Goede morgen, Ik wil iedereen gewoon een knuffel geven. Of je het nu makkelijk of moeilijk hebt iedereen verdient er een. Wil ook zeggen, volg je hart en geef het tijd. Wij zijn er ook nog niet maar ik heb m`n hart gevolgd en alle adviesen de boel de boel gelaten. De kinderarts geeft mij nu advies en dat volg ik en de rest is het mijn eigen gevoel. Tips zijn altijd welkom en erover praten is helemaal goed. En ben zeker niet bang om hulp te vragen of het nu de huisarts,kinderarts, wijkverpleegkundige, of het buro of je ouders zijn. Zoals Marieke11 al zegt, als je zelf een depresie raakt dan ben je nog verder van huis, dus vraag hulp en schaam je niet. Ik ben zo blij dat ik aan de bel heb getrokken, anders had ik hier ook niet gezeten en zat ik denk ergens opgesloten want ik kon m`n meisje wel wat aan doen. Sommige forum meiden wisten hier van maar nu zal ik er ook open over zijn, heb echt diep gezeten maar ik kom er zeker goed uit. Dus allemaal een dikke vette knuffel. Groetjes
Ik kom later terug om uitgebreider te reageren maar ik wil even kwijt dat Kais tot 6 uur doorgeslapen heeft! Wel met een beetje hulp.. maar toch! Flesje om 17u, om 20u lag ie op bed, om middernacht heb ik hem slapende een flesje gegeven. Om 4.30, 5u en 5.15u was ie een beetje geluiden aan het maken. Drie keer speentje gegeven en drie keer sliep ie weer lekker verder. Om 6u werd ie een beetje meer onrustig en lag ie echt wakker dus toen heb ik m maar een flesje gegeven. Ik ga vanavond proberen 17u/18u, 22u/23u? en dan hopelijk weer 6u. Dat zou mooi zijn voor als ik straks ga werken!
@Sjees: Wat fijn dat het venkelwater heeft geholpen! De voeding is inderdaad een stuk dikker. Zelfs met een grotere speen moest ze er nog goed haar best voor doen. Vandaag toch maar een maatje groter halen. Ik ga over op de omneo, omdat ze denken dat de onrust, de gespannenheid en het huilen voortkomen door buikpijn / krampjes. Ik weet het niet hoor. Dan zou ze er s avonds en s nachts toch ook last van moeten hebben? En dan slaapt ze als een roosje. Begrijp ik dat jij ook omneo geeft? @Eleni: Geen idee hoelang onze kleintjes zouden moeten slapen. Ze zeggen ook dat het per kind verschillend is. Hier gaat ze nu tussen alle voedingen door weer even slapen. Ben benieuwd hoe het over een paar weekjes gaat! Heb meteen even in de folder gekeken. Ik vond die weekendtassen ook erg leuk! Gisteren rond 11.30 is ze gaan slapen en vanmorgen om 7.15 was ze weer wakker. Heerlijk geslapen dus. Toen schonde luier, fles gegeven, knuffelen op schoot en in de box. In de box was het vrijwel meteen huilen dus lekker naar bedje. Ongeveer twee minuutjes gehuild en toen was het stil. Vanaf toen hoor ik haar nu zo om het kwartier wat schreeuwen en jengelen, niet echt huilen. Heb nog niet het idee dat de voeding werkt. We wachten het nog even wat langer af.
Hier: Jonna kreeg om 22:00 weer haar laatste flesje en werd dit keer om 5:15 wakker. We konden het helaas niet meer rekken, dus maar de fles gegeven. Gelukkig viel ze daarna nog even 1,5 uur in slaap. Jeroen is toen met haar eruit gegaan. Hoorde ik Jonna toch helemaal overstuur huilen om half 9. Ben er toen maar uit gegaan. Ze heeft zeker wel een uur gehuild. Zo zielig! Wilde haar niet gelijk een flesje geven, want ik loop al achter op schema. Gelukkig na het flesje van half 10 viel ze daarna direct in slaap en ligt nu lekker in haar bedje verder te slapen. O ja, Jeroen is gisteren bij de bedrijfsarts geweest. Hij moet morgen weer gaan werken. Hij was thuis omdat hij overspannen was en een burn out wilde voorkomen. Nu zei de bedrijfsarts dat het niet medisch is (hij kreeg er geen medicijnen voor) dus dat hij weer moest werken. En als hij minder wilde werken, moest hij dat met het bedrijf bespreken. Dat zou dus zijn eigen vrije dagen kosten. Belachelijk! Maar goed. We zullen zien.
Sjees: Hihih. Ja sorry, maar als ik eenmaal aan het knutselen ben .dan weet ik niet van ophouden. Nou meid, super graag gedaan hoor. Ik hoop echt dat Aylani de rest van de dag ook goed blijft doen! Geef haar maar een dikke vette knuffel van mij. Chevenne: Ik hoop dat het allemaal mee valt meid! Heel veel sterkte en succes! Eleni: Dijn om te lezen dat het met jou en je vriend ook wat beter gaat. Soms heb je ook even tijd voor elkaar nodig zonder kids. Jeroen en ik hebben dat ook een keertje gehad en het was heerlijk, ookal miste ik Jonna ontzettend.
Wat vaag is dat zeg met die bedrijfsarts. Dus je mannetje is nu weer werken of toch thuis gebleven? Gaat hij nu met z`n baas praten? Succes ermee meid. Hier was de nacht zoals andere nachten, niet doorslapen. Ze heeft van mannetje 22:30 de fles gehad. Om 00:30 kwam ze heb ik fiepje gegeven. Om 01:00 kwam ze weer en was toen zelf een beetje "boos" en heb ze opgepakt en op de andere zij gelegt. Toen kwam ze om 03:30 en heb de fles gegeven. En toen kwam ze pas weer om 09:00. O ja dat mag ik niet vergeten te zeggen, ze heeft vanacht om half 4 en vanmorgen om 9 uur haar flesje helemaal leeg gedronken 120cc + 4 schepjes. O misschien gaat ze weer wat meer drinken.
goede morgen allemaal .. ik ben zoooo sufff te laat gaan slapen en ik besefte me om 10.00 dat ik om half 10 een afspraak had voor me meid haar eerste prikkies hoe suff is dat, gelukkig beni k gebelt en kan ik zometeen rond half 12 terecht piewww goed ik ga ff lezen wat ik heb gemist
Hier: Heb net mijn werk gebeld. En gaf aan dat ik eigenlijk niet kan werken vanwege mijn bekken en overspannenheid. Heb afgesproken met mijn manager dat ik naar de bedrijfsarts ga en kijken wat hij zegt mbt werken. Zie er zo tegenop om weer te gaan werken. Maar aan de andere kant ook wel fijn om weer een beetje ritme in mijn leven te hebben. Pfffff
Niene,ik heb tot nu toe omneo gebruikt en zit nu op pepti. Mecha,gelukkig kan je nog later terecht,oelewapper,hihihi Ank,gaan we gezellig samen naar de arbo,ik wacht nu ook op mijn oproep
Dit is het tot nu toe geworden....ga alleen de vlakken met zwarte randen nog doen. Bekijk bijlage 62380
@Sjees: inderdaad een naar bericht van Alains oom. Veel sterkte. @Marieke11: Maar wat deed je als de aai over zn bol, de speen e.d. niet hielpen en hij gewoon vrolijk door bleef krijsen? En het nog een uur duurde tot zn volgende fles? Gewoon écht laten huilen? Het gaat me door merg en been. Kijk, vanochtend heeft Laurens 160 gedronken en in principe kan hij nu geen honger hebben. Ik heb hem na de ochtendwandeling in de wandelwagen laten slapen. Op een gegeven moment werd hij wakker. Speentje erin, ging vijf minuten goed. Toen kwam hij pas echt op gang met huilen. Over de bol geaaid, muziekje aangezet, heel rustig gedaan maar hij ligt nu al ruim een half uur te huilen. Dus nu moet ik echt nog een drie kwartier wachten tot de volgende voeding aan de beurt is? Hij huilt zich nu helemaal in het zweet. Wat zeg jij? @Chevenne: ik denk aan je vandaag, veel sterkte. @Woops: het komt helemaal goed met jou. Je bent een sterke vrouw omdát je om hulp hebt gevraagd en dat is geweldig knap van je. Knuffel terug. @Ankje: sterkte met Jeroen morgen. Hopelijk kan hij het werken weer aan. Ik heb ook helemaal nog geen behoefte om te gaan werken maar ik heb dan ook nog 5,5 week vrij. Ik denk dat ik er straks als een berg tegenop ga zien maar dat het ook wel heel fijn wordt om een stukje van je eigen leven terug te krijgen en enkele uren per week even niet te moederen. En geweldig, die buik!! Een echt kunstwerk, wauw. @hier: zie bij Marieke11 hierboven. Vanochtend om 4.15 dronk hij 170 (!!) en om 8.15 dronk hij 160. Ik twijfel zo aan mezelf. Dan denk ik: misschien ben ik toch niet 'rust®elmaat' genoeg. Geef ik hem te veel aandacht of te weinig. Moet ik wel lekker met hem rondhupsen in de kamer zodra hij huilt. En komt het daardoor dat hij zo gespannen is, komt het door mij. Maar aan de andere kant: die eczeem zit er ook niet voor niets. Daar kan ik écht niets aan doen. En ik kan nou eenmaal niet de hele dag met hem rondhupsen, dat kunnen ze straks bij de opvang ook niet. En het is toch ook niet normaal dat je kindje maar zelden in de box of in het wipstoeltje kan liggen zonder te huilen? Het is en blijft vreselijk moeilijk. Op dit moment is hij 50 minuten aan het huilen. Ik kan er wonder boven wonder vandaag goed tegen (heb bijna 9 uur geslapen, dat scheelt) en ik laat hem gewoon echt liggen tot kwart over twaalf, de volgende voeding.
Ankje ziet er mooi uit. ALs je denkt dat je nog niet aan werken toe bent, gewoon nog een tijde thuis blijven. Als je te vroeg weer begint dan gaat het straks ook mis. Ik merk zelf dat het mij wel weer lekker lijkt wat te gaan werken. Weer wat ritme en structuur in het leven. Ja ook voor mama zijn de 3 R's goed, haha. Maar moet er niet aandenken mijn ventje achter te laten. Nou ja heb nog 5 weken te gaan. @hier weer een goed nacht gehad. 2230 uur in bed, 0230 uur wakker 2x de speen gegeve en om 700 uur werden we wakker van de wekker van mijn man. Dat was echt voor het eerst in 10 weken tijd. Ben direct uit bed gesprongen en bij Jordi gaan kijken, maar die lag lekker in zijn bedje beetje om zich heen aan het kijken. Lekker gespeeld vanochtend half 11 in badje gedaan 11uur weer de fles gehad, geknuffeld en nu ligt ie weer in bedje. Protesteerd wel wat, maar we zette door. Vanmiddag even naar mijn schoonouders denk ik. Merk toch wel dat ik er na al die weken flauw van wordt om hele dagen alleen te zijn. Zoek wel van alles op hoor, maar toch. Manlief gaat om half 8 de deur uit en komt er om 1830 uur weer in. Dat zijn best lange dagen. Nou ja volgende week lekker een dagje langer vrij, namelijk paasmaandag en dan gaan we vrijdags lekker 4 dagen met zijn drietjes er tussen uit. Hopelijk kan ik er daarna ook weer wat beter tegen om veel alleen te zijn. Weekend van 23 april gaat manlief 5 dagen weg met zijn werk, bah. Kan er nu al tegenop zien. Hebben emer meiden last van het vele alleen zijn? Ben gistermiddag nog eventjes naar het centrum geweest en een nieuwe vest en tuniek gescoord. Lekker voorjaarskleuren. Staan we er weer netjes op met Pasen. Geef op zich jiets om Pasen, maar beide families komen hier brunchen eerste Paasdag. Wel gezellig en voor ons wel zo makkelijk. Hoeven wij er ook niet uit en hebben we 2e paasdag lekker voor ons zelf. Jullie nog plannen met Pasen? Ik ga eventjes wat eten en daarna even de stofzuiger erdoor halen. Heb nu eventjes mijn handen vrij!
Suzanne: Bedankt! Ben ook super trots op die buik. Je doet het absoluut niet verkeerd hoor! Twijfel nou niet aan jezelf. Want met opvoeden kan je iegenlijk weinig fout aan doen. Zolang je maar naar je eigen gevoel luisterd dan komt alles goed. Je bent een top mama hoor! Niet aan twijfelen. Tammetje: Ook ik heb last van alleen zijn. Wil niet graag alleen zijn. Heel raar, want dat had ik voor mijn zwangerschap absoluut niet. Wel houden we van leuke dingen doen met vrienden. Hoe meer ziel hoe meer vreugd zeg maar. Hier: Jeroen is nu even naar de huisarts vanwege zijn teen. Die wordt alleen maar dikker en pijnlijker. We denken dat er een gaatje in zijn nagel wordt geboort zodat het bloed eruit kan. Lekker verhaaltje wordt dit zeg! Hihihi
@Suzanne vind het echt hartverscheurend om je verhaal weer te lezen. Elke dag hoop je toch dat dit de dag zal zijn dat het beter gaat. En nee je bent geen slechte moeder. Je doet het hardstikke goed. Jij kunt hier echt niets aan doen. Er moet eerst eens goed uitgezocht worden wat er met jullie kleine man aan de hand is. Een brutale vraag, maar ik lees eigenlijk alleen maar aldoor dat jij het allemaal doet met Laurens. Ik hoop dat je wel steun hebt aan je partner! Dat was in ieder geval voor mij echt heel belangrijk toen het met Jordi niet zo goed ging. Ik wou dat ik iets voor je kon doen. In ieder geval een hele dikke knuffel en gewoon hier je hart luchten hoor!!