Januari 2010 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Chrissy84, 7 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nienke18

nienke18 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    1.197
    0
    0
    Consultant
    Boskoop
    Luna86, ik wil best overgaan naar 180+6, maar ze komt nog 6 keer voor een voeding, dus ook ’s nachts nog. Als we naar 180 + 6 overgaan, zou je eigenlijk op vier voedingen moeten zitten, anders krijgt ze teveel. Denk dat ik even het cb bel en kijken wat die zeggen, zit nl ook nog met haar ontlasting.
    Als we Sara op haar rug leggen, valt haar hoofdje altijd om. De ene keer is dit naar rechts en de andere keer is dit naar links. Op haar buik kijkt ze ook allebei de kanten op.

Blaine, de laatste keer was vorige week maandag, woog ze 4,6 kilo. Dus om dan nu al op 180+6 te gaan zitten is wel erg hoog. Denk dat ik inderdaad met het cb even ga overleggen. We zijn nl ook vorige week overgestapt op comfort en toen is de ellende eigenlijk begonnen. Goed voor de ontlasting, maar niet voor de honger.

Ankje, wij geven ook gewoon de nachtvoeding en proberen het niet meer te rekken. Ze red het gewoon niet, maar ze laat er maar drie uur tussen de voedingen. Dan begint ze echt te krijsen. Afgelopen nacht had ze om 23:00 de fles gehad en om 2:00 kwam ze alweer.
    Wat en verhaal van die aannemer, zou inderdaad eens goed informeren waar je recht op hebt. Misschien ook even de rechtsbijstand bellen als je daarvoor verzekerd bent, misschien hebben die nog ideeën.

Ise, Sara had last van snotoogjes en bij zij de kraamhulp na 2 weken even langs de HA gaan. We hebben een zalfje gekregen en het was binnen drie dagen weg. Zou gewoon even je eigen gevoel volgen.

Mamamana, Wij zijn om de ontlasting iets beter te laten verlopen overgegaan op comfort voeding. Dat werkte wel, op geheel comfort had ze na elke voeding in ene een poepluier, dus weer moeten minderen en nu doen we half om half.

Woops, Mijn mannetje slaapt ook als een os en door het snurken heen. Gisteren zei hij wel heel lief (aangezien ik er ’s nachts elke keer uitga) dat ik anders een nachtje bij mijn ouders moet gaan slapen om bij te komen.

Gina82, ik ken verder ook niemand hier goed. Kom zelf uit de buurt van Alphen a/d Rijn, ligt dichtbij Rotterdam.

Afgelopen nacht dus niet zo'n beste nacht gehad. Om 23:00 de laatste fles gegeven en om 02:00 had mevrouw vrolijk weer honger. Begin het onderhand wel een beetje vermoeiend te vinden dat gezeur met die voedingen. Ga straks eerst eens het cb bellen, want ze zit al op 150+5, maar red het nog steeds niet met 5 voedingen. Misschien toch maar eens Friso extra gaan proberen, maar we zijn al zo aan het klooien met al die voedingen dat ik het gewoon even niet meer weet.
    Mijn mannetje bood wel heel lief aan om mij een nachtje bij mijn ouders te laten slapen, zodat ik even kan bijkomen. Misschien moet ik die kans maar een keer pakken. Nu ligt mijn droppie gezellig naast me op haar speen te sabbelen.

2. Ankje

Ankje Fanatiek lid

1 mrt 2009
    3.746
    0
    0
    magazijnmedewerker/reachtruckchauffeur
    Almere-Buiten
    Nienke: Bedankt voor de tip.
    Ik had mijn rechtsbijstand al gebeld, maar ik ben niet verzekerd voor dit soort zaken.
    We zijn ook lid van Vereniging Eigen Huis. Ik word door hun vrijdag terug gebeld.

Misschien ook wel verstandig om dat weg te gaan….maar ja, tegen mij wordt het ook gezegd en ik doe het ook niet hahahaha

3. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

10 apr 2009
    4.080
    65
    48
    Zoetermeer
    @Nienke: Tessa krijgt nu Omneo tegen de krampjes....kan je dat dan ook mengen met de Comfort? EN is COmfort ook van Nutrilon?

4. nienke18

nienke18 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    1.197
    0
    0
    Consultant
    Boskoop
    Net het cb gesproken en die raden toch aan om over te gaan op Friso extra, dus ga mijn meissie maar even aankleden en mezelf ook niet onbelangrijk en dan gaan we maar een pak Friso extra halen.

5. kAAtje76

kAAtje76 Actief lid

26 feb 2006
    120
    0
    0
    Maarssen
    @mamanama: ik lees dat jij net zo’n lieve man hebt als ik, v.w.b. het strijken. Ik heb er namelijk geen geduld voor. Een enkele broek, overhemd of de sierrand van Senna haar lakens strijkt hij.

@juni: heerlijk die langere nachten, nog even en ze slaapt de hele nacht door.

@luna: ik ben benieuwd welke locatie in Maarssenbroek jij in gedachte hebt?

@woops: Senna hoefde ik ook niet wakker te maken om 23:00 voor de fles. Ze dronk hem wel op, maar kwam gewoon om 3 uur weer. Afgelopen week heeft ze dus ook van die nachten van 19:00 tot 3:00 gehad. Sinds eergisteren heb ik de hoeveelheid voeding opgehoogd (naar 150+5) en gisteren sliep ze van 20:00 tot 5:00 en vannacht van 22:00 tot 7:00. Doordat ze ’s morgens al op andere tijden uitkomt is de late avondfles nu dus ook verschoven van 19:00 naar 22:00. Soms laat ik haar wel even een halfuurtje wachten om “mooi” uit te komen. Als ze de fles wil dan laat ze dat duidelijk merken, ik voed haar dus wel op verzoek, maar ze heeft een redelijk constant schema van zichzelf.

@ankje: ik kan alleen nog maar toevoegen aan de reacties van de anderen dat ik het zo ontzettend vervelend voor jullie vind. Ik hoop dat er op de één of andere manier toch nog iets van jullie geld terug te halen is of dat er nog wat werk wordt gedaan, sterkte :(

Wij gaan zo een verrassingsbezoekje brengen aan oma-oma (de oma van mijn vriend). Ze is 90 en is helemaal opgeleefd vanaf het moment dat wij vertelden dat we zwanger waren. Verder moet ik nog naar de apotheek om mijn spiraaltje op te halen die volgende week in het ziekenhuis geplaatst wordt (joepie) en ga ik op zoek naar een 250 ml difrax fles in het paars, genoeg te doen dus.

Iedereen een fijne dag en geniet van het mooie lenteweer.

6. Djuke

Djuke Bekend lid

Hoi hoi,

@Ankje:
    Wat een ellende zeg! Ik moet zeggen dat ik er al een beetje bang voor was dat dit ging gebeuren. Wij hebben vorig jaar ons huis verbouwd en dat ging zo anders dan bij jullie. Wij hoefden bijvoorbeeld helemaal niet aan te betalen, kregen gewoon 2x een rekening. Halverwege voor de materialen en achteraf voor de gemaakte uren. Onze aannemer werkte met een open begroting. Hij is 100% betrouwbaar dus als je wilt kan ik je zijn nummer wel pb'en. Het bedrijf zit dan wel in Brabant maar ze gaan wel vaker het land in voor speciale klussen.

@Woops: wat krijgt Mykeda weinig voedingen! Ik sta er echt van te kijken. Dat ze weinig drinkt ok, maar ze komt ook zo weinig! Maar goed, als ze goed plast en blijft groeien is het op zich niet erg. Kan me je zorg wel goed voorstellen hoor, Tristan is ook een moeilijke drinker en het is toch gewoon eng.
    Heb je al andere flessen geprobeerd? Wij hebben nu de Born Free, een anti-lucht fles. En daar drinkt Tris heel mooi rustig uit. Misschien is dat ook wel wat voor Mykeda.

Nachtje elders slapen:
    Meiden, gewoon DOEN! Wij zijn afgelopen weekend even met zn tweetjes weg gegaan. Ondanks dat ik continue mn mobiel aan het checken was, was het toch heerlijk en zijn we echt even bij gekomen. Het is ook niet nix, 7 weken iedere nacht eruit.
    Dus Nienke, neem het aanbod van je man aan! Echt hoor!

Hierzo: kan ein-de-lijk voorzichtig melden dat het beter gaat. Afkloppen natuurlijk! Maar sinds Tristan sinds vorige week alleen nog maar Friso Standaard krijgt, lijkt hij veel rustiger geworden te zijn. Ook heeft hij nu zo'n inbakerslaapzak en een speciale anti-lucht-fles. Het resultaat is dat hij een ritme lijkt te krijgen. Overdag om de 3 uur ca 100 cc drinken, 's-avonds bunkeren (dan wil hij ineens continue drinken om het tekort van overdag aan te vullen) en 's-nachts slapen tot een uur of 3. Flesje erin en hij gaat braaf weer slapen tot een uur of 7.
    Vannacht hadden we trouwens een record. Hij heeft van 23.00 tot 4.45 uur geslapen!!!!!!!!!!!!!! Goed he! Hopen dat hij deze stijgende lijn volhoudt!

Ow ja, heb ook voor het eerst weer op de echte Djuke gezeten. Ging op zich best aardig. Ben alleen mn conditie kwijt, heb overal al gezocht maar kan m nergens meer vinden. Hebben jullie nog suggesties?? :D

7. Hey meiden

Ankje, wat ontzettend klote. Natuurlijk zie je dit soort dingen alleen op TV. Ik hoop dat jullie er met RB uitkomen. Dikke knuffel en heel veel sterkte

Kaatje, wat leuk veel plezier vandaag!

Djuke, wat fijn dat het beter gaat en wat heeft hij super geslapen. hopelijk gaat dat vaker voorkomen.

Woops, hoe lang duurt het voor spruw over is? Ik zou anders toch nog even met Mykeda naar de KA gaan, wellicht is er iets anders aan de hand?

Luna, Julian ligt meestal op zijn achterhoofdje, of naar rechts (voorkeurshouding), naar links licht hij maar zelden

Gina, ga gezellig mee, ik ken ook niemand in het echt alleen van ZP. Het blijft bij mij nog even o.v.b. maar lijkt me gezellig, hoe meer zielen hoe meer vreugde!

Hilli, ik denk dat je mijn post van gisteren niet gelezen hebt. Maar vroeg of jij nog steeds medicijnen tegen de reflux van Sam geeft? En jullie al nadenken over een tweede, pfff hier echt nog niet hoor. Vind zwanger zijn heerlijk, maar moet er toch echt nog niet aandenken dat ik hier twee kleintjes heb rondlopen. Enne ga ook gezellig mee met het uitje. Ik weet niet hoe dat met de afstand zit vanaf antwerpen?

Blaine, ja duurt meestal zo lang. Ik kreeg een brief via de post, waarin de afspraak stond.

Hier: ben vannacht zo geschrokken. Julian slaapt nog bij ons op de kamer, vannacht stikte hij bijna, waarschijnlijk in zijn eigen slijm. Direct uit bed gehaald en tussen ons in gelegd, het ging al wat beter. Het rare is, dat ik daarvoor een droom heb gehad waarin hij dood was en ik opnieuw zwanger was, maar niet van de zwangerschhap kon genieten. Pffff, hopelijk vannacht gewoon lekker slapen

8. nienke18

nienke18 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    1.197
    0
    0
    Consultant
    Boskoop
    Djuke, heel erg fijn om te horen dat het beter gaat. Je stond vanochtend zeker wel even te kijken. Wat betreft conditie, die van mij is volgens mij geëmigreerd.

9. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.835
    9.338
    113
    Gelderland
    Nienke: Ik hoop dat dat gaat werken voor jullie. en dat ze dan langzaam aan de nachtvoeding gaat laten vallen!

Jada: Jeetje dat is schrikken en vooral omdat het samen hangt met zo'n enge droom.

Kaatje: Grand ami, ik weet niet of je dat iets zegt? Bij het station grieks

Hier, Julian heeft heerlijk geslapen vannacht maar is nu al vanaf 7.00 wakker met een kleine powernap bij mama! ik ga me alleen steeds meer zorgen maken om zijn hoofdje het wordt steeds platter. Op de dag leg ik hem alleen maar op zijn zij maar hij gaat natuurlijk steeds minder vaak slapen. Ik heb het idee dat hij misschien last heeft van zijn nekspier omdat hij gewoon niet opzij wil kijken als hij op zijn rug ligt.

liefs

10. Sjees

Sjees Niet meer actief

Gina,ga gezellig mee,hoe meer zielen hoe meer vreugd en je leert elkaar zo kennen hoor,de eerste keer kende ik eigenlijk alleen ankje omdat wij vlak bij elkaar in de buurt wonen maar verder niemand en ik vond het beregezellig.

jada,gatsie wat een ontzettend nare droom had jij,maar gelukkig was het maar een droom!
    Wat vervelend ook dat snot en slijm bij die kleintje he,vanacht kon A ook niet slapen van alle slijm,bleef maar huilen dr hele bed was nat van het hoesten proesten,snot en slijm echt zielig!

Ank,lieverd er komt echt een oplossing meid!We gaan jullie gewoon helpen om zo snel mogelijk iemand kozijnen erin te laten zetten!

Luna,misschien een idee om een keer langs de osteopaat te gaan,niet geschoten is altijd mis,misschien zit het vast en kan hij het losser maken

conditie@ hihihihi die is hier ook ver te zoeken,heb hem ergens opgeborgen en kan hem nu nimmer meer terug vinden helaas

woops,ik denk als je nu goed uit blijft koken er straks al heel snel verbetering optreed,als je dat tot nu toe niet consequent hebt gedaan bleef je het besmetten met speen en fiep.
    En wat het drinken betreft is logisch dat ze nu zo weinig drinkt omdat het pijn doet dus zou echt even de spruw afwachten tot het beter is,en ze krijgt gelukkig wel iets binnen.

djuke,wat leuk dat je weer paard hebt gereden en super dat de kleine zo'n lange ruk heeft gemaakt vanacht

sorry ben de rest weer vergeten,ik ga verder met mijn voorjaarsschoonmaak,A is op de kdv dus heb mijn hele huis ondersteboven gehaald,alles staat open en heb gezogen en gedweild,ben aan t stoffen,keuken is uitgesopt en ga nu stoffen en was weg strijken oh ja de ramen zijn ook weer gelapt!:D
    Hee he en dat met een giga snothoofd,maar paracetamolletjes rules!!!!!

11. SuLa

SuLa Fanatiek lid

14 feb 2009
    1.765
    1
    0
    Vanmorgen zijn we naar het CB geweest voor de prikjes. Het was even huilen, maar daarna ging het weer goed.

Hij is in een maand tijd 5 cm gegroeid en meet nu bijna 60cm, gewicht 5300. Aan de ene kant is hij volgens het CB zijn leeftijd vooruit omdat hij al gericht naar de speeltjes aan de speelboog slaat. Maar aan de andere kant volgt hij nog niet met z'n oogjes, ja, héél soms. Dus moeten we over 1,5 week terug om te kijken of hij dit wel doet. En zo nee????
    Zijn er meer kindjes van een week of 8 oud die nog niet veel volgen? Verder vonden ze hem heel sterk, erg beweeglijk en erg tempermentvol :p Goh, da's niets nieuws! Ze hebben tips gegeven hoe hiermee het beste om te gaan: rust, regelmaat, herhaling, herkenning bieden.

12. Lynd

Lynd Fanatiek lid

10 okt 2008
    1.119
    0
    0
    Hilli, wij willen eigenlijk ook van de zomer al aan een tweede beginnen! :) Ben tot nu toe echer nog niet ongesteld geworden en heb ook nog geen seks gehad, dus er zijn wel wat basisvoorwaarden die tot dan moeten veranderen :D
    Ik verklaar je niet voor gek dat je het liefst thuisblijfouder zou willen zijn, ik vind het mooie aan deze tijd dat je zelf kan kiezen wat je wil. Zolang het echt een keuze is (en je het niet doet omdat het van je verwacht wordt) is het toch heerlijk dat je kan doen wat je het liefste is? Als jullie het je financieel kunnen veroorloven moet je dat toch lekker doen?!

Blaine, bedoelde ik niet negatief, hoor! (denk dat je dat wel weet!). Ik vind het juist goed dat Quinten het goed doet qua gewicht, ik heb zelf ook liever dat Jakob bol is dan dun. Babyvet is leuk :)

Uitje: 22,50 vind ik ook prima, 19,50 ook, dus ik sluit me aan bij de meeste stemmen!
    Luna, wat is de opzet van de Maarsserbroeker locatie? Het zou leuk zijn ergens buiten te kunnen zitten, als het al juli is. Vind wat Sjees voorgesteld heeft ook prima, hoor, ben vooral heel dankbaar dat jullie erachteraan gaan. Bij Eindhoven is ook een hele leuke theetuin, supergroot, maar met het openbaar vervoer minder goed bereikbaar.

Lune, Jakob is ook nog niet zo geweldig sterk op zijn buik, en houdt daar zijn hoofdje ook meestal richting beneden. Hij kan wel opzij (als hij speen inheeft, draait hij automatisch zijn hoofd opzij), maar doet hij om de één of andere reden niet. Op zijn rug kijkt hij wel alle kanten op, al heeft hij wel een dikke kale plek midden achter :D

Ankje, daar zijn echt geen woorden meer voor, wat die aannemer jullie flikt. Zitten jullie daar zonder ramen…. :x :( Hele dikke knuffel voor jou…
    Is dat nieuwe programma ‘kat in de zak’ misschien wat? Of ‘opgelicht’? Blaine had het al ‘da’s je goed recht’. Meestal draaien mensen snel bij als er een camera bij staat. Gezien jullie situatie (met het kleintje) zijn jullie waarschijnlijk de ideale deelnemers aan zo’n programma, maar goed, je moet zelf wel met je kop op TV durven natuurlijk. O, ik zie al dat je daarmee bezig bent. Goed zo, lekker erachter aan.

Mamanama, lekker dat het goed gaat. Weet eigenlijk niet wat de standaard is voor FV babys wat betreft poepluiers. Ik weet het ook niet zo goed hoeveel Jakob er moet hebben, omdat hij gemixt BV/FV krijgt.

Essie, kan het niet zijn dat je kolfproductie terugloopt omdat Yordin minder aan de borst ligt (en de kolf dus minder uit de borst haalt, minder cue om te produceren, minder melk?). Als het in je dag past is het misschien haalbaar om hem weer een keer extra aan te leggen.
    Hier laat ik het idee te moeten presteren wat betreft BV steeds wat meer los. Hij wordt drie keer per dag aangelegd, waarvan we er standaard twee moeten bijvoeden met FV omdat het niet genoeg is (nog steeds één borst per keer vanwege tepels). Twee andere voedingen krijgt hij uit de fles, en ik kolf 3-4 keer per dag. In totaal krijgt hij 1/4e tot 1/3e van zijn dagelijkse voeding van FV. Als hubby dadelijk gaat werken dan wil ik alleen nog ’s ochtends en ’s avonds aanleggen (want wegen, voeden, wegen, opwarmen, bijvoeden, nakolven duurt te lang in mijn eentje), en tussendoor (evt.) kolven. Ook omdat we van de zomer al aan een tweede willen beginnen, moet tegen die tijd mijn cyclus een beetje in orde komen, dus helaas gaat dat ten koste van BV.

Woops: rot dat Mykeda nog geen duidelijk ritme ontwikkelt en slecht drinkt. Dat zal een aanslag op je zijn! Overdag kortere tijd tussen de voedingen, zou ik aanraden. Ze krijgt zo niet genoeg binnen, en zou dus zeker niet proberen te rekken overdag. Als het moet elke 2,5 uur, maar in elk geval elke 3 uur. Dan krijgt ze in elk geval genoeg binnen, zeker nu ze niet zo heel goed aankomt. Kans is dan ook groter dat ze ’s nachts doorslaapt.

Gina, ik ben ook niet op het vorige uitje geweest, ik ken van gezicht dus ook niemand. Gewoon komen! Is leuk! :)

Jakob is de laatste dagen ook geen topper ’s nachts, hij kwam gisteren om 4.30, vandaag iets later. Nou ja, maakt ook niet zoveel uit. Hij is ook vrij huilerig, maar vrees dat die lekkere linzensalade de afgelopen twee dagen daar ook aan bij heeft gedragen. ;)

Kaatje, wat leuk dat jullie oma-oma gaan bezoeken vandaag! Een in NL wonende opa en oma, en een in Duitsland wonende oma hebben Jakob ook nog niet gezien. Van de zomer gaan we daar dan langs.

Djuke, mijn conditie heeft zich ook goed verstopt… ;)

Suzanne, fijn dat hij zo goed gegroeid is! Kijk maar even, ik denk dat de ontwikkeling echt van vandaag op morgen kan gaan, hoor, dus wie weet wat er binnen anderhalve week gebeurt.

Sjees, heerlijk, een voorjaarsschoonmaak! Lekker dat je even je handen vrij hebt. Hier mogen kinderen niet naar het KDV als je nog op verlof thuiszit, anders verlies je je recht op verlof. Dat geldt het hele eerste jaar (met als achtergrondidee dat je geld krijgt om thuis je kind op te voeden, en dat mag dan ook 3 jaar lang tegen betaling, maar goed, alsof je als thuisblijfmoeder niet eens rust wil…).

Vanmiddag naar de orthopeed met Jakob (is hier standaard, ik geloof echo), en morgen krijgt hij een buik- en schedel echo (ook standaard). Ben blij als we alles gehad hebben, ben nog nooit zo vaak bij arts geweest als tijdens zwnagerschap en nu met kindje. Krijg er een beetje genoeg van!

13. SuLa

SuLa Fanatiek lid

14 feb 2009
    1.765
    1
    0
    @ISe: fijn dat je goed nieuws hebt over het hartje. Ontstoken oogjes: het is misschien een rare vergelijking…. Maar bij ontstoken oogjes van dieren gebruiken wij altijd afgekoelde kamillethee. Werkt namelijk ook ontsmettend.

@MAmanama: dank voor de uitleg en succes bij de osteo met Tessa!! Fijn dat ze wel goed heeft geslapen, dat zullen jullie allemaal wel nodig hebben gehad. Konden ze soms maar even praten he….
    Laurens poept 1x per dag.

@Hilli: gewoon lekker jullie hart volgen m.b.t. een ander kindje. En dat geldt ook voor thuisblijven of gaan werken. Ik vind het helemaal niet ouderwets. Denk zelfs dat als wij het financieel zouden kunnen, ik ook thuis zou blijven. Mijn ouders hadden een eigen zaak, maar mijn moeder ging altijd met mij meer naar huis als ik uit school kwam en ik vond dat altijd heerlijk.
    Als wij ooit voor een tweede gaan, wil ik er in ieder geval (als het ons gegund is) geen vier jaar tussen laten zitten, zoals bij familie van ons. Maar met een keizersnede moet je minimaal 6 maanden wachten en het liefste nog een jaar en daar ga ik me denk ik aan houden, haha

@Sjees: bedankt voor de tip van de ‘tropische eilanden’, geweldig!!

@Ankje: dikke knuffel en een lange neus naar die vervelende (onderhand toch??) verbouwing!

@Gina: gewoon mee gaan naar het uitje hoor!! Is voor iedereen wel een beetje spannend, maar denk maar zo: we hebben in ieder geval iets om over te praten, toch??

@hier: gisteren kwam een kennisje op bezoek met haar baby. Laurens heeft zich super gedragen en haar dochter ook, echt heel leuk. We hebben enkele foto’s, maar steeds als ik die probeer te uploaden loopt m’n compu vast…. Probeer het nog wel een keer.
    Zo, ik ga hangen, even lekker genieten van het zonnetje want klein meneertje slaapt.

14. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

10 apr 2009
    4.080
    65
    48
    Zoetermeer
    @Djuke: fjn dat het beter met je gaat!
    @Jada: meid, wat een droom! Gelukkig zijn dromen maar bedrog, he?
    @Sjees: jij bent goed bezig zeg! Tessa gaat dinsdagochtend wennen, dus dan ga ik ook eens aan de slag....
    @Suzanne: fijn dat Laurens zo goed gegroeid is! Wat wil het zeggen dat Laurens niet volgt? Misschien had-ie er gewoon geen zin in!;)
    @Lynd:kan me voorstellen dat die doktersbezoeken je af en toe de keel uit gaan hangen, maar aan de andere kant is het wel lekker dat ze alles zo goed in de gaten houden! Hier moet je af en toe zo leuren en zeuren voordat je iets voor je kind voor elkaar krijgt.
    @uitje: ik denk dat het voor de meesten wel spannend is, we kennen elkaar alleen maar via ZP en dan hoop je maar dat het in 'real live' ook een beetje klikt. We hebben iig iets om over te praten, onze kindjes! En daarnaast zal je zien dat sommige mensen je meer en beter liggen dan anderen, maar dat geeft toch niet? Ik vind het juist zo fijn hier dat we elkaar zo in ons waarde laten!

15. Juni

Juni Fanatiek lid

11 jan 2007
    1.562
    140
    63
    Jada: wat schrikken zeg met Julian die bijna stikte!! En zo'n enge droom, bah.

Hilli: als jij je het kunt veroorloven om thuis te blijven, gewoon doen hoor. Ik zou het ook wel willen, of toch alleszins een parttime baan ipv fulltime. Misschien dat ik het ook ga doen als mijn contract is afgelopen, maar voorlopig ben ik toch nog thuis tot september dus ik denk niet veel aan het werk.

Ise: ik wou nog laten weten dat het gelukt is met het meerijplankje, vriendlief is toch handiger dan ik dacht. We hebben het nog niet kunnen uittesten; ik ben daarnet wel gaan wandelen met M (het is hier lente vandaag!) maar H is in de opvang.

Sjees: hoe doet A het op kdv?

Lynd: vervelend he al die artsen enzo. Zelf loop ik nu bij de kinesiste (= ergotherapeut) voor postnatale oefeningen en bekkenbodemoefeningen maar nu heeft de arts me ook doorverwezen voor ergotherapie voor de lage rugpijn. Verder heb ik nog een afspraak staan bij de oogarts, en ik zou ook nog eens naar de huidarts moeten.

M is eigenlijk al maanden verkouden. Tegenwoordig hoest ze heel veel, soms verslikt ze zich er ook in. Maar volgens de HA is het misschien door de reflux, haar keeltje was ook rood enzo. Nu geef ik tweemaal per dag gaviscon. Het spugen is minder maar het hoesten blijft. Zou ik hiermee naar de kinderarts moeten?

Wij gaan wellicht over 2 weken voor het eerst naar mijn schoonouders in Nederland. Ik zie er wel tegenop dat M dan in een ander bedje moet slapen enzo want ze begint nu net een beetje door te slapen.

16. Sjees

Sjees Niet meer actief

hilli,lijkt me heerlijk,thuis blijf moeder zijn,wij kunnen het ons helaas niet permiteren maar anders zou ik het zeker ook willen!

juni, het gaat echt hardstikke goed bij het kdv,ik heb haar net opgehaald,ze lag lekker in de box te spelen,en nu heb ik haar zowaar boven op haar kamertje in bed gelegd en ze is meteen in slaap gevallen!
    Ze slaapt hier overdsg meesgtal beneden dus dit is echt heerlijk.
    Wat zielig dat je kleintje zo lang al verkouden is,en er ook echt last van heeft A heeft het nu een weekje,en dat vind ik al zo ontzettend zielig,ik geef haar neusspray,smer haar borst in met luuf,en kook de spenen en de fles weer elke dag uit,verder verschoon ik alles heel regelmatig en elke avond schone pyama aan,hiermee hoop ik een beetje de verkoudheid tegen te gaan,maar of het helpt weet ik niet,oh ja en sávonds in een eucaliptus badje van etos.

lynd ik weet er alles van,al die stomme arts afspraken ed is echt vervelend,volgende week hebben we ook echt elke dag wat met A,heb er nu al geen zin in.
    Ik heb trouwens geen zw verlof meer nu maar heb me ziekgemeld,weet niet of daar verschil in zit,maar hier krijg je natuurlijk ook niet doorbetaald als je gewoon besluit langer thuis te blijven zoals bij jullie das wel een verschil,en je moet natuurlijk zelf het kdv betalen,je krijgt alleen vergoed als je beide werkt.

suzanne,graag gedaan;),ik vond het zo gaaf dat ik het hier gewoon moest melden,ik hoop dat wij er ook een keer heen kunnen maar da wel kindloos,of als ze wat ouder is

uitje, we kunnen ook de info van maarsenbroek opvragen toch? en het met elkaar vergelijken,mij maakt het helemaal niets uit hoor waar we heen gaan,als we maar gezellig weg kunnen

ik wilde nog meer schrijven, maar A is toch wakker geworden dus ga haar weer naar beneden halen,misschien nog tot straks!

17. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.835
    9.338
    113
    Gelderland
    Lynd: Mocht die anderen optie niet door kunnen gaan om wat voor reden dan ook dan is deze locatie misschien ook wel geschikt. Maar de eerste optie ziet er ook erg leuk uit! (die van 22,50 dan he:p)

18. Lynd

Lynd Fanatiek lid

10 okt 2008
    1.119
    0
    0
    Net terug van orthopeed, met heupjes was alles prima in orde (gecheckt met een echomachine uit het jaar nul!!). Wel zei de (vrouwelijke) arts dat Jakob een asymmetrische mond had bij het huilen, en dat het misschien niets was, maar dat we er misschien even een neuroloog naar moeten laten kijken. Zou bij bevalling of nog tijdens zwangerschap (middels virus) wat 'beschadigd' hebben kunnen raken, volgens haar. Nou, daar heb ik dus helemaal geen zin in, he. Ze zei wel ook dat hij een symmetrische mond had als hij niet huilde, dus ze wist het ook niet zeker. Ik zal de volgende keer wel even met onze kinderarts overleggen, maar vrolijk word ik er niet van.

Heerlijk weer hier, trouwens! Ongeveer 15 graden, zonnetje, heerlijk, hoor! We zijn wat eerder naar de arts gegaan en hebben daar in de buurt drie kwartier gewandeld. Was lekker! :) Van het weekend maar ons balkon lente-klaar maken! Tuinmeubelen schoonmaken en grond vegen, wat plantjes kopen. Vorig jaar rond deze tijd waren we groot in de tuin bezig, maar hoewel de hond nu uit de achtertuin geweerd wordt, durf ik er niet vanuit te gaan dat hij daar nooit zal rondlopen en alles uitgraaft, ongetraind als hij is. Dus dat laten we maar zitten dit jaar.

19. SuLa

SuLa Fanatiek lid

14 feb 2009
    1.765
    1
    0
    @uitje: ik vind het allemaal prima. Als ik iemand ergens mee kan helpen dan hoor ik het graag!

@Juni: heeft ze geen allergie? Het hoesten kan idd door de reflux komen. Als het aanhoudt zou ik als ik jou was wel willen weten waar het vandaan komt.

@mamanama: L volgt ons ook niet echt. Soms, als hij er écht zin in heeft, maar dit is maar één of twee keer per dag dat je zijn blik kunt vangen. De CB-arts heeft met een lampje in zijn oogjes gekeken maar die zijn helder. Ik heb zelf ook het idee dat hij gewoon goed ziet, maar er nog geen zin in heeft.

@hier: hij heeft vanmiddag 3 uur aan een stuk geslapen, ik wist niet wat me overkwam! Halverwege werd hij helemaal in paniek wakker en heb ik hem bij me gepakt. Toen heeft hij nog een uur op mijn schoot geslapen. Daarna gegeten en gespeeld onder zijn speelboog en toen naar bed. Hij had zojuist een temperatuur van 38,1 en hij ligt nu weer te slapen in bed, dus hij heeft wat dat betreft wel 'last' van de spuitjes.

Vanavond even gaan zoeken naar een babybed. Want hij ligt nog altijd in de wieg maar die wordt elke week kleiner :)

20. SuLa

SuLa Fanatiek lid

14 feb 2009
    1.765
    1
    0
    @Lynd: he bah, dat is ook niet leuk om te horen. Is jou dit ook al zelf opgevallen? En wat voor een hond hebben jullie?

Deel Deze Pagina