Hey meid! Ik weet niet of het al het hoofdje is, daar zou je even je vk voor moeten opbellen. Maar de kleine van ons is ook al een tijdje voledig ingedaald en ook ik moet soms wijbeens lopen, omdat het anders gewoon zeer doet. Ook als ik op de wc zit b.v. voelt het opgezwollen aan. het lijkt mij dat het er allemaal bij hoort. Maar als je het niet vertrouwd ofzo....bellen. Daar zijn de vk's voor. Mijn vk heeft me echt heel duidelijk gezegd dat als je vragen hebt gewoon moet bellen. Want door jou vragen weten zij hoe je je voet en hoever je eventueel kan zijn. Wie weet heb je ineens ontsluiting. Dan ben je er wel optijd bij.
Whahaha! Thx! Ik hoop dat je gelijk hebt. Ik was gisteren bij Sjees en die zei ook dat het vast niet lang meer zal duren. Hoop het zo!
@ Ankje: zo dat noem ik nog eens een buik!!!!! Mooi hoor! Ik las iets van filet americain......yummie......heb ik laatst in het umcg gehad...lekker!!!
@ Ankje, ik vind het prima van het forum, hoor het wel wat de bedoeling is. En je bent alweer gegroeid vergeleken met de vorige foto . Het kan ook niet zolang meer duren . Een drieling, jeemig dat is wel erg druk. @ Suzanne, weltrusten voor straks en balen dat de kleine zo vervelend ligt, nog 1 week spannend hoor. @ Woops, en lekker dat het dan smaakt, heb 's ochtends in het ziekenhuis heerlijk al een broodje pate gegeten en op maandag al beneden in het restaurant een broodje filet . Heb sinds die tijd al behoorlijk wat filet en pate op en natuurlijk carpachio heerlijk. Nog even en het mag weer! @ Hier, Quinten was net eindelijk wakker om te spelen dus dat hebben we ook lekker even gedaan en nu ligt hij net weer heerlijk te slapen. Vanavond het rijk weer alleen, man is weer ps spellen doen bij een vriend, zal mij benieuwen hoe laat hij thuis is.
Hoihoi, daar gaan we weer: @ Diana: gefeliciteerd met de geboorte van Luuk!!! Wat een snelle bevalling was dat zeg, daar teken ik voor @ Lynd: gefeliciteerd met de geboorte van Jakob!! Je verhaal klonk erg heftig, maar gelukkig is het goed gekomen. Fijn dat de bv ook lukt nu. Genieten he meid!! @ Chevenne: super dat je naar huis mag. Kun je ook lekker gaan genieten. @ Anneminca: het blijft maar bezig bij jou he, hopelijk zet het snel door. Lijkt me erg frustrerend. @ Breezer: gefeliciteerd met de geboorte van Tijn. Wat een naar verhaal zeg, maar gelukkig is alles nog goed gekomen. @ Klavertje: wordt spannend, in ieder geval succes alvast vrijdag. @ Mamanama: hou het rustig he, heeft je lichaam ook nodig!! @ Nikita: ik herken je verhaal wel mbt het opgezwollen zijn , maar ik voel verder nix hards zeg maar. Zou toch ff je vk bellen. Je weet maar nooit... @ hier: heb vandaag weer de nodige harde buiken. Afwisselend om de 5 tot 10 minuten en soms weer een poos niet. Zijn dit ook soort voorweeen en moet ik hier de vk over inlichten of kan het geen kwaad en kan ik er nog dagen mee blijven lopen? Moet vrijdag weer naar de vk toe. Verder voel ik weinig. De kleine is vandaag heel druk. Zelfs vannacht heeft ze liggen spoken, terwijl ze dan normaal altijd rustig is. Hubbie wordt heel erg ongeduldig. Had er gisteren op zijn werk echt last van. Vandaag ging gelukkig wat beter. Het blijft afwachten he, ook voor onze mannen... Nou, ik ga ff douchen, misschien tot later.
@Ankje, ik heb nog geen weeen of andere pijntjes, de rest van de week wel wat oefenweeen gehad... Dus het is niet dat ik het niet vertrouw hoor. Misschien dat ik morgen de vk even bel, ik vind dit niet echt spoed, dus ik wacht nog wel even met bellen. Heb trouwens wel last van (sorry dames!) diaree... M'n moeder net even gebeld om te vragen hoe het bij haar allemaal begon, en zij belooft mij dat mijn kleintje er voor vrijdag is Bij haar begon het net zo, en 's nachts begonnen de weeen pas. Nu ben ik heel eigenwijs en geloof ik er niks van. Ik heb juist de gedachten dat ze bij mij pas na 41 weken komt. Dus ik maak me nog nergens druk om.
Hmm.. Nu ik het verhaal lees van gewoon Sanne, betwijfel ik of ik niet toch even moet bellen. Vriendlief is even langs zijn ouders om wat op te halen, als hij thuis is zou ik wel even bellen. Ik hou jullie op de hoogte. Edit: Toch nu maar even de verloskundige gebeld, anders zit ik maar te wachten wanneer vriendlief thuiskomt. Ze zegt dat het normaal is... Ik moest me niet drukmaken. De kleine kon pas eruit komen wanneer er ontsluiting was, en gezien ik nog geen enkel teken van weeen heb, is er nog geen ontsluiting. Geen reden tot onrust dus! Dank jullie wel voor de berichtjes
NIkita, mecha had dat ook, van het hoofdje voelen (door de baarmoeder heen natuurlijk), en haar vk bevestigde dat, dat kon gewoon. Dat was al een paar weken geleden, en zij is nog steeds niet bevallen Onze kleine lieve ligt heerlijk te slapen! Ben wel blij als we weer thuis zijn, dan kunnen we tenminste een beetje 'leven' tussendoor, nu zitten we steeds op dezelfde kamer als de baby slaapt, dat is wel lastig. Maar goed, ik ben ook nog aan het herstellen dus kan mijn rust goed gebruiken! @essie: bedankt voor je lieve sms! Fijn dat je weer thuis bent en de BV nu ook lukt! Ik geef, zoals je hebt kunnen lezen, ook met een tepelhoedje, en dat gaat prima. Overigens schijn ik ook erg veel (in elk geval voor-) melk te geven, het spreekt zich rond onder de verpleegsters. Toen Jakob begon te huilen begon het spontaan te lopen en leek het net alsof ik meedeed aan een wet-T-shirt contest, haha!
Update; Ben terug van de verloskundige en alles is helemaal goed. Bloeddruk 115 / 70. Hartslag was mooi regelmatig. Hoofdje nog altijd vast in de bekken. De vraag van mij was aan haar; als ik harde buiken heb krijg ik het zo benauwd. Nou dat klopt helemaal, is helemaal normaal omdat alles helemaal samen trekt. Dus dat is voor mij ook weer helder. Volgende week woensdag 20 Januari is m`n laatste controle bij de verloskundige als de kleine meid zich nog niet heeft gemeld. Dan wordt ik doorverwezen naar de gynaecoloog en gaan ze me waarschijnlijk inleiden. Hopelijk is dat niet nodig, wil het zo graag puur natuur doen zonder medicijnen en heel graag thuis doen. Dus we hebben nog een weekje de tijd. Ik had ineens zo`n zin in frietjes en mannetje heeft net snel frietjes gehaald na de afspraak bij de verloskundige. Hij is op en neer gekomen voor de afspraak. Deze week werkt mannetje van 15:00 tot 24:00 uur Nu ga ik rijstenpap koken, want mannetje had daar zin in als hij vanacht thuis komt.
Goedeavond, Ik ben nieuw hier, heb tijdens het zwanger proberen te worden wel is wat gepost maar toen het eenmaal zo ver was niet meer. Nu zag ik pas dat er een januari forum is, wel is wat mee gelezen maar is niet bij te houden jullie gaan echt snel. Nu er al zo veel bevallen zijn lijkt het me wel leuk om mee te mogen kletsen met degene die nog steeds in afwachting zijn. Als jullie dat ook goed vinden tenminste. Ik zal me ff voorstellen ben Saar en morgen 39 weken van ons 1e kindje. Voel me soms wel een beetje schuldig als ik hier lees hoeveel klachten sommige hebben. Niet vervelend bedoeld maar ik kan nog steeds alles zelf. En moet eerlijk zeggen dat ik dat ook lekker doe. Het enige wat opspeelt is maagzuur maar dat is al 20 weken dus daar ben ik inmiddels wel aangewent. Maar van harde buiken nog niks geen last. Wel staat de afspraak dat ze me met 41 weken gaan strippen mocht die kleine nog niet gekomen zijn. Maar dit is meer omdat mijn vriend buitenland rijd en we het dan een beetje kunnen sturen.
@ Woops,Wat fijn dat alles goed was bij de controle, en erg lief van je man dat hij friet is gaan halen, heerlijk hoor. Ik zal voor je duimen dat de kleine voor die tijd komt. @ Lynd, er gaat gewoon niks boven je eigen huisje, al is het ook wel lekker wanneer alles aan wordt gedragen . Jullie hebben geen kraamzorg toch? dan moet je er nu maar extra van genieten dat je zo verwend wordt.
Ik hoor jou het nog zeggen tijdens het uitje..."mijn buik is niet zo groot" Nou...je hebt een goede inhaalslag gemaakt!
Ik heb vandaag braaf meegelezen maar ben niet zo in "the mood" om te reageren. Sorry hiervoor! Heb wel een hele goede dag gehad hoor, maar heb vandaag zoveel mensen gesproken dat ik geen praatstof meer over heb Heb net lekker een bad genomen en nu ben ik lekker rozig en duik ik het bed in. Morgen weer een dag! Slaap lekker allemaal!
Dames, Even een vraagje. Volgens mij had ik iets gelezen over dat het hoger worden van de bloeddruk een aankondiging van de bevalling betekend. Wie van jullie weet hier iets meer van? Normaal ligt mijn onderdruk tussen de 50 en de 65 en de bovendruk is maximaal 100. Afgelopen maandag was mijn bloeddruk bij de vk 100/65 en vandaag bij de vk in het ziekenhuis 105/75. Nu weet ik dat dit ook een mooie bloeddruk is maar zou het iets te betekenen kunnen hebben aangezien ik echt nooit boven de 65 kom? Hihihi, ja laatste loodjes he dan ga je overal wat achter zoeken! Maar wie weet kennen jullie dit ook... Groetjes!
Dames, Even een vraagje. Volgens mij had ik iets gelezen over dat het hoger worden van de bloeddruk een aankondiging van de bevalling betekend. Wie van jullie weet hier iets meer van? Normaal ligt mijn onderdruk tussen de 50 en de 65 en de bovendruk is maximaal 100. Afgelopen maandag was mijn bloeddruk bij de vk 100/65 en vandaag bij de vk in het ziekenhuis 105/75. Nu weet ik dat dit ook een mooie bloeddruk is maar zou het iets te betekenen kunnen hebben aangezien ik echt nooit boven de 65 kom? Hihihi, ja laatste loodjes he dan ga je overal wat achter zoeken! Maar wie weet kennen jullie dit ook... Groetjes!
Ankje: Ik weet niet of mijn bloeddruk al is gedaalt. Ik moet aankomende maandag voor de zekerheid terug komen om mijn bloeddruk en urine weer te laten checken. De woensdag 1 dag voor de kz moet ik weer naar het ziekenhuis om bloed te prikken om te kijken of de D-stoffen al negatief zijn geworden anders krijg ik nog een spuit in me bovenbeen. En ze leggen voor de zekerheid bloed voor mij en de kleine klaar mocht het mis gaan. Maar hoe zit het met jou niet meer van die rare duizeligheden gehad. Mooie buik trouwens. Lynd: Gefelicteerd meid met Jakob. Heeft die thee toch nog effect gehad. Maar wat een heftige bevalling. Kreeg er kippenvel van. Diana: Gefeliciteerd met de geboorte Luuk. Ik denk dat er wel meer vrouwen hier zijn die jou bevalling willen ervaren Breezer: Gefeliciteerd met de geboorte van Tijn. Vreselijk dat je bevalling een hel was. Gelukkig dat het al weer beter gaat met jullie kleine man. Woops: Ik ben echt voor jullie aan het duimen dat de kleine zich meld. je gaat de 40 weken over. Met de volle maan worden de meeste baby geboren zeggen ze . Wat een vet mooie gezicht hé zo bewegende buik. Jada: Minder dat de BV niet zo succes is. Gelukkig dat hij wel goed uit de fles wil drinken. Klavertje: jammer dat de thee niet zoveel effect heeft. Het mag bij jou nu ook wel komen trouwens. Ik open twee pagina's met de ene lees ik en de andere typ ik de berichten anders is het voor geen mogelijkheid bij te houden als je niet elkedag actief bent op het forum. Teminste niet met mijn gaatjes panne Mispoes: Ow nix is erger dan jeuk. Vooral als je lichaam s'avnond tot rust komst brrrrr misschien helpt wat talkpoeder Saar/Balleke: Welcome to the club Hier: Ik had een heeeeeeeel verhaal opgeschreven liep de compu vast grrrrrrrrrr:x dus met mijn zweef hoofd ben ik natuurlijk weer heel wat vergeten op te schrijven naja. Vandaag lekker wezen babyshoppen met me moeder. Heerlijk om de buitenlucht weer even in te ademen hihi. In de avond me schoonmoeder en schoonzuster ff opgezocht, mansje zat er ook dus mochten we lekker mee eten. Wel fijn dat er even voor je wordt gekookt. Mijn buik maakte de vreemste bewegingen. Iedereen naar me buik staren natuurlijk schoonzuster heeft het eindelijk gevoeld en zien bewegen helemaal enthousiast. Nog een weekje dan mag ik ook genieten van me mamaschap. Ik heb er zo zin in Ik voel aan me water dat dit weer een lange nacht/ochtend gaat worden