Lynd: Dat is idd wel erg jammer dat je daar niet aan babyzwemmen kunt doen. Maar als je hier in NL bent .ga je hier toch lekker een keertje zwemmen. Chevenne: Ik gebruik acryl verf. Ik heb het merk ArtCreation Expression en dan de Acrylic versie. Met deze verf dekt het ook niet overal hoor, maar met deze verf kun je wel erg mooi schadow effecten maken. Wat ben jij aan het maken dan? Blaine: Lekker zon zoon! Woops: Tis wel erg klote dat ze niet accoord gaan met jou voorstel zeg! Maar mag ik vragen waarom je geen oppas wil? Ik moet zeggen dat ik eerst ook geen oppas wilde, maar ben daar volledig van terug gekomen. Essie: Jaaaaahooooooeeeeee!!!! Wat een opluchting!!! Ik had eerst die buik geschilderd en kreeg het helemaal te pakken. Wilde dus ook een leuk schilderij maken vo Sjees: Is je mannetje inmiddels al weer terug? Hopelijk hebben jullie geen ruzie meer.
Nou ja geen oppas, mijn vader zou 1x in de 2 weken op gaan passen. De kinderopvang enz vind ik persoonlijk niet een fijn idee. Moeilijk uit te leggen maar wil het niet uit handen geven. Jullie hadden nu toch oppas in huis of niet? Lees niet echt 100% mee.
Ik wil even spammen, ons meisje doet sinds enkele daagjes handje sabbelen. Soms gaat gewoon heel de hand erin en moet ze bijna kokhalse.
Heb nu acrylverf van de Action, maar heb het idee dat het niet zo'n beste kwaliteit is. Koop niet direct het duurste materiaal, als ik wat aan het uitproberen ben, maar dit dekt niet goed. En dan baal ik later, als ik van die strepen zie, als het opgedroogd is. Had vorige week schilderijtjes van 20x20 gehaald bij de Xenos. Heb een opdrachtje van mijn moeder staan. Moet 3 schilderijtjes maken voor hun "babykamer". Van een hond, kat en paard, omdat dat de dieren zijn, die in onze familie voorkomen. Ben voor een nichtje deze aan het maken: MS 009 Babouska bling Maar die is dus niet dekkend geworden en kan ik nu wel weggooien.
Woops hier was het eerst ook druk sabbelen op de knuistjes, nu is dat meestal de rechterduim geworden. Chevenne hahahaha!! Wat grappig!! Succes met het schilderen. Lynd leuke foto's! Grappig ventje is het volgens mij! Kwek ik deel jouw mening over vrouwen met sax....maar ja, mijn geduld is dus niet alles en wilde op m'n 16e al zo kunnen spelen als Candy Dulver. Dat heb ik maar opgegeven na 3 jaar. We hebben vandaag trouwens voor het eerst 210cc gegeven bij de laatste voeding. Ging er makkelijk in8). Hij ligt nu alweer sinds 19.00 te tukken. Komt bij jou ook echt wel!! Ankje je post aan mij wordt in ene afgebroken, volgens mij was ie nog niet klaar? Sanne volgens mij is dat dus ook bullshit dat een baby die BV krijgt geen verstopping kan hebben. We merken het hier duidelijk als hij een tijdje niet gepoept heeft. Hij is dan onrustiger dan anders, spuugt vaker/meer (normaal bijna nooit) en je ziet hem werken, echt zielig. Ik verdun dan een fles met water (20cc van de 200cc). Of het toeval is weet ik niet, maar de volgende luier is het meestal raak.
even snel een vraagje: Noa heeft vandaag, vooral na de 4e voeding, net als gistreen, weer erge krampjes. Ligt steeds te kreunen en te huilen vd pijn. Ze heeft sinds dinsdagavond niet gepoept, maar met BV zou dit dus geen probleem kunnen zijn. Kan het zijn dat ze misschien spruw heeft, maar dan alleen in haar darmpjes? In haar mondje is nix te zien. Ik denk dat misschien omdat ik sinds vanmiddag een branderige tepel heb. Weet iemand hier meer van, kan het lastig vinden op andere sites.... Ga morgen sowieso het CB bellen, of kan ik beter gewoon de huisarts bellen? Ik vind het zo raar dat de de eerste weken praktisch geen last heeft gehad van kramp en juist nu, nu het bij baby's minder moet worden, komt het opzetten. Heb ook nog zitten denken aan tandjes, ze kwijlt namelijk sinds een paar dagen ineens enorm, is hangerig en pakt vaak haar oortje vast. Dit blijken symptomen van tandjes, maar dat zou wel heel vroeg zijn. Ze heeft geen koorts... Heb haar net in de schommelstoel gezet en ze is gelukkig stil nu. Hopelijk gaat het vannacht goed. Afgelopen nachten niet heel veel problemen gehad, wel een keer eruit, wat anders nooit hoeft. Toch raar, is al 3 dagen vooral na de 4e voeding zo erg... Tot morgen, denk ik...
Hey meiden Essie, je hebt een PB terug over de wipstoel, maar ben ernog niet achter hoe de hoes er af moet, dus veel heb je niet aan me. Goed dat je hebt gebeld naar het CB, als je er geen fijn gevoel bij hebt, kan je altijd nog wat aanbieden. Ummkais, die kleintjes hebben dan vaak geen idee wat er met mama aan de hand is. Ik kwam ook heel enthousiast thuis, na een dag werken. Heb je mama gemist, nou volgens mij niet, keek gewoon de andere kant op. Fijn dat je eerste werkdag goed is gegaan. Ankje, eindelijk de kozijnen zijn er, wat een goed nieuws! Mooi hoor dat schilderij, ik was ook erg creatief tijdens de zwangerschap, nu helaas niet meer. Ik had de witte acrylverf van de kruidvat en allerlei verschillende kleuren van de action. Wit mengde ik dan vaak met allerlei kleuren, ging prima. Sjees, tja ook mannen hebben wel eens last van hormonen. Is hij inmiddels alweer thuis? Woops, meid wat een klotenieuws. Gelukkig werken ze op mijn werk wel redelijk mee, ging ook niet van harte. Ik hoop dat er voor jou toch een goede oplossing komt. Lynd, wat goed dat je haar zo hebt aangesproken.Als het straks klikt, waarom niet. Lijkt me fijn wanneer je straks een leuke oppas hebt. Blaine, quinten een uur eerder wakker??? Dat kan echt niet hoor, spreek hem maar streng toe! Hilli, wat leuk ook aan het fruit. Ik wil het ook vers gaan maken, heb een blender, dus net zo makkelijk. Julian heeft maar een paar hapjes uit het potje gehad en je kan het niet te lang bewaren, dus ook weer zonde. Julian was ook aan het jammeren dat hij niet meer kreeg, maar wil ook nog niet te veel geven. Heb je hem al in zijn eigen ledikantje gelegd? En zo ja hoe ging dat? Tammetje, ik ben ook eerder begonnen met bijvoeding, nog maar heel weinig hoor, paar lepeltjes per dag en idd op eigen initiatief ik ga echt niet naar het CB luisteren, het is mijn kind. Julian heeft reflux en daarom is de wat dikkere voeding beter voor hem. Sanne, kleintjes gaan rond de 3 maanden meer kwijlen, Julian deed het al voor de 3 maanden en wordt steeds erger. Tandjes kan, maar lijkt me niet. Mischien zit ze in een sprongetje, ze is 12 weken toch? Julian had ook weinig last van krampjes, rond 12 weken werd het erger, nu ineens weer minder, ik snap daar ook niets van hoor.
Hai mamas Ben ik ook weer even!! Jullie kletsen er lustig op los hier he .. hihi Ummkais en woops: Wat een mooie kettingen!! Zijn die toevallig van het kruidvat?? En passen daar ook 2 namen op? Lijkt me ook zo gaaf om er een te hebben! Mecha: aaaah, wat een lekker ding heb je toch!!! Werk: Hier ga ik niet meer aan het werk/studeren. Ten eerste kan ik er de tijd en rust niet voor vinden en ten tweede, mijn vriend is meer uren gaan maken en we redden het eigenlijk prima zo! Over een jaar kijk ik weer verder! Moet wel eerlijk toegeven .. soms zijn er momenten dat ik spijt heb van deze keus! Ik voel me steeds vaker opgesloten in mijn huisje en begin zelfs van poepluiers te dromen! Maar aan de andere kant , het is zo mooi om vooral het eerste levensjaar helemaal mee te mogen maken!! Dus zeuren nee, dat doe ik niet! Blaine: foei voor Quinten! Een uur eerder pff Hier hetzelfde hoor .. de jongens worden nu ook steeds om 6.30u / 7.00u wakker! Ik ben er achter gekomen dat ze hier wakker worden zodra het licht wordt buiten! Ook vallen ze s avonds rond een uur of 21.00u als een blok in slaap .. precies als het donker wordt! Vind het best knap Ankje: Geweldig! Er zit eindelijk schot in de zaak!!! En wat een superleuk schilderijtje!!! Essie: gefeliciteerd nog met de 3e vermaanddag!! Hoe is de heupecho gegaan? Ooh, lees het nu.. fijn!! Niks aan het handje!! Huishouden: eeeuhm wat is dat? Sjees: Leuk zeg, de dierentuin!! En die aapjes .. hahaha Hier ook een man met hormonen! En gecombineerd met de mijne is het niet altijd even gezellig hier! Soms mis ik de tijd die we hadden voordat de kinderen er waren! Niet dat ik de kinderen weg-wens .. Mijn vriend en ik waren altijd nog kleffer dan klef .. konden geen moment van elkaar vandaan zijn! Was dat wel het geval dan belden we elkaar plat Maar nu ? Nope, we lijken vreemden van elkaar! Zo erg zal het bij jou vast niet zijn .. maar pff, moest het ff kwijt! Lucht op! Hilli: Als jij naar het uitje gaat .. ga ik ook Wat goed van Sam!! Ook al zijn eerste hapje! Leuk is dat he? Over hapjes gesproken: Hoe gaan jullie dat doen? En dan bedoel ik wanneer geven als bijvoeding? Mijn jongens krijgen nu eens in de zoveel dagen een paar hapjes! Dus ze eten echt nog niet alles op Over 2 weken zijn ze alweer 4 maanden en dan wil ik elke dag hapjes gaan geven! Maar hoe begin je? (snappen jullie het nog?) Taal: Als jullie toch al Belgisch en/of Fries gaan spreken .. doe ik er een schepje Grieks bovenop! Woops: tjee.. wat balen meid!! *knuf* Lynd: Ik stond al klaar om met je los te gaan op het schoonmaak topic! Maar helaas .. Knap trouwens dat je iemand zo durfde aan te spreken! Ik doe het je niet na!! Wat een superschattige fotos van Jakob! Chevenne: whaha, leuk die onderwater foto! Ik zou dat dus echt niet durven he! Hier: Jongens zijn ook weer naar het CB geweest! Ze zijn goed gegroeid! M is nu 5260gr en 60,5cm en A is 4990gr en ook 60,5cm! Ook hebben ze hun tweede lading prikjes gehad .. maar die hebben ze goed doorstaan! Stoere ventjes hoor!! Ik had nu een andere CB arts dan de vorige keer en die vond dus dat er nog niks met de liesbreukjes moest gebeuren! Ze hebben er immers geen last van .. De 12e moeten we naar de KA .. ben benieuwd wat die te zeggen heeft! Ik snap er zo onderhand niks meer van! Wel moeten ze allebei (!!) naar de fysio ivm met de voorkeurshouding! Hopelijk kunnen ze allebei tegelijk terecht .. tis wat! Met mams gaat t redelijk! Ik heb weer last van mijn chronische sinus pilonidalis .. oftewel een haarnetcyste bij mijn stuitje! Het doet zo verschrikkelijk veel pijn! Ik ben dit dus ook allemaal staand aan het typen! Zitten, liggen, lopen niks gaat meer! Ik ben er inmiddels al een keer of 10 aan geopereerd en heb er nu geen zin in! Hopelijk zal het vanzelf verdwijnen .. ik ben helemaal klaar met t ziekenhuis!! Fijne avond iedereen!! Liefs, Eleni nog even spammen:
Hey meiden, ik heb een gezellig druk dagje gehad. Dacht net zal eens even kijken hoe het hier is, maar er is weeeer erg veel gekletst. Gezellig, maar heb dus nog niets gelezen. Hoe gaat het met iedereen? Nog nieuws? Waarschijnlijk dus nog tot zo!!! X
Hey, ik durf het bijna niet te zeggen, maar ben weer te moe om bij te lezen. Ben ik tussendoor andere dingen aan het doen en dan komt het er niet echt van, pik weinig op, sorry. Morgen de laatste kraamvisite van het groepje van de cursus, worden weer opgehaald, fijn!!! Hoop dat ik niet teveel mis? Iedereen veel succes met alles!!! Alvast een goede nacht allemaal en fijne dag morgen!!! Groetjes mij
Essie, lees nu pas dat de heupjes van Yordin okee zijn. Way to go! Elianne, superleuke foto!!! Sanne, wat rot dat er zulke problemen zijn na de vierde voeding. Is inderdaad een beetje vreemd allemaal. Eleni, ha, met je twee jongens vond je toch nog tijd om te posten hier... Goed van je! Ik heb nog nooit over een haarnetcyste gehoord, maar aan willekeurig wat 10x geopereerd worden is wel heel erg naar. Zijn er alternatieven? 't Wordt je ook niet makkelijker gemaakt allemaal, he? Over veranderde relatie: hier zijn we nog steeds klef, maar je moet er inderdaad wel bedacht op zijn elkaar niet alleen als vader en moeder te gaan zien. Wij noemen elkaar dan ook geen 'papa' en 'mama'!! Mis zelf wel eens dat we niet vaker wat met zijn tweeen kunnen doen, even niet de hele dag moeten timen rondom poepluiers en flesjes. Gewoon even helemaal op elkaar kunnen focussen. Dat zal wel wat makkelijker worden als we weer wat dichter bij onze ouders wonen, hoop ik. 't Klinkt waarschijnlijk niet zo sympathiek,maar ik ben echt de dagen aan het aftellen dat ik nog BV moet geven (zo voelt het ook echt, 'moeten'). Hij krijgt op 6 mei zijn derde reeks prikjes, en dan nog een weekje en dan is het gedaan. Wat kijk ik naar dat moment uit!!
@ Essie, wat fijn dat de heupjes goed waren. @ Eleni, balen zeg dat het nog steeds niet zo lekker loopt tussen jullie, niet wanhopen hoor komt vast wel weer goed. Probeer anders zo nu en dan even tijd met elkaar te plannen even lekker rust. Wat grappig dat ze zo precies met licht en donker slapen, je krijgt dan alleen een beroerde zomer met die korte nachten . Ben weer even tv kijken tot later
Lynd: Er zijn helaas geen alternatieven! Ik moet er volgens de artsen maar 'mee leren leven' ... Het schijnt dat het na je 40ste over is .. tot die tijd moet ik maar genoegen nemen met het feit dat de cyste 2 of 3 x per jaar terug komt! Echt, het is geen pretje! Zo pijnlijk .. ik heb liever een bevalling! De cyste is op het moment 4x3 cm ... Hopelijk zal hij vanzelf 'open gaan ' anders moet ik echt naar het ziekenhuis! Pff, zit er echt niet op te wachten .. Edit: ff van wikipedia afgehaald, Een Sinus pilonidalis of haarnestcyste is een holte in een huidplooi (vaak in de bilspleet), veroorzaakt door ingegroeide haren. De aandoening komt vaker voor bij mensen met een zittend beroep, zoals vrachtwagenchauffeurs. (tsja... ik zit niet veel en ben ook geen vrachtwagenchaffeur ) Door besmetting kan er een ontsteking optreden, waardoor een abces ontstaat. Alleen een ontstoken sinus pilonidalis leidt tot klachten. Door een chirurgische ingreep kan de aangedane huid worden verwijderd. Een dergelijke ingreep duurt ongeveer 30 minuten. Als narcoticum wordt doorgaans een ruggenprik of algehele narcose toegepast, de keuze tussen beide verdovingsvormen geschiedt meestal in overleg met de patiënt. Soms laten andere factoren (bijvoorbeeld hoog narcoserisico) echter geen keuze door de patiënt toe. Soms wordt de wond opengelaten waarna deze in een aantal weken moet dichtgroeien, waarbij de wond dagelijks gespoeld wordt om hem schoon te houden; soms is het mogelijk de wond primair te sluiten. Deze beslissingen hangen af van de grootte van de sinus pilonidalis en het al of niet zijn opgetreden van ontstekingen, abcessen en/of fistels, van de ervaring en voorkeur van de opererende chirurg en van de plaatselijke gewoonten in het ziekenhuis waar de ingreep wordt verricht. Door de bilspleet te ontharen met een ontharingscrème kan de aandoening worden voorkomen. Ontharing door middel van scheren wordt afgeraden, omdat juist dan korte haren ontstaan die makkelijk in kunnen groeien. Ik kan best begrijpen dat je naar dat moment uitkijkt hoor! Het is zo intensief! Ik vind het knap van je dat je het zo lang hebt volgehouden!! Blaine: Ik wil ook helemaal niet wanhopen .. gebeurd vanzelf!! Ik wil mijn vriend niet kwijt! Ik ben helemaal stapel op hem .. Zoals Lynd al zei, we moeten elkaar niet gaan zien als alleen maar papa en mama! Maar het is zo moeilijk .. Ik wil zo graag tijd vrijmaken voor hem .. maar ik kan de tijd nergens vinden! Hetzelfde geldt voor hem! We willen allebei verandering .. dus we zullen toch ergens tijd vanaf moeten snoepen! Dit is niks zo! haha..de zomernachten zullen inderdaad erg lastig worden als ze dit ritme aanhouden!! Daar tegenover staat dan weer dan het heerlijke lange winternachten zullen worden haha
Woops: Ik moet helaas 4 dagen blijven werken, anders is het financieel niet meer haalbaar. We hebben dus 2 dagen oppas (mijn moeder, schoonmoeder of stiefmoeder) en Jonna gaat 2 dagen naar een gastouder. Ik was nooit zon fan van een gastouder, maar ben er nu onwijs blij mee. Jonna draait dan gewoon mee in het dagelijks huishouden, alleen dan met nog 2 tot 4 kinderen. En een gastouder is stukken flexibeler dan een kinderdagverblijf. En ook vind ik dat ze net even meer aandacht krijgen dan bij een KDV. Lynd: 3 paspoorten! Wauw! Chevenne: Heb ook schilderijtjes gekocht bij de xenos. En heb ook eerst verf gebruikt van de xenos maar was ook niks. Ik heb het bij ruan vandaan (is een hobby winkel in Almere). Heb een groot setje met allerlei kleuren voor ongeveer 15 euro dacht ik. En dat is echt goed verf! Coole foto!!! Essie: Sorry, kreeg ineens bonje met Jeroen (is wel uitgepraat inmiddels). Waar was ik gebleven? Eleni: Die kids van jou groeien goed zeg! Supper. Jij ontzettend veel sterkte schat. En wat een leuke koppies!!! Om verliefd op te worden gewoon.
@Gewoon Sanne ik denk dat het idd spruw is. Ik heb ook spruw gehad en had toen ook brandende tepels en ook net of ze er wel 1000 speltjes instaken. Je hoeft het niet altijd te zien bij de kleine in het mondje. Even de HA bellen hiervoor dan krijg je medicijnen mee. Ik heb niet eens naar de HA gehoeven die hebben meteen een recept geschreven. Soms krijgen de kleintje ook uitslag bij het geslachtsdeel. Lieke had dat ook namelijk. Ik heb 2 kuurtjes gehad en toen was ze ervan af. Sterkte. @Ankje JIPPIE ik zie kozijnen wat super en wat een mooi schilderij. @Woops wat k&*%^$:x dat ze zo moeilijk doen op het werk. @Chevenne Ik heb gedraafd en ook gegaloppeerd dat was echt weer fijn. Wat een geweldige foto onderwater. @Sjees ben je super dankbaar dat je het allemaal aan het regelen bent van het uitje. Heb er wel zin in hoor. @Lynd wat een stoere foto met z'n 3 paspoorten. Jij wilt afbouwen met de voeding en ik weer op. Zal ik het van je overnemen? @Essie wat fijn dat hij niks met zijn heupjes heeft. Dat zal toch een opluchting zijn. @Hier mannetje was zo lief om mijn vanmorgen weg te brengen. De fiets in de auto (bedrijfsbus) en mij op het werk afgezet. Hoefde ik niet in de regen te fietsen. Mijn moeder komt altijd op donderdag dus hoef ik Lieke niet weg te brengen. De terug weg wel gefietst en de zon scheen vond het toch wel erg fijn om naar huis te fietsen was niet zo vermoeiend als ik had gedacht. Morgen ook nog op die fiets en hoop dan de auto terug te hebben. Ben heel benieuwd of Lieke vannacht weer komt. Ze was aan het drinken en viel ineens in slaap. Heeft maar kort gedronken. Ik ga ook lekker op tijd mijn bedje in moet wat slaap inhalen van afgelopen nacht.
@Ankje wat fijn dat de gastouder zo goed bevalt hier ook heel erg tevreden over. Vind dat kdv zo groot voor ze nu ze nog zo klein zijn.