Januari 2010 Mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door cruella, 22 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ankje

Ankje Fanatiek lid

1 mrt 2009
    3.746
    0
    0
    magazijnmedewerker/reachtruckchauffeur
    Almere-Buiten
    #16921 Ankje, 18 jan 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 16 jun 2014
    Bevallingslijst:

Blaine (35+3) - 5 december 2009 - ZH - zoon Quinten (3176 gr.)(45cm)
    Crash (35+1) - 5 december 2009 - ZH - zoon Liam (…. gr.)(..cm)
    Eleni (34+6) - 21 december 2009 - ZH - zoon Mason (2620 gr.)(47cm)
    Eleni (34+6) - 21 december 2009 - ZH - zoon Ayden (2780 gr.)(47cm)
    Rebbel (34+6) - 22 december 2009 - ZH - dochter Luna (2695 gr.)(45cm)
    Nikkie80 (38+0) - 23 december 2009 - ZH - zoon Tygo (2745gr.)(..cm)
    Nikkie80 (38+0) - 23 december 2009 - ZH - dochter Sanne (2795 gr.)(..cm)
    Justfem (38+2) - 24 december 2009 - ZH - dochter Roos (2811 gr.)(50cm)
    Marieke (39+1) - 26 december 2009 - ZH - zoon Job (4570 gr.)(54cm)
    Ruby82 (39+1) - 27 december 2009 - ZH - dochter Nadia (3760 gr.)(50cm)
    Ise (39+1) - 2 januari 2010 - ZH - dochter Jade (3500 gr.)(..cm)
    Choco (39+0) - 2 januari 2010 - ZH - dochter Gabriëlle (2980 gr.)(47cm)
    Jada1984 (39+4) - 3 januari 2010 - Thuis - zoon Julian (3140 gr.)(48cm)
    Hilli (38+1) - 5 januari 2010 - ZH - zoon Sam (3350 gr.)(51cm)
    Butterfly (38+4) - 5 januari 2010 - ZH - dochter Melissa (3160 gr.)(47cm)
    Noname (41+1) - 5 januari 2010 - ZH - zoon Liam (4365 gr.)(53cm)
    Kareltje (39+2) - 6 januari 2010 - ZH - dochter Elise (3220 gr.)(..cm)
    Mamanama (38+3) - 6 januari 2010 - ZH - dochter Tessa (3910 gr.)(52cm)
    1985Breezer (39+3) - 6 januari 2010 - ZH - zoon Tijn (2920 gr.)(47cm)
    Lumea (40+3) - 6 januari 2010 – Thuis - dochter Tamsin (3260 gr.)(49cm)
    Puk25 (38+1) - 6 januari 2010 – .. - dochter Lila (…. gr.)(..cm)
    Juni (38+5) - 7 januari 2010 - ZH - dochter Maja (3065 gr.)(50cm)
    Essie79 (37+3) - 8 januari 2010 - ZH - zoon Yordin (2714 gr.)(50cm)
    Suusefruus (40+5) - 8 januari 2010 - ZH - dochter Sophie (3110 gr.)(50cm)
    Jesjuh (38+4) - 8 januari 2010 - .. - zoon Kenji (…. gr.)(..cm)
    Wiebertje (39+0) - 9 januari 2010 - .. - zoon Aiden (3710 gr.)(..cm)
    Chevenne (37+5) - 11 januari 2010 - ZH - dochter Elianne (3980 gr.)(..cm)
    Bruidje77 (38+3) - 11 januari 2010 - ZH - dochter Demi Anjelie (3540 gr.)(..cm)
    Lynd (39+6) - 12 januari 2010 - ZH - zoon Jakob (3970 gr.)(54cm)
    Diana78 (40+5) - 12 januari 2010 - .. - zoon Luuk (4170 gr.)(..cm)
    LadyJoey (41+1) - 14 januari 2010 - ZH - zoon Ayronn (3995 gr.)(52cm)
    Gewoon Sanne (39+6) - 15 januari 2010 - ZH - dochter Noa (3950 gr.)(..cm)

Er zijn al 16 jongetjes en 17 meisjes geboren

De lichtste baby is van: Eleni – Mason 2620 gr.
    De kleinste baby is van: Blaine – Quinten 45 cm en Rebbel – Luna 45 cm

De zwaarste baby is van: Marieke – Job 4570 gr.
    De langste baby is van: Marieke – Job 54 cm en Lynd – Jakob 54 cm

2. marleentje26

marleentje26 Fanatiek lid

25 aug 2007
    4.754
    0
    0
    Bemiddelingsmedewerker gastouderopvang
    Rondom nijmegen
    woops: wat een vervelend nieuws Dikke knufffel

Ankje: wat een ellende zeg die verbouwing! Hoop dat ze nu snel echt aan het werk gaan en dat eind volgende week de verbouwing klaar is!

Lady joey: gefeliciteerd met de kleine uk!

chevenne: fijn dat de bv nu weer goed liep!

3. Mecha

Mecha Niet meer actief

@ ladyjoey gefeliciteerd ;)

@ de woops :$ owwh wat naar meid jeetje wat een nieuws.. heel veel sterkte knuff

@ chevenne wat mooi dat het allemaal beter gaat, nu inderdaad proberen niet te overdoen ;)

@mezelf.. pff ik kan bijna niet overeind komen of een stap verzetten ik verga echt van de pijn jeeetje wat naar :S heb echt teveel gestaan gister bah bahbah wilde dat ik de tijd kon terug draaien... wel nog een uurtje slaap kunnen pakken :D

4. Goedemorgen meiden

Ladyjoey, gefeliciteerd met jullie zoon Ayronn

Belle, balen dat de strippoging gisteren niets heeft opgeleverd, had nog wel zo geduimd dat je gisteren zou bevallen.

Sjees, meid weer last van je buik, gewoon aan de bel trekken daar.

Essie, wat raar dat je een aanmaning kreeg, bij mij is het wel goed gegaan toen. Idd stelletje sukkels daar!!

Woops en Ummkais, balen dat jullie zo slecht geslapen hebben. Dikke knuffel!!

Ankje: fijn dat ze nu weer verdergaan en dat het echt waterdicht wordt. Lief dat je het vraagt, met mij gaat het steeds beter, wond is niet pijnlijk meer. Merk alleen dat wanneer ik te veel doe, ik snel moe ben.

Over in bad gaan: ik dacht dat je pas weer in bad mocht wanneer het vloeien over was. Kan me ook vergissen hoor. Ik heb alleen maar een douche,

Chevenne: ik ken dat, niet te veel in huis doen, want anders raak je helemaal uitgeput.

Blaine, ik ben aan het duimen voor je man, ik hoop dat er iets positiefs uitkomt!!

Over flesjes: Julian heeft een grote mond volgens de kraamverpleegkundige, daarom lukt het hier waarschijnlijk wel met de Avent Flesjes. Hij heeft er in ieder geval geen moeite mee.

Hier: net terug van het consultatiebureau. Julian weegt nu 3250 gram en zijn geboortegewicht was 3140, daarna afgevallen naar 2900 gram. Hij is 1 cm gegroeid, nu 49 cm. Ben helemaal blij, had eigenlijk niet anders verwacht, hij drinkt zo goed uit zijn flesjes. Hij heeft voor het eerst in de maxi-cosi in de auto gezeten en hij viel in slaap. Normaal met uitkleden thuis, dan brult hij, maar nu bij het consultatiebureau heeft hij geen kik gegeven.

5. Lynd

Lynd Fanatiek lid

10 okt 2008
    1.119
    0
    0
    Ankje, een tip: als er teveel karakters in de bevallingslijst staan, waarom haal je dan het woord 'dochter' en 'zoon' niet weg, aan de kleurtjes zien we sowieso wat het is. Dat scheelt weer een bevalling of 2 die erop passen :D
    Ik hoop heel-heel erg dat de dakdekker vandaag of morgen alles potdicht zal maken en de lekkages tot het verleden behoren. Ook hoop ik dat ze echt klaar zullen zijn volgende week, het heeft verdorie lang genoeg geduurd nu!!

Hier: Jakob drinkt nu giga-hoeveelheden, gisteravond en vannacht steeds 80 en vanochtend zelfs 90 ml uit één borst (en dat dus om de 3 uur!!!). Heb net met mijn 'kraamhulp' gesproken en gezegd dat ik NU hulp wil bij het voeden, omdat het zo niet zal gaan (met de tepel). Ze bleef volhouden dat ik zeker rechts niet zonder tepelhoedje zal kunnen voeden, maar overal op internet staat van wel, met enig geduld, bovendien wil ik, mét of zonder tepelhoedje, pijnvrij willen voeden. Het is echt een marteling zo. Ze komt vanmiddag langs, ben benieuwd. Maar over 'aanlegtechnieken' (goed ofte fout) etc. heb ik hier nog niemand gehoord, wordt daar zo moedeloos van... :(

@belle: jij bent over een half uur in het ziekenhuis, ben heel benieuwd wat ze tegen je gaan zeggen, of je echt wordt ingeleid... Hoezo lijkt het je trouwens eenzaam, je bedoel verstoken van partner? Kennen jullie bezoekuren, of kan hij gewoon bij je blijven?

@chevenne: pas je je banner aan, dan kunnen we ten alle tijde zien hou oud Elianne is ;) Fijn dat het lekker gaat, inderdaad niet te hard van stapel lopen, hoor!

Ik ga even op de bank liggen zodat mijn hechtingen ontlast worden...

6. SuLa

SuLa Fanatiek lid

14 feb 2009
    1.765
    1
    0
    @LadyJoey: gefeliciteerd met jullie zoontje Ayronn!

@hier: ik zit ff niet zo veel achter de compu, mijn hoofd staat er niet naar.
    Mijn moeder is op dit moment het huis rondig onder handen aan't nemen, heel lief. Ik heb nog geen tekenen dat hij zich spontaan gaat aandienen, dus waarschijnlijk wordt het gewoon aanstaande woensdag.... Nog twee nachtjes slapen.... zó onwerkelijk!
    In het ziekenhuis kan ik mijn laptop wel meenemen, maar ik denk dat ik gewoon eens een paar dagen zonder computer ga doen daar.... Uiteraard zal ik jullie vanuit het ziekenhuis op de hoogte houden via Suusefruus.
    Maar ik kom nog wel vóór woensdag online hoor!

Knuffel aan alle nieuwbakken mama's, hun kiendjes en aan de meiden die met de laatste loodjes bezig zijn....

7. Sjees

Sjees Niet meer actief

Blaine hier had de kruidvat ze vorige week weer,die dozen.

Belle heel veel succes vandaag,en laat je man maar komen hoor,hebben wij ook weer iets te lachen

Woops,wat een naar bericht,sterkte

Jada,heerlijk gevoel he als alles goed gaat met de kleine,heel fijn hoor!!

Lynd ik heb zo met je te doen,hopelijk kan die vrouw jullie helpen vanmiddag.
    Heb je al geprobeerd om met duim en wijsvinger je tepelhof bij elkaar te knijpen(zodat de aanhap minder groot wordt) en dan je man of vriendin die het hoofdje er even goed tegenaan drukt….hier was het ook zo’n crime,Aylani wilde ook niet aanhappen,had steeds alleen de tepel vast,en toen we het op bovenstaande manier deden ging het wel goed.

Ank,fijn dat ze weer aan jullie huisje bezig zijn en ik ga voor je duimen dat ze volgende week een heel eind zijn gekomen

hier@ mijn buikpijn is gelukkig niet erger geworden dus ik kijk het nog even aan,ik ga even gauw iets opruimen hier,want de kleine slaapt nu.

8. Sjees

Sjees Niet meer actief

Wie gaat ermee met ons uitje op zaterdag 27 maart natuurlijk inclusief alle baby's?????

Marleentje26
    Lisette
    Blaine
    Ankje

Ise
    Suzanne78
    Mamanama
    AnneMica

Als je mee wil pb me maar dan zet ik je op de lijst!

9. Mecha

Mecha Niet meer actief

aaaah ik ben een stukje of .. me slijmprop verloren jakkess

10. SuLa

SuLa Fanatiek lid

14 feb 2009
    1.765
    1
    0
    Oh, dat is toch écht een voorteken, Mecha!

11. Mecha

Mecha Niet meer actief

#16931 Mecha, 18 jan 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 18 jan 2010
    ja maar wel zonder bloed :D ik ben zenuwachtigggg

heel raar want ik heb geen weeen whaha dus kan makkelijk nog weken duren maar ja het is wel weer een teken :D

12. Momae

Momae Actief lid

26 sep 2008
    411
    0
    0
    Wijchen
    Lynd: Wat vervelend dat je geen begeleiding krijgt bij de borstvoeding! Wat betreft aanleggen heeft marleentje al goede tips gegeven :) Wat ook werkt is als Jakob heeft gehapt even bij de kin het onderlipje wat naar buiten laten krullen. Zo uitleggen is wat lastig, maar misschien snap je wat ik bedoel? Veel baby's hebben nog een ingetrokken onderlip in plaats van een tuitje, en ook dat kan het aanleggen bemoeilijken. Pff, je zou er bijna een lactatiekundige voor over laten komen zeg, want het is toch een stuk makkelijker helpen als er iemand bij is. (zijn er evt lactatiekundigen in Nederland te vinden die je nog kunnen helpen via mail ofzo? Of desnoods met een webcam? Ik verzin maar wat)

13. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.658
    1.417
    113
    @ Lynd, wel erg raar dat jullie daar helemaal geen begeleiding in krijgen, hopelijk vind je de juiste oplossing.

@ Ankje, jeemig wat een ... hoezo ik kan niks doen hij maakt zich er wel heel makkelijk van af, ik had me echt niet langer stil kunnen houden en had allang opgesproken :x.

@ Woops, wat een rot nieuws, sterkte meisje. En nog een paar daagjes.

@ Suzanne, doe maar lekker rustig aan, en we zien je wel weer langs komen en we horen woensdag vast nieuws van suus.

@ Jada, wat mooi dat hij zo goed gegroeid was, helemaal super.

@ mecha, het is inderdaad een teken, maar het kan nu nog wel even duren, maar kan me wel voor stellen dat het even spannend is.

@ Belle, zet hem op meid, hopelijk goed nieuws voor jullie.

@ Sjees, is niet erger geworden is wat anders als de pijn is weg, spreekt vermanend, niet mee doorlopen hoor, je hoort nu toch echt geen pijn meer te hebben lijkt mij. Hoe is je temp?

@ Hier, Quinten ligt even heerlijk in de box te spelen, hij was toch vanacht om 5.00 uur al voor zijn voeding wat viel dat even tegen :). Mijn man is er weer van gesprek, er waren 3 kandidaten en hij hoort vrijdag of maandag meer, ik hoop dus dat ze vrijdag nog bellen want als het maandag wordt, dan wordt het vast niet wat. We wachten dus nog rustig even af ;). Ik wil straks nog even naar de wibra, ik dacht erg veel spuugdoekjes te hebben maar moet toch best vaak wassen voor die dingen dus nog maar even een paar bij halen, die van mij eet ze bijna op hahaha. Ik moet nog lachen om mijn nichtje gisteren die was iedere keer handjes en teentjes aan het tellen, en ja quinten had er 2 net als zij :D. En iedere keer deed ze tuut tuut op zijn neusje zo schattig als ze met elkaar waren super, verheug me er nu al op hoe ze samen kunnen spelen als hij groter is.

14. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

10 apr 2009
    4.080
    65
    48
    Zoetermeer
    @ Woops: o meid, wat naar! Kon je er nog net even bij hebben.....sterkte en dikke knuf!
    @ Lynd: hopelijk kan de kraamhulp helpen! Is er trouwens geen lactatiekundige hier op het forum?
    @ Blaine: lief zeg van je nichtje! Hoeveel schelen ze?
    @ Suzanne: nog een paar dagen meis....kan me voorstellen dat je steeds zenuwachtiger wordt, had ik 2 weken geleden ook! Is ook zo onwerkelijk om te weten wanneer je kindje komt!
    @ Ankje: mag toch hopen dat het nu EINDELIJK waterdicht bij jullie wordt! Meid, wat een gezeur steeds....natuurlijk wil je de man niet tegen je krijgen, maar dit kan toch ook niet? Je betaalt toch voor goed werk? Hopelijk is het einde nu in zicht!
    @ Belle: zal voor je duimen dat ze vandaag toch gaan inleiden! Iig succes!
    @ Mecha: spannend!

Hier vanmorgen met Tessa voor het eerst onder de douche geweest! Ik heb nog een badkrukje, dus gewoon lekker in mijn armen genomen en mijn man heeft foto's gemaakt.
    Alles gaat lekker hier, vandaag is ze niet aangekomen maar ook niet afgevallen...ze weegt nu 3670 gram. Geboortegewicht was 3910 gram, ontslaggewicht 3430 gram dus in 1,5 week alweer bijna 250 gram aangekomen! Wij hebben de weegschaal nog staan en kijken het nog een paar dagen aan en dan gaat-ie terug.....
    Ben nog steeds niet buiten geweest.....iedere keer werkt OF het weer niet mee OF het komt niet uit met visite of slaaptijden van ons andere dochtertje...
    Wil ondertussen toch wel een frisse neus halen!

15. Juni

Juni Fanatiek lid

11 jan 2007
    1.562
    140
    63
    BUDDYNIEUWS:

Belle is opgenomen in het ziekenhuis en wordt morgen wellicht ingeleid. vandaag gaan ze de baarmoedermond nog weker maken.

EINDE BUDDYNIEUWS

Succes Belle, zet hem op!

16. Ankje

Ankje Fanatiek lid

1 mrt 2009
    3.746
    0
    0
    Almere-Buiten
    Jada: Hoe hou je de wond eigenlijk schoon. Want het lijkt mij dat als je geplast hebt dat je niet met wcpapier schoon gaat maken of wel?
    Misschien een brutale vraag, maar vroeg het me af.

Wat goed dat jullie kleine zo is aangekomen en is gegroeit zeg! Zei het consulatiebureau nog iets?

Lynd: Jij bent echt slim he!
    Ga het gelijk doen, bedankt voor de tip!

Slijmprop: Gis die altijd roze van kleur? Ik heb wel eens een klein balletje maar dat is wit. Is dat ook een voorteken?
    Hoorde dat je lichaam het wel weer aanmaakte. Verloor namelijk ook zo nu en dan wat in mijn zwangerschap.

Belle: Jeee! Succes!!

17. Ankje

Ankje Fanatiek lid

1 mrt 2009
    3.746
    0
    0
    Almere-Buiten
    Net zijn we even lekker wezen shoppen.
    We zijn geslaagd voor behang voor de slaapkamer en de babykamer. 1 muur gaan we met structuurverf doen.
    We zijn geslaagd in een outlet store 'El Baraka'. Ik kreeg deze als tip van Sjees. Bedankt meid!!!

Misschien ook voor jou iets Mecha!

We zijn bij de kwantum wezen kijken en daar was een rol 8 euro (en dat was papier behang). Bij die outlet waren alle rollen voor 4 euro!

18. Angelic

Angelic Actief lid

13 apr 2008
    252
    0
    16
    @ Woops Wat vervelend dat je weer wakker was midden in de nacht. Nu maar hopen dat die harde buiken weeen worden en dan kan het echte werk beginnen! Dit is echt niet leuk meer voor jou... Ook gecondoleerd met het verlies van jullie collega.

@ Belle Waarschijnlijk lees je dit niet meer maar heel veel succes vandaag!!!

@ Chevenne Wat goed dat de bv wat beter liep. Hopelijk is de pijn gauw over en verloopt het allemaal soepeltjes!

@ LadyJoey Van harte met de geboorte van Ayronn!

@ Ankje Wat fijn dat er eindelijk vooruitgang inzit wat het dak betreft! Ik had allang gek geworden... Handig die outlet. Zit het in Almere? Dan geef ik het gelijk door aan mijn nichtje! Die krijgt binnenkort de sleutels van haar nieuwe woning.

@ Mecha Wat spannend!!!!

@ Blaine Ik weet niet of er een ikea bij jou in de buurt zit maar die hebben ook hele voordelige en goede spuugdoekjes.

IKEA | Babyverzorging en commodes | Commodes & kinderverzorging | KRAMA | Gastendoekje

Ze worden gastendoekjes genoemd maar dat zijn t niet hoor (In de omschrijving staat ook "Lekker zacht tegen het huidje van de baby").

@ Mamanama Wat fijn dat jullie saampies hebben gedouched! Kan niet wachten totdat wij dat ook kunnen doen :D

@ Hier Het voorwerk van de afgelopen dagen was godzijdank niet voor niks! Onze kleine vent is eindelijk ingedaald (bij 40 weken en 2 dagen)! Dit geeft de burger weer moed... Zag het al niet meer zitten... Al dat voorwerk maar geen beebje in me armen. We zijn in ieder geval weer een stapje dichter bij het echte werk! Donderdag moeten we naar het ziekenhuis voor de 41 weken afspraak en dan horen we hoe of wat afhankelijk van de testuitslagen. Het zal mij benieuwen!

19. Essie79

Essie79 Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.473
    0
    0
    Angelic spannend joh, succes!!!

20. SuLa

SuLa Fanatiek lid

14 feb 2009
    1.765
    1
    0
    @Blaine: hopelijk krijgt je man vrijdag goed nieuws!!

Trouwens, las ergens anders op het forum van een meid (ook een januarimama maar niet actief hier).... zij had ook een kindje in stuit en haar zoontje is tijdens de bevalling overleden. Op het moment dat ze besloten over te gaan tot een spoedkeizersnede was het waarschijnlijk al te laat.....Zuurstofgebrek.
    Ik weet dat ook een geplande keizersnede niet zonder risico's is, maar nu ik dit heb gelezen ben ik heel blij dat we in ieder geval zó hebben gekozen.

Mijn moeder heeft van half tien tot zojuist hier gewerkt. Drie verdiepingen gestofzuigd, gedweild (en dan écht grondig), de ramen gewassen en buiten geveegd. Ik heb ondertussen alle deuren afgewassen en enkele wasjes gedraaid. Heerlijk, zo'n fris huis!

Deel Deze Pagina