Januari 2010 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Chrissy84, 7 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tammetje81

tammetje81 Bekend lid

6 dec 2009
    599
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lekker slapen.

2. nienke18

nienke18 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    1.197
    0
    0
    Consultant
    Boskoop
    tammetje, leuke foto's.

3. chevenne

chevenne Fanatiek lid

17 mei 2009
    1.073
    0
    0
    Alweer een duidelijk gevalletje consternatieburo. Worden we net gebeld dat de arts ziek is en dat we een andere afspraak krijgen (zeker weer over een maand). Heb Jeroen net terug laten bellen. Elianne is nu 2,5 maand oud en nog nooit bij de arts geweest, door hun fouten. Vrouw aan de lijn had zoiets van Oeps...worden zo teruggebeld. (als ze ons kunnen bereiken, want zij krijgen, als enige, nooit gehoor bij ons). Sukkels

4. Lynd

Lynd Fanatiek lid

10 okt 2008
    1.119
    0
    0
    Uitje: misschien even concreet de vraag stellen: zijn er vrouwen die zich voor het uitje hebben opgegeven die het NIET zien zitten naar Bunnik te komen? Het is dus te bereiken via:
    -met auto komen
    -lopen vanaf station Bunnik (1 km)
    -ophalen van station Bunnik door één van de dames met auto (maxi cosi evt. te leen van Sjees/Aylani).

In principe zou het dus voor iedereen toegankelijk moeten zijn? Betekent voor sommigen wel een keer extra overstappen in Utrecht CS, maar behalve dat is er dus veel te regelen. Misschien handig om op de onderstaande lijst achter je naam even te schrijven hoe je van plan bent om te komen als we toch in Bunnik willen meeten:
    auto / lopen station Bunnik/ wordt graag opgehaald/ Bunnik is een probleem voor mij

Wie gaat er mee met het uitje op 3 juli?

Sjees
    Ankje
    Blaine
    Lynd - auto
    Woops
    Suzanne
    Marleentje26
    Marieke11
    Djuke
    Mamanama
    Nienke
    Nieks
    Kareltje
    Blommeke
    Annemica
    Jada1984
    Chevenne (misschien, afstand is vrij ver)
    Ise (hoogstwaarschijnlijk)
    Luna86 (misschien met vakantie)

Trouwens, we kunnen misschien zelfs meer maxi cosis gebruiken van vrouwen die met de auto zijn gekomen, als je er eenmaal bent heb je hem daar niet nodig, toch?

5. Lynd

Lynd Fanatiek lid

10 okt 2008
    1.119
    0
    0
    [FONT=&quot]Hier kwam Jakob vannacht wat eerder dan normaal: hij meldde zich om 5, terwijl hij er pas om 23.30 inlag. Hij heeft gisteravond in de box wel heel vast geslapen. Ach ja.

[/FONT] Ik heb vanochtend in bed trouwens besloten dat ik tot 4 maanden (plus een beetje, ivm de laatste prikjes) BV zal geven. Ik ga de volgende weken dus om de twee weken geleidelijk aan een voeding afbouwen, eerst vervangen door kolven, dan langzaam meer fles geven. Baal er nog steeds elke dag van (wegen-borst-wegen-opwarmen beschikbare moedermelk en tegelijkertijd afkoelen gekookt water voor FV -navoeden-kolven) en wil hier niet eindeloos mee doorgaan. Bovendien wil ik mijn cyclus de kans geven zich te herstellen voor de zomer, wanneer we voor een tweede willen gaan. Nu dan een einddatum in zicht is hou ik die laatste weekjes ook nog wel vol. Pffff.

6. Essie79

Essie79 Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.473
    0
    0
    Lynd logische gedachtengang lijkt me. Succes ermee:)!

Sanne wat voor kolf gebruik je?

Tammetje leuke foto's;)! Ziet er echt relaxt uit die Doomoo! Wat kost zo'n ding?

Marleen fijn dat het zo goed gaat:)!

Blaine hoe is het met je?

Chevenne belachelijke zaak dat er nog steeds geen arts heeft gekeken:x..... Ben je 'al' teruggebeld:(

Hier: hij heeft weer de klok rond geslapen:)!!!! 18.45 laatste fles en toen weer om 7.00. Wat een weelde8)! Nu maar proberen naar de 4 voedingen te gaan. Vandaag krijgt ie alleen de fles om te kijken hoeveel ie precies drinkt. Zat ik net te kolven en ondertussen hier bij te lezen, heb ik me toch een mega-overstroming:$.... Alles onder de melk.....pfffffffffffffffff:(!!!!

7. UmmKais

UmmKais Actief lid

11 nov 2009
    316
    1
    0
    NULL
    NULL
    Theorie is niet helemaal uitgekomen, gister heb ik hem om 0.15 zijn laatste fles gegeven (hij dronk maar 130cc van de 200cc) en toen kwam ie weer om 4.15. Had er misschien ook mee te maken dat toen zijn vader thuiskwam die had overgewerkt. Ach maakt ook niet uit, die ene nachtvoeding vind ik geen probleem. Vanochtend was ie weer vroeg wakker :( maar hij kwam pas voor zn fles om 9.30 dus dat is prima.

Ben trouwens gister eindelijk ongesteld geworden! En ook meteen met de pil begonnen, dus is de menstruatie alweer zo goed als over. Wel raar hoor.. voor het eerst in 11 maanden weer aan de pil..

Ben nog even aan het bedenken wat we vandaag gaan doen. Manlief is vrij vandaag maar was vannacht dus laat thuis dus voorlopig slaapt ie nog en vanavond moet ie naar Nederlandse les.

Kais is vandaag alweer 2 maanden.. poe hee wat vliegt de tijd!

8. woops

woops Niet meer actief

Uitstapje:
    Bunnik, ik heb aan Marieke11 even gevragen oke?

Wat gaan we daar doen, heb ik gemist.:)

9. chevenne

chevenne Fanatiek lid

17 mei 2009
    1.073
    0
    0
    Mooie foto's Tammetje

Lekker een overstroming Essie, je hebt echt veel productie. Heb je niet dat je borsten soms erg vol/gestuwd voelen? Kolf je dan ook 4x, als je naar 4 voedingen gaat? Consternatieburo heeft nog niet gebeld. We bellen zo zelf wel weer even. Lekker heeft Yordin geslapen.

@Lynd
    Ik kan me voorstellen dat het voeden op die manier erg intensief is en dat je dat wel graag anders wil hebben. Ik denk dat je een mooi schema hebt uitgedacht. Spannend dat jullie deze zomer al voor een tweede willen :)

@Ummkais
    Gefeliciteerd met de 2maand dag van Kais.
    Je vroeg in een eerdere reactie wat er precies was gebeurd...
    Ik heb na de bevalling nogal wat pech gehad. Eerst 1,5 week na de bevalling een borst- en blaasontsteking en met 40 graden koorts in bed gelegen. Ik kon toen niet meer plassen, had pijn in mijn buik en begon dikke drab te verliezen en dat stonk. Uiteindelijk naar de huisarts en die stuurde me door. Bleek er een placentarest te zitten, in combi met een baarmoederontsteking. Moest opgenomen worden, ab via infuus en curretage. Hierbij veel bloed verloren. Na 4 dagen weer naar huis.
    4 Dagen later voor het eerst weer even weg, krijg ik bij het uit de auto stappen een enorme bloeding. Dus weer ziekenhuis en bleek er nog een rest te zitten. Zelfde verhaal als de 1e keer.
    1,5 Week later voelde ik me niet goed en weer naar ha geweest. Die heeft me weer doorgestuurd en wederom bleek er een placentarest te zitten en moest ik een soort kijkoperatie ondergaan en ben 5 dagen in het zh geweest.

Ik heb dus totaal geen kraamtijd gehad en de ingrepen hebben mogelijk gevolgen voor mijn vruchtbaarheid. Daarvoor ga ik woensdag voor een second opinion naar een arts in Heemstede. Waar ik het afgelopen weekend moeilijk mee had, was dat ik amper kraamvisite heb gehad en ik de mensen al in andere situaties tegenkom en dat ze eigenlijk niet meer de moeite nemen, om alsnog op visite te komen. Terwijl ik dit typ, zit ik al weer te grienen. Het moet er toch uit...

10. Kwek

Kwek Fanatiek lid

16 mei 2009
    3.225
    1.294
    113
    Centrum België
    Hallo dames,

Druk weekendje achter de rug, dus niet veel gereageerd dit weekend.

@ Nieks: veel succes vandaag met je eerste werkdag. Viel het wat mee?

@ Ankje: hopelijk heb je genoten van je nacht lekker met 2 uitslapen!J En grrrrrrrrr met die aannemer!! Wie weet brengen de programma’s idd soelaas!

@ gewoon Sanne: zit zelf ook steeds gespannen te kijken hoeveel het kolven opbrengt… Mooi dat je een voorraad maakt tegen de tijd dat je gaat werken. Kom er niet toe een voorraad op te bouwen – ik produceer gewoon niet genoeg… Ik probeer toch dagelijks een drietal flesjes te geven met gekolfde melk. Aan de borst kan Elisa een uur drinken en dan moet ik nog bijgeven. Na 15min begint ze steeds wild te slaan met haar hoofdje, net of ze gefrustreerd is dat het niet snel genoeg gaat! ;)

@ Essie: heeft Yordin de nacht uitgedaan? O, blijkbaar wel, klokje rond zelfs!!

@ chevenne: gaat het al wat beter met je? Je hartje wat kunnen lukken? Had het vrijdag ook even hoor, nadat ik 3 uur van huis was geweest om niks gedaan te hebben dan een verrekte technische autocontrole en boodschappen. Hoe graag ik Elisa ook zie, ik ben toch meer dan enkel ‘mama van’.
    En jeetje, in 2,5 maand nog geen controle gehad? Goed bezig daar blijkbaar!?

@ tammetje: de kleine is dus lekker verwend met een kadootje van papa! En aan de foto te zien is Jordi meer dan tevreden met zijn doomoo!!
    Gelukkig dat het sprongetje voorbij is met 2 dagen…

@ marleentje: Da’s leuk nieuws om te lezen, een goede eter & slaper. maar 12 uur zonder eten!?

@ Lynd: hier ook de combinatie gekolfde voeding en FV. Ik voel me zo veel minder gestressed omdat ik door te kolven perfect kan zien hoeveel Elisa binnen heeft. En heb niet de indruk dat ze problemen met de combinatie heeft. Dus mama gelukkig en baby gelukkig. Meer moet dat toch niet zijn?

@ Ummkais: hier vandaag ook 2 maanden. De tijd vliegt echt wel, om het met een cliché te zeggen...

@ Hier: de voedingen lopen eigenlijk wel super! Soms is het hard om te rekken tot 3 uur, maar soms slaapt ze uuuuuuuuren aan een stuk. Zaterdagnamiddag was haar schema: 13h – 18h45 (al slapend gevoed) en 22h45. Gisteren was het ook eigenlijk heel goed… Enkel om 16h een klein beetje bijgegeven, maar dan heeft ze het tussen 2 “grote voedingen” 5 uur volgehouden. Om 22h45 wakker gemaakt zodat ze om 23h15 in bed lag en ze kwam pas om 3h terug! En om 6h opnieuw wakker, maar niet zoveel gedronken... Ach ja, we zien wel...
    Eens ze gewoon is van langer tussen voedingen te wachten is het toch de bedoeling een strakker schema aan te houden. Met voorlopig 1 nachtvoeding voorzien.

Vandaag gaat Elisa enkele uurtjes naar de grootmoeder. Heb ik eens wat tijd voor mezelf. Heb dit tot nu toe nog niet echt gehad. Als ik al alleen op pad was, was het om boodschappen te doen, of zoals vrijdag, 2h aan te schuiven aan de technische controle voor de wagen. Vandaag dus een paar uurtjes om eens te gaan shoppen. Heb immers in januari de solden aan me laten voorbij gaan aangezien ik zo opgeblazen als een ballon was…

11. tammetje81

tammetje81 Bekend lid

6 dec 2009
    599
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Chevenne, jeetje nog steeds geen controle gehad Zou ook erg boos zijn hoor.

@Essie doomoo is erg duur namelijk €119,-. Maar hij ligt er heerlijk in en is te gebruiken tot 30 kg, dus heeeeeeel lang. En mama vond hem zo leuk.
    Wat heerlijk dat Yordin zo slaapt, hier nog steeds nachtvoeding hoor.

@Kwek, heerlijk zeg paar uurtjes voor jezelf, geniet ervan.

@Anke, hopelijk hebben jullie en heerlijke avond samen gegad en lekker geslapen. Jullie hebben het verdiend!

@Nieks ging het vandaag beetje op je werk?

@hier Jordi blijft wat hangerig en jengelig, hopelijk snel voorbij. Ga vanmiddag even wandelend naar het centrum.
    Heerlijk weer hier. Huisje weer schoon, beddegoed gewassen en hangt nu lekker buiten.

12. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.875
    9.387
    113
    Gelderland
    Luna,de locatie die jij had,kon je daar met de trein en auto makkelijk komen?zo ja..zou jij dan info willen opvragen van die locatie,en vragen of we er met 10-15 mensen met kinderwagen terecht kunnen?
    Mochten er nog andere mensen zijn die een locatie weten,misschien wel geen high tea maar iets anders leuks,gooi het alsjeblieft in de groep,of stuur mij een pb'tje!

[/COLOR][/QUOTE]

Goeiemorgen meiden,

Ik had een druk weekend dus geen tijd om te reageren, sorry.

De locatie die ik heb is heel makkelijk te bereiken met de auto, bus en trein. Ik heb het al nagevraagd en er is voldoende plek voor de kinderwagens en we kunnen binnen en buiten zitten! Er wordt nog contact met mij opgenomen ivm de kosten enz.
    Inmiddels lees ik dat er in Bunnik ook een mooie locatie is dus dat is natuurlijk ook helemaal super.

Tammetje: Leuke foto's en het ziet er super uit die doomo

Essie: Wat heerlijk het klokje rond slapen. Mijn mannetje slaapt nu ook telkens van 20.30 tot ongeveer 7.30 maar dan zit er alleen nog een voeding tussen om 23.00:D

Daar ook even een vraagje over als je deze af zou willen bouwen is het dan de bedoeling dat je telkens minder gaat geven en dit verdeelt over de andere voedingen??

Hier: Julian slaapt sinds +- 1,5 week ingebakend en daardoor slaapt hij nu telkens tot 7.30, heerlijk! hij is zo druk met zijn handjes en kan daardoor niet lekker slapen.
    Hij krijgt alleen een steeds platter hoofdje dus leggen wij hem op de dag altijd op zijn zei maar hij krijgt het altijd weer voor elkaar om op zijn rug te eindigen:D
    Gister hebben we een kraamfeest gehouden voor mijn familie die wonen namelijk allemaal erg ver weg. We zijn ontzettend verwend allemaal super leuke kleertjes enz. Vandaag een lekker rustig dagje!

liefs Luna

13. Tulli

Tulli Niet meer actief

Hoi!

Ik denk zal weer eens langs komen...

Job doet het inmiddels heel goed, laatste voeding +/- 22:00 slaapt dan door tot 7:00/ 7:30.
    Ik las hier dat er al moeders zijn die naar 4 voedingen gaan...Ik heb dat aan het consultatiebureau voorgelegd, maar die vonden dat nog te vroeg, ondanks dat Job al over de 6 kilo zit.
    Of is dat het verschil tussen BV en fles?

Job heeft wel een lichte vorm van reflux, door nutriton aan zijn fles toe te voegen gaat het nu super. Hij slaapt en eet goed! Dat slapen was in het begin overdag echt een probleem, hij huilde dan heel veel. Nu met nutriton, overdag slaapzak en gordijnen dicht...is het een voorbeeldig kind!

Zoals jullie aan mijn onderschrift lezen...zijn wij alweer aant oefenen voor een 2e (voor mijn man zijn 4e)...we hopen spontaan zwanger te worden, mocht dat niet lukken...dan gaan we eind van het jaar weer naar de gyn.
    Zijn er nog meer meiden die het lot laten beslissen??
    Afgelopen week ben ik voor het eerst ongi geweest na de bevalling...viel best mee, niet anders dan ik gewend ben.

Over het uitje moet ik nog even na denken hoor, vind dat overstappen best rot namelijk.

Hoe ist met de andere mama's???

14. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.675
    1.433
    113
    Ik heb de afgelopen dagen wel zo nu en dan gelezen maar had niet zoveel puf om te reageren, ben nog niet helemaal lekker maar ook niet heel erg ziek, blijf er maar tegen aan hikken dus flink balen zo, deze week ook weer een drukke week dus van het weekend maar even goed uitgerust.

@ Chevenne, knuffel meid, kan me voorstellen dat je het even helemaal hebt gehad. En ook al was je gewoon thuis geweest wil nog niet altijd zeggen dat je veel kraamvisite krijgt ;). Veel sterkte, doe maar lekker rustig aan.

@ uitje, ik heb eigenlijk geen flauw idee, op zich is het overstappen al wat minder handig, had al even gekeken en de sporen liggen nogal ver uit elkaar en om te moeten lopen naar de locatie wordt mij toch echt te gek. Maar om mij hoeft het zeker niet uitgesloten te worden dan ga ik gewoon een keer niet mee.

Verder weet ik het allemaal niet meer en de fysio komt zo, dus ben er weer van door.

15. woops

woops Niet meer actief

Uitstapje:
    Marieke11 en ikke vinden het overstappen toch wel heel erg vervelend allemaal. :)
    Dus we wachten even af wat andere meiden zeggen over Bunnik.
    Maar marieke11 had zelf hier al gereageerd zie ik. :D

16. woops

woops Niet meer actief

Vergoeding Neocate voeding:

Er was nog iemand die dat gaf en een vergoeding heeft ingedient.
    Hoelang duurde het voordat je de geaccepteerde aanvraag binnen had?
    Ik heb hem zaterdag op de post gedaan dus waarschijnlijk valt hij bij de CZ vandaag binnen.
    Morgen moeten we alweer nieuwe kopen en dat wordt een totaal van 3 potten en komt neer op 215 euro.
    (3 potten a 400 gr. omdat het erg hard gaat en als we 2 potten doen komen we in hetweekend weer in de knoei)
    Zullen we de vergoedingacceptatie binnen 1 week in de bus krijgen of niet?
    We declareren natuurlijk wel alles maar moeten nu nog vooruit betalen.
    Ben erg benieuwd hoe snel jij de acceptatie kreeg.

17. Essie79

Essie79 Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.473
    0
    0
    Kwek/UmmKais van harte met de 2 maanden:)!!

Chevenne ik ben laatst weer 3x gaan kolven ('s ochtends vroeg erbij) en 1x voeden. Nu zit ik weer op teveel productie haha! Ik kreeg het nl. even benauwd toen ik op 2x zat, terwijl de hele vriezer nog volstaat, kan je nagaan:)....ja ze staan regelmatig op ploffen, maar ik ga echt niet nog meer kolven. He wat naar dat die mensen niet meer komen:(. Misschien denken ze dat ze je tot last zijn, na alles wat je mee hebt gemaakt. Dan is het dus eigenlijk goed bedoeld, maar niet wat jij wilt! Misschien kan je eens een balletje opgooien....succes:)! CB:x?!?!?

Tammetje zit er over te twijfelen om er ook 1 aan te schaffen. Kan je trouwens ook een speelboog erop zetten?

Marieke goed je weer eens te lezen en mooi dat het goed gaat:)! Succes met proberen;)! Wij wachten nog wel even, tot volgend voorjaar. We willen eerst een huis kopen;).

Blaine nog steeds kwakkelen dus:(....beterschap maar nogmaals:)

Luna leuk hoor zo'n feest:)! Moet je eens proberen die voeding van 23u niet te geven.

Voedingen: ja, als Yordin zo goed doorslaapt, dan ga ik toch wel proberen naar de 4 voedingen te gaan, ook al weegt ie pas 4,5 kilo. Ik weet dat hij zich echt wel meldt als hij honger heeft, dus daarover maak ik me geen zorgen8). Maar goed, vandaag dus even niet ad borst en kijken hoeveel hij drinkt. Zo, ik ga eens eindelijk douchen:D...

18. Gina82

Gina82 Fanatiek lid

3 aug 2007
    2.899
    1
    0
    Administratief medewerker
    Nederland
    Dat was ik. Wij hebben uit het ziekenhuis gelijk een verklaring meegekregen die we bij de apotheek moesten inleveren en dan was het goed. Hoefde ook niks voor te schieten dus ik durf het niet te zeggen. Bij mijn apotheek stond er trouwens wel prijs op de pot, en anders dan op die site waar jij de link van plaatste, stond er 53,50.

Het is belachelijk duur he... wij hebben een verklaring voor 3 maanden meegekregen. Heb jij van een arts doorgekregen dat je deze voeding moet geven??? want dan kan die arts ook een verklaring geven en dan hoef je niks voor t schieten!!

19. woops

woops Niet meer actief

Ja de kinderarts heeft het recept geschreven voor ons.
    Niet aan gedacht voor een verklaring.
    Die heb ik diezelfde dag nog bij de huisarts gevraagt en die moest ik opsturen naar CZ.
    Nou ik wacht maar af dan.
    Hier kost het 71,83 euro voor 1 potje van 400 gr. echt belachelijk duur maar ja dat heb je met speciale voeding voor allergieën zullen we maar denken. :)

20. SuLa

SuLa Fanatiek lid

14 feb 2009
    1.765
    1
    0
    @mamanama: dat het na een behandeling bij een osteopaat eerst erger wordt voor enkele dagen is helemaal normaal!!! Dat heeft Laurens ook gehad, en ik zelf ook ooit. Ben ooit naar een osteopaat geweest ivm rug- en darmklachten. Na de eerste behandeling kon ik de volgende ochtend nauwelijks lopen van de rugpijn, het was verschrikkelijk. Oscar wou die man opbellen om te zeggen dat ik nóóit meer naar hem toe zou gaan, haha. Maar…. Na enkele dagen ging het beter en uiteindelijk na 8 behandelingen heb ik nooit meer die klachten gehad. Hou moed!!

@Nieks: heel veel succes vandaag met werken.

@Uitje: Bunnik is voor mij ook prima; een kilometer wandelen vind ik geen probleem. Het kan ook zijn dat ik met de auto kom, dan kan ik eventueel nog iemand ophalen van het station.

@Chevenne: heel dikke knuffel voor jou. Kan me voorstellen dat het je even opbreekt, je hebt helemaal niet kunnen genieten en het is erg vervelend om te merken dat sommigen nu geen tijd meer nemen voor jou en je gezinnetje. Zou ik ook erg boos om worden. Ik wou dat ik iets voor je kon doen….

@Gina: sterkte en beterschap voor je kleine mannetje.

@Borstvoeding: respect voor alle meiden die borstvoeding geven. Ik vind jullie een kei!!

@Tammetje: wat een mooie foto! Word je gewoon vrolijk van.

@hier: Laurens heeft vannacht weer doorgeslapen! 23.00h de fles en toen pas weer 6.15. Daarna hebben we samen in het grote bed nog tot 9h geslapen, heerlijk. Hij eet nu overdag ook heel goed; net had hij zelfs 180 op. Ben helemaal trots. Gistermiddag en vanmorgen heeft hij ook heel goed contact met ons gemaakt, hij was ons écht aan’t volgen. Ik vind hem nog steeds vrij onrustig, maar ik zal dit gewoon moeten accepteren als zijnde zijn karakter, en ach, ik vind het al helemaal fijn dat ik nu ineens vooruitgang zie. Het wil niet zeggen dat het nu elke dag goed gaat, maar elke dag is er een!

Ook nog iets verdrietigs: gisteren is ons konijn overleden, ze is 7 jaar geworden….. Ik denk dat ze een darmperforatie heeft gehad. Zaterdag was er nog niets aan de hand. Gisteren zat ze helemaal stil in d’r hok en was duidelijk niet lekker. ’s Avonds zijn we weggeweest, komt we terug, was ze dood. Ze heeft spuitpoep gehad die helemaal buiten d’r hok is gespoten. Super zielig en ik ben er nog helemaal niet lekker van…..

Deel Deze Pagina