@ Mecha, hollands welvaren noemen we dat toch, hier ook zo een hoor, lees veel kids met het zelfde gewicht als Quinten alleen zijn ze allemaal veel langer, ach ze moeten ook wat kunnen hebben . @ Djuke, ik denk dat Sjees deze lijst nog ergens opgeslagen had en het niet de meest recente was, je bent er heus niet bewust afgegooid . Wij vinden het echt wel leuk als je mee gaat hoe meer dames hoe leuker het kippenhok toch ? Wat balen van je collega's zeg, je verwacht toch een leuke enthousiaste reactie, en het verlof gaat volgens mij voor iedereen veel te snel. Kon je verder wel een beetje wennen aan het werk. En er zijn echt nog meer baby's die niet altijd door slapen hoor je bent niet de enige. @ Tammetje, bedoel je extra water voor een betere/snellere ontlasting want dan is het 10 cc extra water in de fles, anders weet ik het niet. @ Kwek, we hebben hier in Nl een eigen risico van 155 euro dat houd dus in dat je ieder jaar de eerste 155 euro die je aan kosten maakt zelf moet betalen, dit geld dus voor bloedonderzoek apotheek, foto's echo's en noem maar op, nu wordt er dus voorgesteld door de kamer om het te verhogen naar 755 euro per jaar zelf betalen en minder dingen te vergoeden. En als ik dan zie wat de verzekering al kost wordt dat toch iets te gek. @ Hier, ik durf het bijna niet te zeggen maar Quinten was vanmorgen vroeg wakker al om 7.00 dat viel dus een beetje tegen na de laatste weken altijd rond 8.00, ach het voordeel ligt hij er vanavond wat eerder in . Vanmiddag weer even bij mijn moeder op visite, ze is nog erg moe en de gal en alvleesklier zijn nog steeds onstoken dus haar kuur is al verlengd dus ben even benieuwd hoe het nu is. Als je haar belt roept ze wel telkens ja hoor het gaat langzaam vooruit, maar ze klinkt nog niet echt lekker.
@blaine dank je wel. Heb ik het net wel goed gedaan. Hopelijk hept het. Hij heeft er weer veel last van.
Ik heb even niks bijgelezen. Jullie hebben er wat vanaf gekletst zeg! Maar ik heb goed nieuws!!! Gisteren zijn de kozijnen hier en vandaag zijn ze gaan plaatsen!!! Ben zooooooo blij!!!!! Dit zijn de ramen en deuren in onze slaapkamer Bekijk bijlage 63902
En dit is het raam in Jonna's kamer Bekijk bijlage 63903 De kamer ernaast heeft hetzelfde raam. En maandag gaat het glas er al in!
Tammetje dat was ik. Inderdaad gewoon een scheutje water erin. Meiden dank voor jullie reacties! Ik heb toch ff het CB gebeld en mijn verhaal gedaan. Ze zei dat als hij alert en blij is, voldoende luiers heeft etc., dat ik dan ws gewoon zeer vette melk heb dat hij zo lang verzadigd is. Maar als ik het niet vertrouw dat ik dan toch 's avonds nog wat kan aanbieden. Op zich dus niets aan de hand! Toch wel ff gerustgesteld. Ik vroeg dus zelf naar de bloedsuiker en die stelregel van 2x gewicht in uren, maar dit zijn slechts richtlijnen. Ze zei nog dat we enorme mazzel hebben haha! Ja, dat wist ik al.... Ik lees later bij, we moeten zo naar het zkh voor de heupecho van Yordin....ben benieuwd....
@Lynd: Haha, grappig van Jakob en de piano Hij hoort mss liever andere muziek hé Hier ook iemand die zo weinig haar ramen kuist hoor Ik haaaaaaat het @KWek: Ik stofzuig meestal om de twee dagen, afstoffen ook. Dweilen en badkamer één keer per week. Het hangt er eigenlijk ook een beetje vanaf hoe ik me voel Of ik wel zin heb Ik ben wel een hele ordelijke. Je zal hier niet vaak iets zien rondslingeren wat er niet moet liggen. Dus dan valt het allemaal wel mee @Woops: Liggen de rubbertjes nog wel goed in de flessen dan? Geen idee hoe dat kan, ik heb er geen last van. @Essie: Gefeliciteerd met Yordins derde vermaanddag!! Ongelooflijk hoeveel hij slaapt, heb je voor mij ook wat uurtjes over? @Jada: Ik heb gisteren ook geprobeerd om Sam 4 flessen te geven, wel van 210. Het probleem bij Sam is dat hij zo moeilijk 4 uur tussen zijn flessen kan laten, zelfs met 210cc. Veel gehuil dus gisteren. Wij gaan ook gewoon weer naar 5x180cc. Hij is vandaag al heel wat rustiger. @Sjees: Wat leuk dat jullie naar de dierentuin zijn geweest! Ik ben trouwens aan het twijfelen of ik ook niet meega naar Utrecht. Maar ik denk dat ik me raar ga voelen, zo als Belg tussen jullie @Ankje: Jeej! Ziet er goed uit! @Foto van de maand: Hoe zit dat eigenlijk? Waar moet je jouw foto posten om mee te kunnen doen? Ik wil mss wel eens een keertje meedoen, al vind ik het wel best confronterend moest Sam geen stemmen krijgen Na al die foto's en verhalen over hapjes kon ik echt niet meer wachten. We zijn er gisteren ook mee begonnen en dat ging echt super goed. Hij heeft alles mooi opgegeten. Ik heb hem maar een paar lepeltjes gegeven om te kijken hoe hij zou reageren. Hij huilde omdat hij niets meer kreeg Vandaag ga ik een half potje proberen met een halve fles. Eens kijken wat hij gaat doen. Vanaf morgen maak ik het vers.
Ankje, super zeg dat eindelijk de kozijnen zijn geleverd. En morgen al het glas. Even een vraagje, zijn er ook baby's die hoe ouder ze worden alleen maar meer gaan slapen. Heb Sara vanochtend om 07:00 de fles gegeven en daarna om 07:45 weer in bed gestopt. Ik moest haar om 11:00 wakker maken voor de fles. Nu om 12:15 weer naar bed gedaan en ze slaapt nu nog steeds. Ben het helemaal niet gewend. Dadelijk moet ik haar over een half uur weer wakker maken.
Kunnen we niet wat coördineren en afspreken wie zich kandidaat stelt? Het is jammer dat er meedere januari-mama's meedoen en je maar 1 keer kan stemmen... Als we ons dan op 1 iemand kunnen concentreren... Weet er eigenlijk verder ook niet het fijne van. Wat kan je winnen? Of is het enkel om de eer te doen? Trouwens:ivm Belg zijn: vind het idd wel een beetje grappig, lees jouw berichtjes echt met m'n Antwerpse tongval (ben oorspronkelijk van de buurt van Lier). Vooral de "sé" is typisch voor ons denk ik Gewoon meegaan naar de uitstap joh!
Idd jom Ik ben ook al helemaal vernederlands 'zenne' Ik dacht er daarstraks nog aan toen ik zwabber bij jouw post zag staan
Tja, doe het maar omdat ze ons taaltje niet altijd begrijpen, zoals het "zeveren" indertijd. Aanpassen aan de meerderheid dus
Niets terug gelezen! :x Ik ben echt zo verdrietig, teleurgesteld, overvallen gewoon alles en nogwat. Mijn voorstel is nu 100% van de baan, heb 2 optie`s gehad en daar kan ik het mee doen. Alle 2 de optie`s is dus geen optie voor ons. Ben zo in de war nu en weet dus even niet hoe en wat we gaan doen. :x Heb alleen maar gehuilt tijdens het gesprek op het werk en het huilen blijft maar doorgaan nu ik thuis ben.
Best wel gemeen, toch, aangezien je al vanaf het absolute begin van je zwangerschap je bedoeling kenbaar gemaakt had??
Voel me ook heel erg ge....... :x Laatste woordt is hier natuurlijk nog niet over gezegt, maar ben nu te emotioneel. Ga m`n meisje aankleden en in de wagen leggen, moet de ID ophalen.
Belle, ik ben ook nog niet ongesteld geworden. Gisteren voelde ik wel voor het eerst weer baarmoeder/eierstokken/weet niet, heel licht menstruatiegevoel. Geen idee of dat wat betekent, heb verder geen voortekenen. (O, zie dat Kwek het daar ook over heeft) Zou van mij wel weer mogen, wil graag de bevestiging dat alles weer op gang is gekomen. Maar geef blijkbaar toch nog teveel BV. Balen dat je je humeurig voelt. Geen externe redenen voor? Sjees, superbedankt voor al je geregel omtrent het uitje! Heb er zin in! Die link, ik hoop dat mijn man dat snel voor elkaar krijgt, hij is er in elk geval al zijn vrije tijd mee bezig, dus daar ligt het niet aan (hij vindt het ook erg leuk om te doen, hoor, van mij hoefde het niet zo, maar hij wilde het graag!) Ja, muziekinstrument leren kost geduld, maar is wel de moeite waard! Wat grappig van die aapjes! Kan ook niet wachten tot we met Jakob een keer naar de dierentuin kunnen, maar wil nog wel wachten tot hij wat groter is en er meer van snapt. Poetsen: ieder zo zijn eigen meug, op dit forum zijn we misschien wat realistischer J Maar inderdaad, ik hoef echt geen steriel huis te hebben, je moet er ook nog een beetje in kunnen leven (en ook nog tijd over hebben óm te leven!) Maar mijn post heeft geen heftige reacties uitgelokt. Toch wel jammer Gewoon Sanne: denk niet dat er iets is wat je kan doen. Misschien wat kamilliethee geven, of fietsen met de beentjes (Jakob krijgt daar vaak scheet-sessies van, haha!). Fietsen natuurlijk niet na de maaltijd, dan druk je alles weer naar boven. Ik vrees dat het toch iets is dat vanzelf over moet gaan. En het wordt er ook niet beter van als je thuisblijft! Chevenne, rot dat de administratie door elkaar ligt! Wel goed dat je er aan begint, want is zó belangrijk! Succes! Blaine, over The Pacific: mwah. Was niet erg onder de indruk. Wel okee, maar weet niet of ik het nu de moeite waard vind om 10x een uur voor op te offeren, bovendien toch inderdaad wel laat op de avond (wij zijn niet in slaap gevallen, wonder boven wonder!). Jammer dat je moeder nog niet goed is hersteld. Beterschap! Djuke, ik heb ook dat ik s nachts steeds denkt: oh, zou dat Jakob zijn, of zou die al komen? Omdat mijn nachtrust daar heel erg onder leed hebben we dus met hubby afgesproken dat hij de nachten doet (speen terug stoppen), ik doe oordopjes in en slaap er óf doorheen of slaap makkelijk weer in omdat ik mijnb ed niet uitmoet. Scheelt heel veel! Ankje: JEEEJ!! DE ramen zitten erin! Wie had dat nog durven denken? Wat super zeg! Essie, fijn dat ze niet moeilijk deden over Yordins goede nachten. Het zou toch ook een beetje gek zijn om je kind wakker te moeten rammelen als het eindelijk lekker doorslaapt Hier de hele ochtend in de stad geweest, weer naar de kringloopwinkels (alleen kleding). Van de week deed ik dat ook al, maar dat was hier in de buurt. Nu voor het eerst sinds maanden weer met de bus/metro de stad in geweest (toch 40 minuten onderweg ofzo). Heb wel 50 spijkerbroeken aangepast maar uiteindelijk een heel mooie (van de H&M) kunnen krijgen in de kringloop, voor 10 euro. Voor Jakob natuurlijk alles gekocht wat los en vast zat, al probeerde ik me wel in te houden. Als ik al die superleuke kwaliteitskleren zie voor 2 euro ofzo dan vind ik het bijna jammer dat ik geen 10 kinderen in verschillende leeftijden heb O, en ik ben erg trots op mezelf: heb een meisje in de bus aangesproken waarvan ik weet dat ze hier in de buurt woont. Ze stapt altijd bij dezelfde halte in en uit, samen met haar vriendin. Ziet er rustig en betrouwbaar uit, en ik dacht, laat ik de stoute schoenen maar eens aantrekken en vragen of ze misschien zin heeft om eens een keer op te passen s avonds. Ja hoor, dat had ze. Ben heel blij, nu nog een beetje vroeg, maar over een maand of twee zal ik haar eens bellen om nader kennis te maken. Ben echt content, want weet dat het erg moeilijk is om een betrouwbare oppas te vinden, dus hoop dat dit wat wordt. O, we gaan over een half uurtje trouwens naar de kinderarts, Jakob krijgt de tweede lading prikjes en de drie-maanden controle staat op het program.