@ Ise, hier als hij 's ochtends uit bed komt altijd de luier vol en soms net na tijdens de eerste voeding maar lang niet altijd meer. In het begin wel heel veel luiers vol maar dat is nu een stuk minder (gelukkig ). @ Mecha, ziet er leuk uit en best wel groot of lijkt dat maar zo op de foto?
nee ik vind het best groot 100m2 woonperceel of hoe je dat noemt whaha.. incl boven dan he?! geen zolder
nee ze poept niet elke dag maar zaterdag 3 keer op 1 dag gister weer niks...ennuh ik geef 100% bv he?! dus ik hoore dat het ook anders verteerd....... maar uhm ze woog vorige week 5370 hihi dus dat zal nu wel 5500 of meer zijn thankss
Mecha zozo gaaf hoor, je houdt volgens mij van zwart/wit! En ja, ik bedoel het zoals jij al dacht. Hij krijgt dus wel 100% BV. Ise hier soms hele dagen geen poepluier en dan ineens de explosie. Blaine heerlijk toch zo'n eigen willetje! Van wie heeft die van jou dat? Hier geen idee..... Zeker een drukke week zeg, succes en loop jezelf niet voorbij he8)?! Sanne schiet me te binnen dat jij vroeg hoe en wat met BV/hapjes. Ik vind het wel gaaf dat je idd tot 6 mnd enkel BV zou kunnen geven, maar weet zeker dat we dat niet gaan volhouden. We hebben erg zin om hapjes te gaan geven! Dus tegen die tijd miss. 1 voeding vervangen door een hapje en op die manier langzaam de BV afbouwen. Ik denk dat ik niet gelijk met BV stop met 6 mnd.
hoihoi, @ Poepluiers: hier de eerste weken had ik er een stuk of 6 per dag. De laatste tijd meestal halverwege de ochtend en middag een 'normale'. Het loopt er gelukkig niet meer lke dag uit!! @ Mecha: is mooi geworden joh. Duurt ff, maar dan heb je ook wat!! hier weer alles goed. Ik was gisteren vakanties aan het kijken en toen was het ineens bijna 12 uur. Noa dus maar snel gevoed en naar bed gegaan. Ze begon om half 8 al te jammeren. Ik wilde er bijna uit gaan en toen was ze weer stil. Uiteindelijk werd het kwart voor 9 Om nu weer 5 voedingen in de dag te proppen en niet al te laat op bed te liggen, moet ik vandaag maximaal 3,5 uur tussen dee voedingen laten. Ik hou tegenwoordig de tactiek van Marieke aan (eten, spelen, slapen) en dat werkt in een keer prima. Maar helaas heb ik haar vanmorgen dus vroeger wakker moeten maken, omdat het tijd was om te drinken. En ze drinkt toch niet zo supergoed als er zo kort tussen zit. Doet er wel een uur over en ligt meer te sabbelen en te slapen en zelfs te lachen onder het drinken dan echt drinken zelf. Hoe lang drinken de andere BV-baby's hier per keer? 's morgens geef ik haar maar 1 borst, en die drinkt ze in 15 a 20 minuten leeg. Uit de andere kolf ik dan zo'n 130-170 cc per keer. Dus ik neem aan dat ze daar genoeg aan heeft. Maar de voedingen erna ligt ze gerust een uur te drinken (en slapen en sabbelen en lachen dus). Heb al allerlei tips opgevolgd om haar sneller te laten drinken, maar nog zonder al te veel resultaat. Oja, en hoe doen de BV-mamma's het met bh's 's nachts? Heb hier gewoon een voedingsbh aan, maar als ik naar bed ga en op mijn zij lig dat floept mijn borst er bijna uit omdat ie leeg is. Als ik wakker word na een paar uur dan knelt mijn bh, omdat mijn borsten dan erg vol zitten. Ik word de laatste dagen dan ook regelmatig wakker met harde knobbels in mijn borst. Doet behoorlijk zeer. In de loop vd dag kan ik ze er wel uitmasseren, maar is toch niet prettig. Maar goed, verder weinig te klagen. Noa begint steeds meer te brabbelen, maakt allerlei schattige geluidjes, tijdens het spelen en lachen. Op haar speelkleed pakt ze af en toe een speeltje vast van de boog die erover hangt. Heel leuk om te zien. Ze moet dan zelf ook vaak lachen. Vanmorgen met mijn man er nog eens over gehad hoe wij het gaan doen met bijvoeden van groente en fruit enzo. Of dat ik bv 6 maanden 100% BV blijf geven of dat we met 4 maanden een groentehapje erbij gaan doen. Zal het de 20e eens overleggen bij het CB. Misschien kunnen we tegen die tijd overgaan naar 4 voedingen + een groentehapje ofzo. We hebben nog 5 weekjes om er over na te denken Ik wilde nog een foto spammen van Noa in d'r paasoutfit, maar krijg geen bluetoothverbinding met mijn nieuwe mobiel en de laptop van mijn man. Erg vreemd en lastig, maar helaas. Misschien probeer ik het later nog eens via de gewone pc. Iedereen nog een fijne avond!!
@Mecha erg mooi hoor heerlijk je eigen plekje. En wat groeit ze hard. @Kareltje ja vandaag gelukkig minder druk vandaag. @Chevenne Wow 210 gekolft lekker hoor ben wel jaloers is mij nooit gelukt. @Ise Zo wat heeft ze lang geslapen zeg. @poepluiers hier de eerste weken echt elke voeding een poepluier en dat werd langzaam wat minder nu is het ongeveer 2-3 keer per dag. @borstvoeding jee wat ben ik jaloers als ik lees dat sommige van jullie nog 100 % borstvoeding geven IK WIL OOK WEER. Vond dat zoveel fijner. Misschien dat ik weer ga proberen om het wat op te bouwen of is dat niet meer zo slim? Wat vinden jullie? @Gewoon Sanne Ik heb mijn voedingsbh ook gewoon aan in bed als ik ga slapen. Heeft ze wel echt honger als ze alleen aan het sabbelen is. Lieke doet dat namelijk als ze niet zo'n honger heeft. Geweldig he dat brabbelen en lachen. @Hier vannacht wat minder lang geslapen om 21.00 laatste voeding (kwam zo beroerd uit) en toen kwam ze weer om 05.00 (heb ik ook geen problemen mee) en toen weer om 08.00. We zijn vandaag bij mijn moeder geweest en dat was gelukkig rustiger dan gisteren. Nu is Lieke ook het eerste kleinkind van mijn moeder. Ze is tot 15.00 wakker geweest en heeft alleen een 45 min geslapen in het wiegje dat eerst bij mij heeft gestaan. Om 15.00 is ze als een blok in slaap gevallen ze wil dan ook echt niet gaan slapen tot ze letterlijk omvalt. Ze slaapt nu nog steeds ik laat haar tot 18.00 slapen en dan krijgt ze toch echt haar flesje (zit er ook 4.5 uur tussen) kan ze nog even naar beneden en dan lekker naar bed.
Nieks maar hoezo wil je het weer opbouwen dan? Dat was toch geen optie ivm je werk Anders even met CB overleggen? Ik heb geen idee. Sanne ik heb helemaal geen bh aan 's nachts, ze zijn er blijkbaar aan gewend dat ik 's nachts niet kolf. 's Morgens af en toe wel lekkage en dan ga ik dus kolven. Er zit totaal geen lijn in eigenlijk qua kolven. Gelukkig komt dat vanaf volgende week wel als ik weer ga werken. Dan is het 7.00, 12.30 en 's avonds nog een keer. Ligt er wel aan hoe ik het doe met aanleggen. Op werkdagen ws niet, of 's middags uit het werk als dat lukt qua tijd. Ik zie het wel8) Hier: gister van 11u tot 15u visite gehad en daarna waren we om 17u bij m'n schoonouders. Yordin kreeg om 1130 de fles van zijn oom, om 1530 van z'n vader en om 1900 van z'n tante. Daarna in het bedje bij opa en oma en slapen maar. We waren om 2330 thuis, hebben hem in bed gelegd en vanmorgen moesten we hem wakker maken om 8008). Wat een weelde! Nogmaals, hoop echt dat het straks bij iedereen zo lekker gaat, maar volgens mij gaat het de goeie kant op!
@ lekkage .. zo erg het in het begin was zo heb ik nu nergens meer last van pas na een uur of 6 soms langer worden ze wat pijnlijk maar ze lekker niet pas als ik haar aan de borst leg smorgens dan gaat de andere lekke whahah verder draag ikd us helemaal geen pads meer @ essie jaaaa whahah zwart wit en grijs is het ook de baby kamer is grijs wit ik zal zo ff een foto maken moet ook nog ff wat dingen ophangen als die kleine blijft slapen zal ik dat ook ff doen @ nieks ik heb geen idee of dat wel handig is om weer te herstarten met bv?? geen idee zou je ff aan lactatie kundige kunnen voorleggen?
Hoi, Niets terug gelezen. Kom alleen zeggen: we zijn weer thuis en het was geweldig! Ons meisje heeft voor het eerst babyzwemmen gedaan en we zijn wel 6x onderwater geweest. Op de babysite (onderaan staat de link) heb ik enkele foto`s geplaatst in het album Centerparcs (Paasweekend) dus jullie zijn welkom om te kijken. Morgen ga ik weer voor het eerst werken (1e werkdag) Nu nog even spammen:
@Essie/Mecha is idd geen optie met mijn werk maar mis het zo erg en als ik misschien net voor ik moet werken ga kolven en als ik klaar ben ook meteen kolf of haar aanleg zou het moeten kunnen. Misschien toch beter dat ik het niet doe en alleen s'morgens en s'avonds doe voeden. Zal er me maar bij neerleggen dat het nog 2 keer per dag is. Even een bevlieging denk ik
@Woops wat goed om te lezen dat het zo fijn is geweest. Mooie foto ze ligt er zo relax bij. Succes morgen met je eerste werkdag.
Nieks hoe jij het zegt is wel zoals ik toen bedoelde. Ik kolf bijv. helemaal niet 's nachts, en zodoende zit er tussen 2 kolfbeurten weleens 10 uur ofzo!! Maar ja, ligt dus wel aan je productie of je volledig haalt. Je blijft wel gedeeltelijk bv geven, ook prima toch? Woops wat leuk dat het weekend geslaagd was! Mooie foto! Zijn jullie weer helemaal opgeknapt? Heel veel succes morgen!!
Bekijk bijlage 63398 nou zo is het wel duidelijk denk ik whahah hij is nog niet helemaal af.... moet nog 1 rolgordijn ophangen maar de zaag brak dus moet eerst een nieuwe zaag halen .. gordijntjes zijn in de maak bij me moeder dus nog ff wachten tot ze klaar zijn en dan moeten er nog nieuwe stopcontacten op ... de lamp moet nog iets lager komen te hangen en er moeten nog plaatjes aan de muren ,,, ik heb dus als tema me to you beertjes die belachelijk dure beertjes whahah maar ja wel heel skattig en grijs met wit verder heb ik dus laminaat op de muren gedaan wat een KKK werk was dat maar ik vind zelf het resultaat erg mooi wat jullie??