Januari 2010 Mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door cruella, 22 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. woops

woops Niet meer actief

Dank jewel, ik geloof daar ook wel in.;)
    Heb trouwens enkele foto`s in m`n album gezet, dus iemand die wil kijken, kijk maar.

@mama,
    Helemaal toppie dat de echo goed was, ga maar lekker van je weekendje genieten.

2. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    hee meiden,

op jullie advies toch maar even de vk gebeld, ze heeft meteen de gyn gebeld of ik er tussen kon voor morgen. kon ik meteen al terecht, snel naar het ziekenhuis gegaan en nu al weer thuis. het ziet er allemaal goed uit, ze hebben inwendig onderzoek gedaan en een inwendige echo... er zit nog wat verdikt slijmvlies, maar hij zei dat dat te verwaarlozen was, het zag er mooi uit zei de gyn... ik vroeg nog even wanneer het vloeien dan gestopt moet zijn en hij zegt binnen een paar dagen... dus dat zou mooi zijn...
    nou ben weer weg, maar dan zijn jullie op de hoogte...

3. Lefbekkie

Lefbekkie Bekend lid

16 apr 2007
    682
    0
    0
    Onderwijs en jeugdhulpverlening
    Kudelstaart
    Surf fijn dat het er goed uitzag.
    Wops gaaf hoor die foto's, ennuh je kan altijd zelf nog gaan voor een pretecho of zoiets hoor haha.

Namen....nou de meisjesnaam die we vorige keer hadden hebben we toen op het laatste moment moeten veranderen (mijn zwager kreeg 3 maanden eerder zijn kleine en had onze meisjesnaam). De jongensnaam zijn we inmiddels wel uit en de meisjesnaam die we uiteindelijk hadden vorige keer vinden we nu niet meer leuk...grrr en we kunnen het er maar niet over eens worden. Onze zoon heet Micha Johannes (spreek uit migggggga niet mischa zoals vaak gebeurd helaas) en de volgende eventuele zoon wordt Boaz Marcus maar meisje....moeilijk hoor

4. Aude

Aude Bekend lid

8 jan 2009
    776
    0
    0
    Wij hebben de namen niet meer... we hadden er zoveel na de eerste zwangerschap maar daar zijn we opeens allemaal op uitgekeken.

5. Essie79

Essie79 Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.473
    0
    0
    #1965 Essie79, 11 jun 2009
    Laatst bewerkt: 11 jun 2009
    Gefeliciteerd Mamanama!!! Geweldig joh!

Fijn Surf! Dat is een hele geruststelling neem ik aan.

Oja Wops een prectecho kan natuurlijk altijd :).

Oh Lefbekkie dat meen je niet!!! Das balen...daar ben ik ook al jaren bang voor ja. Welke was het als ik vragen mag?

Jeetje Aude dan waren dat ze toch niet hoor (weet je er nog een paar van?)!! De meisjesnaam heb ik al een jaar of 15 haha! Jongensnaam was wel veel moeilijker, maar die staat nu ook wel vast. Die hebben we sinds een paar maanden pas, dus wie weet raken we er nog op uitgekeken ;)

6. Xmas06

Xmas06 Niet meer actief

Meiden,

Ik ben hier niet zo vaak te vinden maar ik wilde toch even doorgeven dat mijn echo van vandaag goed was!

Weer 2 stevig kloppende hartjes en het termijn kwam precies overeen! :)

Ben weer helemaal happy!!

Hoop dat jullie je allemaal goed voelen!!
    Meiden met goede echo's , ook gefeliciteerd!! ;)

Liefs Eleni

7. Belle1978

Belle1978 Niet meer actief

Wops, zoals iemand anders ookal opperde: je kunt een "pretecho" laten maken bij een commercieel echobureau. Mijn zus vertelde mij dat zij regelmatig een echo heeft laten maken. Dat vond ze gewoon fijn. En toevallig was haar verloskundige ook nog eens scheutig met het maken van een verwijsbrief maar anders kost het je zo rond de 50 euro. Is niet gratis maar ik kan mij hartstikke goed voorstellen dat je je kindje met 12 wk nog wilt zien. Ik heb dat zelf ook wel. A.s. maandag heb ik mijn termijnecho en misschien ga ik ook nog wel een keertje extra. 10 weken wachten op de volgende vind ik ook hartstikke lang...

8. Essie79

Essie79 Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.473
    0
    0
    Wauw Eleni fantastisch!!!

9. chevenne

chevenne Fanatiek lid

17 mei 2009
    1.073
    0
    0
    @ Hilli
    Vast contract is inderdaad hetzelfde als vast benoemd zijn. Ik had al een gedeeltelijke vaste benoeming, met een tijdelijke uitbreiding, maar die tijdelijke uitbreiding wordt ook een vaste benoeming. Ik heb dus een volledige baan (voor de onderwijsmensen een 1,0 werktijdfactor) voor vast.

Voor de misselijken, blijf echt bezig en ondertussen kleine beetje eten. Dat helpt echt. Op het moment dat ik dus echt in bed ging liggen, afgelopen zondag, ging ik overgeven, terwijl als ik gewoon mijn gangetje wat ga, houd ik het binnen. Het misselijke gevoel blijft, maar het blijft wel binnen.

Ik lig nu even op bed, moet zo weer naar mijn werk, kennismakingsbijeenkomst met nieuwe directeur. Ik ben echt aan het aftellen naar de vakantie.

10. Aude

Aude Bekend lid

8 jan 2009
    776
    0
    0
    hey essie79 ik had voor een jongen bijvoorbeeld op één staan tristan en een meisje maud. Maar ik vind ze opeens zo gewoon..
    Het wordt echt heel moeilijk!
    In ieder geval fijn dat de namen al vast staan voor je!

11. Aude

Aude Bekend lid

8 jan 2009
    776
    0
    0
    Belle1978 waarom krijgt iedereen zo weinig echo's? Ik kreeg bij mijn vorige zwangerschap iedere keer een echo als ik op controle moest.
    Ik heb zelfs nog een pretecho laten doen maar dit is inderdaad heel prijzig, je kan ervoor kiezen om deze in 3D te bekijken en deze mee te krijgen naar huis op dvd.

12. woops

woops Niet meer actief

Helaas heeft het voor mij vanmiddag niet zo gewerkt, ik was ook bezig maar ineens voelde ik het weer opkomen en ja hoor deze keer kwam het er dus echt uit tot 3x toe.
    Gelukkig was m`n mannetje thuis en heeft me echt heel heel goed gesteunt.
    Hij zei al tegen mij je moet het gewoon laten gaan maar ik wil met alle kracht dat ik heb alles binnen houden maar als het eenmaal eruit moet moet je het laten gaan.
    Maar dat vind ik zo moeilijk.
    Sorry maar het kwam m`n neus uit, bah bah wat was ik even beroerd.
    Maar ik snap wel wat je zegt, als je bezig bent heb je afleiding en meestal helpt het wel. ;)

13. woops

woops Niet meer actief

Ja ik vind 3 echo`s ook maar weinig hoor.
    Je krijgt zo ongeveer standaard rond 12 weken 20 en 36 weken.
    Mag van mij wel om de 4 weken ofzo, maar ja wij maken de regels helaas niet.
    Ik ga waarschijnlijk tussendoor dus wel zelf echo`s laten maken, dan maar een beetje geld uitgeven.

14. Essie79

Essie79 Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.473
    0
    0
    Ja zo'n prectecho is toch geweldig, 3D en dan een DVD ervan. Gaaf! Ga ik ook zeker doen. Heb gehoord dat het mooist is rond de 25 weken.

Aude: die namen staan inderdaad ook in de top 20 ofzo. Mijn namen allebei niet! Dat vind ik toch wel belangrijk. Succes met nieuwe verzinnen!

Wops wat naar voor je zeg! Gatver..... Is lastig, maar blijf je wel bedenken dat het voor een fantastisch doel is he ;)

15. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.675
    1.433
    113
    Ik zag een van de nieuwe dames vragen (sorry naam even kwijt) waarom begint ze nu over de prenatale screening en vorige keer niet, dat komt omdat het tegenwoordig verplicht is dat ze het noemen. Wij wilden het niet en moesten ook een formulier ondertekenen dat we voldoende info hadden gekregen en wat onze keus was. Het heeft dus niks te maken met het denken van problemen.

@ mamanama wat gaaf dat alles toch goed is, nu dus lekker genieten.

Echo heb ik volgende week bij 11 weken vk doet het eigenlijk nooit eerder gaf ze al aan dus nog 1 weekje spanning.

sinds gisteren ziek, heb denk ik even een buikgriepje kan wel naar de wc blijven rennen zucht. Nu dus lekker rustig aan doen, en koken ach dat doet mijn man toch al vaker dan ik en momenteel eet ik waar ik zin in heb, vlees krijg ik dus echt even niet weg dus dan niet, zo nu en dan een droog worstje is toch ook vlees ;).
    Ben er weer vandoor.

16. Niene

Niene Actief lid

28 mrt 2009
    218
    0
    0
    @ mamanama: wat geweldig dat alles goed was. Wat een opluchting! lekker weer gaan genieten!

liefs Niene

17. Aude

Aude Bekend lid

8 jan 2009
    776
    0
    0

Vind ik ook, wil nu ook weer een naam die je niet al te vaak hoort!
    Mocht je nog een leuke naam weten...:p...

18. Lefbekkie

Lefbekkie Bekend lid

16 apr 2007
    682
    0
    0
    Onderwijs en jeugdhulpverlening
    Kudelstaart
    Essie, eerst hadden we Norah Joelle maar goed nichtje ging dus ook Norah heten en tot Faya Neomi, maar goed vinden we nu echt niets meer....grrr moeilijk hoor wij zijn steeds eerst uit de jongensnaam haha, Micha wisten we ook al LAAAANNNNGG voordat we zowieso zwanger waren zelfs.

19. Hilli

Hilli Fanatiek lid

26 dec 2007
    1.864
    0
    36
    @Namen: Als we een meisje krijgen, dan weten we de naam al. Jongensnamen vinden we heel moeilijk. Meisjesnamen kan ik er zo een aantal opnoemen.
    De meisjesnaam die bij ons op één staat is trouwens een echte Hollandse naam :D Komt hier dus niet veel voor.

@Mamanama: Wat goed! Ben blij voor jullie :) Zo zoe je maar hé, te vroeg een echo is ook niet altijd goed.

@Eleni: Wel af en toe eens langskomen hé. kVind het spannend dat we tweelingmama's hebben.

@Echo: Krijg je in NL alleen maar een dvd als je een pretecho laat maken? Ik mag bij de 12 weken echo een dvdtje meebrengen en dan wordt alles daar opgezet. Moet ik niet voor bijbetalen.

20. sweetcandie

sweetcandie Fanatiek lid

29 jul 2006
    2.564
    0
    0
    Belgie
    Hallo dames,

Hoe is het hier. Ik heb gisterenavond bloedverlies gehad. Het is wel opgehouden, ik veeg nog een beetje oud bloed..

Ik heb mijn huisarts gebeld en die zei dat het normaal is en vroeg wanneer ik de echo had. Dat is dus 18 juni. Ik heb met mijn dochtertje ook bloedverlies gehad, was wel even schrikken, want het is net alsof je ongesteld bent. Maar is alleen bij het vegen zeg maar.

Maar nu vraag ik mij toch af, is het nu wel goed en moet nog 1 week wachten, Wat vinden jullei dat ik moet doen. Gynacoloog bellen, Vind het wel stom, want in Nederland had ik de verloskundige gebeld en kon dezelfde dag komen en toen had ze voor mij een echo. Was ook rond 7 of 8 weken.

OH ik hoop dat het goed gaat.

Deel Deze Pagina