Sjees, wat fijn dat het douchen zo goed ging. Ik laat Julian af en toe ook wel even huilen hoor, helpt alleen niet altijd. Wat goed dat je buurmeisje naar je toe kwam. En ja hele dag stofzuigen wprdt je ook een beetje gaar van!! Marleentje, wat een goed nieuws, hopen dat het bij jou goed op gang komt. Puk, gefeliciteerd met jullie dochter Lila, jaja is wat he al die wasjes!! Belle, je hoeft je slijmprop niet in 1x te verliezen, maar kan ook in stukjes gebeuren. Is bij mij ook gebeurd. Bij de één duurt het 1 dag, bij de ander wat langer. Maar goed al te lang kan het bij jou niet meer duren. Woops, toch nog even lekker eruit geweest. Lekker dat er voor jullie gekookt wordt, geniet van jullie avondje thuis! Suzanne, wat super dat jullie een videocamera gekregen hebben. Kan je straks goed gebruiken!! Lynd, hier mocht hij gewoon met het navelstompje in bad, geen enkel probleem!
Belle, ja ik had het zelf ook al gelezen,en als ze af en toe even lekker wil huilen vind ik dat heel niet erg,maar zij stopt niet,en ik kan haar moeiijk heel de dag vast houden,maar ze heeft nu net de fles gehad en ligt te 'slapen',dus ik tik t even afach ja het zal vanzelf wel beter worden. Op zich heb ik best even kunnen afdouchen,ze lag lekker warm onder dekentjes en een lap om dr hoofdje,dus ze was goed warm,het beviel me wel,dus ga het zeker vaker zo doen,ik vind het ook leuker dan het badje moet ik zeggen. nou ik ga de kleine even in de maxicosi doen,en een bodschapje halen(voor het eerst alleen) dus tot straks!
Daar gaat het dan veel nieuws dus ga mijn best doen. Sanne, gefeliciteerd met jullie dochter Noa. @ Puk, gefeliciteerd met Lila. @ Lumea, gefeliciteerd met jullie dochter. @ Ise, de hoeveelheid en aantal voedingen gaan op gewicht, en Quinten mag 150 water + 5 schepjes voeding (totaal dus 170voeding). Het zou het mooiste zijn als hij dan nog maar 5 voedingen heeft, hij mag er evt nog 6 maar dan 1 niet helemaal opmaken omdat ze max 1 liter vocht per dag mogen hebben. En aangezien hij 's nachts erg goed door slaapt als hij dan netjes iedere 4 uur komt overdag heeft hij 5 voedingen, vaak heeft hij tussen 1 voeding maar 3 uur zitten waardoor hij nog net op 6 voedingen komt, dit wil ik nu dus rekken omdat hij dan ook niet helemaal zijn fles leeg maakt en dus als hij langer wacht wat mooier uitkomt. Vanochtend was hij om 7.30 voor zijn eerste voeding , ons lekkere slaapmutsje . @ Lynd, Lekker hoor weer thuis, geniet er maar lekker van. Ik hoor ook altijd dat bv geen pijn mag doen, marja heb daar zelf geen ervaring mee. @ Belle, balen zeg dat het toch niet door heeft gezet. En slijm die er een beetje roze uitziet is volgens mij wel een goed teken. Dus hopelijk zet het toch dit weekend nog door. @ Marleentje, spannend hoor. @ Woops, alweer een slechte nacht gehad dus , wel lekker dat je er even uit bent geweest. @ Sjees, wat vervelend zeg dat ze zo huilt, dat lijkt me erg moeilijk. En wat knap van je alleen met haar onder de douche, wij doen dat echt samen 1 onder de douche en de ander wachten om hem af te drogen en lekker warm aan te kleden. En toen wist ik het niet meer ga nog even terug kijken
Hier nog steeds alles goed hoor.. Sophie had vanmorgen een beetje een draal ochtend.. Gedoucht met papa, maar daarna.. Alleen maar mekkeren en eten willen.. Totaal heeft ze maar een uur geslapen vanmorgen.. Daarna maar weer eten gegeven.. Na de 2e kant kwam er zelf een beetje uit/terug.. En weer niet willen slapen.. Na een half uurtje is ze nu gelukkig aan het slapen.. En dat in mijn eentje, vriendlief is met de auto van zijn vader bezig en de kraamhulp was gister helaas voor het laatst.. Ze belde vanmorgen nog wel even om te vragen hoe het ging.. Zo lief Navelstomp is er vanmorgen ook af gegaan.. Maar toch wel een klus zo in je eentje.. Poeh.. Verder iedereen super gefeliciteerd met jullie kleine wondertjes! En alle meiden die nog moeten, succes met wachten..
@ Lynd, weet uit mijn hoofd niet eens welk merk het is, in ieder geval niet zo'n dure . En ik was het die vond dat we zo weinig visite krijgen, als ik vergelijk hoe vaak zowel mijn ouders als mijn schoonmoeder bij onze zussen op de stoep staan om de kleine te bewonderen en hoe weinig ze hier maar komen, vind ik het verschil toch best groot. Qua ooms en tantes is er ook nog niks geweest dus dan is het wel erg rustig. En hoezo niet mee met het uitje dat valt me toch echt van je tegen . Van de zomer kwamen we toch met zijn allen bij jou logeren @ Suzanne, wat een mooi kado, ik snap dat ze dat nog voor de geboorte wilde geven kun je direct mooi filmen van jullie kleintje. @ Chevenne, geniet maar lekker van jullie meisje, en als je wat meer je ritme hebt gevonden zien we je vanzelf wel weer vaker langs komen. wat een schatje trouwens zo nu heb ik het grootste gedeelte wel gehad
Lynd: hier mag het navelstompje wel gewoon onderdompelen in het water geen probleem! Strippen: heb wel veel harde buiken nu verder nog geen weeen ofzo! Ik houd jullie op de hoogte mocht er iets veranderen.
@ Sanne: gefeliciteerd met jullie dochter Noa! @Lumea: ook jij gefeliciteerd met Tamsin! @ Puk: gefeliciteerd met de geboorte van Lila! @ Eleni: leuke foto! Als het uitje door gaat en ik kan en ga, mag je wel met mij mee? Er zullen toch wel 3 maxi-cosi's op de achterbank passen? Zal eens ff kijken of ik 3 3-puntsgordels achterin heb.... @ Lynd: balen dat de bv zo'n pijn doet...wel heel herkenbaar! Ik ben daarom overgestapt op volledig kolven.....een hoop heisa, maar wel veeeeeeeeel minder pijnlijk! Dan kan je je borst(en) even wat rust geven en eventueel later het bv weer oppakken. @ Chevenne: wat een schatje! @ Suzanne: kan me voorstellen dat je het zat wordt...nog een paar dagen, meis! Zo he, das een leuk cadeau van je schoonmoeder! Handig met de bevalling op komst! @ Woops: toch overtijd he meid....hopelijk komt je kleine nu snel! @ Marleentje: succes, hoop dat het strippen werkt! Hier wederom een goede nacht gehad...er lijkt al echt ritme in te zitten? Tessa krijgt rond 23 uur de laatste fles en komt er dan een rond half 4 halen en dan rond 8 uur..... Overdag wil ze om de 3 uur ongeveer een voeding, dus dan komen we op 6x 110-120 cc. Verder is ze heerlijk tevreden, rustig en slaapt veel....was vergeten hoe dat ook-al-weer ging met baby's Zo komen mijn schoonouders en schoonzusje/zwager op bezoek. Zijn alweer een hele week niet geweest! Hier ook nog vrij rustig met kraambezoek, maar doen ook een kraamfeest over een paar weken voor mijn man's familie (is errug groot namelijk!)
Marleentje: Spanned!!!! Hoop het voor je! Succes Suzanne: Ik drink voornamelijk melk. En ben dus ook erg winderig. Raar eigenlijk he. Puk: Gefeliciteerd met je dochter! Hoe zwaar was ze eigenlijk? Ben je ook gewoon thuis bevallen of in het zh? Ben benieuwd naar je bevallingsverhaal. Je bent trouwens de 5e die op 6 januari is bevallen! Sjees: Aaah, Aylani heeft haar dag niet volgens mij he. Wat erg voor je buurmeisje zeg! Hopelijk is alles goed met haar. Wat zou ze geschrokken zijn zeg! Ben benieuwd hoe het met Klavertje is. Zij is namelijk ook ingeleid gisteren.
Bevallingslijst: Blaine (35+3) - 5 december 2009 - ZH - zoon Quinten (3176 gr.)(45cm) Crash (35+1) - 5 december 2009 - ZH - zoon Liam ( . gr.)(..cm) Eleni (34+6) - 21 december 2009 - ZH - zoon Mason (2620 gr.)(47cm) Eleni (34+6) - 21 december 2009 - ZH - zoon Ayden (2780 gr.)(47cm) Rebbel (34+6) - 22 december 2009 - ZH - dochter Luna (2695 gr.)(45cm) Nikkie80 (38+0) - 23 december 2009 - ZH - zoon Tygo (2745gr.)(..cm) Nikkie80 (38+0) - 23 december 2009 - ZH - dochter Sanne (2795 gr.)(..cm) Sjees (39+5) - 24 december 2009 - ZH - dochter Aylani (3450 gr.)(53cm) Marieke (39+1) - 26 december 2009 - ZH - zoon Job (4570 gr.)(54cm) Ruby82 (39+1) - 27 december 2009 - ZH - dochter Nadia (3760 gr.)(50cm) Ise (39+1) - 2 januari 2010 - ZH - dochter Jade (3500 gr.)(..cm) Choco (39+0) - 2 januari 2010 - ZH - dochter Gabriëlle (2980 gr.)(47cm) Jada1984 (39+4) - 3 januari 2010 - Thuis - zoon Julian (3140 gr.)(48cm) Hilli (38+1) - 5 januari 2010 - ZH - zoon Sam (3350 gr.)(51cm) Butterfly (38+4) - 5 januari 2010 - ZH - dochter Melissa (3160 gr.)(47cm) Noname (41+1) - 5 januari 2010 - ZH - zoon Liam (4365 gr.)(53cm) Kareltje (39+2) - 6 januari 2010 - ZH - dochter Elise (3220 gr.)(..cm) Mamanama (38+3) - 6 januari 2010 - ZH - dochter Tessa (3910 gr.)(52cm) 1985Breezer (39+3) - 6 januari 2010 - ZH - zoon Tijn (2920 gr.)(47cm) Lumea (40+3) - 6 januari 2010 Thuis - dochter Tamsin (3260 gr.)(49cm) Puk25 (38+1) - 6 januari 2010 .. - dochter Lila ( . gr.)(..cm) Juni (38+5) - 7 januari 2010 - ZH - dochter Maja (3065 gr.)(50cm) Essie79 (37+3) - 8 januari 2010 - ZH - zoon Yordin (2714 gr.)(50cm) Suusefruus (40+5) - 8 januari 2010 - ZH - dochter Sophie (3110 gr.)(50cm) Jesjuh (38+4) - 8 januari 2010 - .. - zoon Kenji ( . gr.)(..cm) Chevenne (37+5) - 11 januari 2010 - ZH - dochter Elianne (3980 gr.)(..cm) Bruidje77 (38+3) - 11 januari 2010 - ZH - dochter Demi Anjelie (3540 gr.)(..cm) Lynd (39+6) - 12 januari 2010 - ZH - zoon Jakob (3970 gr.)(54cm) Diana78 (40+5) - 12 januari 2010 - .. - zoon Luuk (4170 gr.)(..cm) Gewoon Sanne (39+6) - 15 januari 2010 - ZH - dochter Noa (3950 gr.)(..cm) Er zijn al 14 jongetjes en 16 meisjes geboren De lichtste baby is van: Eleni Mason 2620 gr. De kleinste baby is van: Blaine Quinten 45 cm en Rebbel Luna 45 cm De zwaarste baby is van: Marieke Job 4570 gr. De langste baby is van: Marieke Job 54 cm en Lynd Jakob 54 cm
@puk, gefeliciteerd met jullie dochter Lila!! Wat heerlijk dat je er zo van geniet en dat de kleine zo rustig is! Hier even een dip. Voedde nu overdag 'op demand' ipv elke 3 uur (en dan wakker maken), maar dat kwam neer op elke 2 uur. Om 15 uur gevoed, toen zelf geslapen, en toen ik wakker werd was hij alweer aan het zoeken en smakken. Hij viel echter meteen in slaap aan de borst dus toch nog maar even wachten. Ik geniet gelukkig erg van de kleine maar de dagen gaan zo wel erg moeizaam voorbij. En als ik hoor hoeveel jullie kindjes van 1,5 week al drinken, wordt ik daar een beetje moedeloos van, dan hebben we nog een lange weg te gaan. Bovendien vind ik Jakob vandaag opvallend geel dus maak me zorgen, hebben kinderarts gebeld en we kunnen morgen langskomen, maar ja, dat is weer 1 uur heen en 1 uur terug. Even huilen, hoor
Lynd, knuffel voor jou, De kindjes gaan meer eten maar krijgen ook meer een ritme dus dat scheelt. En niet teveel zorgen maken over het geelzien, op de 5de dag zien ze het meest geel en daarna wordt het minder. Was toevallig vanmiddag nog even foto's aan het bladeren en zal er zo 1 plaatsen van de dag dat Quinten naar huis ging, die was toen ook nog geel, hoort er gewoon bij, goed in het daglicht liggen en niet teveel zorgen maken. Ik moest net nog aan je denken, de wibra heeft weer babyspullen in de aanbieding vanaf maandag ook weer slaapzakjes, dus dacht even laten weten.
Marleentje, spannend zeg, zou mooi zijn als het doorzet. Hoe is het nu verder met je? wat minder pijn? en blijf jij thuis met bevallen? Lynd, hier uds de foto, toen ze tegen mij zeiden hij is nog wat geel was ik zwaar verontwaardigd omdat het al zoveel minder was, als ik nu de foto's zie moet ik ze wel gelijk geven
Lieve Blaine, dank je voor de foto! Ik lees ook dat het rond vandaag het hoogtepunt moet bereiken, en de kinderarts zei in elk geval ook dat we vandaag echt niet langs hoeven komen, omdat het niet zo snel mis kan gaan (lees: sinds gisteren). Als overbezorgde ouder (zonder kraamhulp) gaan we morgen dus toch maar even langs, maar dat betekent wel dat we op tijd moeten gaan, dus minder slaap, gedoe, pijn aan knip als ik in auto zit etc. Ik voel me echt rot nu. Dank je voor je Wibra-tip
Dat is zeker balen het geeft zoveel gedoe, hier heb je gewoon kraamhulp en een vk die evt langs komt om te kijken. Graag gedaan van de foto en niet vergeten hoor Quinten was hier al 7 dagen en mocht naar huis en dit noemden ze hier al een vleugje geel over . Moet je nagaan hoeveel erger of het is geweest, hij is tot donderdags dagelijks geprikt om de waarden in de gaten te houden en dit vond men heel acceptabel . En misschien een stomme vraag maar kan je man niet beter even alleen met hem gaan dat jij niet met de auto hoeft? een beetje afgekolfde melk mee, kun jij lekker thuis blijven en misschien even rustig slapen. Graag gedaan van de wibratip, omdat ik las dat je ouders nu nog hier zijn en binnekort komen dacht ik als je nog nodig bent kunnen ze vroeg gaan maandag. Ze hebben nu volgens de folder met leuke figuurtjes. zien er erg leuk uit.
Lynd, niet te druk maken over het geelzien. Julian is pas sinds een dag of 3 niet meer geel. Net zoals Blaine zegt, goed in het daglicht zetten. Het verdwijnt vanzelf. Maar snap je wel hoor, overbezorgd zijn is niets mis mee.
@ sjees fijn dat het douchen is gelukt @ marleentje spannend meid ik hoop dat het doorzet @ blain leukkkk die foto en wat is ie bruinnn, vind hem meer bruin dan geel Verder zou ik nog ff een fototje spammen ..is gegroeid he??!!! Bekijk bijlage 44011
@marleentje, Hoe is het nu, zet het al goed door of blijft het een beetje rommelen? @hier, Lekker gegeten en de vriezer is nu ook gevult met bami en macaroni. Voor de rest gewoon de "standaard" harde buiken om de 10 minuten. Niets bijzonders dus, want dat doet het alweer dagen zo. Het sneeuwd hier trouwens heel erg, zo kan de ooienvaar ons huisje toch nooit vinden. :x Iedereen een fijne avond.
Woops het begint hier weer beter te gaan gelukkig. Weer een beetje "normaal" gegeten en alleen nog misselijk af en toe. Wel vervelend idd, ik hoopte even niet dat de bevalling ook nog begon! Nu zijn we officieel 1 dag overtijd, raar idee he? En dat heb ik dus ook steeds, dat ik denk: het kon wel eens beginnen en dan stopt alles weer Vervelend is dat he. Verder over het uitje moet ik even kijken of ik kan, ik denk het wel! Lijkt me erg leuk al die kleintjes bij elkaar te zien Hier rommelt het sinds donderdag (sinds de buikgriep). De vk had donderdagavond nog gevoeld maar de baarmoedermond was nog niet rijp zei ze. Kon dus nog wel even duren...