bij 41 weken en je bent inleidbaar, doen? Of de natuur een weekje de tijd geven?

Alle verse moeders gefeliciteerd!
    Alle wachtenden....sterkte! Onze tijd komt ook.

liefs Klavertje

4. Mecha

Mecha Niet meer actief

@ blain en marleentje .. ja ze is niet speciaal beter gegroeid ze is gewoon ten opzichte van vorige week een week bijgegroeid dus ze groeid wel alleen is ze gewoon wat kleiner dan het gemiddelt maar .. dan gaan ze uit van een gemiddelt van 7pond bij 40 weken en mijn meid is nu 5pond met 37+ dus prima zei ze :D:D:D

hoe is het bij jou marleentje??
    ps had lynd ook al een pb gestuurd hihi direkt na haar post maar we zien wel hihi :D

5. Mecha

Mecha Niet meer actief

@ blain ja wat goed meid hihi nou je man laat nu al zien dat hij sterk is :p
    heerlijk toch

@ klavertje joh meid 40.5 dan is het ruim tijd om te komen kom kom kommetje!!! hihi
    inleiden doen ze op sommige plekken vanaf 41 weken andere plekken vanaf 42 weken ;)

6. marleentje26

25 aug 2007
    4.754
    0
    0
    Rondom nijmegen
    mecha: hier rustig helaas. Geen voorweeen meer gehad wel ontzettende ongi klachten maar meer niet. En ja die zenuwpijn blijft maar hoop nu dat ze morgen evt kunnen strippen!

Klavertje: gezellig dat je er weer bent! Ik kies zelf ervoo om met 41 weken ingeleid te worden (daar mag je hier in het ziekenhuis voor keizen met 41 weken) Dit omdat ik het gewoon eng vidn om te ver overtijd te lopen. Maar dat komt mede door mijn werk als kraamverzorgende. Maar iedereen moet doen waar die zich het beste bij voelt!

7. Lynd

Lynd Fanatiek lid

10 okt 2008
    1.119
    0
    0
    hee meiden,
    zijn nu klaar met eten, gaan nu op weg! Heb mijn harde buiken neit meer getimed, maar bloedverlies is volgens mij al voldoende voor hen om te zeggen dat ik me even moet laten checken (ik heb niet gebeld, arts zei vorige keer dat dat niet nodig is, gewoon komen). Ik heb en van Mecha en van Marleentje het tel.nr, dus als ik moet blijven en niet op internet kan/wil dan ervaren jullie van mijn vorderingen via het maatjesnieuws :)
    Wish me luck! :)

8. Belle1978

Belle1978 Niet meer actief

Klavertje: leuk dat je er weer bent! Toevallig dus net vandaag besproken met de verloskundige. Ik ben dan nu wel "pas" exact 40 weken maar ik wil gewoon de zekerheid hebben dat ik niet te lang overtijd ga. Nu ik het antwoord lees van Marleentje ben ik alleen maar blij met deze beslissing. Ik heb dus besproken met 41 weken ingeleid te worden. Maar hopelijk is het dus niet nodig...

9. Mecha

Mecha Niet meer actief

@ belle spannend meid

@ lynd jaaaaa joepie ga ervoor meid doe je best :p

@ marleentje jaaa mooi meid ik hoop het ook voor je dat dat kan ander bah!!! :(
    vrezelijk die pijn dikke knuff meid knuff knuff

10. klavertje77

30 apr 2009
    86
    0
    0
    mecha, dat klinkt eigenlijk heel normaal toch? 7 pond bij 40 weken! Hopen dat ze gewoon nu per week gemiddeld blijft bijgroeien.

Marleentje, strippen kan pas als je ontsluiting hebt toch? Heb je al kinderen? Want dan heb je dat vaak al.
    Ik vind het ook geen fijn idee tot 42 weken te lopen....daarom denk ik dat als ik de keus krijg ik voor inleiden ga deze week, als dat kan. Maar als alles nog potdicht zit...hoe moet dat dan?
    Wat vervelend van je zenuwpijnen! Bah! Hopen dat je snel kunt bevallen, dan zal de druk daar vast afnemen.

11. marleentje26

25 aug 2007
    4.754
    0
    0
    Rondom nijmegen
    klavertje: klopt van dat strippen dit is de eerste van ons. Maar heb al vanaf week 34 voorweeen en daarom denken dat er wel een kans in zit dat het kan dat die voorweeen al wat gedaan hebben. Anders masseren ze de baarmoedermond en dat werkt soms ook al wat. We wachten af ik ga er van uit dat het niet kan en dat het nog even afwachten. En zowiezo leiden ze me in met 41 weken dat heb ik al besproken bij de vk. Dus nog maximaal 2 weekjes!

12. Mecha

Mecha Niet meer actief

jaa whah maar dat zal mijne dus niet halen whaha ze gaan uit van 7pond bij 40 weken en dan loopt mijn dropje 3 weken achter ... maar ze zegt kleine 6 pond zal mijne dan met 40 weken zijn misschien iets minder misschien iets meer hangt ervanaf hoelang ze blijft zitten.. maar geen rede voor zorgen :D

13. Choco

Choco Fanatiek lid

30 okt 2006
    1.186
    0
    0
    Friesland
    Hoi dames,

Ik wou jullie ff laten weten dat ik op 2 januari ben bevallen van een dochter genaamd Gabriëlle. Helaas moesten we gelijk door naar het UMCG omdat ze een aangeboren buikwandbreuk had (darmpjes buiten de buik, gelukkig een heel klein beetje). Ze is afgelopen dinsdag geopereerd en maakt het erg goed. We zijn sinds gistermiddag thuis. De bevalling is op zich snel gegaan Heb wel 3 dagen met voorweeën gelopen. De ontsluiting schoot in eerste instantie niet op, bleef hangen op 2cm, dus besloten in het ziekenhuis de vliezen door te prikken. Dat was om 11.00. Een uur later zat ik op 3 a 4 cm. De pijn werd ondragelijk en gevraagd om een ruggeprik. Na 10 minuten komt de gyn die nog een keer voelt en zegt dat het niet meer mogelijk is om een ruggeprik te geven want ik zit al op 8 a 9 cm. Ik kreeg opeens persweeën en met 6 minuten persen is ze geboren. Ik had maar 1 klein hechtinkje nodig. Dus al met al een behoorlijke vlotte bevalling. Oja, gewicht 2980 gram en 47 cm!

14. marleentje26

25 aug 2007
    4.754
    0
    0
    Rondom nijmegen
    choco: gefeliciteerd met jullei dochter! Dan heb je ook al een heftige wek gehad. Wisten jullie van die aangeboren afwijking of pas na de geboorte? inderdaad een lekkere vlotte bevalling!!
    Hoop dat ze snel hersteld van de ok en dat jullie snel lekker thuis kunnen gaan genieten!

15. densie24

densie24 Lid

11 jun 2009
    84
    0
    0
    Leeuwarden
    Ankje: je hebt een PBtje

Chevenne: Gefeliciteerd meid met je dochter!!!!!

Lynd: Sterkte meid!!!

Choco: Jij ook gefeliciteerd met je dochter wat fijn.

Hier: Niet echt veel te melden. Denk dat ik gisteravond en vandaag me eerste nesteldrang heb ervaren. Administratie had ik een beetje laten liggen. En ik ergerde me er gisteravond zo aan dat ik maar even flink bezig ben geweest. Daarna een wasje en opruimen 4 uur in de ochtends pas klaar hihi. Vanochtend vroeg uit bed en ben meteen weer verder gegaan met opruimen. auto's wezen kijken maar zat nix goeds tussen. Morgen laatste controle in het zkh en kijken of we nog ff de stad in kunnen.

16. Mecha

Mecha Niet meer actief

Coco gefeliciteerd meid en sterkte met je dochter heel sneu :(
    heel veel succes en gelukkig gaat het goed met dr

17. beebie82

beebie82 Bekend lid

27 mei 2008
    521
    0
    0
    hoi meiden
    hoe gaat het hier?
    Hier is alles nog rustig. heb af entoe het gevoel dat het gaat beginnen maar naar een half uur is het weer rustig behoorlijk irri.. heb sinds een paar dagen ook giga last van mijn bekken.. vooral de linker kant moet echt mijn been een beetje mee slepen.. herkenen jullie dit!!!
    xbeeb

18. kareltje1

kareltje1 Bekend lid

3 sep 2009
    510
    0
    0
    Werk op een woongroep waar mensen met een verstand
    Noord-Brabant
    Hey lieve meiden!!!

Ik heb niets gelezen, maar wil even laten weten aan jullie (jullie hebben al wel wat gehoord via andere als het goed is) dat alles hier superrrr gaat. Het is echt genieten met onze kleine meid en doet het tot nu toe echt voorbeeldig. Laat zich alleen horen wanneer ze honger heeft en ligt af en toe gewoon wakker te wachten, echt heerlijk hoor. Het kan natuurlijk veranderen, maar tot nu toe alleen maar genieten!!!
    Vandaag APK keuring gehad, hahahaha. Gehoortest, hielprikje, dokter is geweest, alles was goed...wat wil je nog meer?!!

Zelf heb ik nogal wat bloed verloren door de knip, waardoor ik nogal moe ben en daardoor ook niet veel aan de computer ben. Ik hoop dat ik snel meer fut heb daarvoor en jullie meer kan laten weten en mee kan lezen. Het gaat al wel beter en vandaag zijn gelukkig de hechtingen eruit gehaald, want die zaten te strak, wat heb ik daar een last van gehad, pfff. Hopelijk herstelt dat nu snel en doet dat dus niet meer zo zeer.

Ga even het lijstje zoeken met baby's, want ik hoorde dat er al héééél wat bijgekomen zijn.

ALLEMAAL VAN HARTE GEFELICITEERD EN GENIET ERVAN!!!

Meiden die nog steeds wachten of bezigzijn ondertussern, allemaal héél veel geluk en succes met alles!!!

Een héle dikke knuffel van mij en mn kleine schatje

19. woops

woops Niet meer actief

@Chevenne,
    Hartelijk gefeliciteerd met de geboorte van je dochter Elianne Jeannette.

@Choco,
    Hartelijk gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochtertje Gabriëlle.
    (Ook heel veel sterkte de komende tijd.)

20. Ankje

Ankje Fanatiek lid

1 mrt 2009
    3.746
    0
    0
    magazijnmedewerker/reachtruckchauffeur
    Almere-Buiten
    Stampvamp: Dat zul je inderdaad net zien. Juist het op moment dat je niet wil bevallen ga je bevallen.
    Ben benieuwd zeg!

Nikkie: Lijkt me inderdaad ook erg zwaar 2 kleintjes die allebei om de 3 uur willen drinken.
    Succes meid!

Chevenne: Jeee! Gefeliciteerd met jullie dochter!
    Elianne Jeannette….mooie naam zeg.
    Maar noemen jullie haar dan ook bij haar 2 namen of heet ze alleen Elianne als roepnaam?

Lynd: Spannend!!!! Duim met jullie mee hoor!
    Hopelijk is het niks ernstigs en ga je gewoon bevallen meid!

Mamanama: Zo zo! 6 uur lang geslapen. Lekker hoor!

Klavertje: Hey! Leuk om jou hier te zien zeg!
    Hoop voor je dat je nu echt snel kan gaan bevallen en dat je anders wordt ingeleid.
    Heel veel sterkte.

Choco: Gefeliciteerd met jullie dochter!
    Wat erg zeg dat jullie dochter nog geopereerd moest worden, maar gelukkig gaat alls goed met haar.

Kareltje: Wat fijn om te horen dat alles goed gaat! Wat wil je nog meer zou je zeggen he?

Deel Deze Pagina