Januari 2010 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Chrissy84, 7 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

10 apr 2009
    4.080
    65
    48
    Zoetermeer
    @ Lynd: eerlijkheid gebiedt te zeggen dat de CB's in NL ook niet allemaal hetzelfde werken, helaas...
    Hier ga je elke maand naar het CB t/m 6 maanden, daarna met 7,5 maand, 9 maanden, 1 jaar, 1,5 jaar, 2 jaar, 3 jaar en 3 jaar en 9 maanden. Om en om zie je dan een arts en een verpleegkundige. Vooraf wordt je kind gewogen, gemeten en tot 14 maanden ook de hoofdomtrek gemeten.
    Tijdens een aantal van die bezoeken krijgen de kinderen hun vaccinaties.
    Wij kunnen ook 2xper week binnen lopen op een inloopspreekuur om je kind te laten wegen en vragen te stellen.

2. Mecha

Mecha Niet meer actief

@ lynd owwwh :$ dan neem ik me woorden terug ik wist niet dat je samen een huis deelde nee dan heb je volkomen gelijk meid ;)

@ mezelf ja het gaat alweer beter gelukkig .. zal wel een deel kraamtranen zijn ... ben lekker aan de slag gegaan in me huissie behang is klaar boven :D:D:D
    heerlijk gevoel

@ vinger ja soms neemt ze wel de speen maar eigelijk alleen in de auto whaha dan houd haar jasje hem ook tgen en word ze rustig van het rijden :p

@ de rest ik ben net thuis pfff het is bijna 12 uur dus gooi mezelf en jazz ff onder de douche door want mevr is weer is klaarwakker ... die moet echt nog het verschil van dag en nacht doorkrijgen ga dr morgen wakker houden ... dus ik lees morgen wel ff terug heb nog geen plannen namelijk :p

slaap lekker

3. Mecha

Mecha Niet meer actief

ps de hielprik was goed::D:D:D:D me meissie is gezond heerlijk gevoel is dat zeg jeeeeetje

@ babydaddy .. ja hill ik weet het me hoofd zegt precies wat jij zegt maar helaas werkt de rest niet mee pfff maar ja ik voel me nu een stuk beter ben lekker aan de slag geweest in em huis

de keuken is bijna klaar ... de vloer alleen nog voegen'.. boven nog 3 planken laminaat maar dat doen we als laatst omdat het bij de traprand is kan het stuk gelopen worden andersl... ennuh behangen beneden nog ,. boven is klaar en verven ... moet nog af dan is het schoonmaken en verhuizen :D dus ik woon er volgende maand dat is me doel!!!

ik ga nu echt douchen en slapen kussiesss en knuffies voor iedereen
    tot morgen dan lees ik effe goed terug
    en niet zo haastig

4. Essie79

Essie79 Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.473
    0
    0
    Mecha, mooi het eind is in zicht wat betreft je huis:)! Nieuwe start samen met je meissie;)?!?!? Wat fijn dat ze gezond is8)!!

Lynd je kolft toch ook? 3 om 3 toch? Dan weet je dus wel wat hij die 3 voedingen binnenkrijgt. Zie je verschil in gedrag na een flesvoeding of voeding uit de borst? En wat naar dat je tepels maar stuk blijven gaan ondanks tepelhoedje.....pfffff hoe lang ga je dit nog volhouden:( Is volledig kolven geen optie? Of produceer je daar te weinig voor?

Woops mocht je dit stiekem lezen; ik hoop dat het weer wat beter gaat;)....

Eindelijk lekker naar bed na een middag visite en een avond bij m'n zusje....was wel gezellig en weer erg verwend!! Yordin heeft zich rustig gedragen:)!! TRUSTEN!!!

5. Belle1978

Belle1978 Niet meer actief

Goedemorgen!

Sorry, weer een kort berichtje vanuit hier. Pijn is nog steeds te veel aanwezig dus ik ga zo maar eens naar het ziekenhuis bellen en hoor ik het wel... de enige optie is dus andere pijnbestrijding. Hopelijk heeft dat geen invloed op de borstvoeding of dat ik er suf van word.

Met mijn lieve baby gaat het verder heel goed. Ze heeft nog regelmatig haar onrustige momenten aan het einde van de dag, maar we hebben een draagdoek gekocht. Ik moet het nog even onder de knie krijgen en dan hoop ik dat dat helpt.

Lynd: ik heb heel veel aan het borstvoedingsforum. Heb je daar al gekeken? Wat ontzettend vervelend om weer onzeker gemaakt te zijn over de groei van Jakob! Ik voed overigens Fenne ook uit één borst per keer en zij drinkt slechts 5-10 minuten maximaal uit de borst. Daarna wil ze echt niet meer. Ook al verschoon ik haar tussendoor, wacht ik even, bied ik de andere borst aan... Ze krijgt heel erg veel melk binnen maar ik hoop wel dat ze voldoende achtermelk krijgt. Ik ben dan ook erg benieuwd hoe de meting volgende week bij het CB verloopt.

6. rebbel

rebbel VIP lid

2 jun 2006
    9.438
    0
    0
    oh wat ontzettend naar meid!! een hele dikke knuffel voor jullie! hopelijk weten ze snel wta het is. kma kan wel degelijk hoor! Luna heeft het vrijwel zeker ook! ik ben nu vanaf maandag met andere voeding bezig en we zien al verschil! succes meid.

liefs rebbel

7. rebbel

rebbel VIP lid

2 jun 2006
    9.438
    0
    0
    @jada: succes met de pepti! ik geef nutramigen. we krijgen de voeding gelukkig vergoed via de verzekering! een blik waar je 3 dagen mee doet kost 19 euro! jullie kunnen de voeding ws ook vergoed krijgen als blijkt dat hij het er goed op doet, maar dat zul je al wel weten. ;)

8. rebbel

rebbel VIP lid

2 jun 2006
    9.438
    0
    0
    @mecha: krijgen jullie uitslag van de hielprik? hier is het zo als je binnen 3 weekjes niets hoort is het goed.

9. AnneMica

AnneMica Bekend lid

11 jul 2007
    731
    1
    0
    Hilli wat fijn dat de zantac helpt!

Mecha is Jazzlyn een beetje wakker te houden vandaag?

Hier niet veel bijzonders, ik heb het idee dat Joris al veel minder krampen heeft gelukkig. Alleen de oprispingen zijn er nog. Vannacht begon het rond vier uur al :$ Arm jochie. Eerst een poos onrustig en je hoort hem slikken. Na een poosje gaat hij echt huilen.
    De huisarts zei dat we een weekje moesten proberen, dus maandagochtend wil ik weer met hem langs, hopen dat hij ook zantac/losec krijgt!

10. Sjees

Sjees Niet meer actief

Hoi allen,

Aylani wordt nu eerst geobserveerd,maar wonder boven wonder,is het huilen gestopt(zal je altijd zien).
    Ze ligt aan de monitor(echt zielig al die draadjes en lastig als je haar op wilt pakken)
    Ze wilden haar een week gaan houden maar ik trek dat echt niet,nu ze weer zo vrolijk is,ik ben gisteravond zelf ook helemaal ingestort,ik kon niet meer stoppen met huilen,zat er helemaal doorheen,wilde haar mee naar huis nemen,was kwaad op iedereen,en draaide echt door,uiteindelijk hebben ze me gekalmeerd en even weggestuurd met Alain sávonds om iets te gaan eten,mijn moeder kwam toen om bij Aylani te blijven,terug in het ziekenhuis hebben we een heel lang gesprek gehad,vandaag komt de orthopedagoog bij ons kijken en dan gaan ze ook meteen kijken of ik met iemand kan praten,verder hebben we afgesproken dat als Aylani zaterdag nog zo goed is ze mee naar huis mag en mocht het toch mis gaan daarna dat ze meteen terug kan naar het ziekenhuis zonder verwijzing huisarts.
    Ze weten nog niet wat er is,het huilen is wel weg,maar het vele boeren en winden laten, diarree,verslikken en wegraken tijdens de fles is er nog steeds.
    Ze denken niet aan koemelkallergie omdat ze dan schijnbaar niet goed groeien of eczeem moeten krijgen en dat heeft ze niet,ze groeit perfect.
    Reflux is ook lastig omdat ze niet spuugt,om dit echt 100% uit te sluiten moeten ze met een sonde gaan kijken hier moet ze dan 24 uur aan,maar ik vind dat zo zielig,kan het niet over mijn hart verkrijgen,dus tenzij ze weer zo onbedaarlijk gaat huilen doen we dat niet.
    Ik heb vannacht weer thuis geslapen ook al vond ik dat vreselijk moeilijk,maar ik kan echt heel slecht tegen ziekenhuizen en doe daar helemaal geen oog dicht,
    Ik heb dat ook uitgesproken waarom ik haar eigenlijk geen minuut alleen wil laten,mijn schoonmoeder heeft de eerste 4 maanden van vorig jaar in het ziekenhuis gelegen en ik was elke dag bij haar,soms duurde het wel 2 tot 3 uur eer er eens een zuster kwam kijken,ik moet er niet aan denken dat als ik weg ben ze ook maar zo weinig bij Aylani kijken,en dit was echt de reden dat ik gister instorte,ik wilde eigenlijk slapen ,naar huis even eruit maar ik kon haar niet alleen laten.

11. Belle1978

Belle1978 Niet meer actief

Sjees, wat heb ik het met jou en jullie te doen zeg!! Wat een ontzettende rotsituatie. Ik moet er ook niet aan denken om Fenne nachtenlang "kwijt" te zijn. En natuurlijk moet je er niet aan denken dat er niemand bij Aylani komt als jij er niet bent, ik snap dat zo goed! Jij bent haar moeder!! Heel, heel erg veel sterkte!!!

12. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.663
    1.426
    113
    @ Sjees, ach meisje toch ik kan me je gevoel helemaal voorstellen, het is zo zielig om je kleintje daar zo te zien liggen met al die slangetjes. Wat mij altijd een gevoel van rust gaf was de gedachte dat ze het ook direct in de gaten hadden als er wat niet goed ging en hem dan dus direct konden helpen. En het oppakken met slangetjes krijg je vanzelf handigheid in. En ze laten haar echt niet zolang liggen zonder controle hoor, op de baby afdeling werkt het natuurlijk heel anders als bij volwassenen ;).
    Ik vind het ook erg verstandig dat je even met iemand gaat praten geeft toch veel rust, het is allemaal niet niks en je bent er toch druk mee bezig in je hoofd. Dat kma uitgesloten is is ergens wel fijn, maar aan de andere kant hebben ze nu dus nog geen idee en dat is even minder? Slaapt ze nu ook meer dan thuis?
    Ik hoop dat ze snel met je mee mag, en meid je doet het super goed met Aylani!

@ Chevenne, je bent nu dus echt volop aan het genieten alweer lekker weg geweest, heerlijk. Hoe gaat het nu met jou dan?

@ Mecha, ooh wat fijn dat de uitslag toch goed was wat een opluchting moet dat voor je zijn.
    Lekker in je huisje aan het klussen, dat je daar alweer energie voor hebt knap hoor.

@ Rebbel, de uitslag van de hielprik was eerst niet goed bij mecha/jazz dus moest er nog eens geprikt en nu dus wel goed. Normaal krijg je inderdaad geen bericht.

@ Hilli, fijn dat de medicijnen sam zo goed helpen. Quinten heeft geen slaapzakje aan, al wil ik dat wel vanavond voor het eerst gaan proberen, hij lag vanochtend boven de dekens ipv eronder :(. En hij krijgt dus nog wel zijn kruikje mee, het is hier ook echt niet zo warm op zijn kamertje rond de 16 graden denk ik. Wat ik hier veel deed in het begin was voor de voeding even tempen of het niet te warm of te koud was voor hem en zijn temp was altijd goed, deed dit in het begin ook als we naar buiten waren geweest even kijken of ik hem niet te warm of te koud in had gepakt en dus bij thuiskomst direct even tempen.

@ Kareltje, veel plezier en een hele week heerlijk hoor. Mijn man heeft nog geen werk maar moet vandaag proef draaien en als ze tevreden zijn kan hij maandag waarschijnlijk nog beginnen, een erg spannende dag dus vandaag.

@ Lynd, je blijft knoeien meid, vind het nog steeds knap van je dat je vol blijft houden. Ik zag dat je al veel reactie's had gekregen over je vraag over het cb, dus zal je er verder niet mee vermoeien ;).

@ Belle, balen zeg dat deze pijnstillers ook niet helpen, heb je al gebeld met het ziekenhuis?

@ Hier, jeemig ik ben moe, Quinten had gisteravond al om 21.30 zijn laatste fles, en was vanochtend om 4.45 wakker fles gedaan, om 5.45 moest mijn man eruit, dus lamp aan en die ging zich aankleden en moest natuurlijk nog even van alles vertellen zucht. en om 8.15 was Quinten alweer wakker want had zijn neusje erg dicht zitten dus neusje maar schoon gemaakt, fles gegeven en toen wilde hij dus niet meer slapen, heb hem nog in bed gelegd maar hij was al snel weer wakker dus maar vroeg naar beneden gegaan. En wat denk je ik moe en meneer ligt heerlijk te slapen, voel me nu wel lichtelijk genept ;), ik had ook nog wel een paar uur willen liggen. Ik hoop dat hij nu wat langer ligt want we gaan vandaag erg beroerd uit komen met voedingen ;).
    Ik ben zo benieuwd hoe het mijn man gaat, kan niet wachten tot hij vanavond thuis is en we weten hoe en wat.

13. marleentje26

marleentje26 Fanatiek lid

25 aug 2007
    4.754
    0
    0
    Bemiddelingsmedewerker gastouderopvang
    Rondom nijmegen
    sjees: kan me je gevoel goed voorstellen! Hoop dat ze snel naar huis mag zodat je weer wat meer rust hebt. En dat ze natuurlijk vinden wat er aan de hand is. Meid dikke knuffel en mijn petje af voor je hoe je het allemaal doet!

14. Lynd

Lynd Fanatiek lid

10 okt 2008
    1.119
    0
    0
    Sjees, jemig zeg, dit moet zo ontzettend zwaar zijn voor jullie! snap helemaal dat je haar mee naar huis wilt nu ze rustig is, aan de andere kant wil je natuurlijk ook dat ze je kunnen zeggen wat er aan de hand is, wat moet dat een rotgevoel zijn! Dikke, dikke knuffel.

Chevenne, ik zal dat spruw even in de gaten houden, als het neit weggaat dan dat opperen bij de arts. 't Zou toch wat zijn als dat het was.... :$;)

Bedankt voor jullie CB verhalen! Ik kom hier terecht in het Hongaarse systeem, maar weet vanwege gebrek aan ervaring ook niet wat er anders is dan in NL, heel vreemd! Nu heb ik een beeld :)

Belle, het borstvoedingsforum wil ik daarom niet al te vaak lezen omdat er daar altijd van uit wordt gegaan dat het absolute doel BV geven is, ophouden is nauwelijks een optie. Daar ga ik me alleen maar slecht door voelen, wil mijn opties gevoelsmatig open houden, dus lees ik er maar liever niet te veel :)

Wij hebben ook de draagdoek uitgeprobeerd, hij vond het even vervelend om erin te gaan, was wat aan het mekkeren, maar na 2 minuten was hij lekker aan het slapen... :D Zittend vind ik het echter geen succes, want dan drukt hij zo op mijn maag.

Annemica, lastig, dat Joris nog steeds melk opgeeft. Ik heb dat ook bij Jakob, alleen de arts zei dat bij reflux gespuugd wordt (is volgens mij niet altijd zo, maar moeilijk aan te tonen, zie ook verhaal van Sjees). Ze heeft het met een vraagteken in zijn dossier gezet. Vond ik raar, want ook op de behandeltafel gisteren lag hij op te geven, door te slikken, op te geven, door te slikken... Maar misschien heb ik het dan toch mis... :(

Essie, sinds een paar dagen geef ik alweer om-en-om de linker- en rechterborst. Kolven zou bij mij idd niet genoeg productie leveren. Nu ga ik vandaag en morgen wel de middagvoeding vervangen door kolven vanwege pijn, maar 's ochtends en 's avonds krijgt hij wel gewoon de rechterborst. We blijven doorbikkelen... Ben er nu toch wel trots op dat hij nu al een maand (hij is vandaag een maand!) alleen BV krijgt, ondanks alle problemen. Hubby had veel allergieën vroeger, dus hoop dat ik mijn kind dat met het geven van BV (deels) kan besparen.

Kareltje, ga je juist naar Carnaval toe of er vandaan? Ik heb jaren in Maastricht gewoond, maar als 'noorderling' (lees: Randstad) heb ik er nooit aan kunnen wennen. Ik vluchtte altijd weg naar mijn ouders als het weer zover was. Ik hou helemaal niet van hordes dronken mensen, en die hoempapamuziek kan ik ook niks mee.... Hoop dat ik hier niemand voor het hoofd stoot! :D;)

Haha, Blaine, moest lachen om je 'zware' nacht... :D Wil er niks aan afdoen hoor, het IS vermoeiend, maar ik denk dat veel vrouwen hier zo'n nacht best wel zien zitten :D Natúúrlijk moest je mannetje even praten, is wel heel spannend vandaag. Ben heel benieuwd hoe het gaat vandaag, hou je ons op de hoogte?

Hier Jakob trouwens ook een volle neus. Arts ging er gisteren heel diep in met een wattenstaafje (met succes trouwens), en zei dat we dat thuis ook konden doen. Mooi dus niet!! Ik kon er al niet eens naar kijken, kind begon ook te krijsen als een speenvarken... ;):$ We hebben neusspray (=zout water) en die neuszuiger, ik ga echt mijn kind niet 'opereren' met een wattenstaafje!!

15. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.663
    1.426
    113
    @ Lynd, :) sorry zal niet meer klagen, ik snap heel goed wat je bedoelt maar wij zijn natuurlijk behoorlijk verwend. En ik snapte ook wel dat mijn man even wilde kletsen, als ik meer weet horen jullie het. Er wordt alweer een jongetje wakker dus tot later.

16. Mecha

Mecha Niet meer actief

ja ik had binnen 5 dagen dus al bericht dat de uitslag niet goed was dus kreeg ze een tweede hielprik en mocht ik zelf bellen voor de uitslag , kon ook wachten op bericht maar dat zou langer duren ;)

17. Mecha

Mecha Niet meer actief

\

Jazzley ;)
    ennuh nog niet geprobeerd ben nu zelf ff aan het uitrusten ben echt zooo moe :p

18. Mecha

Mecha Niet meer actief

#258 Mecha, 12 feb 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 12 feb 2010

jeetje meid je hebt het echt niet makkelijk knuff
    vind het heel naar voor jullie dat jullie dit moeten meemaken en niet gewoon kunnen genieten van jullie prille geluk :(
    heel erg ook van en voor alain jeetje . kan heel goed begrijpen dat je jezelf even verloor vind dat je het prima doet meid geloof in jezelf ;)
    dikke knuff

@ blain whahah ja energie ... tis meer dat k gewoon echt in me eigen huis wil wonen waar een wil is is een weg ;)
    ik moet en ik zal gewoon zo snel mogelijk verhuizen whaha

spannend ik ben ook benieuwd hoe het met je hubby is afgelopen duimen dat het van beide kanten goed is bevallen ;)

@ belle dikke knuf meid hoop dat ze wat voor je kunnen doen ;)

19. Lynd

Lynd Fanatiek lid

10 okt 2008
    1.119
    0
    0
    Blaine, nee, please, deel dit soort dingen met ons!! Bedoelde het niet slecht hoor, tovert juist een glimlach op mijn gezicht :)
    Jakob heeft ook weer een voorbeeldige nacht gehad, 21.30, 4.30 en om 9.00 trokken wij hem weer uit bed, dus pot verwijt de ketel :p ;)

20. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.663
    1.426
    113
    @ Mecha, dat kan ik me dan ook wel weer voorstellen je bent al zolang bezig dat je het nu een keer af wil hebben. Klus ze nog even en hoop dat je snel over kunt.

@ Lynd, Weet toch dat je het niet vervelend bedoelt, maar als ik soms die verhalen van slapeloze nachten lees :(. Realiseer ik me heel goed dat wij een makkie hebben. Jeemig Jakob heeft ook een goed slaap ritme te pakken de laatste dagen, dat had je 2 weken terug nog niet gedacht he? Kun je zien hoe snel dat gaat.
    Wanneer moet je nu weer met hem naar de ka om te wegen?

@ Hier, kreeg net een belletje van mijn man, hij is druk aan het werk, het eerste wat hij gedaan heeft was hij niet helemaal tevreden over, moest erg wennen aan de verf zei hij maar de rest is hij zelf wel tevreden over, dus ben benieuwd of zij dat ook zijn, of dat ze gaan vitten op het eerste, duim nog even voor hem.

Ik ben ook helemaal trots op mezelf heb net de verwarming even gerepareerd, het werd koud in huis dus ik voelen en kijken deed de verwarming het niet :(. Had wel warm water dus cv werkte op zich wel dus ik helemaal naar zolder, vliegt de lamp kapot dus kon niks zien nieuwe lamp opgezocht met boekje erbij de code gezocht cv los gemaakt, gereset, olie tussen de kleppen want dat was volgens mij het probleem, voor de zekerheid de stekker er even uit. Resultaat het is weer lekker warm in huis :). Had nog willen schoon maken vandaag maar naar 2x naar de zolder lopen en olie halen uit de schuur zit dat er niet meer in, ach morgen is er weer een dag ;).

Deel Deze Pagina