@lynd, Veel succes met de bevalling. @hier, Ik heb vanmorgen de verloskundige gebeld omdat ik al vanaf zondagmiddag weeën heb om de 10 minuten. Ze is net komen kijken. Baarmoedermond was weer 1 cm korter (totaal nu 2 cm korter) en goed rijp. Ze heeft proberen te strippen, maar dat ging niet. Mijn lichaam moet de link gaan leggen om weeën te maken om de 4 a 5 minuten, maar m`n lichaam is niet zo slim geloof ik. Hier dus wachten en wachten. Iedereen veel succes met de laatste loodjes.
@Crash: Gefeliciteerd met jullie zoon! Wel vroeg dat hij gekomen is, gelukkig gaat het drinken nu beter. @Lynd: Zet hem op meid!! Lekker hé die eerste cm zonder dat je er veel van weet, was hier ook zo Sam heeft echt bijna heel de nacht wakker gelegen Hij wilde constant drinken. Ik heb hem echt om de twee uur moeten aanleggen en dan dronk hij echt 20 minuten aan elke borst. Ik denk dat hij niet veel melk binnenkrijgt met het tepelhoedje. Ik hoor hem ook veel minder slikken dan normaal. Normaal maakt hij allerlei geluidjes, komt er soms zelfs een beetje melk terug, omdat hij zo snel drinkt, maar nu hoor ik alleen maar wat gezuig. Ik denk echt dat hij heel de nacht honger heeft gehad. Stomme is, als ik hem terug in zijn wiegje legde, dan begon hij te zoeken en te huilen. Vanmorgen legde ik hem weer in zijn wiegje, en toen lag hij er gewoon rustig in. Terwijl hij dus ook wakker was Waarom doet hij dat 's nachts niet?
Crash, gefeliciteerd. LYND WAUW.. zet m op! Straks verder teruglezen, ik ga mijn eerste ommetje maken (alleen). Misschien vanmiddag nog even met baby.
Diana dankje, ik kom vanmiddag/vanavond verslag uitbrengen Ik hoop voor jou ook dat het nu maar doorzet. Wel fijn dat je mams komt schoonmaken, ik ging ook actief zijn in het huishouden maar ik heb het aanrecht grondig schoongemaakt en meer lukt niet. Ook bekkenklachten Sjalotjuh hihi grappig die logica van je man. Was wel leuk geweest als hij gelijk had gehad... Lynd whiej ik hoop dat het snel gaat nu! Sjees lekker dat het goed gaat met Aylani. Hoe voel jij je? Mecha hoe is het verder meid, nog veel weeën? Belle pff herkenbaar, die gedachten heb ik ook! Zo van: komende zomer loop ik er nog zo bij met die dikke buik 8) Momae ai vervelend dat je uitgegleden bent! Voorzichtig dus... Woops gelukkig gebeurt er wel wat vanbinnen, nu hopen dat het flink gaat doorzetten. Succes met wachten Hilli lastig dat Sam zo veel wakker is geweest. Misschien ook zuigbehoefte? Marleentje succes!! Zo wij gaan zo een broodje eten en naar bed. Casper moet wat vroeger naar bed omdat ik op tijd bij de vk moet zijn. Had liever wat later gehad maar dat kon niet helaas. Tot vanmiddag/vanavond!
Even spammen met m`n buik van gisteren; 39 weken en 3 dagen: Kan mezelf ook niet goed voorstellen hoor dat de buik straks platter of weg zal zijn. Zal denk echt wel veel buikoefeningen gaan worden om die weer plat te krijgen.
@AnneMica: Dat dacht ik eerst ook, maar hij wil helemaal geen tutje, of geen vinger of wat dan ook. Dan was hij even zoet, maar vanaf dat hij doorhad dat er geen melk uitkwam begon het weer. Hij heeft ook best veel moeite met een tutje, omdat het zuigen zo anders is, floept die er altijd uit @Woops: Wow wat een grote buik! Mooi seg!
Choco, Crash, Chevenne van harte met jullie kanjers!!!! Lynd wat gaaf om te lezen; ik leef met je mee vandaag en ga ervan uit dat je de kleine vandaag nog in je armen sluit! Zet hem op maatje!!! Meiden die rommelen, over tijd lopen etc. heel veel succes!!! Hier: wij zijn gistermiddag thuisgekomen. Yordin doet het heel goed; hij heeft alleen wat moeite met de borstvoeding omdat het hem niet snel genoeg gaat, hij raakt dan gefrustreerd en hapt niet meer goed (helaas ws omdat hij op de couveuseafdeling ook flesjes heeft gekregen). Met zijn zuigkracht/-behoefte gaat het prima! We hebben nu een plan van aanpak om het in goede banen te leiden. Met mijn bv-produktie is iig niets mis! Schijnt echt belachelijk veel te zijn dus das heel fijn. Met mij gaat het redelijk. Het is een bizarre week geweest....zowel geestelijk als lichamelijk. Ik heb nog veel pijn van de wond en ben erg moe. Goed uitrusten dus8). Ik probeer gauw een foto te plaatsen van onze kleine stoere man.
Hilli: Het 's nachts wakker zijn kan ook nog met zijn ritme te maken hebben. Baby's hebben vaak een omgekeerd ritme bij de geboorte, omdat ze actief worden in de baarmoeder als wij rustig aan doen. Tepelhoedjes kunnen wel zorgen dat het drinken bemoeilijkt, maar als je heel veel last hebt, is het wel een optie om je borsten wat te ontzien. Misschien is het een idee om het af te wisselen? Deels met tepelhoedje en de voeding erna zonder, ofzoiets? Purelan werkte bij mij erg goed tegen kloofjes. Daarnaast werd mij aangeraden om tijdelijk 10 minuten per borst te drinken, zodat de tepels beter kunnen genezen. Moedermelk erop smeren werkt ook.
@Momae: Dat ga ik proberen. Per voeding wisselen. Goed idee. Ik heb Murazyme gekregen om op mijn tepels te smeren. Ik doe het nu al een paar dagen, dus zal binnenkort wel beteren.
@ marleentje succes vandaag meid hopen dat het lukt @belle knuff meid \ @ momae jeetje meid voorzichtig hoor gelukkig helpt pcm een beetje @ woops spannend hopen dat het snel doorzet ; @ indalen... hoelang liggen de babys hier al vast ingedaald??? ben ik erg benieuwd naar namelijk... heb geen idee hoelang mijn kleine al vast ligt wel al lang ingedaald maar vast?? nooit eerder gevraagt tot gister dus gister pas antwoord op gehad ?!? @hilly vervelend meid.. vandaag dan maar rust pakken als hij wel slaapt ff bijtanken @ annemica nee dat is nu al een paar dagen veel minder af en toe een goede harde en lange buik maar adn weer hele tijd niks.. van morgen 1 nu 1 maar niet meer elke 5 a 15 min succes straks bij de vk @hilly dat is normaal ik had geloof ik altijd een spuugdoekje door de speen heen ... zodat die hem terug bij me mondje kon houden .. deed ik zelf bij me broertje ook altijd dan blijft hij beter in zijn mondje zitten
Op je zwangerschapskaart kan je het zien staan meid. Hier ligt ze pas sinds vorige week vast. afkortingen: C staat voor caput=hoofdje : (soms wordt de letter h gebruikt, van hoofdje) Cbbbi betekent Caput bewegelijk boven bekken ingang: hoofdje is nog niet ingedaald. Cbibi = hoofdje bewegelijk in bekken ingang:hoofdje is stukje ingedaald. Cvibi = caput vast in bekkeningang: hoofdje volledig ingedaald. CIF betekent Caput in Fundo m.a.w. het hoofdje ligt boven = stuitligging.
je hebt bij sommige spenen toch zo een rondje eraan waar je een keykoort of speen koort kan vastmaken .. daar doorheen kan je een spuugdoekje trekken sjitt dat ik eht niet kan tekenen hier ik ga me best voor je doen in paint.. ben ik heel slecht in maar dan een voorbeeld sturen whaha dit word nog wat
*ik breek even in* Ik lees wel met jullie mee maar heb hier nog niet gereageerd, voornamelijk omdat jullie zó veel schrijven iedere dag, vaak is dat niet bij te houden voor me! Nu al zoveel januari mama's bevallen zijn is het wel beter bij te houden. Allemaal natuurlijk gefeliciteerd met jullie kindjes! @mecha: bij de controle van 23/11 was onze kleine beweeglijk in de bekken ingang, vanaf de controle van 10/12 ligt hij vast (vibi staat er op mn kaart). Gisteren zei de verloskundige dat hij echt muurvast ligt en volgens haar ligt hij zó diep dat hij klaar is om geboren te worden. @iedereen die nog niet bevallen is: hebben jullie ook rozige afscheiding? Ik heb dat nu 2 dagen en toen ik dat gister tegen de vk zei, zei ze: "nou meisje dan kan het goed zijn dat je al begonnen bent".. ?? Ik heb iedere dag wel wat voorweeen en harde buiken maar het zet nog niet door.. ik merk tenminste nog niets frequents. Dan om de 10 minuten, dan om de 20 minuten, dan om de 8 minuten, etc. Maar als ik dan het verhaal van Lynd lees, dat ze al zoveel ontsluiting had zonder echt weeen te voelen.. dan word ik onzeker. Ik wacht eigenlijk op weeen die duidelijk te onderscheiden zijn als weeen.. want ik heb het idee dat ik nog niet echt goede weeen gehad heb (afgezien van soms 2 of 3 heftige achter elkaar met zo'n 10 minuten ertussen, waarna het weer afzwakt), maar ik heb wel veel (en regelmatig?) harde buiken. Zou ik die moeten timen dan? Ik voel me nu opeens zo onzeker.. iemand die me kan geruststellen? *breekt weer uit*
Oh hij ligt dus vanaf 10/12 vast, toen was ik 34 weken.. voor de duidelijkheid Aan data heb je zo weinig he
nee ik loop al een aantal weken in het zeieknhuis en daar geven ze de kaart niet mee... dus het staat er niet op @ ummkais ahahh thanks meid,., kan dus heel lang vastliggen whaha
Bedoel jij zo: http://www.toppi.nl/shop/images/uploads/shop_check+_speendoekje_rood_roze.jpg Haha jouw tekening is ook mooi gelukt hoor!