Hoi allemaal, Mijn vriend en ik en Senna zijn zojuist in Bunnik geweest. Theehuis Rhijnouwen heeft op zaterdag 3 juli wel plek voor een groep mama's met kinderwagens (bij mooi weer buiten, bij slecht weer binnen). Ze hebben ook een theefeest (belegde (mini)broodjes, koekjes/chocolade/nougat en onbeperkt thee) voor 42,50 per 4 personen. Probleem is inderdaad het openbaar vervoer, Bunnik heeft een treinstation, maar ik schat dat het een kilometer wandelen is naar het theehuis.
Hilli zo bedoelde ik het idd, geen speen geven maar gewoon maar voeden; minder vermoeiend dus. Komt vanzelf wel goed als ie straks gaat doorslapen8)! Ik bedoel trouwens dat ik óók héél graag een meisje zou mogen krijgen. Als ik nu een meisje had gehad, was het andersom gweest. En als ik weer een jongen (mag) krijg(en), is het natuurlijk ook geweldig!!! Nieks waar en hoe heb je in het openbaar gevoed? Ik zie mezelf dat toch niet snel doen.... Terwijl ik het bij een ander de normaalste zaak van de wereld vind. Heel veel succes morgen!!! Suzanne wat geweldig zeg8)! Had je dat niet al eerder geprobeerd? Oh maar 's nachts ging het al vrij goed he? Hier: beetje raar loopt het met voedingen vandaag....ach maakt niet uit! Nu douchen met z'n vader en dan daarna nog ff chillen en dan naar bed8)! M'n vriend leest sinds kort voor uit Pinkeltje, hij valt steevast in slaap daarbij haha!!
Ummkais,idee klinkt heerlijk,maar helaas is het weer niet te voorspellen,hahha we kunnen het natuurlijk altijd afspreken en als het regent uitwijken naar de mc donalds Suzanne,wat ontzettend goed dat hij zo lekker heeft geslapen,dus misschien is dat inbakeren vor jullie wel de oplossing om een lekkere nacht door te slapen! Mamanama,tja op de dag dat A bij de osteopaat is geweest,is het heel de dag huilen en daarna gaat het steeds beter en merk je echt wel verschil,athans hier dan he Nieks,smakelijk eten vanavond,klinkt reuze gezellig met zoveel man uit eten,en heel veel succes morgen weer op je eerste werkdag! Essie,wat gaaf pinkeltje!! Ik heb net bij de kringloop een paar pinkeltje boeken gekocht die boeken vond ik vroeger ook al zo leuk,en helemaal super dat ie erbij in slaap valt hihihi,ik zie die mannen al zitten! Uitje@Tja,het maakt mij ook niet uit want kom ook met auto,maar het moet voor ieder te doen zijn vind ik,anders zetten we hem op de reservebank,dan hebben we in ieder geval iets! En misschien kunnen degene met auto wat mensen van het station oppikken dat we wat nummers uitwisselen en degene die met de trein komen en dat stuk niet kunnen lopen even kunnen worden opgehaald?
Ik heb hier een "traantjes zitten hoog" weekend. Daarom schrijf ik ook even minder dan anders. Ik heb het er even heel moeilijk mee.
Sjees, aan dat ophalen dacht ik ook al, ik wil best even rijden, maar ik wil alleen kinderen meenemen die in een autostoel zitten, en dat is natuurlijk niet mogelijk als je met de kinderwagen komt. Chevenne, ach meid, wat rot... Zou je een hele dikke knuffel willen geven!
@Chevenne: geeft niks meid, we zijn hier als je ons nodig hebt! Dikke knuf! Hier na vanmorgen iets rustiger, maar nog wel heel onrustig. Tussen de fles van half 4 en die van half 7 heeft ze niet geslapen... Nog een vraagje: Tessa heeft nu Omneo, kan het zijn dat dat lichter verteerbaar is (omdat het tegen darmkrampjes is)? Ze redt meestal nog geen 3 uur er tussen..... Ze krijgt nu 4x150 cc en 's avonds 180
Lynd,ik heb natuurlijk een eigen autostoel en dacht als ik aylani dan in het restaurant laat bij jonna en ank,dan kan ik 2 mama;s met baby ophalen want heb ook jonna dr autostoeltje.. chevenne ,lieverd een heel dikke knuffel voor jou,als je het even wilt spuwen hier,gewoon doen he! mamanama@ ik gebruik ook omneo,maar heb daar geen last van gehad eigenlijk,ze liet keurig 4 uur ertussen
Hallo allemaal, Ik heb heel de nacht en dag overgegeven en heb diaree en zo erg dat het net water is. Voel me zo beroerd. Mannetje heeft heel de dag voor ons meisje gezorgd, want ja ze moet om de 2 a 2,5 uur eten hebben. Heb m`n moeder al gebeld om morgen te komen oppassen, want mannetje moet morgen weer gewoon werken. Het lijkt beter te gaan met ons meisje, ze drinkt nu gemiddeld 90cc per flesje. Morgenvroeg moet ik de huisarts bellen voor een nieuwe pot voeding want die is al bijna op. Dure zaak tot ik de goedkeuring binnen heb van de CZ, ach ja alles doen we voor ons meisje. Groetjes
Chevenne: ik weet eerlijk gezegd niet precies wat er speelt maar ik wil je wel sterkte wensen! Woops: zeker duur zeg! maar ja voor je meissie doe je alles! fijn dat ze nu wat beter drinkt, hopelijk komt ze goed aan en zal ze er dan vanzelf wat langer tussen laten want om de twee uur voeden lijkt me echt slopend! ik moest een tijdje om de 3 uur voeden en dat vond ik echt supervermoeiend dus alle respect voor jullie! het is voor een heeeel goed doel moet je maar denken! Oh enne beterschap natuurlijk! Essie: Pinkeltje brings back childhood memories! ik ben afgelopen week ook op zoek gegaan naar een leuk boek om voor te lezen, ik dacht zelf aan een sprookjesboek maar toen zag ik jip en janneke en dat vind ik ook wel leuk! maar nu ik dit van jou lees denk ik dat ik morgen maar eens naar de bieb ga voor een pinkeltje boek Nog even over de voeding: ik vroeg vanochtend hoe ik ervoor kan zorgen dat Kais niet meer denkt dat de avond de nacht is.. dat 'probleem' heeft zichzelf opgelost want vandaag kwam ie opeens om de 3 uur ipv om de 4 uur. Daarom heb ik hem vanmiddag en vanavond 180+6 aangeboden. Heb hem net wakker gemaakt voor zn flesje omdat er alweer 5 uur tussen zat en straks rond middernacht maak ik hem weer wakker voor een fles. Dan is de theorie dat ie vannacht wat langer zal doorslapen. Maar goed theorie is theorie.. hoe zal de praktijk zijn? Hij drinkt trouwens de 200cc niet helemaal op en laat telkens precies 20cc staan. Knap vind ik dat! Alvast welterusten allemaal want ik ga de pc afsluiten en nog ff wat lezen. Manlief moet weer werken, zal om ongeveer 3 uur pas thuiskomen.
@Gina: Jeetje. Bloed in zijn ontlasting en kwijl! Dat is echt niet goed. Volgens mij heeft hij idd een kma. Ocharme Dat moet echt veel pijn doen Even een ander vraagje. Ik heb al een paar keer rijstebloem bij zijn laatste flesje gedaan, maar wat klontert dat!! Niet normaal. Hoe doe jij dat? Ik warm het water op, doe het melkpoeder erbij. Schud dat eerst en daarna doe ik de rijstebloem erbij. Maar de helft blijft in de fles plakken, en de andere helft klontert ... Ik doe sowieso de voeding met een vork roeren ivm lucht. Dus ook de rijstebloem "hark" ik erdoorheen haha.. en dan heeeeel goed roeren.. en het klopt wel dat het in de fles blijft zitten beetje.. Hier gaat het redelijk. Lucas lijkt vandaag beter op zn voeding te reageren en het bloed in zn ontlasting is weg vooralsnog. Echter doordat deze voeding stuk dunner is als de comfort, zelfs met rijstebloem, spuugt hij dus weer meer.. dus ff aankijken maar... gelukkig moeten we vrijdag terug naar de ka!!! Onze oudste is ziek en houdt ons savonds en snachts lekker bezig en heb gewerkt vandaag dus ben moe en heb even geen fut om te reageren.. sorry voor mn ego weer meiden, het is hier ff hectisch!!! doe morgen beter mn ebst!! xx
mamanama: omneo is idd lichter verteerbaar. Ik gebruik zelf voor ons meisje het kruidvat merk, dat heet dan comfort.Mengde het eerst met normale voeding, maar nog had ze snel weer honger.Nu meng ik het met voeding voor hongerige baby's en dat gaat heel erg goed. Woops: Beterschap!Hopelijk ben je snel weer op de been. uitje: Had me ook wel erg gezellig geleken, maar is voor mij toch te ver weg helaas. Hier hebben we nu echt elke dag zelfde ritme. De laatste fles tegen half 11, soms iets eerder en dan smorgens om half 7.Ze meld zich dan nog niet hoor, de ene keer slaapt ze en de andere keer is ze lekker aan sabbelen. Morgen gaan we naar mijn oma toe, zij heeft ons dochtertje nog helemaal niet gezien. Schandalig eigenlijk, maar het is niet even om de deur en zij kan hier ook niet uit zichzelf heenkomen. We gaan om 08:45 weg.
Suzanne: Handig he, dat inwikkelen. Jonna wil ook liever ingewikkeld zijn s nachts. Nieks: Bij jullie ook een baby die lekker door heeft geslapen. Lekker hoor! Uitje: Bunnik is voor mij opzich ook prima. Ik zou waarschijnlijk toch met sjees mee rijden. Ben het ook met Sjees eens de meeste mensen moeten het ook goed vinden. Het is wellicht logisch dat niet iedereen kan, maar als er veel mensen er geen problemen mee hebben .waarom niet dan toch? Chevenne: Knufff Sjees: Natuurlijk kan dat. Lijkt mij ook handig ik pas dan wel even op Aylani hoor. Zo kunnen we elkaar helpen om toch iedereen naar dat uitje te krijgen toch?
Hier: We hebben vanmiddag Jonna uit logeren gebracht bij Opa en Oma. Ik vind het wel erg moeilijk hoor, en ik mis haar ook ontzettend. Maar alles moet een keer de eerste keer zijn he. Wel is het een lekker idee dat Jeroen en ik vannacht even een goede nacht kunnen maken. Jeroen en ik hebben vanmiddag films gehuurd, en lekker gegeten bij de Argentijn. Ook heb ik voor het eerst weer gesext met Jeroen! We hebben het wel geprobeerd met condoom, maar dat ging niet. Het deed zeer, en ik vond het niet fijn. Ook Jeroen vond het niet fijn. Dus hebben we HET niet gedaan. Wel een hele fijne voorspel. Na mijn 2e ongi ga ik weer aan de pil en dan kunnen we het weer proberen, maar dat zonder condoom. Nu weet ik ook waarom wij snel van de condooms af waren gestapt. Vind het zo niet fijn! Vanavond zijn we naar de 2 buren geweest die ook een verbouwing hadden van dezelfde aannemer. We gaan samen na die 2 weken het programme das je goed recht mailen. Ook de kat in de zak gaan we benaderen. Vlak voordat wij weer naar huis wilden kreeg de buurvrouw een vaag sms-je iemand die de aannemer had gesproken. De aannemer had tijdelijk geen tijd om contact op te nemen vanwege prive omstandigheden. Maar ze konden de stalen U-Profiel ophalen bij een bedrijf (weet zo even niet hoe die heette). Natuurlijk hebben wij geen sms-je ontvangen en ook staan zijn mobiels weer uit. Echt zo vaag! Wel heb ik weer een sms-je gestuurd of hij aub wel doorgeven waar onze kozijnen staan, zodat wij ook verder kunnen binnen. Hopelijk reageerd hij of iemand die de telefoon heeft daarop. Straks gaan we weer lekker een film kijken en even genieten van het samen zijn. Morgen als ik wakker ben gaan we gelijk die meid halen, want heb haar erg gemist!
Ankje slaap lekker8)!! Chevenne sterkte! Woops beterschap! Sjees/UmmKais Pinkeltje hadden ze volgens mij bij de Hema, pockets. Daar heb ik ook de hele serie van Roald Dahl vandaan. Jip&Janneke heb ik ook, maar moet nog 3 delen (heb er 2, dacht dat het er 5 zijn). Gaaf he?!?!? Ik heb vanavond voorgelezen, heerlijk!! Hier: meneer slaapt reeds sinds een uur of 20u8). Hij heeft op zich genoeg gedronken vandaag dus we zien wel of ie het weer, net als afgelopen nacht, volhoudt tot morgenochtend! Weltrusten allemaal!!!
even een laat berichtje. Noa meldde zich vanmorgen pas om 08:15, nadat ze gisteren om 23:15 haar laatste voeding had gehad. Ze had maar hoogstens 5 minuten gedronken uit 1 borst en viel toen weer in coma. Had haar dus eerder verwacht, maar het zat dus mee. Gisteravond een poging gedaan te kolven. Het wilde niet echt, erg frustrerend. Het duurt soms erg lang voor er een toeschietreflex komt. Uiteindelijk nog 100 cc kunnen kolven. Vanmorgen had Noa voor het eerst genoeg aan 1 borst. Maakte me al zorgen, want heb nooit het idee dat ik in 1 borst genoeg heb voor een hele voeding. Dus de andere kant gekolfd en haalde er binnen 10 minuten 130 cc uit. Kan dus best dat Noa uit de andere kant nog meer gekregen heeft en was dus genoeg. Rest vd dag wat korter tussen de voedingen gelaten en haar zojuist op bed gelegd. Ben benieuwd hoe laat het morgen wordt, ze heeft nu wel wat langer gedronken. Weer een poging gedaan na te kolven, omdat ik een voorraadje aan het opbouwen ben voor als ik over 3 weken weer moet gaan werken. Maar ik kreeg er maar 10 cc uit Het is soms echt een drama, als Noa al aan de borst gezeten heeft dan krijgt de kolf er amper meer wat uit, hoe weinig ze soms ook drinkt aan 1 kant. Erg vreemd Maar goed, al met al 'al' 790 cc BV in de vriezer zitten. Dus het gaat ook vaak wel goed. Heb het per ca. 100 cc in van die bewaarbakjes gestopt. Ik wilde eerst aan de ijsklontzakjes, maar had gekeken hoe die werken en toen lekte er al 1, dus dat ga ik niet riskeren. Nog een paar van die bakjes bijhalen, dan komt het vast wel goed. Iedereen die ziek is, of met een zieke man/baby zit: erg veel beterschap. Hopelijk breekt de lente snel door, dan kunnen we wat vaker naar buiten. Zal ons allemaal goed doen!! Ik geloof dat Nieks morgen weer moet werken: sterkte/succes meid!! Ben erg benieuwd hoe het gaat morgen, kan ik me ook een beetje mentaal gaan voorbereiden. @ Ankje: het wordt bijna standaard, maar sterkte met de aannemer. Hopelijk kunnen jullie toch nog tot een geruststellende oplossing komen, met of zonder deze man. Tot morgen denk ik weer...
Ummkais, wij maken Sara wakker om om de vier uur te eten overdag. Ze krijgt dan om 23:00 haar laatste voeding en komt sinds een paar dagen dan weer om 05:00. Dan geven we een flesje 90+3 en de overige flessen zijn 150 + 5. Ons schema is 07:00 11:00 15:00 19:00 23:00 en dan wanneer ze komt in de nacht, meestal 05:00. Misschien als je het een paar dagen probeert dat hij aan het ritme went. Hoe is het afgelopen nacht afgelopen? Suzanne78, wat een verademing. Misschien is dat het al die tijd wel geweest en helpt het inbakeren. Hilli, wij doen Sara ook naar bed na de voeding van 19:00. We gaan dan om 20:00 badje doen en dan ligt ze rond 20:30/21:00 in bed en valt eigenlijk gelijk in slaap. Op dat tijdstip gaan we zelf ook naar bed, kunnen we nog even tv kijken of gelijk slapen. De wekker van mijn man gaat om 05:00, dus dat waren we eigenlijk al een beetje gewend. Nieks, ik moet er ook nog even niet aan denken om te gaan werken. De tijd lijkt door je handen te vliegen. Uitje, ook ik kom met de auto. Wil heel graag mensen oppikken, maar denk dat je dan met autostoeltjes zit voor de kleine. Vind het geen probleem om evt. heen en weer te rijden. Mamanama, wij gebruiken Friso comfort en die is inderdaad ook lichter verteerbaar. Bij ons liet Sara er ook ineens nog niet eens 3 uur tussen. Aangezien wij mengen, mengen we nu met Friso extra en dat gaat goed. Butterfly1984, hoe oud is de kleine meid en hoeveel drinkt ze op een dag? Wij mengen ook twee voedingen, comfort en extra (voor hongerige babys) en dat gaat goed. Welke verhouding gebruiken jullie? Ben even benieuwd, zie het namelijk nog niet gebeuren dat onze kleine meid snel gaat doorslapen. Ze krijgt nu de fles om 23:00 en dan komt ze om 05:00 weer. Wel krijgt ze de laatste fles volledig voeding voor hongerige babys Van het weekend naar een andere auto wezen kijken. We hebben nu een leaseauto, maar aangezien ik ergens anders ga werken en daar geen auto krijg moeten we aan een andere auto. Verder hebben we gisteren familiedag gehad van mijn mans kant. Is altijd een beetje mooi zitten en dom kijken, maar ach hebben we ook weer gehad. Sinds dat we Sara de laatste fles volledig voeding voor hongerige baby's geven, komt ze pas om 05:00 weer. We geven dan 90 + 3, normaal krijgt ze 150 +5. Ze is het er dan wel niet mee eens dat ze zo weinig krijgt, maar valt toch weer even in slaap tot 07:00. Hoop dat ze snel die fles van 05:00 laat schieten.
Goedemorgen, iedereen een fijn weekend gehad? Wij hier wel, was heerlijk weer. Zijn zaterdag eve wezen shoppen voor onze kleine man. Hij heeft een doomoo gekregen van zijn papa. Hij vind het heerlijk liggen, echt een aanwinst. Gisteren lekker wezen wandelen en kraamvisite gehad. Het gaat alleen veel te snel voorbij zo een weekend. Jordi was wel erg onrustig dit weekend, ws toch echt zijn sprongetje. Hopelijk gaat het vandaag weer wat beter. Ik ga zo eve terug lezen en zal dan even gaan reageren. Vanmiddag weer lekekr van het weer genieten.
Hier gaat het super goed. Jens heeft gisterenavond om 19.30 de fles gehad en toen hebben we hem om 23.00 geprobeerd wakker te maken voor de fles maar hij werd dus echt niet wakker. Dus geen fles gehad. We hadden zoiets van de leggen we hem gewoon op bed en dan komt hij maar een keer midden in de nacht voor een fles geen probleem. En wat denk je word hij gewoon pas om 07.45 wakker en ligt vrolijk in zijn bed te brabbelen haha. de gewoon heel de late fles overgeslagen. Knap he! Dus wie weet slaat hij die nu vaker over. Wat op zich geen enkel probleem is want hij krijgt overdag meer dan genoeg ml binnen. Dus hij heeft hem in principe ook niet meer nodig maar vind hem wel erg snel om nu al geen avondfles meer te willen. Maar als hij er vrolijk onder is vind ik het ook wel weer prima. Hij meld zich wel als hij honger heeft. Dus we zullen zien wat hij vandaag gaat doen. Ben erg benieuwd! Ik ga zo even bijlezen!