Januari 2010 Mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door cruella, 22 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. woops

woops Niet meer actief

@belle,
    Ik wil je voor morgen alvast heel veel succes wensen en hopelijk gaat het inleiden helemaal goed.
    Of je moet toevallig vanacht bevallen.
    Succes in ieder geval.

@hier,
    M`n dip-dag is alweer bijna voorbij, we zullen zien wat voor dag het morgen brengt.

@Lady joey,
    Hartelijk gefeliciteerd met de geboorte van Ayronn.

2. Essie79

Essie79 Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.473
    0
    0
    Sjees vervelend dat je weer last hebt van je buik:(. Lijkt me idd een goed idee om tijdig aan de bel te trekken als het morgen nog zo is. Beterschap!!

3. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.659
    1.419
    113
    Die van de etos, kun je in de winkel een bon voor invullen of via internet, is de doos van de felicitas, zwanger - Aanvragen

Ik hoop dat de link werkt, de zwangerdoos komt dus niet meer, heb ik ook nog niet gehad ;), was net op het randje met aanvragen dus die verwacht ik ook niet meer. En die andere wordt dus thuis gestuurd. Ben benieuwd of kruidvat alweer heeft, in de winkel zeiden ze half januari op de site stond half februari en heb laatst mail erover dat ze er eind januari weer zouden zijn, dus lekker duidelijk ;)

@ Woops, gelukkig dat je je weer wat beter voelt, nog een paar dagen *pooh woensdag komen hoor*

4. Essie79

Essie79 Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.473
    0
    0
    Blaine ja die heb ik allang aangevraagd. Die krijg je dus thuisgestuurd? Misschien moet ik die dan nog ontvangen. Ben eigenlijk pas nog geen 38 weken zwanger.....;). Oh hehe, ik lees net dat je ook zo'n bon krijgt en dat je na de geboorte de doos kan ophalen.....laat maar!!! Dankje nogmaals:)!

5. marleentje26

marleentje26 Fanatiek lid

25 aug 2007
    4.754
    0
    0
    Bemiddelingsmedewerker gastouderopvang
    Rondom nijmegen
    Maandverband: je kunt het beste na je kraamverband die zwarte pakken vak kotex gebruiken of vaak de goedkoopste merken die er zijn vaak huismerken. In ieder geval geen always! Want dta broeit je moet maandverband gebruiken zonder plastic bovenlaagje dat broeit en je krijgt last van je hechtingen en je loopt evt infecties op.

Borstvoeding geven: in principe mag alleen het aanhappen pijnlijk/gevoelig zijn en daarna niet meer. Als dat wel het geval is is de aanleg techniek niet goed en zo ontwikkel je kloven.
    Probeer er voor te zorgen dat het kindje een grote hap maakt bij het aanhappen dus niet alleen je tepel vastpakken maar ook je tepelhof voor een stukje en dan mag het even gevoelig zijn en dat niet meer. Probeer na het drinken een druppeltje melk over je tepel en tepelhof uit te smeren of gebruik een creme bv avent nipple creme die je erop kan smeren zowel voor als na het voeden het kindje mag dit gewoon 'opeten'.

Hoop dat sommige hier iets mee kunnen. Mocht er iemand nog meer tips willen hoor ik het graag! Misschien kan ik jullie helpen op afstand haha

Lynd: nog en tip misschien moet je een kleiner tepelhoedje gebruiken (heb je in verschillende maten) zodat de kleine meer als alleen het tuitje pakt dus ook een gedeelte van je tepelhof.

Belle: succes morgen!!

Sjees: houd het maar in de gaten en anders morgen gewoon bellen beter een keer te veel dan 1 keer te weinig!

Hier helaas nog geen mama en morgen ben ik uitegerekend dus langzamerhand mag het wel gebeuren haha. Wo word ik zowiezo opnieuw gestript hoop dat dat wel zijn werk doet!

6. marleentje26

marleentje26 Fanatiek lid

25 aug 2007
    4.754
    0
    0
    Bemiddelingsmedewerker gastouderopvang
    Rondom nijmegen
    blaine: grappig wij in de kraamzorg raden juist vaak wel de avent flessen aan omdat wij vinden dat die vaak het prettigste werken! Ik ga ze zelf ook gebruiken.

7. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.659
    1.419
    113
    Op de couveuse afdeling mochten ze absoluut niet gebruikt worden en mijn zwager werkt op neonatologie en die roept ook altijd wat je haalt geen avent, want die willen we in het ziekenhuis niet zien, was iets met de speen ofzo. Zelfs de mevrouw van het cb raadde ze af en was blij te zien dat wij difrax flessen hadden en niet die van avent. Mijn zusje had ze ook gehaald en die heeft ze maar een paar dagen gebruikt en toen weg gedaan omdat ze helemaal niet bevielen, dus was voor mij geen optie, moet ook zeggen dat ze voor mij ook niet prettig vast hielden en dat was toch mijn belangrijkste criterium.

8. Saar84

Saar84 Lid

25 jan 2009
    37
    0
    0
    Planner
    IJsselstein
    Lynd jij was het toch met ingetrokken tepels? Ik heb het hier aan de vk gevraagd omdat ik ook graag bv wil gaan geven en ook ingetrokken teppels heb, en die adviseerde niplette te gebruiken zodat je tepels naar buiten komen. En de bv makkelijker gaat. Je heb ze van Avent en op de site van baby walz staat een andere variant. Borstvoedingshulpje "Leicht & Sicher" - bij baby-walz online bestellen!- baby-walz - Al het goede voor mijn baby
    Misschien als je kraamviste vanuit NL naar je toe komt het mee kan nemen om te proberen. Die van Avent zijn veel duurder dus ik ga het eerst met deze proberen of het uberhaupt wel werkt.
    Hoop dat je er wat aan hebt.

9. Lynd

Lynd Fanatiek lid

10 okt 2008
    1.119
    0
    0
    Saar, dank voor de tip, is, zeker voor die prijs, zeker het proberen waard. Heb nu besloten morgen de linkertepel (die minder vlak is) te proberen aan te bieden, heb gelezen dat ze eerst even zuigen met tepelhoedje, zodat hij wat naar buiten komt, dan tepelhoedje eraf en kind proberen aan te leggen. Vind het erg eng omdat ik geen begeleiding heb (hebben geen stichtingen of verenigingen hier die ik kan inschakelen) en ben bang dat ik verkeerd doe en dan met 2 pijnlijke tepels zit. Maar ben net heel erg geschrokken van dat kindjes verkeerde zuigtechnieken aanleren van een tepelhoedje, zodat ze later moeite krijgen met de borst. In het ziekenhuis hebben me ze eigenlijk geen begeleiding gegeven bij het aanleggen zonder tepelhoed, alleen meteen na de bevalling een keer geprobeerd (maar toen hapte de baby niet eens), en daarna meteen met tepelhoed. Vind het heel erg jammer. :(

10. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

10 apr 2009
    4.080
    65
    48
    Zoetermeer
    @LadyJoey: gefeliciteerd met je zoon!
    @ vloeien: hier nog wel aanwezig (maar bevalling is pas 11 dagen geleden).......meestal donkerrood,maar soms helder bloed?
    @Ankje: meid, dat dak van jullie is ook een gebed zonder end, he? Hopelijk gaan ze morgen verder en wordt het weer droog.
    @ inleiden/strippen e.d.: succes meiden!

Verder ben ik het een beetje kwijt wat ik allemaal gelezen heb...sorry! ;(
    Hier alles z'n gangetje....Tessa is weer lekker aangekomen en drinkt goed. Ze drinkt nu 6x 110 cc/ml en dat gaat goed (overigens met Avent-fles ;))

11. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.659
    1.419
    113
    blijft leuk zo'n discussie over flessen :D. Ik zeg maar een ieder moet gebruiken wat haar bevalt. Vond het zelf ook wel vreemd dat er in het ziekenhuis zo fel over gereageerd werd. Ieder kindje is toch ook anders dus waarom zouden ze allemaal moeten drinken uit dezelfde fles ;).

Zo nu ga ik echt slapen mijn man kwam net thuis van vergadering en moest nog even zijn verhaal kwijt dus al met al is het nu al veel te laat voor mij, gaap.
    Morgenvroeg heeft hij sollicitatiegesprek om 11.00 duimen jullie even mee.

12. woops

woops Niet meer actief

Goede "slechte" nacht,

Hier weer een zombie die niet kan slapen.
    Heel de tijd harde buiken.
    Ga maar even op het net surfen.

Groetjes

13. UmmKais

UmmKais Actief lid

11 nov 2009
    316
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hier nog zo'n zombie.. heb nog geen oog dicht gedaan en gisterennacht ook al niet. Dus je bent niet alleen woops!

14. woops

woops Niet meer actief

2 zombie`s op de pagina. :p
    Gezellig, ben ik toch niet alleen.

15. woops

woops Niet meer actief

Ik ga maar weer eens een oogje proberen te sluiten.
    Heb even een online spelletje gespeelt, ja je moet toch wat om de tijd te doden. :p

16. Belle1978

Belle1978 Niet meer actief

Goedemorgen!

Zit ik weer met mijn dikke buik op de bank... dus dat wordt straks om 11:00 uur ziekenhuis. Spannend en ik zie er ook wel tegenop. Stiekem hoop ik dat ze mij vandaag al kunnen inleiden, maar vrijdag zeiden ze dat ze vol zitten dus het zal dan wel morgen worden.
    Ik vind het vooral lastig als ik moet blijven. Lijkt mij zo eenzaam... Ik wacht het maar af.

Ik heb gisteravond uiteindelijk 2 paracetamol genomen voor het slapengaan en dat is wel heel goed geweest. Ik heb dan ook best prima geslapen vannacht. Wel vroeg wakker, maar ben dan ook wel een beetje zenuwachtig.

Ik ben nog tot en uurtje of 10 af en toe hier. Juni is idd mijn maatje, dus via haar zullen jullie het wel horen hoe en wat! Misschien dat mijn man wel even inlogd vanavond, maar hij plaagt mij altijd met het forum dus mocht hij gekke dingen schrijven -ik bied bij voorbaat al mijn excuses aan:p

17. Mecha

Mecha Niet meer actief

spannend belle.. hier ook wakker :S
    rare dromen de hele nacht datik gewoon wakker ben en nog half in me droom hang..
    ons huis was ineens lang het water ik was met me moeder daar en toen was er een boot die kapsiste.. hoe schrijf je dat ?? omviel zeg maar en toen zonk hij kwam hij weer terug blabla heel veel hoge golven en ons huis werd dus ook overstroomd .. :$ vet raar en idioot... vrezelike dorst toen ik wakker werd en kan nu niet meer slapen ... sliep pas rond 3 uur :S
    hij is fijn :(

18. chevenne

chevenne Fanatiek lid

17 mei 2009
    1.073
    0
    0
    Hier gisteren een best goede dag gehad. Weer wat meer op geweest. Vanmorgen is Jeroen om 7.00 naar het werk vertrokken. De kraamzorg komt zo pas. Ik heb lekker met Elianne liggen kroelen en heb de wasmachine al aan en de vaatwasser in- en uitgeruimd.
    Krijg echt weer wat energie. Mezelf kennende moet ik nu wel oppassen, dat ik niet teveel wil, anders krijg ik straks natuurlijk weer een enorme dip.

Borstvoeding ging hier vannacht goed. De niet zo pijnlijke kant, deed vannacht eigenlijk helemaal geen pijn. Ik drupte al, voordat ze aangelegd was en de pijnlijke kant, deed wat minder pijn. We komen er wel ;)

LadyJoey gefeliciteerd met Ayronn!

19. Ankje

Ankje Fanatiek lid

1 mrt 2009
    3.746
    0
    0
    magazijnmedewerker/reachtruckchauffeur
    Almere-Buiten
    Blaine: Nee, hij bleef maar zeggen dat hij er niks tegen kon doen. Dus ja, dan sta ik ook met een mond vol tanden.

Jij hebt gisteren een leuke dag gehad dus. Leuk hoor!

Belle: Heel veel succes meid! Hopelijk krijgen we hier goed nieuws van Juni!

Borstvoeding: Meiden….sterkte en succes!

LadyJoey: Gefeliciteerd met jullie zoon!

Sjees: We waren ook echt ontzettend boos. Maar om op heb kwaad te worden kan averechts werken. Dus we proberen maar rustig te blijven.
    Gelukkig gaan ze vandaag weer beginnen en is het einde volgende week in zicht!

Hoe is het met jou vandaag? Al wat beter?

Mamanama: Wat super goed dat jullie kleine zo mooi is aangekomen! Keep on going!

Hier: We waren al om 6:45 op. De bouwvakker kwamen er weer aan. Ze gaan vandaag verder met de muren en het plafond.
    Vandaag en/of morgen komt de dakdekker en dan is het echt waterdicht! :D
    Verder komen ook de kozijnen deze week en volgende week willen ze de vloer gaan storten. Ook gaat de trap erin volgende week.
    Als alles goed blijft gaan (waar wij natuurlijk onze twijfels over hebben) is het einde in zicht eind volgende week.

Straks gaan Jeroen en ik kijken voor behang voor de babykamer en onze eigen slaapkamer. Leuk hoor!

20. woops

woops Niet meer actief

@belle,
    Succes meid en hopelijk hebben ze plek.

@hier,
    Slechte nacht gehad zoals jullie zien.
    En mannetje belde net op vanuit z`n werk, met de mededeling dat een collega van ons vanacht in z`n slaap is overleden.
    Dus ja wat zal ik nog meer zeggen. :(

Ik wens iedereen alvast weer een fijne dag.

Deel Deze Pagina