Januari 2010 Mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door cruella, 22 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lynd

Lynd Fanatiek lid

10 okt 2008
    1.119
    0
    0
    Joehoe! Dienstdoend arts kwam net binnen, en hij vroeg of ik vandaag wilde bevallen. Excuse me? Hij zegt dat ze, nu ik duidelijk aan de bevalling ben begonnen en een voldragen kind heb, ze de vliezen kunnen breken waardoor de bevalling versnelt. Mag zelf kiezen, mag ook naar huis als ik wil, maar ik heb juist helemaal geen zin om te gaan lopen afwachten en te moeten beslissen wanneer ik dan weer naar het ziekenhuis moet komen. Echt 2 seconden voor de arts binnenkwam las ik op wikipedia het volgende:

"Uit een Canadees onderzoek is gebleken, dat de totale duur van de bevalling met circa 2 uur wordt bekort, wanneer na het begin van de ontsluiting de vliezen worden gebroken. Overigens nam alleen de duur van de ontsluiting af en niet de duur van de uitdrijving. Het routinematig breken van de vliezen direct na het begin van de ontsluiting had geen nadeel voor zover uit dit onderzoek opgemaakt kon worden."

Dus! De arts doet eerst zijn rondes, daarna wordt mijn baarmoedermond weer onderzocht, en afhankelijk van hoe het ervoor staat gaat hij met mijn arts overleggen wanneer dan precies. Dus vandaag krijgen we een baby! Joehoe!! :D

2. klavertje77

30 apr 2009
    86
    0
    0
    Wauw Lynd! Wat ontzettend spannend!!!
    Heel veel succes vandaag, zet hem op!

3. woops

woops Niet meer actief

@Crash,
    Gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon Liam.

4. marleentje26

marleentje26 Fanatiek lid

25 aug 2007
    4.754
    0
    0
    Bemiddelingsmedewerker gastouderopvang
    Rondom nijmegen
    Lynd: super goed nieuws!!! Veel succes! En we horen weer van je!

Crash: gefeliciteerd met jullie zoontje Liam!

5. marleentje26

25 aug 2007
    4.754
    0
    0
    Rondom nijmegen
    mecha: hoe gaat het nu eigenlijk met je? Heb je nog last van je ex of is dat momenteel rustig?

6. marleentje26

25 aug 2007
    4.754
    0
    0
    Rondom nijmegen
    Sommige vroegen ernaar waarom ik tegen zo er over tijd lopen ben. Dat komt omdat ik vaak in mijn werk tegen kom dat baby's die ver overtijd zijn geboren toch zuurstof tekort hebben gehad tijdens de bevalling of dat de placenta echt uitgewerkt was en alsnog een ks volgde enz. En dta vind ik zelf allemaal een eng idee want het is niet nodig naar mijn idee om zwangere zolang door te laten lopen mits het kindje eraan toe is om geboren te worden!!! Ons ukkie werd vorige week al op ruim 8 pond geschat dus die is wel klaar om te komen en hoeft niet extra te groeien in die laatste weken.

7. Lynd

Lynd Fanatiek lid

10 okt 2008
    1.119
    0
    0
    Net weer onderzocht (pijnlijk, hoor!), 4 cm ontsluiting! Weer een centimeter voor niks :D
    Er wordt nu met mijn arts overlegd wanneer mijn vliezen worden gebroken vandaag.

8. Crash

Crash Actief lid

20 apr 2009
    148
    0
    0
    Ambtenaar
    Gelderland
    @Lynd, bij mij waren de weeen niet direct op gang gekomen, terwijl ik wel een scheur in mijn vliezen had. De weeen kwamen pas nadat ik een behoorlijk groot deel in 1 keer kwijt was door dat Liam in de nacht ineens aan de andere kant van mijn buik ging liggen. Dus ik hoop dat je ontsluiting versnelt wordt door het breken van de vliezen.

9. Angelic

Angelic Actief lid

13 apr 2008
    252
    0
    16
    Goedemorgen dames,

Ik heb niet echt terug gelezen maar zie dat Lynd hopelijk vandaag mama zal worden!
    Zet em op meid! En voor je het weet heb je je wondertje in je armen!

Ik ga weer me bedje in... Ben zo moe de afgelopen dagen... Gister bij de vk geweest en alles was in orde!
    De kleine is al een beetje aan het indalen (eindelijk!), geen ontsluiting maar m'n baarmoedermond is al wel aan het verweken.
    Ik ga er maar van uit dat ik overtijd zal lopen. Dat maakt het emotioneel gezien wat makkelijker aangezien ik er steeds meer doorheen ga zitten.
    De diagnose carpaaltunnelsyndroom is nu ook vastgesteld wat de pijn in mijn handen en polsen (vooral ' s nachts) verklaard! Maar dat zal na de bevalling vast goedkomen.
    Sorry voor de ego maar moest t ff delen ;)

Tot vanmiddag!

10. AnneMica

AnneMica Bekend lid

11 jul 2007
    731
    1
    0
    Marleentje helemaal mee eens, daarom wil ik ook niet overtijd lopen... Gelukkig is er nu een discussie over waardoor er misschien eens beter naar gekeken word en mensen eerder ingeleid worden.

Lynd heel veel succes vandaag! Eindelijk je beebje in je armen, heerlijk :)

Af en toe rommelt het nog hier en dat is ook het enige dat er gebeurt. Ik weet wel dat ik nog "niet eens" uitgerekend ben (vrijdag pas) maar als je al zóveel voorweeën hebt gehad wil je echt wel dat het eens doorzet!
    Het geeft me in elk geval een steuntje in de rug dat ik niet de enige ben die dit heeft (zou nog denken dat mijn lijf me in de steek laat).
    Nou ik ga vandaag lekker actief in het huishouden bezig en vanmiddag moet ik om 14.50 bij de vk zijn.

Tot later, liefs!!

11. Diana78

Diana78 Lid

14 nov 2007
    42
    0
    0
    Eindhoven
    @Lynd: Jeetje meid, dat valt wat tegen, maar goed, wie weet is er toch wel wat gebeurd met je aarmoedermond en ontsluiting en besluiten ze je te houden en je een handje te helpen. Oei, ik lees net dat ze je inderdaad een handje willen helpen, ben benieuwd, en veel succes Lynd, ik hoop snel op babynieuws van je ;)

@Klavertje77: Dat moedeloze gevoel dat ken ik ja. Bij mijn eerste zoontje niet oertijd gelopen en ook totaal geen voorteken gehad, en nu al 3 weken voorweeen, en het zet maar niet door. Mijn lichaam houd me dus ook gewoon voor de gek...
    Op dit moment heb ik wat rubberig slijm met af en toe wat roze er doorheen... geen idee wat dat nu is, tot nu toe was het vooral waterig.

@Crash: Gefeliciteerd meid met je zoontje. Wat vervelend dat hij zo lang in het ziekenhuis heeft moeten liggen. Maar ik begrijp dat hij nu lekker thuis is en jullie eindelijk kunnen genieten van hem? :)

@Marleentje: heldere uitleg. Je hoeft je ook echt niet te verantwoorden hoor, ik was gewoon nieuwsgirig en wellicht dat ik deze week zelf ook een keus moet gaan maken.

@Angelic: hey meis, kunnen ze je geen brace aanmeten voor carpaal tunnel syndroom? dat heb ik na mijn eerste zwangerschap wel gehad en dat hielp echt heel goed.

@Annemica: Succes bij de verloskundige vandaag

@hier: vannacht weer veel harde buiken gehad en heel weinig geslapen, helaas blijft het daarbij en zet het nog steeds niet door. De harde buiken worden wel echt pijnlijker maar nog niet regelmatig genoeg (tussen de 8 en 10 minuten) en duren nog niet lang genoeg. Zometeen komt de verloskundige hier weer thuis en probeert ze me opnieuw te strippen. Ik hoop echt zo dat dat het laatste zetje is en dat er dan eindelijk iets op gang komt, ben het echt zo beu.... Sinds vannacht ook echt wat rubberig slijmverlies met wat roze erin, dus wie weet...
    Zometeen komt mijn moeder ook langs om hier wat te helpen in huis want dat is door mijn bekken bijna onmogelijk zelf nog iets te doen. Daardoor zal ik denk ik niet heel veel online zijn, dus waarschinlijk tot vanavond weer, en dan wil ik wel babynieuws lezen, dus maak er maar een babyboom van :p

Liefs,
    Diana

12. Lynd; Wouw wat spannend!!! Lekker hoor dat jullie vandaag de kleine in jullie armen kunnen houden!

Crash; Gefeliciteerd met jullie zoon Liam

Hier; Goed geslapen... Mijn mannetje dacht dat vanacht de bevalling wel zou gaan beginnen omdat het bij Zoë ook op maandag nacht begon. :) Wel schattig, maar helaas niks gebeurt.

13. Lynd

Lynd Fanatiek lid

10 okt 2008
    1.119
    0
    0
    De vliezen van mijn vrouw zijn net gebroken worden! Zij ligt nu an de CTG, en we wachten op de wehen. (sorry voor het shlecht nederlands :)
    Spannend!

14. Lynd, zet hem op!!!! :D

15. Sjees

Sjees Niet meer actief

Hilli, Aylani heeft de eerst 1,5 tot 2 weken bij ons op de kamer geslapen en daarna in dr eigen bedje,heb je wel een kruikje bij hem gelegd ook? Zij kon de eerste week ook de eigen temperatuur niet houden maar nu gaat het hartstikke goed.
    Wat naar dat je zo’n last van je tepels hebt,heb je er al crème voor gehaald,ik smeerde die eerste week ook na elke voedingsbeurt wat weleda crème op de tepels dat is ook niet erg voor de baby.

Lynd zet hem op meid! Enne…lijkt wel een hotelkamer zeg,lekker hoor.
    Oh gaaf dat zeje vliezen gaan breken,dus ws vandaag echt mama!!

Crash,gefeliciteerd,wel ontzettend naar dat je kleintje zolang in het ziekenhuis heeft moeten liggen,hopelijk gaat nu alles goed en kan het echte genieten thuis beginnen

Angelic,hopelijk lig je nu even lekker te slapen,en is het voor jou toch ook echt snel zover

Lynd ,gooooooooooooooooo girllllllllllllllllllllll

Hier alles goed,Aylani heeft goed geslapen vannacht en ligt nu een beetje te keutelen op schoot.

16. Mecha

Mecha Niet meer actief

@ lynd succes meid

@ crash gefeliciteerd met je zoon

@ sjees hoi meid leuk om te zien dat je weer meepraat

@ de rest pff sorry heb wel gelzen hoor maar ben net wakker en viel pas 3uur eindelijk in slaap :$ dus ben echt super gaar

17. Belle1978

Belle1978 Niet meer actief

Goedemorgen! Voor het eerst vannacht wakker geweest en dat ik ook niet meer kon slapen. Ik ben dan nog maar 1 dag overtijd maar ook ik had ineens gedachtes van: waarom komt de baby nou niet gewoon? Kàn ze er überhaupt wel uit? Wat is er mis??? Lekkere irreële gedachtes maar daardoor kon ik dus niet meer slapen. Net om 08:00 uur opnieuw het bed ingedoken en nog heerlijk anderhalf uur geslapen. Heb een gespannen buik en buikpijn... voel mij niet helemaal lekker eigenlijk.

Crash: gefeliciteerd met de geboorte van Liam!! Hij is een behoorlijke tijd vroeger gekomen en wat jammer dat het nog even geduurd heeft voordat hij mee naar huis mocht. Ik hoop dat voor jullie nu een tijd van alleen maar genieten aanbreekt.

Weet even niet meer wie gestript wordt vandaag, maar heel veel succes! Hopelijk zet het door!

Lynd: wat een spannende verhalen lees ik over jou! Heerlijk dat de eerste centimeters zo kalmpjes zijn verlopen. En nu dus inmiddels de vliezen gebroken. Nu dus ècht actie! Zet 'm op meid!!

18. marleentje26

25 aug 2007
    4.754
    0
    0
    Rondom nijmegen
    diana: ik ben altijd bang dat ik andere een beetje onzeker maak als ik dat verhaal vertel maar dat wil ik niet. Iedereen moet doen waar die zich goed bij voelt. Maar zo kijk ik er tegenaan.

19. Momae

Momae Actief lid

26 sep 2008
    411
    0
    0
    Wijchen
    Lynd: heel veel succes vandaag!

Klavertje: ik heb zelf met mijn zoontje 13 dagen overtijd gelopen. Met 10 dagen was de bmm nog niet verweekt. Ik ben zelf niet voor inleiden, omdat het ook nadelen heeft. De bevalling van mijn zoontje begon wel spontaan, al heb ik door het wegvallen van de weeen wel opwekkers gekregen. Dat wil ik toch deze keer voorkomen eerlijk gezegd.
    Wat betreft de gevaren: daar zijn ook verschillende onderzoeken/verhalen over. Uit onderzoek is namelijk ook gebleken dat het aantal sterfgevallen afnam na 40 weken. Ze houden je sowieso vanaf week 41 al beter in de gaten en grijpen in als het nodig is, maar inleiden kan ook voor complicaties zorgen. Laat mij dus maar doorlopen als het moet :).

Het moedeloze snap ik trouwens wel hoor, dat had ik ook vorige keer. Je leeft toch toe naar een datum.

Hier: Ik heb nogal veel last van mijn bekken en lies, nadat ik gisteren ben uitgegleden door een ijsplaat... Gelukkig werkt de paracetamol wel wat.

20. marleentje26

25 aug 2007
    4.754
    0
    0
    Rondom nijmegen
    belle: dat van het strippen ben ik als het mogelijk is tenminste moet om 11.30 bij de vk zijn. Dus ben benieuwd!

Deel Deze Pagina