@Blommeke: Gefeliciteerd met Romy!! @Jada: Ik moet toegeven dat Sam sinds gisterenmiddag alleen nog maar flesvoeding heeft gegeven. Ik kolf nog wel af en zet het in de koelkast en de vriezer. Maar de laatste keer keren dat ik hem bv had gegeven kwam hij telkens weer na 2 uur. Dus kheb zo mijn twijfels of mijn melk wel voedzaam genoeg is. Ook moet ik soms 3 keer kolven om 100 cc bij elkaar te krijgen ... Ik word het een beetje beu ...
@suzanne: wat moet dat raar zijn om te weten dat het je laatste dag zwanger zijn is... Doe nog maar inderdaad even alle dingetjes die je wil doen (wenkbrauwen epileren is een goed voorbeeld!) want daarna ben je wel even met andere dingen bezig...! @hilli: even rustig aandoen he, met boodschapjes enzo (Lynd zwaait met haar vingertje!) Fijn dat je vriend weer aan de beterende hand is! Wat fijn dat Sam weer bijna aan zijn geboortegewicht zit, dat stelt toch reuze gerust denk ik! Ik denk dat alle kindjes wel moeite hebben met boertjes enzo in het begin, maar wat er boven niet uitkomt komt er onder wel uit... Jakob ligt soms ook zo te persen voor er een scheetje uitkomt, is gewoon zielig om te zien.... Kan me voorstellen dat je genoeg krijgt van de BV, bij mij gaat het (in elk geval vanuit het opzicht van de melkproductie) goed, maar ook ik word er erg moe van (niet in het minst vanwege de pijn). Maar lieve hilli, je doet het gewoon zoals het gaat, iets anders kan toch ook niet?! @sjees: ben heel benieuwd hoe het Ank is vergaan, wat superfijn dat ze zich zo goed voelt! @ise: fijn dat 3 van de 4 gaatjes weer dicht zijn! Die 4e zal ook nog wel dichtgroeien joh. Kan me voorstellen dat de controles spannend worden, maar je schreef eerst zelf dat dit niet ongebruikelijk was en de kans groot was dat alles vanzelf weer in orde komt. Ga daar ook vanuit! @blommeke: gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter!! Wat is dat toch hier met de januari mama's, zoveel supersnelle bevallingen! P.I.J.N. aan mijn knip :x Kom de dag maar met moeite door, en dat op paracetamol. Grrr. Daarom ook de verwondering dat bijv. Essie nu al aan sex denkt (ookal zeg je zelf nog teveel pijn te hebben, de gedachte alleen al...).
Trouwens, hoe zit dat bij jullie babies? Ik kijk nu vaak TV tijdens de BV omdat ik anders niks kan doen, en ik tenminste nog een beetje het idee heb met iets bezig te zijn. Overdag leggen we Jakob in de box in de woonkamer te slapen, om hem bij ons te hebben en om het verschil dag-nacht duidelijk te maken. Hij slaapt daar overigens heel goed, we zijn ook niet stil ofzo. Toch maak ik me een beetje zorgen over wat hij allemaal van de TV meekrijgt, (enge) geluiden ofzo, of dat niet schaadt...? Dat hij de geluiden in zijn onderbewuste meekrijgt en er slecht van gaat dromen ofzo (in hoeverre babies dromen). Of ben ik nu debiel? Heb wel gelezen dat kinderen die opgroeien in huishoudens waar de TV de hele dag aanstaat een nadeel hebben in spraakontwikkeling. Nu staat de TV bij ons echt niet de hele dag aan (maar dus wel vaker dan anders vanwege BV), en als ik dadelijk geen knip-pijn meer heb en mobieler en sneller ben zal dat wel afnemen, maar toch... Wat denken jullie?
Ik denk dat het wel wat meevalt Lynd. Ik ben bijna afgestudeerd taalcoördinator en heb me behoorlijk ingelezen in woordenschatontwikkeling en mondelinge taal. Het stukje wat je aanhaalt: In gezinnen waar veel de tv aanstaat, komen meer kinderen voor met problemen in de spraakontwikkeling, moet je in een ander daglicht zien. In die gezinnen is het namelijk zo dat de tv de boventoon voert en er bijna geen interactie met de kinderen plaatsvindt. Denk bijvoorbeeld aan het praatje van: Hoe was het op school? Tv kan juist een meerwaarde hebben, als je bijvoorbeeld programma's van een informatief karakter met je kinderen kijkt en daarover ook met ze praat.
Lynd, ik denk (hoop) zelf ook dat het nog wel dicht groeit. Over de tv, ik heb 'm zelf niet aanstaan maar ik heb ook nog een kleine die wel eens tv kijkt.. in het begin had ik daar ook soms moeite mee en stond het geluid op bijna nul (haha, zielig). Inmiddels staat ie weer wat harder en tja, ik laat het maar los..
gefeliciteerd met de geboorte van jullie babys dames ben bij vk geweest.. ze zei dat het geen kwaad kan die bewegingen. ze wist zo ook niet wat het was.. moest me geen zorgen maken zolang ze gewoon goed beweegt.. inwendig gevoeld nog niks veranderd daar binnen klotelichaam van mij houd me dus gewoon constant voor de gek vroeg hoe het zat met overtijd lopen omdat ik volgende week met 40+1 afspraak heb en dan als ze er nog niet is krijg je 41+1 in principe nog daarna op donderdag (2 dagen later) zou je dan naar gyn moeten voor gesprek en dan zegt ze word je maandag precies met 42 ingeleid... maar ze zei op t laatst wel we kijken volgende week wel effe hoe het gaat..dus misschien is er wel kans dat je eerder doorverwezen word ik persoonlijk heb het daar echt niet op om pas zo laat doorverwezen te worden (ok als blijkt dat alles nog ok is prima maarr vind het mara een eng idee om net voor de 42 weken daar controle pas te krijgen maar geod dat is mijn mening) dus ik hoop toch echt neit dat het zolang gaat duren.. ze zei ook ooka l heb je nu nog geen vordering het zegt nog niks het kan ineens beginnen vandaag of over een week of over 2 weken zelfs al zou je nu wel ontsluiting hebben .. mara wilde het gewoon graag weten... denk dat ik vanaf morgen maar gewoon overdag ook de halve dag ga slapen haha want zolang ik niks te doen heb duren mn dagen zo ontzettend lang en wat slaapt dat lijd niet he haha
Deal! Jouw vliezen breken gewoon om 9 uur en jij gaat precies, volgens het boekje, 1 cm per uur doen waardoor even voor 19 uur jullie mooie dochter geboren wordt! Zo gaan we het doen en niet anders!
@Ise: gelukkig gaat het de goede kant op met het hartje van Jade. Het is goed dat ze het zo goed in de gaten houden. Ik heb er goede hoop op dat dit laatste gaatje ook nog wel dichtgroeit. @Blommeke: gefeliciteerd met dochtertje Romy! @Lynd: ik vind het echt naar voor je dat je zon pijn hebt. Baden in Badedas??? @Stampvamp: ook jij succes met de laatste loodjes. @hier: heb zojuist even het ziekenhuis gebeld om te vragen of ik me nu wel of niet moet scheren daar beneden en het antwoord was ja graag. Ik las namelijk ook ergens bij info van een ander ziekenhuis dat zij dat juist niet wilden. Vanavond dus maar even aan de slag. Ik kan sowieso al niet tegen scheermesjes (behalve op mijn benen), want dan is het een halve dag glad en dan gaat het drie dagen jeuken, dus ik ga de ladyshave maar eens hanteren. Oh, en ik heb trouwens Oscar 'geinstrueerd' dat ie overmorgen ofzo hier even een berichtje post. Hij vind het kei lief dat jullie toen allemaal zo meeleefden met zijn sollicitaties enzo en doet er nu graag iets voor terug
Buddynieuws: Vandaag is Belle bevallen van een dochter Fenne Noah! Ze weegt 3150 g. Helaas verliep de bevalling niet zo vlot en is ze uiteindelijk met een spoedkeizersnede geboren, toen Belle al aan het persen begonnen was. Gefeliciteerd Belle!
Belle, hartelijke gefeliciteerd met jullie dochtertje Fenne. Wat jammer dat de bevalling niet vlot is verlopen en er een spoedkeizersnede nodig was. Ik wens je een voorspoedig herstel!!
@belle: Haaa, eindelijk! Gefeliciteerd meid, met jullie dochtertje!! En wat een mooie naam! Balen dat het uitliep op een spoed-KS, maar fijn dat alles goed is gekomen. Hoop dat het goed met je gaat. @suzanne: ja, dat zeggen ze wel eens, baden in badedas, biotex (?!?) of kamillethee, maar aan de andere kant mag je helemaal niet baden zo snel na de bevalling (of in elk geval met knip). Weet me daar dus geen raad mee. Dat scheren, normaal ben ik niet zo van de alles kaal-benadering, maar heb me ook geschoren voor de bevalling, en ben er erg blij mee geweest. Zeker als je dadelijk bloedklonters gaat verliezen etc. is het een stuk fijner als het nergens in kan blijven hangen, sorry voor de beeldspraak @chevenne: bedankt voor de informatie over taalontwikkeling. Samen zijn we hier op het forum toch van best veel markten thuis, heb ik het idee... Er van uitgaande dat het maar een tijdelijke situatie is dat ik overdag TV kijk zal ik er maar niet teveel proberen bij stil te staan....
Belle en Blommeke gefeliciteerd met jullie meiden! We zouden morgen voor het eerst naar buiten, maar heb zo'n zin, dat we nu gaan, hihi! Spannend!
Oh, er zit dus voor jou helaas niets anders op dan te wachten op betere tijden.... niet leuk hoor, sterkte! En wat het scheren betreft: ik scheer normaal ook niet alles weg, maar met een ks moet je sowieso het bovenste stuk weghalen en het is inderdaad met navloeien enzo toch ook wel wat hygienischer.
@ Ankje: gefeliciteerd met jullie dochter Jonna. Wat een snelle bevalling en wat lekker dat je je zo goed voelt! @ Blommeke: ook jij gefeliciteerd met jullie dochter Romy, ook al zo snel gegaan....fijn hoor! @ Belle: en ook voor jou, gefeliciteerd met dochter Fenne. Jammer van de ks, hopelijk voel je je snel weer fit. @ Suzanne: sterkte vannacht en natuurlijk morgen! Raar idee, dat je weet dat je jullie zoon morgen om deze tijd in je armen zult hebben! Ik heb me trouwens niet hoeven scheren en ze doen het ook niet in het ZH...... Hier weer een goede nacht gehad, met om 3 uur een fles en toen weer om 8 uur. Tessa was ook weer lekker aangekomen en weegt nu 3720 gram...nog flink onder haar geboortegewicht van 3910, maar we komen er wel....Ze eet goed en slaapt goed, dus is een kwestie van tijd. Vandaag voor het eerst naar buiten geweest en echt meteen een heel stuk kunnen lopen! Zeker een half uur op pad geweest en dat nog geen 2 weken na de keizersnee....niet slecht, al zegt ik eht zelf!
Ise wat goed dat er al 3 gaatjes dicht waren nu hopen dat op de volgende controle die laatste ook dicht is! Blommeke,gefeliciteerd met jullie dochter romy!! Lynd,volgens mij kan het geen kwaad hoor,hier hebben we nu ook steeds radio of tv aan omdat ze anders vind dat het te stil is,in de baarmoeder hoorde ze ook contineu geluid,en daarom vinden ze bv een stofzuiger ook alleen maar fijn om te horen,en vallen er zelfs op in slaap. Aylani heeft vandaag voor t eerst echt boven in haar eigen bed geslapen overdag,daarvoor ook steeds in box gelegd Belle,gefeliciteerd met jullie dochter fenne!! Suzanne,ik had me ook geschoren,vond het gewoon een iets prettiger en frisser idee,heel erg veel succes vast voor morgen,hopelijk kan je vannacht nog een beetje slapen, Aylani heeft heerlijk liggen slapen,werd om 17 uur pas wakker ik heb haar naar beneden gehaald want om 17.30 mag ze haar fles maar ze ligt alweer te slapen,ik laat dr dus lekker liggen. Ik heb in de tussentijd,de kinderopvangtoeslag aangevraagd en de belastingaangifte voor mij en mijn man ingevuld,heerlijk gevoel altijd als dat gedaan is,en we krijgen weer wat terug dus kunnen we weer wat pakken pampers van bekostigen.
@Belle: Van harte gefeliciteerd met jullie dochter! Wel spijtig dat het uitgedraaid is op een spoedks. Ik hoop dat alles in orde is met jou en jullie kleine meid.
Het ging helemaal goed buiten. Elianne vond het wel lekker. Ik heb heel rustig gelopen. Nu wel weer barstende hoofdpijn. Dat zal die bloeddruk nog wel zijn en dat zal ook nog wel even aanhouden.
Goedemiddag, Alle dames die bevallen zijn van harte gefeliciteerd. En geniet er heerlijk van. Wel een hoop turbo bevallingen. Hoop stiekem dat het bij mij wat langer duurt. Zeker als me ventje op nog zo'n 7 uur van huis af is. Mist die straks de geboorte nog. Heb me ook maar voorgenomen om niks over turbo bevallingen te zeggen. @ Angelic ben het helemaal met je eens dat als je afleiding heb de dagen veel vlugger gaan. Moet lichamelijk natuurlijk wel kunnen. Hier vandaag naar de vk geweest. Alles was weer prima, heb nog goed vruchtwater en waarschijnlijk geniet die kleine daar van. Wel gaan ze volgende week donderdag kijken of ik gestript kan worden, mocht er nog niks gebeurd zijn. Verder nog geen kwalen en voorwerk. Weet niet of ik hier wel blij mee moet zijn.