Essie, gaat wel beter vandaag. Hij huilt een stuk minder dan gisteren. ik denkt dat Julian inmiddels de 5,5 kilo ook al gepasseerd is. 2 weken geleden woog hij 4950 gram en was hij 56 cm. Babykadoos geen idee wat erin zit?? Sanne, één keertje 4 voedingen is toch ook niet erg. Doe je er morgen gewoon weer 5. Lynd, tjonge jonge wat een mens zeg. Gewoon je eigen ding doen en doen waar je je goed bij voelt. Ummkais, wow goed gegroeid zeg. Dat doorslapen komt vanzelf wel, ze laten vanzelf merken wanneer ze eraan toe zijn. Tammetje, hier ook een mannetje wat overdag weinig wil slapen, hooguit een uurtje of 3 a 4, hij slaapt s'avonds en s'nachts meestal wel goed Djuke, wat goed dat hij uit zichzelf in slaap is gevallen, al slaapt hij maar een uurtje. Ik ben zelf nog niet aan het babyzwemmen met Julian, maar Blain wel. Weet niet of er nog meer meiden babyzwemmen?
kledingmaat: wij zijn pas sinds 2 weken overgestapt op maat 56, dus daar kan ze nog even in. Wat het gewicht betreft weet ik het nit exact. Denk dat ze rond de 5 kilo zit, we moeten donderdag naar het cb.
@Suzanne: goed dat jullie nu gaan uitzoeken of het kma is! Heb veel goede verhalevn over Nutramigen gehoord... Leuk ook dat je zo'n vriendinnengroepje hebt overgehouden aan de zwangerschap...altijd gezellig, andere meiden om mee te kletsen over je kinderen en andere dingen die je bezig houden @Sjalotjuh: fijn dat het bij jou zo goed gaat! @Tammetje: mooi dat het plaatsen van het spiraaltje zo mee is gevallen! @ID/paspoort: wij gaan de komende maanden nog wel een paar keer naar het buitenland. Hebben verder alledrie een paspoort, omdat bijschrijven in 2 paspoorten bijna net zo duur was als een eigen paspoort. Misschien voor Tessa nu een ID, omdat we toch neit zo snel buiten Europa zullen gaan en we dan altijd nog een paspoort kunnen aanvragen. @Djuke: fijn om te horen dat het beter gaat met Tristan! Leuk babyzwemmen! Hier doen ze allerlei kinderliedjes met bewegingen. Je hebt speciale zwembroekjes met een soort luier erin of zwemluiers om aan te doen. Vind het zelf nogal onsmakelijk als er in het water gepoept wordt o.i.d! Bijna elk zwembad heeft wel een apart gedeelte met iets van aankleedkussens om Tristan op om te kleden. Denk ook aan een wikkeldoek ofzo, ze worden zo snel koud! Veel plezier! @Lynd: dus de bv-maffia is misschien nog wel erger aanwezig in Hongarije? Gelukkig had je je eigen plan al getrokken! @Essie: er zitten veel tijdschriften in en een paar bonnen. Verder weet ik het eigenlijk niet eens meer? Wat proefpakketjes etc. Die van C1000 was erg leuk! Kreeg ook net de email om de doos van de Prenatal op te halen. @UmmKais: Kais is lekker gegroeid zeg! @Sanne: ik kom hier denk ik ook niet uit vandaag. Tessa heeft de 1e fles op om 8.20 uur en daarna op het KDV rond half 12 en nu ligt ze nog te slapen. Ik ga haar zo maar wakker maken voor een fles en dan weer haar grote zus halen op het KDV......en dan zien we vanavond wel! @ Tammetje/Woops: leuke foto's! @maten: Tessa heeft nu maat 62 en Pampers maat 3 @schema:Ik moet Tessa overigens altijd wakker maken voor de laatste fles! Ze krijgt die ervoor rond half 6/6 uur en daarna slaapt ze uren! Ze drinkt nog geen 200ml per fles, dus durf nog niet over naar 4 flessen.....
Veel tijdschriften, opvolgmelk, liga+meeneemdoosje, neutral wasmiddel, mini potje sudocreme, fruithapje, folder+kortingscode Center parks
@Djuke: fijn dat hij slaapt! @Essie: Laurens weegt nu 5400gr. @Ankje: mooi kapsel! Je hebt ook een mooie haarkleur vind ik. Die is van jezelf zo te zien aan je lichte huid? @Ummkais: onze zoon slaapt ook nog niet altijd door. Hij heeft de afgelopen 1,5 week drie keer doorgeslapen, van 23 tot 6. En wat groeit Kais goed zeg! @Woops: wat een heerlijke pasfoto!! @Tammetje: fijn dat het meeviel. Wat een leuke foto van Jordi, die ogen! @schema: Schema?? Welk schema?? Een tijd geleden hadden we mooi om de vier uur, maar sinds enkele weken is het helemaal niets meer. Vandaag was het hier als volgt: 4.15 100cc 8.00 70cc 11.00 90cc (vanaf hier de Nutramigen) 13.00 50cc 15.00 100cc De huisarts zegt dan wel dat het heel normaal is als babys niet de fles leegdrinken, maar met het drinkgedrag dat Laurens nu heeft denk ik steeds als hij huilt hij zal wel honger hebben. Ik ben onderhand de hele dag bezig met voeden. En over 100cc doen we met gemak drie kwartier. Maar goed, er wordt aan gewerkt zullen we maar zeggen. @hier: ik maak me toch wel ongerust over onze zoon. Misschien denk ik wel te veel. Want stel dat het geen kma is, wat dan? Hebben we dan een moeilijk opvoedbaar kind ofzo? Of is er dan iets aan de hand met zn ontwikkeling? Pffff .. ik wil er niet aan denken. Eerst maar eens dit afwachten... Hoewel ik hoop dat hij geen allergie heeft, hoop ik het aan de andere kant wél omdat we dan duidelijkheid hebben.
Suzanne,ik ben zo blij dat je nu eindelijk serieus wordt genomen en hij andere voeding heeft gekregen,hopelijk slaat het snel aan en krijg je weer een vrolijk kindje,sterkte meis! Probeer eerst maar die voeding uit,en hij is echt niet moeilijk opvoedbaar,het is een baby en als hij huilt is er echt wel iets aan de hand,komt echt een keer goed meis! Woops dank je wel voor de ID kaart tip wist niet dat dat zo goedkoop kon,stond hier niet op de site vd gemeente vermeld echt stom. Sjalotjuh,wauw 4 voedingen nog maar,lekker hoor en super dat hij zo doorslaapt! Ik heb toevallig vandaag de doos met maat 68 kleding gepakt dus ga die vandaag in de kast leggen,want 62 werd wat krap nu. Nieks,ik smeerde het hele voetje in,sterkte,zo zielig als ze verkouden zijn. Lynd, pepti voor 1 euro??? Hier betaal je 23,99 per bus echt veel! Essie,heerlijk dat ie zo lekker slaapt,hopelijk gaat A dat ook nog eens een keertje doen,hihihih Pampers.zit hier op 3 Hier,we hebben de heupfoto gemaakt en krijgen over 3 -5 dagen de uitslag,verder vast een beetje poep ingeleverd,en we moeten de komende 3 dagen ook buisjes met poep vullen en straks naar het zkh brengen voor controle. Aylani begon vandaag best goed maar heeft nu alweer 4 poepluiers gehad,er zitten echte lange slierten in,is er iemand die dat ook weleens heeft gezien?, en is al 2 uur lang niet stil te krijgen,heeft echt pijn maar niets helpt,Ank komt straks hier eten en dat venkelwater brengen,hopelijk helpt dat een beetje.
@ Woops/Tammetje: heerlijke fotos weer!!! @ Suzanne: ik snap jouw idee wel hoor. Natuurlijk is het niet fijn als het een allergie blijkt te zijn. Maar je hebt dan wel zekerheid en mogelijke oplossingen. @ hier: Noa om half 3 de 2,5e voeding gegeven. Geef haar rond 18:15 en 22 uur weer. Mits ze niet eerder aangeeft honger te hebben natuurlijk. Heb na het voeden nog even gespeeld met haar, ze is helemaal idolaat van speeltjes met een belletje erin. Als je die voor haar rammelt dan schatert ze echt van het lachen. Af en toe is ze net Ernie uit Sesamstraat. Heb haar hierna weer op het speelkleed gelegd, zodat ik even kon afwassen en is daar weer in slaap gevallen. Ben benieuwd hoe laat ze wakker wordt... Oja, waarschijnlijk gaan we morgen alsnog met zn drietjes naar prenatal en Ikea. Stond zaterdag in de planning, maar toen was mijn man de hele dag duf, omdat hij vrijdag was wezen stappen. Hij heeft toch maar een ochtendje vrij gepland, om het goed te maken. Verder weten we nog steeds niet wat we met de vakantie aan moeten. We willen in juni weg, maar weten nog niet waarheen. Dachten eerst aan zuid-frankrijk en dan een stacaravan huren. Dat is in juni nog heel goedkoop. Het is alleen een hele lange rit in de auto en heb ook aan de fysio gevraagd of dat kwaad kan. Zij raadde het af. Of we moeten elke 2 uur langs de kant stoppen en haar minstens een half uur uit de autostoel halen. En dan is het wel een héle lange rit. Zal dus wellicht toch vliegtuig worden. Nog ff verder zoeken. Ivm het werk van mijn man zijn we min of meer genoodzaakt om bij Sunweb te boeken. Hij krijgt daar heel veel korting en ik vind het zonde om dat voorbij te laten gaan. Echte Hollander he Nou, iedereen een fijne avond alvast!!
@suzanne ik hoop echt voor jullie dat er snel duidelijkheid komt. Je hebt heus geen moeilijk opvoedbaar kindje. En je bent eenhele goede moeder!! @sjees, ik hoop ook dat het snel beter gaat met jullie dochtertje. Vreselijk he te zien dat ze pijn hebben, maar niet wetende waar en wat. @hier, jordi heeft vanmiddag weer last van krampjes. Heeft ook nog niet gepoept. Zo zielig. Vind ook zo raar dat het per dag zo verschillend is.
Tammetje/Woops leuke foto! Suzanne ik snap je ongerustheid....hopelijk komt er nu echt eens snel duidelijkheid... Sjees ach, dat arme kind....vind het echt zooooo zielig... Ik hoop dat de venkel wat doet. Jada wat fijn dat het wat beter gaat! Ummkais tuurlijk komt dat nog! Geduld is een schone zaak (en dat zeg ik) Kaatje/Mamanama dankje! Hier ook vandaag de uitnodiging van Prenatal gekregen! Hier: ook krampaanvallen, tot gillens aan toe.....hij zit al de hele middag te persen. Zielepoot....
Ja hier! Gisteren gewogen: 4915 gram en 58 cm. Ook de prikjes gehad, gelukkig geen last van, ze slaapt nu eindelijk eens rustig.....
@Sjalotjuh Jammer dat je door de spruw moest stoppen met bv. Zijn jullie er nu wel vanaf? Wij hadden het beide ook en door het gebruik van probiotica zijn we er nu weer vanaf. Elianne zit qua shirtjes in 68. Rompers in 62/68 en broekjes in 56/62. @Tammetje Fijn dat het plaatsen van het spiraal mee is gevallen. Leuke foto van Jordi. @Essie sterkte met je schoolopdrachten. @Ankje Genieten is dat, weer even lekker naar de kapper. Staat weer netjes. @Nieks Lekkere nacht zeg! @lynd Fijn dat Jakob het nu zo goed doet. @Djuke Leuk dat je mag starten met babyzwemmen. Wij gaan vanavond ook weer, voor de 5e keer. Elianne vindt het heel leuk. Soms houden ze het de eerste keer nog niet zo lang vol, maar een volgende keer gaat dat al veel beter. Bij ons hoeven ze geen zwemluiers om. Het is de instructrice nog maar 2x in haar hele carrière gebeurd dat er in het water werd gepoept. De kwaliteit van het water wordt constant in de gaten gehouden. Sterkte Suzanne Ik heb nog nooit slierten in de poep gezien Sjees. Geen idee wat het is. Leuk Sanne, een vakantie boeken. Veel korting is altijd leuk. Wij gaan naar Texel in de vakantie, zoals ieder jaar. Anderhalve week naar de Koog. Vanmorgen gereden op paardje. Ik ben zelfs al een beetje aan het draven geweest. Vanmiddag even met mijn zusje en onze dochters de stad in geweest. Nu zo eten en ondertussen kolven en een beetje uitrusten, want straks gaan we weer babyzwemmen.
Hey meiden, Ik heb vluchtig gelezen... Job zit in maatje 68! Past heel mooi! 62 is echt te klein! Pampers Active maat 3 Hier een aantal tips voor de moeders met kids die overdag weinig slapen. Doe er mee wat je wilt, het heeft bij Job heel goed geholpen. Tis even een weekje in regime (of hoe je dat schrijf) maar daarna werpt het z'n vruchten af! * Vast ritme..de welbekende 3 R's flesje, spelen, bedje....en pas weer uit bed als het tijd is voor het volgende flesje, niet eerder! * Slaapzak aan overdag (broek en sokken uit) * Muziekje aan * Gordijnen dicht overdag! ( Mits je baby nog geen dag/nacht ritme heeft) Baby's maken een stofje aan in hun hersentjes als het donker is, waardoor ze dieper gaan slapen. * Als de baby huilt, lang huilt....dan even naar hem/haar toe, checken of er iets aan de hand is, vieze luier/ koud/ warm (heb je maar 2sec. voor nodig) zoniet dan aai over de bol, tutje terug evt. nog een keer muziekje aan...en dan weggaan, zonder wat te zeggen of uit bed te halen als het nog geen tijd is voor de nieuwe fles. De eerste week was af zien, maar ik bleef sterk! Zette de babyphone af, en luisterde dan 15min. later hoe het met Job ging. De 2e week ging het al wat beter..en sliep hij langer stukken aan elkaar. Nu....vermaakt Job zich prima in bed, hij is soms wel eerder wakker, maar ga dan lekker liggen spelen en kletsen in zijn bedje. Deze tijd "alleen" in zijn bed, hebben baby's ook nodig, is goed voor hun ontwikkeling. Hij slaapt nu niet alleen snachts (want dat deed hij al wel v.a. 9weken) heel goed, maar ook overdag! De speeluurtjes worden soms wat langer, omdat hij wat minder slaap nodig lijkt te hebben, dit wisseld per dag. Gemiddeld slaapt hij tussen elke fles, zo'n 2,5 uur, dan kom je al snel aan de 4 uur tussen elke fles! Dit heb ik samen met de wijkverpleegkundige gedaan, ik had een kind wat overdag max. 1 uur tussen elke fles sliep, en dat was dan echt veel! Tis even aanpoten geweest...nu ben ik blij met dit schema. Merk ook wel, 1 dag op pad met Job gaat prima, de 2e dag gaat het minder...hij is gewoon best gevoelig voor invloeden van buiten af. Voor de duidelijkheid, tis maar zo als ik het gedaan heb...er zijn natuurlijk meerdere wegen die naar Rome leiden.
@ Sjees: wat zielig dat A zon pijn heeft. Hopelijk brengen de onderzoeken het antwoord zodat jullie eindelijk kunnen genieten zonder kopzorgen. @ Suzanne: ook voor jou hopelijk het licht aan het einde van die tunnel. Tuurlijk is Laurens geen onhandelbaar kind, maar een kleintje dat zich niet lekker voelt in zn velletje kan zich op dit moment maar op 1 manier uitdrukken en dat is huilen in elke variant En hier ook nog steeds geen vast eetschema hoor! @ gewoon Sanne: hahaa! Prenatal en vooral Ikea: das weer veel meer uitgeven dan gepland! Zijn jullie op zoek naar iets specifieks? En veel succes naar de zoektocht voor jullie vakantie. Kortingen zijn altijd lekker meegenomen! @ Niene: nou, dan is je dochter een lange ranke dame (zie kleding hieronder) @ Woops: mooie foto! Hier gaan we in de zomer ook een paspoortje halen aangezien we naar Frankrijk gaan. Het móet een recente foto zijn en de kleine móet erbij zijn bij de aanvraag om zeker te zijn dat het om dezelfde kleine gaat, maar het paspoort blijft wel 3 jaar geldig. Geen enkele kleine lijkt nog op zichzelf na 3 maanden, laat staan 3 jaar, dus pasje kan van iedereen zijn, toch? 8) Zon idiote regeling hier @ Lynd: laten doen, die mensen die denken de waarheid in pacht te hebben! Ik wilde ook BV geven tot ik opnieuw ga werken, maar kan helaas niet volgen, dus geef ook Nutrilon. Maar als ik beslis dat het gedaan is, is het gedaan, niemand die daar commentaar op moet geven. Punt aan de lijn! Baas van je eigen lichaam! Kleding: Elisa is nog redelijk klein (vorige week 56cm) maar wel nogal een dikkerdje (6 kg) dus hier ook stilaan naar maatje 60/62 aan het overgaan Pampers: maatje 3 @ Hier: gisteren Elisa haar laatste flesje gegeven om 23h30 en ze is pas teruggekomen om 5h30! Om 4h werd ik wakker van haar: ze was aan het molenwieken met haar armpjes in haar bedje. Maar ipv haar uit het bedje te graaien en eten te geven zoals ik eerder deed (voorkomen dat ze ging huilen om papa niet wakker te maken), heb ik haar even laten doen, want ik zag dat haar oogjes nog dicht waren. En maar goed ook, want ze heeft dus nog anderhalf uur langer geslapen! Verder mag ik donderdag mn nieuwe auto gaan halen joehoe! Mn huidige is zowat aan elke zijde geblutst en gedeukt (al dan niet mijn eigen fout), en met de komst van Elisa is een break toch handiger. Vandaag ook een nieuwe gsm gekocht, waarmee ik tenminste een foto van haar als achtergrond kan zetten (elk excuus is goed ). Had een ouderwets model van het werk dat geen fotos kan maken, maar die gaat nu toch maar de kast in
@paspoort: wij moeten ook een paspoort voor Kais aanvragen of hem bij laten schrijven in dat van mij (man heeft geen nl paspoort) ivm onze reis naar Marokko deze zomer. We wilden m eigenlijk laten bijschrijven maar nu las ik op de website van de gemeente dat dat in 2012 niet meer geldig is. Ook zonde als we tegen die tijd weer opnieuw moeten betalen, dus nu gaan we toch maar voor een eigen paspoort. Denk dat ik ook meteen maar een nieuwe aanvraag zodat mijn getrouwde naam er ook in staat, om problemen in Marokko te vermijden. Belachelijk die prijzen, 50 euro voor een paspoort! "Vroeger" was dat 50 gulden en dat vonden we al veel! @Lynd: lekker laten lullen, je weet zelf wat het beste is. @Suzanne en Sjees: hopelijk komt er bij jullie snel verlichting, zowel voor jullie kleintjes als voor jullie zelf! @Djuke: leuk, babyzwemmen! Wil ik ook gaan doen met Kais, maar hier mag het pas vanaf 3 maanden