Januari 2010 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Chrissy84, 7 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ankje

Ankje Fanatiek lid

1 mrt 2009
    3.746
    0
    0
    magazijnmedewerker/reachtruckchauffeur
    Almere-Buiten
  2. Ankje

Ankje Fanatiek lid

1 mrt 2009
    3.746
    0
    0
    Almere-Buiten
    Surf: Ja die ken ik nog wel…..zet hem op meid!

Mamanama: Hoelang zit je daar dan al op het forum zeg! Wel ontzettend leuk hoor.
    Ik hoop dat wij ook lang volhouden zo met z’n allen.
    Maar als ik zo bij andere forums kijk hoeveel ruzies er zijn….volgens mij hebben wij dat hier nog nooit gehad.

Sjees: Gaat de goede kant op zo meid!

Blaine: Kun je dan niet een beetje uit het groente potje halen met een lepel en dat op een bordje opwarmen? Dan mag je het potje toch wel bewaren in de koelkast?

Ow hihi. Sjees zei hetzelfde zie ik.

Fijn dat het beter met je moeder gaat. Hopelijk zijn de waarders snel goed en mag ze naar huis.
    Kan me helemaal voorstellen hoor dat je geschrokken was. Het is je moeder…..hallo!

Jada: Lekker gevoel he als mensen blij zijn om je weer te zien.
    Hoe was het om je kind een dagje te missen omdat je moest werken?
    Ik zie daar namelijk een berg tegenop.

Suzanne: Super meid dat het nu lekker genieten is met je mannetje!
    Geniet er lekker van.

3. Ankje

Ankje Fanatiek lid

1 mrt 2009
    3.746
    0
    0
    Almere-Buiten
    Hmmmm. Zie idd dat de tijd 2 uur achter loopt hier.

4. Ankje

Ankje Fanatiek lid

1 mrt 2009
    3.746
    0
    0
    Almere-Buiten
    Hier: Hey! Ik ben een keertje de eerst die wakker is.
    Dan hoop ik dat jullie nog lekker op 1 oor liggen, en niet zo erg druk zijn zo ’s ochtends vroeg.
    Wij krijgen hier straks ons nichtje om op te passen. Ze is 5 jaar.
    Grote nicht van Jonna dus. En zo voelt ze zich ook! Hihihihi
    Zal dus niet zo vaak of helemaal niet online komen vanmiddag.

Vanmiddag gaan we ook even de stad in om voor een spijkerbroek voor Jeroen te kijken.

Jonna heeft trouwens nu volledige maat 68 aan! Soms zijn de broeken wel iets te groot, maar dan sla ik de pijpen gewoon om.

O ja….update over de verbouwing.
    Gisteren kwam de aannemer langs. We hebben besproken wat hij nu al kan doen, want we willen eerst de buitenkant helemaal af hebben. Dan kan ook de steiger weg, want die gaat vanaf volgende week ons geld kosten (115 euro per week).
    Helaas gaat het ons zeker 10.000 euro kosten om het af te maken. Gelukkig hadden we onze hypotheek al hoger afgesloten dan dat de verbouwing koste. Anders hadden we het nooit kunnen betalen.
    Als alles goed gaat en het weer ook mee zit, kunnen ze met 2 weken (max. 3 weken) buiten klaar zijn!

Ik viel helemaal in tranen uit toen ze weg waren…..Gaat het nu dan echt wat worden??

Maandag gaan ze al beginnen (ja op pasen!). En dinsdag worden de kozijnen gehaald (als hij het geld heeft ontvangen van ons). Nou….dan begint het echt wat te worden!
    En we betalen achteraf! Dus eerst wordt er wat gedaan, en wat gedaan is betalen we!

Ben zo blij!!!

5. Ankje

Ankje Fanatiek lid

1 mrt 2009
    3.746
    0
    0
    Almere-Buiten
    Zo wat is het hier stil!

6. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.669
    1.427
    113
    Alle kindjes houden van uitslapen, hier eentje om 8.11 :D, en tja voordat hij dan gegeten heeft mama gedoucht enz, zijn we nu dus beneden.
    En aah wat een lekkerding en helemaal maat 68 :$, hier nog veel 62 dat nog niet past.
    Wat een goed nieuws dat ze maandag al beginnen en verstandig hoor achteraf betalen ;). Ik hoop dat het echt snel klaar gaat zijn.

@ Suzanne, jeemig wat een goede berichten waarschijnlijk dus toch kma als het nu ineens zoveel beter gaat.

7. Mecha

Mecha Niet meer actief

hey anke nou meid ik ben super blij voor je :D hier begint het ook al ergens op te lijken whaahhah de troep begint te verdwijnen langzaam maar zeker :D

ennuh leuke foto :D

@ blain hier ook om 8 uur wakker pfff veel te vroeg whaha ook al om 4 uur geloof ik .. :( sinds die prikjes is het geen doorslapen meer geloof ik voorheen was het van 23.00 tot 6 a 7 uur slapen en nu is het van 22 of 23 uur tot 3 a 4 uur slapen :(
    en me meid was altijd super stil en nu is het een huilebalk geworden :(:(:( soms weet ik ff niet meer waarom en wat en hoe

ze is zelfs schor :$ ze heeft gewoon geen stem meer!!! wat to do ??
    ik ga vanaaf uit maar eigelijk wil ik al neit meer ..mja alles is al betaald en geregeld maar eigelijk wil ik bij me popje blijven :(

8. gewoon Sanne

gewoon Sanne Actief lid

6 jan 2009
    438
    0
    0
    Breda
    @ Sjees en Suzanne: wat fijn om te lezen dat het nog steeds zo goed gaat. Wat moet dat een verschil voor jullie zijn zeg.

@ Ankje: leuke foto weer. Wat een punkerd :D
    Zo blijven Noa d’r haartjes ook staan als ik ze niet meteen na het badderen borstel. Leuk is dat he.
    Veel plezier vandaag en wat een goed nieuws over de verbouwing. Kan me voorstellen dat het je wel wat doet als het er op lijkt dat het nu echt snel af gaat komen.

@ Jada: gelukkig is het meegevallen om je werk. Ik moet de 12e ook alweer beginnen. Met gemengde gevoelens uiteraard. Ik hoop dat ik over een week ook mag schrijven dat het me meeviel.

@ hier: gisteren om 23 uur Noa de laatste voeding gegeven. Om 8 uur heb ik haar uit bed gehaald. Ze was al een poosje wakker volgens mij en begon meteen te lachen toen ik de kamer in kwam. Wel met d’r hoofd naar de andere kant, maar toch leuk om te zien. Na de voeding verschoond en aangekleed en even beneden gespeeld, maar ze werd al vrij snel huilerig. Haar even bij me genomen en toen viel ze al snel in slaap. Haar dus net terug in bed gelegd. Ze zal over een uurtje wel weer honger krijgen, dus dan hoor ik het wel.
    Ga nu even een boodschappenlijstje maken, want mijn man gaat zo boodschappen doen.
    Is wel fijn, is er een beetje ingeslopen sinds het einde van mijn zwangerschap dat hij boodschappen doet. Omdat we nu ook voor zijn moeder boodschappen doen, is hij ze blijven doen. Ff van genieten, zo lang als het duurt… :p
    Tot later misschien.

9. Sjees

Sjees Niet meer actief

Ank echt heerlijk,en dat ze gewoon al op 2de paasdag willen beginnen is helemaal top,des te sneller die zooi dicht is des te beter!

gewoon sanne,hier nog een man die de boodschappen doet,terwijl hij daar voorheen echt een hekel aan had:p,maar ja hij wil rendang maken met een uitgebreide rijsttafel erbij voor pasen dan komen mijn ouders en broertje eten dus dan vind ie de boodschappen doen inene niet meer zo erg;)

nou Aylani heeft weer alle records gebroken hier:D,ze ging om 22.00 uur slapen en werd om 6.30 wakker de fles gekregen en weer terug in bed gelegd en nu werd ze om 9.30 pas weer wakker dus net lekker gedouched en daarna weer de fles maar ze had geloof ik niet zo'n honger,ze bleef de fles uit haar mond trekken,dat is een nieuw spelletje.
    Ze houd nu zelf de fles vast en trekt dan steeds de speen eruit en stopt hem er weer in om verder te drinken,vind ze geweldig.
    Ze heeft alleen net maar 70 cc op dus dat vind mama niet zo leuk,maar kreeg er echt niet meer in,ze bleef die speen er maar uit duwen met dr tong dus helaas,nu moet ik zeggen dat ze volgens mij met minder genoegen gaat nemen want gister heeft ze ook maar 4 flessen op,als het zo doorgaat ga ik denk ik toch iets eerder met de groentehap beginnen

10. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.669
    1.427
    113
    Net een telefoontje dat mijn moeder naar huis mag :). Ze moet alleen nog wel een keer weer geholpen want blijkbaar moet de galblaas er toch wel uit, hadden ze beter gelijk kunnen doen in mijn ogen maar vooruit zal het allemaal nog wel precies horen.
    Straks visite van een oudcollega van mijn man en vrouw en kids, ze was 1 dag eerder als ik uitgeteld en al met al zit er nu toch anderhalve maand leeftijdverschil tussen de kids dus ben benieuwd wat ze van elkaar denken :D.

11. Lynd

Lynd Fanatiek lid

10 okt 2008
    1.119
    0
    0
    Hmm, Jakob sliep vannacht weer slecht, laatste anderhalve week wordt hij heel vaak wakker 's nachts en gaan we (ok, ok, hubby) er vaak uit om de speen terug te stoppen. Hij ligt wel makkelijk zonder voeding tot een heel acceptabele tijd in zijn bed (tot 8 uur, vanochtend tot 6 uur), maar hij is gewoon zo onrustig 's nachts! Had hij de eerste twee maanden geen last van. Best irri. Vraag me ook af of dit een typische geval van 'pech gehad' is, of dat we moeten proberen er wat aan te doen (wat dan?).

Hubby is trouwens al hard aan het programmeren om je eigen posts van het forum te kunnen halen, dus nog even geduld :)

Blaine, fijn dat ze er snel bijwaren in het ziekenhuis en je moeder de operatie goed is doorgekomen. Hoop op een snel herstel! En helemaal gelijk, het moet nu maar eens afgelopen zijn met zulk soort dingen in jullie familie!!
    Wat leuk da je al mag gaan bijvoeden, ik kan zelf niet wachten! Vroeg me wel af hoe dat dan in zijn werk gaat, je mag een kind per slot van rekening nog niet in een eetstoel zetten als het nog niet zelfstandig kan zitten. In het wipstoeltje dan?

Sjees, zozozo, wegpiraatje :) Super dat je het nog gered hebt! Zat je alleen in de auto of moest je Aylani ook meenemen? Want dat zou ik nooit redden in 10 minuten!

Hilli, zo, dat is een grote hoeveelheid die Sam nu mag drinken! Ben benieuwd of hij het wegkrijgt!

Jakob poept de laatste week weer meerdere keren per dag (soms wel 4x), heel vreemd. Doen meer kindjes dat?

Jada, zal je net zien he, slaapt de kleine goed, kom jij niet in slaap! Balen. Wel een lekker lang weekend, dus hopelijk heb je nog tijd om overdag nog een keertje te gaan rusten?

Suzanne, wat heerlijk om te lezen dat het met jullie zo goed gaat! Had je denk ik ook wel even nodig na die zware weken. Wat voor voeding krijgt Laurens nu?

Boeken lezen: volgens mijn hubby vond ik de verborgen geschiedenis ook erg goed, maar weet er niets meer van. WEet alleen dat ik daarop een ander boek van Tartt heb gelezen, 'the little friend', en dat vond ik echt drie keer niks. Mijn lievelingsboeken zijn 'My name is Asher Lev' en 'The Chosen', beide van Chaim Potok. Echt prachtige boeken!

Mecha, wie past er op je kindje vanavond? Als ze in goede handen is kan je toch gerust weggaan? Kijk anders maar even aan vandaag, als het nu echt neit goed gaat kan je altijd nog besluiten thuis te blijven.

Ankje, wat fijn dat er nu een betrouwbare aannemer voor jullie klaarstaat. Ik hoop zóóó dat jullie nog geld terug kunnen krijgen van de vorige aannemer, desnoods via een programma!

We hebben eigenlijk niet echt plannen voor de komende drie dagen, willen gaan wandelen maar weten nog niet hoe of wat. Groot familiegebeuren zit er in elk geval niet bij dit jaar, helaas.

Geniet van jullie weekend!!! :)

12. Mecha

Mecha Niet meer actief

me moeder past op ... anders me zus maar als me moeder gewoon kan lopen ( pas geopereerd en de pennen zijn donderdag verwijderd... ) dan me moeder. dus ze is in goede handen en ik heb ook best veel melk afgekolft de afgelopen week.. meestal heb ik maar 2 zakjes per week maar nu heb k er wel een stuk of 10 :D dus dat is het probleem niet ik bel nu ff met de spoedpost effe vragen wat het kan zijn en of het gewoon van het schreeuwen komt of dat ze gecontroleerd moet worden

13. Sjees

Sjees Niet meer actief

wilde even iets heel gaafs melden!!!!!!!!

Na mijn berichtje daarstraks ben ik op het web gaan surfen en vond veel info over kindjes van 3 maanden+ met verborgen reflux en KMA die dus al een groentepotje kregen,ik heb met Alain overlegd en we keken of we al een potje hadden staan.
    We hadden er eentje van friso broccoli en ik heb de stoute schoenen aangetrokken en 4 grote eetlepels eruit gehaald opgewarmd en voorgeschoteld aan Aylani,nou ze vond het heerlijk:D en heeft bijna alles op!
    En om 11.30 werd ze weer moe op bed gelegd en ze viel meteen weer in slaap:$:):),ik weet niet wat ik meemaak!
    IK ben zo blij!!!!!!!!!!!!!!

14. Djuke

Djuke Bekend lid

Haai ladies,

Blaine: beterschap met je mams

Suzanne: wat super dat het nu zoveel beter gaat met Laurens!

Sjees: wauwie wat een grote meid! Enne, ik heb op dr gestemd hoor!

Ankje: fijn zeg dat er schot in de zaak zit. Enne, even nieuwsgierig: is de nieuwe aannemer 'onze' aannemer??

Bijvoeden: wanneer mag je daar dan mee beginnen, met groentehapjes enzo??

Hierzo:
    Hierzo: Tristan heeft vannacht voor het eerst op zn eigen kamer geslapen. Overdag slaapt hij daar al, in het ledikantje wat nog van zn vader is geweest. Ik had de laatste weken erg moeite met slapen omdat ik dus echt IEDER geluidje hoor wat Tristan maakt. Aangezien het nogal een lawaaiige slaper is... (net als zn papa die snurkt, dus aan de ene kant heb ik Julian die een oerwoud aan het kappen is en aan de andere kant een piepend, steunende, zuchtende, snorkende Tristan.) Gezellig!
    Enniewee, vannacht dus voor het eerst in zn kamertje. Hij sliep van 23.15 tot 03.15. Ik fles gemaakt en trap afgestommeld. Tris dronk 60 cc en viel als een blok in slaap. Dus teruggelegd en jahoor een uur later was het weer huilen want hij had natuurlijk veel te weinig gedronken.
    Julian was aan de beurt en die maakte maar een klein flesje 'want hij heeft een uur geleden nog gehad.' Met als gevolg dat hij nog 2x de trap op en af kon lopen want Tristan had HONGER!
    Om 5 uur sliep de kleine meneer weer tot een uur of 9. Wel met een keer slaperig brullen tussendoor maar toch!
    Ik vind het best een succes ondanks het traplopen. ;)

15. Djuke

Djuke Bekend lid

Ow ja, boeken!!! Hier ook een echte lezer. Tot ergernis van mn hubbie die altijd zit te grommen of het licht uitmag. (ik lees in bed bij met mijn leeslampje).
    Niet dat er heel veel van lezen komt nu...:D Veel te druk met Tristan.
    Maar mijn favoriete schrijvers:
    Robert Jordan, Robin Hobb, Juliet Marrillier, Diana Gabaldon, Elizabeth Georg.

Verborgen geschiedenis heb ik ook gelezen. Vre-se-lijk!!!
    Bij de bieb ligt de nieuwe van Dan Brown op me te wachten. Ben benieuwd!

16. tammetje81

tammetje81 Bekend lid

6 dec 2009
    599
    0
    0
    NULL
    NULL
    ZO ben er even heel snel.
    Hier een slechte nacht gehad. Jordi was vanaf 300 uur wakker. Manlief is vanaf 500uur met hem op een ander bed gaan liggen.

Ben nu eventjes wat in huis bezig, terwijl manlief boodschappen doet voor de paasbrunch van morgen.

Nieks ik heb je toegevoegd op hyves!!

Fijn weekend allemaal

17. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.669
    1.427
    113
    Ben benieuwd wie nieks is op hyves zal de uitnodiging wel afwachten :D.

@ Lynd, wat stom dat hij ineens zo onrustig is, wat ik me afvraag omdat je het hebt over anderhalve week si het niet sinds de klok verzet is dat hij gewoon wat in de war is met de tijden?

@ Sjees, ooh smiecht stiekem eerder geven als ik dat is niet netjes je weet toch dat Quinten alles als eerste mag :p. Super dat ze het zo lekker vond en nu heerlijk slaapt.

@ Djuke, lekker zeg dat de nachten de goede kant op gaan. En misschien een stomme vraag maar waarom loop je naar beneden voor het maken van fles? Wij hebben een torentje van de difrax daar doe ik poeder in fles mee naar boven warme kraan aan en maken maar, scheelt toch weer lopen ;).

Mannetje is terug met de boodschappen dus ga even helpen weg pakken. dus tot vanavond.

18. Hilli

Hilli Fanatiek lid

26 dec 2007
    1.864
    0
    36
    @Lynd: Hij heeft niet alles opgekregen :) Maar ik had er drie koffielepeltjes rijstebloem bijgedaan, dus zijn melk was heel dik en smeuig. Hij is tijdens het eten in slaap gevallen. Hij heeft wel maar 40cc laten staan. Dus dat valt nog goed mee.
    Vanavond bied ik het weer aan, drinkt hij het niet op, dan is dat zo :)

@Sjees: En? Was het leuk om het potje te geven? :D
    Wat leuk dat ze er zo goed op heeft gereageerd. Ga je vanaf nu groentepap blijven geven?
    Ik heb trouwens ook al op Aylani gestemd :D De eerste dag al! :)

Nu moeten we volgende keer wel op UmmKais stemmen, want eigenlijk is het wel zielig hé :) Want dat is ook een hele mooie foto!

@Blaine: Jeej goed nieuws dat ze naar huis mag!

Sam heeft hier tot 8 uur geslapen!!! We wisten niet wat ons overkwam toen we op de wekker keken :D
    Hij is tijdens de nacht wel een paar keer wakker geweest. Zijn neusje zat helemaal dicht, daar heeft hij de laatste tijd wel meer van. Hij werd er wakker van, maar viel telkens weer zelf in slaap. Om 4 uur en 5 uur heb ik een keertje zijn tutje terug gegeven. Maar verder niet. Dus voor Sam was dit een supernacht!

Zo dadelijk gaan we naar mijn ouders. Al voor Pasen.
    Morgen moeten we naar de grootouders van mijn vriend.
    En maandag naar mijn schoonouders. Dat zie ik niet echt zitten. Mijn vriend gaat zijn vader helpen met wat planten uitdoen in de tuin. Nu heeft mijn schoonmoeder dus beslist dat wij daar blijven eten ... Dat moet blijkbaar niet meer gevraagd worden. Mijn vriend was vandaag naar de winkel gegaan en hij zag zijn moeder daar. Toen zei ze dat. Niet vragen, maar zeggen... Hij durfde er natuurlijk niet tegenin gaan. Tja. Ik kom met Sam pas in de late namiddag. Ze moeten echt niet verwachten dat ik daar heel de dag ga zitten. Neenee ...

19. Essie79

Essie79 Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.473
    0
    0
    Hilli je kan echt onwijs goed opschieten met je schoonmoeder he:p;)?! Wat fijn dat Sam zo lekker slaapt joh8)!

Sjees wat gaaf:)!!

Blaine spannend die proefdagen van je man;)! Hopelijk gaan ze beter dan de vorige keer met dat rare gedoe:x! Beterschap voor je moeder:).

Mecha hoe gaat het nu:( Wat naar dat ze ineens zoveel huilt:(. Zou nu toch niet meer van de prikjes kunnen zijn of wel:( Heeft ze geen koorts:(

Ankje klinkt positief:)!!! Leuke foto!!

Jada fijn dat het werken niet tegenviel. Altijd lekker om je belangrijk te voelen;)!

Suzanne: YEAH!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Hier: Yordin heeft er inmiddels 5 dagen opzitten van 4 voedingen, ligt er gemiddeld rond 19.30/20u in en slaapt tot 7/8u8). Top dus:D. Volop genieten gewoon:)! Die zonnebril staat hem trouwens fantastich, alleen nog een beetje groot:D

20. Hilli

Hilli Fanatiek lid

26 dec 2007
    1.864
    0
    36
    @Essie: Foto! Foto!

Deel Deze Pagina