Januari 2010 Mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door cruella, 22 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. woops

woops Niet meer actief

Dat geeft een mens moed. :D

Hopelijk zet het bij jou door en ben je snel mama.

2. marleentje26

marleentje26 Fanatiek lid

25 aug 2007
    4.754
    0
    0
    Bemiddelingsmedewerker gastouderopvang
    Rondom nijmegen
    diana: klinkt positief! Ik ga voor je duimen dat dit toch echt het begin van de bevalling is!

3. woops

woops Niet meer actief

Ik ga lekker m`n bedje opzoeken, beetje lui voel ik me.

Hopelijk is hier morgen weer wat babynieuws te lezen.
    Iedereen die volop bezig is, succes en zet hem op! :D

Slaap lekker allemaal.

4. Diana78

Diana78 Lid

14 nov 2007
    42
    0
    0
    Eindhoven
    Net toch maar voor alle zekerheid de verloskundige gebeld, aangezien ik de eerste keer een hele snelle bevaling heb gehad. En ze komt zo langs om te kijken. Ik laat het jullie nog weten.

Liefs,
    Diana

5. marleentje26

25 aug 2007
    4.754
    0
    0
    Rondom nijmegen
    diana: spannend ik houd het in de gaten!

6. klavertje77

30 apr 2009
    86
    0
    0
    diana spannend! Hoop voor je dat het doorzet!
    Van Lynd nog geen nieuws, die is hopelijk al bevallen

Hier even laten weten dat ik frambozenbladthee gekocht heb en nu volop aan het drinken ben.... Geloof eerlijk gezegd niet echt in die dingen, want dan zouden mensen toch niet zo vaak worden ingeleid. Maar.... wil zooooooo graag bevallen dat ik daarvoor wel van mijn geloof wil vallen :) Dus bij deze.... als ik vanacht ga bevallen, allemaal aan de thee. (Lynd was er toch ook aan gegaan?)

Slaap lekker allemaal.

7. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.663
    1.424
    113
    @ Diana, spannend hoor, en als vorige keer zo snel ging is het inderdaad wel verstandig om te bellen.

@ Woops, weltrusten meid.

@ Chevenne, het is dus echt een bijzondere naam, leuk hoor dat het dan zo naar beide vernoemd is.

Film begint weer dus tot later

8. marleentje26

25 aug 2007
    4.754
    0
    0
    Rondom nijmegen
    klavertje: dus we zitten gezellig samen aan de thee haha. Ik geloof het ook nooit zo maar heb zoiets van baad het niet dan schaad het niet.
    En inderdaad lynd was er ook mee gestart!

9. Ankje

Ankje Fanatiek lid

1 mrt 2009
    3.746
    0
    0
    magazijnmedewerker/reachtruckchauffeur
    Almere-Buiten
    Chevenne: Wat een verhaal zeg! Je hebt het flink zwaar gehad meis!
    Hopelijk gaat het snel beter met jou en mag je snel naar huis.

Suusefruus: Wat goed zeg! Lekker op jullie wolk blijven zitten!

Densie: Mijn moeder had ook anto D-stoffen gekregen toen zij zwanger was. Schijnt een vervelende prik te zijn.
    Ik je bloeddruk trouwens wel weer omlaag gegaan?

AnneMica: Spannend voor je zeg! Hopelijk zet het dit keer door.

Diana: Wat spannend!!! We volgen je op de voet hoor.

10. Ankje

Ankje Fanatiek lid

1 mrt 2009
    3.746
    0
    0
    Almere-Buiten
    Hier: Ik had toch iets raars einde de middag. Jeroen en ik gaan boodschappen doen bij de buurtsuper hier.
    Wordt ik toch niet zo lekker. Ik voelde me licht in mijn hoofd en een beetje zweverig. Ook had ik trillende handen.
    Gelukkig na een kinderbueno en thuis 2 glazen melk voelde ik me weer de oude.
    Zo raar!

We zijn om 7 uur naar Sjees gegaan op kraamvisite. En wat een droppie is die Aylani zeg! Wordt er helemaal verliefd op hahaha.
    Ze was ook lekker wakker en ze bleef ontzettend lief liggen. Echt zo’n lieve meid!
    Heb haar wel even verteld dat ze haar vriendinnetje even moest vertellen dat ze eruit moest komen. Hihihi.
    Sjees en haar man stonden enorm te kijken naar mijn buik. Die was zo ontzettend snel gegroeit in 3 weken tijd.
    Maar ze zeiden ook dat het vast niet lang meer zou duren. Ik hoop dat ze gelijk hebben.

Wel rommelt mijn buik de hele dag. Maar of het nou een voorteken is of het is de kleine….ik heb geen idee.
    Afwachten maar.

Ga zo lekker douchen met Jeroen en lekker naar bed.

We houden een lijst bij met gegevens van de Januari mama's.
    Zo kun je op de site zien wie, wie is en wat voor beroep zij heeft enzo.

Wie wil er nog meer in de lijst komen?
    Natuurlijk mag je zelf weten wat je vrij wilt geven aan gegevens.

http://januari2010.come2me.nl/1036306/Wie-is-Wie

Zou je mij en PB-tje willen sturen met de gegevens die wij erin mogen zetten?

11. Ankje

Ankje Fanatiek lid

1 mrt 2009
    3.746
    0
    0
    Almere-Buiten
    Bevallingslijst:

Blaine (35+3) - 5 december 2009 - ZH - zoon Quinten (3176 gr.)(45cm)
    Crash (35+1) - 5 december 2009 - ZH - zoon Liam (…. gr.)(..cm)
    Eleni (34+6) - 21 december 2009 - ZH - zoon Mason (2620 gr.)(47cm)
    Eleni (34+6) - 21 december 2009 - ZH - zoon Ayden (2780 gr.)(47cm)
    Rebbel (34+6) - 22 december 2009 - ZH - dochter Luna (2695 gr.)(45cm)
    Nikkie80 (38+0) - 23 december 2009 - ZH - zoon Tygo (2745gr.)(..cm)
    Nikkie80 (38+0) - 23 december 2009 - ZH - dochter Sanne (2795 gr.)(..cm)
    Sjees (39+5) - 24 december 2009 - ZH - dochter Aylani (3450 gr.)(53cm)
    Marieke (39+1) - 26 december 2009 - ZH - zoon Job (4570 gr.)(54cm)
    Ruby82 (39+1) - 27 december 2009 - ZH - dochter Nadia (3760 gr.)(50cm)
    Ise (39+1) - 2 januari 2010 - ZH - dochter Jade (3500 gr.)(..cm)
    Choco (39+0) - 2 januari 2010 - ZH - dochter Gabriëlle (2980 gr.)(47cm)
    Jada1984 (39+4) - 3 januari 2010 - Thuis - zoon Julian (3140 gr.)(48cm)
    Hilli (38+1) - 5 januari 2010 - ZH - zoon Sam (3350 gr.)(51cm)
    Butterfly (38+4) - 5 januari 2010 - ZH - dochter Melissa (3160 gr.)(47cm)
    Noname (41+1) - 5 januari 2010 - ZH - zoon Liam (4365 gr.)(53cm)
    Kareltje (39+2) - 6 januari 2010 - ZH - dochter Elise (3220 gr.)(..cm)
    Mamanama (38+3) - 6 januari 2010 - ZH - dochter Tessa (3910 gr.)(52cm)
    Juni (38+5) - 7 januari 2010 - ZH - dochter Maja (3065 gr.)(50cm)
    Essie79 (37+3) - 8 januari 2010 - ZH - zoon Yordin (2714 gr.)(50cm)
    Suusefruus (40+5) - 8 januari 2010 - ZH - dochter Sophie (3110 gr.)(50cm)
    Jesjuh (38+4) - 8 januari 2010 - .. - zoon Kenji (…. gr.)(..cm)
    Chevenne (37+5) - 11 januari 2010 - ZH - dochter Elianne (3980 gr.)(..cm)

Er zijn al 11 jongetjes en 12 meisjes geboren

De lichtste baby is van: Eleni – Mason 2620 gr.
    De kleinste baby is van: Blaine – Quinten 45 cm en Rebbel – Luna 45 cm

De zwaarste baby is van: Marieke – Job 4570 gr.
    De langste baby is van: Marieke – Job 54 cm

12. Waarschijnlijk had je beetje last van lage bloeddruk, heb ik ook heel vaak. (ook voor mijn zwangerschap)
    Als je volgende keer denkt dat je gaat flauw vallen, moet je op de grond gaan zitten met je hoofd tussen je knieen (zover het kan natuurlijk met je buik)

13. Lynd

Lynd Fanatiek lid

10 okt 2008
    1.119
    0
    0
    O jee, mijn man had uren eerder gepost met nieuws, maar dat is op de een of andere manier blijkbaar niet gelukt...! Zag ik nu toevallig.

Wij hebben een baby! Om 14.43 is onze zoon Jakob geboren, op 30 gram na 4 kilo en 54 cm. Ik vond de bevalling echt zwaar... Nadat mijn vliezen werden gebroken (voelde ik niks van) kwamen direct de weeen op gang, mijn 'onaangename harde buiken' veranderden in sterke, pijnlijke weeen, die ook rap sneller werden. WEet niet precies hoe laat mijn vliezen zijn gebroken, rond een uur of half elf misschien, ik ben in 1,5-2 uur van 4 naar 7 cm ontsluiting gegaan. Toen had ik al heel erg moeite om de weeen op te vangen, ik kon alleen maar heel hard puffen maar niet op de goede manier en werd er steeds licht van in mijn hoofd. Ze zeiden wel dat ik het anders moest doen,m aar het ging gewoon niet. Het was echt rot. Toen zei ze dat als ik nog een ruggeprik wilde ik daar niet te lang mee moest wachten, omdat het een uur duurde voordat dat zou werken (omdat ze je eerst een vochtinfuus toedienen die door moet druppelen). Dus nog een uur geleden, weeen kwamen erg snel en werden zo hevig dat ik alleen nog maar kon schelden en huilen (nou ja, huilachtig, niet dat ik adem had om te snikken). Zat misschien een minuut tussen de weeen. Toen ze eindelijk de verdoving mochten zetten (irritante anesthesiste die haar bek maar niet kon houden terwijl ik haar toeschreeuwde dat ze niet tegen me moest praten tijdens de weeen, haha) bleek dat ik al volledige ontsluiting had. Gek genoeg mocht ik wel gewoon aan de verdoving blijven (ik dacht dat dat in NL niet mocht), met wel als resultaat dat ik de persdrang niet voelde, en ik op eigen kracht persen moest. Dat was moeilijk! Ook leek mijn rechterkant niet goed verdoofd, dus die deed nog flink pijn, al moet ik zeggen dat het persen qua pijn veel beter te doen was dan de laatste 2 uur weeen. Wat gek genoeg het meeste pijn deed tijdens de persfase is dat de baby zich af leek te zetten tegen mijn ribben, deed echt superpijn en ik kon gewoon niet diep ademhalen, wat natuurlijk best belangrijk is bij het persen...
    Ik ben vrij lang aan het persen geweest (weet niet precies hoe lang, zal morgen eens navragen, waarschijnlijk iets van 1,5 uur), en het was verschrikkelijk demotiverend toen de arts zei dat we niet opschoten en ik harder moest persen. Ik perste al zo hard ik kon, en dan weet je gewoon niet wat je anders moet doen. Het probleem was dat mijn persweeen heel kort duurden volgens hen, had echt nauwelijks tijd 3 keer te persen tijdens een wee, dus dat hielp niet. Ik dacht echt dat de baby er nooit uit zou komen. Op een gegeven moment haalde mijn arts er een andere gyn bij, die dan op mijn buik ging meedrukken tijdens het persen. Ik voelde op een gegeven moment wel dat de baby in al mijn vagina zat, het trok wel maar deed vanwege verdoving niet echt pijn. Toen zeiden ze godzijdank dat ik nog maar één keer moest persen, en toen moest het ook gedoseerd. Achteraf bleek (hadden ze me niet verteld) dat de baby zijn hand over zijn gezicht had gelegd en zo op weg naar buiten kwam. Ze zeiden dus dat ik eigenlijk 1,5 kind aan het naar buiten persen was, en het daarom zo lang duurde. Weet eigenlijk nog steeds niet of het goed of niet goed is dat ik dat niet wist, maar voelde me wel incapabel toen de arts zei dat ik harder moest persen. Anderzijds had ik dan misschien gedacht dat het nooit zou lukken. Ze hebben uiteindelijk een knip(je) moeten zetten om hem met hand en hoofd tegelijk eruit te krijgen...
    En daar was hij opeens! Zo onwerkelijk! Heel lief babytje met bolle wangen en een beetje spleetoogjes, hihi, zal morgen even een foto posten.

Ik voel me nu alsof er een vrachtwagen over mij heen is gereden, had ook best veel bloedverlies vanwege de aard van bevalling.

Al met al is het me tegengevallen, ook wanneer het maar 5 uur duurde, het was echt heel heftig en pijnlijk. Ik ben achteraf gezien zoooo blij in een ziekenhuis te zijn geweest, zeker waar ik pijnstilling kon krijgen (24/7), enige wat ik anders zou doen is eerder pijnstilling vragen... En dan hoe ik me nu voel, stel dat ik thuis zou zijn of naar huis zou worden gestuurd, ik moet er niet aan denken. Drup de hele kamer vol met bloed, ben beurs, moe en uitgeput. Ik zou echt niet thuis willen zijn.

Ook is nu de baby niet bij ons op de kamer, we mochten kiezen, maar ze zeiden dat het beter is dat ik vannacht even uit kan rusten. Baby slaapt sinds 1,5 uur na de geboorte overigens als een engel.

Eerste keer aanleggen is helaas niet gelukt, reflex bij baby was nog niet daar en het maakt het niet makkelijker dat mijn tepels plat zijn, valt er minder te 'pakken'. 3 uur geleden nog eens geprobeerd toen de baby constant aan het 'smakken' was, maar ging ook niet. MOrgenochtend nog eens, als dan ook neit lukt dan misschien met tepelhoedjes.

Zo, heel verhaal. Ik ben echt kapot, durf nauwelijks te bewegen vanwege buikspieren, beurse onderkant en constante bloedstroom. Hoop dat ik kan slapen vannacht! Maar het moeilijkste deel zit erop!

14. Lynd; gefeliciteerd met jullie zoon Jakob!
    Klinkt als een heftige bevalling! Zoë kwam er bij mij ook met hand en hoofd tegelijk uit, moest ook flink gehecht worden.
    Ik hoop voor je dat de borstvoeding straks wel goed gaat lopen...

15. AnneMica

AnneMica Bekend lid

11 jul 2007
    731
    1
    0
    Woops over bloedverlies: zaternacht had ik het ook maar dat was vooral bij het afvegen op de wc en daarna nog ietsje, helderrood. Vanavond was het iets meer en het gaat ook nu nog een beetje door. Ik heb wel eens gelezen dat het het begin van de bevalling kan zijn maargoed dat dacht ik zaterdag dus ook ;)

Diana spannend hoor klinkt serieus!

Klavertje ik ben erg benieuwd of de thee wat doet....

Ankje hmm raar dat je je ineens zo naar voelde, niet leuk! Gelukkig was je niet alleen. Leuk dat je bij Sjees bent geweest en dat Aylani zo'n schatje is.

Lynd van harte gefeliciteerd met je zoontje Jakob!!
    Ook heftig hoor, jouw verhaal...

Ik heb de hele tijd nog weeën maar niet regelmatig en ook niet lang genoeg volgens mij. Zijn wel heftiger dan ik tot nu toe gehad heb. En het bloedverlies is nog niet gestopt al heb ik wel "genoeg" aan een inlegkruisje.
    Ik duik zo mijn bedje in, nog even lekker lezen...
    Welterusten allemaal!

16. Angelic

Angelic Actief lid

13 apr 2008
    252
    0
    16
    @ Lynd Van harte met de geboorte van Jakob! Heftige bevalling maar het zit erop! Nu is het tijd om te gaan genieten. Wel gauw een foto spammen he!

17. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

10 apr 2009
    4.080
    65
    48
    Zoetermeer
    Toch nog even gespiekt hier en jaaaaaa..babynieuws!

Lynd: van harte gefeliciteerd met de geboorte van Jakob! Rust lekker uit en geniet ervan....

18. woops

woops Niet meer actief

Hoi,

Was wakker geworden, mannetje is net thuis van z`n werk.
    Ik denk even kijken of er babynieuws is en ja joepie.

@Diana,
    Ben je stiekem al bezig, heb niets meer gezien dat je had gepost nadat de verloskunidge zou komen?

@Lynd,
    Gefeliciteerd met jullie zoon Jakob.

19. woops

woops Niet meer actief

Dat is toevallig, ik heb dat deze week ook al enkele keren gehad en moet me dan echt even vasthouden anders val ik gewoon om.
    Hier gaat het gewoon over als ik even heb gezeten of gelegen.
    Vind het best een eng gevoel en zeker als ik alleen ben.

20. Diana78

Diana78 Lid

14 nov 2007
    42
    0
    0
    Eindhoven
    Hey allemaal,

Daar ben ik eindelijk weer. Vanavond om 23.09 is onze zoon Luuk geboren. Het ging ineens zo snel dat ik geen kans meer zag om nog achter de computer te kruipen. Toen de verloskundige kwam had ik 4 cm ontsluiting en heeft ze mijn vliezen gebroken. Vanaf dat moment volgden de weeen elkaar heel snel op, amper tijd ertussen en om 23.09 had ik volledige ontsluiting. De persdrang kon ik ook niet meer ophouden en binnen 1 perswee is hij ook al geboren. Heb geen knip, geen scheur, geen hechting, niets van dat alles. De verloskundige stond er een beetje verbaasd bij dat het zo snel ging, en had nog niet eens tijd gehad haar handschoenen aan te trekken.
    Hij woog 4170 gram, lengte weet ik nog niet, want die word in principe niet meer gemeten. Maar morgen doen we dat zelf wel opmeten, want ik ben toch erg benieuwd.

Ik heb verder ook nog niets teruggelezen, dat doe ik morgen wel, nu eerst tijd om uit te rusten :D

Welterusten allemaal mocht er nog iemand wakker zijn.

Liefs,
    Diana

Deel Deze Pagina