Januari 2010 Mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door cruella, 22 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Momae

Momae Actief lid

26 sep 2008
    411
    0
    0
    Wijchen
    Heb je medische indicatie? Dan heb je namelijk sowieso ergens plek, en volgens mij sturen ze je niet zo snel naar de ander dan. Twee jaar geleden was het topdrukte en mocht je echt alleen in geval van indicatie komen. Het Radboud heeft wel heel fijne stokkestoelen in de verloskamers trouwens! (al weet ik niets van het CWZ en zijn inrichting) Mijn man vond het raar om naar huis te moeten, maar ook wel fijn om even bij te slapen na 2 doorgehaalde nachten.

2. Belle1978

Belle1978 Niet meer actief

Marleentje: fijn dat je controles okay waren en nu is het dus toeleven naar zaterdag. En dan hopen dat het lukt & doorzet!

Misschien heb ik het gemist, maar wat is de reden dat jullie praten over het eventuele blijven van je partner? Want is het al zeker dat je langer in het ziekenhuis moet verblijven dan de bevallingsuren zeg maar? Is dit dan wat je noemt "rooming in"?

3. marleentje26

marleentje26 Fanatiek lid

25 aug 2007
    4.754
    0
    0
    Bemiddelingsmedewerker gastouderopvang
    Rondom nijmegen
    belle: je weet nooit. Maar omdat ik zo'n extreme BI heb is de kans groot dat het op een ks uitloopt en dan moet ik zowiezo blijven en vind het dan wel heel fijn als jeroen ook gewoon bij ons kan zijn.

4. marleentje26

25 aug 2007
    4.754
    0
    0
    Rondom nijmegen
    momae: nee heb geen medische indicatie dus dan moet er gewoon plek zijn anders moet je naar een ander ziekenhuis. we wachten af!

5. Belle1978

Dat kan ik goed begrijpen! Ik heb eens even op de site van kind en ziekenhuis gekeken en in Amsterdam kan de partner in geenéén ziekenhuis blijven. Maar goed, ik hoop het niet nodig te hebben...

6. marleentje26

25 aug 2007
    4.754
    0
    0
    Rondom nijmegen
    belle: hier hebben ze in een van de 2 ziekenhuizen hele luxe kraamsuites! Echt ideaal dat si een verloskamer en soort huiskamer in een. Je hebt dan niet het idee in een ziekenhuis te liggen. Je ligt ook altijd alleen op een kamer. Je hebt eigen douche etc. Ook staat er frisdrank, chips, koekjes en een senseo apparaat en beschuit met muisjes. Je mag zelf bepalen wanneer je visiste ontvangt je hebt daar geen vaste bezoektijden. En de partner en kleine mogen bij je blijven slapen. Zelfs als de kleine in een couveuze of zo moet staat dat op je eigen kamer als je dat wil. Dus echt hele luxe net alsof je thuis bent.

7. marleentje26

25 aug 2007
    4.754
    0
    0
    Rondom nijmegen
    Ik kreeg van morgen trouwens van de vk nog als tip mee om frambozenbladthee te gaan drinken. Dit kan de bevalling opwekken en de bevallign soepeler laten verlopen en zorgt voor minder bloedverlies. Heb het dus meteen gehaald en je mag 3 koppen per dag drinken. Dus ik zit de komende dagen aan de thee haha Baad het niet dan schaad het niet!

8. woops

woops Niet meer actief

Waar haal je dat?
    Gewoon in de supermarkt?

9. Angelic

Angelic Actief lid

13 apr 2008
    252
    0
    16
    Ben ik weer! Heb heerlijk geslapen en kan er hopelijk weer een dagje tegenaan. Vanaaf is mijn mannetje er niet dus ga ik gezellig bij mijn moeder eten :D Heerlijk die verwennerij van mamalief! Maakt niet uit hoe oud je bent! Hahahahaha

@ Diana Succes! Hopelijk helpt het strippen en kan je eindelijk van de kleine gaan genieten! Wat betreft de brace, die krijg ik als ik na de zwangerschap nog last heb. Nu komt het door het vocht dat ik in mijn vingers, handen en polsen heb. Ik moet dus ff doorbijten blijkbaar :(

@ Lynd ZET EM OP MEID!!! 12-01-10 is een prachtige datum ;)

@ Marleentje Het is bijna zaterdag! Je weet in ieder geval wat je te wachten staat :) Is die Frambozenbladthee een beetje te drinken?

10. marleentje26

25 aug 2007
    4.754
    0
    0
    Rondom nijmegen
    woops: hier zit een natuurdrogist en daar hebben ze dat. Maar ook bij reformzaken. Je kunt het niet in de supermarkt kopen. Misschien kun je het anders via internet bestellen?

Angelic: echt lekker is het niet maar het is voor een goed doel dus we zetten door haha

11. woops

woops Niet meer actief

Oke bedankt, dan zit het hier er denk ik niet in.
    Hier zit niet zo`n winkel, en als ik het moet gaan bestellen ben ik misschien al wel bevallen. :D

12. Sjees

Sjees Niet meer actief

lynd nog niet bevallen????? ik moest even komen spieken

ankje, alain was heel vroeg thuis en hij is er nu ook even voor ie naar de fysio moet,hij heeft net de wc,douche en wastafel in de badkamer gelijk even gepoetst,lief he?!en als hij terug is van fysio gaan we boodschapjes doen

Weet even niet meer wie het vroeg maar met mij is alles goed hoor,vanmiddag komt het cb even langs,om te vrage of ales goed is gegaan nu alain weer werken is,maar het ging prima gelukkig

13. Belle1978

Marleentje, dat klinkt echt zo fijn! Het valt mij ontzettend tegen dat je hier niet van dat soort voorzieningen hebt. Dan woon je zogenaamd in de grote stad... Het meest dichtsbijzijnde ziekenhuis met zulke kraamsuites zit in Haarlem! Ik ken de kraamsuites van het Diakonessenziekenhuis in Utrecht en het leek mij altijd zo ideaal voor de bevalling. Ben altijd wel een beetje op luxe gesteld zeg maar...

14. Belle1978

Sjees: nog geen nieuws van Lynd!
    Heb jij eigenlijk uiteindelijk medicijnen gekregen na het bezoek aan de dokter? Heb je vast wel verteld maar ik ben het even kwijt...

15. Ankje

Ankje Fanatiek lid

1 mrt 2009
    3.746
    0
    0
    magazijnmedewerker/reachtruckchauffeur
    Almere-Buiten
    Marleentje: Toch weer fijn om te horen dat alles nog steeds goed zit daar binnen. Hoop voor je dat zaterdag alles loopt zoals je hoopt.

Sjees: Wat lief!!! Jij hebt echt een super papa in huis zeg!

16. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.663
    1.426
    113
    @ Frambozenblad thee, lynd heeft het gisterochtend gehaald en direct gedronken en zie het resultaat ;).

@ Lynd, zet hem op meid, en je man kan best goed nederlands.
    Ben erg benieuwd naar nieuws.

@ Woops, moest wel lachen om je omschrijving mijn lichaam is niet zo slim, je kunt soms zo heerlijk nuchter uit de hoek komen. Fijn dat je er weer bent, en hoop dat het snel door zet. Volgens mij kun je het halen bij van die gezondheidswinkels en de tuinen heeft het ook vast.

@ Essie, fijn lekker thuis, en wat een rare week heb je dan ineens. Lekker gaan genieten hoor van het thuis zijn.

@ Choco, gefeliciteerd met jullie kleine en wat schrikken zeg, is na 1 operatie alles goed of weet je dat nog niet?

@ Crash, Jij ook op 5 december bevallen en wat moest jouw ventje lang blijven zeg :$. Ik mocht ge,ukkig 12 december al met Quinten naar huis. Hij is nu wel thuis toch?

@ Marleentje, zaterdag een spannende dag dus, ik hoop het voor je.

@ Mecha, ik druf het bijna niet te vragen :), maar hoe is het met je huisje en vriend?

@ Ziekenhuis, hier kan je partner niet blijven, en de kleine mag wel gewoon dag en nacht bij je op de kamer, tenzij hij op neonatologie ligt dan is hij zelfs een verdieping lager :(. Toen ik in het ziekenhuis was, was het zo druk 1 nacht dat er gewoon geen plek meer was en mensen die gingen bevallen maakte niet uit welke indicatie moesten een ander ziekenhuis proberen :$.

Verder weet ik het niet meer, ben vast weer veel mensen vergeten maar vooruit.

@ Hier, ons kereltje heeft weer goed geslapen en ligt nu heerlijk beneden te slapen na het spelen :). Waar ik zelf wel lichtelijk van baal is dat ik al ongesteld ben :(. De vk legt dan blij uit dat dat pas vaak na een paar maand op gang komt maar dat dat niet zegt dat je niet vruchtbaar bent bla bla bla. En wat denk je zondag al ongesteld :x. En echt veel meer als normaal, dus had mijn boekjes al even opgezocht en die zeggen dat dat normaal is, maar zucht had me zo verheugd op nog een paar maand zonder. Ik lag gisteren al vroeg in bed was zo beroerd, blegh echt niet leuk, nu zo nog even in huis bezig krijgen vanavond visite, op zich wel gezellig maarja dat werk voor die tijd ;)

17. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.663
    1.426
    113
    @ Sjees, goed zo meid, wij zijn trots op je! en wat lief van je man, ga die van mij zo ook maar even aan het werk zetten :D.

@ Ankje, wanneer krijg je de foto's?

18. Ankje

Ankje Fanatiek lid

1 mrt 2009
    3.746
    0
    0
    Almere-Buiten
    Ga weer even liggen. Mijn buik voelt een beetje raar.
    Heb geen echte krampen ofzo, maar het voelt gewoon extreem vol zeg maar. Moeilijk uit te leggen.

19. Ankje

Ankje Fanatiek lid

1 mrt 2009
    3.746
    0
    0
    Almere-Buiten
    Geen idee eigenlijk. Ze gaat thuis eerst kijken of het wat is. Vrijdag zie ik haar weer (tenzij ik eerder beval).
    Waarschijnlijk neemt ze dan wel wat foto's mee denk ik.

20. Momae

Momae Actief lid

26 sep 2008
    411
    0
    0
    Wijchen
    blaine: ja, hier was het in het ziekenhuis 2 jaar geleden ook topdrukte. Ik mocht pas komen op het moment dat ik echt 24 uur gebroken vliezen had en lag op een 'noodverloskamer', in de zin dat deze kleiner was dan de anderen en er nog ergens een draagbare radio/cd-speler gezocht moest worden.

Deel Deze Pagina