Januari 2010 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Chrissy84, 7 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mecha

Mecha Niet meer actief

heb veel catheters geplaatst maar dat nog nooit gehoord:S ik denk dat je moet uitgaan van genezingstijd als een wondje.. lijkt me logies... dus denk 1 a 2 weken.. anders bel je ff de huisarts succes ermee

2. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

10 apr 2009
    4.080
    65
    48
    Zoetermeer
    @Ankje: fijn dat het nu eindelijk lekker opschiet! We willen ook wel foto's zien van het eindresultaat he?
    @Eleni: knap hoor, hoe je het doet met 2 van die kleintjes! Je hebt al een echt ritme te pakken!
    En ja, we moeten idd echt eens afspreken...PB me maar wanneer je kan!
    @ Stampvamp: das een heel verhaal meid! Jij was toch ook flink overtijd of niet? En dan zeggen ze nog dat de baby's na de 37e week niet veel meer groeien.....
    @ Suzanne: vervelend zeg! Heb je de gyn/vk al gebeld en het nagevraagd? Ik heb gelukkig 2x geen last gehad van de katheter (evn afkloppen), dus kan je ook niet verder helpen....hoop dat het gauw over is!

3. stampvamp

stampvamp Fanatiek lid

30 jan 2007
    1.719
    0
    0
    zelfstandig ondernemer
    ik was 41 weken en 5 dagen idd...
    sinds vannacht stuwing pfff mijn god... wat een kanonnen ineens...
    en de enige goede strakke bh die ik ervoor heb is nu in de was omdat het eruit liep ben benieuwd of ik de nacht een beetje door ga komen zonder deze bh :s

4. AnneMica

AnneMica Bekend lid

11 jul 2007
    731
    1
    0
    Jada wat vreemd dat de ha niks geeft tegen de reflux, in elk geval dat ze het niet uitleggen waarom niet :(

Densie/Lynd als je gaat douchen met je kleintje kun je ook een hydrofiel luier over je arm leggen. Die arm houd je dan onder de billen van je kleintje, dan is het ook niet zo glad.

Blaine lekker zeg dat Quinten minder spuugt :) voel jij je nu ook weer beter?

Juni druk he met 2 kindjes dat merk ik ook wel. Zeker als Joris overdag veel krampjes heeft dan kom ik ook nog eens nergens aan toe...

Woops een hele dikke knuffel meis, ik hoop dat je je snel wat beter voelt en Mykeda ook.

Marleentje schattige foto!

Verder weet ik het even niet, sorry meiden!
    Joris huilt nog steeds heel veel, ik word er af en toe gek van en ben niet de enige lees ik hier...

5. Lynd

Lynd Fanatiek lid

10 okt 2008
    1.119
    0
    0
    Mecha, wat rot dat je weer mot hebt met je vriend. Blijft een gesleep, he... Kan me voorstellen dat het moeilijk is om afstand te nemen als je nog wat voor hem voelt, maar misschien moet je toch wat meer je hakken in het zand zetten.... :( Dit gaat toch niet zo! Wat vreselijk rot dat je de hele dag moet huilen, dikke knuffel!

Sjees, hoop dat je vannacht lang en lekker slaapt, en dat ze snel achterkomen hoe ze Aylani kunnen helpen! Sterkte lieverd!

Hilli, ja hoor, dat heeft Jakob ook, soms gilt hij even op in zijn slaap om 5 seconden later weer lekker verder te tukken :D

Blaine, wat heerlijk dat je man mag proefdraaien! Eindelijk schot in de zaak, wat fijn voor jullie!!! :) Ik duim voor jullie!

Stampvamp, bedankt voor je verhaal! Wat een lange zit was dat zeg... en een baby van 58 cm!!! :$:)
    Ga jij trouwens BV geven?

Annemica, dat van die luier bij het douchen is een goeie tip!! Wat rot dat Joris zoveel huilt. Je weet niet waarom?

Oei, Mecha, dat heb ik niet goed uitgelegd. Ja, we delen samen een vrijstaand huis, zij de onderverdieping, wij de bovenverdieping met aparte opgang. Omdat we de tuin ook delen vind ik zeker dat ze ons minstens op de hoogte hadden kunnen stellen van hun voornemen een hond te nemen (als ze het al niet wilden vragen/bespreken, dan tenminste inlichten). Stel nu dat een van ons allergisch was geweest ofzo... We hebben trouwens expres een huis/woning gezocht zónder hond toen we hier kwamen wonen, met het oog op het geplande kindje, dus dat is extra cru.
    Maar, hier telefonisch gesproken met buren van onder, had een sms gestuurd met dat ik een vraag had over de hond (ze is zo zelden thuis, ze is arts en heeft vaak lange diensten, dus durf overdag ook niet aan te bellen omdat ik bang ben dat ze slaapt). Ze belde meteen terug en zei dat wezeker graag een keer door de tuin kunnen lopen zonder dat de hond ons tot last is, dus ze nam me de woorden uit de mond. Voor mezelf vind ik dat irritant, maar kan ik mee leven, gaat mij er alleen om dat ik veilig met Jakob het huis uit kan. Ze gaat van het weekend kijken naar een oplossing om de hond een apart deel te geven, maar weet niet hoe permanent dat wordt. In elk geval toonde ze zich best bereid om een goede oplossing te vinden. Even afwachten, maar in principe positief.

Wil voor morgen een afspraak maken bij kinderarts, moeten echt bespreken hoe dat verder moet met BV (op zich al problematisch natuurlijk) in combinatie met dat Jakob te weinig aankomt. Hebben met hubby afgesproken dat ik in elk geval níet vaker per dag ga aanleggen vanwege mijn tepels, dus als hij meer voeding moet dan bijvoeden met fv. Overigens was hij vorige week (toen we ipv rechterborst steeds afgekolfde melk gaven) in 5 dagen 150 gram aangekomen, dus denk niet dat het de voedingswaarde van mijn melk is, maar blijkbaar toch de hoeveelheid.... :( Net weer gewogen voor en na voeding, en inderdaad maar 80 gedronken tot mijn borst leeg was, dat schiet natuurlijk niet op. Morgen weten we hopelijk meer. Hij is in elk geval best een heel tevreden kindje, dus maak me voor nu niet al te veel zorgen om zijn gezondheid ofzo, maar er moet natuurlijk wat veranderen en ik BAAL als een stekker omdat ook dit deel van de BV niet werkt. :x

Sorry voor mijn eindeloze gezever!! ;):)

6. Mecha, in het begin wou Julian ook alleen de vinger, nu wil hij de speen wel gelukkig

Annemica, het was ook een vervanger van onze huisarts. Maar we hebben maandag een afspraak staan bij de kinderarts en dan zal ik het erover hebben. Julian kan af en toe ook veel huilen, hij wil gewoon erg graag bij me liggen.

7. Suusefruus

Suusefruus Bekend lid

27 apr 2009
    554
    0
    0
    Poeh, als ik het zo hoor ben ik toch een partijtje blij met Sophie..
    Sophie huilt eigenlijk alleen maar als ze wakker wordt en honger heeft.. Soms wat gejengel met krampjes, maar voor de rest hoor je haar totaal niet..
    Ze ligt als ze wakker is lekker te liggen in de box en is vol bewondering met haar mobiel bezig.. Wat gepruttel en gekerm af en toe, maar dat was het echt wel..

Succes meiden!

8. Essie79

Essie79 Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.473
    0
    0
    #208 Essie79, 10 feb 2010
    Laatst bewerkt: 10 feb 2010
    Zooooooooooooooo:$, moest heel erg veel bijlezen dus bij voorbaat al sorry als ik mensen vergeet.....

Sjees wat enorm zwaar lijkt me dat als je je kind moet achterlaten:(.... Aan de andere kant, hopen dat het helpt. Heel veel sterkte en zeker wél hier van je af komen typen hoor;)!!!

Ankje wat fijn dat er nu schot in de zaak zit:)!

Stampvamp ook al zo'n heftig verhaal:$. Ik wens je heel veel sterkte met het herstel. Hopelijk heb je niet teveel pijn. Houd wel echt die 6 weken in acht is mijn devies....ik doe gauw teveel omdat het dan achteraf pas blijkt dat dat het geval is:(. Geniet van jullie dochter8)!!

Mecha je bent nu bij je moeder? Waren jullie wel samen gaan wonen in het nieuwe huis, of is die nog helemaal niet klaar:( Sterkte maar weer.....

Hilli gelukkig dat Sam weer de oude is:)!

Marleen ik gebruik nu Cerazette. Na de BV weer de gewone pil. We willen volgend jaar ergens voor een 2e gaan;).

Suzanne wat naar, zou er even over bellen. Beterschap! Wij gaan gewoon lekker naar buiten met dit weer hoor, gezonde lucht8)!

Eleni wel fijn dat je iig weet hoe het gegaan is met het gaasje.....

Lynd irritant zeg die hond:x!!!!!!!!! O hopelijk lost het zich op.... Wat rot dat Jakob zo weinig is aangekomen:(. Misschien staat ie gewoon wat stil en maakt ie straks een groeispurt. Hij is al eens zoveel in korte tijd aangekomen, dus wie weet:)!

Belle hoe hebben ze dat gecheckt, inwendig neem ik aan? Jeetje...sterkte!

Blaine spannend hoor! Ik duim voor jullie dat het van beide kanten klikt;)!

FOTO's: Prachtig allemaal weer:)!!!

Hier: gister naar het CB en Yordin is gewoon al 3315 gram:$ (53 cm) dus echt helemaal geweldig;)! 600 gram in 1 maand. Verder was ook alles goed, de arts vond hem heel mooi en sterk:).

9. kareltje1

kareltje1 Bekend lid

3 sep 2009
    510
    0
    0
    Werk op een woongroep waar mensen met een verstand
    Noord-Brabant
    Hey lieve meiden!!!
    Heb vanavond lekker op de bank gehangen met mn mannetje en mn kleine schatje, kom dus weer niet toe aan bijlezen.
    Wel heb ik even snel gekeken of ik belangrijke dingen zag, zie veel verhalen die minder zijn. Wat een vervelende dingen gebeuren er bij een aantal zeg, héél veel sterkte voor jullie allemaal!!! Ik denk aan jullie en hoop dat alles snel goedgaat!!!

Ben ook bezig met wassen/vouwen/strijken/inpakken, want we gaan as vrijdag lekker een week naar Limburg. Ik zal dus niet zoveel meer hier zijn komende dagen denk ik.
    Allemaal een héle dikke knuffel en ik hoop dat snel alles betergaat...(bij een aantal meiden).
    Meiden waar het wel lekker gaat, geniet van alles!!!
    Alvast welterusten voor wie er al naar bed gaat...

10. chevenne

chevenne Fanatiek lid

17 mei 2009
    1.073
    0
    0
    Sterkte Sjees! Wat ontzettend rot. Hoop dat ze snel kunnen vinden, wat er met haar aan de hand is.

Wat een verhaal Stampvamp. Wat een lange baby zeg!

Super Blaine, dat je man mag proefdraaien.

Dit is blijven hangen, de rest ben ik vergeten...

Gister een lange dag gehad. We zijn 's morgens naar school geweest. Ze hadden niet verwacht, dat we zouden komen, i.v.m. de sneeuw. De kinderen hebben haar uitgebreid bewonderd en we hadden wat lekkers voor de kinderen:

Daarna voor het eerst, sinds weken, langs mijn paard. Ze was een beetje nukkig, totdat Elianne begon te huilen. Je zag haar hele uitstraling veranderen. Uiteraard moest ze alles helemaal besnuffelen:

Daarna nog langs de Arbo met Jeroen. Positief gesprek gehad. Waarschijnlijk rust het hele gedoe op een inschattingsfout van de directie. Laten we hopen dat het een en ander positief kan worden omgebogen.

Was bekaf na zo'n dag en lag om 18.30 al te slapen. Vandaag even niets en gewoon lekker omlummelen. Merk toch dat ik teveel wil en doe, dus even pas op de plaats.
    Morgen trouwjurk uitzoeken voor mijn zusje...:D

11. chevenne

chevenne Fanatiek lid

17 mei 2009
    1.073
    0
    0
    Tweede foto nog even zo...

12. Sjees

Sjees Niet meer actief

goedemorgen ,
    Ik lees wel vlug wat mee maar heb niet de puf te reageren sorry vast daarvoor.
    Ik ben gister om 22.15 naar bed gegaan ik heb wel geslapen maar werd ook steeds wakker en moest aan Aylani denken,vanmorgen werd ik wakker omdat ik Alain hoorde huilen,echt zo zielig hij mist haar enorm,heeft haar gister over de hele dag ook maar 1,5 uur gezien(kan zoals gewoonlijk weer geen vrij krijgen)ik ga zo weer naar het ziekenhuis toe dus jullie zien me ws vanavond weer hier.

Bedankt weer vpor alle lieve berichtjes!

13. chevenne

chevenne Fanatiek lid

17 mei 2009
    1.073
    0
    0
    @Lynd

Moest net nog even aan jouw berichtje denken. Een paar hersenspinsels...
    Kan het zijn dat Jakob niet aan de vettere achtermelk toekomt, omdat je zo enorm veel productie hebt en hij al vol zit met de voormelk? Dan zou je misschien kunnen proberen om eerst wat af te kolven en daarna aan te leggen.

Je tepel blijft pijnlijk. Heb je echt geen spruw? Is niet altijd overduidelijk te zien, maar doet wel pijn (spreek uit ervaring). Misschien eens behandelen als zijnde spruw, kijken of het iets oplevert?

14. Kwek

Kwek Fanatiek lid

16 mei 2009
    3.210
    1.269
    113
    Centrum België
    Morgen iedereen,

Vannacht was hier ook redelijk zwaar. Gisteren heeft E geslapen van 18.30 tot 22.30 en na het eten tot 1h15. Vervolgens bleef ze maar om eten vragen. Eerst een uur BV, en omdat ze blééf huilen, in totaal nog 90cc FV gegeven. Hoopte dat ze daarmee ook 4 uur zou slapen, maar om 5h20 was ze er terug. Na 40cc afgekolfde melk te hebben gedronken, sliep ze terug. Tot 7h… Terug 70cc MM uit het flesje, in slaap tot 9h15 en nu opnieuw in dromenland… Op deze manier zijn de nachten toch wel slopend! 8) Straks controle bij de pediater. Ga haar vragen of het normaal is, want dit is geen sprongetje meer dat ze doorgaat, maar een hele marathon…

@ Hilli: E geeft soms ook een gilletje tijdens haar slaap. Dan is het even hart vasthouden of ze wakker wordt of niet :D

@ Lynd: ons meisje was op een week ook maar 40g bijgekomen. Na tips van een vroedvrouw en vooral het bijvoeden met Nutrilon is ze nu in sneltempo 400g op een dikke week bijgekomen. Verschil is dat ik geen last (meer) heb van pijnlijke tepels. Had er in het ziekenhuis ook last van. Alsof er 1000 naalden ingestoken werden!
    Ik heb er een crème gekregen tegen de kloven: Lansinoh. Verder als tip meegekregen in het ZH: voor de voeding de tepel verdoven met een ijsblokje. Na de voeding de tepel opnieuw met ijs verdoven en vervolgens met de haardroger laten drogen (toegegeven, bizar zicht, maar ik was bereid tot alles!!)

Ivm voldoende voedingrijke MM: ik maakte de fout om na 10 min reeds van borst te wisselen. De eerste meld bevat vooral suikers, het is slechts na +/-10 min drinken dat de baby aan de voedingrijke, vette melk komt. Nu drinkt E dus minstens 15 min uit een borst. En indien ze binnen de 3 uur terugkomt om te drinken, moet ik steeds dezelfde borst aanbieden als ze steeds kort drinkt omdat ze bv in slaap valt..

@ Stampvamp: gefeliciteerd met je dochter Faydee Anna Elisa (mooie derde naam trouwens ;) )!! Verder een goed herstel gewenst en idd: 58cm is niet mis!!

@ Blaine: succes voor je man!

@ Sjees: hopelijk komen jullie er snel achter wat er scheelt met jullie meisje, zodat jullie eindelijk ten volle kunnen genieten van elkaar! :(

@ Mecha: jeetje, wat een k*tsituatie… Net nu je zou moeten kunnen genieten van jullie prille geluk.

@ Suusefruus: ons meisje horen we eigenlijk ook alleen als ze honger heeft (helaas wat vaak vannacht, maar kom), en idd, als ik sommige verhalen hier lees, is het echt een luxe-situatie…

Ga even snel de douche onder – profiteren dat E nu slaapt. Nog een fijne dag iedereen!

15. Ankje

Ankje Fanatiek lid

1 mrt 2009
    3.746
    0
    0
    magazijnmedewerker/reachtruckchauffeur
    Almere-Buiten
    Bedankt voor jullie lieve reacties!

Sjees: Ik weet niet zo goed wat ik moet zeggen. Ik heb het ontzettend met jullie te doen.
    Een hele dikke knuffel van ons!

Mecha: Jeetje meid....wat een kl**tz*k zeg! Heeft hij geen hart ofzo!
    Hij heeft jou misschien goed gesteund bij de bevalling, maar daarna moet hij jou ook steunen en niet jou alleen maar afbekken.
    Wat denkt hij wel niet zeg!
    Ik wordt hier echt vet pissig van!

Heel veel sterkte ermee meid. Je weet zelf wel hoe ik erover denk, denk ik.
    Dikke knuffel. En als je me nodig hebt....je kunt me altijd bellen.

16. Ankje

Ankje Fanatiek lid

1 mrt 2009
    3.746
    0
    0
    magazijnmedewerker/reachtruckchauffeur
    Almere-Buiten
    Eer gisteren bij mijn vader geweest en hij heeft een paar mooie foto's gemaakt

Bekijk bijlage 50686

17. Essie79

Essie79 Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.473
    0
    0
    Ankje prachtige foto!!

Sjees ach jee wat gaat me dit aan het hart.... Moet ook weer denken aan toen Yordin een paar uur na z'n geboorte bij me weg werd gehaald (moest aan het infuus op de couveuseafdeling ivm lage bloedsuiker). Kan er nog om huilen. Hoe gaat het met haar? Kunnen ze al iets zeggen over waarom ze zo huilt??? Ik hoop het echt....sterkte wijffie en blijven praten met elkaar hoor (jij en Alain). KNUFFEL!!!

Chevenne leuke foto! Was zeker een drukke dag zeg, trek je dat al? Hoe is het met je buik?

Mecha hoe is het?

18. Juni

Juni Fanatiek lid

11 jan 2007
    1.562
    140
    63
    Ankje wat een prachtige foto!

Sjees wat vreselijk moet dat zijn om je kleine meisje achter te laten in het ziekenhuis. Mag er niemand van de ouders blijven slapen?

Lynd: ik vraag me ook wel eens af of Maja niet te veel voormelk binnenkrijgt en daardoor zo snel weer wakker is 's nachts.

Hier weer een ellendige nacht achter de rug. Omdat Maja al 3 dagen niet gepoept had heb ik vanmorgen een glycerinezetpil gegeven waarna ze gelukkig eens flink gepoept heeft. Maar ze slaapt desondanks erg onrustig vandaag, ik kom nergens aan toe. Ik zou willen bijslapen maar als Maja constant ligt te grommen lukt me dat niet.

19. kareltje1

kareltje1 Bekend lid

3 sep 2009
    510
    0
    0
    Werk op een woongroep waar mensen met een verstand
    Noord-Brabant
    @Chevenne
    Leuk is dat hé naar de kindjes toe. Bij mij op het werk (mensen met beperking) vonden ze het ook super om haar te zien. Werd ook lekker geknuffeld en tegen haar gekletst, lief!
    Leuk met je paard! Meid, denk aan jezelf, luister naar je lichaam al is dat moeilijk. Weet er alles van, stoot ook regelmatig mn neus, wil ook vaak veel teveel.

@Sjees
    Heb zo met jullie te doen, moet steeds aan jullie denken. Hopelijk ben je vandaag wat wijzer als je uit het zkhuis komt. Een héle dikke knuffel voor jullie allemaal!!!

@Ankje
    Wauw, wat een supermooie foto!!!

Ik heb 's nachts niet te klagen als ik dat hier allemaal lees. Meiden sterkte met de voedingen en de nachten!!!

20. Essie79

Essie79 Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.473
    0
    0
    Kareltje geef jij nou ook BV?

Deel Deze Pagina