Januari 2010 Mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door cruella, 22 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hilli

Hilli Fanatiek lid

26 dec 2007
    1.864
    0
    36
    Ik heb er een foto van gemaakt. Ik heb eens gehoord dat je echo gaat vervagen als je hem inscant. Of dat waar is weet ik niet, maar ik neem het risico liever niet :)

2. Belle1978

Belle1978 Niet meer actief

Hilli: dat klinkt goed, gedimde lichten...muziekje erbij. Dat is hier toch wel anders als je naar de gynae gaat. De verloskundige is dan idd vergelijkbaarder. Grappig, die verschillen tussen België en Nederland. Dat is hier al wel vaker besproken, altijd leuk om te lezen.

Wat betreft klachten: ik blijf helaas misselijk en heb al een tijdje niet meer gewerkt. Ik voel me alleen zo'n zwakkeling! Ik heb van het weekend wel dingen ondernomen, maar de constante misselijkheid en het gevecht daartegen verpest alles. M'n zus heeft gisteravond een pan ragout langsgebracht. Zo lief!
    Ik verheug me erg op vermindering van de klachten. Het zou kunnen zijn dat aan het einde van deze week het al iets beter zou moeten gaan...

3. sweetcandie

sweetcandie Fanatiek lid

29 jul 2006
    2.564
    0
    0
    Belgie
    Ja, ik heb namelijk nog een echo van mijn zoontje en dochtertje en wil die ook opslaan in een pc voor de zekerheid..

4. sweetcandie

sweetcandie Fanatiek lid

29 jul 2006
    2.564
    0
    0
    Belgie
    Ja de sfeer bij de verloskundig is heel anders, ik had met mijn dochtertje een hele lieve schat van een verloskundige..

5. sweetcandie

sweetcandie Fanatiek lid

29 jul 2006
    2.564
    0
    0
    Belgie
    Maar nu dat ik in Belgie woon zal ik naar een gynacoloog moeten gaan. IK ben benieuwd op 18 juni...

6. Hilli

Hilli Fanatiek lid

26 dec 2007
    1.864
    0
    36
    @Sweetcandie: Ga je naar de gyn zijn privépraktijk? Of naar het ziekenhuis? De privépraktijk vind ik veel persoonlijker en veel aangenamer.

7. sweetcandie

sweetcandie Fanatiek lid

29 jul 2006
    2.564
    0
    0
    Belgie
    Oh dat weet ik niet.. IK heb nog geen gynacoloog dus heb gewoon een afspraak gemaakt bij het ziekenhuis. Wist niet dat ze ook prive praktijken hadden. Ik vind dat ook veel leuker inderdaad.

8. noname

noname Bekend lid

18 aug 2008
    679
    0
    0
    Hilli... mooie echo hoor!

x

9. Virginie83

Virginie83 Fanatiek lid

3 apr 2007
    2.581
    0
    0
    Secretaresse
    Bij Brussel (België)
    @ Ingrid: Balen!!! Hopelijk weet je snel meer en kan je het een plekje geven!

@ Hilli: Mooie echo, ik kan niet wachten tot ik ook mag!!! :)

10. Sara86

Sara86 Lid

8 jun 2009
    80
    0
    0
    #1750 Sara86, 8 jun 2009
    Laatst bewerkt: 8 jun 2009
    Heej allemaal,

Ik was al een poosje op zw.pagina, maar door de verhuizing van de site op de een of andere manier niet mee gegaan.
    Maar ik ben dus zwanger ;) en uitgerekend rond 24 januari 2010! Het is ons eerste kindje, erg spannend allemaal!
    Zaterdag hebben we onze ouders verteld dat we een kleine krijgen. Ze vonden het geweldig!! De rest van de familie vertellen we het als ik 12 weken ben denk ik, maar ik zie wel hoe het loopt, misschien vertellen we het ook wel eerder. Hebben jullie het allemaal al verteld?

Over 2 weken moet ik naar de gyneacoloog voor een termijnecho. Erg zin in!! Ben zo benieuwd naar ons kleine wondertje in mijn buik!

Gaat alles goed met iedereen? Wel of geen kwaaltjes?
    Ik ben afgelopen week erg misselijk geweest, niet overgegeven, maar totaal niet lekker. Het gaat nu met vlagen, hoop dat het zo wat blijft of helemaal weg gaat natuurlijk ;) maar ach we doen het voor een goed doel!

Groetjes en succes allemaal!
    Sara

11. Essie79

Essie79 Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.473
    0
    0
    Hoi allemaal,

@Sara gefeliciteerd! Wij hebben het gelijk verteld aan ouders en verdere naaste familie en goede vrienden. Op mijn werk wacht ik nog even.

Ik heb niet echt last van kwaaltjes, wel erg moe en alleen af en toe beetje misselijk. Houden zo hoop ik!

Ik zet dat leuke berekeningetje er weer ff op:

Om tijdens je zwangerschap te voorspellen of een baby een jongen of een meisje wordt, gebruik ik het hieronder gegeven rekensommetje. Dit pas ik al jaren toe en het heeft altijd nog gewerkt."

Neem het getal 49. Tel daarbij de maand op waarin de eerste dag van je laatste menstruatie was. Trek van dat getal jouw leeftijd af. Vervolgens trek je van dit getal één af, dan twee, dan drie, enzovoorts. Doe dit tot je niet meer verder kunt aftrekken. Het getal dat overblijft, zal je dan vertellen of het een jongen of een meisje wordt: is het getal even, dan wordt het een meisje. Bij een oneven getal wordt het een jongen.

Bijvoorbeeld:
    49 + 3 = 52 - 28 = 24 -1 = 23 - 2 = 21 - 3 = 18 - 4 = 14 - 5 = 9 - 6 = 3.

Bij mij komt er 1 uit, dus een jongen. Ben benieuwd! Weten jullie eigenlijk al of je het wil weten met de 20-weken echo? Ik wel, maar mijn vriend niet! Alhoewel hij wel twijfelt. Hopelijk verandert ie van gedachten, anders kan ik het met helemaal niemand delen (ah miss met jullie maar dat weet ik nog niet)!!

12. sweetcandie

sweetcandie Fanatiek lid

29 jul 2006
    2.564
    0
    0
    Belgie
    @Hoi Sara, welkom terug en gefeliciteerd meid.

Ik heb het mijn alleen mijn famillie verterld, alleen mijn broers weten dat nog niet. En mijn vriendin weet het ook.

13. Sjees

Sjees Niet meer actief

Gefeliciteerd sara!Ik heb het aan mijn ouders en schoonouders verteld en broer en zussen maar de rest vd familie krijgt het aankomend weekend te horen,dan hebben we een familiedag dus iedereen bij elkaar.
    Op mijn werk gaan we het dan volgende week vertellen en aan de vrienden.

Essie ik had een 3,dus jongetje, volgens de chinese geboortekalender ook een jongetje, en mijn gevoel nijgt ook erg naar een jongetje,maar ......you never know!
    Ik wil het niet weten met 20w,maar mijn man wel,is hier dus nog een discussie, maar ik heb besloten om het degene die de echo maakt op een briefje te laten schrijven en dan in een envelop mee naar huis te nemen, mocht ik dan toch van gedachte veranderen, kan ik altijd nog die envelop open maken.

Zijn jullie trouwens al aangekomen, ik ben nu 2 kilo aangekomen, was wel benieuwd hoe dat bij jullie was nu.

14. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    hee meiden,

nu echt tijd voor afscheid denk ik (ik wil niet, ik wil niet, ik wil niet...)
    ik ga me weer aanmelden bij de juni nodders...
    ik blijf wel meelezen af en toe hoor!
    voor de nieuwsgierigen, ik heb ons vruchtje op de foto kunnen zetten, als je t wilt zien, kan je in mn album kijken... het is ontwikkelt tot week 7 en inmiddels al wel weer wat gekrompen...

nou, ik wil jullie allemaal een hele fijne en voorspoedige zwangersdchap wensen! en ik hoop dat jullie nu volop kunnen gaan genieten van de komende maanden en straks als jullie kleine wondertje er is!!

bedankt voor alle lieve berichtjes en aandacht!
    liefs

15. Sara86

Sara86 Lid

8 jun 2009
    80
    0
    0
    Leuke reacties meiden!!

Ik vertel het pas op mijn werk als ik 12 weken ben. Eerder vind ik het niet nodig. T is nog zo klein. Er zijn nog 3 collega's zwanger waar ik het van weet. Eentje is in november uitgerekend, en de andere 2 in Januari. Mijn baas moet dus flink aan t zoeken voor vervanging!

hmmz aangekomen... ;) heb al 2 jaar ofzo niet op de weegschaal gestaan haha. Maar mijn shirtjes passen nog prima. Spijkerbroeken e.d ook maar kan alleen de knoop niet meer dicht krijgen. Dit had ik al vrij snel. Zullen de darmen wel zijn ofzo ;)

Groetjes!!

16. Diana78

Diana78 Lid

14 nov 2007
    42
    0
    0
    Eindhoven
    @ Hilli: Fijn zeg, een goede echo. Dat maakt het toch gelijk een stuk echter, en dan kun je echt gaan genieten.

@ Mamanama: Veel succes morgen met het gesprek en de echo!

@ Ise: Hoe is het afgelopen met je echo? Ben wel benieuwd!

@ LisetteG: Jij ook veel succes morgen met de eerste echo. Qua aangekomen zijn, ik weet het niet. Mijn broeken pasten met name ’s avonds niet echt makkelijk meer dicht. Maar ik heb zo’n hekel aan de weegschaal. Ik kamp al sinds ik me kan herinneren met overgewicht, dus ik vermijd zoveel mogelijk de weegschaal :(

@ Sara86: Van harte gefeliciteerd en welkom. Qua vertellen, wij hebben het gelijk iedereen verteld, ik kan het gewoon niet voor me houden.

@ Essie79: Grappige test, bij mij komt er 2 uit, dus dat zou een meisje betekenen. Ik heb wel vanaf het begin dat ik wist dat het zwanger was het gevoel dat het een meisje is, dus zou wel grappig zijn. Qua het geslacht willen weten, bij mijn vorige zwangerschap wilden we het niet weten en was het ook een complete verrassing. Bij deze zwangerschap zeggen we tot nu toe dat we het wel willen weten, maar wie weet verandert dat zomaar weer ;)

Liefs,
    Diana

17. Crash

Crash Actief lid

20 apr 2009
    148
    0
    0
    Ambtenaar
    Gelderland
    @Surf, ik vind je een te gekke sterke vrouw zeg!!! Jammer dat je ons heb moeten verlaten. Hopelijk ben je snel weer zwanger. Ik heb de foto van jullie vruchtje gezien. Ik vind het erg dapper dat je die genomen hebt en online hebt gezet. In ieder geval een dikke knuffel en veel succes bij de juni NODders.

@hier, vandaag stond er een collega naast mijn bureau die al het vermoeden had dat ik zwanger ben. Ze kon het zien. Gelukkig is ze van het beleefde slag die het not-done vind om te vragen of je zwanger bent. Gelukkig voor haar, versprak ik me en kon ik zien dat ze al iets vermoedde. Hahaha, nu weet weer iemand dat ik zwanger ben. Ik ook met mijn grote B**.

Vrijdag ben ik voor het eerst naar de verloskundige geweest. Wilde meteen verslag doen online. Helaas forum plat.

Hierbij uitgebreid verslag: Ik schrok wel even van de vraag of ik een negatieve sexuele ervaring heb gehad. Helaas moest ik die ook met ja beantwoorden. Ik wijdt hier verder niet uit over wat ik heb meegemaakt. Ik vond de manier waarop de verloskundige hiermee omging wel erg fijn en professioneel. En ze legde meteen de reden uit waarom ze het moest vragen.
    Een minder leuk feit van de zwangerschap waar ik nu mee te maken krijg is dat ik niet meer kan schieten dit jaar. Ik beoefen de schietsport al een aantal jaren, heb hier ook de nodige vergunningen en sportartikelen voor in huis liggen. Ik moet na de echo de politie bellen en vragen om respijt voor de rest van dit jaar, ik kan niet vaak genoeg schieten om mijn vergunning te verlengen. Hopelijk is hier begrip voor. Kortom dit jaar 1 hobby minder.
    Voor de lijst: Volgende afspraak is op 13 juli

Nog een comisch feitje. In de verloskundige praktijk werkt een verloskundige die 8 jaar in Canada heeft gewerkt. Ik kreeg zelfs de tip om tijdens de zwangerschap gewoon door te blijven solliciteren naar een baan in Canada, van mijn verloskundige nog wel :D Ze kende een vrouw die hoogzwanger aan is genomen en toen kindje half jaar was is begonnen bij de werkgever.

@geslacht. Wij willen het niet weten. Daar hebben we bewust voor gekozen. Er mag wel iets een verrassing zijn.

18. Crash

Crash Actief lid

20 apr 2009
    148
    0
    0
    Ambtenaar
    Gelderland
    @Essie en als je er 0 uit krijgt? Dan heb ik er zeker net 1 te veel afgetrokken. In dat geval is het wel 6. En zou ik een meid krijgen. Tja, de zoveelste theorie over het voorspellen van het geslacht.

19. Suusefruus

Suusefruus Bekend lid

27 apr 2009
    554
    0
    0
    Wij willen het wel weten.. Mijn vriend twijfelde er geen seconde over, ik nog wel even, maar wil het nu toch ook wel weten..

20. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.669
    1.427
    113
    Hoi Allemaal,

Ben er ook weer, wel even wennen zo'n nieuw forum :(.
    Er is veel te veel gekletst om te reageren dus dat zal ik van de wek wel weer gaan doen.

Zag wel iets over een hyves leuk hoor, ik wacht nog even :$ mijn echo af en als dan alles goed is wordt ik ook zeker lid.
    nog anderhalve week, wat duurt dat nog lang.

Tot de volgende keer.

Deel Deze Pagina