Hallo, Vandaag een topdag tot nu toe! De kids zijn allebei thuis maar alles loopt gesmeerd, doordat de kleine al vanaf 10 u in de kinderwagen slaapt. Dus ik heb lekker l kunnen douchen, eten en ik heb haar op bed gedaan. Madam slaapt nog steeds maar moet nu wel zo langzamerhand drinken. De nacht viel mee: ze sliep om 23.00 u en kwam om 3 u. Om half 5 was ze er wel alweer(!), om 5 u er weer in gelegd, om 7 u mekkerde ze alweer maar ik heb haar laten liggen en ze heeft nog tot 8 u geslapen. Blaine: ik ben alleen maar jaloers op zo'n nacht als de jouwe. Heeft jouw man vandaag een sollicitatie ofzo? Sorry ik heb het even gemist. Wel sneu dat Quinten zo verkouden is. Hazel en ik zijn ook verkouden. Sjees wat vervelend allemaal meid! Hopelijk is Aylani snel weer thuis. Lynd: ik snap wat je bedoelt met het BV-forum. Stoppen is daar gewoon geen issue en dat kan wel irritant zijn he. Soms post ik daar ook wel eens een vraag maar ik ben niet zo van de borstvoedingsmaffia, hoewel ik de kleine 17 maanden lang BV heb gegeven. Ik had van tevoren nooit gedacht dat ik het zo lang zou doen. Het kwam ook mede doordat die na 6 maanden helemaal geen kv wou drinken, ze kokhalsde ervan. Dus ik ben toen maar blijven doordoen, tot ik weer zwanger was. Ik moet wel zeggen dat BV leuker wordt naarmate je het wat langer doet, op den duur kun je namelijk weer gewone bh's dragen en je hoeft geen compressen meer. Ook ongemakken zoals kloven en stuwing gaan dan over. Het enige probleem was dat ik rechts veel meer productie had en dus op den duur ongelijke (.)(.). Nu heb ik trouwens niks geen last gehad van kloven of pijn, misschien doordat mijn borsten al gehard zijn door het lange voeden. Hopelijk lukt het jou ook om nog lang door te gaan, maar als het niet lukt dan is dat ook niet erg. Zelf twijfel ik ook weer erg hoor. Gisteren had ze een dag dat ze niet wou slapen en alleen maar wou drinken. Toen was ik weer bang dat ze niet genoeg had aan mijn melk. Ik overweeg om een babyweegschaal te kopen, zodat ik het kan bijhouden en niet meer zo moet twijfelen. Nu moet ik haar maar eens gaan wakker maken.
@ Juni, mijn man is vandaag een dag proef draaien bij een bedrijf en als ze tevreden zijn mag hij maandag beginnen, dus daar hopen we op, zo niet dan heeft hij dinsdag en donderdag nog een gesprek dus ergens moet nu een keer wat uitkomen. Quinten is natuurlijk ook iets ouder als de meeste kindjes hier dat doorslapen komt bij jullie ook nog wel. Heb wel respect voor je 17 maand voeden , kan ik me helemaal niks bij voorstellen. En ook ik snap lynd haar redenering over het bvforum, vind het zelf ook te zot voor woorden dat er geen fatsoenlijke info over kv te krijgen is, omdat dat niet mag van de overheid. Voor mensen zoals ik die al bij voorbaat geen bv kunnen geven is dat erg storend en ik zal echt niet de enige zijn die hier tegen aanloopt.
Ja, gaat heel snel met het slaaprite! Had ik echt niet gedacht en niet eens durven hopen! Met het typen gaat het trouwens nu niet zo snel, Jakob op de arm, hij is wat onrustig vandaag en gisteren. Niks ergs, geen gehuil, maar constant gemekker en wat ontevredenheid. Hij eet prima (we wegen dus weer), dus daar ligt het niet aan. Dacht trouwens dat het leuk zou zijn als iemand zou tellen hoe vaak je het eerste jaar opstaat om de speen terug in de mond van de baby te doen...! Ik mag dan wel niet sporten nu, maar alle 2 minuten opstaan komt er aardig in de buurt
dat valt hier gelukkig mee, hoef niet zo vaak opnieuw de speen te brengen, hij is niet zo overdreven actief met zijn speen vaak 's avonds even en dan zit hij naast mij in de schommelstoel en kan ik het afrekken . Kan ik ook niet aan beginnen om daar telkens voor op te staan dat wordt veel te gek. Hier net de kleine weg gelgd in zijn kinderwagen in diepe rust, soms willen ze er gewoon even bij horen, vind ik ook helemaal niet erg zolang het niet constant is mag hij van mij best een keer een mamadag hebben. Ik zag trouwens al diverse dames hebben over draagdoeken, welke hebben jullie en hoe bevalt die qua omdoen enzo. Ik ben ook nog op zoek maar er zijn zoveel soorten en ik weet niet zo goed wat handig voor me is.
Hehe, Jakob slaapt eindelijk, hij zit in zijn wipstoeltje naast mij op de bank. Liggend in de box of liggend op de bank naast me wilde het niet lukken. Even lunchen dan maar!
hoihoi, @blaine: ik heb een mei-tai liggen, hoor van heel veel dat die erg fijn zijn, maar ik heb m nog niet gebruikt en ben bang dat ik m ook niet ga gebruiken. vind het niet echt handig. stuur je me je ff je adres? ik ga nu wandelen met luna dan kan ik het pakketje gelijk mee op de post doen. liefs rebbel
Mecha sorry sorry! Waarom heb je ook niet zo'n banner met haar naam erin Sjees heel veel sterkte meid, ik hoop dat Aylani snel weer thuis is en dat er miks aan de hand is verder. Knuffel! Blaine lekker technisch bezig vandaag Geeft wel voldoening he als je dat soort dingen zelf kan verhelpen Ik heb de tricot slen, een lange rekbare doek die je zelf moet omknopen. Bevalt goed al is het in het begin even oefenen met omdoen en je kindje erin krijgen. Heb ook de minimonkey en een draagding van babybjorn maar das allebei 3x niks (mijn mening). Op internet staan wel filmpjes met instructies voor het omdoen en kindje erin doen als het je wat lijkt. Lynd dat wat jij beschrijft klinkt als reflux! Verborgen reflux heet het als ze niet spugen maar het telkens weer doorslikken. Dat doet Joris nl ook en dat is vervelender dan reflux want nu komt het maagzuur twee keer door de slokdarm! Ik zit ook met Joris op de arm te typen, hij heeft behoorlijk veel last op het moment... Juni lekker zo'n dagje! Vanmorgen visite gehad, gezellig! Hopelijk belt de opticien vanmiddag dat mijn nieuwe bril klaar ligt!
@ Rebbel, zag je berichtje nu pas en heb direct gemaild. weet niet of ik nog op tijd ben. Heerlijk even wandelen veel plezier. @ Annemica, wat zielig is dat dan als ze zoveel last hebben, Krijgt Joris er wat voor? Gaat dat zelf knopen een beetje handig en moet je daar rare bewegingen voor maken? Ik ben niet altijd zo technisch maar nu wel super trots dat het is gelukt .
Blaine knap hoor van je van die verwarming! Duimen dat je man wordt aangenomen (en hij het zelf ook wil)!! Sjees................'goed' dat je even bent ingestort. Logisch ook....hoop dat het praten helpt en dat Aylani morgen mee naar huis mag en het natuurlijk goed gaat. Lynd als ik je zo lees de laatste dagen gaat het toch wel de goeie kant op! Doorzettingsvermogen loont! Hopelijk gaat de lijn al stijgende door! Succes! Vervelend dat Jakob verkouden is. Beterschap met hem. Juni ik heb ook meer productie rechts, terwijl die juist kleiner is. Annemica/Lynd hopelijk blijkt gauw wat er nou aan de hand is,dan kan je er wat mee....sterkte! Hoe halen jullie eigenlijk harde snotjes uit het neusje?
@ Essie, Ik probeer het eerst met dat zuigding, lukt dat niet dan met een opgerolde punt van een papierenzakdoekje en als dat ook niet werkt dat toch echt gewoon even voorzichtig met een wattenstaafje iets vochtig maken en dan even snel, vind Quinten niet leuk maar daarna kan hij wel weer normaal ademhalen. Moet zeggen dat hij sinds deze week de rest ook niet meer leuk vind terwijl hij het eerder wel best vond. Hij ging vanochtend erg hard huilen en had echte traantjes . Wat zielig om te zien. En die man van mij heeft niks te willen haha. Maar serieus als hij aan genomen zou worden dan doet hij het wel, ook als het hem zelf niet zo leuk lijkt kan hij vanuit daar weer verder zoeken, hele dagen thuis is ook niet wat, stiekem wordt het tijd dat hij weer heen werken gaat .
Blaine ja maar als je met tegenzin naar je werk moet gaan...is niet leuk ook voor het gezin niet. Maar daar gaan we gewoon niet van uit!!! Toch met wattenstaafje he...ah dat neusje van Yordin is nog zooooo klein.... Heb verschillende verhalen gehoord over die neuszuiger. Bij de Etos hadden ze er nog nooit van gehoord. Van welk merk is het en waar heb jij het gekocht?
Moeten jullie ook zo lachen om jullie kleine? De hele dag ben ik aan het grinniken als hij weer eens een raar gezicht trekt, rare bewegingen maakt of met z'n armen maait Zo schattig! Kan zo van hem genieten! (alhoewel ik vandaag een beetje gek van hem wordt, hij wil niet slapen en is erg onrustig de hele tijd!).
Ja ik lig regelmatig in een deuk! Maar hij heeft nu krampjes.... Zo zielig! Blijft maar met z'n beentjes trappen en wil geen speen.
Zo hier even een update.. met ons meisje gaat het super.. ze komt maar 1 keer snachts alleen vannacht had ze best lang last van krampjes.. dus vielen laat in slaap en toen belde de kraam om 9u dat ze voor deur stond haha door alarm heengeslapen en geklop niet gehoord oeps Verder is het een heel tevreden kind overdag moeten we haar echt wakker maken omdat ze anders lekker doorslaapt nog een uur ofzo... zijn helemaal verliefd op haar en heb idd nauwelijks zin om achter de pc te zitten (terwijlik toch echt zon verslaafde doos was haha) ze is idd erg lang 58 cm maar ze past gewoon in maatje 50/56 hoor! ik dacht eerst ook dat past nooit maar toch wel haha tis gewoon een lange dame heb nog steeds geen tijd gehad de fotos online te plaatsen echt alleen 2 fotos op mn hyves. ga straks echt een poging doen het allemaal eens neer te zetten... heb alleen nog niet echt een hele leuke foto van mij en haar of met ons 3en ik vind mezelf overal zo verrot op staan ... maar goed ... kennen jullie dat .. dat als je je vriend/man zo met de kleine bezig ziet en ziet genieten dat je gewoon volschiet of een traantje laat haha ik word er zo emo van.. dat je zoveel van zon kleintje kunt houden net of ze er altijd geweest is.. mn vriend roept zelf ook hele tijd jezus wat een zachtgekookt eitje ben ik geworden zeg hahaha maar goed Faydee moet eten dus ben er weer vantussen
Stampvamp wat goed te lezen dat het lekker gaat!!! Enne, heel herkenbaar hoor, heerlijk he!! Genieten!!
Yordin geeft soms, best snel na een voeding (BV) melk terug waar brokjes inzitten. Wat is dit??? Is dat wel goed?
Ben net weer thuis uit het zkh om even te eten mijn moeder is bij Aylani, we hebben echt een rotdag gehad vandaag,alles wat maar niet goed kan gaan gaat fout. Na alle duidelijke afspraken die we hebben gemaakt gisteravond kwam ik om 11.30 aan bij Aylani,en de gordijntjes waren nog dicht,ik rook een vreselijke zure lucht en ging haar luier checken,het was een giga plasluier en toen ik hem onder haar kont vandaan wilde trekken zat er allemaal poep op de achterkant vd luier,ik tilde haar benen omhoog en haar hele rug en romper zaten onder de poep van een oude luier,echt te smerig voor woorden,ik heb toen meteen een zuster gebeld,die kwam (na een kwartier) en ben heel kwaad geworden,nou zegt ze....zullen we haar maar in badje doen dan,ik vroeg,hoelaat heeft ze haar laatste voeding gehad,ja om 7.30,dus al ruim 4 uur geleden!! Ik heb gezegd dat ze meteen de fles moest maken,ook klopte de voedingslijst helemaal niet want er stond dat ze gisteravond om 21 uur de fles had gehad maar toen waren wij er nog en ze had hem heel niet gehad toen,pas om 22.oo uur ,gister hebben wij ook tot 16.00 moeten wachten eer er eindelijk, na de hele dag vragen en te horen krijgen dat ze ZO kwam, een dokter kwam. Vandaag zou Aylani een echo van dr hoofdje krijgn omdat ze het wegvallen tijdens de fles niet vertrouwen en ze in haar romp heel zwak is in tegenstelling tot de rest van haar lichaam. Wij waren eigenlijk van plan om haar dit weekend mee te nemen maar naar vele discussies met de artsen vandaag,toch maar besloten om haar daar te laten in ieder geval tot dinsdag,ik vind het helemaal niet leuk maar het is voor Aylani's eigen bestwil en we kunnen wel naar een ander ziekenhuis gaan maar dan moeten we helemaal lang rijden eer we bij haar zijn. We hebben afgesproken dat we omstebeurt een nacht bij haar gaan slapen zodat de ander thuis even kan bijtanken,dit betekend dat ze dus niet meer alleen zal zijn en daar voel ik me een stuk geruster bij. Dit betekend wel dat Alain nu ongeveer zijn ontslagvonnis heeft geveld want toen hij belde om te zeggen dat ie maandag en dinsdag vrij wilde zijn gingen ze daar niet mee accoord! Hij heeft vervolgens de arbo gebeld en die hebben (of the record) gezegd dat ie zich maar moest ziek melden en dat het wel goed komt. Dit ziekmelden is helemaal in verkeerde aarde gevallen bij leidinggevende dus we zullen zien wat er gaat gebeuren nu. Ik ga nu vlug eten en weer terug naar het ziekenhuis
Ff een ego berichtje. Ben vandaag met mijn zusje op pad geweest voor een trouwjurk. Leuke dag gehad, maar heb de afgelopen dagen echt teveel gedaan. Vandaag regelmatig een moment gehad van zweten, draaierig en bijna flauwvallen. Het koppie wil het allemaal graag, maar het lijf kan het nog lang niet aan. Daarnaast ben ik erg emo vandaag. Ik worstel nog erg met de afgelopen periode. Huil heel veel. Alles is zo snel gegaan en voor een groot deel bij me langs. Ik heb ook bijna geen foto's van ons samen. Pff huil al weer....
Sjees wat word ik enorm kwaad als ik jouw bericht lees:x:x:x....kan je nagaan hoe het is als het je eigen kind is. ONGELOFELIJK!!! Ik heb er eigenlijk echt geen woorden voor. En ook niet voor die werkgever van Alain:x:x!! Sterkte! Chevenne kan je wel goed praten met Jeroen en anderen om je heen? En doe je dat dan ook?! Je hebt zowel lichamelijk als geestelijk erg veel te verduren gehad. Sterkte!
chevenne: meid toch een dikke knuffel voor jou! Probeer nu lekker van je meisje te genieten en maak veel foto's! Sjees: tjee zeg daar zou ik ook mega pissig om worden het is al een grote ellende als je kleintje in het ziekenhuis moet achterlaten laat staan dat er dan niet goed voor haar gezorgd word! Goed dat er nu altijd iemand bij haar is. Ook voor jou een dikke knuffel! Ik ben trots op je hoe je het allemaal doet!!! Stampvamp: fijn dat alles goed met jullie gaat! Lynd: mooi is dat he al die gezichtjes die ze trekken en die lachjes die je ziet verschijnen!! Dat is echt genieten! Essie: ik heb zo'n neuszuigertje van de hema! Heb hem nog niet gebruikt maar heb hem wel in huis.