Januari 2010 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Chrissy84, 7 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ise

Ise VIP lid

28 okt 2007
    5.163
    436
    83
    Goedemorgen,

Gisteren om 20 uur de laatste fles gegeven en ze slaapt nu nog. Maak haar om 8 uur maar wakker.. Ze slaapt veel rustiger zonder die laatste fles.

Aan degene die ook 4 flessen/voedingen geven, geven jullie 200? Ik ben bang dat dat te weinig is op een gegeven moment, want ze krijgt nu 800 cc binnen dus. Voor haar gewicht van nu klopt dat wel (ongeveer 5,4 kilo). Maar wat als ze tegen de 6 kilo zal zijn? Of ik moet toch over een maandje gaan beginnen met bijvoeden..

Ankje, succes, ik lees dat ze vandaag starten met de bouw. Ik hoop echt voor jullie dat het snel klaar zal zijn!

2. Ankje

Ankje Fanatiek lid

1 mrt 2009
    3.746
    0
    0
    magazijnmedewerker/reachtruckchauffeur
    Almere-Buiten
    Ise: Zo he! 12 uur geslapen! Wauw!
    Jonna is 6,5 kilo ongeveer en ze krijgt 5x 200cc. Weet nog niet zo goed of ik wel over moet gaan naar 4 voedingen, en hoe.
    Hoe deed jij dat?

Kareltje: Helaas ze werd om 6:15 wakker. Nou ja, ook lekker en goed van haar hoor! hihi

Hier: Jonna werd pas om 6:15 wakker! Weer lekker geslapen dus.
    De bouwvakker zijn boven lekker bezig met het voorbereiden voor morgen. Ben zo Happy!

3. Ankje

Ankje Fanatiek lid

1 mrt 2009
    3.746
    0
    0
    Almere-Buiten
  4. Ankje

Ankje Fanatiek lid

1 mrt 2009
    3.746
    0
    0
    Almere-Buiten
  5. Ise

Ise VIP lid

28 okt 2007
    5.163
    436
    83
    In de ochtend dat het zomertijd werd was ze om 9 uur nieuwe tijd wakker. Als ik 5 voedingen zou geven zou de laatste om 1 uur zijn in de nacht. Ik dacht ik probeer het gewoon op 4 voedingen,zie wel en de volgende ochtend werd ze weer laat wakker. Ben er niet mee door gegaan, want voor mijn gevoel was het erg weinig. Maar nu is het steeds 5 voedingen proppen in de dag en ik merk dat ze onrustig is na die laatste voeding (huilen in haar slaap/windjes laten/krampjes). Ze werd vanochtend zo vrolijk wakker! Beetje dilemma nu dus..

6. Ankje

Ankje Fanatiek lid

1 mrt 2009
    3.746
    0
    0
    Almere-Buiten
    Dat was idd wel erg slim ja.

Jonna red dat dus niet, want ze wordt niet echt later dan 6 uur wakker en krijgt nog de fles om 22:00

7. kareltje1

kareltje1 Bekend lid

3 sep 2009
    510
    0
    0
    Werk op een woongroep waar mensen met een verstand
    Noord-Brabant
    @Ankje
    Wat fijn dat ze aan het voorbereiden zijn, dat nog wel op 2de paasdag! Hopelijk gaat het allemaal naar wens en zijn jullie nou over een tijdje echt klaar en kunnen jullie genieten!!!
    6 Uur... Hier was het half 7, al had ze de laatste later. Zegt ook niet alles. Vrijdag was het half 11 en toen werd ze om kw voor 8 wakker. Nouja, tis altijd rond 7 uur/half 8, dat is al heerlijk!
    Nu ligt ze heerlijk in de box. Die foto's, leuk! Tv kijken doet E ook heel graag, haha. Leuke kleurtjes/bewegingen etc natuurlijk!

@Voedingen
    Wij zitten ook nog op 5 voedingen. E mag meer drinken, maar heeft nog genoeg aan 150 en de laatste zit ze al een hele tijd mee op 180. Zo is het ook nog prima, dus komt vanzelf wel. Maar wel lekker als de laatste eraf kan natuurlijk...

Fijne dag allemaal vandaag, hopelijk blijft het een beetje droog!

8. Mecha

Mecha Niet meer actief

goede morgen allemaal :D

nieuwtje :D me moppie heeft een speen in dr mond whahah zoooo cuteeee .. gister sliep ze en ging ze sabbelen op dr tong toen heb ik een speen erin gedaan heeft ze zeker een uur liggen sabbelen , nu ging ze huilen maar ze heeft om half 9 al gegeten dus ik wilde niet weer de borst geven doe ik normaal wel maar ze is echt dik geworden :$ dus ik denk ik doe die speen erin.. eerst werd ze heel boos en ging ze kokhalsen en toen ineens pakte ze hem whahaha zooo leukkkk en beter ik ga het vaker doen dan kan ze straks ook lekker rustig bij de oppas sabbelen ik kan moeilijk me tiet of vinger achterlaten whaha

9. Mecha

Mecha Niet meer actief

@ voedingen ?? geen idee eigelijk maar ze slaapt nog steeds niet door :( echt zo jammer ze sliep zo mooi door tot de prikjes nu lijkt het of ze het opnieuw moet leren .. vanmorgen kwam ze om 5 uur half 6
    en ze ging om 12 uur slapen ongeveer :S .. nu moet ik wel zeggen dat ze daarvoor ook al een paar uur met mij had geslapen op de bank gezwellie saampjes :D

10. chevenne

chevenne Fanatiek lid

17 mei 2009
    1.073
    0
    0
    Morning,

Heb niet bijgelezen, geen tijd voor gehad ;)
    Eerst een hele stapel was opgevouwen en gestreken. Daarna paardgereden en vervolgens naar schoonmoeder, om daar van de plaat te eten. Met Elianne gaat alles goed. Ze kwam vannacht om: 21.45-4.30-8.00. Helemaal super. Ik ben een voorraadje aan het opbouwen. Ik had nog een flesje melk staan, die heeft ze opgedronken (120) en ik heb......210!! afgekolfd. Groot gedeelte daarvan gaat de vriezer in en dan sparen we weer een flesje bijelkaar, voor in de vriezer.

Elianne groeit alleen uit de wieg en wil haar nog wel op onze kamer hebben, zo lang ze nog om een nachtvoeding komt. Haar eigen bedje is wel heel groot om bij ons neer te zetten..
    Dus hebben we mijn oude ledikantje ergens weten op te snorren. Die zetten we eerst bij ons op de kamer. Ik heb geen idee hoe de staat ervan is, dus wie weet moet ik het eerst nog schilderen. We zien wel.

11. Mecha

Mecha Niet meer actief

12. UmmKais

UmmKais Actief lid

11 nov 2009
    316
    1
    0
    NULL
    NULL
    @voedingen: Hier 5 voedingen. Eerst een tijdje 4x150+5 en de laatste 180+6. Toen kwam ie bij de kleinere flessen opeens weer na 3 uur dus daar had ie niet meer genoeg aan. Maar als ik alle flessen 180+6 geef, dan spuugt hij veel. Nu ben ik maar creatief geweest en doe ik het zo:
    0.00: 180+6
    6.00: 150+5
    10.00: 180+6
    14.00: 150+5
    18.00: 180+6
    Dat bevalt voor nu prima! Ik heb nog geen intentie om over te gaan op 4 voedingen, hij heeft dit nu gewoon nog nodig.

Gister hele bijzondere cadeautjes gekregen! Mijn oom en tante waren op rondreis in Australië toen Kais geboren werd. Gisteren kwamen ze langs en ze hebben voor Kais een romper meegebracht van "Aussie Babe" met daarop "clever crocs, happy koalas & jumping kangaroos" en een kangoeroe knuffel met een kleintje in de buidel en een boomerang in de hand.. echt super bijzonder om te weten dat ze die cadeautjes helemaal aan de andere kant van de wereld voor Kais gekocht hebben!

13. Essie79

Essie79 Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.473
    0
    0
    Ummkais leuke kado's;)!

Chevenne lekker dat je zoveel hebt gekolfd8)!!

Ankje leuke foto's en fijn dat de bouwvakkers er zijn:)! Hier trouwens precies de tegenovergestelde reactie als ze in de wagen kijken. 'Wat is ie klein', standaard. En dan heb ik vaak nog niet eens gezegd hoe oud ie is! Als ik dat zeg staan ze helemaal van 'ja hoor tuurlijk' haha:D!!

Ise hier ook 4x200cc of 3x plus 1 aan de borst. Maar ja Yordin is nog niet zo zwaar. Als ie straks meer nodig heeft gaan we over naar 210 of 220. Tegen die tijd zal er ook wel een hapje bijkomen dus prima toch?

Mecha jij hebt echt slagroom geloof ik:D!!

14. Ise

Ise VIP lid

28 okt 2007
    5.163
    436
    83
    Essie, ja dat is ook zo, eventueel wat groenten/fruit erbij.. Ze heeft hier nu voldoende aan dus het is wel goed. Hoeveel weegt Yordin nu dan? Ik heb gister met en zonder J op de weegschaal gestaan, weet niet hoe betrouwbaar dat is maar ze zou 5,4 kilo wegen.. Is trouwens maar 300 gram aangekomen dan in een maand. Volgens mij groeien ze nu ook minder hard dan de eerste maanden.

15. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.665
    1.426
    113
    @ Ise, mij werd verteld op het cb dat ze de eerste 3 maand het meest groeien en dat het daarna minder hard gaat, merk ik hier nog weinig van :D. Qua voedingen ik geef dus.
    8.00 - 210+7= dus 235 voeding
    12.00- 210+7
    16.00- 210+7
    18.30- 90+3
    20.00- 180+6

Wij gingen dus alle flessen 210+7 geven maar dan kreeg meneer minder binnen als met 5x180 en daar trapte hij niet in, bij de laatste fles ging hij dus huilen dat het niet genoeg was. Bij het cb zeiden ze dat ik de laatste fles 270+9 aan mocht bieden zodat hij wel aan zijn hoeveelheid komt dat vind ik zoveel ineens dat ik dus eerder vaak al 90 geef en dan later 180. Zijn we niet thuis krijgt hij vaak de laatste voeding 240 en dus die van 90 niet.
    Hier ook op 4 voedingen met die leeftijd hoor en dat wilde prima, hij wilde zijn laatste fles niet meer voor wakker worden dus 4 is dan nik smis mee, als ze het goed doet op 4 voedingen is dat toch prima.

@ Ankje, ooh wat fijn dat ze aan het werk zijn nu, dat zijn fijne paasdagen.

@ Mecha, ze is echt knap gegroeid, was zo'n klein meisje bij de geboorte en nu komt ze goed mee met de rest.

@ Essie, Yordin is als ik dat zo lees en zie ook echt een klein mannetje maar wel schattig dat hij zo lekker klein is. Ik vind dat Quinten veel te snel groot wordt dus geniet maar lekker van je kleine mannetje.

@ Hier, gisteravond kon hij niet zo goed in slaap komen na alle indrukken maar tegen 20.15 sliep hij toch en vanmorgen werd hij weer wakker tegen 8.15 dus erg netjes. Hij ligt nu ook lekker even te slapen kan toch merken dat hij meer van de ik hang bij jullie is na de drukke dag van gisteren. Maar al grote grijnzen gehad dus wel lekker vrolijk. We vervelen ons een beetje, het is mooi weer maar eigenlijk heb ik nergens zin in. Was gisteren voor mij ook te druk en kan dat nu echt merken.
    Zo schattig trouwens gisteren weer fruit gehad en hij werd zelfs boos toen de lepel niet snel genoeg naar hem toe kwam, het is toch zo'n hongerhalsje.

16. Essie79

Essie79 Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.473
    0
    0
    Blaine ook een beetje een Jantje ongeduld hahaha?! Hier ook zo één:D!

Ise Yordin is nu om en nabij de 5 kilo. We moeten 15 april weer naar het CB dus ben zeer benieuwd! Maar ik weet zeker dat hij goed groeit want ik voel hem gewoon zwaarder worden;)!

17. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.665
    1.426
    113
    erg ongeduldig, hij weet ook erg goed wat hij wil. Bij mijn zusje gisteren mocht hij daar in de wipstoel die was in de ligstand dus ik zei al daar trapt hij toch niet in :D. En inderdaad huilen, het omhoog doen van de wipstoel was net een volumeknop hoe hoger hij kwam hoe stiller het werd totdat hij zat en toen was hij tevreden ;).

Vandaag is Quinten erg onrustig, kan gewoon merken dat we gisteren een drukke dag hadden, hij slaapt en iedere keer begint hij te huilen/brommen. als hij wakker is wil hij erbij het liefst bij paps of mams op de arm, maw een vermoeiend dagje, maar ach als het bij 1 dag blijft is het te doen. Hij ligt nu te dommelen in de schommelstoel.
    Volgende week alweer een drukke week :$, dinsdag 2 afspraken in het ziekenhuis. Woensdag moet mijn man proef draaien. Donderdag weer ziekenhuis. vrijdag weer proef draaien en dan weekend. Ik wil ook nog een keer op visite en winkelen dat wordt dus even erg goed plannen en hopen dat ik me wat beter voel anders wordt dat niet wat :(.

18. Mecha

Mecha Niet meer actief

whahah ja klopt ik heb slagroom :D wie wil er nog taarten bakken whahah

@ essie wat bedoel je met plus 1 aan de borst?? dat hij 1 keer aan de borst gaat en verder via de fles krijgt??

@ ise dat kan heel goed hoor soms staat de groei ff stil... mijn doos is gewoon zwaarder dan jou kindje en toch een paar weken jonger whahhaa

@ blain ach gossie , toch vind ik het grappig om te zien dat ze zo alle prikkels van de dag weer verwerken :D
    ik wil ook zo graag hapjes geven maar kan beter nog maar ffies wachten

19. Ise

Ise VIP lid

28 okt 2007
    5.163
    436
    83
    Ja? Hoe zwaar is ze dan mecha? Leuke foto trouwens!

Poepen jullie kleintjes ook zo veel? Poeh hier vaak 4 a 5 per dag...

20. Mecha

Mecha Niet meer actief

Bekijk bijlage 63377 nou ff fotos van me huissie spammen .. tis nog niet af hoor maar het begin is er

Deel Deze Pagina