oke wil dan wel eerst weten of het nu wel of niet kan/mag, wil nu geen enkel risico lopen met m`n meisje.
Ik heb ook op heel veel plekken gelezen dat venkelthee een goede methode is, dus volgens mij kan het geen kwaad, hoor!
Heb me trouwens net op een comfortabele stoel op het balkon gezet met Jakob in de kinderwagenbak naast me. Beter zo!
@ Venkelthee, mijn zusje gebruikte het ook altijd voor de kleine en vond het prima werken. Het is net als met alle middeltjes tegen krampjes er zijn voor en tegenstanders. De tegenstanders DENKEN dat het geven van venkelthee kanker op oudere leeftijd (lees 80 jaar) kan bevorderen omdat er tegnwoordig veel meer oude mensen kanker krijgen als vroeger . Er is geen enkel wetenschappelijk onderzoek dat dat aantoont en sorry hoor punt1. mensen worden veel ouder als vroeger, 2. zou het niet kunnen zijn dat mensen veel ongezonder leven er zoveel auto's rijden noem maar op. Persoonlijk zou ik dus zeggen probeer het. En woops, thee zit geen koemelk in dus ook met kma moet het kunnen lijkt me. @ Lynd, vind het zo stom dat mensen iets geven waarvan ze al weten dat je het niet leuk gaat vinden ik hou daar ook echt niet van ik hou wel van een beetje stoer. Krijg van mijn ouders dan ook altijd kleding voor hem die stoer zijn terwijl mijn zusje juist lievere kleding krijgt, ik vind dat men hier echt wel rekening mee kan houden. Succes met je hoofdpijn. Geen facebook hier, vind hyves bij houden al genoeg werk dus toch maar actiever gaan hyven, je bent welkom hoor op mijn hyves. @ Hier, 2 minuten nadat ik zei dat hij nog steeds sliep was hij spontaan wakker, hebben al lekker buiten in de tuin gezeten en nu is het de bedoeling dat hij even alleen speelt al vind hij het momenteel nog niet zo leuk als anders.
Hai meiden!! Venkel thee en rooibosthee zijn allebei goed voor de krampjes. Ik deed altijd rooibosthee. zette dan gewoon een kan en deed ff laten trekken en dan goot ik de hoeveelheid die ik voor een fles nodig had, bijv. 180 in de fles die warmde ik op (de thee zette ik altijd in de koelkast) en daar deed ik schepjes melk bij. De reden waarom ze er allemaal beetje op tegen zijn is omdat ze van mening zijn dat het de darmen stillegt. maar zolang je kleintje blijft poepen is er niks aan de hand. heb het bij Noah heel lang gedaan en bij Lucas zeker de eerste maand!
Mamanama: Dat is inderdaad tegen krampjes en dat helpt echt super snel. Ik heb het van mijn vader gekregen, maar volgens mij kun je het ook bij de drogist en anders bij de apotheek kopen. Tis een soort hoesdrankflesje. Wat lekker zeg! Lekker een weekendje voor jullie zelf. Naar de sauna!!! Lekkerrrrr. Dat is voor mij ook lang geleden zeg. Kwek: Wat fijn dat haar koorts snel afzakte! Hihihi. Dat heb ik hier ook trouwens. Als ik zeg dat Jonna lekker doorslaapt, promt .ze slaapt die nacht niet door ..net alsof ze het erom doen. Dus ik zeg het niet meer hahahaha. Suzanne: Venkelthee is ook een goed idee ja. Fijn dat de tip je geholpen heeft. Jonna slaapt er ook lekker op als ze onrustig is en krampjes heeft. Blaine: Ik denk inderdaad ook niet dat de aannemer nog komt. Hij moet nu wel erg veel lef hebben om dat te doen. Want als ik hem zie ..ik sta op dat moment niet voor mezelf in. Kaatje: He, ik heb hier hetzelfde gedaan. Ben lekker in de voortuin bezig geweest en Jonna lag lekker in haar wandelwagen te slapen. Het was ook zulk lekker weer. Lynd: Beterschap met je hoofdpijn. Hopelijk zakt het vandaag was af. Venkelwater/thee: Ik heb venkelwater van mijn vader aangeraden gekregen en hij werkt in het AMC. Hij heeft vroeger bij de pasgeborene gewerkt. Daar geven ze venkelwater tegen de krampjes. 1 theelepel venkelwater en 1 theelepel water. Heet schijnt ook heel natuurlijk te zijn, dus zit niks raars in. Maar hoe het zit met venkelthee? Heb geen idee.
Ik lees dit inderdaad ook: Praktische tips De oude standaardtip om de baby venkelwater, venkelthee of venkeldruppeltjes te geven wordt tegenwoordig ontraden (door het Voedingscentrum). U kunt zich dus het beste beperken tot de volgende methodes om de pijn te verlichten: verwarm de buik van de baby met een (niet te hete!) kruik of met warme doeken; doe de baby in een warm badje; draag de baby rond op uw onderarm, zodanig dat hij met zijn buik op de muis van uw hand ligt (de druk op zijn buik is prettig); draag de baby over uw schouder, zodanig dat de schouder druk uitoefent op zijn buik. Maar er staat dus niet bij waarom. Het is een oude standaardtip. En het komt wel eens vaker voor dat vroeger dingen wel mochten en nu ineens niet meer. Ik zou me er niet druk om maken. Ik geef Jonna gewoon venkelwater tegen de krampjes en dat gaat goed. Maar goed dit is mijn mening
Hier: We zijn bij de KDV wezen kijken. Ik weet nog niet zo goed wat ik ervan moet vinden. Ik vind het gewoon eng. De mensen daar zijn wat makkelijker met kinderen laten huilen bv. We gingen kijken bij de slaapplaats en toen huilde er een kindje. Er was niemand die dat in de gaten hield, athans op dat moment dan. Ik vind het erg moeilijk om een KDV te kiezen. Hoe doen jullie dat? Vanmiddag zijn Jeroen en ik bezig geweest met het troep opruimen van de verbouwing. Het ziet er weer netjes uit. Ook heb ik de ramen lekker gelapt dus we kunnen weer normaal naar buiten kijken. Heerlijk. Jonna lag ook lekker in de wandelwagen te slapen. Dus kon even lekker buiten aan de gang.
@Lynd: ik heb wel Facebook! Ik zal je even PB'en met mijn gegevens, dan kan je me toevoegen. Ik ben er alleen neit zo actief op als op Hyves.... @ Ankje: ja, we gaan lekker naar de sauna zaterdag! Heb heel erg zitten twijfelen, omdat ik helemaal neit blij ben met mijn buik (heb een hele grote deuk aan de zijkant zitten!) maar vind de ontspanning nu belangrijker.... Als mensen het niet mooi vidnen, dan kijken ze maar de andere kant op!
Precies! Enne,.....je hebt een kind gebaard hoor. Ik ben ook niet blij met mijn lichaam. Maar hem ook maling aan anderen hoor. Lekker ontspannen!
@Lynd: beterschap! @Venkelthee: heb gewoon venkelthee van het eigen merk van de Super. Deze maak ik slap. Ik hebben hem wel eens eerder rooibosthee gegeven (ook goed voor de darmen) en dat vindt hij ook prima. Ik geef hem de thee als hij na zijn voeding nog onrustig is. Het is in principe gewoon water, dus daar mogen ze wel een flinke slok van krijgen. Toenstraks had Laurens 160 voeding op en daarna nog iets van 40 thee. Het werd mij aangeraden door mijn huisarts. Maar ik denk dat er voor praktisch elke methode wel een nee te vinden is . @Tammetje: wij zitten écht wel een beetje in hetzelfde schuitje . Ik krijg morgen van een kennis twee inbakerslaapzakjes te leen. Jij ook succes. @hier: zijn vanmiddag naar de fysio geweest. De vorige keer zei die vrouw al dat L. zo onrustig is en nu zei ze dat weer. Ze kan hem zelfs nu niet helpen voor zijn voorkeurshouding. Hij is alleen maar aan het jengelen en is totaal niet geïnteresseerd in speeltjes o.i.d. dus stimuleren gaat niet. Hij heeft een heel grote spierspanning; niet zo groot als een spastisch kind, maar toch wel heel groot, zei ze. Nou, niet leuk om te horen. Verder is hij nog altijd heeeeeeel winderig, ondanks de middeltjes die we hebben gebruikt. Ben sinds eergister ook met die middeltjes gestopt, want het helpt geen zier. Ze raadde ons echt aan om naar een kinderarts te gaan, of het te zoeken in het alternatieve circuit. Ze kent een vrouw bij wiens behandelingen moeilijke babys vaak baat hebben en ze gaat even navraag doen. Ik hoor nog van haar. Inbakerslaapzakje en zijslapertje gaan echter niet samen. Het is dus het een of het ander. Het belangrijkste is dat Laurens nu eerst eens rustig wordt. Het hoofdje is altijd nog dmv een helmpje te verhelpen, mocht dat nodig zijn. Ik ga pas over drie weken terug naar de fysio, eerst die onrust op proberen te lossen. We kwamen net thuis, drinkt hij meteen weer 160 (!) en nu ligt hij ofcourse te gillen.
@mamanama: precies als Ankje zegt: je hebt wel een kind gebaard hoor! Twee zelfs! Gewoon lekker gaan, heerlijk. Wij gaan morgenavond met z'n tweetjes. Maar wij gaan altijd naar een privésauna hier in Weert. Die accommodatie kun je helemaal voor jezelf afhuren voor 20 euro p.p. voor 3 uur. Inclusief hot-tub buiten
Hai meiden , Ff ego... Ik lees wel mee , ik kan alleen de rust niet vinden om te reageren!! Hier gaat 't k*t Beetje vergelijkbaar verhaal als suzanne ... na de fles veel huilen (lees; krijsen!) .. Het zijn geen krampjes .. alles loopt lekker door daar beneden! Het lijkt gewoon of ze zich zwaar vervelen! Niks is goed ... schommelstoeltjes niet, box niet, wipstoeltjes niet, bed niet ... en bij mij ook niet!! Ik heb ze maar gewoon op bed gelegd .. ik zit met mijn handen in het haar en ben zwaar gefrustreerd!! Vind het niet leuk zo Kan alleen maar huilen.... Liefs!
@Eleni, Dikke vette knuffel meid! @Vraagje: Wie weet waar ik hele leuke logeer-koffertjes/trolley kan kopen. Ons meisje gaat straks om de 14 dagen 2 dagen en 1 nachtje logeren en wil dan een koffertje meegeven. Wie o wie weet waar ik leuke kan kopen? (liever niet online want wil het koffertje/trolley eerst bekijken enz voor ik hem koop dus graag winkels-idee)
Lynd, ik zit op facebook. Je mag me wel een pbtje sturen, dan laat ik je weten hoe je me kan vinden op FB. Ik heb geen tijd om te reageren verder want Maja slaapt vandaag erg slecht en ik moet nu het kijken wat ik kan doen voor avondeten. Ben bij de osteopaat geweest, de bedoeling was dat hij maja ook nog zou behandelen maar daar was vandaag geen tijd voor. Volgende week terug. Lynd, ik heb sinds gisteravond migraine, gaat met vlagen op en af. Ik baal er ook van dat ik vanmorgen niet van het zonnetje heb kunnen genieten. Sjees: luuf ken ik niet. Ik smeer wel pulmex op Maja's borst tegen de verkoudheid. Iedereen bedankt voor de complimentjes op de foto's! Als ik vandaag nog tijd heb, kom ik nog eens terug.
@ Eleni, wat balen zeg dat de jongens niet goed in hun vel zitten en dan heb je er gelijk twee te jengelen kan me voorstellen dat je er door zit. Heb je al geprobeerd de speeltjes in de box te wisselen voor nieuwe dat ze weer wat anders zien, ze net andersom leggen zodat ze op een andere manier de kamer in kijken? Ik weet het niet zo goed maar omdat je schrijft lijkt wel of ze zich vervelen dacht ik misschien een idee. Knuffel en succes. @ Suzanne, ik hoop dat je snel bij die andere behandelaar terecht kunt en dat zij wat kan betekenen. Wat balen zeg dat zelfs de behandeling niet lukt. Ik wilde dat ik de gouden tip voor je had maar om eerlijk te zijn heb ik geen idee. Kan je alleen maar succes wensen en een digitale knuffel sturen. Meid je staat niet alleen als je hulp nodig hebt er echt om vragen hoor een huilend kindje is erg zwaar. @ Ankje, als je geen goed gevoel hebt bij het kdv dan zoek je toch nog even verder, het moet wel goed voelen Jonna er achter te laten. Waar ik op zou letten is het soort groep dus welke leeftijden bij elkaar, is er inbreng voor wensen hoe jij het graag wil zien met je kindje of moeten ze allemaal maar gewoon mee draaien zaols het uitkomt. Is het schoon, wordt er bijgehouden wie wanneer eet en slaapt en is dat een goed susteem zodat je zeker weet dat dat goed gaat. En ook belangrijk hoe zijn de leidsters met de kids en voel je je goed bij de methodes qua opvoeding die zij toepassen.
Hallo Lisette, Het is nog mogelijk om op 3 juli te reserveren voor een high tea. We zullen ervoor zorgen dat jullie de werfkelder voor jullie zelf hebben, dus ook alle kinderwagens kwijt kunnen. Wel moeten jullie dan een trap af of via de werf naar binnen komen. Groetjes, Barbara Sector 3 Bovenstaand mailtje kreeg ik terug van sector 3, hieronder de prijs; Sector-3.nl - Wat we doen - High Tea Als jullie dit leuk vinden,zal ik hem dan reserveren?? Juni jij had ook nog een locatie,wist je daar de prijs al van en welk restaurant is het dan kunnen we die nog wel even vergelijken om een keus te kunnen maken.
Lynd, ook ik heb facebook en hyves. Als je me een pb stuurt zal ik je mijn gegevens even doorsturen. Op mijn werk hadden ze niet verwacht dat ik weg zou gaan maar begrijpen wel dat ik dichterbij wil gaan werken. Vandaag heeft Sara haar moppermodus aangezet en vind eigenlijk niks goed behalve bij mama of papa liggen. Hoopt dat ze vanavond een beetje wilt slapen.
Ik heb echt bijna niets gelezen sorry hiervoor @Eleni: Jouw stukje las ik net. Een dikke knuffel meid! Hopelijk zitten ze gewoon even in een sprongetje ofzo? Jij hebt het wel dubbel zo zwaar, met twee huilende kleintjes Neem op tijd je rust hé! Of je gaat er helemaal onderdoor. Niet alleen aan hen denken. @Blaine: Bedankt voor de verjaardagskrabbel! Leuk leuk @Facebook: Ik zit ook op Facebook. Voeg mij maar toe als je wil. Mijn naam is Heidi Beyers en ik heb een fotootje van Sam die lacht als avatar Ik ben vandaag een jaartje ouder Zo dadelijk komt het bezoek en kan ik 25 kaarsjes uitblazen 25 ... ik voel mij al oud haha Ja sorry dat ik jullie zo heb verwaarloosd. Maar ik had er even genoeg van Sam heeft weer een paar slechte nachten gehad, en wij zitten met een slaaptekort, waardoor ik nogal prikkelbaar ben. De verhalen hier van al die kindjes die zo goed doorslapen, daar kon ik even niet tegen Ik weet dat ik niet moet klagen, maarja als ik moe en prikkelbaar ben, kan ik niet zoveel hebben. Ik durf het bijna niet zeggen ... Sam heeft een tijdje sojavoeding gekregen en daar zat een heel mooi fuchia melkschepje bij. (Mijn lievelingskleur) Bij de pap die hij nu krijgt, zit een ander schepje. Ik had op de dozen gelezen dat de inhoud van de schepjes ongeveer even groot waren. Dacht ik. Nu deed ik daarstraks een nieuwe doos voeding open en ik wilde net dat schepje weggooien, toen mijn oog op de grootte ervan viel ... Dat schepje is dus groter dan het schepje dat ik gebruikte omdat ik het mooi vond Na de test te doen, 6 schepjes melk met elk schepje, scheelt het echt veel Sam, die heeft gewoon een maand lang, te weinig melk gekregen Geen wonder dat hij met moeite 4 uur tussen zijn voedingen laat Oh wat voel ik me stom Pfff, ik laat me teveel leiden door mijn gevoel Vanavond krijgt hij voor de eerste keer de correcte hoeveelheid. Wie weet gaat het slapen nu wel veel beter