@ Blaine, gelukkig heb ik nooit zo snel last van stress. Ik kan het heel goed laten liggen, maar blijft erg apart om te horen. @ Essie, denk dat je je niet te veel zorgen moet maken, aangezien het maar een klein beetje was. Zat zelf al te lezen of het ook in eierkoeken zat, maar zo te lezen niet. Pff, overal op letten wat wel en niet mag.
Ik heb alleen een nieuw wachtwoord aangevraagd. Ik kon niet eens meer inloggen op Bloem31. Ach zolang jullie maar weten dat ik gewoon dezelfde persoon ben maakt het ook niet zoveel uit!
he meiden, Ik krijg a.s. donderdag de termijn echo!! Spannend!! Ik word nu toch wel erg zenuwachtig!!
Hello! @ Ruby:donderdag de termijn echo, spannend! Laat je ons snel horen hoe het was. @ Jada: weet je ook vanaf wanneer je het hartje met zo'n ding thuis kan horen? Vrijdag heb ik dus mijn eerste afspraak bij de VK. Ben wel benieuwd. Dan maken we ook een afspraak voor de termijnecho. Ik hoop dat dit dan binnen anderhalve week kan, want wanneer ik tien weken ben ga ik met vriendinnen op vakantie en ik wil het ze dan graag vertellen, maar dan wil ik wel eerst een goede echo! Ben benieuwd.
Oh gaaf he Ruby, dat wordt dan dus je 1e echo? Dus bij 10,5 week? Ik wil hem ook het liefst met 10 weken.
Ik heb zelf het hartje thuis gehoord, voor het eerst, gisteren hoorde ik nog niets. Ze zeggen vanaf 10 weken en ben nu 10 weken en 2 dagen. Hoop dat je snel een afspraak kunt maken voor een echo.
@ Sara: welkom! Wij hebben het aan de ouders, zusjes en beste vrienden verteld. Ook mijn baas weet het al, want ik moet morgen naar de gyn en kom dus later op het werk. Ga het ook aan mijn collega;s vertellen, want ik kan het niet veel langer verbergen! (is mijn 2e) @Essie79: grappig! Ik zou een meisje krijgen volgens de Chinese horoscoop trouwens ook.....we shall see! @ Surf: heel veel succes en plezier weer met klussen! Hoop je snel terug te zien aan de zwangeren kant! @ Ise, Beebie82, Nikkie80: fijn dat jullie echo goed was! Hier dus morgen de echo....ben behoorlijk nerveus! Hoop dat ik vanancht kan slapen.....
Ben er ook weer even. Maar heb wat problemen om m'n avatar goed te krijgen. De site blijft een foutmelding geven terwijl ik 'm wel in m'n profiel zie staan . Vind het zo wel weer mooier geworden het forum en vind 't vooral erg prettig dat je de persoon van wie het bericht is er met z'n naam boven staat ipv rechts zoals op het vorige. Afgelopen weekend erg druk geweest en ben nog niet helemaal bijgelezen. Las wel verdrietige berichten van Eekje en Surf. Veel sterkte meiden. Het is zo . Heb nu 2 mk meegemaakt en het is gewoon allemaal behoorlijk heftig. Nogmaals veel sterkte. Liefs voor iedereen.
@essie: ik denk net als suus dat eiwitten in zulke producten nooit kwaad kunnen, hoogstens in bavarois ofzo (maar zelfs bij die is het geloof ik zo dat degene die in de supermarkt worden verkocht in NL veilig zijn). Overigens kan ik je enigszins geruststellen, want ik heb ergens gelezen dat je best een salmonellabesmetting kan oplopen tijdens je zwangerschap, maar dat je die niet op de baby kan overdragen. Dus je kan er zelf heel ziek van worden (wat natuurlijk ook niet goed is voor de baby), maar de baby niet! mamanama: veel succes met de echo vandaag! Spannend! Hier voel ik opeens mijn baarmoedermond, zoals na een uitstrijkje ofzo. Geen sex gehad onlangs, dus dat kan het niet zijn. Kent iemand dit? Dan wilde ik ook nog vragen of jullie allemaal down-screening gaan/willen doen. Ik ken het beleid in NL niet, of het (aan vrouwen onder de 35?) standaard wordt aangeboden of dat je er nog apart om moet vragen. Gaat om nekplooimeting, combinatietest enzo. Wij hebben besloten om het helemaal NIET te doen, het blijft een kansberekening met een vrij grote foutmarge, bovendien: ik ga mijn zwangerschap toch niet afbreken bij een grote(re) kans op Down. Wie ben ik om te beslissen wie er mag leven, en we zijn al zo lang bezig om zwanger te worden dat ik me niet kan voorstellen vrijwillig een abortus te ondergaan. Gelukkig denkt mijn man er precies hetzelfde over. Hoe is dat bij jullie?
Goede morgen, Even een berichtje voor ik ga werken. Wij laten ook geen extra onderzoeken doen, het kindje is welkom zoals het komt en is. We willen ook het geslacht niet weten, het wordt dus 1 grote verrassing als de kleine geboren wordt. Voor iedereen die vandaag spannende dingen te doen heeft zoals echo, verloskundige, gyn. allemaal veel succes. Groetjes
Wij laten de screening waarschijnlijk wel uitvoeren. Bij ons gaat het niet zo zeer om het down-syndroom, maar maar om een open ruggetje/schedeltje, niet dat we een verhoogd risico hebben op dit moment, maar je weet maar nooit. In verband met onze emigratie kunnen we ons een levensvatbaar kindje met een open ruggetje niet veroorloven. In dat geval gaat onze emigratie dus simpelweg niet door. Down-syndroom schijnt niet zo'n groot probleem te zijn. Daar horen we morgenavond meer over, dan hebben we een emigratie-bijeenkomst. Het klinkt allemaal erg hard, maar we hebben zowieso 50% kans op een kindje met een chromosoom-afwijking. Als we namelijk een meisje krijgen, dan krijgt ze van mijn man een ongezond x-chromosoom. Dat maakt haar draagster van een vrij ernstige bloedafwijking (tekort aan plaatjes en een afwijking in de witte bloedlichaampjes). Gelukkig is ze dan draagster en heeft ze de ziekte zelf nog niet. In een heel enkel geval (1:1.000.000), kan het zijn dat een meisje de ene x-cromosoom meer gaat gebruiken dan de ander, gaat ze de cromosoom van mijn man meer gebruiken, dan krijgt ze de ziekte zelf. Klinkt allemaal erg ingewikkeld, maar we weten wat de ziekte is, mijn man heeft het ook in de meest lichte variant. Er bestaan geen medicijnen of behandelingen voor, dus er is niks aan te doen om het te voorkomen of te genezen. Alleen als ze zelf kinderen wil, zit ze waarschijnlijk vast aan een embryo-screening. Tegen die tijd zien we dat wel weer en is daar misschien wel weer een oplossing voor. Het heeft voor ons dus ook geen zin om te weten wat het wordt of om op deze ziekte te screenen. Even over eieren, volgens mij gaat het niet zo zeer om de salmonella, maar om de listeria bacterie die in rauwe eieren en melk zouden zitten.