Januari 2010 Mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door cruella, 22 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hilli

Hilli Fanatiek lid

26 dec 2007
    1.864
    0
    36
    Goeimiddag allemaal!

@Angelic en Aude: Welkom en een dikke proficiat!

@Chevenne: Wow nice 100% vast contract. Is dat dan hetzelfde als vast benoemd zijn? Zo heet dat hier in België. Dan kunnen ze je niet meer zomaar onslaan. En groep 8 is echt nog een dankbare leeftijd hé. Ik heb dit jaar stage gedaan in het vijfde leerjaar, dat is groep 7. Vond het zo leuk dat ze al wat begonnen te puberen. Je kan daar echt al goede gesprekken mee hebben.
    Ik ben ook nog niets aangekomen. Zal nog wel komen, want ik kan het snoepen niet laten :)

@Sanne: Ik denk nu ook niet dat het erg is hoor. Maar wel goed dat je vrijdag al naar je vk kan. Dat is morgen al. Nog eventjes geduld. Komt wel goed hoor.

@Mispoes: Hier ook veel last van afscheiding. Ik verander vaak 's middags al van slipje. Vind het ook niet zo smakelijk en aangenaam, maarja :) We kunnen er niet veel aan doen hé. Ik heb al wel inlegkruisjes ingeslagen. Veel gemakkelijker :)

@Lynd: Bedankt voor de info over de tijdsinstelling! kHeb het gevonden :)

Alles goed met iedereen?
    Hier alles goed buiten abnormaal moe. Ik ben rond half 10 uit mijn bed gerold, wat laat is voor mij. Maar ben nu alweer kapot. Ik kruip er zometeen maar weer even in :D Gelukkig kan ik 's nachts nog goed slapen.

2. noname

noname Bekend lid

18 aug 2008
    679
    0
    0
    Surf... met mijn 'natuurlijke' miskraam heb ik zeker 2 weken gevloeid. Maar als je veel buikpijn hebt kan het zijn dat er nog wat weefsel zit. Anders voor de zekerheid de vk bellen..misschien kunnen ze dan een echo maken om te checken of je echt 'schoon' bent. Sterkte meid.

.???.. ik weet niet meer wie het vroeg maar wij willen ook niet weten wat het word. Het is ons 2e kindje en de verrassing tot het einde is ons vorige x erg goed bevallen.

xx een erg vermoeide noname

3. Aude

Aude Bekend lid

8 jan 2009
    776
    0
    0
    Niene, ik weet het nog maar sinds gisteren en de gyn ook:)
    was in febr. met de pil gestopt en er kwam geen ongesteldheid meer, dus na wat onderzoeken had ik van de gyn primolut gekregen die ik netjes tot vorige week zaterdag geslikt heb. Binnen 2 a 3 dagen had ik een bloeding moeten krijgen, maar die was er gisteren nog niet dus had ik naar de gyn gebeld en die zei kijk het nog een paar dagen aan en anders moet je toch maar een testje doen.
    Vond het maar raar want ik kon helemaal niet zwanger worden, volgens de gyn zou het ook wel even duren voordat ik zwanger zou worden en moest ik eigenlijk volgende week met clomid beginnen... maar ahfin gisteren een testje gedaan en binnen 1 sec een dikke positieve streep! Helemaal beduusd en ik mocht gelijk komen van de gyn om te kijken hoever ik ben.. Ik ben dus dolgelukkig!

Misschien ben ik wel een aparte dat ik niks gemerkt heb, maar ik heb totaal nergens last van... afkloppen:)... ik weet wel hoe jullie je voelen hoor, mijn vorige zwangerschap was ik ook heel moe en misselijk. Het komt mij wel goed uit nu, want ik heb nog zo een kleintje lopen die veel aandacht vraagt;)

Wat ik zou willen weten is of jullie een nekplooimeting gaan laten doen? De gyn begon er gisteren gelijk over, maar ik heb dat de vorige keer helemaal niet gehad en is het ook niet besproken.
    Ik maak me een beetje zorgen want ik vermoed dat hij dat voorsteld omdat ik primolut heb geslikt terwijl ik zwanger ben, maar toen ik vroeg of dat kwaad kon zei hij dat de kans nihil was dat de kleine er iets van opgelopen heeft.

4. Essie79

Essie79 Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.473
    0
    0
    Nee wij laten dat niet doen.

5. Angelic

Angelic Actief lid

13 apr 2008
    252
    0
    16
    Wij laten wel een nekplooimeting doen. Dit niet met reden om de kleine weg te laten halen indien de kans op het Down-Syndroom echt aanwezig is. Maar om niet voor verrassingen te komen staan en ons er al bij voorbaat goed op voor te kunnen bereiden mocht de kleine dan daadwerkelijk het Down-Syndroom blijken te hebben.

Het lijkt me namelijk heel erg om geheel onvoorbereid hiermee geconfornteerd te worden. Je gaat er bij een verhoogde kans natuurlijk niet gelijk van uit dat het daadwerkelijk zo zal zijn, maar je kan je er in ieder geval waar nodig in verdiepen en op voorbereiden (voor zover mogelijk). Maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke mening :)

6. Lefbekkie

Lefbekkie Bekend lid

16 apr 2007
    682
    0
    0
    Onderwijs en jeugdhulpverlening
    Kudelstaart
    Zo voel me ff wat beter, hoofdpijn begint iets te zakken.
    Tip voor de misselijke mensen onder ons, althans doe ik heb savonds ook geen zin om te koken, het idee alleen al....kook dus smiddags al of zet alles zo klaar dat manlief de laatste dingen kan doen.

Net ook op de weegschaal, afgevallen zelfs (5 kilo) was ik bij Micha ook en is uiteindelijk nog hoop bijgekomen maar goed. Leuk dat er meer zijn die het geheim willen bewaren!

Nekplooimeting. We hebben het bij Micha niet gedaan en ik heb er geen moment spijt van, eigenlijk wilde ik deze zwangerschap als het even kan helemaal geen echo's na de termijnecho meer... Klinkt beetje vaag, maar zal het uitleggen.

Bij 20 weken echo van Micha konden ze zijn nier niet goed zien dus moest ik bij 30 weken terugkomen. Daar werd toen gezien dat er een giga hersenkamerverwijding was dus werd ik doorgestuurd naar het VU en hebben we allerlei onderzoeken gehad en scans. Ons kind was levensvatbaar maar na de geboorte zou pas blijken hoe erg het zou zijn, we moesten eigenlijk uitgaan van ernstig gehandicapt en zo. Daarnaast zou hij maar 1 nier hebben, maar goed dat is alles meegevallen.
    Je kunt je voorstellen dat onze laatste 10 weken niet echt een pretje waren en de roze wolk behoorlijk weg was. Je weet gewoon niet wat je kan verwachten en na de geboorte was onze eerste opmerking weet ik nog, het ziet er van buiten goed uit. Hoe het kan weten de artsen nog niet want op alle scans, mri's echo's en noem maar op was de verwijding te zien, maar Micha is kerngezond!! Een wonder zo zei de professor waar we bij onder behandeling stonden zelf ook. Micha mist een nier, maar die is nooit aangelegd en daar kan hij in principe 100 mee worden, maar dat hield wel in dat we de eerste 3 weken na zijn geboorte onwijs vaak in het ziekenhuis hebben gezeten en hij allerhande onderzoeken moest ondergaan. Was niet leuk, pas na de eerste maand konden we echt gaan genieten van ons Dubbele wonder, want het blijft bizar.

Die spanning willen we nooit meer. we hebben in die tijd ook vaak de vraag gehad, wat als je het met 20 weken had geweten had je het dan laten weghalen. Goed achteraf he blijkt dat hij kerngezond is. Natuurlijk weet ik dat er uitzonderingen zijn noem maar op en bijzondere gevallen, maar ik vind niet dat wij mogen beslissen over leven en dood. Wij gingen uit van het ergste eigenlijk maar maar het was welkom dit was het kindje wat bij mij groeide en wat aan ons werd toevertrouwd, wie was ik om dat weg te laten halen.....

Ik kan me heel goed voorstellen dat als je risico loopt dat je het wil weten hoor, maar wij willen bewust kiezen voor het kindje, hoe het ook is of wordt het is welkom! En daarnaast nogmaals, die spanning van de laatste 10 weken zwangerschap vorige keer voor mij nooit meer.....

7. Lefbekkie

Lefbekkie Bekend lid

16 apr 2007
    682
    0
    0
    Kudelstaart
    Nogmaals begrijp me goed ik kan me ook goed voorstellen dat je het wel wil weten van te voren hoor.....

Maar dat je bewust een kindje weg laat halen omdat het niet is zoals jij wil....omdat het niet voldoet aan jouw maatstaven (of die van de wereld om ons heen)....nee daar kan ik niet aan.

8. Essie79

Essie79 Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.473
    0
    0
    Jeetje Lefbekkie wat een verhaal joh! Wat een wonder inderdaad, gelukkig!! Ik vind voor beide kanten wat te zeggen, maar wij kiezen er dus ook niet voor. Vind het geen meerwaarde, maar bespreek het nog wel tijdens de intake neem ik aan.

@KOKEN: Hee hallo! Wat is er gebeurd met de geemancipeerde mannen? Overdag koken, dingen klaarzetten.....?! Op zich kook ik meestal omdat ik het leuk vind, maar als ik me niet lekker voel of wat dan ook, dan kookt mijn vriend gewoon! En ook wel eens als ik geen zin heb en hij wel zin heeft om te koken. Hij kookt ook altijd voor zichzelf als ik avonddienst heb.

Vandaag is MvM langsgeweest voor de 1e keer, en ik heb het boek binnen! Die ga ik nu eens ff lekker doorbladeren :)

9. maranka

maranka VIP lid

27 mrt 2007
    10.842
    0
    36
    * Leest weer even mee*

Hier alles prima. Af en toe een vlaag van misselijkheid. En vermoeid. Maandag de intake bij de VK.

Groetjes Maranka

10. Lefbekkie

Lefbekkie Bekend lid

16 apr 2007
    682
    0
    0
    Kudelstaart
    He Maranka ik ook! Sterkte met de kwaaltjes!

Essie, blijft een verhaal ja, elke keer als ik het vertel oid voel ik me weer zo dankbaar met ons kleine apie. Oke als we aan tafel weer eens heerlijk de strijd om het eten hebben niet altijd hoor haha, maar nee als ik me indenk waar we ons op voorbereid hadden en wat een wonder het werd!!! Meer nog als normaal.

11. Aude

Aude Bekend lid

8 jan 2009
    776
    0
    0
    Ik weet het nog niet of ik het ga doen, mijn eerste reactie was gelijk ja waarom niet? Maar ik ben me er in gaan verdiepen en er wordt gekeken hoe groot de kans is op een afwijking. Je kan dus ook onnodig in onzekerheid zitten.
    Lefbekkie als ik jouw verhaal lees dan snap ik heel goed dat je het niet meer wilt, en ga ik helemaal twijfelen stel je voor dat je het weg had gehaald.

Als het gaat om een kindje met down syndroom zie ik niet in waarom je het weg moet halen ( mijn mening hoor..)

Ik zal er vanavond nog eens met mijn man over praten, ik heb nog 2 weken bedenktijd.

12. Aude

Aude Bekend lid

8 jan 2009
    776
    0
    0
    Er werd nog gevraagd of we het geslacht wilden weten, wij wel.. ik ben veel te nieuwsgierig!!!! Ik ben heel erg benieuwd wat het dit keer word...

13. Angelic

Angelic Actief lid

13 apr 2008
    252
    0
    16
    Wij willen het ook weten hoor. Pure nieuwsgierigheid en gericht kunnen shoppen! Het maakt ons namelijk niks uit of het een meisje of een jongen is.

14. woops

woops Niet meer actief

#1954 woops, 11 jun 2009
    Laatst bewerkt door een moderator: 11 jun 2009
    Hoi,

Even een berichtje.
    Bij de verloskundige geweest en we hebben heel wat vragen beantwoordt.
    Ik krijg 28 Augustus de 20 weken echo en tussendoor niets meer helaas.
    De andere echo`s heb ik al gehad met 4w6d en 6w6d.
    15 Juli gaan we weer op controle en dan zullen we het hartje hopelijk mogen horen.
    Heb vandaag voor de 1e keer moeten overgeven en heb me ziek gemeld.
    Voel me zwaar k......!
    Ik ga nu even op bed liggen want de misselijkheid komt weer opspelen.

Groetjes

@Geslacht,
    Wij willen het niet weten

@Extra onderzoeken,
    Doen wij ook niet, het is welkom zoals het geboren wordt

15. Essie79

Essie79 Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.473
    0
    0
    Hee Wops voor zover ik weet krijg je bij elk bezoek het hartje te horen! Enne, beterschap! En lekker je vriend laten koken he ;)

Ik wil dus graag de echo 'pas' bij 10 weken, daarna idd pas weer bij 20. Zo blijft t een btje verdeeld (dit geldt natuurlijk niet voor de meiden bij wie een eerdere echo noodzakelijk is/was).

Oja ik heb wel weer een vraag: weten jullie de namen al? Wij wel!

16. ruby82

ruby82 Actief lid

30 dec 2008
    238
    0
    0
    amsterdam
    Zometeen mijn echo!!!! Spannend, ben zo zenuwachtig!! :$

17. Essie79

Essie79 Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.473
    0
    0
    Succes en vooral veel plezier!!

18. woops

woops Niet meer actief

@ruby,
    Succes en zeker spannend meid.

Ik vind het wel erg jammer dat ik geen echo meer krijg zo rond de 12 weken, dan zag je tenminste echt al een kindje.
    Op m`n 2e echo`s zie alleen een vlekje zeg maar.
    Nou ja ik moet vertrouwen op m`n lichaam dat het gewoon goed zit.
    Ik verlang nu wel heel erg naar het moment om het hartje te horen want dat is nu eigenlijk m`n enige houvast zeg maar wat over 5 weekjes gaat gebeuren.

19. Essie79

Essie79 Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.473
    0
    0
    Komt goed Wops.

20. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

10 apr 2009
    4.080
    65
    48
    Zoetermeer
    Heb even niet teruggelezen, maar alleen een ego-bericht...sorry!

Maareh.....onze 2e echo vandaag, was toch helemaal goed! Het hartje klopte goed en de uitgerekende datum mag blijven staan.
    We zijn zoooooooooooooooooo opgelucht!
    We gaan dit weekend weg, dus spreek jullie maandag weer!

Deel Deze Pagina