Januari 2010 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Chrissy84, 7 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tammetje81

tammetje81 Bekend lid

6 dec 2009
    599
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Ankje vind het heerlijk om een uurtje met Jordi p de bank te hange. Doe ik elke dag wel even. Slaapt ie lekker bij me. Ligt nu tevreden na de fles in zijn bedje.
    En het is toch heerlijk dat je hier je hart kunt luchten. Lekker doen hoor, vind niemand hier erg!! Het is erg geoeg wat jullie allemaal overkomt!!

Zal even een beetje opruimen, krijg zo kraamvisite.

2. Hey meiden

Hilli, dat is vervelend dat hij zo vaak wakker is. Kom je niet aan je rust toe. Kan je hem niet op zijn eigen kamertje leggen? Of doe je dat inmiddels al?

Tammetje, wat vervelend dat hij zo huilerig is en even lekker bij je op de bank is niets mis mee.Doe ik ook regelmatig.

Gina, wat fijn dat het zo goed gaat met de voeding, super!

Essie, wat een slaapkop zeg. Heeft hij inmiddels al gepoept?

Ankje, meid je zeurt echt niet hoor. Jullie maken heel wat mee op dit moment. Lekker je gal spugen hier, daar is het forum voor. Dikke knuffel!

Nieks, ahh wat een lieve foto! Kan me voorstellen dat het moeilijk was om te gaan werken. Ik moet volgende week vrijdag weer beginnen.

Kwek, ja ik zat er ook al over na te denken. Hoe zou dat gaan wanneer de klok 1 uur vooruit gaat? Nou je we zien het wel. Schattige foto van je meisje.

Ummkais, succes met schoonmaken vandaag. Ik had gisteren zo'n dag, alles schoongemaakt.

Hier: weer terug van de manueel therapeut. Het gaat steeds beter met Julian, draait zijn hoofdje goed alle kanten op en dat moet ook. Hij had er alleen weinig zin in vandaag, want het was flink brullen! En Julian heeft geslapen tot 07.30, zelfs wakker moeten maken. Vanavond ga ik hem een keer niet wakker maken, want hij heeft de laatste tijd weinig zin in de laatste avondvoeding. Kijken hoe laat hij dan wakker wordt.

3. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.680
    1.442
    113
    #2303 pardoes, 23 mrt 2010
    Laatst bewerkt: 23 mrt 2010
    @ De klok, hij gaat een uur vooruit en niet terug dus hooguit slaapt hij wat langer niks mis mee toch ;). En als hier de tijden een uur verschuiven is het ook geen ramp, nu meestal rond 19.00 de laatste fles als dat 20.00 wordt kan ik er ook mee leven :D.

@ Ankje, geeft toch niks en het is geen zeuren! Het is gewoon zwaar kloten wat er allemaal gebeurt en ik hoop op een snelle oplossing voor jullie.

@ Woops, hoe is het vandaag? Zit er nog steeds een stijgende lijn in?

@ Jada, fijn dat het beter wordt wel balen dat hij geen zin had vandaag.

@ Kwek, wat een lieve foto.

@ Hier, de eerste ronde ziekenhuis erop zitten, en het duurde allemaal lang zucht. De bloedwaardes waren goed dus dat is goed nieuws, het mindere nieuws was dat er toch wel redelijk wat actieve ontstekingen zaten in mijn handen en voeten :(. Dus meer medicijnen toen ik aangaf dat eigenlijk niet te zien zitten omdat ik er nu altijd al zo beroerd van ben en dat nu niet erg handig meer is met de kleine werd er direct besloten dat ik dan maar met de tabletten moest stoppen en vanaf volgende week moet gaan spuiten :$. Gelukkig de eerste keren nog hulp erbij en daarna moet ik het zelf doen. Dus stiekem best spannend ben niet zo'n held met naalden. Ook maar weer een afspraak bij de podoloog gemaakt het is weer de hoogste tijd voor nieuwe zolen in mijn schoenen, kan ze nu niet langer als 2 uur achter elkaar aan hebben en wil dat wel graag weer wat uitbreiden. Het minst leuke nieuws vond ik stiekem toch wel dat mijn voeten beginnen te vergroeien er zat gelukkig nog geen slijtage in handen en voeten was ik wel bang voor vanwege het stop jaar met medicijnen, maar de botjes in mijn voet stonden niet meer recht maar hoop dat het nog lang duurt voor het erger wordt

4. Gina82

Gina82 Fanatiek lid

3 aug 2007
    2.899
    1
    0
    Administratief medewerker
    Nederland
    Nou dan ben ik die ene stem!!! hahahaha... heb gestemd op je mannetje.. schattige foto!

5. gewoon Sanne

gewoon Sanne Actief lid

6 jan 2009
    438
    0
    0
    Breda
    Hoihoi,

even snel weer, want ik heb Noa om 2 uur in bed gelegd en ze slaapt nog steeds! Ik wil ook nog eea in huis doen, dus ff snel:

@ Essie: ik heb een pump in style advanced, van medela. Apparaat werkt op zich prima, alleen mijn productie is volgens mij zo goed aangepast aan Noa dat bv nakolven weinig zin heeft. Als Noa er al uit gedronken heeft krijg ik er simpelweg amper nog wat uit. Alsof mijn borsten precies weten hoeveel ze nodig heeft en het vertikken om er wat extra uit te halen. Toevallig het weekend had ze 's ochtends dus genoeg aan 1 borst (voor het eerst) en heb ik uit de andere 130 cc gekregen. Hoe ben jij begonnen met extra kolven? Tussen de voedingen door is ook lastig, omdat er dan te weinig tijd tussen lijkt te zitten, Noa weer te weinig melk heeft de volgende voeding en weer sneller honger krijgt etc. Beetje een neerwaardse spiraal dus.

@ Ummkais: gefeliciteerd met de 2 maanden van Kais!!

@ Marieke: succes met klussen voor de 2e. Ik moet er nog even niet aan denken hoor, zo snel achter elkaar. Succes ermee!! :p

@ Suzanne: aaahhh, wat naar zeg van je konijn. Sterkte ermee!!

@ Gina: wat fijn dat het beter gaat met Lucas.

@ Ankje: zou balen zijn zeg als het nu een extra smak geld gaat kosten. Tis al duur genoeg allemaal he. Hopelijk lukt het achteraf nog om iets terug te krijgen. Maar als ik hoor dat er nog heel veel mensen geld krijgen zal het een lange wachtrij worden :x Kan zo boos worden om zulke mensen he, beetje alles verknoeien voor iedereen. Grrr....

@ Hier: vannacht een supernacht gehad, wat betreft Noa dan. Ik heb slecht geslapen, weet ook niet hoe het komt.
    Noa rond half 12 pas de laatste voeding. Om 00:15 lag ze in bed. Om 08:20 heb ik haar uit bed gehaald, omdat ik de auto van mijn man voor de apk moest wegbrengen (ook fijn want hij krijgt over een paar weken een lease-auto vd zaak, maar deze kan dus nog net niet weg, dus moest op de valreep nog gekeurd. Hopelijk vallen de kosten mee). Noa lag met haar oogjes dicht, duim in de mond nog te slapen. Vanaf half 7 had ze al wel wat geluidjes gemaakt, vooral door de wekker van mijn man, moeten we toch eens iets op verzinnen. Maar ze was dus heel zoet blijven liggen. Lekker he.
    Omdat ze normaal na de 1e voeding terug naar bed gaat en nu dus niet heb ik haar om 2 uur op bed gelegd. En ze slaapt nog steeds!! Ga haar om 4 uur weer wakker maken om te voeden, want anders haal ik de 5 voedingen niet vandaag, of lig ik heel laat in bed... ;)

Nog even een vraagje aan de BV-dames: hoe vriezen jullie de BV in? Ik heb al ijsklontzakjes geprobeerd, maar dat 'zelfsluitsysteem' werkt niet echt volgens mij. Ik probeerde het eerst met water, zakje omkeren en toen liep er nix uit. Toen ik echter het zakje vervolgens neerlegde liep het er wel weer uit. Wil geen melk verspillen, dus geen succes.
    Wat ik nu al in de vriezer heb zit in ikea tupperwarebakjes, per 100 ml. Maar die zijn onderdeel van zo'n grote set en de kleine bakjes zijn nu op. Als iemand nog tips heeft...
    Anders koop ik nog zo'n hele set bij, maar dan zit ik weer met grote bakken waar ik nix mee doe.

Nou, ga nu echt ff in huis verder. Moet ook gebeuren :(

6. gewoon Sanne

gewoon Sanne Actief lid

6 jan 2009
    438
    0
    0
    Breda
  7. Juni

Juni Fanatiek lid

11 jan 2007
    1.562
    140
    63
    gewoonSanne: ik heb van die potjes gekocht van Avent, wit met een blauw dekseltje. Daar vries ik de melk in in. Zakjes lijken mij inderdaad niet zo handig.

Hier heeft M voor het eerst echt goed geslapen: 7,5 uur in één stuk! Hopelijk gaat ze dat nu vaker doen. Verder is ze de laatste tijd erg huilerig als ze wakker is. Ze kan zich bijna niet vermaken in de box of de wipstoel. Maar ze is ook niet helemaal gezond natuurlijk, ze blijft maar hoesten. Hoewel het aerosollen wel lijkt te helpen voor de verstopte neus.

Even spammen, dit was M vanmiddag toen ze wel even tevreden was:

8. Juni

Juni Fanatiek lid

11 jan 2007
    1.562
    140
    63
    En nog eentje:

9. chevenne

chevenne Fanatiek lid

17 mei 2009
    1.073
    0
    0
    Lieve foto's weer voorbij zien komen.

Ik heb de borstvoeding wel in ijsklontjes zakjes gedaan. Die heb ik dichtgeknoopt met zo'n stripje van de vuilniszakken en rechtop in de vriezer gedaan. Etiket met datum en hoeveelheid erop en klaar is kees.

Wat een gedoe Anke met aannemer, daar valt je de mond toch van open. Ik hoop dat jullie nog wat kunnen bereiken.

Verder hier bij de osteopaat geweest. De uitslag die ze de afgelopen dagen heeft gehad, was een uiting van spruw. Ze voelde wel ontspannener aan. We hebben beide probiotica meegekregen voor de spruw. Nu hopen dat het helpt.
    Verder weer een heel eind gewandeld vandaag en vanavond weer baby zwemmen.

10. chevenne

chevenne Fanatiek lid

17 mei 2009
    1.073
    0
    0
    @Blaine
    Jammer dat het allemaal wat minder met je gaat. Lijkt me heel moeilijk, dat je iedere keer een stapje terug moet doen. Ik hoop voor je, dat het bij babystapjes blijft.

11. kareltje1

kareltje1 Bekend lid

3 sep 2009
    510
    0
    0
    Werk op een woongroep waar mensen met een verstand
    Noord-Brabant
    Hallo!!!
    Vanmorgen dus lekker mee op kraamvisite geweest, was gezellig. Meiden hielpen me allemaal, lekekr zo hoor! En leuk om alle kindjes zo bij elkaar te zien. Volgende week gaan we ook weer, meteen de laatste keer (de echte kraamvisite's dan bij elkaar).

Gaan zo eerst eten en mn man met de kleine douchen, misschien dat ik vanavond nog wel even kom lezen en reageren, maar na het volgende flesje gaan mn moeder (komt vanavond als mn man weggaat, fijn hoor) en ik nog even een blokje om. Het is zo'n lekker weertje. Moeten we van genieten...al zijn het maar steeds kleine stukjes... Elke keer weer iets langer, lekker die buitenlucht!

Iedereen een fijne avond! Groetjes mij xxx

12. Essie79

Essie79 Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.473
    0
    0
    Blaine jeetje, het is niet niks wat jij hebt! Positief en negatief nieuws dus....goh. Knuffel:)!!

Chevenne ik hoop met je mee dat de AB helpt;)!!!

Juni wat een moppie:)!!

Kareltje goed zo8)!

Jada wat fijn dat het stilaan beter gaat met Julian:)! Succes met de voedingen vandaag;)! Yordin heeft eindelijk gepoept vanmiddag: alles onder! Heb hem onder de kraan gehouden, vond ie nog lekker ook:D

Sanne hier ook de Avent potjes. Gaan per 10. Hier staan ze al een tijdje alle 20 in de vriezer:D.... Is dat een elektrische dubbele kolf die jij hebt?? Ik heb altijd al gekolfd, omdat hij eerst niet goed uit de borst kon drinken door verhouding mondje-tepel. Sinds een aantal weken gaat dit wel goed, al is het nu zo dat ik verwend ben, voeden ad borst kost toch veel meer energie en tijd (ook voor hem) zodat ik dit eigenlijk maar 1x per dag doe:). Ik kolf 3x.

Gina dankje:)!! Yordin staat nu bovenaan met 1 stem verschil! Oe echt spannend zeg:$!!

13. SuLa

SuLa Fanatiek lid

14 feb 2009
    1.765
    1
    0
    .... ik kom vandaag even niet langs... Meneertje is vanaf 9.15h wakker en is sindsdien 1 uur stil geweest omdat ie sliep. Wil verder niet slapen en vooral ook niet niet-huilen....

Fijne avond allemaal!

14. Sterkte Suzanne, ik weet niet of jullie al een elektrische schommelstoel hebben? Dit kan echt ideaal zijn.

Juni, wat een schattige foto's. Vervelend dat ze zo huilt, hopelijk gaat het snel beter.

Kareltje, buitenlucht is zeker lekker, vooral nu het mooi weer is.
    Lekker rustig aan doen, dan kan je vanzelf weer hele stukken wandelen.

Essie, wat fijn dat hij eindelijk gepoept heeft. Julian zit ook vaak helemaal onder, poept gem. 1x per dag.

15. woops

woops Niet meer actief

Hoi,

Even reageren hier.
    Ik ben :x :x :x
    heb vandaag van de CZ te horen gekregen dat wat we nu aan voedingen hebben gekocht (300 euro) dat het maar een gedeelte vergoed wordt, en weet je wat de rede is:
    We hebben het bij onze eigen apotheek gekocht maar daar hebben ze geen contract mee. :(
    Ze begreep heel de situatie en gaat nu regelen dat we 75% vergoed gaan krijgen van de inkoopsprijs, die zal dus wel veel lager liggen dan die 71,83 die wij per pot hebben betaald. :x :x :x

Heb vandaag de officiele aanvraag voor vergoeding voor 6 maanden van de kinderarts gehad.
    En we moeten dus onze voeding of via internet bestellen of bij een apotheek die wel een contract heeft met CZ. 8)

Voor de rest is ons meisje gelukkig aangekomen en weegt bij het buro 5180 gr en bij het ziekenhuis (na een poepje) 5160 gr.
    We mogen met 4 maanden niet gaan bijvoeden maar gewoon de Neocate aandikken tot pap met rijstenbloem om het happen met de lepel te gaan leren.
    Ook moeten we nu beetje bij beetje per voeding meer dan 90cc proberen erin te krijgen, dat valt natuurlijk niet mee.
    Als ze 120cc zou gaan drinken zouden we naar de 6 voedingen kunnen gaan zei ze, dat lijkt me geweldig.

Morgen moet ik dus alles gaan regelen om bij de juiste apotheker te zijn voor de verklaring in te leveren.

Groetjes

16. densie24

densie24 Lid

11 jun 2009
    84
    0
    0
    Leeuwarden
    Hallo iedereen

Sorry maar heb niet echt bij gelezen, ik wilde even een ego berichie plaatsen.

Ryon is ziek al vanaf gistermiddag
    In de ochtend nix aan de hand en in de middag voelde hij warm aan. Omdat ik het niet vertrouwde toch maar ff getempt. 38,7:$ Hij was niet huilerig maar wel heel sloom en veel slapen. Had gelukkig nog 2 zetpilletjes van de vacci over en had die maar gegeven. Hij had wel goede plasluiers en zijn ontlasting was er wat tussen in. Hij begon ook te hoesten:(. Hij dronk ook matig liet nu 40ml tot 60ml staan. En wat die er in kreeg gooide hij (2 keer met een boogje) uit. Heb hem maar was lauw water gegeven zodat hij toch wat vocht binnen kreeg. Begin avond was zijn temp weer gedaald naar 37,3.
    In de avond loopt koorts meestal op. En bij Ryon liep dit op tot 39,6.
    Heb de dokterswacht maar gebeld voor evt. voor advies. Ze vonden het niet heel verontrustend omdat hij geen ernstige klachten had, maar omdat hij nog zo jong was maakte ze wel een afspraak bij de dokter zodat ook wij gerust werden gesteld.

Had hem wel nog een zitpilletje van te voren gegeven.
    Eenmaal in het zkh moesten we vet lang wachten terwijl niemand in de wachtkamer zat. Zou je net zien dat als hij werd onderzocht dat de temp drastisch gedaald was:(. Was niet zo. Dokter heeft hem helemaal onderzocht en kon er niet veel er aan doen moest op zijn luiers letten en hem niet te warm in bed leggen. temp was nog wel hoog. Kreeg hij andere klachten zoals vlekken of benauwdheid moesten we direct terug komen. We hebben aller 3 niet veel slaap gehad.

Vandaag nog steeds koortsig en sloom en werd wakker met een snotoogje wilde gelukkig wel beter drinken. Vind het zo zielig voor hem. Hij kijkt je met waterige oogjes en rode wangen aan. kon ik zijn gedachten naar lezen. Zucht..........

17. Nieks

Nieks Actief lid

2 jan 2009
    119
    0
    0
    Brabant
    @Essie oooo ja sorry dat ben ik helemaal vergeten. Ik zorgde dat ik een blouse of vest aanhad en daar onder een shirtje wat je makkelijk naar beneden kan schuiven (een met spaghetti bandjes vond ik het makkelijkst) de blouse of vest kon ik dan een stukje openmaken en ik zorgde dat ik wat beschut zat. Dan Lieke ervoor houden en dan met 1 hand haar aanleggen is in het begin wat geklungel maar na een paar keer doen ging dat heel goed. Ja denk echt dat het werken weer wennen is.

@Kwek jij ook lekker geshopt. Wat een leuke foto's. Mooi meisje heb je hoor. Ik ben heel benieuwd wat de klok van Lieke doet ja. We wachten af.

@Tammetje heerlijk weer is het vandaag geweest. Super voor een wandeling.

@Ankje dank je wel. We zijn er toch voor dat je hier je verhaal kwijt kan.

@Ummkais he bah poetsen heb ik vorige week gedaan. Alles een flinke beurt gegeven.

@Jada dank je wel. Ja de tijd vliegt ook voor jou dus weer bijna werken. Zie je ertegen op? Ben heel benieuwd of Julian doorslaapt vannacht.

@Blaine dat is niet zo'n goed nieuws dan. Blijft het nu stabiel of gaat het nog achteruit? Sterkte.

@Gewoon Sanne ik vries de voeding ook in ijsblokzakjes en daar leg ik een knoop in. Wel makkelijk omdat je dat kan doseren.

@Juni wat een leuke foto's.

@Chevenne hopelijk werkt de AB snel. Heerlijk babyzwemmen veel plezier.

@kareltje fijn dat het zo gezellig is geweest.

@Suzanne heel veel sterkte vandaag. Knuffel voor jou.

@Woops wat stom dat het niet helemaal vergoed wordt het is toch gewoon voorgeschreven door een arts:x.

@Hier een heerlijke dag gehad vandaag met een vriendin de stad in geweest. Lekker geluncht. En wat geshopt.
    Lieke doet het super op moment. Heeft vandaag veel gedronken. Om 05.30 kwam ze vanmorgen en heeft ze de borst gehad. 1 kant gedronken en is weer in slaap gevallen terug in haar bedje gelegd en om 08.30 kwam ze weer. 2 borsten gedronken om om 11.15 haar fles gehad 180/6 helemaal leeg gedronken. Om 16.15 met moeite wakker kunnen krijgen en heeft ze 180/6 gekregen en maar 20cc laten staan. Net om 20.15 weer 180/6 en ook weer helemaal leeg. Morgen moeten we naar het CB voor haar 2e prikjes ben heel benieuwd hoe het gaat.

18. Sjees

Sjees Niet meer actief

Blaine,wat een rotziekte is reuma he,en vervelend dat je voetbotjes niet meer helemaal rechtstaan,maar het hoeft nog niets te zeggen,het kan heel wat jaren duren eer je er echt last van hoeft te krijgen,dus positief blijven denken,en dat je die spuit krijgt is wel heel goed dit werkt vaak toch beter dan tabletten,wat voor spuit gaan ze je geven?

Juni, heb je al eens geprobeerd s’nachts de voetjes in te smeren met luuf oid?dan sokjes eroverheen,dit werkt goed tegen verkoudheid,je moet dit 2 nachtjes achtereen doen.ik vind het super!
    Echt een prachtmeid heb je!

Chevenne,hopelijk zal de spruw snel overgaan,wat lijkt me dat toch vervelend,en heel veel succes morgen met het gespreek(was morgen toch?)

Kareltje,fijn om berichtjes van je te lezen,en volgens mij gaat het je al iets beter,hopelijk ben je snel weer helemaal de oude en is de pijn echt weg

Essie,ik hoop dat ie wint!

Suzanne,sterkte!

Woops,jemig dat is echt ^*%*&^&*%,konden ze je dat niet tevoren vertellen??

Densie,ah wat sneu,en zo moeilijk dat je niet weet wat er kan zijn,hopelijk knapt ie snel weer op,heel veel sterkte!

Hier@ Vandaag heeft Aylani haar 2de prikjes gehad en ze heeft echt moord en brand gegild,zo zielig,ook is ze weer onderzocht door de arts en die was toch niet zo blij,we gaan nu toch beginnen met pepti tegen koemelkallergie,en over 2 weken hebben we weer een afspraak,om te kijken hoe het dan gaat,ze heeft heel erg spuitluiers,en er komt nu echt alleen maar slijm uit met een geel kleurtje,dit is dus haar poep,en dat ongeveer 8 x per dag,ook laat ze al een ruime week de helft van haar fles staan en begint echt te krijsen als we haar willen voeden,ook heeft ze weer last vd darmen,en ging het slapen s’nachts steeds moeizamer,terwijl ze nu juist langer hoort te gaan slapen,ik ben dus heel benieuwd hoe het zal gaan,maar hoop dat dit dan eindelijk gaat werken,ik ga nu even naar boven want ze wil niet slapen is beroerd van haar prikjes,ik ga weer even een zetpil geven.

19. SuLa

SuLa Fanatiek lid

14 feb 2009
    1.765
    1
    0
    Wij houden trouwens al een hele tijd bij wat Laurens drinkt op 24 uur. Net eens even gekeken: hij drinkt nu gemiddeld over 1 week genomen net zo veel als toen hij 3 weken oud was, namelijk 750 per 24 uur. Is toch niet normaal?

Hij heeft ook enorme uitslag in z'n gezichtje en hij heeft er jeuk aan, wat we merken doordat hij met z'n hoofdje over je schouder of het matrasje wrijft.
    Morgen even het CB bellen.

20. woops

woops Niet meer actief

Ik weet eerlijk gezegt niet wat wel of niet normaal is (hier drinkt ze net met moeite 500cc:)), weet alleen wel als je het niet vertrouwd, ga naar de huisarts of buro maar onderneem actie.
    Succes!

Deel Deze Pagina