Januari 2010 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Chrissy84, 7 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lynd

Lynd Fanatiek lid

10 okt 2008
    1.119
    0
    0
    Hallo,
    even kort want mijn schoonfamilie is hier. Invriezen BV: wij vroren de melk in de avent-bekertjes, en na 24 uur, als het hard bevroren was, deden we het uit het bekertje over in een boterhamzakje. Zo loop het er niet uit en spaar je heel veel ruimte! Voor het ontdooien dan weer overdoen in een bekertje.

Densie, wat rot van Ryon zeg, sterkte! Hoop dat zijn koorts snel zakt en jullie weer wat rust krijgen.

Ankje, lucht je hart maar lekker over de aannemer, hoor, vind het helemaal niet vervelend om erover te lezen!

2. kareltje1

kareltje1 Bekend lid

3 sep 2009
    510
    0
    0
    Werk op een woongroep waar mensen met een verstand
    Noord-Brabant
    @Blaine
    Jeetje meid, gaat niet zo lekker met de reuma dus. Spannend hoor spuiten, maar hopelijk ben je daar niet zo ziek van! Is niet echt handig met zo'n schatje nee. Dikke knuffel!

@Foto's
    Weer leuke gezien!!!

@Woops
    Wat vervelend zeg dat je dat achteraf hoort, is echt heel duur. Hopelijk kunnen ze nog wat voor jullie regelen. Fijn dat ze weer iets is aangekomen, sterkte nog met alles!

@Spuitjes
    Dat lijkt me ook niet zo prettig om dat bij die hele kleintjes te zien. Vorige keer is mijn moeder geweest, omdat ik naar het zkhuis moest die dag en het dan toch door kon gaan. Ik moet volgende week voor het eerst zelf mee. Hopelijk huilt ze weer maar even (van de schrik) net als vorige keer. Ook is ze toen niet ziek geweest, gelukkig weinig last gehad.

@Ziek/huilerig
    Iedereen die ziek is/zieke man of ziek kindje heeft beterschap! En meiden met een huilerig baby'tje veel sterkte!

@Nacht
    Lees toch al regelmatig over langere nachten. De meeste baby's slapen al door nu of zijn er nog meiden die vaak midden in de nacht moeten voeden? Hier zit er sinds anderhalve week echt regelmaat in met de nachten, heerlijk is dat.

@Ankje
    Meid hoe gaat het nu met jou? Ga zo nog even lezen, maar moet steeds aan jullie denken. Dikke knuffel!

Sorry als ik mensen vergeet, maar heb niet alles bijgelezen! Kom zo nog wel even terug.

Het gaat idd wel ietsje beter sinds het weekend, maar moet juist nu opletten dat ik niet teveel wil en dat is moeilijk. Bukken, tillen etc is nog geen pretje, dus hulp blijven vragen voorlopig...gelukkig blijven die lieve mensen het aanbieden, fijn!!!

3. Sjees

Sjees Niet meer actief

Zo ben ik nog even...ik heb nu maar vast haar 22 uur fles gegeven en ze heeft hem helemaal opgedronken,die van vanmiddag ook(beide pepti) ook hoorde ik haar darmen nu niet zo herrie maken als normaal en heeft ze niet gehuild tijdens de fles,ik hoop dus met grote hopen dat we op de goede weg zitten,heb haar ook een zetpil gegeven dus hopelijk slaapt ze vannacht weer eens lekker een paar uur door.

suzanne,als je het niet vertrouwd echt bellen morgen,vind het ook wel raar kliken idd,heel veel succes!

lynd,veel plezier met je schoonfamilie!

nieks,super dat je kleine meid het zo goed doet,ze drinkt echt lekker hoor! en heel veel sterkte morgen met de 2de prikjes

iedereen welterusten

4. Essie79

Essie79 Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.473
    0
    0
    Sjees ik hoop zeer met je mee, want wat een ellende weer:(....

Nieks en waar heb je gevoed? Fijn dat ze het zo goed doet:)!!

Lynd heel veel plezier:)!!

Suzanne vreemd:(...actie ondernemen zou ik zeggen!

Densie ah wat zielig zeg:(, hopelijk knapt ie snel op!!

Kareltje hier sinds 3 nachten klokje rond8)!

Ankje geeft toch niks! Lekker typen hier hoor, we leven allemaal mee denk ik:x;).

Jada doe je Julian dan ook ff in de wasbak onder de kraan? Misschien een tip, is ie lekker snel schoon en hij vindt het nog lekker ook haha:D!

Trusten allemaal!!!

5. Nieks

Nieks Actief lid

2 jan 2009
    119
    0
    0
    Brabant
    @Sjees wat zal je je beroerd hebben gevoeld vandaag toen ze haar prikjes kreeg. Bij jullie houd het ook niet op hè? Wat fijn dat ze zo goed op de nieuwe voeding reageert hopelijk is het hiermee verholpen. Knuffel voor jou. Dank je wel vind het heel spannend. Heb al zetpilletjes klaar liggen. De vorige keer heb ik ze gelukkig niet nodig gehad. Ja drinken doet ze super. Geeft bijna geen melk terug gelukkig heel soms maar een beetje. Ze heeft alleen dat het na een 2.5 uur soms wat zuur terug komt is ook doorzichtig en ruikt ook erg zuur. Dat is het enige oja en soms komt ze na een fles van 200 weer na 2.5 uur en heeft dan ook echt honger, dat ga ik even navragen, maar dat is maar heel soms. Mag mezelf echt gelukkig prijzen dat het zo goed gaat dat besef ik maar al te goed vooral als ik jullie berichten lees.

@Suzanne goed dat je het CB belt dan ben je zelf hopelijk wat geruster morgen.

@Kareltje wat fijn om te lezen dat het wat beter met je gaat. Nog niet te veel gaan doen hè rustig aan.

@Essie ik heb gevoed in een restaurant en in het zwembad bij Center Parks daar legde ik een handdoek om ons heen. Zag je ook niks. Vond het de eerste keer heel spannend maar het moest want ze had honger. Daarna ging het super had echt zo iets van ze moet toch eten, en als ze wat denken dan trek ik me daar niks van aan.

6. Essie79

Essie79 Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.473
    0
    0
    Nieks nou zeker niks van aantrekken hoor! Het is de normaalste zaak van de wereld:)!

7. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.680
    1.442
    113
    Zo ik ben weer terug van de taarten maak workshop, het was erg leuk en de taart erg lekker haha. We mochten al vast een stukje taart proeven dus altijd goed, de mijne gaat nog lekker even de vriezer in, heb er een gemaakt met een auto kan er beter vast aan wennen dat het stoer moet zijn :D.

@ Woops, balen van de voeding, dat hadden ze dan in het ziekenhuis ook wel even mogen melden, is toch eigenlijk te zot voor woorden. En het gaat dus nog steeds de goede kant op en kan me voorstellen dat 6 voedingen je heerlijk in de oren klinkt. Zelf weer helemaal beter?

@ Sjees, wat balen zeg dat je nu weer aan het knoeien bent met Aylani, ook wel erg wazig, wat hebben ze die week in het ziekenhuis eigenlijk gedaan je zou toch verwachten dat ze daar alles al bekeken hebben :(. Hoop dat het met deze voeding beter gaat.

@ Suzanne, vandaag dus weer een veel mindere dag met Laurens, hoe is je testje met de voeding afgelopen? Ik weet niet hoe zwaar Laurens is maar gemiddeld drinken ze 150 cc per kilo. dus zou hij 5 kilo zijn dan 750 per 24 uur. Maar zoals al meer gezegd als je het niet vertrouwd direct aan de bel trekken, beter een keer te vaak dat er niks is dan dat je te laat bent en blijft knoeien.

@ Kareltje, fijn dat het wat vooruit gaat en wat gezellig kraamvisite.

@ medicijnen, ik krijg gewoon dezelfde medicatie als nu alleen per injectie, dat is dus de methotraxaat, gebruik nog veel meer maar dat ga ik allemaal maar niet noemen dan heb ik vast 2 berichten nodig ;). Van mijn voeten is even balen maar hopelijk gaat het voorlopig niet veel erger worden, en last heb ik al jaren van mijn voeten kan amper schoenen aan hebben en de schoenen die ik aan kan zijn standaard 1 maat te groot dus tja wat dat betreft verandert er niet veel. In november weer foto's en dan hoor ik wel weer hoe het ervoor staat. Op zich is de reuma nu redelijk stabiel, laat ik het zo stellen veel beter als dit is het zelden het scheelt dat we weer beter weer krijgen dan heb ik wat minder last. En ben ook zelf wel reeel dat mijn medicatie gewoon tijd nodig heeft om optimaal te werken, de bloedwaarden waren al wel goed dus ga de goede kant op :).

Ik ga nu ook echt slapen ben helemaal munt en morgen weer vroeg dag morgen lekker zwemmen en ddarna weer richting ziekenhuis, dus kom wel een keer weer langs in de loop van de dag.

8. woops

woops Niet meer actief

Ik ben zelf nog wel ziekjes.
    Diaree blijft aanhouden en m`n maag kan nog steeds niet alles verdragen.
    Komt wel goed denk ik dan maar.
    M`n meisje komt op de 1e plaats nu.
    En de opa en oma zijn vandaag weer geweest en zullen deze week nog wel meer komen om me bij te staan nu ik me zwakjes voel.
    Mannetje moet gewoon werken.
    Vrijdagmorgen gaan ze heerlijk uit logeren en leef er een beetje naar toe. :)
    Kan ik gewoon even heerlijk ziekjes zijn en m`n dingetje doen. :)

Jij ook dikke knuffel meid! :D

9. Sjees

Sjees Niet meer actief

Goedenacht allen,

Nou ben al vanaf 2 uur in de weer met Aylani,ze huilt veel en heeft koorts,ik heb net haar pyama uitgedaan en ze ligt nu alleen in dr rompertje om de hitte weg te nemen,man wat is ze heet,heb haar ook bij ons op bed gelegd want anders wilde ze heel niet gaan slapen,ik ga nu even op het net zoeken wat je nog meer voor koorts kan doen,want heb al een zetpil gegeven maar ze blijft op 38,6 hangen nu,echt zo zielig, hoop dat jullie allemaal heerlijk op een oortje liggen:)

10. kareltje1

kareltje1 Bekend lid

3 sep 2009
    510
    0
    0
    Werk op een woongroep waar mensen met een verstand
    Noord-Brabant
    @Sjees
    Ach gosie, wat zielig zeg. Heb je toch nog een beetje kunnen slapen daarna? Hoe gaat het nu met haar? Veel beterschap weer! Dikke knuffel

@Blaine
    Mmmm klinkt lekker taarten maken en proeven...
    Hopelijk heeft het weer ook weer een betere invloed op je reuma meid, vervelend dat je altijd zo'n pijn moet hebben. Heerlijk zwemmen, ik zal nog even moeten wachten. Maar als het weer gaat, is dat 1 van de eerste dingen die ik met Elise ga doen, lekker dobberen, hahaha. Succes in zkhuis!!!

Ga me zo eens aankleden, wie weet tot later en anders zeker vanavond nog wel even denk ik. Fijne zonnige dag allemaal!!!

11. woops

woops Niet meer actief

@Sjees,
    Dikke knuffel meid.

Ik heb de internet-leverancier al gebeld en de verklaring is per email weg, ze nemen contact op en dan wordt alle voeding vergoed.
    Eindelijk wat een weg zeg om alles goed te regelen.

Groetjes

12. Nieks

Nieks Actief lid

2 jan 2009
    119
    0
    0
    Brabant
    Goedemorgen allemaal,
    @Sjees hoe gaat het met Aylani? Hopelijk is ze opgeknapt. Heb je nog wat kunnen slapen?

@Blaine heerlijk zwemmen? Ik heb nog geen zwembad gevonden die aan mijn eisen voldoet:):). Ik weet dan ook wel precies wat ik wil aangezien ik er voor heb geleerd en zelf de les gegeven heb.

@Essie dat vind ik dus ook. BV is zo mooi als je het kan geven.

@hier een geweldige nacht gehad. 22.15 laatste voeding haar in bed gelegd en ze heeft nog geen kik gegeven is meteen in slaap gevallen (was wakker toen ik naar boven liep) en vanmorgen om 06.30 kwam ze weer. Gevoed en ze ligt nu nog heerlijk te slapen.
    Vandaag naar het CB voor haar 2e prikjes. Ben ook heel benieuwd hoe ze is gegroeid. Zo ga hier nog even stofzuigen en dweilen en dan ben ik klaar voor vandaag. Tot straks.

13. chevenne

chevenne Fanatiek lid

17 mei 2009
    1.073
    0
    0
    @Densie en Sjees
    Wat ontzettend zielig zeg, dat jullie kindertjes zo ziekjes zijn. Beterschap!

@Woops
    Jee, wat een gedoe zeg, om de voeding vergoed te krijgen. Pfff...

@Voeden in het openbaar
    Ik doe het dus gewoon he. De eerste keer vond ik het wel eng, maar mijn zusje was toen mee en die doet het al langer. Dat hielp me over de drempel. Ik zoek nu meestal een rustig plekje in een café of restaurant en gebruik een shawl. Je ziet er bijna niets van. Mijn zusje voedde gister zelfs op het terras en je zag niets, het was net alsof ze haar dochtertje gewoon vasthield.

Ik moet straks naar het ziekenhuis toe. Het is voor ons 1 uur en 3 kwartier rijden, dus het wordt nog een flinke onderneming. Ik vind het spannend en zie er tegen op.

Goede nacht gehad btw: 20.45-3.15 en 7.20 :)

14. nienke18

nienke18 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    1.197
    0
    0
    Consultant
    Boskoop
    Essie79, had ook nog niet gestemd, dus heb je verschil iets groter gemaakt.

Woops, wat een onzin eigenlijk dat je het alleen mag halen bij een apotheek waar CZ een contract mee heeft.

Nieks, geweldig dat je zo’n goede nacht hebt gehad.

Afgelopen nacht een goede nacht gehad. Heb haar en mezelf om 23:00 wakker gemaakt voor de laatste fles. Om 04:00 gaf ze heel even ene kik, maar is gelijk weer in slaap gevallen, zo ook om 05:30. Maar ook toen weer in slaap gevallen en dat allemaal zonder dat ik eruit moest. Om 07:00 heeft ze haar fles gehad en nu ligt ze weer te slapen.

Ga vandaag even proefdraaien bij mijn ouders. Na de fles van 11:00 ga ik even daarheen en leg haar daar in haar bedje. Ga denk even naar het kruidvat en de hema in het dorp.

Verder maak ik me alleen nog een beetje zorgen over de ontlasting. Is nu de tweede dag dat ze geen ontlasting heeft gehad. Hoop dat het vandaag nog wel gaat gebeuren.

15. Essie79

Essie79 Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.473
    0
    0
    Nienke dankje:)!! Hier van de week ook 2 dagen niet gepoept. De klap zal wel komen vandaag, succes alvast:D;):p

Woops beterschap:)!!

Sjees aaaaahhhh jeetje zeg:(:(:(....pfffff....hoe is het nu met haar (en met jullie):(

Blaine klinkt lekker zeg, wat voor taart is het? Lekker gezwommen?

Chevenne je bent vast al onderweg, maar toch heel veel sterkte;)!!! Ben erg benieuwd wat eruit komt.....je zit trouwens vlakbij mij:). BV in het openbaar doe ik dus eigenlijk niet, met als reden dat het zo makkelijk is 'gewoon' even een fles (of 2) mee te nemen:)....

Nieks succes vandaag:)!!

Hier: Yordin heeft weer het klokje rond geslapen, echt heel relaxt8). Verder heb ik weer meer productie dan dat hij drinkt.....als ik nu weer minder probeer te kolven, moet ik straks weer extra als hij meer gaat drinken. Aan de andere kant, hij drinkt nu rond de 650/700 dus heel veel meer zal het niet gaan worden. Ok, ik ga dus wel minder kolven!! Zo, even typend nagedacht, sorry:D.
    Echt zoooooooooooo spannend bij Baby vd Maand, hij staat nu 3 stemmen voor!!! Lijkt me echt leuk als ie wint;)!
    Fijne dag allemaal en voor degenen die hem nodig hebben: dikke knuffel:)!!

16. chevenne

chevenne Fanatiek lid

17 mei 2009
    1.073
    0
    0
    @Essie
    Ben nog niet weg...ben mijn tijd een beetje aan het doden op het forum, anders ga ik teveel stressen, denk ik....

17. Essie79

Essie79 Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.473
    0
    0
    O! Hoe laat moet je weg dan?

18. chevenne

chevenne Fanatiek lid

17 mei 2009
    1.073
    0
    0
    Ga om 11.00 weg. Moet er om 13.30 zijn...

19. Essie79

Essie79 Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.473
    0
    0
    Nou, goeie reis. Daarna Haarlem nog ff in??

20. Sjees

Sjees Niet meer actief

chevenne,komt vast goed hoor!Heb je nog last van je buik gehad eigenlijk of is het nu weg?

essie,ja die flessen zijn echt makkelijk om te geven,ik weet ook niet of ik wel bv zou durven geven eigenlijk in het openbaar.

Aylani is heel de nacht blijven spoken,ze was echt ziek,om 7.30 heeft alain haar mee naar beneden genomen zodat ik ook even mijn ogen kon dicht doen,maar ik werd 20 minuten geleden alweer wakker van een krijsende aylani,de koorts is gelukkig wel weg nu,maar ze is natuurlijk bekaf de arme stakker,ik heb haar nu in bed gelegd en ze is stil dus op hoop van zegen;)
    Oh ja....ze heeft weer haar hele fles leeg en ze had eindelijk een beetje normale ontlasting vanmorgen!:):)
    Bedankt voor alle lieve reacties...:)

Deel Deze Pagina