Goedemorgen meiden Essie, nee ik ben niet jarig, schoonvader is jarig daar gaan we straks heen. Hilli, zo zagen de bultjes er bij Julian ook uit. Nu zijn ze een stuk minder, maar of het nou aan de voeding ligt, of dat het gewoon aan het minderen is, ik weet het niet. Sjees, wat een stelletje oenen daar in ziekenhuis. Je hebt groot gelijk, zou haar daar heel snel weghalen, wanneer er geen verbetering optreedt. Het is maar goed dat jullie in de gaten houden wanneer ze voeding etc moet krijgen, anders komt het helemaal niet goed. Ik heb er weinig behoefte aan om Julian aan een sonde te leggen, ik merk zo ook wel dat het reflux is. Veel slikken, tong uitsteken en kan af en toe ontzettend zurig ruiken. Maar ik ben benieuwd wat ze morgen bij het CB zeggen. Ik reken er maar op, dat ik niet zomaar medicijnen voor hem krijg. Mamanama, zulke poepluiers als in generatie 2010, kan Julian ook produceren. Maar eigenlijk pas sinds we overgestapt zijn op Nutrilon Pepti, daarvoor was zijn ontlasting wel wat dikker. Moet ook zeggen dat dat vrouwtje, haar ook niet echt handig verschoonde. Zo vraag je ook om poep in je kleren. Chevenne, wat een prachtige foto van jullie tweetjes Annemica, merk je al verbetering met de reflux, nu je medicijnen hebt voor Joris? Hier: heb gisteren bij de prenatal een draagdoek gekocht van Lodger. Het is nu al een enorm succes. Gisteren er in gelegd hij sliep direct. Nu slaapt hij ook in de draagdoek, terwijl ik aan het typen ben. Heb ik geen 50,- voor niets uitgegeven.
@Essie/Belle/Keizersnede: ik kreeg in het ziekenhuis de eerste dagen ook diclofenac + 2 paracetamol tegelijkertijd, hielp echt. Wat vervelend, Belle, dat je de pijn er nog doorheen voelt. Gewoon morgen weer bellen hoor! Ik heb nu geen moeite meer met de stoelgang, het doet geen pijn meer om druk te zetten. Wat wel nog erg pijnlijk is, is niezen en hoesten, dan moet ik eerst echt even dubbelklappen en dan gaat het wel. Ik heb ook nog altijd een blauwe plek op mijn buik die zowel van buitenaf als van binnen nogal pijnlijk is. Daaronder is mijn buik ook nog vrij hard.
Jens drinkt hier sinds gisteren standaard 6x per dag 130-140 ml voeding! Dus dat gaat hard. Maar hij is super tevreden en spuugt helemaal niets terug dus zal het wel nodig hebben.
Er is weinig geklets vandaag dat scheelt met bijlezen . @ Essie, al die pukkeltjes zagen er erg zielig uit, was ook zo blij toen ze weg waren . En zoals ik al zei hier vonden wij dat ze al bijna weg waren het was veel erger, nu gelukkig niks meer. Wat stom zeg dat jullie die neusdingen niet kunnen vinden, ze zijn toch soms zo hard nodig. @ Lynd, wat fijn dat de eerste keer visite zo goed ging, is toch stiekem even spannend. @ Jada, wat fijn dat het nu al zo'n succes is, is zo'n lodger niet erg zwaar dragen? omdat je hem maar over 1 schouder draagt? En gefeliciteerd met je schoonvader. @ Chevenne, toe maar typen met een kleine aan de borst dat doe je goed. Was je zusje trouwens geslaagd voor een trouwjurk en ik ben niet nieuwsgierig maar wat voor een? @ Marleentje, het gaat dus erg goed met Jens? Hij doet in ieder geval hard zijn best om te groeien . Hij krijgt voeding voor hongerige baby's toch? @ Hier, En alweer meer sneeuw hier :x, ben het zo zat, kon vanochtend ook amper mijn bed uit komen zoveel last, heb erg zere handen en armen en benen, baal ik flink van, de kleine verschonen ging vandaag gewoon lastig omdat ik de knoopjes bijna niet los kreeg . Had voor mijn gevoel toch niks raars gedaan dus vandaag maar erg rustig aan doen en dan hopelijk morgen een betere dag. Net al heerlijk zitten bladeren in een folder van de centerparcs, zat een kortingsbon bij in de babydoos voor 40% dus zitten er sterk over te denken om van het najaar een midweek weg te gaan, heb het park waar ik heen wil al uitgezocht . Lekker spelen en zwemmen met de kleine dat lijkt me wel wat.
Blaine, klinkt heerlijk, je centerparcs ideeen.... gewoon doen! En ook meteen nu boeken, dan heb je wat om naar uit te kijken Wat rot dat je zo'n last hebt van je reuma. In hoeverre helpen de medicijnen? Ik heb ook schoongenoeg van de winter, hier liggen overal nog bergen sneeuw op straat, alhoewel de stoep op de meeste plaatsen wel geveegd is. We zijn vandaag even gaan wandelen, scheen een lekker zonnetje. Ik verlang zo naar de lente, lekker alle ramen open! Jakob is echt wat onrustig de laatste dagen. Vandaag ging het wel, maar hij huilt veel meer dan de eerste 4 weken. Vraag me af of dat dat 'sprongetje' is, maar weet aan de andere kant niet of ik daar zo in geloof... Wel goed geslapen vannacht, gebruikelijk schema, en hij dronk 200 (!) uit één borst vannacht! Een nieuw record. Vraag me echt af waar hij het laat (of eigenlijk weet ik dat wel, in zijn poepluiers...). Vanochtend na de eerste voeding lekker met z'n drietjes in bed gekropen, ontbijtje op bed gemaakt, lekker geknuffeld tot de volgende voeding Gezellig, hoor!
Essie/Belle/Jada Gisteravond wasJoris wel flink onrustig met veel huilen maar we hadden het huis ook vol visite gehad gistermiddag wie weet was hij daar zo onrustig van. Maar hij heeft niet meer zo gehuild als vrijdag gelukkig. We horen/zien hem nog wel vaak slikken maar dat blijft denk ik ook. Af en toe is het nog brullen maar het wordt langzaam beter volgens mij. Jada fijn dat de lodger goed bevalt! Lekker he als je kindje zo bij je ligt te slapen Blaine wat rot dat je zoveel klachten hebt vandaag Ik kan me ook goed voorstellen dat je zat bent van de winter als je zo weinig uit huis komt. Kindjes met maagzuurremmers: heeft jullie kindje nog steeds zo'n zure lucht uit de mond? Joris heeft dat nog wel dus ik vraag me af of dat normaal is... Misschien duur het even voor het medicijn optimaal werkt? Hij krijgt ranitidine (zantac)
@ Lynd, ga denk ik volgende week ook wel boeken lijkt me heerlijk er even uit met zijn drieen. Tja mijn medicijnen dat duurt even voordat die weer optimaal werken, ben nog maar net per januari weer begonnen dus kan ik ook nog niet zoveel van verwachten duurt gemiddeld 3 maand voordat ze wat doen, en vorige keer bij mij zelfs iets langer maar ben het nu al wel weer zat . Er wordt vaak gezegd dat kindjes tussen 4-6 weken op hun piek qua huilen zitten en dan gemiddeld 3 uur per dag huilen. En die sprongetjes ik weet ook niet goed wat ik daar van moet denken, hier zeggen we dan gewoon heeft een mamadag en wil er lekker bij horen, wij geven hier gewoon aan toe en met 2 dagen gaat het weer prima. @ Annemica, ik heb geen idee maar logisch geredeneerd duurt het natuurlijk even voor die lucht weg is, en omdat hij ook nog veel slikt heeft hij misschien toch nog wel wat last en werken de medicijnen misschien nog niet optimaal. Wel fijn dat het al wat beter gaat. Het is gewoon weer tijd voor ZOMER, weg met al die sneeuw pruttel er ligt hier weer erg veel bah.
@ Belle: diclofenac is ook 'gewoon' bij de drogist te koop he> Voltaren is de merknaam en ik moest het bij mijn 1e ks in huis halen voor na de bevalling......Nu had ik het ook gehaald, maar niet genomen omdat het ook met paracetamol uit te houden was. @ Jada; fijn dat de lodger zo'n succes is! @ Lynd:ik ben blij dat ik van jou steeds positievere berichten lees.....wat drinkt Jakob lekker zeg! En fijn dat de nachten ook beter gaan. Hier ook echt zin in de zomer....ben zooooooooooooo klaar met de kou en sneeuw! Gisteren een gezellig kraamfeest gehad en we zijn erg verwend. Van de ooms en tantes, neefjes en nichtjes krijgen we een meerijdplankje voor achter de kinderwagen! Nu kan ik op stap met beide meiden Het komt met de post en gisteren werd er wel gebeld, maar ik lag met de meiden te slapen en mijn man was op zolder aan het gamen, dus die heeft niks gehoord ;( Ach, als het goed is, komen ze morgen nog een keer bezorgen! Vandaag lekker rustig opgestaan, geknuffeld en gespeeld op en rond ons bed en Tessa is met mijn man onder de douche geweest. Flessen gaan nu veel beter, de S-fles werkt hier goed! Grappig, want mijn oudste dronk er heel slecht uit en daar waren de Avent-flessen het helemaal.....hahaha! Ze krijgt nu 5 x 150 ml +5 scheppen en een klein schepje Nutriton. 's Nachts komt ze dan nog rond een uur of 3-4 voor zo;n 90 ml......zou fijn zijn als ze die ging overslaan!
HAPPY VALENTINE!! Jada van harte met je schoonpa. Blaine gatver vervelend dat je een mindere dag hebt....duurt dus nog wel ff voor de medicatie echt wat doet pffff....gelukkig is dan wel lekker de lente begonnen8)!! Die neuszuiger gaan we dus wel halen van Otrivin. Nu wel al de neusspray gebruikt (2x pas) en hij lijkt al wat meer lucht te hebben. Dus das mooi! Annemica fijn dat het beter lijkt te gaan! Lynd zoooo 200cc?!?! Wat goed!! Nou, hier heeft ie net weer eens een uur lang aan de borst gelegen...wel aan de 'mindere' linker en met tepelhoedje. Dan is ie voldaan, heeft echt zo'n melkmond enzo maar ja hoor, na een kwartier weer happen en huilen. En dan maar weer een fles erachteraan. Hij heeft nu alweer 70cc gedronken en is nog bezig. Zo frustrerend dit.....misschien moet ik ook maar gaan wegen. Hoe doe jij dat? Ik zit er ook hard over na te denken om alleen maar te gaan kolven.
Ja hoor de hele 120cc is naar binnen gewerkt....hoeveel heeft ie dan in godsnaam uit die borst gehaald?!?!?!?! GRRRRRRRR!!!! En dan komt nu wel weer de helft eruit natuurlijk.....pffffff.......
even kort, De sonde is er net gelukkig weer utgehaald,we krijgen morgen de utslag,ik hoop wel dat ze zoiets nooit meer hoeft want het was echt zielig ze roggelde en hoeste en proeste heel de tijs,kreeg moeilijk lucht. We hebben haar daarna lekker gebadderd. Verder is ze helaas vannacht weer weggevallen en wel voor een minuut lang,best eng,ook wilde ze vandaag helemaal niet slapen,terwijl ze super moe was arme meid,morgen wordt dus een spannende dag,ik hoop zo dat we haar mee naar huis mogen nemen.
Hoe bedoel je dat, Essie, dat de helft eruit komt? Geeft hij alles weer op? Frustererend, dat geloof ik graag... Wij hebben gewoon een babyweegschaal gehuurd, die meet op 10 gram nauwkeurig, dus voor en na de voeding er even opleggen, en die geeft dan automatisch het verschil met de vorige keer aan. Als je kolfproductie het toelaat is uitsluitend kolven misschien een goede optie, maar misschien moet je even één keer per dag elke borst door Yordin laten legen. Dit omdat een kindje dat veel effectiever doet dan een kolf, en je zo geen knopen/ontstoken klieren krijgt. Bij mij is kolfen zoals je weet geen optie, omdat ik er nauwelijks wat uitkrijg (60 ofzo). Hier ben ik ook even moedeloos, Jakob is al een dag of 3, 4 tussen elke voeding minstens 1,5 uur onrustig, als we geluk hebben constant gemekker, als we minder geluk hebben (zoals nu) dan gewoon huilen. Man was net het huis uit boodschappen doen toen hij zich helemaal volpoepte, dus ik hannesen met kind schoonmaken in de wasbak, was best moeilijk alleen, maar moest gewoon. Dacht aan dat bijna ieder van jullie het de hele tijd alleen moet doen, respect. Nu heeft hij gedronken, we zijn nu natuurlijk vergeten te wegen, en hij is onrustig, dus nog maar 20 cc gegeven (want hij had volgens mij een normale portie gedronken, dus echt honger kon hij niet hebben), maar de helft kwam er weer uit bij een boertje, natuurlijk over mijn schone trui... Hoewel onze nachten dus goed zijn ben ik doodmoe en hoop ik dat zijn hangerige periode snel over is, want meer knuffelen en aandacht geven dan we nu doen kunnen we nauwelijks. Zou zo graag gewoon even zitten...
Sjees, wat bedoel je precies met dat wegvallen? Fijn dat de sonde erop zit, lijkt me erg moeilijk, maar nu is het voorbij.
Happy valentine @ sjees jeetje meid wat is dat toch met dat wegvallen heel appart... @ lynd hoe weet jij hoeveel je kleine eet als hij via de borst eet?? Ik heb nog een vraagje voor mensen die borstvoeding geven ,... ik had eerst echt heel veel voeding het spoot er gewoon uit niet normaal meer maar nu is het niet meer zo me borsten zijn ook helemaal zacht.. ze krijgt nog wel voldoende binnen en als ik met me handen masseer komt er ook melk uit maar als ik probeer te kolven ( handkolf van avent) lukt het me niet om er iets uit te krijgen ... hij wilt geen vacuum zuigen .. help .. ik wilde graag vast een voorraadje aanmaken voor als ik straks weer moet werken
ff spammen me mega snelle groeidoos jeetje mina wat is ze groot geworden en alweer 3 weken jeetje het lijkt wel 3 dagen geleden Bekijk bijlage 51542 Jazzley en mamma
@Jada: Tot hoelang kan je zo'n draagdoek gebruiken? @Lynd: Wow 200 cc uit één borst! Wat goed How seg jullie hebben genoten vanmorgen! Ik heb hier van het CB een folder gekregen over 'huilen'. Daarin stond dat er rond 6 weken een piek is in het huilen. Dat bouwt zich op naar de 6 weken toe en na 6 weken zou het ook weer afbouwen. Of dit waar is, weet ik niet. Maar mss is het tijdelijk. Ik geloof toch wel in sprongetjes als ik eerlijk mag zijn. Sam heeft hier rond 5 weken echt een paar dagen heel lastig geweest. Niet willen slapen, heel onrustig enz. En nu merk ik echt dat hij meer kan Of het een sprongetje was, tja dat weet ik natuurlijk niet zeker. Maar kga er bij 8 weken toch ook eens op letten. @AnneMica: Ja het slikken, dat blijft. Sam slikt ook nog. Maar hij heeft er nu geen pijn meer van. Dat zal bij Joris ook zo gaan. Maarja als zijn slokdarm al flink geïrriteerd is, dan is de kleinste hoeveelheid zuur pijnlijk natuurlijk. Dus mss moet het bij hem eerst wat helen. @Mamanama: Wat ik me afvraag bij zo'n meerijdplankje. Zit dat niet in de weg voor jouw voeten? Moet je dan niet voortdurend opzij stappen? @Sjees: Ik hoop echt dat ze vinden waardoor ze wegvalt hoor. Dat vind ik echt maar griezelig ... @Mecha: Mooie foto van jullie tweetjes! Tja met de handkolf van Avent kan ik je niet helpen. Ik had een dubbele Medela gehuurd. Maar ze zeggen dat je echt moet oefenen hé. Sam krijgt sinds gisteren 5 x 180. Na 150 was hij vaak nog zo onrustig, hij bleef maar happen en zoeken. Hij drinkt nu ook elke keer de volledige fles leeg, dus kdenk wel dat hij het nodig had. Ofwel heb ik gewoon een hongerig kindje. Naar 150 zijn we ook al vrij snel gegaan. Mss vinden sommige dit wel stom, maar kheb gisteren de Angelcare gekocht. Ik ben echt veel te ongerust kBen zo bang dat er iets zou gebeuren. En ik zou het me nooit kunnen vergeven, terwijl er zo iets bestaat waardoor het mss vermeden kon worden. Ik word ook zo vaak wakker 's nachts, dan moet ik altijd even kijken of hij nog leeft Ja ik weet het, ik ben er flauw mee. Maar ik voel me echt niet rustig vanbinnen ... Ik heb echt geprobeerd om het van me af te zetten en me er niet gek door te laten maken, maar dat is tot nu toe nog niet echt gelukt...
ja ik heb ook echt vaak dat ding gebruikt .. maar toen had ik nog spuitende borsten zodra de melk ging lopen dan trok de kolf vacuume :S dus ik zit nu echt ff met me handen in het haar .. misschien moet ik toch maar een kolf gaan kopen of huren dan ... zo een electrische
@Mecha Klinkt bekend over de Avent handkolf. Ik had precies hetzelfde, hij trok bij mij ook niet vacuüm en kreeg er ook niets uit. Heb hem teruggebracht naar de winkel en mijn geld terug gekregen. Heb nu de handkolf van Medela en die werkt super. Heb een poosje een elektrische huurkolf gehad en krijg straks ook zo'n elektrische 'ziekenhuis' kolf te leen. Dat je borsten zachter voelen, komt omdat vraag en aanbod meer op elkaar zijn afgestemd. Ik heb een lekkere relaxdag gehad. Heb nog wel veel last van mijn buik. Ik kijk het nog even aan, anders maak ik wel weer een afspraak bij de ha. Mijn staalpillen zijn bijna op, dus wil morgen even mijn hb laten controleren. Zal vast nog niet op niveau zijn. Elianne heeft een goede nacht gehad: 20.15, 0.30, 4.00 en 7.30
hoihoi, heb al 2 dagen niet gelezen, dus dat ga ik straks doen, maar eerst even een ego-berichtje: Ik ben sinds een paar dagen steeds onzekerder over de BV. Noa kwam normaal 6 keer per dag. Overdag om de ca 3 - 4 uur en 's nachts sloeg ze 1 voeding over. Nu heeft ze sowieso al sinds het begin dat ze tijdens de voeding soms echt in een coma raakt. Ik krijg haar dan met geen mogelijkheid wakker. Soms wil dit dan zeggen dat ze maar maximaal 10 minuten uit de borst drinkt en soms nog 5 uit de ander, als ik een poos wacht tot ze weer een beetje wakker wordt. Sinds 3 dagen ben ik wat aan het klooien met kolven, tussen de voedingen door. Ik had gisteren in totaal 125 cc geklofd, wat mijn man wilde geven. Ik moest Noa toen wakker maken om 00:00, nadat ze om 20:00 uur haar 5e voeding had gehad. Normaal komt ze dan rond 23:00 uur al... Uiteindelijk dronk ze uit de fles maar 60 cc weg. Hierna weigerde ze en viel al snel in slaap. Ik dacht dat ze vannacht dan wel eerder zou komen, maar pas om 7 uur. Wel lekker, maar voor mijn gevoel krijgt ze dan niet genoeg binnen. Maar goed, vandaag heeft ze tussendoor ook vrij veel geslapen. Hierdoor komt ze vandaag maar op 5 voedingen uit. Weet even niet meer of ik alles wel goed doe. Als ze wakker is is ze wel alert en ze meldt zich wel zelf voor de voeding, maar ook de plasluiers vind ik niet erg zwaar. Zijn steeds maar beetjes, wel zo'n 7 luiers per dag, maar meer poep (ook heel nat) dan plas. Donderdag moeten we naar het CB dus ik hoop van harte dat ze goed gegroeid is. Ben benieuwd....
@ hilli: ik las dat je 5 voedingen van 180 gaf, maar nu is mijn vraag hoe is jouw schema dan qua uren? onze meid krijgt 6 maal 150,maar heeft soms ook niet genoeg. zal even spammen