@Kwek wat leuk jij ook zwemjuf. Super leuk om te doen he? Nou tot gisteren avond ging het redelijk maar s'avonds verhogen en heeft ze heel veel gehuild. Kon dus niks doen. Hoe heeft Elisa het gedaan gisteren en vandaag na haar prikjes? Heeft ze er veel last van gehad? Hoop het niet zo zielig. @Jada dat is een super compliment om te krijgen natuurlijk. Wel fijn dat hij de medicijnen lekker vind. Werkt het een beetje? @Suzanne jeetje meid. Wat erg dat hij zo veel huilt. Nu lees ik net je volgende berichtje en zie dat je je verhaal kwijt ben. Zit het met tranen in mijn ogen te lezen. Het gaat nu goed komen knuffel van mij. @mamanama dank je wel ben ook echt trots op haar. CB ging redelijk. Gisteren wat verhoging gehad maar vandaag is ze weer helemaal de oude gelukkig. Wat fijn dat het beter aan het worden is hopelijk is het nu in een stijgende lijn. @Essie ja ze heeft super geslapen van 22.30 laatste voeding (borst 10 min gedronken) tot 07.45 hoop dat ik vannacht weer zo'n nacht heb. Dus het is gezellig geweest aan de tijd te zien. Dat moet ook. Wel een beetje kunnen slapen? @Blaine nou dat ritme om te werken is nog ver zoek. Vandaag ging het iets beter met naar het werk gaan omdat mijn moeder bij mij in huis kwam om op Lieke te passen. Morgen gaat ze weer naar de opvang. Daar zie ik toch zo tegenop. Het zal wel een tijdje wennen zijn. Wat leuk dat Quinten naar zijn speeltjes grijpt. Heb je goed geslapen vannacht? @Ankje wat een leuke foto's!! @Eleni hele dikke knuffel vanaf hier. Sorry dat ik niet op iedereen heb gereageerd kon het niet meer onthouden. Ga nu lekker slapen ben op. Morgen nog een dagje werken en dan zit de eerste week er weer op dan is het weekend. Hoop voor iedereen een goede nacht.
grrr, heel bericht getypt en op de verkeerde toets gedrukt... :x Zal voor straks zijn... Enkel dit: Elisa heeft geslapen van 20h30 tot 3h!! En dit na een hele dag gesukkel met de voedingen om toch maar 3 uur er tussen te krijgen. Kan niet meer volgen... Trusten allemaal!!
@Woops: Hehe, bedankt voor het geruststellen, dat jij ook voor het roze schepje zou gaat Voel ik me toch niet zo alleen @Blaine: Ja, Hyves, daar zit ik eigenlijk nooit op. Dat had ik aangemaakt omdat zoveel dames hier op zp hyves hadden. Is Hyves niet echt iets van Nederland? Facebook is internationaal, echt elk land doet eraan mee. Veel verschil is er niet hoor. @Ankje: ... dat is idd erg egoïstisch van je opa. Ik begrijp je vader wel! Schattige foto's Sam is vannacht maar 3 keer wakker geweest! Om 3 uur. Half 5 en 5 uur. Hij is telkens zelf weer in slaap gevallen Ik moest helemaal niets doen Een stap in de goede richting! Spijtig genoeg was het wel een korte nacht. We lagen er rond middernacht in. Sam die wordt natuurlijk wakker zoals anders voor zijn fles Dus we zijn nog een 'beetje' moe
Hilli, alsnog gefeliciteerd met je verjaardag. Ben maandag jarig en wordt dan 28, dus vind je nog piepjong. Ik hoop dat het verschil in schepjes nu is opgelost en dat Sam lekker heeft geslapen. Blaine, ben je er al achter wat het geweest is afgelopen nacht. Of wilde Quinten jullie gewoon even aan het schrikken brengen. Woops, dat is fantastisch nieuws. Kan me voorstellen dat je er van moet huilen. Gaat het toch de goede kant op. Essie79, je hoeft je niet lullig te voelen. Ieder kind is anders en de één is sneller dan de ander. Onze tijd komt nog wel, alhoewel het bij ons niet slecht gaat. Alleen de ontlasting blijft een probleem en dat ze nog niet doorslaapt daar komt op de duur ook wel verandering in. Ankje, wat een boeffie en wat heeft ze al een bos met haar. Kwek/Nieks, jullie ook al zwemjuffen. Ik geef in mijn vrije tijd les bij de reddingsbrigade, dus een beetje een vrjiwillige zwemjuf. Ankje, leuk filmpje. Wij hebben ook zon soort filmpje van Sara, zo lief om te zien. Afgelopen nacht alleen geweest omdat mijn mannetje moest werken. Ze heeft om 23:45 de laatste fles gehad en om 06:30 was ze weer wakker. Dus een redelijk goede nachtrust, heb wel het vermoeden dat ze niet genoeg heeft aan flessen 150, aangezien ze gelijk haar speen wilt als ze klaar is met de fles. Kan natuurlijk ook de zuigbehoefte zijn, want ze doet net geen 15 min. over de fles.
@kma: het zou kunnen. Ik moet maandag sowieso naar een arts van het CB dus ik ga dan álles vragen en me niet weg laten sturen met 'dat hoort er nou eenmaal bij'. Oscar gaat ook mee, dus dan staan we wat sterker. Hij ligt nu weer te huilen naast me. Ga even een rondje wandelen met de hondjes & wandelwagen. Fijne dag allemaal.
Wilde even kort melden dat we gister bij het cb zijn geweest. We zijn ook bij de arts geweest. Deze was super tevreden over Elianne. Ze is nu 62,5 cm en 6145gr. Een maand geleden was 57,8 en 5085gr. Ze groeit dus als kool op mijn borstvoeding. Als de curve zich zo doorzet, in combi met onze lengte, dan wordt ze later 1.91 We hebben een formulier voor een echo van de heupjes meegekregen en ze heeft haar 2e serie prikken gekregen. Het slapen gaat hier super. Ze heeft om 18.00-22.45-4.45 voeding gehad. Iemand vroeg welke probiotica Elianne krijgt: Orthiflor van Orthica. Gaat helemaal goed, niet meer die krampen en het vele kreunen en persen. Ze poept nu bijna elke dag een flinke lading. Helemaal happy mee. Ben zelf nog erg bezig met alles. Ben bang voor dat onderzoek van volgende week, dat het pijn gaat doen en ben bang voor de uitslag.
Mama`s, Ik ben even mama af, de kleine is al bij opa en oma. Ze heeft gisteren nog een flesje op en heeft toen 125cc gedronken. Vannacht en vanmorgen heeft ze 110cc gedronken. Het lijkt dus echt beter te gaan met haar, voelt zo goed. Nu ga ik even heerlijk genieten van het niets doen qua baby dit en baby dat. Groetjes O ja en ik heb respect voor m`n meisje dat zij de Neocate melk drinkt, wat ik dat ranzig/goor zeg. Heb zelf een slokje genomen en ging zowat over m`n nek, de gewone melk voor baby`s is zoet maar dit is echt te goor voor woorden. 8)
Net wakker, alles teruggelezen maar weet even niet waarop ik kan reageren. Hier: gisteravond ben ik voor mijn doen vroeg mn mandje ingegaan want ik was supermoe. Kais sliep om 20.00 uur na het flesje van 18.00 uur en ik om 22.00 uur. Flesjes om 23.30 - 04.30 en zometeen. Netjes dus. Het flesje van 04.30 uur heeft m'n man gegeven want die kwam toch pas net thuis en was nog wakker, maar ja ik was toch wakker en het duurde even tot ik weer in slaap viel. Kais heeft vannacht in zijn ledikant geslapen ipv in de reiswieg! Ik merkte gisteren dat de reiswieg nu echt te krap begint te worden, vooral in de breedte. Hij heeft super geslapen en ik ben erg trots op m'n mooie manneke! Zowel vannacht als vanochtend werden we getrakteerd op een grote glimlach, heerlijk toch! Nu kunnen we de reiswieg tenminste eindelijk eens gewoon beneden in de kelder laten zodat ik niet meer zo hoef te sjouwen als ik met Kais naar buiten ga!
@Suzanne78 ik herken idd erg veel in jouw verhalen. Bij ons heeft een bezoek aan de osteopaat echt wonderen verricht. Wij hadden diezelfde avond een heel ander kindje in handen. En natuurlijk is daarmee niet meteen alles opgelost, maar het deed mij heel goed te zien hoe vrolijk Jordi werd. Ik weet dus heel goed hoe moeilijk jullie het hebben. En dat wat je deze wek schreef, dat gevoel heb ik ook zeker gehad. Maar echt waar er komt een moment dat het allemaal veranderd. Ik spreek uit ervaring. Deze week gaat het hier zoveel beter dat ik helemaal gelukkig ervan wordt. Ik had veel last va hyperventiltaie en mensen dachten aan PND. Nou het veel beter gaat met Jordi is mijn hyperventilatie minimaal. Ik kon er op den duur gewoon niet meer tegen blijkbaar. Ik hoop dat het bij jullie ook snel beter gaat!! @Eleni, he bah ook bij jou gaat het niet zo lekker en dan heb jij het ook nog dubbel. Kan het misschien zijn dat ze in een sprongetje zitten?? Sterkte meid!! @Woops. Ik ben zelf groot fan van Lief! en dan hebben zulke leuke dingetjes. Ook koffertjes en trolleys. Je zou alleen even moeten kijken welke winkel bij jou in de buurt Lief! verkoopt. Wat fijn dat het beter lijkt te gaan met jullie meisje. Geniet even lekker van de tijd voor jezelf!! @Hilli, nog van harte gefeliciteerd. @Ankje, leuke fotos!! @Sjees, hopelijk valt e pijn mee! @Chevenne. Fijn te weten toch dat ze het zo goed doet!!
@Kwek vind ik niet zo gek een verkeerd knopje om 03.30 vind het al knap dat je een bericht kan typen ik zou met mijn ogen dicht zitten. @Hilli wel een dag te laat maar toch gefeliciteerd met je verjaardag. Leuke verjaardag gehad? Sam had toch een bult he? Hoe is het daar nu mee? (Ik kan nog steeds niks onthouden). Fijn dat het nu met het slapen de goede kant op gaat. Nog even en jullie kunnen de nacht doorslapen. @Blaine ik heb denk ik iets gemist? Heeft Quinten jullie laten schrikken? @Nienke leuk nog een zwemjuf. Bij de reddingsbrigade dat lijkt me ook leuk zijn dat alleen kinderen of ook volwassenen? Toch een lekkere nacht gehad zie ik. Heerlijk. Zou inderdaad kunnen dat ze aan de laatste fles niet genoeg heeft. Misschien dat je de laatste fles wat kunt verhogen? Als ze dan niet teveel krijgt natuurlijk. Lieke krijgt s'avonds de laatste voeding de borst en daar doet ze het super op. Ik zie nu pas ->) dat Lieke precies een maand ouder is als Sara. Lieke is namelijk van 29 december. @Suzanne goed dat jullie met z'n 2e gaan dan sta je idd sterker. Heerlijk even een rondje wandelen. Heb ik vanmorgen ook gedaan. @Chevenne wat is Elianne flink gegroeid zeg. Je hebt super voeding dat is echt super. Heeft ze veel last gehad van haar prikjes? Wanneer volgende week krijg je je onderzoek? (heb ik denk ik overheen gelezen) @Woops geweldig dat ze zo goed heeft gedronken. @hier aangezien ik pas om 11 begin met werken kan ik nog even een berichtje typen. Weer een goede nacht gehad. Om 21.45 laatste voeding en naar bed. Om 07.00 melde ze zich weer. Ben erg blij omdat ik toch twijfelde of ze s'avonds genoeg voeding kreeg. Ze krijgt namelijk alleen nog s'morgens en s'avonds. Verder gaat het hier heel goed lacht veel en kletst de oren van je kop af.
@hier, het lijkt hier allemaal wat beter te gaan. Jordi lacht veel, speelt veel en afgelopen nacht weer goed geslapen. Komt dan 1x om half 3 voor de fles. Nou prima toch. Heeft geen last van zijn prikjes gehad gelukkig. Hij was vanochtend om 700uur wakker en heb hem nu net weer eventjes in zijn bedje gelegd. Was flink in zijn oogjes aan het wrijven. Uiteraard is meneer het hier iet mee eens, maar weet zeker dat hij binnen 10 minuten slaapt. Haha. Vanmiddag gaan we eventjes op visite bij mijn schoonzusje, die is jarig vandaag. Mannetje gaat na zijn werk uit eten en wat drinken in de stad met collega's dus ben de hele dag alleen. Bah niets aan vind ik dat, zeker niet zo voor het weekend. Maar goed heb gelukkig mijn kleine ventje nog!!
@Chevenne, kun je die probiotica zo kopen in de winkel. Hier namelijk ook dat vele kreunen en persen. Zo zielig. Hoe snel zag je resultaat bij Elianne?
@Woops: geweldig zeg, dat ze het tot nu toe zo goed doet. Ik hoop met heel mijn hart voor je dat het zo goed blijft gaan en dat jullie nu het probleem te pakken hebben. Dikke kus! @Chevenne: gebruik jij die probiotica op aanraden van het CB? Sterkte voor volgende week, kan me heel goed voorstellen dat je er tegenop ziet. @hier: Ik ben zojuist een half uurtje gaan wandelen, hij viel tijdens wandeling in slaap en slaapt nu nog. Krijg zodadelijk bezoek van een vroegere vriendin met wie ik de vriendschap een paar maanden geleden weer heb opgepikt. Ze heeft een zoontje van twee en is op 14 februari zeven weken te vroeg bevallen van een dochter. Zij doet het echter heel erg goed en is alweer een week of drie thuis. Van haar krijg ik twee inbakerslaapzakjes te leen. Fijne dag allemaal!
Tammetje meid, we zitten wederom op dezelfde golflengte.... Hoe lang is jouw Jordi in totaal zo onrustig geweest? Wanneer is het begonnen? Hier met een week of drie ongeveer. En jouw zoon loopt nu ongeveer 1 week voor op die van ons.... Kan me voorstellen dat je hyperventilatie daardoor allemaal terug kwam....
Nieks, wat een verschil hè een maand. Op deze leeftijd lijkt dit een heel ander leven. Ga vanavond proberen om een fles 180 te geven als laatste fles.
Eigenlijk is Jordi altijd onrustig geweest en veel gehuild. Wij zagen alleen dat het met de week erger werd. Ik hoop dat de inbakerslaapzakjes jullie kunne helpen voor de nacht!!
@ Woops, zo he goed nieuws, het gaat echt de goede kant op. @ Essie, snap precies wat je bedoelt ik voel me soms ook gewoon schuldig als ik van die positieve berichten plaats terwijl het bij sommige zo tegen valt . @ Ankje, als het niet goed voelt moet je inderdaad maar even verder kijken. Wat een leuk filmpje. @ Sjees, gelukkig dat het je mee is gevallen. @ Nieks, kan me voorstellen dat het nog even wennen is en kdv went ook wel voor je hoor, wel lekker bijna weekend. Quinten huilde gisteravond toen hij in bed lag en al even had geslapen en aangezien hij nooit huilt (bijna) zeker niet als hij in bed ligt waren wij zwaar verbaasd . @ Nienke, nog steeds geen idee, tegen 21.00 huilde hij ineens weer dus ik naar boven kom ik bij hem ligt hij alweer te slapen . @ Suzanne, groot gelijk dat je je niet af laat schepen, laat ze maar eens verder kijken. En alweer huilen , dat is minder. @ Chevenne, ze is erg goed gegroeid lekker zeg, ik zit vol verbazing te kijken naar de lengtes van jullie kindjes, Quinten is veel kleiner en toch zwaarder . Kan me voorstellen dat je tegen het onderzoek op ziet, wilde dat ik kon roepen het komt vast goed maar dat weet ik natuurlijk ook niet zeker, ik hoop voor je mee dat het mee valt zowel qua behandeling als de uitslag. Heeft Jeroen al wat van zijn sollicitatie gehoord? @ Tammetje, wat fijn dat het beter gaat bij jullie, en saai he zo'n hele dag alleen. Kom straks even weer wil eerst zo iemand eten