Januari 2010 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Chrissy84, 7 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. woops

woops Niet meer actief

Ons meisje is meteen in sok maatje 6-12 maanden gegaan.
    Ze heeft hele lange/grote voeten. :D
    Heb dus een hele zak vol nieuwe sokjes die ik heb gehad als kado in de kraamtijd.

2. gewoon Sanne

gewoon Sanne Actief lid

6 jan 2009
    438
    0
    0
    Breda
    Gelukkig, dan krijg ik wellicht geen kind met supervoeten ;)
    Hier heeft Noa dus al de hele dag kort op elkaar willen drinken. Mijn melkproductie kon het niet echt bijhouden, waardoor het alleen maar erger werd. Misschien een regeldagje.
    Om 19:15 laatste voeding gehad (dit keer maar 2 uur ertussen!) en hoopte de laatste te rekken tot 11 uur. Maar ik geloofde daar niet in, want ze was na de voeding redelijk gefrustreerd dat ze niet meer kreeg volgens mij.
    Wat denk je: diepe slaap nu, in de box.
    Ga haar toch maar wakker maken, want mijn ogen vallen bijna dicht hier en ik durf haar nu niet door te laten slapen, anders komt ze ergens midden in de nacht en dan is het ritme helemaal weg.

Iedereen die nog wakker is: weltrusten alvast en voor de rest tot morgen.

3. woops

woops Niet meer actief

Succes met de borst en slaap lekker.

Ik blijf wakker tot mannetje thuis is (tot 12 uur werken)
    Dan laat ik m`n setje zien en dan heb ik nog een lekker roombroodje gekocht voor ons 2e.
    Dus dat wordt denk een uur of 2 voordat wij op bed liggen.

Hopelijk wordt het een nacht van "doorslapen" en niet dat ik zelf wakker lig, nu de kleine er niet is. :p

Groetjes

4. Nieks

Nieks Actief lid

2 jan 2009
    119
    0
    0
    Brabant
    @Nienke ja het gaat zo hard in die maanden. En heeft ze goed gedronken voor ze naar bed ging? Hoop dat je een lekkere lange nacht hebt.

@Blaine ah ja dat is dan inderdaad schrikken. Zou kunnen dat hij tandjes begint te krijgen. Hij is toch ook al bijna 4 mnd. Vooral als ze vroeg zijn. Jij zal wel bijna mogen beginnen met een fruithapje of niet?

@Lynd dat is erg frustrerend ja dat je dan de slaap niet meer kan pakken. misschien even een warme beker melk (helpt bij mij altijd wel goed) Wat super dat Jakob het goed doet s'nachts. Hoe gaat het nu met de borstvoeding. Wat heeft de arts gezegd over de pijn?

@Ankje wat een moeder al niet kan doen he? Zou het wel frustrerend vinden voor mannetje. Maar het is wel een compiment van je meisje.

@Hilli oeps ja sorry ik kan jullie soms niet uit elkaar houden en mijn geheugen is ook nog zoek (niet dat ik die ooit gehad heb hoor:p).

@Belle wat fijn dat het bij jou zo goed gaat.

@Suusefruus zo dat gaat erg lekker bij jullie heerlijk die lange nachten. En 4 voedingen. Dan heb je volgens mij weer meer tijd.

@Chevenne wat fijn dat het zo goed werkt. Heb je je paardje al dichter bij huis staan of heb ik dat gemist:).

@Essie ik denk dat hij die kraan wel lekker vind:D:p.

@Suzanne wat geweldig 180. Fijn om goede verhalen van je te lezen.

@Sjees wat valt dat tegen om Lieke bij de gastouder te laten zeg. Op donderdag komt mijn moeder bij ons in huis om op Lieke te passen en dat is vind ik toch fijner. Lieke heeft maandag en vandaag s'morgens gehuild toen ik haar aan de oppas gaf en aanliep dan is het echt verstand op nul en aanlopen. Werk was wel heel onwennig ik denk dat is net zo als een lange vakantie maar dat viel me tegen. Vandaag wel beter te gaan. Hoe is het met Aylani?

@Gewoon Sanne ja die babylogica is niet te snappen. Ben benieuwd wat het vannacht gaat doen. Om 20.45 gevoed en om 21.30 in haar bedje veel gehuild fles er toch maar achteraan had nog honger toen weer naar bed en weer gehuild na een 5 min in slaap gevallen ben benieuwd. Bij ons ook sokjes van 6-12 mnd. Ze heeft lange smalle voeten terwijl het bij ons wel mee valt ik maat 39 en mannetje 44. Och grote voeten dan vallen ze ook niet zo snel om:p.

@Woops heerlijk dat je zo geslapen hebt dan heb je het nodig gehad.

@hier zo weekend!! Vanmorgen was het 07.00 prima dus, gisteren en vandaag komen we op 5 voedingen. Gaat de goede kant op zodat er meer tijd tussen komt te zitten.
    Vanmorgen was het weer huilen toen ik Lieke bij de gastouder liet en ik mezelf omdraaide wat een drama zeg. Vind het verschrikkelijk dat ik dan echt moet gaan werken het liefst draai ik om en neem haar mee naar huis. Maar ja de plicht roept komt ook wel weer goed.

5. Essie79

Essie79 Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.473
    0
    0
    #2525 Essie79, 26 mrt 2010
    Laatst bewerkt: 26 mrt 2010
    Nieks ja, als ik nog onder die kraan zou passen zou ik het zelf ook doen:D Lijkt mij ook echt dramatisch om je kleine achter te moeten laten:(. Gelukkig is het 'maar' voor een paar uur....het zal elke keer wel een stukje makkelijker worden neem je dan maar aan...succes:).

Woops en en en???? Gezellige avond/nacht gehad;)???

Mamanama wat vervelend een mindere dag:(....beterschap!!

Sanne hopelijk heb je een rustige nacht8)! Echt respect hoor, dat je nog alle voedingen per borst geeft (toch?)

Chevenne voor jou ook hoor:)!!

Truste allemaal!!

6. gewoon Sanne

gewoon Sanne Actief lid

6 jan 2009
    438
    0
    0
    Breda
    "Sanne hopelijk heb je een rustige nacht8)! Echt respect hoor, dat je nog alle voedingen per borst geeft (toch?)"

Yep, hier alles nog aan de borst. Heb een poosje ´s avonds gekolfd en een flesje gegeven, zodat we allebei konden wennen± ik aan het kolven en Noa aan het drinken uit een fles. Bij haar ging dat prima, dus ik kolf nu af en toe tussendoor. Nog steeds niet echt een succes (zie mijn verhaal van vandaag). Om half 12 Noa wakker gemaakt. Nou ja, wakker. Haar pyjama aangedaan, zelfs tijdens dat viel ze steeds weer in slaap. Toch wel 7 minuten (;)) gedronken hierna, aan 1 kant. Ik haar in bed gelegd en gaan kolven. Maar het wou niet echt. Kreeg in totaal maar 60 cc eruit...
    Maar goed, had vanmorgen bijna 90 dus toch weer bijna een hele voeding vandaag.
    Ga morgen eens kijken of er nog van die membraampjes los te koop zijn voor medela, want er is er 1 stuk en de reserve kan ik niet meer vinden :( Terwijl ik zweer dat ik die gewoon in de rugzak gestopt heb. Maar das voor morgen.
    Ga nu snel naar bed, val nu echt om.

7. Ankje

Ankje Fanatiek lid

1 mrt 2009
    3.746
    0
    0
    magazijnmedewerker/reachtruckchauffeur
    Almere-Buiten
    Ben nog op....ben bezig met mijn gipsbuik aan het schilderen

Maar alvast.....

Slaap lekker allemaal!!!

8. chevenne

chevenne Fanatiek lid

17 mei 2009
    1.073
    0
    0
    Hier ook nog alle voedingen live :)
    Momenteel kolf ik 1x per dag, omdat die probiotica makkelijker toedienen in een flesje is. Merk wel dat de drinktijd steeds korter wordt, dat ze meer doordrinkt zeg maar.
    Hier een supernacht gehad. 18.30-2.30-7.15

9. chevenne

chevenne Fanatiek lid

17 mei 2009
    1.073
    0
    0
    Ben benieuwd naar het resultaat.

10. chevenne

chevenne Fanatiek lid

17 mei 2009
    1.073
    0
    0
    @Nieks, kan me voorstellen dat het moeilijk is, om je kindje achter te laten. Ik denk dat ik dat ook zou hebben. Heb nu de luxe, dat ik nog een poosje thuis ben, omdat ik nog met ziekteverlof ben, vanaf 21 april. Mijn paardje verhuist morgen :)

11. Lynd

Lynd Fanatiek lid

10 okt 2008
    1.119
    0
    0
    De STOMP-show was gááf! :) Gisteren hubby verrast met tickets, Jakob was bij mijn oom en tante. Hoewel we dus helemaal uit het ritme waren, ging het allemaal goed: om 21.30 kreeg Jakob van mijn tante het overgrote deel van zijn laatste voeding; om 23.00 hadden we hem al opgehaald en waren we thuis, daar mocht hij nog even aan de borst en hup in bed. Zonder gemekker geslapen tot kwart over zeven. Heerlijke ononderbroken nacht dus!

Blaine, zooo, tandjes? Lekker snel dan! :) Mag je binnenkort aan het poetsen slaan! :p
    Wat een debielen daar op het UWV zeg, dus de hele dag zappen voor de TV mag wel maar iets productiefs doen niet? Ik snap best dat hij werk moet zoeken/beschikbaar moet zijn, maar je kan toch moeilijk de hele dag naast de telefoon zitten wachten?!

Las laatst trouwens dat je de speen elke 4 tot 6 weken moet inwisselen voor een nieuwe, wist ik helemaal niet. We kookten hem wel geregeld uit. De nieuwe speen van Difrax (hadden we nog uit een pakketje) is niet zo’n succes, dus we gaan maar weer op zoek naar een MAM speen.

Ankje, Jonna is dus een moederskindje… Aan de ene kant fijn dat je een bevestiging hebt dat je het goed doet, aan de andere kant wel lastig dat ze bij Jeroen niet altijd rustig te krijgen is!

Suusefruus, Sophie is lekker aangekomen!

Essie, zo, lekkere ontploffing in de luier was dat gisteren! :D Jakob poepte eerst 2,5 dagen niet, vervolgens kakt hij al 1,5 dag elke tweede luier vol. Blijf het vreemd vinden, die spijsvertering van babies.

Suzanne, zo fijn om te lezen dat het beter gaat! Was de magische tip nu de venkelthee? Laurens is dus erg empathisch, als hij met andere kindjes meehuilt!

Gisteren dus naar gyn geweest, hij was het er mee eens dat ik geen pijnklachten van deze orde meer zou moeten hebben (pijn/ongemak bij staan, en schreeuwende pijn bij poging tot sex). Hij zag eerst ook niks, maar vervolgens ontdekte hij een klein granuloom (kleine ontstekingsreactie) aan het uiteinde van mijn vagina. Die kunnen ontstaan in reactie op vreemd weefsel, meestal dus in reactie op de hechtingen, alleen was het heel raar dat dat granuloom NIET op de plek van de hechtingen zat. Dat had hij nog nooit gezien en hij wist ook niet hoe dat zou kunnen. Verder niks mee gedaan, heb een zalfje gekregen dat de pijn plaatselijk kan verdoven, that’s it. In alledag heb ik niet zoveel pijnklachten (wel vervelend, maar geen heel erge pijn ofzo) dat ik zo’n zalfje zou gebruiken, dus snap het nut hier achteraf gezien niet zo van. Over een maand even melden of het al weg is, als niet, dan evt. wegsnijden. Heb achteraf gezien nog wat vragen (dat is niet de enige pijnlijke plek, alles voel nog een beetje beurs daar beneden) en over aanhoudende afscheiding ben ik ook vergeten te vragen (alhoewel hij over de telefoon zei dat dat nog zou kunnen). Was er gisteren zooo klaar mee, moest huilen in de auto, na zwangerschap en bevalling zou ik zo graag dat mijn lijf weer een beetje meerwerkt en ik tenminste kan staan zonder ongemak en seks kan hebben :(

Sjees, wat leuk, ik heb ook zooooveel zin in het uitje, en kan nog steeds niet geloven dat ik één week in NL ben en dat het toch zo is uitgekomen dat ik meekan! Ben helemaal blij! :)
    Die rare buren waren die met dat bordeel aan huis? Wat fijn!

Ankje, wat fijn dat jullie wel een KDV hebben gevonden waar jullie je goed bij voelen! Dat is zooo belangrijk! Hoe zit dat trouwens, ik dacht dat er altijd zulke wachtlijsten waren in NL bij KDVs, en jullie kunnen van vandaag op morgen kiezen?

Weet iemand trouwens op de kleuterschool wat kost in NL? Volgens hubby moet je daar in Duitsland voor betalen (200 euro pm!), en ik kon me niet voorstellen dat dat in NL ook zo was.

Sanne, wat heerlijk dat Noa zo lekker slaapt!

Grote voeten: Jakob pas nog prima in de eerste maat, maar hubby heeft maat 47 (!) dus ik verwacht het ergste! :D O, zie net dat Jeroen van Ankje nog grotere voeten heeft. Baas boven baas :D

Woops, prima toch, lekker bijslapen overdag. Met jullie ritme heb je dat echt wel nodig, slapen is het eerste, de rest komt later. Herken het gevoel dat je van alles had kunnen doen, maar eerlijk gezegd is het geen alternatief om níet te slapen als je zo moe bent. Gewoon doen en genieten van het uitgeslapen zijn!

Leuk al die facebook-gangers :) Moet wel even omschakelen met forumnaam-echte naam, leg die link niet altijd meteen ;)

Essie, wanneer weet je of Yordin baby van de maand is geworden? Oh, misschien aan het einde van de maand, duh. Het loopt dus echt van de eerste tot de laatste dag van de maand?

Ankje, waarom ga je in Godsnaam in het midden van de nacht je gipsbuik schilderen?! :D ;)

Heerlijk, weekend! We gaan het balkon zomerklaar maken: tuinmeubelen schoonmaken, plantjes kopen, ligbed kopen etc. :)

12. Nieks

Nieks Actief lid

2 jan 2009
    119
    0
    0
    Brabant
    @Chevenne ja dat wegbrengen is een tegenvaller maar ik ga er van uit dat het goed komt. Lekker dat je nog thuis bent maar de reden waarom is natuurlijk helemaal niet leuk. Heerlijk je paardje verhuizen. Heb je er nog opgezeten of wat dat even eenmalig tot ze verhuist is? Hoe is het trouwens met je mannetje?

@Nienke en hoe was je nacht?

@Essie hahaha helaas dat gaat net niet passen:D:D.

@Ankje hoe is je gipsbuik geworden? Ben je wel gaan slapen:p??

@Lynd alleen een zalfje? Anders bel je van de week maar terug dat het niet helpt en dat je echt van die pijn af wilt. Sterkte kan me voorstellen dat je even flink gehuild hebt. Knuffel.

@hier om 07.00 was het vanmorgen dat Lieke weer honger had. Geweldige nacht gehad dus. vooral omdat ik haar gisteren wat eerder gevoed had en dus ook eerder in bed lag. Zo nu even wat boodschappen doen.

13. Ankje

Ankje Fanatiek lid

1 mrt 2009
    3.746
    0
    0
    Almere-Buiten
    Lynd: Weet niet of Jonna een mama’s kindje wordt hoor. Ik denk zelf dat het komt omdat Jeroen wat drukker met haar is als ze huilt als ik. Ik ben wat rustiger met haar.
    Man eigen?

De KDV hier hebben idd meestal een wachtlijst. Maar ik woon in een nieuwbouwwijk en daar heb je meestal geen wachtlijst.
    Je moet idd mazzel hebben. Geloof dat Sjees ook een KDV die niet zo’n lange wachtlijst had.

Ik begon gisterenavond rond half 11 aan die buik. En ik was zo lekker bezig, en Jonna sliep zo lekker. Dat we de tijd vergaten. Was 2 uur a half 3 voordat we in bed lagen.

Nieks: Ben idd wel gaan slapen, maar had wel moeite om in slaap te komen hoor. We waren klaar wakker

14. Ankje

Ankje Fanatiek lid

1 mrt 2009
    3.746
    0
    0
    Almere-Buiten
    Hier: Ik was gisteren avond zo lekker bezig met schilderen, dat we de tijd vergaten.
    We gingen rond 2 uur a half 3 naar bed.
    Jonna kwam om 6 uur voor haar eerste fles. Dat was natuurlijk wel even pittig.
    Maar gelukkig sliep ze daarna weer even tot 8 uur.
    Jeroen heeft haar toen eruit gehaald en in het wippertje gelegd. Ik kon toen nog even lekker een paar uurtjes slapen.

Jonna lag een beetje te mekkeren en Jeroen heeft haar toen lekker tegen mij aan gelegd in bed. Jonna viel zo in slaap en zo hebben we met z’n 2en nog 1,5 uur geslapen.

Ben dus net mijn bed uit. Hihihihi

Ga nu naar beneden, want Jeroen heeft een broodje en koffie voor me. Jammie!!

15. Sjees

Sjees Niet meer actief

Gewoon sanne,hier past ze ook niet in die kleine sokjes hoor,zit op de zelfde maat als bij jullie,al een ruime maand,en ik heb maat 38 en Alain maat 42 dus dat is zeker niet groot,die 0-6 maanden sokken zijn gewoon echt heel klein.

Nieks,lijkt me ook zo moeilijk als je weg moet lopen terwijl ze huilt,gelukkig is aylani tot nu toe vrolijk geweest als we haar brachten,dus was het voor mij niet zo moeilijk.
    Fijn dat je nu je draai met het werk weer begint te vinden,is het niet zwaar,werken een kleine en het huishouden,ik zie er best tegenop,maar zal binnenkort toch echt weer eens moeten beginnen

Ank,wat ben jij nu weer aan het doen,s’nachts je gipsbuik schilderen,hahhahaha

Lynd,ja precies die buren….wat balen zeg je bent nu dus eigenlijk nog niets opgeschoten wat de pijn betreft,is het niet een idee iemand anders er nog eens naar te laten kijken,want ik blijf het toch wel erg vreemd vinden hoor,ik hoop echt voor je dat het snel over is.

Kdv’s kunnen soms echt heel lange wachttijden hebben maar het ligt net aan de plaats waar je woont,hier in almere rijzen ze de pan uit dus vrijwel geen wachtlijsten.

Vandaag gaan we naar de kom in de kas dag toe,ben benieuwd,lijkt me wel leuk om eens in zo’n kas te kijken,fijn weekend allemaal!

16. Lynd

Lynd Fanatiek lid

10 okt 2008
    1.119
    0
    0
    Pijn: in principe ben ik wel tevreden met de arts, hoor. Hij zei dat je het granuloom wel meteen weg kan snijden, maar dat e.e.a. nog herstellende is beneden na de bevalling en dat hij dat dus nu liever nog niet doet. Hij heeft het zalfje volgens mij juist gegeven omdat hij mijn pijnklachten serieus neemt (maar hij op dit moment dus verder niks kan doen). Toch baal ik van gisteren, ben zelf veel vergeten te vragen, en gewoon van het feit dat het niet iets is dat van vandaag op morgen weggaat. Na dat gewroet van gisteren doet het trouwens vandaag helemaal pijn, zalfje ten spijt. Heb besloten maandag naar de akupunctuur te bellen, laat hen mijn lichaam maar in balans brengen, misschien helpt dat.

17. chevenne

chevenne Fanatiek lid

17 mei 2009
    1.073
    0
    0
    Zo, het hele huis is schoon. Nu maar afwachten of er kijkers komen. De vorige keer, eentje, op de valreep. Ach en anders is een superschoon huis ook wel lekker :D

@Lynd
    Kun je ook niet zo veel mee. Hebben jullie daar ook een bekkenfysiotherapeut? Heb ik veel aan gehad. Als kinderen hier naar school gaan, dan betaal je een ouderbijdrage. Zit tussen de 50 tot 100 euro per jaar. Is voor extra's.

Hier passen de sokjes ook niet goed meer. Kreeg van de week sokjes in 3-6 maanden, maar passen niet meer.

Wat een luxe, dat ze in Almere eigenlijk geen wachtlijsten hebben. Hier is het een drama.

@Nieks
    Heb er niet meer opgezeten. Wil haar eerst op dr nieuwe plekje hebben. Met Jeroen gaat het wel. Hij is nog thuis, iig tot de onderzoeken op 9 april.

Elianne gisteren:

18. Ankje

Ankje Fanatiek lid

1 mrt 2009
    3.746
    0
    0
    Almere-Buiten
    wat een gave foto chevenne!

19. Nieks

Nieks Actief lid

2 jan 2009
    119
    0
    0
    Brabant
    Chevenne wat een mooie foto!!

20. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.665
    1.426
    113
    @ Chevenne, wat een mega gave foto heb je hem al ingestuurd voor de baby van de maand verkiezing? Kunnen we deze maand allemaal op jou stemmen, of zijn er al andere gegadigden?
    Jij ook al je huis te koop er willen volgens mij nog veel dames hier verhuizen. succes dan maar.

@ Lynd, balen zeg dat hij nu nog niks kan doen, hoop dat het zalfje in iedere geval wat kan helpen. Jullie hebben dus lekker genoten heerlijk hoor.

@ Ankje, wat fijn dat je kdv hebt gevonden dat jullie aanstaat en zelfs met kippetjes dat klinkt leuk.
    Zo laat nog op foei zeg.

@ Nieks, volgende week krijgt hij een paasmaaltijd maw zijn eerste hapjes ben zo benieuwd hoe hij het vind.
    Kan me zo goed voorstellen dat het moeilijk is haar achter te laten vooral als er wordt gehuild.

@ Sanne, je hebt dus een regeldagje gehad zo te lezen wat een drukte dan he?

@ Sokjes, ik ben gewoon verbaasd dat ze al niet meer passen bij jullie, ik heb hier nog sokken 0-6 maand die nog veel te groot zijn, mijn favoriete sokken zijn nog die kleintjes uit de prenatal doos die passen tenminsten fatsoenlijk. En die van de wibra passen ook eindelijk, sloffen heb ik stapels van maar passen toch echt nog niet, ach zal vanzelf wel komen.

@ Ise, hebben jullie vandaag ook openhuis? en hoe is het bij jullie, je bent al een tijdje niet geweest voor mijn gevoel.

@ Suzanne, hoe is het gisteren gegaan en vanacht nog een beetje kunnen slapen?

Verder ben ik alweer veel kwijt :), dus sorry voor iedereen die ik vergeet.

@ Hier, Wil je wel geloven dat Quinten vanacht om 3.00 huilde :$ ik moest zelf heel nodig plassen dus dacht dat doe ik eerst even voor ik bij hem ga kijken toen ik bij hem kwam sliep hij alweer, maar het moet toch niet gekker worden mij zo wakker te houden ;). Vanochtend was het gelukkig 7.30 dus dat was wel lekker.
    En we hadden net de eindafrekening van gas en licht en krijgen geld terug had ik niet verwacht, dacht met de kleine er bij hebben we met die strenge kou dag en nacht de verwarming aangehad dus had echt verwacht dat we veel moesten bij betalen dus niet ben ik wel blij mee.

Deel Deze Pagina