Januari 2010 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Chrissy84, 7 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

10 apr 2009
    4.080
    65
    48
    Zoetermeer
    Zo, net terug van de nagym....even flink gezweet en de spiertjes getraind! Helaas zit ik nu weer aan de paaseitjes, dus of het effect heeft gehad?:D

@Chevenne: waar koop je het dan nu? Nog steeds bij de osteopaat? Hoe lang doe je met een busje van 40 of 90 gram?

@Woops: duur he, die Franse parken? Je wilt ook wel precies in he hoogseizoen....kan je niet eerder of later gaan?

@poetsen: ik heb helemaal geen zin/puf om te poetsen! Mijn man stofzuigt iig in het weekend en ik nog 1x door de weeks. Verder probeer ik 1x in de week te soppen beneden. Wc's ook 1x per week, soms een 2e keer...
    Stoffen moet ik echt aan denken!En dat terwijl ik allergisch ben....;)

2. Essie79

Essie79 Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.473
    0
    0
    Woops ja, hier ook een keer lekkage....helaas tijdens het kolven. Kwam er pas achter toen het door mijn kleding kwam zetten. De hele bank zeiknat:x.... Die flessen gebruik ik alleen voor opslag, de fles die we gebruiken voor de voeding is de Tommee Tippee.

Mamanama blijf van die eitjes af dan:p!! Ben je alweer wat opgeknapt?

Jada thanks voor je PB, wacht met smart....die hele wipstoel zit nl onder de kotsvlekken dus zou handig zijn als die hoes eraf kan;). Wat goed dat Julian op 4 voedingen zit, gaat komende nacht ook vast weer goed8)!

Kaatje ook lekker geboekt:)! Zelfde periode als wij. Jij dus wel de Huttenheugte. Heb je dan niet met die korting gedaan of een ander huisje genomen? Wij dachten we doen gewoon de VIP, nu kan het met die korting!! Kon dus alleen niet bij de HH, nu Heijderbos.

Poetsen: zit hier totaal geen lijn in hoor! En toch ziet het er altijd (voor het oog) prima uit, al zeg ik het zelf:D! We hebben er ook nooit gezeik over, alles gebeurt gewoon8)! Wat voor topic is het dan, wat is de titel:(

3. kAAtje76

kAAtje76 Actief lid

26 feb 2006
    120
    0
    0
    Maarssen
    Ik kan wel motorrijden, maar ik vind het niet leuk om in mijn eentje te rijden en iemand moet op Senna passen. Binnenkort als het mooi weer is in het weekend dan gaan we een oppas regelen (schoonzusje ofzo) en dan gaan we lekker met zijn tweetjes een toerritje maken.

@Essie: we hebben een standaard cottage :( Ik denk dat ik mijn laptop maar meeneem voor de DVD's en muziek, want volgens mij zit er geen DVD speler of goede geluidsinstallatie in die huisjes (staat in ieder geval niet in de omschrijving op de site).

4. Essie79

Essie79 Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.473
    0
    0
    Maar jullie willen persé naar dat park dan?

5. woops

woops Niet meer actief

........ nacht! :x

De kleine heeft alleen nog maar gehuilt, gekrijst, gejankt!
    Drinken wil ze niet, schone pamper heeft ze.
    Ze is verkouden en heb haar al een neusspay gegeven.
    Heel het gezinnetje is op en klaarwakker. ;)

Hopelijk heeft de rest een heerlijke (slapelijke) nacht. :p

Groetjes

6. Kwek

Kwek Fanatiek lid

16 mei 2009
    3.217
    1.282
    113
    Centrum België
    @ woops: hoop dat jullie alsnog een paar uurtjes rust hebben :(

Heb de kleine net te eten gegeven hier, ligt nu terug in haar bedje. Tot laters!

7. woops

woops Niet meer actief

Heb net 1 uurtje geslapen, nu ben ik alweer klaar om te gaan werken. :)
    Helemaal geen zin dus. :)
    Vanmiddag kan ik het ID ophalen van ons meisje anders had ik vanmiddag even plat gaan liggen.
    Denk vanavond maar vroeg naar bed als ze tenminste ook wil slapen.

@kwek,
    Slaap lekker.

8. Essie79

Essie79 Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.473
    0
    0
    Woops jeetje wat rot....kon ik Mykeda maar een paar uur van Yordin schenken....

Want.........het volgende, ik heb al zitten googlen maar niet echt resultaat nog. Ook maar even hier vragen: Yordin had gister om 17.15 de laatste voeding (was allemaal wat vervroegd), lag er om 18.15 in en we dachten hij meldt zich wel, en dat is ook zo hoor maar nu kwam ie dus weer pas om 7.00 en kreeg om 7.15 de fles. Dus 14 uur tussen de voedingen (anders de laatste 2 weken 12 uur, dus ook 'teveel' volgens de richtlijnen)!!! Ik vraag me nu toch af of dit goed is....ivm de bloedsuiker enzo. Hij is verder alert, goeie luiers etc etc maar toch... Ik heb nog nooit gehoord dat dit normaal is voor een baby van 3 maanden.

Wat weten jullie hiervan?

9. Essie79

Essie79 Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.473
    0
    0
    Oja, Yordin is vandaag dus 3 maanden!!!! Yeah!!!

10. Tulli

Tulli Niet meer actief

@Essie79, ik heb geen idee of dit goed is of niet...ik zou hem nog eventjes wakker gemaakt hebben...maar dat is mijn idee. Als hij verder goed reageerd zal hij er geen last van gehad hebben.

Ik heb vanacht ook de "stoute schoenen" aangetrokken en Job laten doorslapen, 19:45 laatste fles....20:15 naar bed, hij kwam op normale tijd 7:30 weer.
    Ben vanacht heel vaak wakker geweest omdat ik dacht hem te horen...was natuurlijk niet zo! hihi dat je er zo zenuwachtig om kan worden!

11. Essie79

Essie79 Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.473
    0
    0
    Marieke ja, maar ik weet zeker dat hij zich meldt als hij honger heeft. En de late voeding geven we al 2/3 weken niet meer. DUs ik dacht die komt dan wel wat eerder dan 7u. Maar niet dus....

Van dat zelf wakker liggen ken ik haha!!

12. Lynd

Lynd Fanatiek lid

10 okt 2008
    1.119
    0
    0
    Essie, even CB bellen voor de zekerheid, zonder je daardoor gek te laten maken wat betreft regeltjes. Slaapt Quinten van Blaine niet ook al tijden zo lang door?

13. Kwek

Kwek Fanatiek lid

16 mei 2009
    3.217
    1.282
    113
    Centrum België
    Ho Essie! Wel 14 uur? :$ Hoeveel krijgt hij dan bij zijn laatste voeding? 210?

Het record slapen-aan-één-stuk ligt hier op... 6h30. Gisteren om 20H in haar diepe slaap gevallen, om middernacht wakker gemaakt voor haar flesje, maar ze is dan zodanig van de wereld dat ze met moeite 120cc opkrijgt en dus om 4h45 was ze er opnieuw. Terug maar 125cc binnen en om 8h30 lag ze wakker in haar bedje, maar wel rustig.

Ondertussen een dik halfuur gekolfd voor een schamele 110cc... De laatste 3 dagen krijg ik amper 1 flesje per dag bijeen... Ik kolf een 4-tal keer per dag een halfuur, maar met teleurstellend resultaat dus :(. Blijven doorgaan zeker? ;)

14. Tulli

Tulli Niet meer actief

Job krijgt nu ook 4x 210...drinkt ze nog niet helemaal leeg, maar wel meer dan de 180!
    Dacht ook wel dat hij het zou kunnen doorslapen, moest hem altijd wakker maken voor de late voeding...dan sliep hij zo vast!

Nu ligt hij ook weer in bed. Wel is hij ineens verkouden, had een mooie lange groene draad te pakken...tis zonde.. ;)
    Denk dat ik hem heb aangestoken...heb er ook last van. Misschien is dat wel de reden van de 14dagen op en af verhoging..wellicht heeft dat dwars gezeten???

15. Kwek

Kwek Fanatiek lid

16 mei 2009
    3.217
    1.282
    113
    Centrum België
    Blijft toch zielig hé Marieke, als ze verkouden zijn? Hopelijk heeft Job er niet te lang last van...

16. tammetje81

tammetje81 Bekend lid

6 dec 2009
    599
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jeetje zeg wt slapen hier sommige baby'tjes al lang door. Pff wij zijn blij als Jordi van 2230 - 700 uur slaapt. Dit gebeurt nog niet altijd. Afgelopen nacht dus ook niet.

@zwemmen. wij gaan morgen naar CP, kunnen we dan wel 2 dagen achter elkaar met jordi gaan zwemmen. Of is dit te veel voor hem?

@hier afgelopen nacht was Jordi 1,5 uur wakker uiteindleijk toch maar de fles gegeven om half 5. Gisteravond veel gehuild. Als hij bij ons was, was het goed. Vanochtend net zo. Ben bang dat het sprongetje er weer aankomt. Niet echt leuk komend weekend als het wel zo is.

Vandaag de tassen inpakken voor mezelf en de kleine. Pff wat moet je veel spullen mee als er een baby is. Hopleijk vergeet ik niets!!

Zal straks even terug lezen en reageren :D.

17. Tulli

Tulli Niet meer actief

Tuurlijk kun je met hem 2 dagen achter elkaar gaan zwemmen. Als je maar niet langer dan 20min. (of zodra hij het koud krijgt) in het water achter een blijft.
    Weet niet hoe Woops dat gedaan heeft?
    Persoonlijk zou ik er voor kiezen om na zijn fles van +/-11:30 of die van 15:30 te gaan zwemmen...en weer terug te zijn voor de volgende fles.
    Denk dat het ook wel baby verschillend is, Job slaapt in de morgen heel goed, smiddags minder lang....en dan snachts weer heel goed!
    Wij gaan ook binnekort naar CP...heb er zin in!

18. Nieks

Nieks Actief lid

2 jan 2009
    119
    0
    0
    Brabant
    Zo na gisteren 2 keer te zijn begonnen aan een bericht waar is steeds vanaf moest nu eindelijk het berichtje.

@Essie allereerst gefeliciteerd met Yordin z'n 3 maanden. Leuk Heijderbos dat is een van onze favoriete parken die vind ik zo leuk. Zo 14 uur dat is echt lang. Ik zou ook even het CB bellen en me mss toch niet zo druk maken als hij levendig genoeg is en voldoende plas luiers heeft.

@Chevenne Ja vorige week woensdag ben ik er weer opgeklomen heerlijk was dat zeg. Maar een half uurtje hoor. Had wel wat spierpijn maar viel verder wel mee gelukkig. Jee dan is de conditie ver zoek. Leuk jou zusje in ondertrouw mijn zusje is vorige maand in ondertrouw gegaan (of was dat alweer een maand eerder:);)) Wanneer gaat ze trouwen.

@Kwek wel leuk zo'n muur sticker. Wij hebben de muren allemaal wit. Wel het kamertje aangekleed met verschillende kleuren.

@Jada ik hoor pas wat de kosten zijn als ik de auto weer ga halen. Maar ben bang dat het een 600-700 euro zal zijn :(. Mannetje wil altijd een aparte auto en ja daarvan zijn de onderdelen nu ook wat duurder van. Ach hij drinkt en rookt niet en opstap doen we verder ook niet en hij werkt wel veel dus ja....En nu ik op de fiets moet regent het:x. fiets toch liever met mooi weer. Wow Julian op 4 flessen wat super. Heerlijk als het zo goed gaat. Hoe heeft hij het vannacht gedaan?

@Woops ik heb heel soms ook een lekkende S-fles, nog even wat aandraaien en hij stopt met lekken. Wat vervelend dat het vannacht niet zo lekker ging. Hoop dat je vanmiddag wat kunt bijslapen.

@Marieke wat goed dat hij de nacht heeft doorgeslapen. Nou ik wordt dan ook altijd wel wakker. Vooral in het begin ging ik zowat om het uur kijken. Wordt nu echt wel wat minder maar kijken ga ik soms nog steeds.

@Tammetje je kunt gerust 2 dagen achter elkaar gaan zwemmen zolang hij het leuk vind en jullie er ook een goed gevoel bij hebben. Wel niet te lang achter elkaar in het water omdat ze snel afkoelen. Dus als je uit het water komt goed warm houden. Ik heb in het zwembad gevoed maar daar kun je ook heel goed de fles geven. Maar alvast heeeeeeeeel veel plezier gewenst en geniet ervan.

@Hier onrustige nacht gehad. om 20.30 laatste voeding en om 00.15 begint ze toch ineens te huilen. Meestal slaapt ze wel weer in maar nu niet ben echt naar haar toe moeten gaan om te troosten. Na een 15 min was ze stil en weer in slaap gevallen. Komt ze toch weer om 03.30 dus ik er weer uit speen gegeven 10 min weer toen toch er maar uitgehaald en aangelegd. 1 borst wat gedronken en in slaap gevallen (kreeg haar niet meer stil met speen) Toen weer om 07.00 weer 1 borst gedronken en weer in slaap gevallen terug in bed gelegd en nu slaapt ze nog. Ga haar dadelijk toch maar wakker maken dan kan ze beide borsten nog een keer leegdrinken want dat zijn ze nu echt niet. Heb haar gisteren en eergisteren de 2e voeding weer zelf gegeven en wat bijgevoedt. Ben benieuwd hoe dat zal gaan.

19. nienke18

nienke18 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    1.197
    0
    0
    Consultant
    Boskoop
    Jada1984, Hoe heeft Julian het gedaan afgelopen nacht? Heeft hij er lekker op doorgeslapen.

Woops, vervelend zeg dat het niet helemaal lekker loopt met Eros. Zal voor je duimen dat je date lukt en dat het een goede oplossing is. Wat betreft de flessen kan ik je niet helpen. Vervelend dat Mykeda het hele huis wakker houdt, hoop dat ze verder wel goed heeft geslapen.

Soppen, ik ben ook niet echt een poetsmiep, alhoewel het al iets beter is als wat het was. Was echt een rommelkont. Bij ons ook alles 1 x in de week en soms 1 x in de 2 weken. Ligt er een beetje aan hoe druk het is over de week en in het weekend. De keuken moet bij mij wel schoon zijn, maar dat komt door mijn horeca achtergrond.

Essie79, je hebt gewoon een echte slaapkont. Ik kan je hier verder niet bij helpen. Als je echt met vragen zit kan je altijd het cb even bellen.

Marieke11, lekker hoor, dus je gaat nu de gok wagen om over te gaan naar 4 flessen. Krijg je wat meer rust in de avonden ook denk ik. Ik lig ook wakker ’s nachts omdat ik denk dat ik Sara hoor, maar dat is bijna nooit zo. Af en toe een geluidje, maar binnen 5 minuten is ze vaak weer stil.

Tammetje81, maar dat zijn toch ook al hele goede nachten. Bij ons gaat Sara wel al om 20:00 naar bed en dan maken we haar om 22:00 wakker voor de laatste fles. Dan slaapt ze tot 07:00 door.

Hier eigenlijk niks te melden. Sara slaapt na de fles van 22:00 door tot 07:00, dus goede nachten. Ze is alleen erg verkouden en drinkt haar flessen niet helemaal leeg.

Deel Deze Pagina