Januari 2010 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Chrissy84, 7 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sjees

Sjees Niet meer actief

meiden die surf nog kennen heb haar namens ons allen een heel voorspoedige bevalling toegewenst,ze is met een kleine 2 weken uitgerekend!

2. Sjees

Sjees Niet meer actief

rustig hier vandaag;)

3. Hilli

Hilli Fanatiek lid

26 dec 2007
    1.864
    0
    36
    @Sjees: Gek eigenlijk dat het al verschilt wanneer je met bepaalde voedingen mag starten in België en Nederland. Hier mag ik ook al op 4 maanden starten met fruitpap. Nergens in België wordt er gesproken over wachten tot 6 maanden, behalve als je bv geeft. Maar met flesvoeding is het hier 4 maanden.
    Heb jij geluk seg, dat daar nog iemand zat om de buisjes aan te nemen :)

@Boeken: Hier ook iemand die veel te veel boeken koopt :) Dat is echt het enige waar wij veel geld aan kunnen uitgeven.
    Ik ben momenteel Zomer in Shiraz van Dalia Sofer aan het lezen. Het gaat over een joodse zakenman in het Iran van de Sjah en de revolutionaire garde. Tot nu toe een goed boek :)

@Blaine: Gelukkig zijn het 'maar' galstenen. Komt allemaal wel goed!

Sam heeft weer wat last van de spuitjes. Hij is erg onrustig, slaapt niet zo goed en heeft weer koorts. Zo dadelijk voor het slapen maar een zetpil opsteken. Dan slaapt hij mss rustig door.

Ik kreeg trouwens de raad van 't CB om Sams laatste fles te verhogen tot 210+7. Deels omdat hij 's nachts altijd wakker wordt. Ik mocht dan vanaf morgen om en om 210cc geven en dan zo overschakelen op 4 flessen. Maar ik ga toch nog wel even 5 flessen aanhouden. Ook omdat de arts zei dat ze liever had dat Sam op 5 flessen bleef. Maar de laatste fles 210 was geen probleem.
    Ik ben eens benieuwd :)

4. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.665
    1.426
    113
    Was ik weer even, kreeg tegen 19.15 een telefoontje dat moeders weer op zaal was, ze had zelf gebeld naar mijn pa dus dat is een goed teken. Hij mocht na 19.00 bij haar langs en als alles goed gaat mag ze morgen weer lekker naar huis. Ben wel benieuwd hoe ze zich voelt dus ga haar zo even proberen te bellen. En anders bel ik papa wel maar denk niet dat die nu al thuis is.

@ Hilli, zag nog even je berichtje over bijvoeding maar hier ook dit weekend de eerste keer. Quinten is maandag 4 maand dus het mag, heb er nu al zin in :).

5. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

10 apr 2009
    4.080
    65
    48
    Zoetermeer
    @Annemica: volgens mij is jouw onderschrift niet goed? Casper kan toch nooit van 12/7/2009 zijn? Toen was je al zwanger van Joris! :D

@Lynd: o, dus jij hebt ook al zo;n operazangertje in huis? Serieus, als ze huilt en ik heb haar vast of leg haar net in bed en mijn oor is dus dichtbij, dan voel ik gewoon mijn trommelvliezen helemala trillen......alsof je voor de boxen staat op een keihard concert!
    Ongelooflijk dat je in een ZH geen privacy hebt! :$
    Fijn dat je gisteren zo'n topdag hebt gehad!
    O, als je man echt zo;n programmaatje kan schrijven ,dan houd ik me ook aanbevolen!

@Nieks: wauw, wat heeft Noa lekker geslapen! Knap hoor! En dat kijken is heel herkenbaar....nu schrik je er nog van, straks slaap je zelf ook lekker de hele nacht! ;)

@Niene: fijn dat het zo lekker loopt bij jullie!

@Suzanne: JIPPIE! Weer een positief bericht! Heerlijk meid, dat er nu zulke goede dagen bij zitten! Hopelijk blijft dit zo doorzetten! Geniet er lekker van....

@Hilli: zo, Sam is lekker gegroeid zeg! Goed gedaan hoor! Dus jullie beginnen al met groente- en fruithapjes? Ben benieuwd hoe hij dat vindt.

@Blaine: hoe is het met je moeder?O, 'gelukkig' galstenen? In elk geval kunnen ze daar wat aan doen....

@Sjees: jeetje meid, dat was even racen dan! Gelukkig was er iemand die nog even mee wilde denken/helpen en hopelijk heb je snel de uitslag!
    Hahah, je doet dus inderdaad je naam eer aan!:D
    Wauw, Surf alweer bijna uitgerekend? Wens haar maar sterkte met de laatste loodjes!

Hier een onrustige Tessa, maar toch anders dan de vorige keer. Ze is wel veel aan het huilen, maar klagend en niet krijsend. Vanmorgen heeft ze haar 1e fles er met dezelfde vaart weer uitgegooid, maar had daarna meteen weer razende honger, dus weer een fles van 150 op.
    De hele dag een beetje hangen, klagen, 2x een beetje poepen en zo door......
    Hopelijk gaat het morgen weer een beetje beter. Ik ga met de oudste naar een meeting van een ander forum in MonkeyTown in Amersfoort....jaja, das krijg je als ze wat ouder worden en we hebben nog steeds contact!:D

6. Hilli

Hilli Fanatiek lid

26 dec 2007
    1.864
    0
    36
    Weet je al wat je gaat maken? Of ga je een potje geven?
    Ik heb van Kind en Gezin een boek gekregen vol met recepten, echt leuk :)

7. Hilli

Hilli Fanatiek lid

26 dec 2007
    1.864
    0
    36
    @Mamanama: Ik ga wel wachten met de voeding tot hij 3.5 maand is.
    Wat leuk ség, die meeting. Wel super dat je elkaar via een forum leert kennen en contact houdt :)

8. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.665
    1.426
    113
    @ Hilli, ik ben van de potjes vind het al moeilijk genoeg voor mezelf te koken laat staan voor de kleine :). Heb dus al stapels potjes in huis en we gaan even kiezen waar wij mee willen beginnen ben erg beieuwd hoe hij het vind.

@ Mamanama, veel plezier met alle aapjes ;)

9. Sjees

Sjees Niet meer actief

Blaine fijn dat je moeder weer op zaal was!
    En echt leuk dit weekend beginnen met potjes,begin jij ook met groente?dit schijnt voor die kleintjes beter te zijn dan beginnen met fruitpotjes die zijn moeilijker door de darmen te verwerken ofzoiets.

mamanama,ja heb een berichtje geplaatst bij de april mama's voor haar en voor ingrid130 en sweetcandie ook zij moeten alledrie deze maand bevallen,vond het zo leuk om te zien!

10. Sjees

Sjees Niet meer actief

Ben trouwens nog steeds 5 stemmen van de nummer 1 verwijderd,jemig wat gaat die hard zeg:p,maar we hebben er al 13 joehoe!

11. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.665
    1.426
    113
    @ Sjees, ik had al gestemd en ze kan nu wel hard gaan maar als jouw stemmen langer doorgaan is er nog niks aan de hand.
    Wij twijfelen nog waar we mee beginnen de reden dat ze liever groente zien is omdat fruit zoeter is en men nu heeft bedacht dat als ze als eerste wennen aan een zoete smaak ze later liever snoepen :D. Maarja fruit vinden ze wel vaak lekkerder en kun je koud een beetje geven en de rest bewaren in de koelkast voor de volgende dag. Groente moet je warm maken en ze mogen maar een paar lepeltjes en dan gooi je de rest weg vind ik ook zo jammer. En ach hij houd toch wel van zoet ik heb hem in de buik al verwend :)

@ Hier, net mijn moeder even gebeld en het was haar achteraf gezien nog zoveel mee gevallen, ze hebben de stenen er via de slokdarm uit gehaald en nu moet ze morgenvroeg weer bloedprikken en als de waardes dan beter zijn mag ze richting huis en anders nog niet nog even afwachten dus.
    Ik schrok vanmiddag wel vind het toch geen goed teken dat de ha op de stoep staat met uitslagen, ben dus wel opgelucht dat dit alles ,nouja jullie snappen het wel, blijkt te zijn.
    Al met al de afgelopen weken veel te veel ziekenhuis en doktersbezoekjes in de familie gehad het is nu mooi geweest :(.

12. Sjees

Sjees Niet meer actief

Blaine,je mag de meeste groentepotjes tegenwoordig 48 uur na opening nog in de koelkast bewaren,dus gewoon 3 lepels eruit halen in een klein bakje opwarmen en zo kun je dan 3 dagen met 1 potje doen;)
    En je theorie over het zoet ben ik het helemaal mee eens!
    sterkte met je moeder!

13. Hey meiden

Nienke. wat goed zeg dat ze zo lang geslapen heeft. Hopelijk vannacht weer :)

Ankje, ook al zo goed geslapen, lekker hoor

Niene, jij bent aan de Nutrilon Omneo toch? Fijn dat het lijkt te werken zeg!

Suzanne, JEEEY positief nieuws, hopelijk gaat het op deze manier door. Baby blij, mama blij!!

Hilli, ahh zielig he die prikje,mooie lengte en gewicht hoor. Ze zeggen idd dat wanneer je met vaste voeding begint, ze over de reflux heen kunnen groeien. Julian adviseren ze pas met 6 maanden vanwege eventuele allergien, maar begin denk ik met 4 maanden al, ook vanwege de reflux.

Blaine, ik weet niet of ik er overheen heb gelezen, maar hoe is het afgelopen met de sollicitatie van je man? Ik kan me voorstellen dat je enorm schrikt van zo'n bericht, ik hoop dat ze morgen naar huis mag.

Sjees, heb ook op je meisje gestemd, sorry Ummkais. Volgens mij sta je nu 2e.

Lynd, lekker hoor op de fiets, heel gezond. Wij hebben trouwens ook een gillend speenvarken in huis, als hij gilt ben ik bang dat ze het mijlenver horen.

Mamanama, balen dat ze weer onrustig is, maar is meestal na de behandeling toch? Hopelijk gaat het morgen beter. Veel plezier morgen.

Chevenne, mischien het begin van de menstruatie??

Hier; werken is me reuze meegevallen. Was wel even wennen, zijn toch wel wat dingen veranderd. Maar het was al snel of ik niet weg was geweest, ze waren allemaal blij dat ik er weer was. Morgen nog werken en dan pas woendag weer. Had alleen wel ontzettend slecht geslapen vannacht, werd wakker van lawaai om 3.30 en kon daarna niet meer in slaap komen. Dus heb vannacht maar 4 uurtjes in totaal geslapen. En die kleine sliep juist ontzettend goed tot 7.15.

14. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.665
    1.426
    113
    @ Jada, wat fijn dat het mee is gevallen met je werk. Wel balen dat je zo slecht hebt geslapen misschien toch in je hoofd te druk bezig geweest met je eerste werkdag?
    Woensdag en vrijdag gaat hij proef draaien, dus wordt weer even spannend en dan hopelijk die week erop beginnen.

@ Sjees, maar vind een paar lepeltjes opwarmen ook zo wat :). Ik ben de voor en nadelen nog aan het bekijken heb nog een nachtje om er over te denken ;).

Ik ga lekker slapen ben erg moe. Zat net trouwens in de lounge even te lezen over bezuinigingen en ben gewoon verbaasd hoeveel mensen nog roepen schaf de uitkeringen maar af :$, tja en dan vraag ik me af. Die mensen zullen zelf wel miljoenen op de bank hebben ;)

15. Denk het wel Blaine, dat ik me toch druk heb gemaakt over werken etc. Slaap lekke meid.

16. Sjees

Sjees Niet meer actief

blaine,ach is toch zo gepiept het opwarmen;)

jada,dank je,heb nu nog 2 stemmen verschil,hihih
    Wat fijn dat je werk goed is gegaan alleen wel balen dat je zo weinig slaap achter de kiezen had zeg.

ben nu uri geller aan t kijken

17. Sjees

Sjees Niet meer actief

blaine ik was ook op dat topic aanhet lezen en heb me over exact hetzelfde verbaasd,snapte er echt niets van maargoed

18. SuLa

SuLa Fanatiek lid

14 feb 2009
    1.765
    1
    0
    @gewoonsanne: fijn joh, dat de fysio zo tevreden is over Noa!

@boeken lezen: ik lees ook graag! Vaak de zogenaamde ‘literaire thrillers’ van vrouwelijke schrijvers, zoals die nu zo populair zijn (Saskia Noort e.d.), maar ik vind dat er veel verschil zit in schrijfstijl. Als een verhaal me na 1 hoofdstuk niet boeit, leg ik het net zo snel weer weg. Ook lees ik graag de wat ‘zwaardere’ boeken van Arnon Grunberg, Connie Palmen of Donna Tartt…. Maar daar moet je je inderdaad iets beter voor kunnen concentreren.
    Mijn favo boeken zijn De Verborgen Geschiedenis van Donna Tartt en De Schaduw van de Wind.

@Sjees: hahahaha, je doet je naam inderdaad eer aan, zoals Hilli al zei!

@Mamanama: veel plezier zaterdag.

@Jada: gelukkig is je werk meegevallen.

@hier: ik kan er niet over uit hoe goed het gaat met Laurens. Hij is zó anders. Hij heeft vandaag na elke voeding heerlijk gespeeld, heeeel veel gelachen, geluidjes gemaakt, zijn handjes zijn niet meer continue tot een vuistje gebald en hij laat helemaal geen windjes meer. Daarbij drinkt hij al zijn flessen praktisch leeg waardoor hij nu al drie dagen tussen de 850 – 900 drinkt.
    Het ziet er naar uit dat het dus tóch kma is…. Niet leuk, maar daar kunnen we tenminste iets mee. Het is zo geweldig om hem zo gelukkig te zien…. Ik weet niet wat me overkomt, dit is echt GENIETEN!

19. Sjees

Sjees Niet meer actief

suzanne,ik ben zo blij om jou zo blij te lezen!!
    Hier hetzelfde hoor,we hebben zo'n ander kind nu al, het enige waar zij wel veel last van heeft met deze voeding zijn windjes maar alle andere klachten zijn aan het verdwijnen,ze slaapt nu soms overdag en huilt minder,lacht meer,geen spuitluiers meer en vandaag nog maar 1 en een klein poepbroekje gehad en normale geen spuit!
    Ik ben benieuwd wat ze dinsdag bij de arts gaan zeggen,maar denk wel dat we toch op deze voeding blijven

20. SuLa

SuLa Fanatiek lid

14 feb 2009
    1.765
    1
    0
    Sjees, als de arts dit hoort dan lijkt me het sterkt dat hij haar van de voeding af haalt. Fijn dat het ook bij jullie zo goed gaat!

goed nacht gewenst...

Deel Deze Pagina