Beste dames, ik heb nog ff een (minder fris) vraagje: Ik heb de laatste dagen zoveel last van afscheiding...... Voel het soms echt lopen. (sorry, klinkt vies, maar weet niet hoe anders te verwoorden) Herkennen jullie dit? is dat normaal? Ik kan me niet herinneren dat ik het bij de zw.schap van mijn zoon ook had. Bedankt vast!
@ Mispoes, ook ik heb veel last van afscheiding, de ene dag wat meer dan de andere dag. Volgens mij hebben heel veel vrouwen hier last van. Af en toe lijkt het of ik het ook voel lopen, maar dat is dan helemaal niet zo.
Sanne... ik kan me voorstellen dat je je onzeker voelt. Dit goed aangeven bij je intake en misschien kan ze dan een echo maken? Het is vast niks maar anders blijf je je zorgen maken! Inzake borstvoeding... Ik mag door mijn neurologische aandoening geen borstvoeding geven. Ik moet na de zwangerschap zsm weer aan de medicatie. Vandaag mijn manager gebeld en verteld dat ik zwanger ben, hij reageerde niet echt enthousiast terwijl het niet echt als een verrassing komt na mijn miskramen. Ach ja... hij bekijkt het ook op de zakelijke manier moet ik maar denken. Zo... ga nu eerst even ons bed opmaken en dan lekker slapen...zzzz x
@mispoes: ja hoor, heb ik ook. Dit is normaal tijdens de zwangerschap.Ik loop vaak te stressen omdat ik denk dat het bloed is, maar altijd loos alarm. @hilli: tijd aanpassen kan via: gebruikersinstellingen --> opties wijzigen (rechts in menu) --> datum en tijdinstellingen. Kies GMT+1 als tijdzone. @sanne: ik kan me voorstellen dat je schrikt, maar waarschijnlijk hoef je je helemaal geen zorgen maken (makkelijker gezegd dan gedaan). Gelukkig heb je vrijdag al een afspraak bij de gyn staan! @leverworst: 5 kilo kaneel!!! Haha! Ik probeer het echt helemaal te mijden. Maar het klopt wel dat iedereen iets anders zegt, dus we moeten ons ook niet laten gekmaken. Hier heb ik een afspraak gemaakt voor een 12-weken echo. Ook ben ik begonnen met het aflopen van de reeks artsen waarnaar ik verwezen ben (hier in Hongarije standaarprocedure), maar het schiet nog niet echt op. Moest een EKG (hartfilmpje) laten maken, maar die was 'niet 100% goed'. Moet dus terugkomen voor een hartecho. Wat een gedoe en bangmakerij zeg! Baal er alleen van dat ik alleen tijdens werktijd een afspraak kan krijgen. Volgende week dus cardioloog, maar ook huisarts (internistenonderzoek) en tandarts. Sjongejonge.
@ Noname, jammer dat je manager zo reageerde. Het is zoals je zegt, hij zal op een zakelijke manier denken @ Sanne, meid ik weet niet of je vrijdag ook een echo krijgt, maar vraag er anders gewoon om. Dat je je zorgen maakt is begrijpelijk, maar waarschijnlijk nergens voor nodig. Ik heb al een aantal keren bruinverlies gehad, ook behoorlijk in paniek geweest, maar gelukkig al 2 goede echo's gehad.
Leuk, had ik vandaag vrij, moet ik morgen weer werken, heb ik een slapeloze nacht.. Ik lig al vanaf kwart over 9 in bed en ik kan totaaaal niet slapen.. Heb vanavond wel weer even lekker met mijn paard voor de kar gereden, misschien dat ik daar een berg energie van heb gekregen? Nou ja, eens kijken hoe laat het nu weer wordt.. @Sanne, ik zou ook om een echo vragen.. Dan ben je zelf weer gerust gesteld.. @Mispoes, Ik heb er nu ook meer last van dan voorheen.. Heb ergens gelezen dat het er inderdaad bij schijnt te horen, vooral in het eerste trimester. @Noname.. Mijn baas reageerde gelukkig heel goed.. Ik ben de jongste van de afdeling en hij zei meteen: Aaahh nou wordt onze jongste telg ook mama Beter kun je je niet wensen, aangezien iedereen in mijn kamer (ik en 2 anderen) nu met zwangerschapsverlof is, er nog 1tje van de afdeling net met verlof is en er nog 2 mensen zwanger zijn.. En dat op een afdeling met 20 man.. Hij zal inderdaad zakelijk denken, terecht natuurlijk, maar dat komt heus wel goed.. Nou ik ga maar weer een tijdje tv kijken.. Weet het anders ook niet.. Wil niet op bed blijven kijken, vriendlief moet er vroeg uit en ik ben bang dat hij elke keer wakker wordt..
@ mamanama: Heel veel succes morgen, ik duim voor je! @ MvM: Tegen mij werd gezegd dat ik flessen volledig mocht vullen of elke dag een nieuwe fles pakken. Dit omdat sommige mensen slecht tegen de geur van urine kunnen. @ Hilli: wat een fijn cadeau van je ouders en schoonouders. Ik weet niet wat de juiste tijd is om zoiets te bestellen, maar veel winkels hebben wel een soort van garantieregeling, zodat je je bestelling nog kunt cancellen mocht er iets fout gaan, dus daar zou je naar kunnen vragen @ Muis31: Een goede echo, wat fijn, geniet er maar lekker van! @ Sunnyloud: Is het anders geen optie om de gyn te bellen om misschien wat gerustgesteld te worden door de telefoon? Kan me best voorstellen dat je je zorgen maakt. @ Rebbel: Wat fijn dat het bruinverlies is gestopt. @ Belle1978: wow, een bevalling van 2 uur en 40 minuten van je vriendin, das wel heel snel. Ik dacht dat ik al snel was (Ik werd om 4 uur wakker met weeën om de 5 minuten, en om 9.15 volledige ontsluiting, om 9.18 is mijn zoontje geboren. Was wel mijn eerste bevalling). @ NourElHouda: Jeetje zeg, opgenomen in het ziekenhuis. Doe een beetje rustig aan, en hopelijk gaat het snel beter met je en kun je eindelijk gaan genieten van je zwangerschap. Wel fijn dat je zon leuke echo had zeg @ Hilli: Over je vraag qua borstvoeding. Ik ga deze keer gelijk flesvoeding geven. Maar bij mijn zoontje heb ik wel borstvoeding geprobeerd. Wat ik toen deed was gewoon naar boven gaan en de visite beneden laten zitten. En dan weer naar beneden zodra ik klaar was. Na 3 dagen echter opgegeven, dus ik kan je vraag niet beantwoorden over hoe ik het na een tijdje zou doen. Al klinkt die draagdoek wel als een goed idee. @ Lieselke: Veel succes met je echo, laat je het even weten he het is afgelopen? @ Marieke11: Je bent niet de enige die dat dikker worden minder fijn vind. Ik kamp mijn hele leven al met een fors overgewicht. En na mijn laatste zwangerschap ben ik wel al de kilos van de zwangerschap kwijt, maar mijn buik is gebleven :x @ Rodelief: Fijn zeg een leuke echo. Geniet er maar lekker van! @ Wops: Wat fijn zeg, dat je even terug kan naar halve dagen. En je hoeft je geen zwakkeling te voelen hoor. Iedereen reageert anders op die hormonstertjes. Het enige wat er op zit is er aan toegeven en hopen dat het snel een stuk beter gaat! Heel veel succes bij de verloskundige morgen @ Juni: Gefeliciteerd met je zwangerschap en welkom @ Angelic: Gefeliciteerd met je zwangerschap en welkom @ Chevenne: Fijn zeg, een 100% vast contract. @ Gewoon Sanne: Als je het niet vertrouwt zou ik gewoon even je verloskundige opbellen. Al is het maar om gerustgesteld te worden. @ Mispoes: Qua afscheiding, ik heb daar ook last van. Sorry als ik nog mensen vergeten ben. Verder heb ik hier last van moe moe moe moe en nog eens moe, en mijn (.)(.) doen echt ontzettend zeer. Nouja, nu echt tijd om te gaan slapen, tis echt ver na mijn bedtijd. Welterusten dames en tot morgen!
Goeiemorgen, Heb net op de weegschaal gestaan en ben nog niets aan gekomen. Zijn jullie al aangekomen? Ben za 8 weken.
Hoi, Ik zou het leuk vinden om af en toe eens mee te posten en lezen! Ik ben er gisteren achtergekomen dat ik zwanger ben!! Heb een echo gehad bij de gyn en hij schatte dat ik uitgerekend ben rond 20 januari.
Welkom, Aude! Gefeliciteerd met je zwangerschap! Gezellig dat je hier mee komt lezen en posten! Ben je er pas gisteren achtergekomen dat je zwanger bent of is het gisteren voor jou bevestigd door de gyn?
@Juni en Angelic: Proficiat met de zwangerschap en welkom op het forum! Gezellig! @ Mispoes: Ik kan ook veel last hebben van W. A. Ik voel het dan ook lopen. In het begin kon ik er nogal van schrikken. Dacht dat de duivels toch waren gekomen. Gelukkig niet! Hier weer een dagje aan het werk. Heb van gisteren niet alles bijgelezen, maar dat komt nog wel. Morgen de intake bij de VK en dan gaan we een afspraak maken voor de termijn echo. Spanned!
wops wat jij schrijft over die brok in je keel en dat opboeren, dat heb ik ook, ik dacht net dat het misschien gewoon van alle zenuwen ed komt,of dat ik weer een probleem met mn slokdarm oid had(heb ik eerder domperidom voor geslikt, maar als jij het ook hebt zal het ook wel een zwangerschapskwaaltje zijn. Ik ga straks even die laurierdropjes halen,wat iemand als tip zei,hopelijk werkt het! Gister waren wij bij ons buren op de koffie en we hebben voor een prikkie hun 3in1 kinderwagen van jane mogen overnemen,is echt een supermooi,high tech ding en ziet er ut als nieuw, verder ook allemaal speeldingen(activitycentre enz) gekregn, en krijg hun gordijnen,die precies bij ons poeh beer thema passen. En mijn man zei gister dat ie de poeh beer boom op de muur wil gaan schilderen en dat die dan overloopt op het plafond,ik ben benieuwd.....hij gaat volgende week beginnen.
Hallo allemaal Gisteren even niets gelezen.....ben zo vreselijk moe dat ik gelijk met mijn dochtertje naar bed ben gegaan! Hoe is het met jullie???? Genieten jullie ook zo van de zwangerschap (als je goed nieuws hebt gehad)? Nou ik ga even bijlezen en kom vandaag nog wel even langs! Groetjes Bloem/Muis
Aan alle misselijken onder ons: hoe doen jullie dat met avondeten? Maken jullie nog dingen klaar, d.w.z. echt koken? Hoe lossen jullie het op als je al onpasselijk wordt als je aan het avondeten denkt? Ben benieuwd!
hee meiden hoe is het hier?? hopelijk nog veel mooie echo's gehad! en iedereen nog superzwanger! @hier: het gaat hier wel... meekletsen bij de juninodders is wel weer wennen moet ik zeggen, het gaat ook veel sneller... ik ben nog steeds aan het vloeien, weet iemand van jullie het mssn of dat kan. maandag leek het wel minder te worden, maar vanaf dinsdag blijft het gewoon lopen (sorry voor de details), wordt er erg moe van... bij de nodders wisten ze het niet... anders bel ik vanmiddag even naar de vk denk ik. mssn kan ik wel een echo krijgen om te kijken of alles weg is, heb sinds gister ook wat buikpijntjes nl. naja, was even benieuwd of alles goed gaat met jullie!
Surf ik zou sws even de vk bellen, sterkte! Aude gefeliciteerd en welkom! Binnen 2 jaar 2 kids?! Zozo!! Wij gaan heel binnenkort kijken bij Babydump (zo'n domme naam maar goed) is echt een leuke winkel volgens mij; ken het nu alleen van internet en de gids die ik besteld heb. De kamer gaat daar denk ik ook vandaan komen als ie in het echt ook zo mooi is!! Wij doen trouwens geen thema, vind ik niks aan. En zou ook lastig worden met al die verschillende knuffels die we al hebben Maar goed zo heeft ieder z'n smaak. Ik wil trouwens wachten met het vertellen op m'n werk als ik de echo heb gehad. Ik werk er nog niet zo lang (op die afdeling dan) dus ze weten niet eens dat ik 'bezig' was, dus dat scheelt! De misselijkheid en de moeheid verschilt bij mij echt per dag. Ik heb geen last van afscheiding, maar normaal had ik dat ook nooit.
het genieten van de zwangerschap vind ik nog moeilijk hoor... hoofdpijn blijft maar aanhouden, zit hartstikke verstopt en sorry voor de details ook nog eens mega aambeien dus naar de wc gaan is NIET prettig. moe moe moe, heb gewoon geen fut niets.... Baal ik wel flink van, kan gelukkig nu weer lopen dus ga proberen weer wat te wandelen vandaag ff wat energie opdoen. WElkom nieuwe zwangere! Surf ik zou zeker langs gaan, duurt wel lang zo en misschien moet je alsnog gecurriteerd worden.... (klinkt heftig hoor maar valt reuze mee en dan is het kamertje wel ineens heel mooi schoon voor volgend beebje zo dacht ik tenminste toen). Maandag intake bij de vk. Moet je weer de hele fam geschiedenis erbij halen...(heb ik toch vorige keer ook al gedaan...) maar goed. Ik heb ineens sinds gisteren de kriebels dat het er twee zijn. had ik namelijk bij de mk ook en ik maak er wel veel kans op.... Zijn er trouwens nog meer mama's die NIEt willen weten of het een jongetje of een meisje wordt..... Ik wil het namelijk echt niet weten van te voren maar lijk daar tegenwoordig 1 van de weinigen in te zijn... (misschien ook leuk idee om dat op de zwangerschapslijst erbij te zetten wie wat....?) Goed ik ga happie eten en aan de verslagen.
Ha! Ik had laatst verteld dat ik het wel wil weten en mijn vriend twijfelde. Nu is ie om! Zonder dat ik wat heb gezegd ofzo; hij vindt het toch wel een mooi idee om daar de laatste maanden van de zwangerschap samen van te genieten. Zei ie vanmorgen even tussen neus en lippen! Hopelijk voel je je snel wat beter Lefbekkie....beterschap!