Januari 2010 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Chrissy84, 7 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ankje

Ankje Fanatiek lid

1 mrt 2009
    3.746
    0
    0
    magazijnmedewerker/reachtruckchauffeur
    Almere-Buiten
    Misschien is microginon 20 wat voor mij hahahaha :D

2. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

10 apr 2009
    4.080
    65
    48
    Zoetermeer
    @Woops: ik ook! Ik slik meestal 2 of 3 strippen door, voor ik mijn stopweek laat komen...
    Ik zou ook aan de ene kant wel graag een ander voorbehoedmiddel gebruiken (iets minder hormonen!) maar dit is wel een groot voordeel van de pil!

3. Hilli

Hilli Fanatiek lid

26 dec 2007
    1.864
    0
    36
    @Essie: Ik dacht pas na 6 maanden, maar iemand zei hier (weet niet meer wie) pas vanaf 1 jaar. Dat is dus nog even wachten, maar ze kunnen er volgens mij wel overgroeien zoals bij kma
    Pfff al die regeltjes over hoeveel uur ze mogen slapen. Als hij honger heeft dan hoor je het wel :D
    Ik denk dat ze meer dan 4.5 kg moeten zijn om zo te zitten. Ofwel was dat iets met de beentjes :) Ik weet het niet meer :)

@Kwek: Ai, dat is idd niet zo fijn dat ze gaat krijsen, maar wat heeft ze dat snel door zeg! Slimme meid heb jij :)

@Ankje: Wat voor draagzak hebben jullie? En zit Jonna met haar rugje tegen je buik? Of nog buik tegen buik?
    Aah hihi, ik zie het al! Haha dat mondje op die laatste foto, met zijn drietjes!

@Mamanama: Ooh dat zou wel zielig zijn moest ze de waterpokken (windpokken zeggen wij :)) hebben. Maar het is toch beter dat ze dit hebben als ze klein zijn niet? Dan kunnen ze nog niet zo goed krabben. Mijn vriend heeft zo twee littekens in zijn gezicht gekregen.

@Sjees: Arme Aylani :( Ze heeft al zoveel moeten meemaken en nu dit nog :( Ik kan me wel voorstellen dat je het zat bent, en radeloos ook. Want wat kan het nu zijn hé.

@Suzanne: Als het al in zijn knieholtes zit, dan is de kans heel groot dat het idd eczeem is. Dat komt vooral op warme plekken hé.
    Ik ben benieuwd wat ze bij het CB hebben gezegd!

@Nienke: Gelukkige verjaardag!

@Mecha: Ja, hij heeft de gehoortest gehad. En die was goed. Hij hoort wel, want hij schrikt wel van geluiden. Als hij bv in slaap aan het vallen is bij mij en ik zeg plots wat tegen mijn vriend, dan schrikt hij ook. Dus ik beweeg niet, en het is niet luid. Ik weet ook niet waarom hij niet reageert :) Maar deze keer ga ik er niet over piekeren, want ik kan wel weer beginnen van 'is alles wel in orde'. We zien wel.
    Hihi, jij zegt trouwens elke keer als je een foto van Sam ziet, dat hij een knapperd is :D
    Wat is Jazzley al mobiel seg, ze kruipt gewoon heel haar bed al rond :)
    Schattige foto! Is dat een slaapzak met mouwen? Doe je dan nog een dekentje over haar?

@Woops: Ik ben vroeger, toen ik een jaar of 18 was al moeten veranderen van pil. Ik nam eerst Harmonet (20), maar omdat ik constant bloedingen kreeg moest ik naar Minulet (50). Dezelfde pil, maar wat zwaarder.

Sam werd hier weer pas om 5 uur wakker :D Jeeeeeej!!! Hihi, ik was zo blij! Om kwart na 7 heb ik hem uiteindelijk uit zijn bed gehaald en de fles kreeg hij om half 8. Wat een verschil seg. Zalig gewoon.
    Ik hoop zo dat dit blijft!

4. Hilli

Hilli Fanatiek lid

26 dec 2007
    1.864
    0
    36
    Nomnomnom, lekker vlindertje :D

5. Essie79

Essie79 Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.473
    0
    0
    Hilli zooooooo hij stopt zelfs al dingen in zijn mond!! Hier alleen nog de vuistjes:D. Dat is zeker nog ff afwachten tot die allergietest...

6. Niene

Niene Actief lid

28 mrt 2009
    218
    0
    0

7. Hilli

Hilli Fanatiek lid

26 dec 2007
    1.864
    0
    36
    @Niene: Neenee, hij wordt altijd even wakker, maar valt dan weer in slaap :)

@Essie: Jeeej, Yordin staat eerst, met 9 stemmen voorsprong! Hij zal wel winnen :)

8. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

10 apr 2009
    4.080
    65
    48
    Zoetermeer
    @Hilli: het vervelende van die kinderziektes is, dat als ze het voor de 6 maanden krijgen, ze het vaak niet goed genoeg krijgen (en dus niet genoeg anti-stoffen aanmaken). Ze krijgen het dan later vaak nog eens. Verder kunnen ze het idd beter als klein kind krijgen, want als volwassene schijnt et ZEER pijnlijk te zijn!

9. SuLa

SuLa Fanatiek lid

14 feb 2009
    1.765
    1
    0
    Dank voor het medeleven en sorry dat ik even zo ego ben. M'n hoofd staat er verder even niet naar.

We zijn dus op het CB geweest. Ik kom bij die arts binnen en begin meteen zelf te huilen ;)
    Gelukkig nam de arts me heel serieus. Laurens is inderdáád heel erg gespannen ("hij is enorm sterk maar dat komt niet omdat ie dat van nature is, maar omdat hij zo gespannen is", zei ze) en inderdáád heel erg onrustig. Ik beschreef hoe het er bij ons overdag aan toe gaat en ze beaamde dat het inderdaad niet normaal is. "Gelukkig" vertoonde hij zijn gedrag ook op het buro.

Om een lang verhaal kort te houden: we worden doorgestuurd naar de kinderarts. Het zou kunnen dat hij KMA heeft, maar het kan ook iets anders zijn waardoor hij zo onrustig/gespannen is.
    De doorverwijzing naar de ka loopt via de huisarts. De arts van het CB heeft een brief geschreven voor de huisarts. Daar moet ik morgen om 9h naartoe. Die stuurt ons dan door naar de kinderarts. Gelukkig heb ik een fijne huisarts dus maak me er niet zo druk om.
    In die brief vraagt de CB-arts zich ook af of we misschien Nutramigen als voeding moeten gaan proberen.
    Want onrust + niet goed eten + eczeem + gespannenheid kan op kma duiden.
    Woops, is Nutramigen ook wat Mykeda krijgt?
    Ben blij dat we worden doorgestuurd. Eindelijk wat erkenning....

Ook nog goed nieuws: zijn linkerballetje is niet ingedaald, maar het is nu wel door de artsen te voelen, dus het komt al naar beneden.

Dikke knuffel voor iedereen en ik hou jullie op de hoogte.

10. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

10 apr 2009
    4.080
    65
    48
    Zoetermeer
    @Suzanne: fijn dat jullie serieus genomen worden en dat er meteen actie ondernomen wordt! Hopelijk kunnen jullie snel bij een KA tereht.....kijk goed om je heen waar je het snelst geholpen kan worden! Wij zijn (nog) niet naar de KA geweest met Tessa, maar hier in Zoetermeer was de wachttijd langer dan een maand,maar in Gouda kon ik 5 dagen later al terecht!
    Dikke dikke knuf!

11. Essie79

Essie79 Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.473
    0
    0
    Suzanne dat is fijn om te lezen, eindelijk actie in de zin van de doorverwijzing! Sterkte;)!

Mamanama vergat ik nog: beterschap met Tessa:). Weet je zeker dat het waterpokken zijn:(

Hilli ja ziet er gunstig uit he:)?!

12. gewoon Sanne

gewoon Sanne Actief lid

6 jan 2009
    438
    0
    0
    Breda
    @ foto’s: superleuke/mooie foto’s gezien weer!!!

@ Essie: je krijgt bij die pil idd geen echte menstruatie, maar de huisarts zei dat er vanzelf wel een bloeding optreedt omdat je de pil dus doorslikt. Nu haalde ik niet echt uit zijn verhaal op dat dit na 2 weken al zou kunnen. Helaas dus, maar ja… het houdt nog steeds wel aan, dag 3 nu, dus afwachten nog.

@ Woops: heel fijn om te lezen dat het weer beter lijkt te gaan. En wat drinkt ze inmiddels weer goed zeg. Op de goede weg!!
    Alvast veel plezier het weekend. Geniet ervan he!!

@ Sjees: rot zeg dat het weer slechter gaat. Zulke nachten gaan je echt opbreken binnen een korte tijd. Wisselen jullie het wel een beetje af om er ’s nachts uit te gaan?
    Hopelijk snel weer verbetering… sterkte meid!

@ Nieks: gefeliciteerd met de 3 maanden! Wat gaat het snel he.
    Hier een paar dagen terug ook ineens een kleine die om half 6 kwam. Terwijl het al een poosje tussen 7 en 8 is. Ff schrikken he. Is vast (hopelijk) iets eenmaligs.

@ Nienke: gefeliciteerd jullie samen!! Fijne dag!! Nog iets leuks in de planning?

@ Suzanne: hoe was het bij het CB? Ik hoop zo dat ze je kunnen helpen!!
    Lees net je verhaal. Fijn dat er goed geluisterd is en hopelijk kan je ook snel bij de ka terecht.

@ Hilli: fijn dat het zo goed gaat. Hier ook vaak een paar keer wakker worden en rustig blijven liggen voordat ze het op een huilen zet. Meestal probeer ik dat voor te zijn, das wat rustiger met verschonen…

@ Mamanama; hier in de brugklas waterpokken gehad!! Word je idd niet vrolijk van als je 12 bent. Van die antistoffen wist ik niet, weer wat geleerd vandaag J

@ duimen: ik lees hier wel eens dat sommige baby’s duimen. Hier een heel actieve duimer. Zodra ze moe wordt, honger krijgt, of gewoon lekker in de box ligt dan gaat die duim erin. Meestal de linker, dat gaat heel vlot. Soms is ze 10 minuten lang bezig haar rechter duim te vinden, maar dat is meestal niet zo’n succes. Heerlijk om naar te kijken wel J

@ Slaapzak: hier ook al een week of 2 een slaapzak, ivm omhoog kruipen. Ook nu kan ze nog een cm of 15 omhoog komen, maar dan ligt ze gelukkig niet zo koud boven te dekens meer.

@ Hier: gisteren de 1e voeding veel gedronken. De 2e en 3e was bagger. Moest haar steeds wakker schudden, aaien, blazen etc. was een uur bezig en heb het toen maar voor gezien gehouden. De 4e voeding was ze super aan het drinken, mocht onderhand ook wel. Ze had zeker 40 minuten best goed gedronken en toen viel ze in slaap. Ik haar omhoog gehaald om te boeren, begint ze toch ineens te krijsen!! Dit doet ze normaal nooit, alleen als ze honger heeft. Haar dus maar weer aangelegd en binnen 10 minuten drinken was het weer goed. Ze heeft dus echt heel veel gedronken. Ook de laatste voeding ging redelijk. Was wel wat laat (23:30). Ze lag even na 12-en in bed en vanmorgen begon ze rond half 8 weer wat te brommen. Ik had haar vanaf 6 uur al een paar keer gehoord, maar ze viel gelukkig steeds terug in slaap.
    Voeden hier alle BV-mamma’s nog op verzoek? Ik haal haar er ’s ochtends uiterlijk om 8 uur uit wacht daarna ook niet altijd tot ze honger heeft, omdat ik dan de 5 voedingen vaak niet red. Vaak komt ze wel voor die tijd, maar met regelmaat ook niet. Met als gevolg, volgens mij, dat ze niet al te goed drinkt. Zodra ze naar die 6 kilo gaat zullen we al wel op 4 voedingen zitten denk ik. Nu zal ik dat ook wel redden, maar dan komt ze denk ik midden in de nacht weer en dat wil ik ook niet…. ;)

Noa ligt inmiddels weer een uurtje op bed. Doe ik sinds een week en gaat vrij goed. Vaak even wat protest, maar met een tut valt ze toch in slaap (vreemd genoeg ’s middags geen duim in, in bed). Ga nu even van de tijd gebruik maken en afwassen.
    Tot later misschien!!

13. Essie79

Essie79 Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.473
    0
    0
    Sanne ik ben nu net aan de 3e strip begonnen en hier nog steeds geen bloed gezien. Kan erg verschillen inderdaad. Ik voed natuurlijk meestal per fles, hier een gemiddelde dag: als ie zelf wakker wordt vóór 7.00 dan is het op verzoek, anders maakt m'n vriend hem wakker, daarna komt ie rond 10.30 weer (verzoek), 's middags ligt ie vaak echt heerlijk te pitten op z'n buik in bed, en moet ik hem vaak rond 14.30/15u wakker maken (vanaf ong. 12u) en daarna dan nog de late voeding rond 18.30. Vaak redt hij die laatste niet en krijgt hij eerder. Meestal ligt hij dan rond 18.30 in bed tot de volgende ochtend. We checken hem dan natuurlijk wel even 's avonds een aantal keer. Zoals gister, lag ie zwaar te duimen dus nog een fles gegeven (de 5e voeding). Meestal geef ik hem de borst na zijn middagslaap, maar als het niet uitkomt niet.

14. woops

woops Niet meer actief

Ons meisje drinkt Neocate, dat is helemaal melk vrij. :D
    Hier heb de omschrijvingen van de 2 voedingen:
    O ja en bij deze leveransier bestellen wij het online. :D

Nutramigen:
    Nutramigen 1 LGG (400 g) van Mead Johnson, Dieetzuigelingenvoeding - glutenvrij, tarwezetmeelvrij, lactosevrij, kippeneivrij, sojaeiwitvrij

Neocate:
    Neocate (1 x 400g) van Nutricia, Dieetzuigelingenvoeding - glutenvrij, tarwezetmeelvrij, melkvrij, lactosevrij, kippeneivrij, sojaeiwitvrij

Hopelijk ben je nu op de weg naar een vrolijk wondertje.
    Succes en zeg alles en vraag alles uit!

15. Essie79

Essie79 Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.473
    0
    0
    Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa, hij heeft net voor het eerst 200cc gedronken!! Nu nog ff afwachten of ie alles binnenhoudt natuurlijk;)

16. SuLa

SuLa Fanatiek lid

14 feb 2009
    1.765
    1
    0
    Thanks, Woops.

17. Ankje

Ankje Fanatiek lid

1 mrt 2009
    3.746
    0
    0
    Almere-Buiten
    Hilli: Normaal zit Jonna in de draagzak met haar buik tegen mijn buik. Maar op die foto zat ze even andersom. Dus met haar rug tegen mijn buik.
    Dat hebben we gedaan zodat ze goed om haar heen kon kijken. Was erg grappig om te zien.

Maar ik moet zeggen dat ik Jonna heel weinig in de draagzak heb hoor. Alleen als we b.v. even de eendjes brood gaan geven ofzo.

Essie: Jonna heeft om 14:00 weer voeding gekregen, maar dit keer had ze duidelijk niet genoeg aan 150+5. Dus heb ik nog even 30+1 bij gemaakt. Die dronk ze zo op.
    Ik ga morgen even met het CB bellen, maar wat zou jij doen in deze situatie?

200!! Wat goed!!

Suzanne: Hopelijk helt dat advies mop! Sterkte!

Gewoon Sanne: Jonna pakt soms ook haar wijsvinger. Die vinger trekt ze dan ineen en dan zuigt ze op haar knobbeltje zeg maar.
    Ik probeer dan wel gelijk haar de speen te geven….heb zelf zoiets van….je kunt de speen afpakken, maar haar vinger niet.
    Soms laat ik haar ook wel even, want het is zo schattig! Hihihihi

18. Ankje

Ankje Fanatiek lid

1 mrt 2009
    3.746
    0
    0
    Almere-Buiten
    Hier: Jonna kreeg om 14:00 weer voeding 150+5, maar toen het leeg was zette ze het op het schreeuwen! Heb snel weer 30+1 gemaakt en ook die dronk ze gelijk op.
    Morgen even CB bellen wat we moeten doen. Want als ik haar 4x 180+6 ga geven geef ik haar 30+1 per dag te weinig met wat ze nu krijgt.

Heb ook nog een gastouder gebeld die hier in de wijk zit.
    Ik was er niet zo’n voorstander van, maar kreeg van mijn buurvvrouw (is 36 weken zwanger, en werkt op de KDV) te horen dat het goedkoper is en dat het ook goed is. Je baby krijgt daar ook wel even iets meer aandacht dan op de KDV.

Morgen om 20:00 hebben we een afspraak bij de gastouder om te kijken hoe het daar aan toe gaat.
    Straks om 16:30 komt er iemand van het gastouder bureau het 1 en ander uitleggen.

Wat ook een voordeel voor ons is, is dat een gastouder flexibel is. Jeroen heeft wisseldiensten en is lastig om haar op tijd bij de KDV te brengen.
    Bij die gastouder is dat allemaal geen probleem.
    Ook betaal je haar per uur, dus je betaald alleen de uren voor wanneer Jonna daar is. Bij de KDV betaal je altijd voor een hele dag.

Ben benieuwd!

19. Essie79

Essie79 Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.473
    0
    0
    Ankje als wij moesten kiezen tussen KDV en gastouder, zouden we ws ook voor gastouder gaan. Maar dit is puur mijn gevoel, we hoeven het niet uit te zoeken (wat een luxe). Ik denk dat als het met een gastouder klikt, het erg fijn 'werkt'. Ook idd wat je zegt over de flexibiliteit. Succes met het maken van de keuze! Over de voeding: ik zou eerst proberen naar 160,170 te gaan en dan steeds meer geven. En een keer kijken wat ze doet als je de late overslaat. Dan geef dus bijv. rond 19u de laatste en dan doe je 180cc. Zoiets? Geloof dat wij het zo gedaan hebben...

Zo, en nu echt naar buiten! Tot later!!

20. Sjees

Sjees Niet meer actief

hardstikke bedanbkt voor jullie lieve reacties,heb echt het gevoel dat ik altijd alleen maar aan t miepen ben hier.
    Ik heb het cb en de kinderarts van de kinderkliniek waar we lopen gebeld en wordt als het goed is terug gebeld,ik ga in ieder geval vragen of ze de ontlasting nu eens willen gaan nakijken aangezien er zoveel slijm bij zit en ze er echt last van heeft.

Suzanne,meid jij ook heel veel sterkte,tis echt zo rot om zo'n ziek kindje te hebben wat alleen maar huilt en pijn heeft,hier heeft ze daarstraks maar weer een zetpil gekregen,want was echt niet stil te krijgen

Deel Deze Pagina