Januari 2010 Mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door cruella, 22 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Momae

Momae Actief lid

26 sep 2008
    411
    0
    0
    Wijchen
    UmmKais: Dat timen is pas echt van belang als je de vk moet gaan bellen, dus als ze om de 3-5 minuten komen (afhankelijk van je vk). Het is meer dat je merkt dat ze met regelmaat komen dat er iets aan de gang is. Maar zelfs dan kan het nog een tijdje duren.

Indalen: mecha, het is jouw tweede kindje toch? Dan zijn ze met dat indalen niet zo bezig, want tweede kindjes hebben alle ruimte om tijdens de bevalling snel in te dalen. Ze kunnen volgens mij ook weer loskomen, want eerst stond er bij mij vibi, en nu weer bibi. De vk vond het niets uitmaken, was normaal.

Marleentje: welk ziekenhuis heb jij eigenlijk voor gekozen? Aangezien je niet ver van mij vandaan woont heb je, gok ik, de zelfde twee keuzes.

2. Ankje

Ankje Fanatiek lid

1 mrt 2009
    3.746
    0
    0
    magazijnmedewerker/reachtruckchauffeur
    Almere-Buiten
    Lynd: Wat asociaal zeg van die dokter om prive te bellen als jij dat met je benen wijd ligt! Waar is het fatsoen gebleven van die dokters zeg!

Nou! Dat is nou eens goed nieuws zeg!
    Ik wens je alvast ontzettend veel succes meid! Zet hem op he!

Choco: Het gaat nu goed toch met jullie kleintje? Het lijkt me inderdaad ook een erg naar gezicht. Volgens mij moeten jullie ook ontzettend geschrokken zijn.

Hilli: Wat goed!!! Nu kun je dubbel genieten en zonder pijn!
    Vind het wel interessant om dit alles te lezen, want ik wil ook graag borstvoeding gaan geven. En als ik tegen die pijn aanloop weet ik wat ik moet gaan halen dankzij jullie!

Diana: Natuurlijk laat ik dan wat foto zien!
    Wat spannend voor jullie zeg. Hopelijk heeft dat strippen effect!

Crash: Gefeliciteerd met jullie zoon Liam.
    Grappig….Noname heeft ook een zoon gekregen die Liam heet.
    Je hoeft het niet in PB door te geven hoor. Ga je in de lijst zetten.
    We zijn alleen erg benieuwd naar het gewicht en lengte.

Mag je zoon trouwens al snel naar huis of is hij al thuis?

Sjees: Wat goed zeg! Lekker dat het zo goed gaat met jullie 3-tjes!
    Hoe laat was Alain thuis gisteren? En hoe reageerde hij toen hij thuis kwam na weer de eerste dag werken als papa!

Woops: Spannend meid! Hopelijk zet het snel door.

3. Ankje

Ankje Fanatiek lid

1 mrt 2009
    3.746
    0
    0
    Almere-Buiten
    Bevallingslijst:

Blaine (35+3) - 5 december 2009 - ZH - zoon Quinten (3176 gr.)(45cm)
    Crash (35+1) - 5 december 2009 - ZH - zoon Liam (…. gr.)(..cm)
    Eleni (34+6) - 21 december 2009 - ZH - zoon Mason (2620 gr.)(47cm)
    Eleni (34+6) - 21 december 2009 - ZH - zoon Ayden (2780 gr.)(47cm)
    Rebbel (34+6) - 22 december 2009 - ZH - dochter Luna (2695 gr.)(45cm)
    Nikkie80 (38+0) - 23 december 2009 - ZH - zoon Tygo (2745gr.)(..cm)
    Nikkie80 (38+0) - 23 december 2009 - ZH - dochter Sanne (2795 gr.)(..cm)
    Sjees (39+5) - 24 december 2009 - ZH - dochter Aylani (3450 gr.)(53cm)
    Marieke (39+1) - 26 december 2009 - ZH - zoon Job (4570 gr.)(54cm)
    Ruby82 (39+1) - 27 december 2009 - ZH - dochter Nadia (3760 gr.)(50cm)
    Ise (39+1) - 2 januari 2010 - ZH - dochter Jade (3500 gr.)(..cm)
    Choco (39+0) - 2 januari 2010 - ZH - dochter Gabriëlle (2980 gr.)(47cm)
    Jada1984 (39+4) - 3 januari 2010 - Thuis - zoon Julian (3140 gr.)(48cm)
    Hilli (38+1) - 5 januari 2010 - ZH - zoon Sam (3350 gr.)(51cm)
    Butterfly (38+4) - 5 januari 2010 - ZH - dochter Melissa (3160 gr.)(47cm)
    Noname (41+1) - 5 januari 2010 - ZH - zoon Liam (4365 gr.)(53cm)
    Kareltje (39+2) - 6 januari 2010 - ZH - dochter Elise (3220 gr.)(..cm)
    Mamanama (38+3) - 6 januari 2010 - ZH - dochter Tessa (3910 gr.)(52cm)
    Juni (38+5) - 7 januari 2010 - ZH - dochter Maja (3065 gr.)(50cm)
    Essie79 (37+3) - 8 januari 2010 - ZH - zoon Yordin (2714 gr.)(50cm)
    Suusefruus (40+5) - 8 januari 2010 - ZH - dochter Sophie (3110 gr.)(50cm)
    Jesjuh (38+4) - 8 januari 2010 - .. - zoon Kenji (…. gr.)(..cm)
    Chevenne (38+5) - 11 januari 2010 - ZH - dochter Elianne (…. gr.)(..cm)

Er zijn al 11 jongetjes en 12 meisjes geboren

De lichtste baby is van: Eleni – Mason 2620 gr.
    De kleinste baby is van: Blaine – Quinten 45 cm en Rebbel – Luna 45 cm

De zwaarste baby is van: Marieke – Job 4570 gr.
    De langste baby is van: Marieke – Job 54 cm

4. Belle1978

Belle1978 Niet meer actief

Mecha: dank je wel voor de knuffel! :) Leuke tekening heb je gemaakt... ha ha, creatief hoor! Maar wel duidelijk. Ik ken dat wel, zo'n doekje. Zat ook in de blije doos. Een doekje met een touwtje eraan die je door de achterkant van de speen kunt doen.

UmmKais: ik heb absoluut geen roze verlies en ook niet gehad. HELAAS!! Want volgens mij is het een duidelijke indicatie dat er wat op gang komt. Zie Lynd (gisteren roze verlies, nu aan het bevallen). Spannend hoor! En je weet het, bij onzekerheid, twijfels en vragen zeker ook je verloskundige bellen!

5. Mecha

Mecha Niet meer actief

nee is me eerste kindje :D

@ belle nee hoor toen die tijd had je nog geen touwtjes aan doekjes gewoon normale doekjes en dan het puntje erdoor trekken .. me broertje is 12 ;)

6. Ankje

Ankje Fanatiek lid

1 mrt 2009
    3.746
    0
    0
    Almere-Buiten
    Hier: Ik moest er vannacht wel een paar keer eruit om te plassen. Had ook weer erge last van mijn rug en bekken.
    Maar uiteindelijk heb ik wel geslapen tot 11 uur. Lekker hoor!

Vanmiddag lekker niks. Ga lekker rustig aan doen.

Wel erg lekker dat Jeroen de PS3 op de slaapkamer heeft gedaan, nu kan ik ook vanuit bed een spelletje spelen.
    Ook kan ik straks als ik ben bevallen vanuit het bed internetten! Wat wil een mens nog meer he? hahaha

We houden een lijst bij met gegevens van de Januari mama's.
    Zo kun je op de site zien wie, wie is en wat voor beroep zij heeft enzo.

Wie wil er nog meer in de lijst komen?
    Natuurlijk mag je zelf weten wat je vrij wilt geven aan gegevens.

http://januari2010.come2me.nl/1036306/Wie-is-Wie

Zou je mij en PB-tje willen sturen met de gegevens die wij erin mogen zetten?

7. UmmKais

UmmKais Actief lid

11 nov 2009
    316
    1
    0
    NULL
    NULL
    @Momae: Ik denk dat ik mn vraag niet duidelijk genoeg gesteld heb! Ik maak in mn hoofd een onderscheid tussen weeen en harde buiken.. en ik vraag me af of ik dat onderscheid wel zou moeten maken.. harde buiken time ik dus niet want die heb ik zo vaak en ze houden soms ook heel lang aan.. de enige pijn die ik dan voel is van het gespannen zijn van mn buik en van verkrampte spieren. Weeen zijn pijnlijker, voelen meer als pijnscheuten die qua sterkte opbouwen en weer afnemen. Daarvan heb ik er nog maar een paar gehad in de afgelopen 10 dagen. Maar nu lees ik dat Lynd harde buiken had die regelmatig kwamen.. dus ik vraag me af: zou ik die harde buiken moeten timen? Ik ga er maar eens meer op letten, kijken of ze regelmatig komen of niet!

Oh! Is ie daarvoor? :D Ik heb me heel lang afgevraagd waar dat doekje nou toch goed voor is :( want er zit zo'n raar bevestigingsgeval middenop dus het kan geen spuugdoekje zijn.. nu valt het kwartje pas!! :D *blond*

Lets hope so! Dank je!

8. Mecha

Mecha Niet meer actief

Bekijk bijlage 43052

me eerste foto ind e sneeuw whaha gister voor het bezoek aan het ziekenhuis,,,, pfff wat zie k er zwanger uit :$:$:$:$

9. klavertje77

30 apr 2009
    86
    0
    0
    Goedemiddag allemaal. Wat is iedereen toch actief met voorweeen, controles en dat soort dingen! Spannend!

Momae: Ik heb ook begrepen hoor dat inleiden ook weer risico's met zich meebrengt. Schijnt trouwens dat dat onderzoek waaruit blijkt dat Nl meer sterftegevallen heeft ook te maken heeft met dat wij het al een sterfgeval noemen na week 24 en dat wij die hele jonge baby's niet altijd behandelen. In sommige landen spreken ze dan nog over een miskraam en in sommige landen beademen ze alles. Ook veel oudere moeders hier met IVF en tweelingen. Veel allochtonen die uberhaupt de weg naar de verloskundige niet maken en daardoor worden dingen als pre-eclamsie en stuitliggingen te laat opgemerkt. (als vrouw al enorm aan het bevallen is).
    Ben wel een beetje gerustgesteld door verloskundige die zei dat de meeste eerste kindjes pas rond week 41 worden geboren. Dus heel normaal nog. Maar goed... ik wil gewoon niet veel meer overtijd gaan lopen, blijf het eng vinden.

Diane: dat slijm klinkt een beetje als een slijmprop!

Marleentje, ben je gestript?

Mecha, heb even op mijn kaart gekeken en zie dat ze bij mij was ingedaald en vast lag vanaf 37.5 weken. Al eerder lag ze nog bewegelijk in het bekken. Ligt ze bij jou nog niet vast?

De rest, succes! Ben erg benieuwd naar de nieuwe bevallingsverhalen!

10. Mecha

Mecha Niet meer actief

jawel hoor ze ligt vast.. maar ik weet neit hoelang al ik hoor elke keer zooo ze ligt wel heel laag in de bekken .. dat hoor ik al een week of 10
    toen met 32 weken geloof ik zei ze dat ze nog wel kon draaien met haar hoofd
    en daarna is er tot gister niks meer over gezegt vandaar :p gewoon nieuwschierig

11. Momae

Momae Actief lid

26 sep 2008
    411
    0
    0
    Wijchen
    Mecha: ik onthoud het niet zo goed:). Maar het maakt verder eigenlijk ook niet uit hoe lang je kindje al ingedaald is, het zegt niks over wanneer de bevalling begint.

UmmKais: Mij heeft de vk ruim voor de 37 weken wel eens gevraagd of de harde buiken regelmatig kwamen, want dan moest er meteen gecontroleerd worden of de bevalling niet was begonnen, vandaar. Een wee en een harde buik is volgens mij ongeveer hetzelfde, in de zin dat het een samentrekking is van de baarmoeder. Alleen zijn harde buiken inderdaad niet zo pijnlijk. Maar het zegt niks: mijn moeder wilden ze gaan inleiden omdat ze 24-48 uur gebroken vliezen had, terwijl zij het gevoel had dat er die nacht iets was veranderd. Dat kon niet volgens het ziekenhuis, maar ze is die nacht wel van 0 naar 10 cm ontsluiting gegaan. Ik wilde het graag pijnloos houden voor haar;).

12. Mecha

Mecha Niet meer actief

whahah lief van je :p
    nee maakt niet uit mop ennuh ja ik heb het door whaha jammer weer een mislukte poging om een gok te maken :p

13. SuLa

SuLa Fanatiek lid

14 feb 2009
    1.765
    1
    0
    @Chevenne: Hartelijk gefeliciteerd met jullie dochtertje Elianne!!
    En een goed herstel gewenst van je zw-vergiftiging en de bevalling.

@Choco: gefeliciteerd met dochter Gabrielle! Hopelijk gaat het nu na de operatie weer goed met haar. Zal voor jullie als ouders ook niet niks zijn geweest zeg.

@Crash: gefeliciteerd met zoontje Liam!

@Blaine: fijn dat alles helemaal in orde is met Quinten (consultatieburo)!

@Borstvoeding: ik heb van deskundigen gehoord dat je tepels na het voeden inwrijven met je eigen melk héél goed moet zijn voor de verzorging. Het proberen waard, lijkt me?

@Lynd: zet hem op meid!!

@Hier: heel drukke ochtend gehad. Mijn moeder en haar vriend kwamen de gootsteen van de badkamer ontstoppen, want zelfs liters ontstoppingsmiddel hielpen niet meer.
    Verder is vanochtend een zwangere vriendin met haar 1,5 jarig zoontje twee uur op visite geweest. Heel gezellig, maar ben erg moe nu. Ga even een uurtje liggen en kom vanavond vast weer kijken hier.

14. Mispoes

Mispoes Fanatiek lid

2 feb 2006
    1.821
    1
    0
    Nabij Eindhoven
    @Lynd, wat spannend allemaal zeg! Zet hem op! Hoop snel nieuws van je te horen.

@Marleentje, krijg het wel een beetje warm van wat je zegt over overtijd lopen….
    Succes bij de VK met strippen, hopelijk levert het iets op.

@Momae, wat naar dat je bent uitgegeleden zeg, hopelijk heb je er niet al teveel last van. Kijk je goed uit?

@Woops, vervelend he, dat wachten. Wel fijn dat je VK even is komen kijken bij je!

@Essie79, wat fijn dat je er weer bent. Ik hoop dat je niet al teveel last hebt van de wond. Denk goed aan jezelf hoor, en geniet van Yordin!

@Hier, jullie hebben het over indalen. Onze beeb is nog steeds niet ingedaald.... Heb ook het advies gekregen om te gaan liggen mochten de vliezen breken.

15. marleentje26

marleentje26 Fanatiek lid

25 aug 2007
    4.754
    0
    0
    Bemiddelingsmedewerker gastouderopvang
    Rondom nijmegen
    Hoi dames,

Zojuist bij de vk geweest. Alle controles waren goed! Helaas nog niet gestript. Zaterdag gaan ze me strippen moet dan 's morgens even bellenb hoe laat. Heb dan de vk die ik vandaag ook had want ze heeft dan weekend dienst. En die stript me dan en hoopt dat het doorzet en dat ze zelf bij de bevalling kan zijn dit weekend. Moet zeggen vind dat wel een prettig idee want vind haar de fijnste vk. Dus op naar het weekend. Mocht het strippen dan niet voldoende gedaan hebben word ik volgende wo op de controle weer gestript. Dus ben blij dat er iets gedaan word nu. In ieder geval iets om naar uit te kijken!

momae: ik heb gekozen voor het canisius ivm de kraamsuites. Vind het wel prettig dat je man en kindje gewoon bij je op de kamer mogen blijven. Bij het radboud moet de man gewoon naar huis 's avonds en 's nachts en de kleine naar een speciale babykamer en dat lijtk me helemaal niets. Maar om zwanger te raken zijn we wel onder behandeling geweest in het radboud en moet zeggen erg fijn ziekenhuis. Maar een kraamsuite lijkt me toch wel heel ideaal! Moet er natuurlijk wel plek zijn dan he. Waar heb jij voor gekozen?

Mecha: ons ukkie ligt vanaf week 34 helemaal vast in het bekken dat was de eerste keer dat ze ernaar keken en lag toen als vast dus misschien al wel eerder maar dat wisten we niet.

16. marleentje26

25 aug 2007
    4.754
    0
    0
    Rondom nijmegen
    Mispoes: probeer je niet druk te maken. En wat ik aangaf is ook echt pas als je de 42 weken haalt hoor!!! Dus nu nog niet als je even overtijd loopt. Maar het komt weleens eens voor dat ze vrouwen tot bijna de 43 weken laten lopen en dat is echt niet gezond vind ik!

17. Momae

Momae Actief lid

26 sep 2008
    411
    0
    0
    Wijchen
    Marleentje: fijn dat ze actie ondernemen!
    Zelf heb ik bij mijn zoontje gekozen voor het Radboud, omdat dit voor ons het best voelde. Het was puur op gevoel, want ik heb nergens gekeken, omdat ik thuis wilde bevallen en het ziekenhuis puur als noodoptie zag (en zie). Nu dus weer hetzelfde. Het nadeel was inderdaad dat mijn zoontje op de babykamer lag en mijn man naar huis moest, maar ik weet niet of dat eerste anders was geweest in het canisius. Ze wilden hem ivm infectiegevaar namelijk in de gaten houden. Daarna mocht hij wel bij mij blijven en overdag sowieso. Nu is het plan weer om thuis te blijven en in geval van nood naar het Radboud.
    Ik hoorde bij de cursussen (van beide baby's) bijna alle vrouwen over het canisius, vandaar dat ik me afvroeg wat daar nou de redenen van waren. Kraamsuites lijken mij ook fijn, maar ik ken het Radboud nu al van binnen en dat is ook prettig. Ander voordeel is misschien de afstand, vanaf deze kant van Nijmegen?

18. Hilli

Hilli Fanatiek lid

26 dec 2007
    1.864
    0
    36
    @Mecha: Hehe, bedankt voor de tekening. Spijtig genoeg gaat dat niet lukken vrees ik, ik heb een tutje van difrax. Daar zit maar een heel klein gaatje in. kDenk niet dat ik daar een doekje doorkrijg :)

19. marleentje26

25 aug 2007
    4.754
    0
    0
    Rondom nijmegen
    momae: ik vind het gewoon een fijn idee dat jeroen bij me mag blijven en vidn het voor hem ook rpettig dat hij meteen alles mee krijgt en dat hij niet 's avonds na de bevalling naar huis zou moeten en alleen thuis zit. Maar dat is het idee wat ik nu heb. En voor ons maakt het eigenlijk de afstand niet uit of naar het canisius of naar radboud. Hoop dat het canisius dan plek heeft en anders is het radboud ook prima hoor!

20. Mecha

Mecha Niet meer actief

@ marleentje dan hopen op zaterdag mop ;)

@ hilly tja het is maar een idee wil niet zeggen dat je het mnoet doen ,,, maar mocht je toch moe worden van het gehuil en gezoek dan zou je natuurlijk een andere speen kunnen proberen waar het wel bij lukt zodat je niet de speen hoeft vast te houden ;)
    tis maar een tip :p

Deel Deze Pagina