Januari 2010 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Chrissy84, 7 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. chevenne

chevenne Fanatiek lid

17 mei 2009
    1.073
    0
    0
    @Mecha
    Leuk dat je ons even een kijkje in je nieuwe huisje hebt gegund. Het ziet er gezellig uit!

@Poepen
    Hier sinds de probiotica 1 tot 4x per dag en geen krampjes meer. Heerlijk!

@Sanne
    Ik draag ’s nachts helemaal geen bh. Ik lek niet meer ongewild. Als ik ’s nachts een voeding geef, doe ik dat liggend en leg ik een hydrofiel onder mijn borst en Elianne en onder de borst die niet voedt, leg ik een spuugdoekje. Ik heb een borstontsteking gehad en wil daarom ’s nachts geen bh meer dragen, omdat knellen niet bevorderlijk werkt. Wees voorzichtig met die harde knobbels, want zo begon mijn ontsteking ook. Ze slaapt tegenwoordig 6a 7 achter elkaar ’s nachts en dan zijn m’n borsten ook wel heel vol en zwaar hoor, soms een beetje pijnlijk.
    Fijn dat Noa het goed doet. Ik denk dat ik voor een half jaar exclusief bv ga. Ben zelf nogal allergisch aangelegd (katten, schapen, koeien, huisstofmijt, bepaalde wasmiddelen en hooikoorts)

@Nieks
    Als je wilt, kun je het weer opbouwen. Misschien kun je hier bij de lactactiekundige op het forum vragen, hoe je dat het beste kunt doen. Ik vind het ook heerlijk, die oogjes die je aankijken, dat warme lijfje tegen je aan. Het is niet makkelijk, je moet echt even doorzetten, maar het is zeker mogelijk.

Leuke foto Woops. Fijn dat je hebt genoten van het weekend. Succes morgen!

2. Nieks

Nieks Actief lid

2 jan 2009
    119
    0
    0
    Brabant
    @Essie ja dat klopt toen dacht ik dat ik geen productie meer zou hebben omdat toen Lieke de nacht doorsliep mijn productie nogal snel achteruit ging. Maar nu kan ik nog steeds de ochtend en avond voeden zonder bij te hoeven geven. Vandaar ik er over dacht om het weer op te bouwen.

@Chevenne ja dat is echt genieten. Ik zou dan zo in tranen van geluk uitkunnen barsten. Ook als ze tegen me lacht en kletst dan krijg ik nog steeds hele vochtige ogen. Ik zal morgen eens het CB bellen.

@Draagdoek wie van jullie heeft ervaring met een draagdoek. Lijkt me namelijk super fijn.

3. woops

woops Niet meer actief

Sorry nog even spammen en dan ga ik slapen en morgen werken. :D
    Hier is ons meisje weer heerlijk onderwater geweest. :p

4. Nieks

Nieks Actief lid

2 jan 2009
    119
    0
    0
    Brabant
    @chevenne ik lees nu pas dat ze geen last meer heeft van krampjes wat super fijn.

Lieke ligt al vanaf 21.00 te slapen. Toen ik haar naar bed bracht geen kik gegeven. Ga vandaag ook eens lekker vroeg slapen.

Tot morgen.

5. kareltje1

kareltje1 Bekend lid

3 sep 2009
    510
    0
    0
    Werk op een woongroep waar mensen met een verstand
    Noord-Brabant
    Wij zijn alweer even terug van een gezellige middag/avond bij mn broertje. Hebben heerlijk gegourmet. Was een erg gezellig weekend, maar toch nog best druk geweest...zometeen maar lekker naar boven denk ik en dan na dr laatste flesje meteen slapen.

@Mecha
    Leuk geworden zeg!!! En een erg leuk thema...duur, maar zeker super!!! Succes nog met de laatste dingen en dan heerlijk genieten eindelijk!!!

Komende dagen lekker rustigaan, helaas moet mn man natuurlijk weer gewoon werken, dus weer steeds mensen in huis. Erg lief, maar het is ook fijn gewoon lekker alleen (met Elise) thuis te zijn. Wel superlief dat iedereen blijft helpen, want tillen blijft nog pijnlijk. Luister dus maar naar mn lichaam...en neem alle hulp nog steeds aan, hoe moeilijk ik dat ook vind.

Iedereen die moet werken, succes en veel werkplezier! Ik moet me betermelden morgen, heb nog 2 weken vakantie, heerlijk nog even genieten!!!

Alvast welterusten allemaal en fijne dag morgen!!!

6. tammetje81

tammetje81 Bekend lid

6 dec 2009
    599
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Mecha, leuk huisje heb je. Mag je zeer trots op zijn!!

@Nieks, heb zelf geen ervaring met een draagdoek. Wat mij nog wel wat lijkt is zo een drager van Baby Björn. Daar zitten ze dan in.

@Woops, zo te zien een heerlijk weekendje gehad. Leuke foto’s!! En vandaag weer werken. Hoop dat het een beetje meevalt en dat je een goed gesprek hebt vandaag!!

@Chevenne, wat fijn dat Lieke geen lat meer heeft van krampjes. Hier zijn ze ook nagenoeg weg!!

@hier een leuk weekend gehad. Zondag zijn mijn familie en mijn schoonfamilie wezen brunchen. Erg gezellig, maar wel druk. Gisteren hebben we lekker wat in de tuin gerommeld. Wat planten verplaatst, gesnoeid. Jordi was super vrolijk het hele weekend, dus dat was ook helemaal super. Slapen gaat hier eigenlijk wel goed. Moet er gemiddeld 2x per nacht uit voor de speen. Nou ja dat accepteren we dan maar he. Zoals ik al bij Chevenne schreef zijn de krampjes hier zo goed als over. Echt wel heel fijn. Merk nu ook dat hij vaker per dag een poepluier heeft. Hij vind het heerlijk in de box of op zijn speelkleed en lacht de hele dag. Heerlijk. Begint nu ook dingen vast te pakken van zijn speelboog en er tegenaan te slaan. Brabbelen doet hij aan 1 stuk door.

Wel zit ik met een groot dilemma. Ik heb vorige week dinsdag een Mirena spiraaltje laten plaatsen. Sindsdien ben ik ongelofelijk moe. Heb vreselijk zere benen. Last va krampen in rug en buik, zere borst, duizelig en emotioneel. Ben gisteren bij de huisartsenpost geweest. Wou hem er echt uit hebben. Ging de laatste 2 weken heel goed met mij en ben best bang weer terug te vallen. Hier hebben ze een blaasontsteking geconstateerd en vonden dat die eerst behandeld moest worden. Als ik de spiraal er vandaag nog steeds uit wou halen dan moest ik mijn eigen huisarts even bellen. Maar het is toch niet normaal dat ik met de klachten loop. Het si voor mij het enige wat ik kan hebben. Heb namelijk de erfelijke gen voor borst en eierstokkanker en mag verder dus geen hormonen hebben. Heb 2,5 jaar geleden al borstkanker gehad en wil dit niet nog een keer mee maken. (hierover liever niets op hyves zetten!!). Ik denk er toch sterk over om hem vandaag alsnog te laten verwijderen. Wil me niet zo voelen. Gaan dit weekend naar Center Parcs en wil me dan fit voelen en niet zo moe!!

7. Ankje

Ankje Fanatiek lid

1 mrt 2009
    3.746
    0
    0
    magazijnmedewerker/reachtruckchauffeur
    Almere-Buiten
    Kareltje Elise kan al lekker door slapen zeg!
    Ik hoop dat Jonna ook snel een keertje langer gaat slapen van tot 6 uur.

Mecha: Jaaaah! Wat leuk. Je vertelde me laatst dat je ervan baalde, en nu doet ze het. Geweldig.
    Nu wordt jou borst niet meer als speen gebruikt. Heerlijk meid.
    En ik vind Jazzley helemaal niet dik hoor. Ze heeft het gewoon ontzettend goed. En er zijn weinig mensen die kunnen zeggen dat ze door hun kind door hun eigen BV zo flink aankomen hoor.
    Wees maar trots op jezelf!
    Leuke foto!!

Erg mooi en schoon geworden de huiskamer. Heb het in het echt gezien en dan kun je de foto’s ook veel beter plaatsen…erg grappig.
    Mag trots zijn op je huisje hoor!

UmmKais: Dat is zeker origineel zeg! Leuk.
    Mijn vader heeft ook een tante in Australië wonen en mijn broertje en ik kregen vroeger ook koala beertje te gestuurd. Erg leuk.

Essie: Hihihihi. Grappig.
    Maar ze zeggen ook wel eens….klein maar fijn toch?

Blaine: Fijn dat Quinten het eten uit het potje zo lekker vind. Zal vast niet kies keurig zijn later met eten.

Woops: Welkom terug.
    Zo te zien vond Mykeda het harstikke leuk.

Tammetje: O nee…..wat erg!
    Ik heb wel eens van mensen gehoord, dat je mazzel met hebben met een spriraaltje. De één kan er goed tegen, en bij de ander doet het heel erg zeer.
    Zou idd wel even naar de huisarts gaan. Misschien zit ie niet goed ofzo. En er difinitief eruit halen kun je dan ook nog doen, als je het dan nog zou willen.
    Hoop voor je dat de klachten snel afnemen, want dit is niks.

8. Hey meiden

Sorry, maar heb niet alles terug gelezen, was een beetje te veel

Mecha, meid wat een prachtige foto's van jouw huisje, daar nag je echt trots op zijn. Jazzley heeft een hele mooie kamer.

Tammetje, wat vervelend dat je zo'n last lijkt te hebben van je spiraaltje. Ik zou het even aankijken en dan toch maar naar de HA. Ik heb geen spiraaltje, dus kan er niet over meepraten. Maar wat heftig dat je Borstkanker hebt gehad en dan op zeer jonge leeftijd. En dan blijf je eigenlijk altijd in angst, omdat de kans groot is dat het weer terug kan komen.

Ankje, ik heb op Hyves wel recente foto's van Julian staan, moet je maar eens kijken.

Woops, je leest het niet meer, maar succes met je eerste werkdag. Fijn dat het weekendje CP je zo goed is bevallen

Ise, dus ook al naar 4 flessen. Ik wil ook wel maar durf niet zo goed, ben bang dat hij dan midden in de nacht wakker wordt. Gisteren na zijn laatste fles liet hij 70 staan en viel direct in slaap tot vanmorgen 8 uur,dus mischien wel een goed moment om 4 flessen te gaan proberen. Alleen nog niet vanavond want moet morgen weer vroeg aan het werk.

Hier: Julian ligt sinds 2 dagen in zijn eigen kamer in zijn ledikantje, tot nu toe gaat het goed. Ook heeft hij gisteren een hapje banaan geproeft, eerste hapje trok hij een heel vies gezicht bij, 2e hapje ging al beter. Nu maar vaker gaan proberen.

9. chevenne

chevenne Fanatiek lid

17 mei 2009
    1.073
    0
    0
    Morgen allemaal,

Hoop dat de kindjes allemaal weer een goede nacht hebben gedraaid (en de ouders stiekum ook ;) )

Hier is Jeroen de winterbanden laten wisselen en daarna door naar de garage. Onze Mondeo mist vermogen, hij is niet vooruit te branden. Ik denk dat de turboslang lek is. Hoop dat het allemaal meevalt qua kosten.

10. nienke18

nienke18 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    1.197
    0
    0
    Consultant
    Boskoop
    MEcha, wat een mooie foto's van je huisje.

Tammetje, balen zeg dat het spiraaltje je zo beroerd maakt, het is wat de andere zeggen. Bij de één gaat het heel erg goed en bij de andere helemaal niet. Heb ook mirena gehad, zo'n 2,5 jaar. Bij alleen de eerste dag last en daarna niet meer, zelfs geen ongie meer.

woops, fijn dat je zo'n lekker weekend hebt gehad en heel veel succes met je eerste werkdag vandaag.

4 flessen, voor de dames die al over zijn naar vier flessen. Op welke leeftijd zijn jullie overgegaan en hoe hebben jullie dat gedaan. Had het al een paar keer eerder gelezen, maar vraag het nog maar een keer.

Sara slaapt erg goed, ze krijgt nu om 22:30 de laatste fles, eerst om 23:00. Maar toen ze om 7:30 begon te komen zijn we gaan vervroegen. Nu komt ze weer om 07:30, dus ga vanaf morgen weer een half uurtje terug denk ik. Zoals jullie begrijpen slaapt onze kleine meid nu al ongeveer een week goed door, wat een heerlijkheid. Verder zorgt het vaste patroon van eten, spelen en slapen ervoor dat madame erg veel slaapt in ene.

11. Mecha

Mecha Niet meer actief

thanks meiden..;)

ja ank mama heeft hard gewerkt hihi
    ook 2 kasten erbij gehaald om al die troep kwijt te kunnen hhhiihi

man van de keuken is weer niet komen opdagen:( nu word het weer aankomende zaterdag pfff

ik ga nog ff slapen kleine valt net in slaap met speen hihiih superr

12. tammetje81

tammetje81 Bekend lid

6 dec 2009
    599
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heb net de huisarts gebeld. Kan vanmiddag terecht. Ze adviseerd toch om hem eruit te halen. Aangezien ik wel gevoelig ben om depressief te raken en spiraaltje kan dit erg versterken. Nou dat wil ik helemaal niet. Dus eruit met die hap en hopelijk voel ik me daarna elke dag weer wat beter.

Wat een heerlijk weer. Heb de was al buiten hangen, deuren lekker open. Jordi ligt even op bed te slapen. Dus geniet er nu even volop van!!

13. Mecha

Mecha Niet meer actief

succes tammetje knuff

mevr is allweer wakker helaas geen slaapie

14. Nieks

Nieks Actief lid

2 jan 2009
    119
    0
    0
    Brabant
    @Tammetje zal vandaag eens gaan googlen op draagdoeken. Goed dat je de HA hebt gebeld. Ik heb ook het zelfde spiraaltje en ik heb nergens last van dus ik zou zeggen dat ie mss niet goed zit. Ben alleen heel erg ongi op moment. Jij hebt ook al wat meegemaakt zeg. Fijn dat Jordi het zo goed doet geniet van je mannetje en sterkte vanmiddag bij de HA.

@Ankje en hoe wat het gister geweest met de bouwvakkers?? Zijn ze alweer aan de slag?

@Jada wat fijn dat hij het zo goed doet in z'n eigen bedje. Jullie ook aan het fruithapje.

@Chevenne getver de auto naar de garage dan is het altijd afwachten wat zoiets gaat kosten. Onze auto moet ook voor een kleine beurt en de xenon verlichting is kapot aan 1 kant dus dat zal wel een duur grapje worden.

@Woops succes vandaag.

@Nienke jullie ook een goede nacht lees ik heerlijk hoor.

@hier ook wij hebben een goede nacht achter de rug. Gisteren om 20.15 laatste voeding en vanmorgen om 07.30 hoorde ik haar lachen in bed. Ze begint nu niet meer meteen te huilen als ze wakker is. Als ik dan haar kamertje in kom en begroet haar met goedemorgen dan krijg ik zo'n big smile dat mijn dag niet meer stuk kan en vandaag ook nog mooi weer. Heerlijk gewoon. Iedereen een hele fijne dag gewenst. Liefs.

15. Julian probeert een klein hapje banaan:

16. Nu smaakt het al beter:

17. gewoon Sanne

gewoon Sanne Actief lid

6 jan 2009
    438
    0
    0
    Breda
    @ Nieks: ik denk ook dat Noa idd niet echt heel veel honger heft als ze zo slecht drinkt, tenminste dat ze er zo lang over doet. Als ze en uur drinkt dan heeft ze uiteindelijk wel voldoende op denk ik, maar dat moet toch sneller kunnen. Een flesje (180) heeft ze in 25 minuten leeg. Het lastige is dat ze qua voedingstijden (als ik het van haar af laat hangen) eigenlijk net te veel heeft aan 5 voedingen en te weinig aan 4. Ik denk dat ik komende week ga proberen om haar misschien toch rond dezelfde tijden te laten drinken, maar dan misschien de 2e en 4e voeding maar aan 1 kant laat drinken. Ff uitproberen.
    En volgens mij is BV wel weer op te bouwen hoor. Wat was eigenlijk de reden dat je het afgebouwd hebt? Zal je vast wel geschreven hebben, maar is me even ontschoten.
    Oh, ik lees verder en zie het alweer ja. Misschien toch maar bij neerleggen ja. Tis al heel fijn dat je nog 2 x BV kan geven toch!!
    Hier ook een baby die niet meer zo snel gaat huilen ’s morgens. Ik hoor haar vaak al een poosje brabbelen. Als ik op haar kamer kom ook een dikke lach. Heerlijk he!!

@ Essie: heb hier ook wel eens geprobeerd om zonder bh te slapen, maar dan lig ik de laatste 2 uur van mijn nachtrust flink te lekken. Zodra ik ga voeden merk ik ook dat de zoogcompressen flink nat zijn. Is dus helaas geen optie…
    Hier kolf ik eigenlijk alleen nog ’s ochtends. Noa krijgt dan de ene borst en ik kolf de andere daarna. Blijft nog steeds raar dat ik links meestal rond de 150 cc kolf en rechts soms net 100. Hopelijk haalt Noa er zelf rechts wel genoeg uit ’s ochtends. Maar dan zou ik haar wel eerder horen neem ik aan.
    Ik ben ook bezig met hele schema’s te bedenken, omdat ik volgende week weer moet gaan werken. Hoe laat ik dan moet kolven enzo. Ben er nog niet helemaal aan uit. Ik heb ook verschillende werktijden (vroege diensten, late diensten, héle vroege weekenddiensten). Ik ga iig Noa ’s ochtends niet zelf meer voeden als ik een vroege dienst heb. Nu komt ze meestal pas rond 8 uur. Ze krijgt dan rond 23 uur de laatste voeding. Dit wil ik de komende week vervroegen naar 22 uur. Ze zal dan dus weer rond 7 uur moeten en dat is de tijd dat ik haar op een werkdag al bij mijn moeder moet hebben. Dus dan maar snel ff kolven vooraf. Anders moet ik haar eerst voeden en alsnog de andere kant kolven en dan moet ik wel héél vroeg op staan.
    Is wel lastig dat ik dan dus wel eerst alles af moet wassen. Daar heb ik zo’n hekel aan he. Niet zozeer het kolven zelf, maar dat afwassen, uitkoken… pfff…..

@ Woops: wat heerlijk dat jullie het zo fijn hebben gehad. Het zwemmen was ook een succes zo te zien. Sterkte op je 1e werkdag. Hopelijk slagen de onderhandelingen over je werktijden.

@ Mecha: ziet er mooi uit hoor. En alles kan niet in 1 keer af zijn he. Wij wonen hier nu al ruim 4 jaar en je komt elke keer weer kleine dingetjes tegen. :)

@ Chevenne: Wat fijn dat de krampjes over zijn. Hier af en toen nog, paar minuten na het drinken. En gisterenavond ineens een paar minuutjes. Tut gegeven en door de kamer gelopen en toen was het gelukkig weer goed. Gelukkig heeft Noa amper last van krampjes, want ik kan er zo slecht tegen om haar pijn te zien hebben. Het lijkt dan ook echt of ze: “Auw” zegt.
    Succes met de auto!! Zulke dingen kunnen soms ineens heel duur zijn. Ik hoop voor je dat het mee valt.

Als ik een keer langer dan 1 dag last heb van die knobbels in mijn borst dan ga ik ook proberen zonder bh te slapen. Het is in deze eigenlijk een probleem dat Noa al 9 uur tussen de laatste en eerste voeding laat zitten. Dit is voor mijn borsten net te lang.
    Zullen ze op den duur wel aan wennen denk ik. Mag ook eigenlijk niet klagen ;)

@ Kareltje: ik vind het supergoed hoor dat je nog steeds hulp aanvaard. Het zal niet makkelijk zijn en natuurlijk is het lekker om ook eens alleen te zijn, maar je moet ook aan jezelf denken op lange termijn he. Nog maar even van genieten, des te fijner is het als je het straks weer zelf kan. Die tijd komt ook zeker wel weer.

@ Tammetje: wat vervelend dat je zo’n last hebt van het spiraaltje. Ik heb er zelf geen ervaring mee, en weet dan ook niet wat voor bijwerkingen zo’n ding kan geven. Lijkt me wel fijn om toch ff met je huisarts te overleggen. Misschien zijn dergelijke bijwerkingen maar tijdelijk. Als je verder geen opties hebt is het idd echt een dilemma ja. Sterkte ermee!!
    Lees net dat ie er toch uit gaat. Is misschien ook beter zo, is ook niet goed als je ervan in een depressie raakt. Dat kan je nu helemaal niet gebruiken (anders ook niet natuurlijk).

@ Jada: fijn dat Julian goed slaapt in zijn eigen kamer. En jullie ook al aan de extra hapjes!! Als ik dit zo lees twijfel ik echt of ik wel 6 maanden 100% BV wil blijven geven. Die hapjes lijkt me zo leuk.

@ Nienke: wat fjn dat het zo goed gaat. Hier ook het duidelijke ritme van eten, spelen, slapen aan het aanhouden. Heb ook het idee dat ze nu veel meer slaapt. Maar voorheen sliep ze tussendoor ook in de box en op het speelkleed. Waren vaak kortere slaapjes. Gevolg hiervan is wel dat ze de afgelopen week ’s avonds laat ging huilen toen we haar in bed legde. Overdag geef ik haar een tut in, omdat ze dan wat sneller en langer slaapt. Maar is gaf ’s nachts eerst nooit en tut in bed en daar is ze nu dus wel aan aan het wennen. Gisteren dus ook een keer eruit gemoeten om een tut te geven (rond 12 uur). Was toen wel meteen stil, tot vanmorgen half 9.

@ Hier: nou, dus weer een goede nacht gehad. Wel 1 keer uit bed gemoeten om een tutje te geven. Doe ik anders nooit ’s nachts, maar mamma en pappa hadden andere plannen, en wilde daar niet bij gestoord worden door gehuil… :p
    Na het kolven vanmorgen nog een paar minuutjes gespeeld en rond 10 uur viel ze al weer in slaap beneden. Haar dus weer in bed gelegd. Ik ben net ff terug geweest om de tut opnieuw in te doen. Ze begon te huilen, maar is nu weer stil. Hopelijk nog een half uurtje, want ik wilde eigenlijk de afwas van gisteren nog doen. Maar nu zit ik toch weer op het forum he ;)
    Ga vandaag eens een schema maken voor mijn moeder, voor als ik volgende week weer ga werken. Heb inmiddels al voor een paar dagen flessen BV in de vriezer, dus daar maak ik me nog geen zorgen over. Ik hoop alleen dat ik straks op mijn werk genoeg kan kolven. Komt vast wel goed.
    Ik ga zo nog ff proberen om foto’s te spammen. Maar moet ff uitzoeken hoe dat werkt met mijn nieuwe mobiel.

Oja, was helemaal vergeten te schrijven dat we zaterdag een nieuwe auto gekocht hebben!!
    We zouden eerst via het werk van mijn man gaan leasen, maar ivm bijtelling enzo werd dit een (te) duur geintje. We gingen zaterdag eens kijken ergens wat we kwijt zouden zijn als we gewoon privé zouden gaan leasen. Nou, met aanbetaling, 5 jaar looptijd en een stukje niet meegefinancierde restwaarde was dat heel goed te doen. We hebben eigenlijk heel snel ‘ja’ gezegd. Misschien iets te snel, maar we hebben hierna nog verder rondgekeken en konden zo gauw geen betere en goedkopere optie vinden. We krijgen nu een gloednieuwe VW Golf Variant Comfortline. Is een stationwagon, dus ruim zat voor ons gezinnetje.

Oh, er begint weer iemand te huilen.
    Tot later!!

18. gewoon Sanne

gewoon Sanne Actief lid

6 jan 2009
    438
    0
    0
    Breda
    beetje laat, maar hopelijk heeft iedereen fijne paasdagen gehad

19. gewoon Sanne

gewoon Sanne Actief lid