woops: ik had net ook even opgezocht. 't Komt qua datum wel mooi uit, bijna een week na mijn zoontjes verjaardag. We zullen zien. Angelic: he wat vervelend! Ik hoop dat alles meevalt, en dat je er zelf ook niet al te veel last van hebt.
Saar: Die mannen snappen ons soms gewoon niet he? Hahahaha. Lijkt allemaal zo makkelijk ..thuis zitten en niks doen. Maar dat is voor mij wel een enorme straf hoor! Mamanama: Wat een leuke fotos!!! En wat een schatje! Woops: Belle werd gestript en volgens mij werd Kareltje ingeleid vandaag. Gewoon Sanne: Spannend meid! Zeker nu je man weg is. Hopelijk komt het nu niet erg snel, maar komt het vanavond lekker. Je mag volgens mij gewoon paracetamol nemen hoor. Had het gisteren ook gevraagd en dat kon geen kwaad. Al had ik geen harde buiken, maar gewoon een gespannen buik (zat geen ritme in namelijk). Angelic: Nee toch! Hopelijk is ook de CTG goed. Succes meid! Ik heb trouwens ook de agenda bijgewerkt en een beetje bijgehouden. Januari mama's 2010 - Agenda januari Zijn er nog mensen die ook graag hun afspraak in de agenda willen zetten? Ik vind het wel handig om te zien wie wat mee maakt. En zeker als er mensen worden ingeleid of gestript enzo.
@ Angelic, dat is schrikken zeg, en wel fijn even extra controle, inderdaad geen risico nemen, en je dan ook nog verontschuldigen voor het ego bericht nergens voor nodig, is toch logisch. @ Mamanama, wat een leuke foto's van Tessa, @ Anticonceptie, als je op de eerste dag van je menstruatie begint met de pil is hij direct betrouwbaar, maar dat heb ik dus niet gedaan om deze even normaal te laten verlopen en ook omdat ik geen zin had om al direct door te moeten slikken om op mijn dag uit te komen qua stopweek. ook al heb je nog geen menstruatie gehad daarom kun je al wel vruchtbaar zijn je eisprong heb je immers voor je menstruatie, er wordt wel vaak gezegd dat als je bv geeft minder vruchtbaar bent maar dat zou ik er niet op gokken, minder vruchtbaar is wat anders als onvruchtbaar . Ik dacht ook gatsie 6 weken vloeien, en na anderhalve week was het nog een beetje bruine afscheiding en inlegkruisjes werk en 2 weken na de bevalling was het al helemaal over met als resultaat dat ik dus ook al ongesteld ben geweest deze week :x, wel heftiger als normaal maar dat schijnt altijd zo te zijn, dus ach die heb ik er weer op zitten en nu vanavond beginnen met de pil, heb nog in huis dus lekker makkelijk. Wij hebben al wel wat gedaan maar het echte werk hoeft van mij ook nog niet zo nodig, dat gekloot met condooms vind ik maar niks, en de pil nog niet betrouwbaar dus gewoon nog even geduld . @ Lynd, ooh wat heerlijk lekker naar huis, heb je er al 4 dagen ziekenhuis opzitten dan? Wat gaat dat snel . En fijn dat het gelukt is. Ooh wat genieten en jullie redden je echt wel met zijn tweeen/drieen. @ Sjees, de kadodoos bij de plus kun je een geboortekaartje inleveren in de winkel, of ze hem dan op voorraad hebben weet ik niet hier was het nogal gezeur. Wij komen behoorlijk regelmatig bij de plusmarkt hier en toen mijn man het geboortekaartje in wilde leveren kon dat niet, moesten we naar een andere plus want wij zaten niet in hun wijk (zijn er hier 4) Dus hij naar die plus, daar komen we ook wel eens is ook van dezelfde eigenaar dus geen probleem. Komt hij daar nee hoor kan hier niet verkeerde wijk moet je naar nog een andere plus. Ik was het gezeur ondertussen goed zat en je gaat toch niet naar een winkel pakket op halen als je er anders ook niet komt, dus ik heb die meneer een heel duidelijke mail gestuurd dat ik dit niet klantvriendelijk van hun vind. Kreeg al snel een reactie terug, dat wij helemaal geen pakket zouden kunnen krijgen bij een plus omdat wij ook geen folder krijgen , maar omdat wij klant zijn bij hun we het kaartje maar op zouden sturen naar hem persoonlijk en dan zou hij het regelen. Dat hebben we dus gedaan, had goede dingen gehoord over het pakket, en gisteravond kwam hij hem langs brengen en vond het zeker de moeite. Ik zou het gewoon proberen bij de plus, denk er wel om moet binnen 1 maand na de geboorte. Zelf nog even langs de c1000 bij ons om de hoek en dan vind ik het goed. Oja Flesjes, gewoon met warm kraanwater en anders gewoon kraanwater even in de magnetron warm maken kan ook, maar echt water koken en af laten koelen hoeft niet meer. Flessen gaan hier mee in de vaatwasser en voor mijn eigen goede gevoel gaat 1x per week alles aan flesjes en spenen even in een pan water voor 3 minuten. @ Sanne, spannend zeg of het door gaat zetten en inderdaad zul je altijd zien man weg en dan begint het, dus dames die nog wachten, stuur je man weg en taadaa @ Woops, k geloof er niet meer in dat je vandaag gaat bevallen je bent me veel te vrolijk aanwezig, dat wordt volgende week woensdag. @ Klavertje, hoe staat het er voor, ze had geen maatje hier? @ Hier, net nog een belletje voor kraamvisite, ik was al bang dat iedereen ons oversloeg met de visite maar zo langzamerhand begint de visite toch te komen. Straks nog even mijn zusje bellen haar man heeft woensdag met zijn vingers ergens vast achter gezeten in de auto en een flinke stroomstoot gehad, hij heeft aan 2vingers derdegraads brandwonden en er zit gewoon een gat in de ring die hij om had . Hij moest net weer langs de dokter verband wisselen, dus even horen hoe het is en of ze zondag visite kunnen gebruiken even om de hoek kijken hoe het is.
Nu ga je me uitlokken he?! Ik kan misschien nog voor verrassingen zorgen hoor. Ga zo maar eens de was doen, doe ik nog iets nuttigs vandaag.
Ik zal het in de gaten houden, jij bent wel van de verrassingen? Stuur gewoon je man ver weg dan komt die kleine direct
Update: net terug vd VK. Ze heeft, na de gebruikelijke onderzoeken, een inwendig onderzoek gedaan. Mijn bbm was volledig verstreken en ik heb 1-2 cm ontsluiting!!! Joehoe!!! Het ziet ernaar uit dat het door gaat zetten, ze heeft me ook meteen gestript (auw). Toen ik thuis kwam meteen naar de wc, en voor de 3e keer gepoept vandaag (sorry voor de details, maar is vaak wel een teken). Ik zit nu alleen te twijfelen, want ik heb wel een beetje honger. Maar ben bang dat het er straks weer uit kan komen als de weeen erger worden... Mannetje gebeld en is onderweg, komt rond half 6 thuis, dus moet het nog ff zonder hem doen. Spannend!!!!
Dat is zeker spannend, je kunt toch gewoon iets lichts eten, want het kan ook nog best lang duren. Gemiddeld zeggen ze altijd 1 cm per uur dus dan ben je nog wel even bezig. Heb zelf wel de ervaring dat als je bijna gaat bevallen je echt geen zin hebt in eten. Ik kreeg om 17.30 warm eten op de zaal en had echt geen trek en kreeg het ook niet weg, met moeite een bakje yoghurt opgegeten (ik had zelfs nog geen wee) en om 17.45 kreeg ik ineens weeen, en om 20.00 was de kleine er. Gewoon luisteren naar je lichaam dan komt het vast goed en misselijk ben je toch wel tijdens de laatste weeen
Wow spannend meid. Je wordt heel snel mama. Je gaat me alleen wel inhalen, je bent vandaag 39 weken en 6 dagen. Wie weet beval je precies met 40 weken zwangerschap, o lijkt me zo mooi. Succes meid en als je nog wat trek hebt zal ik gewoon eten als ik jouw was. Je hebt straks de energie hard nodig met het bevallen. SUCCES
@Belle: fijn dat het strippen is meegevallen en is gelukt. Wat raar dat maandag het ziekenhuis vol is, want als je moet bevallen, dan moet je bevallen . @meeting: ik hoop er een eerstvolgende keer met de kleine ook bij te zijn! @Lynd: fijn dat je naar huis mag. Komt vast allemaal goed met de zorg voor de kleine. @Mamanama: mooie fotos! Ze zwaait al naar ons! Weet je, ik moest nog denken aan dat je zelfs met de keizersnede een tang- en vacuum nodig had. Stel je voor (als dat had gekund) dat je natuurlijk zou zijn gaan bevallen . Die Tessa was er dan volgens mij nooit gewoon uitgekomen! @Marleentje: heel veel succes morgen. @Angelic: sterkte! @gewoonsanne: heel veel succes! Als je honger hebt zou ik inderdaad toch iets lichts eten. Ik heb wel eens gehoord dat als je met je bevalling gaat braken, je dat toch wel doet, volle maag of niet. Zet hem op! @hier: ik ga lekker vrijdagavond houden .. wat last van harde buiken vandaag maar ze zijn niet pijnlijk. Verder niets te melden, alles is rustig. Fijne avond allemaal!
Sanne: zet 'm op meid! Heel veel succes en dat je je kleintje maar snel in de armen mag houden! Ik hoop dat ik je op zeer korte termijn mag volgen! Suzanne: ik denk dat het ziekenhuis maandag al aan de tax zit qua inleidingen van bevallingen. Ik denk dat ze er niet heel veel tegelijk kunnen doen ivm capaciteit van verloskamers?? Is mijn eigen theorie hoor. Het is geen heel groot ziekenhuis, dus misschien heeft dat er ook wel mee te maken. Ik kan natuurlijk kiezen om naar een ander ziekenhuis te gaan, maar deze is om de hoek en die ene dag maakt dan ook niet meer uit. Hier: harde buiken zijn wat in frequentie afgenomen maar rugpijn en samentrekkingen blijven wel aanhouden. Ik hoop dat ze overgaan in weeën. Weet iemand of dat nog waarschijnlijk is nu het zoveel uur na het strippen is? Gelukkig heb ik nog 2 hele dagen voordat het ziekenhuis in zicht komt, dus ik hoop heel erg dat de bevalling alsnog spontaan op gang komt.
Ik weet het niet, maar wie weet zet het zo ineens door. Ik ga voor je duimen hoor. En zoals je zegt je hebt het weekend nog voordat je echt naar het ziekenhuis moet, ik hoop het voor je dat het op gang komt. Dat hoop ik ook voor mezelf.
gewoon sanne: spannend meid! Ik duim voor je? Belle: er word gezegd dat je van het strippen binnen 24 uur iets moet merken anders heeft het niet gewerkt! Vaak heeft het ziekenhuis inderdaaqd een max van het aantal geplande inleidingen enz zodat ze ook nog voldoende capaciteit overhouden voor de niet geplande bevallingen!
Mannetje belde net op vanuit z`n werk. Hij wordt echt helemaal gek van onze collega`s. Ja ja vandaag is wel de dag maar goed. Hij hoort al enkele weekjes elke dag de vragen van z`n collega`s aan. Ik zei al tegen hem, je zal wel blij zijn dat het over enkele uurtjes weekend is. O ja en mannetje zei straks van dat hij er doorheen zat. Ja is ook moeilijk, hij voelt niets en wil zo graag z`n meisje vasthouden. Hij zei, aan de man wordt niets gevraagt. En ja daar heeft hij wel een punt. Nou moet ik zeggen dat hij dus echt alles in huis doet dus fulltime werkt en ook nog thuis aan de gang is. Snap hem volkomen en voelde me een beetje schuldig. Niet dat hij depresief is ofzo, maar hij vind het wachten en de vragen van de mensen wel erg zwaar nu. Hebben jullie mannen het er met jullie ook wel eens over of niet?
Marleentje, heel erg bedankt voor je info over de voeding en het uitkoken,mij was dus verteld,echt uitkoken elke dag en water koken, gelukkig hoeft dat dus niet perse meer,scheelt wel een hoop gedoe. Lynd,wat super dat je naar huis mag en het lukt je allemaal vast wel met die kleine hoor! Gelukkig is je vriendin er om jullie te helpen, en wat fijn dat je naar het toilet bent geweest,vast een opluchting! Momoa,ja ik hield ook mijn bh aan tijdens de stuwing en op het eind liet ik even de koude kraan erover gaan. Angelic,jemig,ik hoop dat jullie niets mankeren,hoe kun je nou toch van de zoldertrap vallen,jemig wat zal je geschrokken zijn. Gewoon Sanne,wat spannend meid,zet hem op hoor!! Aylani heeft vandaag echt om de 4 uur gedronken ipv om de 3 uur dus hopelijk gaat ze dit volhouden,en we zijn vandaag gestart met de omneo,ze heeft vanmiddag 4 uur geslapen,dus ik hoop echt dat het nu beter gaat.
Ben naar de vk geweest en alles was weer goed. Mijn bloeddruk was 120/80. Prima dus Blaine: O ja, klavertje .nou ja .het lijkt erop hahahaha Gewoon Sanne: Wat goed zeg! Hopelijk zet het echt snel door bij jou en kun je snel je kleintje in je armen nemen! Ik zal wel gewoon gaan eten hoor. Voor hezelfde geld duurt het nog uren. Sjees: Lekker joh, dat Aylani zo lekker doorslaapt!
Fijn dat het allemaal goed was, kan je er weer even tegen aan. Het is hier echt rustig zeg vandaag. Allemaal met de kleintjes bezig of aan het voorbereiden voor de bevallingen.
Lynd, fijn dat jullie lekker naar huis mogen en wat een opluchting dat je eindelijk je ontlasting kwijt bent, dat je daar zo van kan genieten he!! Belle, ik hoop voor je dat het gaat doorzetten nu en net zoals je zegt, jammer dat de VK je niet zo ligt, maar op dat moment knan het je weinig interesseren Sanne, spannend meid, ik hoop dat het bij jou ook gaat doorzetten, zou mooi zijn op de uitgerekende dag. Volgens mij is er nog niemand op de uitgerekende dag bevallen. Meeting, lijkt me ook onzettend leuk vooral met de kleintjes erbij.
@ Sanne Succes! Hopelijk zet het allemaal lekker door en kan je gauw de kleine in je armen sluiten. @ Ankje mooi dat je bloeddruk goed is. Toch 1 ding minder om je druk om te maken. @ Iedereen bedankt voor de bemoedigende berichten! Het was zeker ff schrikken! Ben gelukkig niet op m'n buik terecht gekomen maar helaas wel met m'n buik tegen de muur. Kheb wat schrammen aan m'n benen en pijnlijke billen Maar het had vele malen erger gekund! De ctg was goed maar ik ben voor de zekerheid opgenomen. Ook waren er al onregelmatige contracties zichtbaar! Dus wie weet... Vanavond wordt de ctg herhaald en ik moet de intensiteit van de "harde buiken" goed in de gaten houden. Ik probeer mee te lezen voor zover mogelijk op het schermpje van mijn telefoon!