@Belle: Rooming-in betekent dat je baby bij jou (thuis) op de slaapkamer in een bedje ligt, dus ook 's nachts. Op die manier hoor je te allen tijden zijn/haar geluidjes wordt dan zelf ook wakker als de kleine bijvoorbeeld smakgeluidjes maakt en dus honger heeft. Dit heeft te maken met 'voeden als je kind het aangeeft'.
Dank je Suzanne voor de uitleg! Ik had het inmiddels ook gevonden op die website van kind en ziekenhuis. Daar noemen ze het blijven van de partner tijdens de nacht ook rooming-in... Hoe is het met jou eigenlijk? Heb jij al "last" van dingetjes?
Ja ik vergelijk me soms met een Rivella Light: beetje vreemd maar wel lekker. Ben blij dat je er om kan lachen, laat ik de mens ook nog eens lachen. Ben ook blij dat ik me weer een beetje beter voel, hopelijk blijft dit gevoel tot ik m`n meisje in m`n handen heb en daarna zal ik alleen maar stalen en gelukkig zijn, deal!?
Woops: oh ja, wilde ook nog reageren op jouw stukje. Ik herken het wel een beetje. Dat het lijkt alsof je lichaam het niet snapt dat er weeën moeten komen. Ik heb dus op zeer regelmatige basis harde buiken, maar op een gegeven moment zouden die es over moeten gaan in weeën, maar tot op heden gebeurt dat niet. Dus ik zei al tegen mijn moeder laatst: het lijkt wel alsof dat signaal niet goed overkomt ofzo.. beetje hetzelfde dus. Ben wel blij dat je je wat beter voelt!
Zo ben weer wakker. Heb even lekker gelegen, maar mijn buik blijft gespannen. Maar heb absoluut niet het gevoel dat ik moet gaan bevallen ofzo. Meer dat die meid alle kanten op draait in mijn buik. Wel erg leuk om te zien. Als die kleine uit mijn buik is, ga ik dat vast missen dat gerommel in mijn buik. Hoe ervaren jullie dat (die al bevallen zijn).
Heb het de eerste weken echt wel gemist, het was ineens zo stil, vooral toen ik nog alleen lag in het ziekenhuis. Het is toch wel een heel bijzonder gevoel. De eerste nacht nadat ik bevallen was werd ik wakker en had het idee dat de baby bewoog terwijl dat dus echt niet meer kon zo'n stom iets. Ik moet zeggen toen Quinten en ik eenmaal thuis waren dat het gevoel van missen snel minder werd omdat ik dan gewoon even bij mijn mooie mannetje ging kijken en met hem knuffelen. Wel erg vervelend dat je buik nogal zo gespannen is, uit het onderzoek voor bo is weer niks uitgekomen? Had je toch van de week ook?
Hoi meiden, even een kort berichtje van mij. Gistermiddag bevallen van onze dochter elianne. De ontsluitingsfase ging mega snel, de persfase slecht. Ik had amper persweeen en ze bleek er scheef voor te liggen. Was al 1,5 uur aan het persen en bekaf. Toen hebben de vacuumpomp er bij gepakt. Dat was echt verschrikkelijk. Het heeft me heel veel pijn gedaan en de onderkant is goed gehavend. Het uitgebreide verhaal volgt later. Elianne was 3980 gram bij de geboorte. De lengte doen ze nu niet meer, maar het is geen ukje. Hoofdomtrek was 38 cm. Voor de termijn die de vk aanhoudt 37+5 was ze te zwaar en moest de glucose worden geprikt. Deze bleek te laag en daardoor moest ze onderzocht worden door de kinderarts. Ze heeft een beetje kunstvoeding gekregen en daarna om de zoveel uur op haar glucose geprikt. Dat was verder goed in orde. De borstvoeding komt goed op gang. Heb alleen wel wat kloofjes door verkeerd aanleggen vannacht. Je bent afhankelijk van de verpleging en die zitten niet ruim in hun tijd 's nachts. Jammer was dat. Ik mag morgenvroeg waarschijnlijk naar huis. Bloeddruk was nog steeds hoog. Verder behoorlijk pijn aan stuitje. Merk wel dat ik van ver weg moet komen, mede door zw. Vergiftiging en de heftige bevalling.
Wat leuk je bent er weer. Glucose prikken doen ze volgens mij al snel hoor/lees het zoveel. Bij Quinten hebben ze dat 3 dagen lang vol gehouden. Lengte deden ze hier ook pas later. Ze is nu al groter dan mijn ventje nu. Ik vind haar naam erg mooi, heeft het een bepaalde betekenis of is ze vernoemd? wanneer mag je naar huis?
Ja, het is een flinke dame, maar niet echt dik ofzo. Lang en een bol toetje. Elianne is vernoemd naar beide oma's. De ene heet mary ann elisabeth en mijn moeder heet johanna elizabeth. We zagen de naam en we vonden hem heel bijzonder. Pas later kwamen we achter de samenvoeging. Ala ik morgen thuis ben, zal ik weer wat uitgebreider bijlezen, op zo'n klein schermpje wil dat niet zo goed.
Hoi allemaal, Nog even snel een berichtje. Hubbie zal zo wel thuis komen en dan moeten we nog ff bekijken wat we gaan eten vanavond. Vind het zelf niet meer zo prettig om alleen naar de super te gaan, dus laat ik graag aan hem over... @ Chevenne: gefeliciteerd met de geboorte van Elianne! Je verhaal klinkt vrij heftig. Nu proberen goed uit te rusten en natuurlijk genieten van je kleine meid!! @ Marleentje: zaterdag wordt een spannende dag voor jou!! Hopelijk komt het goed en snel op gang en heb je dit weekend je kleintje!! @ Choco: gefeliciteerd met de geboorte van Gabrielle!! Wat een naar verhaal over d'r dampjes zeg, maar gelukkig is alles goed gekomen. @ Lynd: zet hem op meid!!!! We wachten op nieuws!!! @ Crach: gefeliciteerd met de geboorte van Liam!! @ slijmverlies: hier al een paar dagen soms megaklodders. Iets dunner dan voorheen. Lijkt een beetje op het slijm waar je op zat te wachten rond de eisprong zeg maar. Ik bestudeer het vaak op evt, stukjes (slijmprop ofzo), maar nog niets kunnen ontdekken @ borstvoeding-mamma's: ik lees veel over pijn bij het geven van BV. Ik heb laatst een bv-cursus gehad (jawel... hoe verzinnen ze het ) en daaruit werd heel duidelijk dat het geven van bv absoluut geen pijn hoeft te doen. Als dat wel zo is dan is het vaak een teken van verkeerd aanleggen of een onsteking ofzo. Ook hoort de stuwing, die na een paar dagen op treedt, na zo'n 48 uur over te zijn. Nu heb ik makkelijk praten natuurlijk, met de theoretische verhaaltjes die ik gehoord heb. Maar mochten er meiden echt zoveel last hebben dan zou ik zeker contact opnemen met een lactatiedeskundige. Succes ermee!! @ Hier: nog altijd nix.... zucht. Begin me ook maar erop in te stellen dat ik de 40 weken wel ga halen. Heb wel met regelmaat een harde(re) buik, maar geen idee om de hoeveel tijd. Ik voel ze alleen als ik op mijn buik duw en dat doe ik niet de hele dag door. Als ik 's avonds op de bank zit voel ik ze wel vaak. Ik heb trouwens vaak alleen aan de rechter kant van mijn navel een harde buik. Volgens de vk ligt mijn baarmoeder ook extreem veel aan de rechterkant, dus ik denk dat het daarmee te maken heeft. Ziet er soms echt raar uit, krijg dan echt een grote bult op de helft van mijn buik. Maar goed, zolang er verder nix gebeurt... Vrijdag weer naar de vk. Ben benieuwd. Kom vanavond nog wel ff lezen of er meer nieuws is. Voor alle anderen waarbij het rommelt of juist niet: sterkte!!
Even een berichtje vanaf hier.. Onze kleine Sophie doet het voorbeeldig.. De kraamzorg is erg over haar te spreken en met mijn gaat het ook al 200% beter als voor de bevalling. Ik heb eigenlijk nauwelijks ergens last van, behalve dan van de hechtingen door het kleine knipje wat ik heb gehad. Ik kom al weer lekker buiten en in de winkel, dus ik mag wel zeggen, dat ik echt een super bevalling en kraamtijd heb! Sophie doet het uitstekend.. Ze drinkt goed, piest goed, poept goed en scoort op alles dikke tienen.. Doorslapen doet ze ook al.. Ze krijgt de laatste voeding rond 11 uur en dan komt ze pas weer rond een uurtje of 5/6.. Daarna slapen we met zijn 3tjes nog 2 uurtjes door en komt onze kraamverzorgster ons wakker maken Daar hebben we het trouwens ook enorm mee getroffen.. Het is mijn overbuurvrouw.. Super vrouw en lekker makkelijk en mocht er wat zijn maar 1 minuut bij ons vandaan.. Ze komt nu om 8 uur en gaat om 2 uur naar huis.. Soms komt ze aan het einde van de middag of begin van de avond nog even spieken.. Super lief gewoon! Ik hoop van harte dat het jullie na de bevalling ook zo voor de wind mag gaan.. Ik vind het echt een opluchting bevallen te zijn en van mijn dikke buik verlost te zijn.. Iemand vroeg of je dat niet mistte, nou totaal niet.. Ik kan weer lekker bij mijn tenen en voeten en ik ben weer zo flexibel als een rietje. Mijn buik hangt nog wel enorm, maar dat trekt ook wel weer bij.. De bewegingen in mijn buik mis ik ook niet echt.. Ik heb er iets veel mooiers voor terug gekregen
Sorry maar ik heb nog niet alles gelezen. Heb ook wat een minne dag even een ego berichtje Vanmiddag naar het zkh geweest en daar bleek dat me bloeddruk te hoog was 135/90 dus me urine werd meteen op eiwitten gecontroleerd en ik moest opnieuw bloedprikken. Mocht het niet goed wezen moest ik blijven. Urine was gelukkig schoon moest alleen op bloed uitslag wachten en heb net een telefoontje gehad dat die ook goed was. Omdat ik O negatief ben heb ik rond de 30ste week anti D stoffen geinjeteerd gekregen bij de vk, ook dat is gecontroleerd maar die waren nog positief en die moesten negatief zijn dus moet volgende week voor de kz terug komen om bloed te prikken of het al is veranderd en anders moeten ze bloed klaar leggen in verband met een rhezurskindje. Dat heb ik weer hé wekelijk waar.
Haha, in dat geval kan de man dan ook worden 'gevoed op verzoek'?? Met een beetje geluk, als het niet druk is volgende week op de afdeling, krijg ik ook een eigen 'kraamsuite' met een bedbank voor de man. Maar wij wonen 1,5 km van het ziekenhuis af en we hebben nog twee hondjes, dus Oscar mag van mij lekker in ons eigen bed slapen. Lief dat je het vraagt! Eigenlijk voel ik me prima. Ik slaap redelijk goed, ik kan nog met de hondjes lopen en licht huishoudelijk werk doen. 's Middags doe ik wel altijd een dutje. Soms heb ik een mindere dag met een buik die overal op reageert en vandaag heb ik heel veel last aan de bovenkant van mijn baarmoeder, waar hij met zijn hoofdje ligt. Doet echt zeer als ik zit. Hij is volgens mij ook nog nauwelijks ingedaald. Maar ik heb geen rugpijnen, hou geen vocht vast, heb geen brandend maagzuur.... Dus zoals het nu gaat hou ik het nog wel een weekje vol! En als ik de verhalen van veel andere meiden hoor dan heb ik absoluut niets te klagen! En jij bent ook af aan het tellen....
Hilli hmm jammer dat het niet de zuigbehoefte is. Dan lijkt het er wel sterk op dat hij gewoon nog honger heeft... Essie ik ben blij dat het goed met jullie gaat, ook al gaat het niet vlekkeloos. Ben benieuwd naar een foto! Mecha hmm vrij rustig dus bij jou. Niet leuk he nu het wel mag komen je bent er liever vanaf. Dat spuugdoekje door de speen deden wij op een gegeven moment ook bij mijn zoontje dan kon hij hem makkelijker in zijn mond houden. In het begin vonden we het eng, we waren bang dat hij zou stikken met het doekje voor zijn neus/mond... Mijn kleintje ligt nog niet vast ingedaald maar dat schijnt bij een tweede vaker later te komen. Marleentje spannend, op naar het weekend idd! Luxe hoor, de kraamsuites hadden we die hier ook maar... Sjees ik was benieuwd hoe het met je was, blij om te horen dat het goed gaat! Chevenne gefeliciteerd met je dochter Elianne! Een heftig verhaal, ik hoop dat je gauw wat bijkomt... Suusefruus wat lekker dat het zo goed gaat! En wel bijzonder een kraamhulp die zo dichtbij woont en als het dan nog klikt ook is wel super! Densie he bah dat is ook niet leuk, je wil nu juist dat alles vlekkeloos gaat en er geen bijzondere dingen zijn... Ben benieuwd naar nieuws van Lynd... Vanmiddag bij de vk was alles weer goed. Kindje ligt nog niet vast ingedaald. Ze dacht dat het kindje wel over de 8 pond zou zijn en dat ze me maandag as wel weer zou zien. Ik balen natuurlijk, maar het is niet anders. Sinds een uurtje heb ik weer bloedverlies en weeën. Zit nog niet echt regelmaat in dus ik ga er van uit dat het weer afzakt dan kan het altijd nog meevallen
@Lynd: Nog geen babynieuws? Ik wacht ol spanning, succes meid! @Marleentje: ben maar niet bang, ik word niet zo snel onzeker door dat soort verhalen. Ik hoop gewoon dat ik de keus niet hoef te maken ingeleid te worden en dat hij alsnog besluit zelf te komen... @Momae: jeetje zeg, uitgegleden... pas wel goed op jezelf, dat zal wel behoorlijk pijn doen aan het bekken @Woops: Hopelijk duurt het voor jou ook niet lang meer. En niet getreurd, het kan zomaar ineens omslaan van niets naar snelle ontsluiting. Bij mijn zoontje zat ik vrijdagmiddag nog potdicht en toch is hij die zaterdagochtend geboren. @Essie79: wat fijn dat jullie weer thuis zijn, lekker genieten nu!! En wat heerlijk dat je borstvoeding goed op gang is gekomen, en hij leert het vast snel genoeg. @Mecha: qua indalen, die van mij ligt sinds week 34 vast in het bekken, maar het zegt op zich nog niets. Sommige kindjes dalen zelfs pas in tijdens de bevalling. @UmmKais: harde buiken hoef je op zich niet te timen. Als ze echt pijn doen en ongeveer om de 5 minuten komen zou ik het wel even bij gaan houden. En als je ongerust bent gewoon naar de verloskundige bellen. Liever een keer te veel dan een keer te weinig.. En als je veel harde buiken hebt, kun je ook voor de zekerheid een keer je urine laten checken voor het geval dat je een bo hebt. @Marleentje: Wat fijn dat alle controles weer goed waren. Nu lekker aftellen naar zaterdag en hopelijk helpt dat strippen dan. @Blaine: Wat heerlijk dat je mannetje al zo goed slaapt. Vervelend van die ongesteldheid... @Suusefruus: Wat heerlijk dat je meisje het al zo goed doet En wat fijn dat je meeste klachten al weg zijn. @hier: de verloskundige zou vanochtend rond 11 uur komen om te strippen, maar om 11.15 belde ze dat ze was weggeroepen voor een bevalling, en dat ze niet wist wanneer ze tijd zou hebben.. kon vanmiddag of morgenochtend zijn. Uiteindelijk stond ze om 5 uur alsnog voor de deur. Ze heeft me weer gestript en ik had nu 3 cm ontsluiting. Het was deze keer ook wat pijnlijker dan de vorige keer en ik had ook gelijk wat bloedverlij en slijmverlies. Sinds 6 uur heb ik al met regelmaat pijnlijke harde buiken/voorweeen/weeen, eerst om de 10 minuten en nu zitten ze inmiddels op de 4 a 5 minuten... Ik hoop nu zo dat dit doorzet en niet weer afzwakt. Ik ga er wel van uit dat dit geen harde buiken zijn want ze zijn wel echt pijnlijk, moet ook echt stoppen met wat ik doe en goed op mijn ademhaling letten.. Ik houd jullie op de hoogte.. Liefs, Diana
Jeetje,wat wordt hier (nog) veel gekletst! Moest weer een heleboel bladzijdes teruglezen.... Allereerst Lynd: zet 'm op! Hier alles goed. Tessa heeft weer een goede nacht gehad en wij daardoor ook. Eten gaan prima, ze mag al 100cc/ml per keer! Krijgt het niet altijd helemaal op, maar dat geeft niet... Vandaag was ze 60 gram aangekomen! Morgen laatste dag kraamhulp, maar het gaat zo goed dat we dat prima vinden. Merk dat we de algemene dingen natuurlijk al weten omdat het onze 2e is... Kolven gaat ook goed, genoeg productie en ik kolf ook met een dubbele electrische kolf van Medela (gehuurd). Kon morgen weer spieken of er nog nieuws is!
Nou toch weer even spannend, hopelijk zet het door. En je spreekt over bloedverlies, wat moet ik me daar dan bij voorstellen?